MotoGP – Πως φρενάρεις από τα 350χλμ/ώρα;

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

MotoGP – Πως φρενάρεις από τα 350χλμ/ώρα;​

e2aeb2863ee85cacfc942ca134eb2598_XL.jpg

Η απάντηση μπορεί να έχει μόνο ανθρακονημάτινη και κεραμική υπόσταση, με την πέδηση των μοτοσυκλετών του MotoGP να είναι μια επιστήμη από μόνη της.
Το έργο των φρένων των αγωνιστικών μοτοσυκλετών δυσκολεύει και πάει όσο περνάνε τα χρόνια, με τις ταχύτητες να ανεβαίνουν συνεχώς. Το θέμα είναι πως φτιάχνεις ένα σύστημα που θα μπορεί να διαχειριστεί τις θερμοκρασίες και τις δυνάμεις που υπάρχουν πχ από τα 350χλμ/ώρα της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού μέχρι τα 60χλμ/ώρα της πρώτης στροφής.

Εν αρχή οι δίσκοι, των οποίων τα υλικά πλέον είναι είτε κεραμικής φύσης είτε ανθρακόνημα, με το υλικό να παίζει ρόλο στην αντοχή, το βάρος και την επαγωγή της θερμότητας. Σημαντική παράμετρος είναι και η διάμετρος, που είναι στα 320, 340 και 355 χιλιοστά παίζοντας και πάλι ρόλο στα παραπάνω. Τέλος στα περί του δίσκου, σημασία έχει και η επιφάνεια, της οποίας το εμβαδόν επηρεάζει σαφώς τη μάζα και φυσικά τη θερμοκρασία, η οποία στον αγώνα φτάνει τους 800C!
Η μάζα και η επιφάνεια είναι οι παράμετροι που αφορούν πολύ και τα τακάκια, τα οποία με τη σειρά τους είναι από παρόμοιο συνδυασμό υλικών, ώστε να αντέχουν τις εξωφρενικές τριβές που αναπτύσσονται. Η τριβή που λέμε συνεχώς και η αντίστοιχη θερμοκρασία, δεν αφήνει και πολλά περιθώρια στο υγρό των φρένων, το οποίο πρέπει να έχει τέτοια σύνθεση που να διατηρεί τις υδραυλικές ιδιότητες του, δίχως να ξεπερνά το σημείο βρασμού του, κάτι που θα δημιουργούσε φυσαλίδες στο κύκλωμα, κάνοντας την πέδηση ανύπαρκτη.

Το όλο υδραυλικό σύστημα ξεκινά από τις τρόμπες, στις οποίες ασκούνται συνεχώς δυνάμεις πολλών κιλών στη μανέτα του δεξιού χεριού, του ποδόφρενου αλλά και του «νέου» βοηθητικού συστήματος με τη μικρή μανέτα κάτω από εκείνη του συμπλέκτη που ασκεί πίεση στο πίσω φρένο. Πιέσεις που καταλήγουν σε δαγκάνες με έμβολα, των οποίων η αντοχή και η διαχείριση είναι και πάλι τα μείζονα θέματα.
Όλα τα παραπάνω, μας εξηγούνται από τον Andrea Pellegrini, αγωνιστικό διευθυντή της Brembo, σε ένα εξαιρετικά διαφωτιστικό video του MotoGP που μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ.

Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Η Brembo εξηγεί τι εστί φρενάρισμα σε απαιτητικές πίστες όπως το Twin Ring Motegi​

c452fd644d900a2003a55d6fa4ac4308_XL.jpg

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά και με τους 24 αναβάτες της μεγάλης κατηγορίας, το Twin Ring Motegi είναι μια πολύ απαιτητική πίστα για τα συστήματα πέδησης.
Η πίστα έχει μόνο λίγες γρήγορες στροφές και πολλές αργές, διάσπαρτες με μεσαίου μήκους ευθείες: 7 από τις στροφές παίρνονται με ταχύτητα μικρότερη των 100 km/h. Αυτές οι στροφές που πραγματοποιούνται με 2η ταχύτητα καθιστούν το Motegi μία από τις πιο απαιτητικές πίστες GP λόγω της δυσκολίας ψύξης των δίσκων μεταξύ της μιας στροφής και της επόμενης.

Για να αντιμετωπίσει τις πιο απαιτητικές πίστες όπως αυτή, η Brembo παρουσίασε το 2022 στο MotoGP δίσκους από ανθρακονήματα διαμέτρου 355mm μαζί με αυτούς των 340mm. Αυτοί οι δίσκοι χρησιμοποιήθηκαν στις δοκιμές σε Sepang, Jerez και Barcelona και στην πίστα στο Spielberg ικανοποιώντας πολύ τους αναβάτες.
2bre.jpg


Οι κανονισμοί ορίζουν επίσης ότι, για λόγους ασφαλείας, οι αναβάτες πρέπει να επιλέξουν δίσκους 355 mm ή 340 mm στις πίστες Motegi, Spielberg και Buriram. Οι δίσκοι 320mm δεν επιτρέπονται, αν και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε όλα τα άλλα GP. Αυτοί οι περιορισμοί δεν ισχύουν σε συνθήκες βροχής επειδή η ένταση πέδησης μειώνεται. Αν και οι δίσκοι διαμέτρου 355 mm ήταν σταθμός στην ιστορία του MotoGP, το μέγιστο όριο για μοτοσυκλέτες μαζικής παραγωγής είναι πολύ χαμηλότερο. Ο μεγαλύτερος πλευστός δίσκος Brembo είναι διαμέτρου 330mm και χρησιμοποιείται σε μερικές Ευρωπαϊκές και Ιαπωνικές μοτοσυκλέτες.
4bre.jpg

Λόγω αυτού και όλων των άλλων σημείων φρεναρίσματος, οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους για 34 δευτερόλεπτα ανά γύρο, που αντιστοιχεί στο ένα τρίτο του Ιαπωνικού GP. Υπάρχει επίσης ένα σημαντικό φρενάρισμα στη στροφή 5, όπου το φορτίο στη μανέτα του φρένου είναι 5,6 kg ενώ το υγρό φρένων Racing Brembo φτάνει σε πίεση 12 bar. Συνοψίζοντας όλες τις δυνάμεις που ασκεί ένας αναβάτης στη μανέτα του φρένου Brembo από τη γραμμή εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία, το αποτέλεσμα φτάνει σε σχεδόν 950 κιλά.

3bre.jpg

Η στροφή 11 (90 μοιρών) ασκεί τη μεγαλύτερη πίεση στο σύστημα πέδησης: οι μοτοσυκλέτες φθάνουν στο σημείο αυτό με 311 km/h και φρενάρουν για 5,3 δευτερόλεπτα μειώνοντας την ταχύτητά τους στα 81 km/h. Σε αυτό το χρονικό διάστημα, οι αναβάτες ασκούν πίεση 6,2 kg στη μανέτα του φρένου καθώς οι μοτοσυκλέτες καλύπτουν απόσταση 230 μέτρων και η πίεση του υγρού φρένων αυξάνεται στα 13,3 bar.


Πηγή: Brembo
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Κάποτε στο βρεγμένο φόραγαν ατσάλινους δίσκους.
Πλέον και με τα καινούργια κράματα, αλλά και με τα καλύμματα, φέρνουν τους καρμπον δίσκους σε θερμοκρασία λειτουργίας και την κρατάνε σταθερή
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Brembo - Τα φρένα στην πίστα Ricardo Tormo της Valencia

4442_BR_DM_HEADER_SITO_MOTOGP_Main.jpg

Τελευταίο GP της χρονιάς στην πίστα Ricardo Tormo της Valencia κλείνει τη μεγαλύτερη σεζόν που έγινε ποτέ με 20 αγώνες, είναι επίσης και ο τελευταίος αγώνας για τη Suzuki στο MotoGP μετά από 9 συνεχόμενες σεζόν. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η πρώτη νίκη της Brembo στην κορυφαία κατηγορία το 1978 ήταν με την Suzuki RG500 της ομάδας Gallina.
Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται με όλους τους αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP, η πίστα Ricardo Tormo είναι μια μεσαία πίστα στη δυσκολία για τα φρένα. Στην κλίμακα από το 1 έως το 6, βαθμολογείται με 3, που είναι η χαμηλότερη ανάμεσα στις τέσσερις πίστες MotoGP της Ιβηρικής χερσονήσου.


Το υλικό τριβής που χρησιμοποιείται για τα τακάκια φρένων Brembo MotoGP είναι carbon. Ο εξαιρετικός συντελεστής τριβής και η σταθερή απόδοση όταν ζεσταίνονται εγγυώνται ισχυρή, ομοιόμορφη και με συνέπεια σε όλο τον αγώνα πέδηση.
Σε σύγκριση με τα φρένα μιας σπορ μοτοσυκλέτας για χρήση στο δρόμο, η μάζα είναι διαφορετική, το ίδιο και η αντοχή και η μέγιστη θερμοκρασία. Τα τακάκια φρένων Brembo για MotoGP ζυγίζουν μόλις 50 γραμμάρια κάτι λιγότερο από το μισό βάρος αυτών για χρήση στο δρόμο, ενώ η διάρκεια τους δεν είναι μεγαλύτερη από 900 km και η μέγιστη θερμοκρασία μπορούν να φτάσουν είναι 800 °C.

Οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους στις 9 από τις 14 στροφές στην πίστα Ricardo Tormo και δεν υπάρχουν σε κανένα σημείο της πίστας δύο στροφές στη σειρά όπου τα φρένα δεν χρησιμοποιούνται έστω για μία φορά. Οι δύο πιο δύσκολες διαδοχικές στροφές είναι η πρώτη και η δεύτερη όπου τα φρένα χρησιμοποιούνται συνολικά για 8,5 δευτερόλεπτα.

Η δεύτερη στροφή είναι η πιο αργή στην πίστα και η επιβράδυνση πριν από αυτή απαιτεί δύναμη 5 κιλών στη μανέτα του φρένου. Από την εκκίνηση μέχρι την καρό σημαία, η συνολική δύναμη που ασκείται από κάθε αναβάτη ξεπερνάει τα 1050 kg με τα φρένα να δουλεύουν για 13 λεπτά και 45 δευτερόλεπτα ή στο 35% του συνόλου του αγώνα.
Από τα 9 σημεία πέδησης του Circuit Ricardo Tormo, μόνο ένα χαρακτηρίζεται ως απαιτητικό στα φρένα, 4 είναι μέσης δυσκολίας και τα υπόλοιπα 4 δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικά.
Το πιο απαιτητικό φρενάρισμα για τις μοτοσυκλέτες MotoGP βρίσκεται στην πρώτη στροφή μετά τη γραμμή εκκίνησης όπου οι μοτοσυκλέτες φρενάρουν από τα 325 km/h στα 134 km/h σε μόλις 4,3 δευτερόλεπτα και καλύπτουν απόσταση 238 μέτρων. Κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος σε αυτό το σημείο οι αναβάτες εφαρμόζουν δύναμη 6,3 kg στη μανέτα του φρένου και υποβάλλονται σε επιβράδυνση 1,7 G, με την πίεση του υγρού φρένων να φτάνει τα 12 bar.



.

Η Brembo προσφέρει μια σειρά από διαφορετικά τακάκια μοτοσυκλέτών για χρήση στο δρόμο (street-legal) . Ανάμεσά τους τα γνωστά Z03 και Z04 και τα νέα Ζ10, όλα διαθέσιμα για τις πιο δημοφιλείς supersport και superbike μοτοσυκλέτες. Ειδικές "λιπαντικές συνθέσεις που προστίθενται στην αρχική ένωση εξασφαλίζουν σταθερό και ομαλό φρενάρισμα ακόμα και όταν οι θερμοκρασίες του δίσκου φρένων είναι υψηλές. Αυτό καθιστά λιγότερο πιθανή την απώλεια της αποτελεσματικότητας πέδησης, που αποτρέπεται επίσης από τα τακάκια που λειαίνουν και αφαιρούν τις εναποθέσεις στη ζώνη πέδησης του δίσκου.


Πηγη www.motograndprix.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
BR_DM HEADER SITO MOTOGP_argentina-main.jpg

Τα υγρά φρένων της Brembo στις υψηλές θερμοκρασίες της Αργεντινής

Μια εβδομάδα μετά από το Grand Prix της Πορτογαλίας, το MotoGP φεύγει από την Ευρώπη και - για όγδοη φορά - μετακομίζει στην Αργεντινή. Συγκεκριμένα στο στο Termas de Rio Hondo, μια πόλη στις όχθες του ποταμού Dulce στα βορειοδυτικά της χώρας, όπου θα διεξαχθεί ο δεύτερος αγώνας του 2023. Λόγω του αργιλώδους εδάφους που περιβάλλει την πίστα, το Autódromo de Termas de Rio Hondo είναι μια πολύ “σκονισμένη” πίστα.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Brembo, είναι μια πίστα με μέτρια δυσκολία στα φρένα. Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 5, βαθμολογείται με 3 στον δείκτη δυσκολίας. Στην πίστα υπάρχει και ένα μουσείο όπου εκτίθεται ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο Benetton B196 το οποίο το 1996 κέρδισε 10 θέσεις στο βάθρο στη Formula 1, με τη βοήθεια των φρένων Brembo.

Το Termas de Rio Hondo είναι το πιο σημαντικό θέρετρο σπα της χώρας χάρη στις ιαματικές πηγές μήκους 12 χιλιομέτρων που παράγουν διάφορους τύπους νερού με θερμοκρασίες που κυμαίνονται από 30 έως 85 βαθμούς Κελσίου.

Αυτές μπορεί να είναι πολύ υψηλές θερμοκρασίες για τον άνθρωπο, αλλά όχι για τα υγρά φρένων Brembo HTC64 που έχουν εξαιρετική αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες.

Το Brembo HTC64 έχει ξηρό σημείο βρασμού 335°C, τουλάχιστον 20 βαθμούς υψηλότερο από τον ανταγωνισμό, κάτι που καταδεικνύει την σκληρή δουλειά και τις προσπάθειες που έχουν καταβάλει οι ερευνητές της Brembo για να πετύχουν την καλύτερη απόδοση σε όλες τις συνθήκες αγώνων.


Αυτό αποτρέπει το σχηματισμό φυσαλίδων ατμού που προκαλείται όταν το υγρό φρένων φτάσει στο σημείο βρασμού και εγγυάται τη μέγιστη απόδοση πέδησης. ,

Στις 8 από τις 14 στροφές στο Termas de Rio Hondo, οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους για συνολικά 29 δευτερόλεπτα ανά γύρο, που αντιστοιχεί στο 30% του αγώνα. Ωστόσο, αυτή η τιμή χωρίζεται στα δύο τμήματα της διαδρομής που είναι πολύ διαφορετικά: στις πρώτες 7 στροφές της πίστας της Αργεντινής, τα φρένα χρησιμοποιούνται για πάνω από 19 δευτερόλεπτα ενώ στις επόμενες 7 στροφές, χρησιμοποιούνται μόνο για 10 δευτερόλεπτα.

Από τα 8 τμήματα πέδησης του Autódromo de Termas de Rio Hondo, τα 2 χαρακτηρίζονται ως πολύ απαιτητικά στα φρένα, τα 3 είναι μέτριας δυσκολίας και τα άλλα 2 είναι ελαφριά.

Η πιο δύσκολη και μεγαλύτερη επιβράδυνση από άποψη χρόνου και απόστασης είναι στις πρώτες 7 στροφές. Στις στροφές 9, 11 και 12, η μείωση της ταχύτητας είναι μικρότερη από 100 km/h και η πίεση του υγρού φρένων δεν φτάνει τα 9 bar. Η δύναμη που ασκεί κάθε αναβάτης στη μανέτα του φρένου Brembo από την αρχή μέχρι το τέλος είναι συνολικά λίγο περισσότερο από 780 κιλά

Η στροφή 5 είναι η πιο δύσκολη επειδή οι αναβάτες έρχονται σε αυτήν μετά από μια ευθεία μήκους 1.076 μέτρων, όπου οι μοτοσυκλέτες MotoGP φθάνουν σε ταχύτητα 333 χλμ./ώρα και οι αναβάτες πρέπει να επιβραδύνουν έως 71 km/h χρησιμοποιώντας τα φρένα για 6 δευτερόλεπτα με δύναμη 5,7 kg στην μανέτα της αντλίας μπροστινού φρένου της Brembo.

Πηγη www.motograndprix.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Circuit of the Americas – Brembo, από τα 360 στα 66 χιλιόμετρα σε 6,4 δευτερόλεπτα

BR_DM HEADER SITO MOTOGP_usa-Main.jpg

Μετά από ένα διάλειμμα δυο εβδομάδων από το βροχερό GP της Αργεντινής, το MotoGP ξεκινά ξανά από το Όστιν του Τέξας. Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP, το Circuit of the Americas είναι μια μετρίως απαιτητική πίστα για τα φρένα.


Στην κλίμακα από το 1 έως το 5, βαθμολογείται με 3 στον βαθμό δυσκολίας χάρη στην ευθεία μήκους 1.207 μέτρων μεταξύ των στροφών 11 και 12, το οποίο δίνει στο σύστημα πέδησης χρόνο να κρυώσει.
Η Brembo δραστηριοποιείται στη Βόρεια Αμερική από το 2009 με εργοστάσιο και κέντρο Ε&Α στο Πλίμουθ στην Πολιτεία του Μίσιγκαν. Η Brembo διαθέτει επίσης ένα εργοστάσιο κατεργασίας δίσκων και ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης για δαγκάνες στο Homer, δίπλα στο οποίο κατασκευάστηκε ένα τεράστιο χυτήριο σιδήρου το 2015, προκειμένου να προσφέρει στους κατασκευαστές αυτοκινήτων μια ειδικευμένη και πλήρως ολοκληρωμένη διαδικασία παραγωγής.

Σε κάθε γύρο του Circuit of the Americas, οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους 11 φορές, τον ίδιο αριθμό με τη Formula 1, η οποία χρειάζεται 29 δευτερόλεπτα λιγότερα για να ολοκληρώσει έναν γύρο. Τα φρένα στο MotoGP χρησιμοποιούνται για 36 δευτερόλεπτα ανά γύρο και αυτά των μονοθέσιων για λιγότερο από το μισό χρόνο, λίγο λιγότερο από 17 δευτερόλεπτα, αφού η δύναμη πέδησης μπορεί να μοιραστεί και στους τέσσερις τροχούς.

Η πίστα των ΗΠΑ εναλλάσσεται μεταξύ υψηλών ταχυτήτων, με δύο τμήματα που ξεπερνούν τα 300 km/h (186 mph) και αργές στροφές όπου οι μοτοσυκλέτες έρχονται με ταχύτητα κάτω των 70 km/h (43 mph) σε 4 από αυτές. Στις πρώτες 10 στροφές, οι αναβάτες αντιμετωπίζουν επιβράδυνση πάνω από 1,2G μόνο στην πρώτη στροφή, αν και στη συνέχεια αυτό αλλάζει στις επόμενες στροφές. Από τη γραμμή εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία, κάθε αναβάτης ασκεί συνολική δύναμη στη μανέτα του φρένου σχεδόν 900 κιλών, που είναι ελάχιστα υψηλότερη από την αντίστοιχη δύναμη στα GP της Πορτογαλίας και της Αργεντινής.

Από τα 11 τμήματα πέδησης του Circuit of the Americas, τα 4 χαρακτηρίζονται ως πολύ απαιτητικά στα φρένα, τα 2 είναι μέτριας δυσκολίας και τα άλλα 5 είναι σχετικά εύκολα.
Το πιο δύσκολο σημείο πέδησης είναι στη στροφή 12. οπου οι μοτοσυκλέτες MotoGP φτάνουν με 360 km/h και φρενάρουν για 6,4 δευτερόλεπτα για να πέσουν στα 66 km/h.

Σε αυτά τα 316 μέτρα που διανύουν φρενάροντας οι αναβάτες εφαρμόζουν δύναμη 5,5 kg στη μανέτα του φρένου και δέχονται δυνάμεις επιβράδυνσης 2 G, ενώ η πίεση του υγρού φρένων Brembo HTC 64T φτάνει τα 10,5 bar.

Πηγη www.motograndprix.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Πώς φρενάρουν οι αναβάτες των MotoGP στην πίστα της Jerez;​


Πώς φρενάρουν οι αναβάτες των MotoGP στην πίστα της Jerez;

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo, που συνεργάζονται με όλους τους αναβάτες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP, η πίστα Circuito de Jerez Angel Nieto είναι μια πολύ απαιτητική πίστα για φρένα. Στην κλίμακα δυσκολίας από το 1 έως το 6, βαθμολογείται με 4, που είναι ο υψηλότερος βαθμός δυσκολίας των πρώτων πέντε μηνών της σεζόν.

Στο Circuito de Jerez Angel Nieto, οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους σε 10 από τις 13 στροφές της πίστας. Σε έναν πλήρη γύρο, το σύστημα πέδησης λειτουργεί για συνολικά 31 δευτερόλεπτα, που σημαίνει κάτι λιγότερο από το ένα τρίτο ολόκληρου του αγώνα. Στη Jerez οι μοτοσυκλέτες είναι απίθανο να ξεπεράσουν τα 300 km/h και για αυτόν τον λόγο δεν υπάρχουν σημεία πέδησης μεγαλύτερα από 270 μέτρα.

Ωστόσο, μεταξύ των στροφών 8 και 11, οι αναβάτες πρέπει να χρησιμοποιήσουν τα φρένα τους σε 4 διαδοχικές στροφές. Προσθέτοντας όλες τις τιμές δύναμης που εφαρμόζει ένας αναβάτης στη μανέτα του μπροστινού φρένου της Brembo από τη γραμμή εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία, το αποτέλεσμα φτάνει σε περισσότερο από έναν τόνο και αυτή είναι η δεύτερη υψηλότερη τιμή ανάμεσα στις πίστες της Ιβηρικής Χερσονήσου μετά τη Valencia.

Από τα 10 σημεία πέδησης του Circuito de Jerez Angel Nieto, τα 2 χαρακτηρίζονται ως απαιτητικά για τα φρένα, τα 5 είναι μέτριας δυσκολίας και τα άλλα 3 είναι μικρής δυσκολίας για το σύστημα πέδησης.

Το πιο δύσκολο φρενάρισμα είναι στην έκτη στροφή: Μετά από μια ευθεία μήκους 607 μέτρων, οι αναβάτες αναπτύσσουν ταχύτητες που πλησιάζουν τα 300 km/h πριν πατήσουν τα φρένα για 5,6 δευτερόλεπτα για να φθάσουν στη στροφή με 72 km/h αφού καλύψουν απόσταση 263 μέτρων ενώ εφαρμόζουν δύναμη 6,8 kg στη μανέτα του φρένου.


Πηγη www.zougla.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Τα φρένα στο Catalunya MotoGP
Στο σπίτι του θρύλου της Ducati


Φέτος το GP της Καταλονίας επιστρέφει στον Σεπτέμβριο, μετά από δυο χρονιές που έγινε τον Ιούνιο.
Η πίστα στην Barcelona-Catalunya είναι, σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo, μια πολύ απαιτητική πίστα για τα φρένα.
Στην κλίμακα από το 1 έως το 6, βαθμολογείται με δείκτη δυσκολίας 5, στο ίδιο επίπεδο με την πίστα του Sepang. Τα φρένα υπόκειται σε τεράστια πίεση στην πρώτη στροφή λόγω της ευθείας μήκους 1.047 μέτρων που προηγείται, με αποτέλεσμα οι μοτοσυκλέτες να αναπτύσσουν ταχύτητα σχεδόν 360 km/h.


Σε αυτήν την πίστα, πριν από 20 χρόνια, η Ducati εξασφάλισε την πρώτη της νίκη στο MotoGP: τα εύσημα ανήκουν στον Loris Capirossi που τερμάτισε 3 δευτερόλεπτα εμπρός από τον Valentino Rossi.

Η Desmosedici του νικητή είχε προφανώς φρένα Brembo στα οποία η Ducati παραμένει πάντα πιστή από τότε που έκανε το ντεμπούτο της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike το 1988. Ο κατασκευαστής με έδρα το Borgo Panigale είναι ο μόνος στην ιστορία των MotoGP που έχει κερδίσει αποκλειστικά με Φρένα Brembo.

Η συνεργασία της Ducati με την Brembo έχει ήδη επεκταθεί στις μοτοσυκλέτες δρόμου εδώ και δεκαετίες και φέτος περιλαμβάνει και την κατηγορία MotoE όπου όλες οι μοτοσυκλέτες έχουν δυο χαλύβδινους δίσκους T-Drive διαμέτρου 338,5 mm, με πάχος 6,8 mm με πτερύγια στην εσωτερική διάμετρο για βελτίωση της ψύξης εμπρός.
Brembo motoE

Brembo motoE
Η μπροστινή μονομπλόκ δαγκάνα GP4RR M4 32/36 της Brembo είναι κατασκευασμένη από billet όπως επίσης και η ακτινική τρόμπα PR 19/18 των μπροστινών φρένων.

Σε κάθε γύρο της πίστας Barcelona-Catalunya, οι αναβάτες πρέπει να χρησιμοποιήσουν τα φρένα τους 10 φορές για συνολικό χρόνο 32 δευτερόλεπτων, το 32% της διάρκειας του αγώνα.

Στην ίδια πίστα, τα μονοθέσια της Formula 1 χρησιμοποιούν τα φρένα τους 7 φορές για 9,5 δευτερόλεπτα ανά γύρο, που αντιστοιχεί στο 12% του χρόνου αγώνα και ποτέ περισσότερο από 2,2 δευτερόλεπτα ανά στροφή.
Από τα 10 σημεία φρένων στην πίστα Barcelona-Catalunya, τα 2 χαρακτηρίζονται ως απαιτητικά για τα φρένα, τα 2 είναι μέτριας δυσκολίας και τα υπόλοιπα 6 είναι σχετικά εύκολα.

Το πιο απαιτητικό και σκληρό φρενάρισμα για το MotoGP είναι στην πρώτη στροφή: οι μοτοσυκλέτες επιβραδύνουν από τα 340 km/h στα 104 km/h σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα καλύπτοντας απόσταση 313 μέτρων.
Για να γίνει αυτό, οι αναβάτες εφαρμόζουν δύναμη 6,2 kg στη μανέτα του φρένου και υποβάλλονται σε επιβράδυνση 2 G, με την πίεση του υγρού φρένων να φτάνει τα 12 bar.

Στο MotoGP στα 6 από τα 10 σημεία φρεναρίσματος το σύστημα πέδησης χρησιμοποιείται για πάνω από 2,5 δευτερόλεπτα και πάνω από 4 δευτερόλεπτα σε 3 στροφές.

Η επιβράδυνση των αναβατών μοτοσυκλέτας δεν ξεπερνά ποτέ τα 2G σε σύγκριση με τη διπλάσια επιβράδυνση των οδηγών F1. Από την αρχή μέχρι το τέλος, κάθε αναβάτης ασκεί πάνω από 900 κιλά στη μανέτα του φρένου Brembo.
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Πολλές φορές στα κείμενα λέει κάτι του στυλ

''ο αναβάτης στον αγώνα ασκεί 900 κιλά πίεση''

Τι διάλα σημαίνει αυτό; Πίεση σε κιλά; (φυσικοί σκίζουν τα πτυχία τους).

Πως υπολογίζεται αυτό το 900;
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.666
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Με ιντριγκάρισες με αυτό το "900 κιλά πίεση" που προφανώς όπως αναφέρεις θα ήταν απαράδεκτο όσον αφορά στην αξιοπιστία των άρθρων.

Έκανα μια αναζήτηση στην παρούσα σελίδα για το κείμενο "900". Δεν αναφέρεται κάπου δίπλα του αριθμού η λέξη πίεση, αν και ο τρόπος που γράφεται ως: "ο αναβάτης ασκεί 900 κιλά κατά τη διάρκεια του αγώνα κλπ κλπ" είναι αρκετά παραπλανητικός και οδηγεί σε μπερδέματα.

Καθώς η πίεση ισούται με τη δύναμη δια το εμβαδό στο οποίο ασκείται αυτή, αντίρρηση θα υπήρχε και στη χρήση των κιλών. Τα κιλά είναι μονάδα μέτρησης μάζας και όχι δύναμης. Ας υποθέσουμε όμως ότι είμαστε πολύ εξοικειωμένοι με την ιδέα του συσχετισμού των δύο αυτών φυσικών μεγεθών (παίρνουμε και το g ίσο με 10m/sec2 για να μη μας χαλάει και το νουμεράκι) και το παραβλέπουμε αυτό.

Οι ποιητές πιστεύω πως αναφέρονται μόνο στη συνολική δύναμη που ασκεί ο αναβάτης στη μανέτα, λαμβάνοντας υπόψη την ώθηση (δύναμη επί χρόνος) που ασκείται από το χέρι του αναβάτη κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, θεωρώντας τον συνολικό χρόνο φρεναρίσματος ως ίσο με τη μονάδα - και πάλι οι φυσικές μονάδες δεν θα ήταν κιλά αλλά το προσπερνάμε.

Οπότε με ένα σενσοράκι στη μανέτα, προκύπτει η μεταβολή της δύναμης που ασκεί ο αναβάτης σε αυτή κατά τη διάρκεια του αγώνα συναρτήσει του χρόνου και στην καμπύλη που μορφοποιείται με ολοκλήρωμα και θεωρώντας τον συνολικό χρόνο αριθμητικά ίσο με 1 χωρίς φυσικές μονάδες, τσουπ και προκύπτει το 900 κιλά

Υποθέτω πως η ιδέα είναι να γίνει υπεραπλούστευση της συζήτησης για το ευρύτερο κοινό, σε ορισμένες περιπτώσεις σαφώς και αποτυγχάνουν τα μάλα ....
 
Τελευταία επεξεργασία:

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Μαλλον πίεση εννοεί δύναμη στην μανέτα, ως δύναμη κάνει το συσχετισμό με την δύναμη του βάρους της μάζας, οκ, μέχρι εδώ, άιντε το δεχόμαστε. Το 900 ή άλλα νούμερα τι είναι; Αρθροισμα;

5kg μανετιά στην πρώτη στροφή, 4 κιλά μανετιά στην δεύτερη, κ.ο.κ. σύνολο 900; Μάλλον αυτό εννοεί, φυσικά δεν έχει κανένα νόημα όλο αυτό, αν δεν υπολογιστεί ο χρόνος στον οποίο συμβαίνει. Με την λογική αυτή, ένας αναβάτης που κάνει το γύρο της Ελλάδας από επαρχιακούς, θα μαζέψει μερικούς ''τόνους'' στα φρένα του συνολικά, αλλά θα τοέχει κάνει σε μια εβδομάδα, εξού και το πόσο άχρηστο είναι το άρθροισμα σαν πληροφορία.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Τα φρένα της Brembo στο MotoGP Ινδίας
Επιτέλους μια νέα πίστα MotoGP


Το MotoGP θα κάνει το ντεμπούτο του στην πίστα Buddh αυτό το Σαββατοκύριακο και η Ινδία θα γίνει η 31η χώρα που φιλοξενεί τουλάχιστον ένα GP.

Το Buddh International Circuit θα γίνει η 75η πίστα που χρησιμοποιείται για τουλάχιστον έναν αγώνα στην κορυφαία κατηγορία. Κανένας αναβάτης MotoGP δεν έχει αγωνιστεί ποτέ εδώ και η πίστα είναι άγνωστη για όλους.
Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με τους αναβάτες της κορυφαίας κατηγορίας η πίστα της Ινδίας είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες για φρένα.

Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6 υπολογίζουν ένα δείκτη δυσκολίας 6, ίσο όσο και οι πιο απαιτητικές πίστες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, όπως η πίστα Motegi όπου θα γίνει το Moto GP την πρώτη Κυριακή του Οκτωβρίου.

Η Ινδία έδειχνε έτοιμη να φιλοξενήσει το MotoGP ήδη δέκα χρόνια πρίν. Τον Ιανουάριο του 2012, ο Jorge Lorenzo ολοκλήρωσε έναν γύρο με μια Yamaha R15, ένα μοντέλο που παράγεται αποκλειστικά για την Ινδία και τη Νοτιοανατολική Ασία.

Ακριβώς για μοτοσυκλέτες με κινητήρες με αυτόν τον κυβισμό, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, το 2009 η Brembo λάνσαρε τη μάρκα Bybre, ένα ακρωνύμιο του By Brembo, η οποία ειδικεύεται στην παραγωγή συστημάτων πέδησης για μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού, κάτω των 600 κ.εκ. .

Στις 9 από τις 14 στροφές του Buddh International Circuit, οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους για συνολικά 41 δευτερόλεπτα ανά γύρο, το υψηλότερο ποσοστό για ολόκληρη τη σεζόν μαζί με την πίστα στη Sepang.
Ωστόσο, η πίστα της Μαλαισίας είναι κατά μισό χιλιόμετρο μεγαλύτερη από την ινδική και επομένως το ποσοστό χρήσης των φρένων είναι χαμηλότερο στη Μαλαισία από ότι στην Ινδία.

Ένα χαρακτηριστικό της διεθνούς πίστας Buddh είναι ότι οι αποστάσεις πέδησης είναι όλες μεγάλες, πάνω από τα 120 μέτρα, λόγω της έλλειψης σημείων επιβράδυνσης με διαφορά κάτω από τα 70 km/h.

Ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι τα 6 σημεία πέδησης όπου οι αναβάτες βιώνουν τουλάχιστον 1,4G με αποτέλεσμα κατά τη διάρκεια του αγώνα οι αναβάτες να ασκούν φορτίο σχεδόν 1,21 τόνων στις μανέτες φρένων.

Από τα 9 σημεία πέδησης στην πίστα, τα 6 χαρακτηρίζονται ως πολύ απαιτητικά στα φρένα, τα 2 είναι μέτριας δυσκολίας και μόνο το ένα μικρής δυσκολίας.

Η 5η στροφή απαιτεί τη μεγαλύτερη πίεση στο σύστημα πέδησης, μετά από μια ευθεία διαδρομή μήκους 1006 μέτρων οι μοτοσυκλέτες MotoGP φθάνουν σε αυτό με 335 km/h και φρενάρουν για τα 6,5 δευτερόλεπτα για να μειώσουν την ταχύτητά τους στα 71 km/h.

Σε αυτό το χρονικό διάστημα, οι αναβάτες ασκούν πίεση 5,8 kg στη μανέτα του φρένου καθώς οι μοτοσυκλέτες καλύπτουν απόσταση 318 μέτρων και η πίεση του υγρού φρένων ανεβαίνει στα 12,5 bar.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Η Brembo στο Phillip Island
Τη 2η πιο εύκολη για τα φρένα πίστα του MotoGP

4442_BR_DM_HEADER_SITO_MOTOGP_australia-main-mgpgr.jpg

Το MotoGP που μετακομίζει στην Ωκεανία στην πίστα Phillip Island για τον πέμπτο τελευταίο γύρο της σεζόν.

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo το Phillip Island είναι ένα από τα λιγότερο απαιτητικά σιρκουί στα φρένα και βαθμολογείται με 1 στον δείκτη δυσκολίας απο το 1 εως το 6.
Η πίστα βρίσκεται στο ομώνυμο νησί, 140 χλμ. από τη Μελβούρνη και είναι η πλησιέστερη πίστα στον Νότιο Πόλο (Νότιο γεωγραφικό πλάτος 38 μοίρες).
Για να παραμένουν τα φρένα στην σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, οι μοτοσυκλέτες MotoGP συχνά χρησιμοποιούν καλύμματα carbon σαν αυτά που χρησιμοποιούνται σε άλλες πίστες όταν βρέχει.
Στο Phillip Island και έχουν γίνει 26 αγώνες MotoGP και στους 25 συνεχόμενους από αυτούς στην κορυφαία κατηγορία οι μοτοσυκλέτες που νίκησαν ήταν εξοπλισμένες με φρένα της Brembo.
Οι τοπικοί αναβάτες, ανάμεσά τους οι Wayne Gardner, Mick Doohan και Casey Stoner κέρδισαν έξι συνεχόμενα χρόνια από το 2007 έως το 2012, τις τέσσερις πρώτες φορές με Ducati και τις δύο τελευταίες με Honda.

Ο Stoner χρησιμοποιούσε πολύ το πίσω φρένο κατά την επιτάχυνση βασιζόμενος αποκλειστικά στην έκτη του αίσθηση σε μια εποχή που τα ηλεκτρονικά των μοτοσυκλετών δεν ήταν τόσο πολύ προηγμένα.
Έκανε μια απίστευτη διαφορά στη 3η στροφή του Phillip Island όπου γλιστρούσε τη μοτοσυκλέτα του πριν μπει στη στροφή χρησιμοποιώντας το πίσω φρένο.
Με αυτόν τον τρόπο, μπόρεσε να κινηθεί πιο αριστερά από τους αντιπάλους του και μπορούσε να φρενάρει με τη μοτοσυκλέτα όρθια στη στροφή 4 μειώνοντας το ρίσκο.
Οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα τους στις μισές από τις 12 στροφές στην Aυστραλιανή πίστα, ανάμεσά τους οι 3 από τις 4 πρώτες στροφές μετά την εκκίνηση.

Σε έναν πλήρη γύρο στο Phillip Island, το σύστημα πέδησης χρησιμοποιείται για 20 δευτερόλεπτα χρόνος που αθροιστικά αντιστοιχεί στο 23% της διάρκειας του αγώνα.
Η απόλυτη τιμή χρόνου και το ποσοστό είναι χαμηλότερα στο Silverstone, παρά το ότι η βρετανική πίστα είναι ενάμιση χιλιόμετρο μεγαλύτερη.
Συνοψίζοντας τη συνολική δύναμη που ασκεί ένας αναβάτης στη μανέτα του φρένου από την αρχή μέχρι το τέλος στο GP της Αυστραλίας, το αποτέλεσμα είναι μόνο 640 κιλά, η δεύτερη χαμηλότερη τιμή σε ολόκληρο το πρωτάθλημα μετά το βρετανικό GP.
Αυτό, σε συνδυασμό με την γειτνίαση με τα παγωμένα νερά του Ειρηνικού Ωκεανού, μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο λειτουργίας των δίσκων άνθρακα, καθώς κινδυνεύουν να μην καταφέρουν να φτάσουν την ελάχιστη θερμοκρασία λειτουργίας.

Από τα 6 τμήματα πέδησης στο Phillip Island, κανένα δεν θεωρείται ιδιαίτερα απαιτητικό στα φρένα, 3 είναι μέτριας δυσκολίας και 3 μικρής.
Με 255 μέτρα απόσταση πέδησης, η πρώτη στροφή μετά τη γραμμή τερματισμού είναι η πιο δύσκολη για το σύστημα πέδησης.
Οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 346 km/h στα 194 km/h σε 3,6 δευτερόλεπτα με τους αναβάτες να ασκούν δύναμη 4,7 kg στη μανέτα του φρένου και υπόκεινται σε επιβράδυνση 1,7 G.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Brembo Valencia - Τελευταίος αγώνας του Marquez με το HRC αλλά όχι με την Brembo

BR_DM_HEADER_SITO_MOTOGP_valencia[1] mgpgr main.jpg

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ο τίτλος του παγκόσμιου πρωταθλήματος θα κριθεί στο 20ο και τελευταίο GP της σεζόν.
Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται με όλους τους αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP, η πίστα Ricardo Tormo είναι μια πίστα μέτριας δυσκολίας για τα φρένα.

Στην κλίμακα από το 1 έως το 6, βαθμολογείται με 3, που είναι η χαμηλότερη βαθμολογία ανάμεσα στις τρεις Ισπανικές πίστες του παγκόσμιου πρωταθλήματος.

Η πίστα πήρε το όνομά της από τον πρώτο παγκόσμιο πρωταθλητή μοτοσυκλέτας από τη Βαλένθια τον Ricardo Tormo που πέθανε πρόωρα το 1998.
Η πίστα έχει μήκος μόνο 4.005 μέτρα (μόνο το Sachsenring είναι πιο κοντό) που σημαίνει ότι οι θεατές μπορούν να δουν ολόκληρη την πίστα.
Ο Marc αποχαιρετά τη Honda αλλά όχι την Brembo
Το GP της Βαλένθια θα είναι επίσης ο τελευταίος αγώνας του Marc Marquez με τη Honda στο GP.

Στα 11 αυτά χρόνια με το HRC, ο Ισπανός άσος συμμετείχε σε 167 GP στην κορυφαία κατηγορία και κέρδισε 59 νίκες, 101 βάθρα, 64 pole positions και 59 ταχύτερους γύρους, αλλά πάνω απ' όλα κέρδισε 6 παγκόσμιους τίτλους!
Το 2024 ο Marc Marquez θα τρέχει με τα χρώματα της ομάδας Gresini Racing οδηγώντας μια Ducati.

Το κοινό χαρακτηριστικό των 8 τίτλων του (6 MotoGP, 1 στη Moto2 και 1 στα 125) είναι τα φρένα της Brembo, ακόμα κι αν οι προδιαγραφές έχουν αλλάξει: στο Derbi 125, η μπροστινή δαγκάνα ήταν 2πίστονη και οι δίσκοι ήταν ατσάλινες διαμέτρου 218 mm. Στη Moto2, η Suter είχε δαγκάνες 4 εμβόλων και χαλύβδινους δίσκους 290 mm. Στο MotoGP, οι δίσκοι είναι κατασκευασμένοι από ανθρακονήματα με διάμετρο 355 mm και η πίσω δαγκάνα είναι ακτινωτή.

Οι τελευταίες 360 στιγμές πέδησης
Οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους στις 9 από τις 14 στροφές στην πίστα Ricardo Tormo, δύο φορές σε 3 διαδοχικές στροφές: από τη στροφή 4 μέχρι τη στροφή 6 και από την τελευταία στροφή στις δύο πρώτες μετά τη γραμμή εκκίνησης.
Λαμβάνοντας υπόψη τόσο τον αγώνα Sprint το Σάββατο όσο και τον αγώνα της Κυριακής, κάθε αναβάτης θα κάνει τα 360 τελευταία φρεναρίσματα της σεζόν, η οποία, με τα 20 GP και τους αγώνες Sprint, ήταν η πιο δύσκολη μέχρι σήμερα.
Σε έναν γύρο στην ισπανική πίστα, τα φρένα της Brembo στις μοτοσυκλέτες MotoGP χρησιμοποιούνται για 28 δευτερόλεπτα, ή το 32% του συνολικού χρόνου.

Σε ένα τυπικό αγώνα το συνολικό φορτίο (από την εκκίνηση μέχρι τον τερματισμό) που ασκεί κάθε αναβάτης στη μανέτα του μπροστινού φρένου είναι πάνω από 1.050 κιλά, δύναμη μεγαλύτερη σε σχέση με αυτή για τα GP που διεξήχθησαν φέτος στη Χερέθ και στο Μονμελό.

Απίστευτη επιβράδυνση πριν την 1η στροφή!
Από τα 9 σημεία φρένων στην πίστα Ricardo Tormo, μόνο 1 χαρακτηρίζεται ως απαιτητικό στα φρένα, 2 είναι μέσης δυσκολίας και τα υπόλοιπα 6 δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικά.

Το πιο απαιτητικό και σκληρό φρενάρισμα για τις μοτοσυκλέτες MotoGP είναι στην πρώτη στροφή μετά τη γραμμή εκκίνησης όπου οι μοτοσυκλέτες MotoGP φρενάρουν από τα 326 km/h στα 122 km/h σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα και καλύπτουν απόσταση 226 μέτρα.
Για να γίνει αυτό, οι αναβάτες εφαρμόζουν φορτίο 6,2 κιλών στη μανέτα του φρένου και υπόκεινται σε επιβράδυνση 2 G, ενώ η πίεση του υγρού φρένων εκτοξεύεται στα 12 bar.

 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Brembo - Για 9η συνεχόμενη χρονιά αποκλειστικός προμηθευτής φρένων στα MotoGP​

Ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την πέδηση, τους συμπλέκτες και τις ζάντες που χρησιμοποιούνται στην υψηλότερη μορφή αγώνων με μοτοσυκλέτα
motomagBrembo – Για ένατη συνεχόμενη χρονιά θα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής φρένων στα MotoGP


Για ένατη συνεχόμενη χρονιά, το 2024, η Brembo θα αποτελέσει τον αποκλειστικό προμηθευτή φρένων για την μεγάλη κατηγορία των MotoGP, ενώ ταυτόχρονα θα προμηθεύσει με δαγκάνες και άλλα εξαρτήματα όλες τις ομάδες στις Moto2 και Moto3 κατηγορίες.

Για ακόμα μία χρονιά και οι 11 ομάδες που συμμετέχουν στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP αποφάσισαν να επιλέξουν την ιταλική εταιρεία, όσον αφορά στον τομέα της πέδησης. Σε αυτόν περιλαμβάνονται οι δαγκάνες, οι carbon δίσκοι, οι τρόμπες φρένου και συμπλέκτη αλλά και τα τακάκια. Παράλληλα, η Brembo έχει τη δυνατότητα να προσφέρει εξατομικευμένες λύσεις για κάθε έναν από τους 22 αναβάτες, οι οποίες θα ταιριάζουν τόσο με το στυλ οδήγησής του, όσο και με την πίστα.
Brembo – Για ένατη συνεχόμενη χρονιά θα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής φρένων στα MotoGP

Πέρα από την πέδηση, στη νέα σεζόν, που ξεκινάει στις 8 Μαρτίου, θα δούμε επίσης την AP Racing -που αποτελεί κομμάτι του ομίλου Brembo- να προμηθεύει τους τρεις από τους πέντε συνολικά κατασκευαστές, που σημαίνει τους 18 από τους 22 αναβάτες, με την πιο πρόσφατη τεχνολογία τους, τον πολύδισκο carbon/carbon συμπλέκτη.
Brembo – Για ένατη συνεχόμενη χρονιά θα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής φρένων στα MotoGP

Στα MotoGP, όλοι οι αναβάτες θα χρησιμοποιήσουν την αλουμινένια monobloc τετραπίστονη ακτινική δαγκάνα GP4, η οποία εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2020, και κατασκευάζεται από ένα ενιαίο κομμάτι αλουμινίου. Χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης δαγκάνας είναι το σύστημα ενίσχυσης, το οποίο προσφέρει υψηλότερη ισχύ πέδησης, σε σύγκριση με τη δύναμη που ασκεί ο αναβάτης στην μανέτα. Στο μεταξύ, ένα ελατήριο επαναφέρει τα έμβολα στην θέση τους, όταν ο αναβάτης δεν πατάει την μανέτα, αποφεύγοντας κάποια τριβή, που θα μπορούσε να επιβραδύνει έστω και ελάχιστα τη μοτοσυκλέτα.
Brembo – Για ένατη συνεχόμενη χρονιά θα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής φρένων στα MotoGP

Όσον αφορά τους δίσκους, η Brembo προσφέρει στις ομάδες μία μεγάλη γκάμα carbon δίσκων, με πέντε διαφορετικές διαμέτρους να έχουν η κάθε μία τρεις διαφορετικούς τρόπους εφαρμογής του υλικού. Έτσι, προκύπτουν δεκαπέντε διαφορετικές λύσεις που χωρίζονται σε Finned, High Mass και Standard, που διαφοροποιούνται ως προς την επιφάνεια επαφής με τα τακάκια. Οι αεριζόμενοι δίσκοι με διάμετρο 340 και 355 χιλιοστών, θα χρησιμοποιηθούν περισσότερο σε πίστες όπως την Spielberg στην Αυστρία, την Buddh στην Ινδία, στο Motegi της Ιαπωνίας, στο Buriram της Ταϊλάνδης και στη Sepang της Μαλαισίας.

Κατά τη διάρκεια της σεζόν, οι περισσότεροι αναβάτες θα προτιμήσουν δίσκους 340 χιλιοστών, επιλέγοντας μεταξύ High Mass και Standard. Το πάχος των δίσκων, ανεξάρτητα της διαμέτρου τους, είναι 8 χιλιοστά, με το βάρος τους να ποικίλει από 1 έως 1,4 κιλά, ανάλογα τη διάμετρο και το είδος του υλικού που χρησιμοποιείται (για παράδειγμα, σε έναν δίσκο 340 χιλιοστών η Standard είναι ελαφρύτερη από τη High Mass). Συνολικά, το σύστημα πέδησης μίας MotoGP μοτοσυκλέτας, ζυγίζει περίπου 5,5 κιλά, ενώ οι θερμοκρασίες που χρειάζεται να αναπτυχθούν για τη σωστή λειτουργία των carbon δίσκων ξεκινούν από τους 250°C και φτάνουν μέχρι και τους 850°C!
Brembo – Για ένατη συνεχόμενη χρονιά θα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής φρένων στα MotoGP

Περνάμε στις Moto2 και Moto3 κατηγορίες, όπου η εταιρεία με έδρα το Bergamo θα προμηθεύσει όλες τις ομάδες (15 στην Moto2 και 13 στην Moto3) με δικές της δαγκάνες. Περίπου το 30% των ομάδων την εμπιστεύεται και για τους ατσάλινους δίσκους, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται στο 80% όταν μιλάμε για τα τακάκια. Οι περισσότερες ομάδες (το 90%) επιλέγει τρόμπες φρένων της Brembo, ενώ περίπου το 30% διαλέγει τροχούς της Marchesini, η οποία αποτελεί μέρος του Ομίλου Brembo.

Για τους δίσκους, οι δύο μικρότερες κατηγορίες των MotoGP θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δύο προτάσεων, ανάλογα την διαρρύθμιση της πίστας. Και στις δύο περιπτώσεις το υλικό κατασκευής θα είναι το ατσάλι, ενώ θα διαχωρίζονται σε finned και standard, ανάλογα το πεδίο τριβής με τα τακάκια. Οι θερμοκρασίες λειτουργίας, τόσο για τους δίσκους της Moto3, όσο και της Moto2, κυμαίνονται μεταξύ 100°C και 650°C.

Όπως είναι λογικό, οι δίσκοι της μικρής κατηγορίας είναι ελαφρύτεροι, ζυγίζοντας μόλις μισό κιλό, ενώ για τη Moto2 το βάρος είναι τρεις φορές περισσότερο στα 1,3 κιλά. Όσον αφορά τη δαγκάνα, βλέπουμε ότι η Brembo υιοθετεί μία λύση με ψύκτρες, αντίστοιχη με την GP4 που χρησιμοποιεί η MotoGP κατηγορία. Συνολικά, το βάρος του συστήματος πέδησης για τη Moto2 αγγίζει περίπου τα 6 κιλά, ενώ για τη Moto3 η ζυγαριά σταματά κοντά στα 4,5 κιλά.
Brembo – Για ένατη συνεχόμενη χρονιά θα είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής φρένων στα MotoGP

Δίπλα σε πέδηση και συμπλέκτη, στο MotoGP η Brembo έχει παρουσία και στους τροχούς των μοτοσυκλετών, με 8 από τις 11 ομάδες της μεγάλης κατηγορίας να χρησιμοιοποιούν σφυρήλατους τροχούς μαγνησίου της Marchesini -μέλος του ομίλου Brembo- με 5 ή 7 μπράτσα, μπροστά και πίσω. Οι τροχοί της ιταλικής εταιρείας είναι ονομαστοί για τον συνδυασμό χαμηλού βάρους και αντοχής τους, για μικρότερη μη αναρτώμενη μάζα που οδηγεί σε βελτίωση της ευελιξίας της μοτοσυκλέτας.

Πηγη www.motomag.gr
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.265
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Τοp ... φρένα και ζαντες ιταλικά ... λάστιχα γαλλικά ... αναρτήσεις ολλανδικές ... ηλεκτρολογικα γερμανικα κ.λ.π...!cdefghigi
Τότε γιατί γμτ το φελεκι μου οι γιαπωνέζικοι κινητήρες παραμένουν καλυτεροι ? Bcdef abcdefghgk
 

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.513
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Τοp ... φρένα και ζαντες ιταλικά ... λάστιχα γαλλικά ... αναρτήσεις ολλανδικές ... ηλεκτρολογικα γερμανικα κ.λ.π...!cdefghigi
Τότε γιατί γμτ το φελεκι μου οι γιαπωνέζικοι κινητήρες παραμένουν καλυτεροι ? Bcdef abcdefghgk
Γιατι ο Ιάπωνας ξέρεις πολλά χρόνια.

Είναι σαν την Ελλάδα με το τζατζίκι της Rolling


Πολλοί το προσπάθησαν αλλά δεν το κάνουν καλο
 

Kornillios

new member
Δημοσιεύσεις
70
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Moto Guzzi V100 Mandello S
Όνομα
Βασίλης
Τοp ... φρένα και ζαντες ιταλικά ... λάστιχα γαλλικά ... αναρτήσεις ολλανδικές ... ηλεκτρολογικα γερμανικα κ.λ.π...!cdefghigi
Τότε γιατί γμτ το φελεκι μου οι γιαπωνέζικοι κινητήρες παραμένουν καλυτεροι ? Bcdef abcdefghgk

Το είπες και ο ίδιος! Ο Ιάπωνας έχει πολύ καλούς κινητήρες! Αλλά η μοτοσικλέτα δεν είναι μόνο το μοτέρ!
 
Top Bottom