Enduro & Adventure Test

maik900

Administrator
Δημοσιεύσεις
18.594
Ηλικία
61
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Kove 450 Rally – Από την Κίνα στο «Dakar»​

c7791c0160cbbd342fbbbf9b6db8f42a_XL.jpg


H παρουσία της Kove στη φετινή EICMA οπωσδήποτε δεν πέρασε απαρατήρητη, ειδικά εξαιτίας μοτοσυκλετών σαν την 450 Rally.
Μετά την 800X, την adventure με το δικύλινδρο κινητήρα και το 400RR, υπάρχει ακόμα μια μοτοσυκλέτα που τράβηξε τα βλέμματα. Το 450 Rally συνδέεται με τους αγώνες που «προδίδει» το όνομα του, το οποίο μάλιστα θα συμμετάσχει στο Ντακάρ του 2023 με τρεις Κινέζους οδηγούς που επιλέχθηκαν μετά από μια μακρά και δύσκολη διαδρομή που συμμετείχαν 250 οδηγοί. Ο πρώτος στόχος είναι να φτάσουν στη γραμμή του τερματισμού.

Το ενδιαφέρον με αυτό το Kove είναι ότι τα περισσότερα εξαρτήματα παράγονται στην Κίνα, μεταξύ των δύο εργοστασίων στο Chongqing και στο Chengdu: ο κινητήρας, το πλαίσιο, ακόμη και η ανάρτηση σχεδιάζονται και κατασκευάζονται εκεί, με την ομάδα ανάπτυξης να αντιπροσωπεύει το 25% του προσωπικού. Ο ιδρυτής της Kove, Zhang Xue είναι ένας ιδιαίτερος μάλλον χαρακτήρας που παρουσιάζεται ως οδηγός και μηχανικός πριν γίνει επιχειρηματίας. Το πάθος του για τις εκτός δρόμου διαδρομές τον οδηγεί να δοκιμάσει αυτό που κανείς δεν είχε κάνει πριν: να αγωνιστεί το Dakar με ένα κινέζικο προϊόν με τη φιλοδοξία να το διαθέσει στη συνέχεια σε όλο τον κόσμο.
kove_450_rally_2.jpg


Το 450 Rally χρησιμοποιεί ειδικό περιμετρικό ατσάλινο πλαίσιο και τροφοδοτείται από έναν κινητήρα 450 cc, ικανό να αποδίδει πάνω από 54 ίππους. Διαθέτει δύο ρεζερβουάρ (ένα εμπρός και ένα πίσω) με συνολική χωρητικότητα 31 λίτρων ενώ το ξηρό βάρος είναι στα 145 κιλά. Μια πιο πολιτισμένη έκδοση του 450 Rally εκτέθηκε επίσης στο περίπτερο που χαρακτηρίζεται από χαμηλότερη συμπίεση, με ισχύ κατά περίπου 6 ίππους λιγότερη, άλλη διαδρομή ανάρτησης και απουσία οργάνων που είναι απαραίτητα για τους αγώνες ράλι (πύργος, road book κτλ.)
Η διαφορά είναι και στην τιμή με τη βάση που θα μπορούσε να είναι γύρω στα 10.000 ευρώ και το Rally λίγο πάνω από 15.000 ευρώ. Οι τιμές αυτές αφορούν και εκτιμώνται για την ιταλική αγορά, στην οποία η διάθεση των μοτοσυκλετών της Kove ίσως πραγματοποιηθεί από την ερχόμενη μόλις άνοιξη.

Πηγη www.bikeit.gr
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.146
Ηλικία
43
Όνομα
Alex

KTM 390 Adventure – Mini δοκιμή με το mini adventure στα βουνά της Κρήτης​

View attachment 45878

Πολλές φορές, ασύνδετα μεταξύ τους γεγονότα μπορούν να προκύψουν σε κάτι απρόσμενο, όπως ακριβώς προέκυψε και η mini δοκιμή του μικρού πορτοκαλί –ή λευκού εν προκειμένω- adventure.
Όλα ξεκίνησαν με αφορμή τα μαθήματα εκτός δρόμου οδήγησης του Συλλόγου Μοτοσυκλετιστών Σκαλανίου, κοινώς ΣΥ.ΜΟ.ΣΚΑ. Μετά από τη σχετική επικοινωνία με την ΗΚ ΑΕΒΕ, την αντιπροσωπεία της αυστριακής εταιρείας στο Ηράκλειο η οποία υποστήριξε και την εκδήλωση, βρέθηκα με ένα KTM 390 Adventure στα χέρια μου. Μια μοτοσυκλέτα για τα εν λόγω μαθήματα και όχι μόνο, μιας και θα την είχα για ένα Σαββατοκύριακο. Μια μοτοσυκλέτα για την οποία με περιέβαλε μια αρνητική προκατάληψη, ναι λόγω.. τιμής!

390adv21.jpg

Πάμε στο απόγευμα της Παρασκευής όμως, το οποίο με βρίσκει στην αντιπροσωπεία και λιαν συντόμως στη σέλα του 390 Adventure του 2021. Η πρώτη αίσθηση από την ψηλή -μα όχι απρόσιτη- θέση οδήγησης είναι καλή και η τραχιά υφή της σέλας την κάνει καλύτερη. «Αντέχει το στραπάτσο ενδεχομένως..» η πρώτη σκέψη μου και η 2η είναι το σε ποια παραλία θα πάω να παίξω λίγο στην άμμο. Η πρώτη, εντός πόλης χρήση μετά από κάμποσες βόλτες αποδεικνύεται υπέρ του δέοντος ικανοποιητική, με το 390 Adv να είναι πανάλαφρο στη αίσθηση και τον κινητήρα να στροφάρει ευχάριστα και «γεμάτα», με τα τρία ψηφία στο κοντέρ να έρχονται γρήγορα ακόμα και σε δικάβαλο με επιβάτες διόλου ευκαταφρόνητης μάζας (ναι, έτσι είναι οι πραγματικές δοκιμές, τι να κάνουμε). Ενδιαφέρον έχει και η κατανάλωση με αυτές τις συνθήκες, που παρά τα πολλά και έντονα «σταμάτα-ξεκίνα» του τριημέρου, συνήθως με «φορτίο» 120-180 κιλών και αρκετά βαρύ καρπό στο δεξί χέρι, δεν ξεπέρασε τα 4,5 λίτρα στα 100χλμ. Και αυτό δεν προέκυψε μόνο από τυφλή εμπιστοσύνη στο όργανο, αλλά και από λίτρα/χιλιόμετρα στο γέμισμα, περνώντας τα 300 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας από το ρεζερβουάρ των 14,5 λίτρων.

390adv7.jpg

Η κατανάλωση δίνει ωραία πάσα για μερικά ακόμη λόγια για τον κινητήρα. Ο τετράχρονος κινητήρας των 373 κυβικών αποδίδει 43 ίππους στις 7.000 στροφές. Κάπου εκεί είναι και η ροπή των 37 Nm αλλά ακόμα καλύτερα και ο ήχος, με το χαλαρό γουργούρισμα να γίνεται μπάσος βρυχηθμός που απλά θες να προκαλείς συνέχεια (σε σύμπνοια πάντα με το τελικό της εξάτμισης που όπως είναι αναμενόμενο υπάγεται στους Euro5 κανονισμούς). Εντός του κυλίνδρου υπάρχει επίστρωση DLC, οπότε η αξιοπιστία στις «πολλές» στροφές θεωρητικά είναι μεγαλύτερη. Στο εξίσου σημαντικό ζήτημα του συμπλέκτη, η παρουσία της περιορισμένης ολίσθησης είναι εκείνη που δίνει κυριολεκτικά «βουτυρένια» αίσθηση στο χέρι, ενώ ταυτόχρονα δίνει και το στοιχείο του ελέγχου σε κάποιο γρήγορο κατέβασμα, με τις όποιες πλαγιολισθήσεις να έρχονται δίχως «κροταλίσματα».
390adv3.jpg

Το γκάζι είναι ηλεκτρονικό, με το Ride by Wire να συνεργάζεται με τους αισθητήρες και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα του μικρού adventure τα οποία ήταν και η πρώτη μεγάλη έκπληξη, θυμίζοντας πακέτο μεγαλύτερης κατηγορίας. Το Traction Control θα μαζέψει τα γλιστρήματα ακόμα και υπό κλίση διαθέτοντας δυνατότητα απενεργοποίησης. Το δικάναλο ABS της Bosch πέρα από την Cornering –δηλαδή την υπό κλίση λειτουργία του- έχει και την επιλογή Off Road, επιτρέποντας το πλασάρισμα του πίσω τροχού κατά το δοκούν στις χωμάτινες στροφές. Highlight η διακριτική παρεμβατικότητα του, χωρίς την αίσθηση του αιφνιδιασμού.

390adv15.jpg

Επόμενο στοιχείο που σε αιφνιδιάζει ευχάριστα είναι η ανάρτηση. Εμπρός και πίσω συναντάμε τα ρυθμιζόμενα τέκνα της σειράς APEX της WP, η οποία αρχικά σχεδιάστηκε για χρήση enduro. Δως του χωματόδρομο και ανέβασε χιλιόμετρα, το 390Adventure θα λειτουργήσει υποδειγματικά σε λακκούβες και πέτρες, θυμίζοντας και πάλι μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα. Για την ακρίβεια, οι συγκεκριμένες αναρτήσεις μάλλον δίνουν περισσότερα από όσα μπορεί να χρειαστεί ο μέσος αναβάτης που –κακά τα ψέματα- θα περάσει το 80-90% των χιλιομέτρων του στην άσφαλτο. Βέβαια, πεδίο της δοκιμής σε μεγάλο βαθμό ήταν και το Νίσιμο, ένα οροπέδιο πάνω από το οροπέδιο Λασιθίου όπου το χώμα και η πέτρα δίνουν και παίρνουν.
390adv13.jpg


Στη συνέχεια, μιας και ο χωματόδρομος σημαίνει «κοπάνημα» έρχεται η ώρα της κρίσης για πλαστικά και συναρμογή. Μπορεί τα πλαστικά να μην είναι στο επίπεδο των ηλεκτρονικών και της ανάρτησης, ωστόσο ο σχεδιασμός τους είναι τέτοιος που δύσκολα θα ακούσεις κάτι να χτυπάει ενώ είναι και σχεδόν αδύνατο να ακούσεις κάτι να τρίζει. Και αυτό λαμβάνοντας υπόψιν και τις πολλές στροφές του κινητήρα που επιφέρουν μεν κραδασμούς, σε λογικά δε επίπεδα. Μιας και λέμε για τα περί σχεδιασμού, το 390 Adventure κουβαλάει αυτούσιο το γονιδίωμα των μεγαλύτερων αδελφών του, ενώ «μικρό» θα σου φανεί όταν ανέβεις πάνω και όταν το συνηθίσεις και όχι βλέποντας το από μακριά. Οι φωτισμοί είναι Led συμβάλλοντας στο «ψαρωτικό» του πράγματος, ενώ κρυφό, λευκό φωτισμό έχουν και οι διακόπτες στο τιμόνι που επιτρέπουν τον πλήρη χειρισμό του πολυοργάνου. Ένα πολυόργανο με τη μορφή έγχρωμης TFT οθόνης 5’’ με πλήθος πληροφοριών, άλλο περιβάλλον για μέρα και νύχτα με δυνατότητα αυτόματης εναλλαγής αλλά και συνδεσιμότητας με την εφαρμογή KTM My Ride. Μέσω του εν λόγω app στην οθόνη της μοτοσυκλέτας προβάλλονται οι κλήσεις και η μουσική, διαθέτοντας και την προαιρετική επιλογή της προβολής της πλοήγησης.
390adv6.jpg


Φτάνοντας στον επίλογο, ομολογώ πως το KTM 390 Adventure δεν είναι μια μοτοσυκλέτα που αφήνεις εύκολα, μιας και ο χαρακτήρας της από τη σκοπιά της χρήσης και της συντήρησης είναι «κουτί» για τα ελληνικά δεδομένα και ακόμα περισσότερο για μέρη όπως η Κρήτη, όπου το βουνό σε καλεί πιο εύκολα μιας και είναι πιο κοντά. Το «αγκάθι» στην υπόθεση είναι η τιμή, μιας και εδώ έχουμε μάλλον το τιμολογιακό ταβάνι της κατηγορίας, στις 7.450 ευρώ. Βέβαια είναι και η δυνατότερη πρόταση της κατηγορίας, φλερτάροντας με εκείνη των 500 κυβικών, αναλογιζόμενοι το τι αποδίδουν τα περίπου 300 κυβικά του ευρωπαϊκού και ασιατικού ανταγωνισμού. Ακόμα, ηλεκτρονικά βοηθήματα και αναρτήσεις είναι τα στοιχεία που κάνουν τη διαφορά στην ουσία και όχι στα χαρτιά. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε πως το να χτίσεις και «κοστολογήσεις» μια μοτοσυκλέτα δεν σχετίζεται μόνο με τα κυβικά, αλλά και με τον εξοπλισμό και τις κατ’ επέκταση δυνατότητες του. Εκεί πατάνε οι Αυστριακοί και μάλλον κάτι ξέρουν.

Πηγη www.bikeit.gr
Δύο λαθάκια : το μοτέρ αποδίδει τη μέγιστη ροπή στις 7000 στροφές, όχι την ισχύ. Κόφτη έχει στις 10000.

Η τιμή γιατί είναι αλμυρή; Μπαινει στο ίδιο τσουβαλι το 390 adventure που είναι πιο γρήγορο από όλα τα adventure 500αρια, έχει traction control και cornering ABS, με τα κινέζικα 300 άρια?

Στάλθηκε από το A90 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

man25

new member
Δημοσιεύσεις
9
Ηλικία
33
Περιοχή
Greece
Όνομα
man25
Για την τιμή προσωπικά μου κακοφαινεται γιατί πήρε πολύ μεγάλη -αναλογικά- αύξηση από το 2020 μέχρι σήμερα, ξεκινώντας από τα 5990 και έφτασε τώρα στα 7590€ (Δεν είναι το μοναδικό θα μου πεις, και πολλά άλλα, απλώς αναφέρω σαν προσωπική άποψη γιατί θα θεωρούσα την τιμή "αλμυρή" )

Στάλθηκε από το SM-G781B μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.146
Ηλικία
43
Όνομα
Alex
Άλλο αυτό, είναι ακριβό όπως όλα τα μηχανάκια πλην κινεζικών είναι ακριβά αλλά όχι πολύ ακριβό για αυτά που προσφέρει. Το cb500x για παράδειγμα που είναι πιο αργό, φτωχότερα εξοπλισμένο και φυσικά σαφώς λιγοτερο ικανό στο χώμα έχει 7700, 200 πιο ακριβό από το ΚΤΜ. Και αυτό είχε ξεκινήσει 6700 θυμάμαι...

Στάλθηκε από το A90 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.146
Ηλικία
43
Όνομα
Alex
Αν το χανε 4,5 Χιλ που ειναι οι ανταγωνιστές του θα πούλαγε, αλλά 5,5 που το χουνε ; Δυσκολο

Στάλθηκε από το A90 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

scrabler

new member
Δημοσιεύσεις
176
Ηλικία
55
Περιοχή
Athens
Μοτοσυκλέτα
KLR 650
Όνομα
Giorgos
Αν το χανε 4,5 Χιλ που ειναι οι ανταγωνιστές του θα πούλαγε, αλλά 5,5 που το χουνε ; Δυσκολο

Στάλθηκε από το A90 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Καλημερα

Νομίζω πως βασικός ανταγωνιστής του είναι μονο το RE Scram 411 που έχει την ίδια περιπου τιμή, ειναι πιο αδύναμο και 30-40 κιλά πιο βαρύ οπότε μάλλον καλά το πάει, άσχετα που δεν θα πουλήσει.
 
Top Bottom