Yamaha motorbike documentary

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
YAMAHA YCS 1 (1967 – 1969) 2-κύλινδρο, 2-χρονο 180,6 cc Συμπίεση 7.4: 1 21 ίππων / 8,000 rpm ροπή 19,7 Nm 5speed 138 km / h 118 kg

160617079_1804319133062807_7018761207161848214_n.jpg160320995_1804319083062812_4843271784728769295_n.jpg160014947_1804319239729463_8489438170876992497_n.jpg160578225_1804319266396127_5270740692649137441_n.jpg160456407_1804319163062804_5681004584396812502_n.jpg160328033_1804319019729485_603698506473099322_n.jpg160562943_1804319063062814_3482694387251241569_n.jpg160229271_1804318993062821_1452270772306734277_n.jpg

Πηγη Dimitris Koub
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Yamaha RD 350 LC (1980-1981) κινητήρας δίχρονος δικύλινδρος διάμετρος εμβόλου Χ διαδρομή 64X54mm 347cc συμπίεση 6,2:1 2X26mm Mikuni 47hp/8500rpm 6speed 143kg 184km/h.
RD σημαίνει «Race developement» Το πρώτο, αερόψυκτο RD350 παρουσιάστηκε το 1973. Ο δικύλινδρος σε σειρά, δίχρονος κινητήρας ήταν αερόψυκτος και απέδιδε 39 ίππους (στον τροχό), μια φανταστική επίδοση. Η τελική ταχύτητα του μοντέλου άγγιζε τα 170 χιλιόμετρα την ώρα
Ο κινητήρας του νέου RD 350 LC απέδιδε 47 ίππους στις 8.500 στροφές, τα διπλά πίσω αμορτισέρ είχαν αντικατασταθεί από ένα μονό κεντρικό αμορτισέρ, τα φρένα εμπρός αποτελούνταν από δύο δίσκους και το στήσιμο γενικά είχε επηρεαστεί από την αγωνιστική τεχνογνωσία της Yamaha.

182973096_1847543562073697_935557715862801301_n.jpg182994056_1847543748740345_8870400649182956766_n.jpg183160017_1847543852073668_5767719830487380313_n.jpg183289467_1847543645407022_2350297028312773304_n.jpg183244114_1847543795407007_3894289969290166947_n.jpg182980157_1847543965406990_4609017430372564220_n.jpg183899959_1847543838740336_2799360793951937836_n.jpg

Πηγη Dimitris Koub
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

YΑΜΑΗΑ TRX850 1995: Ο,ΤΙ ΔΕΝ ΛΑΜΠΕΙ, ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΧΡΥΣΟΣ!​

Μια Yamaha που ήθελε να γίνει Ducati

Μια από τις πιο αδικημένες μοτοσυκλέτες της σύγχρονης ιστορίας, το Yamaha TRX850, πέρασε αλλά δεν άγγιξε. Ήταν πολύ «ευρωπαϊκό» για ιαπωνικό και πολύ «ιαπωνικό» για αντίγραφο της δημοφιλούς ιταλικής σχολής, κι έτσι έμεινε στα αζήτητα παρότι άξιζε πολύ περισσότερα.
Λίγο πριν την είσοδο της δεκαετίας του 1990, η Ducati είχε ξεκινήσει μια δυναμική επιστροφή. Αρχίζει να αμφισβητεί το τετρακύλινδρο σε σειρά ιαπωνικό δόγμα, που για τρεις σχεδόν δεκαετίες είχε καπελώσει τα πάντα.
Η αρχή γίνεται μέσα στις πίστες με τα 851 και τα 888 με τους V2 Desmo κινητήρες να κερδίζουν τίτλους στο παγκόσμιο SBK, στα χέρια των Roche (1990/851) και Polen (1991 και 1992/888).

Για την εμπορική ανταπόδοση των επιτυχιών αυτών, η Ducati έχει τις πολιτικές εκδόσεις των 851 και 888 superbike, αλλά και το πιο απλό αερόψυκτο 900SS.
Ο κόσμος στρέφει σιγά-σιγά το κεφάλι στα δικύλινδρα και το 1994 παρουσιάζεται μια μοτοσυκλέτα ορόσημο, η Ducati 916. Όσοι ακόμα δεν είχαν πειστεί για την επιστροφή της ευρωπαϊκής σχολής, πείθονται, και η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα ανάγεται σε αντικείμενο πόθου.

Οι Ιάπωνες δεν πανικοβάλλονται, αντιλαμβανόμενοι ότι τα δικύλινδρα έχουν πλέον ρεύμα και προοπτικές, αντιδρούν γρήγορα, προκειμένου να πάρουν μερίδιο της νέας αυτής αγοράς. H Yamaha είναι μια από τις πρώτες που θα εντάξει ένα δικύλινδρο sport μοντέλο στη γκάμα της.
To Yamaha ΤRX850 κυκλοφορεί το 1995 στην ιαπωνική αγορά και έναν χρόνο μετά, ξεκινά η διάθεσή του σε παγκόσμια κλίμακα.

Το TRX έφερε μια βελτιωμένη έκδοση του κινητήρα από το TDM.
Η Yamaha δεν σχεδίασε ένα V2 μοτέρ για να κοπιάρει πλήρως την ιταλική σχολή, αν και το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα και το μισό fairing και τα φρένα Brembo στα πρώτα TRX, ήταν στοιχεία που φανέρωναν ποιό μοντέλο ήθελαν να ανταγωνιστούν: το Ducati 900SS.

Αυτό άλλωστε αποδεικνυόταν από τα περιφερειακά της μοτοσυκλέτας που ήταν «βασικά» για sport μοντέλο αλλά και την ισχύ, στους 82,9 ίππους.

Χωρίς να «κρεμάει τα σαγόνια» με τη σχεδίασή του (μετά την 916 τι και ποιος να κρεμάσει;), χωρίς να έχει «εξωτική» αύρα και απόντος έστω ενός οφθαλμοφανούς εξέχοντος χαρακτηριστικού, το TRX850 με σαφείς σχεδιαστικές αναφορές στις Ducati, δεν έκλεψε ακριβώς τις εντυπώσεις, τουλάχιστον όχι την εποχή εκείνη, που ο κόσμος της μοτοσυκλέτας βίωνε μια παραληρηματική ευφορία επιδόσεων και γενικότερης υπερβολής.

Ωστόσο το προερχόμενο από τα TDM, Super Tenere, 10βάλβιδο μοτέρ των 849cc, έκρυβε έναν άσο, απλά απαιτούσε λίγο παραπάνω προσοχή από το φιλοθεάμον κοινό για να γίνει αντιληπτός. Ήταν ο πρώτος σύγχρονος δικύλινδρος κινητήρας σε σειρά, με τα κομβία τοποθετημένα σε διαφορά φάσης 270 μοιρών.
Ο λόγος που η Yamaha εφάρμοσε κάτι τέτοιο, ήταν ακριβώς για να μιμηθεί τον τρόπο λειτουργίας των V2 κινητήρων.

Ducati 900 SS Supersport
Ένας δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας με «παραδοσιακό» στρόφαλο 180ο ή 360ο μοιρών βγάζει αρκετούς κραδασμούς, ενώ ο χρονισμός της ανάφλεξης αλλά και η παράλληλη κίνηση των πιστονιών, δημιουργούν «νεκρά» σημεία στην περιστροφή του στροφάλου, ειδικά όταν τα έμβολα είναι, μαζί ή «αντικριστά», στο ANΣ και στο KNΣ.

Ο στρόφαλός των 270ο προσφέρει πολύ πιο ομαλή λειτουργία, με τα πιστόνια να βρίσκονται σε «ακανόνιστη» κίνηση χωρίς ποτέ να συμπίπτουν οι θέσεις τους στο ΑΝΣ ή στο ΚΝΣ. Είναι αυτή η περιβόητη αίσθηση των V2 που δεν αναπαράγεται από δικύλινδρους σε σειρά κινητήρες με συμβατική διαφορά φάσης των κομβίων, όταν αυτοί φέρουν στρόφαλους 180ο ή 360ο μοιρών.
Αυτό που κατάφερε η Yamaha με το TRX850 λοιπόν, ήταν V2 αίσθηση, χωρίς V2 διάταξη! Δεν ήταν κάτι το οποίο «ανακάλυψε» η Yamaha, είχαν προηγηθεί άλλοι, όμως η Yamaha το επανέφερε στην σύγχρονη εποχή και έκτοτε αποτελεί κάτι πολύ διαδεδομένο για τους δικύλινδρους σε σειρά κινητήρες.

Επιστρέφοντας στο Yamaha TRX850 μετά από αυτή την μεγάλη αλλά χρήσιμη θέλουμε να πιστεύουμε παρένθεση, η μοτοσυκλέτα παρά του ότι ήταν απλή και αυτό που λέμε συγκροτημένη με ανταλλακτικά και περιφερειακά «από το ράφι», είχε στηθεί με μεγάλη μαεστρία και όλα δούλευαν αρμονικά μεταξύ τους.
Απρόσμενα καλή οδηγική συμπεριφορά, ελαφριά αίσθηση και μια εξαιρετική επιλογή για όσους ήθελαν μια γρήγορη μοτοσυκλέτα για sport οδήγηση με αξιώσεις σε επαρχιακούς -και όχι μόνο- δρόμους.

To Yamaha TRX850 ήταν μια μοτοσυκλέτα με ουσία, μέτρο και πολύ καλή value for money σχέση, αλλά αυτό δεν φάνηκε να συγκινεί τους μοτοσυκλετιστές εκείνης της εποχής, που αρέσκονταν περισσότερο στα ιαπωνικά τετρακύλινδρα, τα οποία ήδη είχαν αρχίσει να ξεπερνούν κατά πολύ τον μέσο αναβάτη σε δυνατότητες.

Για τον ανταγωνισμό με τα ιταλικά V2 ούτε λόγος φυσικά, όχι γιατί το TRX 850 υπολειπόταν, αλλά γιατί όπως ήδη ειπώθηκε, δεν είχε την αύρα του «εξωτικού».
Κάπως έτσι, μετά από τέσσερα έτη απογοητευτικών πωλήσεων, το 2000 η παραγωγή του Yamaha TRX850 διακόπτεται, βάζοντας ένα άδοξο τέλος σε μια μοτοσυκλέτα που πραγματικά της άξιζε να αγαπηθεί περισσότερο από τους αναβάτες.


Πηγη https://motorbike.gr
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Ο cross plan στρόφαλος για την ακανόνιστη σειρά, μεταφέρθηκε από το super tenere ,στο trx ,και στην R1 κάποιες δεκαετίες μετά
 

The Owl.

well know member
Δημοσιεύσεις
2.017
Όνομα
George
απο τα ωραια μοτορια
ειχανε κυκλοφορησει μερικα στην Αθηνα τοτες,
σαφως Ντουκος δεν ητανε αλλα ειχε κατι δικο του που ξεχωριζε,σκαλωνε το ματι που λεμε
προσωπικα παντα μου αρεσε αλλα τοτες που βγηκε με κατι ΧΤ250 την παλευαμε... Joy
επειτα που μπορουσαμε που να το βρεις να το αγορασεις,,,cde
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.224
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Tυχερη η Υamaha που εμεινε μεχρι εκει στην αντιγραφη Ducati γιατι λιγο καιρο αργοτερα ζηλεψαν τις "πωλησεις" και οι αλλες (Ηonda VTR , Suzuki TL ) και μαλιστα με V2 90 κινητηρα και φυσικα ολες μαζι πηραν τα ..... ευσημα τους .....! Tooth
 

The Owl.

well know member
Δημοσιεύσεις
2.017
Όνομα
George
Tυχερη η Υamaha που εμεινε μεχρι εκει στην αντιγραφη Ducati γιατι λιγο καιρο αργοτερα ζηλεψαν τις "πωλησεις" και οι αλλες (Ηonda VTR , Suzuki TL ) και μαλιστα με V2 90 κινητηρα και φυσικα ολες μαζι πηραν τα ..... ευσημα τους .....! Tooth
εισαι αδικος εν μερει..καθως οντως το TL πατωσε κ δικαιως
το VTR ομως πετυχε κ οποιος ηξερε πηρε.
με ενα σετ αναρτησεις γινοταν εξαιρετικο μηχανακι...
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Yamaha XS 650 1969 - 1985 654 cc 53 ίππους 169 km

Η Yamaha XS650 .παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 1969, ξεκίνησε το1955 με την Hosk SOHC 500 twin . Μετά από περίπου 10 χρόνια παραγωγής της δικύλινδρης 500, οι μηχανικοί της Hosk σχεδίασαν ένα δικύλινδρο των 650 cc. Αργότερα η εταιρεία Hosk εξαγοράστηκε από την Showa Corporation και το 1960 η Yamaha αγόρασε το Showa με την αρχική σχεδίαση του Hosk 650 cc twin.
Όταν κυκλοφόρησε η Yamaha XS 650 τον Οκτώβριο του 1969, είχε έναν από τους πιο εξελιγμένους κινητήρες στην κατηγορία των μεγάλων παράλληλων δικύλινδρων μοτοσυκλετών.
Ο κινητήρας XS650 χρησιμοποιήθηκε στην AMA Professional Dirt Track Racing από τον εθνικό πρωταθλητή Kenny Roberts. Το 1969, το Laverda 750S και η Honda CB350 ξεκίνησαν και εκείνη τη χρονιά, συνδυάζοντας το μοντέλο XS 650 με την κατασκευή μονάδων και τη λειτουργία των βαλβίδων SOHC. Ενας εκκεντροφόρος επικεφαλής (SOHC- Single OverHead Cam)
Αυτός ο τύπος κινητήρα διαθέτει έναν εκκεντροφόρο ανά κυλινδροκεφαλή ο οποίος είναι υπεύθυνος για το άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων τόσο της εισαγωγής όσο και της εξαγωγής.
Το μοντέλο του 1970 χαρακτηρίστηκε το XS-1. Μεταγενέστερα μοντέλα Yamaha Xs650 ήταν XS-1B (1971), XS-2 (1972), τότε ΤΧ650 / XS2B (1973), ΤΧ650-Α (1974), XS650B (1975), XS650C XS-D (1977), XS-Ε (1978), XS-F (1979). Το 1979 ήταν το τελευταίο έτος των λεγόμενων "Προτύπων" (ένας ανεπίσημος όρος που συνήθως χρησιμοποιείται για να το διαφοροποιήσει από το "Special"),
Τα μοντέλα του 1976 είχαν μετακινήσει τη δαγκάνα του μπροστινού φρένου στο δεξιό σκέλος του πιρουνιού, πίσω από το πιρούνι, σε αντίθεση με την πρώτη τοποθέτηση στο μπροστινό μέρος του πιρουνιού. Αυτό έφερε τη δαγκάνα των φρένων πιο κοντά στο κέντρο περιστροφής του τιμονιού, απαιτώντας ελαφρώς λιγότερη προσπάθεια να φρενάρει.
Στα μέσα του1977 τα εμπρόσθια πιρούνια είχαν έναν μεγάλο επανασχεδιασμό: η διάμετρος των σωλήνων του μπροστινού πιρουνιού αυξήθηκε από 34 σε 35 mm
Το XS 650 έχει γωνία στροφάλου 360 ° . Αυτό παρέχει ένα ομοιόμορφο διάστημα καύσης μεταξύ των δύο κυλίνδρων , αλλά παράγει επίσης κάποια δόνηση που προκαλείται από τα δύο έμβολα που ανεβαίνουν και πέφτουν μαζί. Αυτή η δόνηση είναι ιδιαίτερα αισθητή στο ρελαντί. Λόγω του μακρόπνοου προβλήματος με τη δόνηση, ξεκινώντας από τα μοντέλα του 1974, έγιναν τροποποιήσεις απόσβεσης κραδασμών στον κινητήρα και τις βάσεις του τιμονιού.
Τα μοντέλα μέχρι το 1979 χρησιμοποιούν πλακέτα με πλατίνες για την ανάφλεξη ενώ τα μοντέλα μετά το 1979 χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά συστήματα ανάφλεξης .
Το Special II XS 650 παράχθηκε μέχρι το 1985. Το τελευταίο μοντέλο που πουλήθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν το 1983, ενώ ο Καναδάς, η Ευρώπη και άλλες αγορές συνεχίστηκαν το 1984 και το 1985. Ωστόσο, πολλά αμερικανικά μοντέλα παρέμειναν αδιάθετα για αρκετά χρόνια λόγω υπερπαραγωγής και οικονομικής ύφεσης τα ολοκαίνουργια μοντέλα του 1982 και του 1983 θα μπορούσαν ακόμα να αγοραστούν μεχρι το 1987 σε μερικές αντιπροσωπείες.

251929300_1984044428423609_3007190013138607883_n.jpg251595746_1984044798423572_1362382355764408291_n.jpg251335064_1984044411756944_1231438218903247186_n.jpg251096963_1984044431756942_1230715180738135520_n.jpg251181913_1984044665090252_5034417031022614515_n.jpg251053983_1984044535090265_8937655959687230287_n.jpg250925851_1984044605090258_7615142730379216175_n.jpg

Πηγη Dimitris Koub
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

YAMAHA XC 180 CYGNUS,1983: Βγάζοντας κακό όνομα στα σκούτερ​

Εν αρχή ην… η μετριότητα

Δείτε το οξύμωρο σχήμα: κάτι που μπορεί να είναι και καλό και ταυτόχρονα κακό. Η Yamaha – όπως συνηθίζει – ήθελε να καινοτομήσει, ήθελε να φέρει την επανάσταση στο χώρο των σκούτερ.
“Ξεχάστε τα δίχρονα” μας έλεγε, “έρχεται η εποχή των τετράχρονων” – με τη μόνη διαφορά ότι η πρώτη της πρόταση, το Yamaha XC 180 Cygnus, ήταν απλά… προβληματικό.

Ήταν αρχές της δεκαετίας του ’80, τα μοντέρνα σκούτερ βρίσκονταν ακόμη στα σπάργανα και η γιαπωνέζικη εταιρία είχε κάνει το πρώτο μεγάλο βήμα το 1977 με το Yamaha Passol που δικαίως θεωρείται “πατέρας των μοντέρνων σκούτερ” (διαβάστε εδώ).

Το Passol μπορεί να είχε φέρει την επανάσταση αλλά ήταν δίχρονο, οι δίχρονοι κινητήρες θεωρούνταν απηρχειωμένοι, “βρώμικοι” και θορυβώδεις ήδη από τη δεκαετία του ’80. Είναι η εποχή της “απο-διχρονοποίησης” της αγοράς, οι πιο καθαροί τετράχρονοι κινητήρες “έπρεπε” να μπουν στο χώρο, όσο δύσκολο και να ήταν.
Η δυσκολία έγκειτο στο γεγονός ότι οι τετράχρονοι κινητήρες μπορεί να ήταν καθαρότεροι από τους δίχρονους, αλλά ήταν συγχρόνως ογκωδέστεροι και πιο αδύναμοι προσφέροντας υποτονικές επιδόσεις.

Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα ήταν το βάρος τους που επιδείνωνε ιδιαίτερα την οδική συμπεριφορά των σκούτερ, μιας και οι κινητήρες έμπαιναν λόγω χωροταξίας υποχρεωτικά στο πίσω μέρος τους και έπαιζαν και το ρόλο του (προβληματικού λόγω μεγάλου βάρους) ψαλιδιού.
Η Yamaha ωστόσο είχε πάρει την απόφαση: να πιάσει τους πάντες στον ύπνο με ένα τετράχρονο σκούτερ και μάλιστα με “μεγάλο” κινητήρα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, εδώ και τώρα!

Με το όνομα Cygnus (κύκνος), ενός αστερισμού, το Yamaha XC 180 Cygnus παρουσιάστηκε το 1983 – έναν ολόκληρο χρόνο πριν η Honda κάνει κίνησή της με τετράχρονο σκούτερ!

Η ιδέα της Yamaha δεν ήταν καινούργια, τετράχρονα σκούτερ με “μεγάλους” (για το χώρο των σκούτερ) κινητήρες είχαν εμφανιστεί ήδη από την εποχή (1953) του γερμανικού Heinkel Tourist, το οποίο μπορούσε να φορτωθεί ακόμα και με δυο άτομα και μπαγκάζια και να κάνει ταξίδια. Ωστόσο, τα μεγάλα τετράχρονα σκούτερ ξεχάστηκαν για δυο δεκαετίες, μέχρι να έρθει το Yamaha XC 180 Cygnus.

Αργότερα κυκλοφόρησε το Cygnus/Riva 200 που ήταν βελτιωμένο
Το Cygnus εντυπωσίαζε με τις τεχνικές λύσεις του, όπως οι υδραυλικές βαλβίδες (!) και το “έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων”, το οποίο είχε ήδη χρησιμοποιηθεί στο DKW Hobby του 1954. Ήταν το γνωστό μας CVT, η φυγοκεντρική μετάδοση πάνω στην οποία οι Ιάπωνες δεν είχαν μεγάλη πείρα μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Ο κινητήρας του Cygnus (το οποίο κυκλοφορούσε στις ΗΠΑ σαν Riva) είχε 171 κυβικά εκατοστά, 14 hp στις 7.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 12.7 Nm στις 6.500 σ.α.λ. Ο ένας κύλινδρος ψυχόταν από βεντιλατέρ, υπήρχε ανάφλεξη CDI και οι υδραυλικές βαλβίδες δεν χρειάζονταν συντήρηση.

Η Yamaha επεκτάθηκε και στα 125 κυβικά με το Cygnus-Riva

Ένα από τα πιο αρνητικά στοιχεία του Cygnus ήταν το καρμπιρατέρ του, ένα Mikuni BS28, που παρουσίαζε διάφορα προβλήματα. Πολύπλοκης κατασκευής και δύστροπο ταλαιπωρούσε τους σκουτερίστες που είχαν προτιμήσει το πρωτοποριακό σκούτερ της Yamaha.
To μεγαλύτερο πρόβλημα όμως ήταν άλλο: οι αναρτήσεις, τα φρένα και η οδική συμπεριφορά του σκούτερ. Είναι γνωστό ότι όλοι οι πρωτοπόροι κουβαλούν μαζί τους κι ένα σωρό προβλήματα, γιατί εκ των πραγμάτων ψαχουλεύουν σε άγνωστο, ανεξερεύνητο έδαφος.

Και σε σπέσιαλ black edition το Riva 180
Το ακαλαίσθητο (για τα σημερινά δεδομένα) τετραγωνισμένο, εμφάνισης τύπου “κουτί” Cygnus είχε έναν αστείο βραχίονα με ένα αμορτισέρ (αλά Vespa PX) μπροστά για ανάρτηση, μακρύ μεταξόνιο 1.290 mm και ταμπούρα μπροστά και πίσω.
Ήταν οπισθοβαρές και σε συνδυασμό με τους μικρούς τροχούς των 10 μόλις ιντσών έκανε την οδήγηση έναν μικρό εφιάλτη. Κατάσταση που επαναλαμβανόταν κάθε φορά που ο αναβάτης αποφάσιζε να φρενάρει. Τουλάχιστον στις μικρές ταχύτητες πρόσφερε απολαυστική οδήγηση και άνεση στους επιβαίνοντες.

Καλώς ή κακώς, το Yamaha XC 180 Cygnus ήταν το πρώτο μοντέρνο τετράχρονο σκούτερ και από τη μία πρωτοπορούσε, από την άλλη επιδείνωνε τη θέση των σκούτερ έναντι των μοτοσυκλετών. Στη συνείδηση των αναβατών μοτοσυκλετών τα σκούτερ ήταν κάτι επικίνδυνα, δίχρονα “κουτιά με μικρές ρόδες”. Με τον ερχομό του Cygnus τα σκούτερ έγιναν κάτι επικίνδυνα “κουτιά με μικρές ρόδες”, που λόγω του ότι ήταν παράλληλα και τετράχρονα, “δεν πήγαιναν μία”…

Η μετέπειτα εξέλιξη των σκούτερ και τα επίπεδα που έχουν φτάσει σήμερα δικαίωσαν τη Yamaha, η οποία μπορεί να περηφανεύεται και σαν πρωτοπόρος, αλλά και σαν εταιρία που έχει στη γκάμα της μοντέλο του αναστήματος του ΤΜΑΧ 560. Βλέπετε, είναι η βελτίωση και η εξέλιξη του είδους αυτό που έχει τελικά σημασία …

Πηγη https://scooternet.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

ΕΞΙ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ YAMAHA ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΞΑΝΑΔΕΙ​

Κάτι άγνωστα ξαδέλφια απ’ τ’ Ανατολικά

Σχεδόν κανείς δεν έχει ξαναδεί αυτά τα μοντέλα, που είναι εντελώς άγνωστα στην Ευρώπη και τον κόσμο. Τα ήξεραν οι κάτοικοι της Ιαπωνίας. Έξι μικρά μηχανάκια, έξι ενδιαφέροντα και πολύ περίεργα δίτροχα, ιδιόμορφα σαν εξωτικά πουλιά άλλων χωρών… Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος
Οι ιδιαιτερότητες της κάθε αγοράς είναι θέμα που πρέπει να αναλύεται με τη βοήθεια των κοινωνιολόγων, των συγκοινωνιολόγων, των επιστημόνων, των μέντιουμ, των αναλυτών της αγοράς, αλλά και των αστρολόγων.
Άν ο ανάδελφος (έτσι δεν το λένε;) Ερμής, Πλούτωνας-Πλούταρχος (υπάρχει;) είναι ανάδρομος, τότε η συγκεκριμένη αγορά δικύκλων θα αρχίσει να αγοράζει εντελώς περίεργα, “άκυρα” ή όχι μοντέλα που δεν τα ξέρει παρά μόνον η μητέρα τους. Η μητέρα κατασκευάστρια εταιρία εννοούμε…

Για παράδειγμα το γεγονός ότι η Ελλάδα και μόνο η Ελλάδα, απ’ όλη αυτή την μεγάλη ευρωπαϊκή αγορά προτιμά να αγοράζει παπιά σε μεγάλους αριθμούς δεν σας φαίνεται περίεργο;
Ναι, βεβαίως και ξέρουμε τι κάνουμε, φυσικά και μας ταιριάζουν αξιόπιστα και οικονομικά δίτροχα, θα υποθέσουμε μάλιστα ότι είμαστε και πολύ “πιο έξυπνοι απ’ όλους τους υπόλοιπους” Φραγκους, Τεύτονες, Σλάβους, Λατίνους, Βίκινγκς, Σάξονες και Μαγιάρους, αλλά πόσο έξυπνοι πια;
Απλά τα παπιά είναι μια ιδιαιτερότητα της αγοράς μας, που έχουν καθιερωθεί μέσω διαφόρων συγκυριών, γεγονότων και χαρακτηριστικών της ντόπιας ζήτησης.

Για παράδειγμα έχει αντίστοιχο έχει και η ολλανδική αγορά που προτιμά, μοτοποδήλατα, πενηντάρια και πρόσφατα ηλεκτρικά.
Πάμε τώρα στο θέμα μας, στην ιαπωνική αγορά της δεκαετίας του ’70 – ’80 και του ’90 και τη Yamaha, η οποία είχε παρουσιάσει τότε μερικά άγνωστα σε μας αλλά πολύ ενδιαφέροντα από πολλές απόψεις μοντέλα, που αξίζει να παρουσιάσουμε.
Τα πιάνουμε ένα ένα, τα αναλύουμε και παράλληλα διασκεδάζουμε, κάνουμε πράξη αυτό που λένε οι αγγλόφωνοι “infotainment”, δηλαδή information-πληροφορία και entertainment-διασκέδαση μαζί. “Μαθαίνω και γελώ”, που θα λέγαμε εμείς.

Yamaha Bobby LB50, 1976
Mε λίγη καθυστέρηση και με δίχρονο κινητήρα η Yamaha παρουσιάζει το δικό της “Honda Dax”, που λέγεται Bobby.
Με συμπαθητικό σχήμα και όνομα το Yamaha Bobby LB50 – χρησιμοποιώντας το μοτεράκι που είδαμε στην Ελλάδα πάνω στα Yamaha Chappy και το παπί της Yamaha το V50 Mate- κρύβει τη μπαταρία, το φιλτροκούτι, το ρεζερβουάρ βενζίνης και λαδιού καύσης μέσα στο πρεσσαριστό μεταλλικό πλαίσιο.
Με διπλή σέλα, μικρής διαμέτρου τροχούς και λάστιχα με χαμηλά τακούνια για να πατάει και στο χώμα, το Yamaha Bobby LB50 παρουσιάστηκε αργότερα και σε έκδοση με κινητήρα 80 κυβικών. H ιπποδύναμή του 50αριού πάντως έφτανε τους 3,7 ίππους.

Yamaha GR 50, 1976
Nαι, είναι γεγονός έχει υπάρξει δίτροχο με κωδικό τα αρχικά της Ελλάδας! Το Yamaha GR 50 του 1976 ήταν ένα σπορ πενηντάρι που χρησιμοποιούσε ντεπόζιτο από κλασική μοτοσυκλέτα και μονόσελο “αγωνιστικού τύπου” και πρωτότυπης εμφάνισης μονόσελο θα λέγαμε.
Προσέξτε ότι το μονοσελο διαθέτει και θέση για αριθμό συμμετοχής.
Με δίχρονο κινητήρα, με όρθιο κύλινδρο από Yamaha MR 50, βαλβίδα reed στην εισαγωγή του μίγματος. To Yamaha GR 50 απέδιδε 4,5 ίππους στις 8.000 rpm και είχε βάρος μόλις 64,5 κιλά.
Τόσο άσχημο σε εμφάνιση είναι το Yamaha GR 50 που τελικά γίνεται γοητευτικό…

Yamaha Vogel 50, 1980
Στα γερμανικά Vogel σημαίνει “πουλί”. Είδατε που δεν ήταν τυχαίο αυτό που λέγαμε στον πρόλογο για τα “εξωτικά πουλιά άλλων χωρών”. Και τι πουλί είναι το Vogel… καρα-περίεργο.
Σαν το Ζετάκι του μπουλντοζιέρη, το όχημα του εργολάβου χωματουργικών εργασιών, σαν το παπί της Caterpilar…
Mε 8ιντσους τροχούς, σχάρες μπρος-πίσω, γεροδεμένη εμφάνιση, δίχρονο κινητήρα με βαλβίδα reed στην εισαγωγή, 4άρι σασμάν και αναδιπλούμενο τιμόνι για να μεταφέρεται πιο εύκολα. Η ιπποδύναμή του ήταν 3,0 ίπποι και το βάρος του 57 κιλά.

Yamaha Pocke QA 50 LTD Midnight, 1981
Ω θεέ, εντάξει δεν χρειάζεται να πούμε τίποτε. Πέφτουμε κάτω κι αρχίζουμε να παίρνουμε κάμψεις! Υπέροχο και μοναδικό κομψοτέχνημα. Δε μίλησε κανείς για όμορφο έτσι;
Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι αυτό το Pocke 50 του 1981 που βλέπετε στη φωτογραφία είναι και “περιορισμένης παραγωγής”, γι’ αυτό και το “LTD”, ήταν και βαμμένο σε σπέσιαλ χρώματα μαύρο-χρυσό, για αυτό και το “Midnight”. Κορυφαίο…
Ζύγιζε μόλις 52 κιλά, φορούσε τροχούς διαμέτρου 6 ιντσών (!) και ήταν εφοδιασμένο με τον δίχρονο κινητήρα του Yamaha GT 50, ενός εντουροειδούς 50αριού του ’70.
Το Yamaha Pocke απέδιδε 3.0 ίππους στις 5.500 rpm και έγινε δημοφιλές στους κύκλους των μεγαλύτερης ηλικίας μοτοσυκλετιστές στην Ιαπωνία που το χρησιμοποιούσαν σαν δεύτερο μεταφορικό μέσο.

Yamaha RZ 50, 1998
Έχουμε την εντύπωση ότι έχουμε δει ένα, και μόνο ένα, να κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους, κι αν είναι αληθινή η ανάμνηση, αυτό θα έχει συμβεί με τη βοήθεια των παράλληλων εισαγωγών μεταχειρισμένων από την Ιαπωνία, που κυριάρχησαν στην αγορά για αρκετά χρόνια, από τη δεκαετία του ’80 και μετά στην Ελλάδα.
Το πολύ όμορφο, είναι αλήθεια, Yamaha RZ 50 συνδυάζει την αισθητική των μοτοσυκλετών naked με την ρετρό εμφάνιση των αγωνιστικών της Yamaha της δεκαετίας του ’70-’80. Η τάση αυτή ήταν δημοφιλής στην ιαπωνική αγορά της δεκαετίας του ’90.
Ελαφρύ με μικρό ψυγείο κινητήρα, μίζα στην εκκίνηση, δίχρονος κινητήρας. Οι τροχοί είναι με ακτίνες, το ντεπόζιτο μακρόστενο, η σέλα μονή.
Το πλαίσιο είναι ημίδιπλο κλειστό σωληνωτό, η ανάρτηση πίσω με ένα αμορτισέρ και το παραδοσιακό ψαλίδι της Yamaha, ενώ ένα καλαίσθητο εξάρτημα είναι αναμφισβήτητα η εξάτμιση με μεγάλο θάλαμο διαστολής και σπορ τελικό.
Το χρυσό χρώμα χρησιμοποιείται στο λογότυπο της εταιρίας στο ρεζερβουάρ και στη δαγκάνα του δισκόφρενου στον μπροστινό τροχό. Υπέροχο πραγματικό εξωτικό είδος…

Yamaha Zippy LB 50 IC, 1973
Το φοβερό και τρομερό Yamaha Zippy! Έχετε ξαναδεί κάτι παρόμοιο; Δε νομίζω.
Τι πλαίσιο, τι σέλα, τι πίσω φτερό! Τι σέλα, επαναλαμβάνω.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους του μάρκετινγκ εκείνης της εποχής το όνομα επιλέχθηκε για να μεταφέρεται στον πελάτη η αίσθηση του “ζωντανού και του υγειούς”. Ότι καταλαβαίνει ο καθένας.
Αυτόματο 50άρι, δίχρονο φυσικά (4,5 ίππων) με αυτόματη μετάδοση φυγοκεντρική και πολύ χοντρό πίσω λάστιχο. Δείτε τη διαφορά του φάρδους του πίσω ελαστικού με το μπροστινό και μετά πείτε μας κι εμάς γιατί; Το βάρος του Zippy ανέβαινε στα 74 (λόγω πίσω λάστιχου;) και αργότερα λόγω της επιτυχίας του 50αριού, κυκλοφόρησε και έκδοση με κινητήρα 80 κυβικών.

Πηγη https://motorbike.gr
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.224
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Μόνο που η Honda εβγαλε τα ίδια σχηματα με 4Τ κινητήρα και η ελληνική αγορά ...δεν κάνει ποτέ λάθος στις προτιμήσεις της σε οικονομία και αξιοπιστία εργαλείων δουλειάς ...! Tooth
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Η περίεργη ιστορία του Yamaha Frog 750​

O πατέρας του ...CBR1000F!​




Η δεκαετία του 1980 ήταν μια εποχή γεμάτη υπερβολές, «μέλλον», ελπίδα και χρώματα, όπου οι ιδέες και τα όνειρα των οραματιστών και των «τρελών» μπορούσαν να πραγματοποιηθούν πολύ πιο εύκολα από ότι τώρα

Μια τέτοια ιστορία είναι και αυτή του Yamaha Frog 750, μιας μοναδικής ιδέας που επινοήθηκε από το λαμπρό μυαλό του Γερμανού βιομηχανικού σχεδιαστή Hartmut Esslinger, το 1985.
Ο Esslinger δεν ήταν σχεδιαστής ούτε μοτοσυκλετών, ούτε αυτοκινήτων και μετά το Frog 750 δεν ξανασχεδίασε ποτέ ξανά κάποιο όχημα. Στο βιογραφικό του υπήρξαν συνεργασίες με την Apple (συνέβαλε στη σχεδίαση των πρώτων Macintosh), την Sony και την Louis Vuitton και η παρένθεση με την Yamaha γεννήθηκε από έναν απλό διαγωνισμό σχεδιασμού που διοργάνωσε το γερμανικό περιοδικό Motorrad. Στόχος του, μια μοτοσυκλέτα που θα έδινε έμφαση όχι μόνο στην αισθητική αλλά και στην ασφάλεια.
Yamaha Frog 750 2

Τα αρχικά σχέδια και το πρώτο μοντέλο κλίμακας ήταν άκρως επιτυχημένα και έτσι το Frog κέρδισε το πρωτοσέλιδο του περιοδικού, κάτι που τράβηξε και την προσοχή της Yamaha USA, η οποία προσέφερε ένα FZ 750 για να κατασκευαστεί το πραγματικό πρωτότυπο.
Το Frog 750 σχεδιάστηκε από τον Esslinger έχοντας κατά νου και την ενεργητική ασφάλεια, τοποθετώντας πολύ ισχυρούς διπλούς προβολείς ψηλά, ενώ η έντονη σχεδιάση έκανε τη μοτοσυκλέτα πιο ευδιάκριτη. Τέλος, το φέρινγκ αγκάλιαζε πόδια και σώμα σε περίπτωση πτώσης.
Εντύπωση προκάλεσαν φυσικά και οι καθαρές, φουτουριστικές γραμμές ενώ το λευκό χρώμα σε αντίθεση με το έντονο κόκκινο δημιουργούσαν μια μοτοσυκλέτα που θα γινόταν περισσότερο ευδιάκριτη μόνο αν αναβόσβηνε κιόλας.
Yamaha Frog 750 4

Τελικά το πρωτότυπο Frog 750 στάλθηκε στην Iwata, στα κεντρικά της Yamaha, με την ελπίδα να περάσει στην παραγωγή. Εκεί, οι φιλοφρονήσεις ήταν πολλές, αλλά δυστυχώς η εταιρεία έμεινε σε αυτές, αποφασίζοντας τελικά να μην το βγάλει στην παραγωγή, στέλοντας το πρωτότυπο πίσω στον σχεδιαστή του.
Η απογοήτευση του δημιουργού, ήταν όπως φαντάζεται κανείς, μεγάλη.
Τελικά το Yamaha Frog δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή και ο Γερμανός δεν ξανασχεδίασε ποτέ μια μοτοσυκλέτα. Όμως, άθελα του επηρέασε τρομερά την μοτοβιομηχανία, αφού η Ηonda χρησιμοποίησε αρκετές ιδέες του Frog, σε μια δική της μοτοσυκλέτα: το CBR1000F του 1987!

Πηγη https://2wo.gr


Προσεχε της θα γραψεις stelios62 ToothTooth ειχες το Ducati 750 Paso
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.224
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Ηταν η εποχη που σχεδιαζανε πρωτα την "ντουλαπα" και μετα της βαζανε μεσα .... την μηχανη και τις ροδες. Ευτυχως τα δωσαμε .....!Tooth
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Υamaha - Ακούστε την πρώτη μοτοσυκλέτα της ιστορίας της (YA-1), αλλά και πολλές ακόμη - Video​

1b0a257b3e0ab05e254716b624d0d641_XL.jpg
Στο Youtube κανάλι Yamaha Motor Communication Plaza, θα βρείτε μεταξύ άλλων και ηχογραφημένους ήχους κινητήρα ιστορικών μοντέλων της εταιρείας. Κρατήστε τον σύνδεσμο, γιατί η σπουδαιότητα του ολοένα και θα ανεβαίνει όσο μπαίνουμε για τα καλά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Στο εν λόγω κανάλι, που ασχολείται με την ιστορία της Yamaha, θα βρείτε ήχους κινητήρα από την πρώτη μοτοσυκλέτα της, την YA-1 του 1955, τη θρυλική πρώτη V-MAX του 1990, το μονοκύλινδρο SRX600 του 1985, το δίχρονο V4 κτήνος RZV500R του 1984, το αγωνιστικού GP bike ΥΖR 500, και για πολλά ακόμη μοντέλα.

Τέλος πέρα από τους ήχους θα μπορέσετε να απολαύσετε και βίντεο από ιστορικά μοντέλα της Yamaha.


Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Yamaha SZR 660: Ιταλικής έμπνευσης Supermono​

Σπάνιο στις μέρες μας​





Το 1995, η Yamaha Ιταλίας, δηλαδή η Belgarda πρότεινε μια ενδιαφέρουσα συνταγή θέλοντας να συμμετάσχει στη supermono κατηγορία και παρουσίασε μια supersport μοτοσυκλέτα με τον μονοκύλινδρο κινητήρα του Tenere 660

Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος - Πηγή: InMoto.it​

Εξαιρετικά μαζεμένο σε διαστάσεις, το μονοκύλινδρο Yamaha ήταν κατάλληλο κυρίως για μικρομεσαίους αναβάτες αφού για πιο μεγαλόσωμους αναβάτες δεν υπήρχε ο ανάλογος χώρος.
Χωρίς να φορτίζει υπερβολικά τους καρπούς, το 660 μπορούσε να διατηρήσει υψηλές μουαγιέν (για μονοκύλινδρο), εξαιτίας της σωστής κάλυψης απότον αέρα, ενώ για δικάβαλες εκδρομές δεν ήταν και ότι καλύτερο αφού ο αναβάτης ένιωθε "πάνω του" συνεχώς τον συνεπιβάτη εξαιτίας, της "διόροφης" σέλας αλλά και της έλλειψης χειρολαβών.
yamaha szr 660 3

Κάποιοι κραδασμοί εμφανίζονταν σε ταχύτητες κοντά στα 100 km/h, η ζέστη του κινητήρα ήταν ανεκτή σχεδόν όλες τις μέρες του έτους όμως η εξάτμιση ήθελε προσοχή καθώς η θέση της εύκολα δημιουργούσε «τατουάζ» σε γάμπες.
Με γωνία κάστερ 24°, ίχνος 102 mm και μεταξόνιο στα 1.410 mm, το ιταλικό Yamaha ήταν απολαυστικό σε ορεινό επαρχιακό δίκτυο με καλή άσφαλτο και ξεδίπλωνε τις χάρες του όσο γινόταν πιο σφιχτό, ενώ η θετικές εντυπώσεις παρέμεναν και στην πίστα, όσο οι ρυθμοί παρέμεναν εντός εύρους χρήσης.





Στο δρόμο αλλά και στην πίστα, άλλαζε κατεύθυνση αστραπιαία αν και οι αναρτήσεις ήταν *****ές και ρυθμισμένες να κρατάνε τον αναβάτη ξεκούραστο στην καθημερινή χρήση. Ήταν πολύ σταθερό και οι αναρτήσεις του πλήρως ρυθμιζόμενες.



Με πραγματική τελική λίγο πάνω από τα 180km/h και περίπου πέντε δευτερόλεπτα για τα πρώτα εκατό χιλιόμετρα από στάση, το 660 ήταν αξιοπρέστατο σε επιταχύνσεις όσο και σε ρεπρίζ. Όμως το νόημα της μοτοσυκλέτας ήταν η σπορ οδήγηση, η φιλικότητα του μονοκύλινδρου κινητήρα καθώς και η οικονομία στη συντήρηση της.
Δυστυχώς η εμπορική επιτυχία της μοτοσυκλέτας ήταν μικρή καθώς το κοινό προτιμούσε σπορ μοντέλα με περισσότερους κυλίνδρους ενώ τα μονοκύλινδρα ήταν συνήθως On-Off. Η "καριέρα" του έληξε το 2001, πέντε χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση.

Πηγη https://2wo.gr
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Ενα τέτοιο σάπιζε στον πίσω χώρο στο οικόπεδο της Hliofil-αντιπροσωπεία Triumph, την δεκαετία του 2000. Λειψό, λείπαν πράγματα από πάνω του. Οταν ρώτησα μήπως το πουλάνε, μου απάντησαν λίγες μέρες μετά, 3000 ευρώ. Για ένα μοτό χαλασμένο, παρατημένο στα στοιχεία της φύσης χρόνια, και λειψό. Δεν ρώτησα σαν ιδιώτης, ρώτησε για εμένα φίλος μου που ήταν εξουσιοδοτημένος πωλήσεις-ανταλλακτικά-αξεσουάρ-σέρβις της Triumph δλδ δικός τους.

Ακόμα θα το έχουν κάπου, σε ακόμα πιο κατεστραμένη κατάσταση. Κρίμα, από τα πολύ λίγα Yamaha που θα ήθελα να έχω.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

O Βασίλης Ορφανός οδηγεί την εμβληματική Yamaha XT 500 του 1979​

O Βασίλης Ορφανός οδηγεί την εμβληματική Yamaha XT 500 του 1979


Η VOM παρουσιάζει την XT 500 της ΥΑΜΑΗΑ μοντέλο 1979, τη βάση όλων των on-off και των Adventure μοτοσυκλετών.

Η μοτοσυκλέτα της δοκιμής-παρουσίασης μας δεν είναι άλλη από τη Yamaha XT 500. Μια μοτοσυκλέτα-θρύλο που ήρθε και άλλαξε τα δεδομένα λίγο πριν από τη δεκαετία του 1980. Προτού σας παρουσιάσουμε τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, θα σας αναφέρω ένα προσωπικό μου βίωμα που έζησα στις αλάνες του Παραδείσου- Πολυδρόσου, όπου μεγάλωσα, το 1979.
xt500


Δίπλα από το πατρικό μου υπήρχε στο βάθος ενός μεγάλου κτήματος 12 στρεμμάτων ένα παλιό δίπατο εξοχικό-αρχοντικό χτισμένο το 1950. Μπροστά του υπήρχαν δύο πελώριοι φοίνικες που οριοθετούσαν την εξωτερική επιβλητική του σκάλα προκειμένου να εισέλθεις στον επάνω του όροφο.
xt500


Στο κάτω του τμήμα ζούσε μια ήσυχη Ελληνική οικογένεια με δύο αγόρια τον Γρηγόρη και τον Τάσο. Ήταν αρκετά μεγαλύτεροι σε ηλικία από εμένα και θυμάμαι ότι είχαν εισέλθει στο Πολεμικό Ναυτικό σαν Αξιωματικοί. Με τους πρώτους μισθούς τους αγόρασαν από κοινού το 1979 μια YAMAHA XT 500 με το ασημένιο ρεζερβουάρ σε σχήμα δακρύου. Όταν την έφεραν στο σπίτι τους, εγώ πιτσιρίκι 5 χρονών με το ποδήλατό μου στην αλάνα θυμάμαι ότι τη γλυκοκοίταζα και τη ζαχάρωνα. Έτσι, ένα απόγευμα του Σεπτεμβρίου την ίδια χρονιά και ενώ έχει προηγηθεί μια βροχή που έχει νοτίσει το χώμα της αλάνας, φέρνοντας τη μυρωδιά της διψασμένης γης που δροσίζεται από τις σταγόνες της βροχής, κάνει είσοδο ο Τάσος από την Οδό Αμαρουσίου με παρατεταμένο γκάζι, αφήνοντας ο πίσω τροχός του ΧΤ πλαγιολισθαίνοντας... μια ονειρεμένη βεντάλια χώματος.
xt500

Παρακολουθώντας όλη αυτήν τη σκηνή, μένω έκπληκτος! Σαν να παρακολουθώ ταινία στα παιδικά μάτια μου, αμέσως κάνοντας πολύ γρήγορα πετάλι με το ποδήλατο μου πηγαίνω δίπλα στον Τάσο που ήδη έχει φτάσει στην αυλή του σπιτιού του. Μου έχουν φύγει οι όποιες ντροπές και πολύ χαριτωμένα χωρίς κανένα δισταγμό του λέω: «Tάσο, θέλω να οδηγήσω τη μηχανή σου τώρα και θέλω να κάνουμε βόλτα!».
xt500


«Ανέβα ρε Μπίλι», μου λέει ο Τάσος και κατευθείαν με πιάνει από τις μασχάλες και με ανεβάζει μπροστά του πάνω στο ρεζερβουάρ της ΧΤ, που ο κινητήρας της δουλεύει ρυθμικά στο ρελαντί. Ξεκινάμε κάνοντας ένα μεγάλο τετράγωνο και έχω τρελαθεί από συγκίνηση, χαρά, ελευθερία νιώθοντας τον αέρα να μου δροσίζει το παιδικό μου πρόσωπο!
xt500

Εκστασιάστηκα από όλα αυτά τα συναισθήματα που μου γέννησε αυτή η μοτοσυκλέτα και συγκεκριμένα αυτή η βόλτα. Σαν να με χτύπησε κεραυνός, έτσι αισθάνθηκα. Τη διαδρομή που διανύσαμε την θυμάμαι πάρα πολύ καλά ακόμα και σήμερα, κρατούσα και εγώ το τιμόνι μαζί με τον Τάσο και μόλις επιστρέψαμε στη βάση μας είπα στον εαυτό μου πως όταν μεγαλώσω τέτοια μηχανή θα έχω: με ψηλά φτερά.
Τα χρόνια πέρασαν τα δυο αγόρια παντρεύτηκαν και μετακόμισαν μετά από λίγο καιρό αλλά αυτή τη σκηνή με τη συγκεκριμένη βόλτα άφησε μέσα μου, μιαν ανεξίτηλη αγάπη για τον μαγικό κόσμο των δύο τροχών και των αισθημάτων που γεννά η εκτός δρόμου οδήγηση. Για αυτό και την κουβαλώ πάντα μέσα στην ψυχή μου.

Συνεχιζεται......
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Η ΧΤ 500 ήρθε και τάραξε για τα καλά τα νερά, γράφοντας χρυσές σελίδες περιπέτειας, πού αλλού; Στο Ράλι Πάρισι Ντακάρ, που ξεκίνησε το 1979. Εκεί πήρε μέρος ένας μικρόσωμος αλλά πολύ γρήγορος Γάλλος, ο Σιρίλ Νεβέ που προερχόμενος από το motocross και το enduro καταφέρνει να κερδίσει στις εσχατιές της Σαχάρας και να βρέξει πρώτος νικητής τους τροχούς του ΧΤ στην Lac Rose στο Ντακάρ, την πρωτεύουσα της Σενεγάλης.
xt500

Οραματιστής για όλα αυτά που συμβαίνουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αλλά και υποστηρικτής στο συγκεκριμένο αγώνα με την εταιρεία των τριών διαπασών από τη Yamaha Γαλλίας είναι ο Ζαν-Κλοντ Ολιβέρ, που πρώτος από όλους διέκρινε την μεγάλη ευκαιρία να δει ο κόσμος την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα σαν το απόλυτο όχημα περιπέτειας για την εποχή της. Γεγονός που το πέτυχε ποντάροντας στο ΧΤ 500, αφού με αυτό πέτυχαν με τις συνεχόμενες συμμετοχές και νίκες στο Rally DAKAR τις επόμενες χρονιές του 1980-81, να αλλάξουν το ρου της ιστορίας στο χώρο της μοτοσυκλέτας, δίνοντας την εικόνα του ΧΤ 500 σαν αυτό του απόλυτου συντρόφου στην περιπέτεια, ανοίγοντας έτσι νέους δρόμους και νέες αγορές στο ευρύ κοινό.
xt500

Όλοι οι μοτοσικλετιστές εκείνη την εποχή θαύμαζαν και ονειρεύονταν να βρεθούν στη σέλλα του ΧΤ 500 σε μια εποχή απίστευτων αλλαγών, που μέσα από την τηλεόραση και τον ειδικό Τύπο που περιέγραφε την εξέλιξη του Ράλι Παρίσι-Ντακάρ η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα φάνταζε σαν το απόλυτο άτι, που σάρωνε τα πάντα στο πέρασμα της, κερδίζοντας στη γενική κατάταξη ακόμη και τα αυτοκίνητα, χτίζοντας ένα τεράστιο μύθο για τους δύο τροχούς γύρο από τη YAMAHA XT 500.
Φτάνοντας στο σήμερα, η μοτοσυκλέτα της παρουσίασής μας, η οποία ανήκει στον κ. Αντώνη Δημητρακόπουλο αντιπρόεδρο στη Ε.Ο. ΦΙΛΠΑ, είναι μοντέλο του 1979. Σαν νέος εκείνη την εποχή, ο Αντώνης, παρακολουθώντας το Ράλι Παρίσι-Ντακάρ ονειρευόταν και αυτός με τη σειρά του πότε θα αποκτήσει μια ΧΤ 500. Τελικά κατάφερε να την αποκτήσει το 1985, κόλλησε μαζί της, χρησιμοποιώντας την παντού στους Ελληνικούς δρόμους, από τις καθημερινές του μετακινήσεις μέχρι σε διάφορες εξορμήσεις. Η αγάπη του για τη ΧΤ 500 τη YAMAHA θρύλο, φτάνει σε τέτοιο βαθμό που κάποια στιγμή έφτασε να έχει στην κατοχή του επτά ίδιες μοτοσυκλέτες. Σήμερα έχει τέσσερις, όλες πλήρως λειτουργικές, περνώντας πολύ όμορφα μαζί τους . Το 2013 όταν το συγκεκριμένο ΧΤ έγινε πια 30 ετών, απέκτησε ιστορικές πινακίδες και κάρτα FIVA από την Ελληνική Λέσχη Κλασσικής Μοτοσυκλέτας. Συμμετείχε σε αγώνες αντοχής Regularity της Λέσχης Κλασσικής Μοτοσυκλέτας από το 2016-18-20 και κατέκτησε την τιμητική θέση του οδηγού της Χρονιάς.

xt500

Μας εκμυστηρεύθηκε ότι όταν την οδηγεί ξεχνιέται τόσο πολύ που ξαναγίνεται 25άρης, αφού το ΧΤ 500 τού παρέχει τέτοιου είδους οδική απόλαυση, που παρόλο ότι έχουν περάσει τόσα χρόνια δεν συγκρίνεται με καμία άλλη μοτοσυκλέτα. Προσωπικά, ανεβαίνοντας πάνω της λίγο προτού την οδηγήσω στη δοκιμή-παρουσίασή μας, χωρίς κανένα κόπο κουρδίζω την μανιβέλα όπου σε συνδυασμό με τον χειροκίνητο αποσυμπιεστή φέρνοντας στο ματάκι το λευκό σημάδι στον εκκεντροφόρο, την επαναφέρω στην αρχική της θέση και με μια ψυχωμένη μανιβελιά ο κινητήρας της παίρνει αμέσως μπροστά.
xt500

Λίγο ζέσταμα, κουμπώνω πρώτη στο κιβώτιο και ξεκινάω την οδήγησή της. Το φαρδύ της τιμόνι βρίσκεται σε σωστή θέση χωρίς να κουράζει τον ευτυχή αναβάτη της, κάνοντας τη ζωή του πολύ εύκολη. Το ύψος της σέλλας της δεν είναι ψηλό με αποτέλεσμα να βοηθά πολύ και μικρόσωμους αναβάτες, και κάθεσαι πάνω στη μοτοσυκλέτα. Το ρεζερβουάρ σε σχήμα δάκρυ είναι προέκταση της σέλλας. Στο δρόμο ο κινητήρας της είναι εύστροφος με αρκετή ροπή και οι αλλαγές στο πεντάρι κιβώτιο της γίνονται αβίαστα χωρίς κανένα πρόβλημα. Η ταχύτητα μεγαλώνει και φτάνει εύκολα τα 120 χιλιόμετρα την ώρα, και λίγο πιο πάνω φτάνει και η τελική της στα 135 χλμ. λίγο προτού μπει στο κόκκινο το στροφόμετρό της. Το χαμηλό κέντρο βάρους της βοηθά πολύ στην ευελιξία της και οι γωνίες του σκελετού της με τη μονή ραχοκοκαλιά του στο επάνω του μέρος (που εκτελεί και χρέη ξηρού κάρτερ σε συνδυασμό με το λιπαντικό του κινητήρα της) την κάνουν ιδιαίτερα σταθερή ακόμη και όταν η ταχύτητες της αυξηθούν.

Η αξιοπιστία της είναι αξιοζήλευτη σε όποιο είδους έδαφος και αν κινηθεί κάνοντας, πολλούς αναβάτες της εποχής της να ξεκινήσουν να κάνουν από το γύρο του κόσμου μέχρι για τους πιο τολμηρούς να δηλώσουν συμμετοχή σαν ιδιώτες στο Ράλι Παρίσι-Ντακάρ, φτάνοντας αρκετοί στον τερματισμό με ιδιωτικές συμμετοχές.

xt500

Ακόμη θυμάμαι ένα πολύ ωραίο αναβάτη και τύπο γαλλικής καταγωγής, που το 2006 συμμετείχε και τερμάτισε με ένα ολόιδιο ΧΤ 500 της παρουσίασης μας στο ομώνυμο Ράλι Ντακάρ, θέλοντας να δείξει βάζοντας ένα στοίχημα με τον εαυτό του ότι όλα γίνονται, σε πείσμα και κόντρα των καιρών, αφού ο συγκεκριμένος αγώνας έγινε ακόμη πιο γρήγορος χάνοντας ίσως το μεγάλο πνεύμα της περιπέτειας του, όπως είχε δηλώσει σε γαλλικά περιοδικά μοτοσυκλέτας. Τι κι αν έχει δύο αμορτισέρ πίσω, συμβατικό πιρούνι εμπρός, και σταματά με δύο ταμπούρα; Κανένα πρόβλημα, τηρουμένων των αναλογιών βέβαια σε σχέση με το σήμερα. Ας μην ξεχνάμε ότι από το 1979 μέχρι σήμερα έχουν περάσει 42 χρόνια και το ΧΤ 500 μπορεί να κυκλοφορεί ανάμεσα μας θυμίζοντας και νοσταλγώντας άλλες εποχές. Το βασικότερο όμως όλων ότι άλλαξε τη ροή της ιστορίας κάνοντας την Honda να βγάλει στην παραγωγή μοτοσυκλέτα σαν την Africa Twin , την BMW με την GS 80, την Cagiva Elefant 900 με Ducati κινητήρα και τόσες άλλες μέσα από το Ράλι Ντακάρ που κοσμούν πολλά γκαράζ με μοτοσυκλέτες θρύλους στα ON-OFF, κάνοντας μια νέα κατηγορία για ανήσυχους αναβάτες που ταξίδεψαν παντού αλλά κυρίως ονειρεύτηκαν τόπους, διαδρομές σε μέρη μαγικά. Και αυτό οφείλεται καθαρά στο ΧΤ 500.
xt500

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον κ. Αντώνη Δημητρακόπουλο που μας εμπιστεύτηκε τη δίτροχη σύντροφό του. B.O.
xt500

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!
image





Πηγη www.gazzetta.gr
 
Top Bottom