Joe Bar Team:

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Joe Bar Team: Το μοτοσυκλετιστικό κόμικ με την παγκόσμια απήχηση που ήρθε στην Ελλάδα από το ΜΟΤΟ​

Οι ιστορίες δημοσιεύτηκαν σε κάθε τεύχος και ξεχωριστά σε τόμους

Πριν από τριάντα χρόνια, και πιο συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο του 1991, ο Jean-Raul (aka Ζανό ο Σαμουράι), ο Guido (aka Ο Παππούς), o Eduard (aka Εντ ο Τσίτας) και o Jean (aka Τζο ο Πλακατζής) μπήκαν στην παρέα του ΜΟΤΟ κι έκαναν τους ίδιους και τις μοτοσυκλέτες τους (ένα Kawasaki 750 H2, ένα Ducati 9000SS, ένα Honda CB750 κι ένα Norton 850 Commando ΜΚ1 αντίστοιχα) μέρος της Ιστορίας του περιοδικού.
Αυτά ήταν τα ονόματα των χαρακτήρων όπως για πρώτη φορά αποδόθηκαν στα ελληνικά από τον αείμνηστο συνεργάτη μας, τον Γκουίντο Τσιόφφι, που εκείνη την λιγότερο καλωδιωμένη, λιγότερο ταξιδεμένη από τις μάζες εποχή και με σαφώς βραδύτερη επικοινωνία από αυτή που τώρα απολαμβάνουμε, μας δίδαξε πως ο μοτοσυκλετισμός έχει την ίδια γλώσσα σε όλες τις χώρες.
Το κόμικ “Joe Bar Team” δημιουργήθηκε από τον Christian Debarre που υπέγραφε ως Bar2 με στόχο να αποδώσει την μοτοσυκλετιστική κουλτούρα της δεκαετίας του ’70 που εξελισσόταν μπροστά στα προ-εφηβικά του μάτια. Γεννημένος στις 18 Απριλίου του 1960, ο Bar2 βλέπει στους δρόμους τους πρώτους ανένταχτους της ζωής του, τους μοτοσυκλετιστές, όσο διαβάζει τα κόμικ του André Franquin. Αυτά τα δύο παντρεύτηκαν δημιουργώντας την συντροφιά του «Joe Bar» που στα γαλλικά δημιουργεί ένα έξυπνο λογοπαίγνιο με τον «τρελάρα» και όχι τον τρελό, κι αμυδρά παραπέμπει στο απόβαλμα, το έκτρωμα, σύμφωνα με παλαιότερη δήλωση του ίδιου. Η σχολή ενός από τους σημαντικότερους Βέλγους καλλιτέχνες, του André Franquin δημιουργού των «Gaston» και «Marsupilami», παραγωγού του «Spirou et Fantasio», επηρέασε πολλούς κομίστες και τον Debarre επίσης. Με το Joe Bar Team ήθελε να αποτυπώσει την εικόνα που ονειρευόταν να ζήσει μεγαλώνοντας, όσο έβλεπε τους μοτοσυκλετιστές με τον ίδιο τρόπο που ένα μικρό παιδί αντιμετώπιζε κάποτε και σε εμάς εδώ τον μοτοσυκλετισμό της «Αύρας» ομαλοποιώντας και στρογγυλεύοντας τις εικόνες. Για αυτό και το “Joe Bar Team” είναι μία αποτύπωση ενός παλαιότερου Παρισιού με σύγχρονες για την εποχή του Bar2 μοτοσυκλέτες.
Το “Joe Bar Team” κυκλοφορεί στις σελίδες του Moto Journal στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και δένεται σε τόμο το 1990. Με την έκδοση του τόμου, η ανάγκη αυτή για έκφραση μίας συγκεκριμένης πτυχής στην ζωή του Bar2 καλύπτεται και σταματά να σκιτσάρει για το συγκεκριμένο μεταπηδώντας σε ένα άλλο είδος.
Συμβαίνει όμως κάτι παράδοξο και κάπως ελληνικό συν τοις άλλοις, γιατί στο μεσοδιάστημα το Joe Bar Team υιοθετείται από μοτοσυκλετιστικά περιοδικά ανά τον κόσμο και αρχίζει έτσι να αγαπιέται ακόμη περισσότερο και από τους Γάλλους! Η φήμη του στο εξωτερικό επιστρέφει και σε εθνικό επίπεδο τρέφοντας το αίσθημα των αναγνωστών, που ζητάνε την συνέχισή του. Κατά μία έννοια η ευρεία αποδοχή του σε αγγλικά και σε άλλες γλώσσες του δίνει ώθηση και στις γαλλόφωνες χώρες που κυκλοφορούσε.
Για το ελληνικό κοινό συμβαίνει το ίδιο επίσης, η αποδοχή του κόμικ είναι τεράστια και οι Γάλλοι λαμβάνουν και από την Ελλάδα, το μήνυμα πως πρέπει να συνεχίσουν. Ωστόσο ο Bar2 έχει προχωρήσει σε νέο είδος παρόλο που το ενδιαφέρον για περισσότερες Joe Bar ιστορίες συνεχίζεται αμείωτο. Εκείνη την περίοδο έρχεται πιο κοντά με έναν οκτώ χρόνια νεαρότερο δημιουργό που έχει μόλις αποφοιτήσει από την σχολή καλών τεχνών, τον Stéphane Deteindre με τον οποίο συνεργάζονται στην ίδια διαφημιστική εταιρεία. Ο Deteindre ανακαλύπτει πως οι κομίστες είναι απλοί άνθρωποι και όχι ημίθεοι και πως θα μπορούσε και ο ίδιος να κάνει αυτό που αγαπούσε τόσο να διαβάζει. Υπογράφοντας με όνομα «Fane» αναλαμβάνει να συνεχίσει το Joe Bar κάνοντας το όνειρό του πραγματικότητα και ξελαφρώνοντας τον Bar2 από την πίεση. Αρχικά γράφει ο ίδιος και τους διαλόγους μαζί με τα σκίτσα, που μένουν πιστά στην παράδοση του André Franquin και βάζει σε αυτά όλη την απίστευτη ενέργεια που έχει ένας νεαρός όταν το όνειρό του γίνεται πραγματικότητα.

Ο Fane κρατά όλους τους χαρακτήρες και εισάγει και νέους ενώ αποδεικνύεται άξιος συνεχιστής κάνοντας δική του την παρέα του Joe Bar. Στην Ελλάδα οι ιστορίες γνωρίζουν απίστευτη αγάπη, δένονται σε πολυτελή τεύχη σε δική μας έκδοση και βρίσκουν τον δρόμο τους στα βιβλιοπωλεία. Οι χαρακτήρες μπαίνουν σε μπλούζες, αυτοκόλλητα και γίνονται φιγούρες με το Joe Bar Team να αποκτά φανατικούς αναγνώστες και εκτός μοτοσυκλετιστικού κόσμου. Το κοινό ταυτίζεται και για έναν ακόμη λόγο, καθώς το Joe Bar Team έχει συγχρονιστεί πλήρως με πτυχές του ελληνικού μοτοσυκλετισμού που εκείνη την εποχή δεν απέχει πολύ από τα σκίτσα και το κόμικ δεν φαίνεται ξένο. Ο Fane γνωρίζει μεγάλη επιτυχία και κάνει το επόμενο βήμα συμβαδίζοντας με εκδοτική εταιρεία στον χώρο τον κόμικ, ξεφεύγοντας από τα περιοδικά μοτοσυκλέτας. Το κοινό των κόμικ είναι διαφορετικό από το αμιγώς μοτοσυκλετιστικό, το ίδιο και οι εκδοτικοί οίκοι που στην Γαλλία μάλιστα έχουν μάθει να επενδύουν σε τίτλους που γίνονται παγκόσμιες επιτυχίες με αντίστοιχα μεγάλα μεγέθη, όπως για παράδειγμα ο Αστερίξ. Εκείνη την εποχή το Joe Bar Team χάνεται από πολλά περιοδικά μοτοσυκλέτας ανά τον κόσμο και θα περάσουν χρόνια και στην Ελλάδα μέχρι τα νέα άλμπουμ να κυκλοφορήσουν από διαφορετικές εκδόσεις και σε άλλη μετάφραση.

deff5082cc2043b6ad84e236c312343e.jpg1929876_12197456023_5888_n.jpg

Ο αρχικός δημιουργός, Christian Debarre, δεν εγκατέλειψε ωστόσο ποτέ το κόμικ του, επέστρεψε αναλαμβάνοντας μόνος του τον 5ο τόμο και συνεργάστηκε με τον Fane στους υπόλοιπους, ενώ στο σενάριο για τα συνολικά 8 άλμπουμ που έχουν κυκλοφορήσει έχουν εμπλακεί και γνωστοί Γάλλοι σεναριογράφοι.
Το ΜΟΤΟ κυκλοφόρησε τις ιστορίες για τα πρώτα τρία άλμπουμ, ταυτόχρονα με την έκδοσή τους έξω κι έκανε το Joe Bar Team ευρύτατα γνωστό στο ελληνικό κοινό.
Ο Fane θα συνεργαστεί αργότερα με έναν από τους μεγαλύτερους γαλλικούς οίκους για κόμικ μεταπηδώντας στο είδος επιστημονικής φαντασίας που πάντα ήθελε να εξερευνήσει, με τον ίδιο πόθο που οι μοτοσυκλέτες είχαν τραβήξει το ενδιαφέρον του Bar2 στην προ-εφηβική ηλικία. Στον ίδιο οίκο θα βρεθεί και ο Bar2 μαζί και τα δικαιώματα του Joe Bar Team. Το 5ο άλμπουμ θα βγει σε σχέδια και σκίτσα αποκλειστικά του Bar2 και οι δύο τους θα συνεργαστούν ξανά στο 6ο άλμπουμ. Ακολουθεί η εγκυκλοπαίδεια «L'Encyclopédie imbécile de la moto» που στα ελληνικά έχει μεταφραστεί ως Σαλταρισμένη εγκυκλοπαίδεια μοτοσυκλέτας, και με αρχικούς δημιουργούς τους Bar2 και Michel Bidault.
Το 7ο άλμπουμ είναι μία συνεργασία των Bar2, Fades, Patrice Perna και Henri Jenfèvre και τέλος το 2014 εκδίδουν το τελευταίο της σειράς, το 8ο άλμπουμ πάλι από το δίδυμο Bar2 και Fades. Το 2007, ανάμεσα στα άλμπουμ 7 και 8, θα κυκλοφορήσουν και το «Manuel de conduite à l'usage du motocycliste débutant» ένα εγχειρίδιο για νέους αναβάτες που ακόμη και έμπειροι όμως, θα αναγνωρίσουν τον εαυτό τους.
Λίγο αργότερα από το 8ο άλμπουμ θα κυκλοφορήσει και ένα αλμανάκ κάλτ μοτοσυκλετών για την περίοδο 1955-1985 βασισμένο όλο σε γραφή, σκίτσο και χαρακτήρες Joe Bar Team που υπογράφουν οι Bar2, Pierre Vedel, Fades και Juan με πληροφορίες για μοτοσυκλέτες που άφησαν εποχή, όπως οι Norton 500 Manx 1960, Triumph 650 Bonneville (61), Honda CB 450 (66), CB 750, Kawasaki 500 H1 (69), Honda 900 Bol d'Or (79), Yamaha 350 RDLC (80), Suzuki 1100 Katana (82), Kawasaki 900 Ninja (84), MV Agusta 750 S, Ducati 900 SS 1976 και πολλές ακόμη σε 128 χορταστικές σελίδες. Η εγκυκλοπαίδεια αυτή είναι και η τελευταία στην οικογένεια του Joe Bar Team.
Η ευρεία αποδοχή του παρελθόντος δεν έχει μειωθεί ούτε στην σύγχρονη εποχή, αλλά στον καιρό του διαδικτύου το κόμικ έχει δεχτεί κριτική γιατί αποτυπώνει ενέργειες που παραβαίνουν τον ΚΟΚ και αντικοινωνική συμπεριφορά που επιβραβεύεται από τους χαρακτήρες. Αυτό βέβαια είναι κάτι που περισσότερο χαρακτηρίζει την εποχή μας ως σύνολο και λιγότερο κάθε ξεχωριστή δημιουργία φανταστικών χαρακτήρων και καταστάσεων, με τα κοινωνικά δίκτυα να μεγεθύνουν το αρνητικό και όχι το θετικό σχόλιο που ξεκάθαρα και αδιαμφισβήτητα υπερισχύει για κάθε ένα από τα άλμπουμ.

Στο ΜΟΤΟ στηρίξαμε τους Γάλλους δημιουργούς από την πρώτη στιγμή και πριν μεταπηδήσουν εκτός αμιγούς μοτοσυκλετιστικού χώρου. Το κάναμε αναγνωρίζοντας από την πρώτη στιγμή πως ένα κόμικ για μοτοσυκλέτες μπορεί να δημιουργηθεί μονάχα αν συντονιστούν πολλά απόμακρα μεταξύ τους πράγματα καθώς, όπως έχει πει και ο Fane, είναι πιο εύκολο να γράψεις ιστορίες για το διάστημα και το φανταστικό, παρά φανταστικές ιστορίες για μία πραγματική κι ακραία επικριτική κοινότητα, όπως οι μοτοσυκλετιστές. Δεν είναι λοιπόν άξιο απορίας που χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια για να δούμε να ξεπηδά κάτι τελείως νέο και 100% ελληνικό, που ουδεμία σχέση έχει με την σχολή του André Franquin, αλλά ακολουθεί την σχολή ενός άλλου «Γαλάτη, κοντόξανθου με έναν χοντρό φίλο και τον σκύλο του που ποτέ δεν πρέπει να αποκαλείς έτσι. Τον φίλο, όχι τον σκύλο». Αυτή όμως είναι μία ολότελα διαφορετική ιστορία, που μόλις τώρα έχει αρχίσει να γράφεται.

Πηγη www.motomag.gr
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.420
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Μεγαλωσαμε με αυτα τα κομικ ....

Ωραιο χιουμορ (οχι σαν κατι τελευταία ελληνικα που πραγματικά δεν...διαβαζονται)
Αυτοσαρκασμος, αστειες ιστοριες, σεβασμος στους αναγνώστες....ποιοτικη καλλιτεχνία...

Ωραιο δωρο για τις γιορτές!!!
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.123
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Μεγαλωσαμε με αυτα τα κομικ ....

Ωραιο χιουμορ (οχι σαν κατι τελευταία ελληνικα που πραγματικά δεν...διαβαζονται)
Αυτοσαρκασμος, αστειες ιστοριες, σεβασμος στους αναγνώστες....ποιοτικη καλλιτεχνία...

Ωραιο δωρο για τις γιορτές!!!
Ακριβώς...
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
ΧΧ που ήθελε να γίνει ΚΚ στην θέση του ΚΚ.

Και τον ακολούθησε στα ίδια ακριβώς βήματα, ακόμα και αυτά της ''full speed ahead and fuck the icebergs'' βύθισης.

Δημοσιογράφος-διευθυντής-εκδότης-λογιστής-επιχειρηματίας-καταστηματάρχης, απόλα είχε η κάρτα επάνω της.

ΚΡΙΜΑ που βλέπω Joe Bar Team και δεν μπορώ παρά να σκέφτομαι, τι άνθρωποι έχουν περάσει από αυτήν την ρημάδα την μοτοσυκλέτα στην Ελλάδα.

Και τι είναι και έρχονται ακόμα.

Δεν βαριέσαι... Ας γελάμε με το ''ποιος μετακίνησε το σημάδι για τα φρένα''.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
akolit_logozp3.png

Joe Bar Team

Το Joe Bar Team, δημιουργήθηκε στα τέλη του 80 απο τον Christian Debarre (γνωστό ώς BAR2).
Με δύο μεγάλα πάθη στην ζωή του, το σχέδιο και τις μοτοσυκλέτες, ο Debarre δημιουργεί το 1989 τα πρώτα strip του Joe Bar Team για το Γαλλικό πειοδικό "Moto Journal", οπου δουλεύει ως σχεδιαστής και περιστασιακά σαν δοκιμαστής μηχανών.

akolit_bar2hi6.jpg
BAR2

Το 1990 κυκλοφορεί το πρώτο άλμπουμ απο τις εκδόσεις Vent D'Ouest (Editions Vent d'ouest). Κατόπιν - προς κατάπληξη πολλών, γιατι το άλμπουμ έχει επιτυχία - αποσύρεται απο την ενεργό δράση και αφήνει τα σκήπτρα του σχεδιασμού και του σεναρίου για την σειρά στον Didier Deteindre (γνωστό ώς FANE), φίλο του και εξίσου λάτρη των μηχανών και ερασιτέχνη σχεδιαστή.

akolit_strip1yg7.gif

Ο Deteindre αργότερα θα δηλώσει, οτι όταν γνώρισε τον Debarre, ήταν σαν να γνώριζε τον Franquin. Επίσης συνηδητοποίησε οτι οι σχεδιαστές κόμικς δεν είναι εξωγήινοι και δεν είδε τον λόγο να μην μπορέσει να το κάνει και αυτός. (ο Fane ήταν μόλις 25 χρονών όταν σχεδίασε τον πρώτο του άλμπουμ για το Joe bar Team)

akolit_fanerq4.jpg
FANE

Το κόμικ πλαισιώνει την ιστορία επτά χαρατήρων, τρελών και παλαβών με τι άλλο... τις μηχανές. Οι σκηνές εκτυλύσονται γύρω απο το μπάρ του Τζόε (και αυτου λάτρη των μηχανών) και οι πιό πολλές ιστορίες έχουν να κάνουν με κόντρες, φρένα, μάρκες μηχανών, τακάκια, λάστιχα και όλα τα άλλα που πλαισιώνουν τους φανατικούς των δικύκλων.

akolit_joebaralbumsun9.jpg

Μέχρι στιγμής έχουν κυκλοφορήσει έξι άλμπουμς του Joe Bar Team, τα δύο (1 & 5) του BAR2 και τα υπόλοιπα τέσσερα (2,3,4,6) του FANE

akolit_strip13zj9.jpg

Οι κόντρες και οι περιπέτειες του joe Bar Team με τις μηχανές τους, σπανια δεν οδηγούσαν σε ένα δωμάτιο νοσοκομείου

akolit_vapsimotu4.gif

Αν και σε έναν πιο χαλαρό αέρα των 70ies, το Joe Bar Team έιχε πάνα μικτομπλεξιματάκια με τις δυνάμεις διατήρησης της τάξης ...

akolit_merdekf3.gif


Χαρακτήρες

akolit_1edwz1.png Edouard Bracame - Ed La Poignee (Εντ ο τσίτας)

ο Ed είναι ίσως η κεντρική φιγούρα της μπάντας του Joe Le Bar.Οδηγεί μια Honda CB750 (αργότερα μια CB1000), 4 χρονο καμάρι των 70ies.
Ποτέ δεν αφήνει μια κόντρα ... και είναι πολυ κακός στο να χάνει έναν αγώνα ...
Ά ! Επίσης δεν φρενάρει ποτέ στις στροφές !

akolit_44573615qm6.png Jean Raoul Ducable - Jeannot la case (Ζαννο ο Σαμουράι)

Ο "πιλότος" της ομάδας ... πολλοί λένε οτι έχει μια σημαία μαυρη και άσπρη στην θέση του μυαλού !

akolit_3joecz6.png Jean Manchzeck - Joe l'arsouille (Τζο ο Πλακατζής)

Ο μάλλον "Κουλαριστός" της ομάδας ... οδηγει (σαν τρελός) οτιδοίποτε αγγλικο , αρχικά μια Norton και μετά Triumph! Χλεύαζει οτιδηποτε το Ιαπωνικό.

akolit_4pepejoezf2.png Guido Brasletti - Pepe (Παπούς)

ο πιο μελαχρινός της μπάντας, δεν θα μπορούσε παρα να οδηγέι μια ιταλική μηχανή (Ducati 900SS) ! Πολύ Ματσό και με λίγα λόγια (οι άντρες δεν μιλούν πολυ) είναι το ίδιο τρελός με τους απο πάνω.

akolit_92177063mr7.png Jeremie Lapuree - Jeje l'aspi (Ζεζέ ο γρήγορος)

O πιο προικισμένος στις μηχανές, απο την νέα γενιά. Οδηγεί μια Harley Davidson 883.

akolit_24365219qk9.png Paul Posichon - Paulo les gaz (Πώλο ο κόντρας)

Μάλλον, πορτραίτο του FANE, ο νεαρός αυτός, πωρομένος με την μηχανική προσπαθόντας να κάνει αξιόλογα βήματα σε μία Yamaha 600XT. Επίσης ο πρώτος στο να χαλάει την μηχανή του !

akolit_94675586gg2.png Pierre Lenghnome - Pierrot la fouine (Πιερό No Brakes)

Ο πλέον νεότερος της μπάντας. Ήρθε απο τον κόσμο των scooters, και προσπαθεί με την Yamaha1200V-MAX του να τα βγάλει πέρα. Είναι μονίμος πίσω !


akolit_joewn8.png Joe (Τζόε)

Ο ιδιοκτήτης του περιφημου μπάρ.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
ΤΟΤΕ, είχα πάρει τον πρώτο τόμο, κατά μερικούς ο ''καλός''.

Η αδερφή μου, που δεν έχει ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ σχέση με μηχανές, ένα βράδυ, το πήρε να το διαβάσει από περιέργεια.

Γέλαγε μετά δακρύων.

''Τι περιμένεις μωρή να με χτυπήσεις στην πλάτη, να σκοτωθούμε;''

Αξιόλογη προσπάθεια, είναι και το ελληνικό screwdrivers, που είχε να κάνει με αυτοκίνητα, αλλά στο ίδιο κλίμα και στο πιο ελληνικό.
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.093
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Από την μοτό βιβλιοθήκη μου.Ωραιες εποχες


Στάλθηκε από το Redmi 6 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Ποτε να ρθω να δω την μοτο βιβλιοθηκη σου και ολα τα υποόλοιπα ;;;

Στάλθηκε από το SM-N975F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Top Bottom