Panigale V4 R 2023: Στο δρόμο με 240 ίππους!
Από τις πίστες, στο δρόμο!
Στην τέταρτη παρουσίαση της διαδικτυακής σειράς Ducati World Première, ο κατασκευαστής με έδρα τη Μπολόνια παρουσίασε τη νέα Panigale V4 R. Με αυτή τη μοτοσυκλέτα, η Ducati επιβεβαιώνει για μία ακόμη φορά την αποστολή της: να προσφέρει στους φίλους της τις πιο εξελιγμένες τεχνολογικές λύσεις, οι οποίες φέρνουν τις πολιτικές μοτοσυκλέτες ακόμη πιο κοντά στις αγωνιστικές που χρησιμοποιούνται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike!
Η νέα Ducati Panigale V4 R είναι
άμεσα αναγνωρίσιμη χάρη στα αεροδυναμικά φτερά από ανθρακονήματα, τα εργοστασιακά αγωνιστικά χρώματα της Ducati και τα λευκά number plate με τον αριθμό «1».
Για πρώτη φορά, η μοτοσυκλέτα θα παραχθεί σε περιορισμένη παραγωγή, με τον αριθμό κατασκευής και το όνομα του μοντέλου να αναγράφεται
στην επάνω, αλουμινένια πλάκα billet του πιρουνιού.
Η καρδιά της Panigale V4 R προέρχεται από το νέο Desmosedici Stradale R των 998 κ.εκ.. Ένας κινητήρας
ικανός να φτάνει τις 16.500 σ.α.λ. με έκτη ταχύτητα (16.000 στις υπόλοιπες σχέσεις) και να αποδίδει την μέγιστη ισχύ των 218 ίππων στις 15.500 σ.α.λ. (συμβατό με Euro-5*), νούμερα που αποτελούν σημείο αναφοράς στο χώρο των supersport μοτοσυκλετών, ίδιου κυβισμού.
Σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση και παρά τις όλες βελτιώσεις, η νέα Desmosedici Stradale R έχει
ελαφρώς μειωμένες επιδόσεις λόγω του περιορισμού που δημιουργεί το σύστημα της εξάτμισης που συμμορφώνεται με την αυστηρή νόρμα Euro-5. Ωστόσο, η πλήρης απόδοση του κινητήρα εμφανίζεται με την τοποθέτηση της αγωνιστικής εξάτμισης, οπότε η ισχύς ανέρχεται στους 237 ίππους, 3 περισσότερους από την προκάτοχο.
Στα
σημαντικά σημεία της νέας Ducati σημειώνουμε:
- Η νέα Panigale V4 R υιοθετεί τεχνολογικές λύσεις που προηγουμένως προορίζονταν για τα MotoGP και Superbike, όπως είναι διάτρητες μπιέλες και τα έμβολα τιτανίου με κατεργασμένη DLC επιφάνεια
- Σε ρύθμιση πίστας η νέα Desmosedici Stradale R προσφέρει 240,5 ίππους στις 15.500 σ.α.λ. και συνεχίζει έως τις 16.500 σ.α.λ. (στην έκτη ταχύτητα): εξαιρετικά νούμερα για μια μοτοσυκλέτα παραγωγής
- Μαζί με τον κινητήρα, έχει εξελιχθεί και το λιπαντικό υπερυψηλής απόδοσης, που προέρχεται από τις συνθέσεις που χρησιμοποιούνται στους αγώνες και που συμβάλλει στην επίτευξη της μέγιστης ισχύος των 240,5 ίππων
Η εξέλιξη του κινητήρα της νέας Panigale V4 R περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός ειδικού λαδιού που
εξελίχθηκε από τη Shell σε συνεργασία με την Ducati Corse.
Το νέο λιπαντικό υψηλής απόδοσης εγγυάται 10% μείωση των μηχανικών τριβών και έχει ως αποτέλεσμα την
αύξηση της μέγιστης ισχύος κατά 3,5 ίππους, η οποία στο όριο του περιοριστή αυξάνεται κατά 4,5 ίππους. Η σύνθεση αυτού του λαδιού βασίζεται στη χρήση πρόσθετων αγωνιστικής φόρμουλας, ειδικά για υψηλόστροφους κινητήρες ξηρού συμπλέκτη.
Όπως στους κινητήρες MotoGP και SBK, στην πραγματικότητα
ο ξηρός συμπλέκτης είναι αυτός που επιτρέπει τη χρήση πρόσθετων, που θα καθιστούσαν προβληματική τη μετάδοση της ροπής στην περίπτωση υγρού συμπλέκτη. Αυτά τα χημικά στοιχεία προστίθενται, σε ειδικές ποσότητες και ποσοστά, στο βασικό λάδι ώστε να διασφαλιστεί η σωστή αναλογία μεταξύ απόδοσης και προστασίας του κινητήρα.
Χάρη στον συνδυασμό της αγωνιστικής εξάτμισης και
του αποκλειστικά εξελιγμένου λιπαντικού, η μέγιστη ισχύς της Panigale V4 R μπορεί να φτάσει τους εκπληκτικούς 240,5 ίππους.
Αυτοί οι αριθμοί είναι εφικτοί χάρη
στην υιοθέτηση εξελιγμένων τεχνολογικών λύσεων που προέρχονται από τον μαγικό κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Για πρώτη φορά σε μία μοτοσυκλέτα δρόμου χρησιμοποιούνται διάτρητες «gun drilled» μπιέλες τιτανίου που έχουν κατά μήκος οπές διαμέτρου 1,6 χλστ. Μία λύση που επιτρέπει
τη διέλευση του λαδιού από την κεφαλή στο μικρότερο κάτω άκρο, βελτιώνοντας τη λίπανση και την αξιοπιστία σε ακραίες συνθήκες.
Τα έμβολα της Desmosedici Stradale R έχουν ειδικά επεξεργασμένη επιφάνεια με επένδυση DLC (Diamond Like Carbon), μια λύση
που χρησιμοποιείται σε αγώνες MotoGP και Formula 1, η οποία μειώνει τις τριβές και εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε κινητήρα μοτοσυκλέτας δρόμου. Επιπρόσθετα, τα έμβολα έχουν μια νέα γεωμετρία που τα καθιστά 5 γραμμάρια ελαφρύτερα (ίσο με το 2% του βάρους τους)
μειώνοντας έτσι τις δυνάμεις αδράνειας, προς όφελος της αξιοπιστίας.
Στις λοιπές αναβαθμίσεις περιλαμβάνεται
ένα πιο άγριο προφίλ των έκκεντρων εισαγωγής, για μεγαλύτερη ανύψωση (1 mm), η οποία βελτιώνει την αναπνοή του κινητήρα στις υψηλές στροφές και αυξάνει τη μέγιστη ισχύ σε συνδυασμό με την αγωνιστική εξάτμιση.
Έχοντας πάντα ως στόχο τη βελτίωση της απόδοσης στην πίστα, η Panigale V4 R υιοθετεί τις ίδιες σχέσεις μετάδοσης που χρησιμοποιούν
οι μοτοσυκλέτες που αγωνίζονται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK.
Όπως συνέβαινε ήδη με τη Panigale V4 S 2022, με την επιμήκυνση της πρώτης σχέσης (+ 11,6 %), της δεύτερης (+ 5,6%) και της έκτης (+ 1,8%), σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Έτσι, η πρώτη σχέση γίνεται πιο ωφέλιμη σε οδήγηση πίστας,
προσφέροντας τα πλεονεκτήματα της καλύτερης διαχείρισης του κινητήρα κατά το φρενάρισμα και της καλύτερης επιτάχυνσης κατά την έξοδο από τις στροφές. Επιπλέον, η κοντή κλιμάκωση μεταξύ της πρώτης και δεύτερης σχέσης του κιβωτίου ταχυτήτων επιτρέπει στο Ducati Quick Shift να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά.
Η Desmosedici Stradale R στην έκδοση του 2023 είναι επίσης εξοπλισμένη με νέο ξηρό συμπλέκτη που προέρχεται από την εξέλιξη της έκδοσης
που χρησιμοποιείται στο Παγκ. Πρωτάθλημα SBK από την επίσημη ομάδα της Ducati. Η διάμετρος και το αξονικό μήκος υπολείπονται κατά 24 χλστ., ενώ το σημαντικότερο είναι πως το βάρος έχει μειωθεί κατά περίπου 800 γραμμάρια.
Η μεγαλύτερη απόδοση της νέας Panigale V4 R στη πίστα επιτυγχάνεται και χάρη στην υιοθέτηση όλων των ηλεκτρονικών αναβαθμίσεων που έχουν ήδη εισαχθεί στις Panigale V4 ’22 και ’23.
Όπως είναι τα εξελιγμένα Power Modes, η νέα πληροφόρηση «Track Evo» στο πίνακα οργάνων, η νέα χαρτογράφηση του κινητήρα με βαθμονόμηση για κάθε σχέση,
οι βελτιώσεις στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Ducati και στο σύστημα Ride By Wire, αλλά και η υιοθέτηση της λειτουργίας Engine Brake Control EVO 2, της νέας λειτουργίας για το DQS και την αναβάθμιση του ελέγχου του ανεμιστήρα ψύξης.
Για να γίνει η Panigale V4 R ακόμη πιο γρήγορη και πιο εύχρηστη στην αγωνιστική της χρήση, έχει υιοθετηθεί το Power Mode που
έχει ήδη εφαρμοστεί με επιτυχία στις Panigale V4 και V4 S, βαθμονομημένο αποκλειστικά για τον κινητήρα της Desmosedici Stradale R.
Υπάρχουν
τέσσερις λειτουργίες κινητήρα: οι Full, High, Medium, Low. Οι Full και Low είναι νέες, ενώ οι High και Medium έχουν αναθεωρηθεί.
Η λειτουργία Full Power
επιτρέπει στον κινητήρα να αποδίδει την πλήρη απόδοση του χωρίς ηλεκτρονικές παρεμβάσεις, εκτός από την πρώτη ταχύτητα. Για τις λειτουργίες Medium και High Power Modes, έχει εξελιχθεί ένα νέο σύστημα διαχείρισης Ride by Wire με ειδική βαθμονόμηση για καθεμία από τις έξι ταχύτητες, που διασφαλίζει ότι ο αναβάτης έχει πάντα τη βέλτιστη απόδοση κάθε φορά που ανοίγει το γκάζι.
Από την άλλη, το Low Power Mode έχει σχεδιαστεί
για οδήγηση στο δρόμο ή για επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης, περιορίζοντας τη μέγιστη ισχύ της μοτοσυκλέτας στους 160 ίππους και προσφέροντας ιδιαίτερα προοδευτική απόκριση στο γκάζι.
Χάρη στα νέα γραφικά του ταμπλό οι παράμετροι λειτουργίας της μοτοσυκλέτας μπορούν να απεικονιστούν ακόμη πιο ευδιάκριτα. Η πιο σημαντική αναβάθμιση στη Panigale V4 R, που έχει ήδη εισαχθεί στη V4 S, α
φορά στη διεπαφή, η οποία εξελίχθηκε μέσω του νέου Info Mode από τους αναβάτες του MotoGP και ονομάζεται «Track Evo», ενώ προστίθεται στα ήδη υπάρχοντα «Road» και «Track».
Για να βελτιωθεί η σταθερότητα, η ακρίβεια και η κατευθυντικότητα στις στροφές και κατά το φρενάρισμα και για να επιτρέπει στον αναβάτη την ιδανική ηλεκτρονικά διαμόρφωση του κινητήρα σε κάθε πίστα,
η Panigale V4 R υιοθετεί το Engine Brake Control (EBC) EVO 2. Αυτή η λειτουργία διασφαλίζει διαφορετική βαθμονόμηση από σχέση σε σχέση, αλλά και για το καθένα από τα τρία επιλέξιμα επίπεδα, για τη βελτιστοποίηση της έντασης του “φρένου” του κινητήρα σε συνάρτηση με το φορτίο στον πίσω άξονα.
Η Panigale V4 R υιοθετεί μια νέα λειτουργία για το Ducati Quick Shift (DQS) που βελτιώνει
την αλλαγή των σχέσεων σε κάθε βαθμό ανοίγματος του γκαζιού. Τόσο όταν αυτό είναι μερικώς όσο και εντελώς ανοιχτό, αντιμετωπίζοντας τις δύο διαφορετικές καταστάσεις με διαφορετικό τρόπο.
Συνεχιζεται.....