DUCATI MULTISTRADA V4

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΜΕ ΡΑΝΤΑΡ
Τεχνολογική αιχμή για την 4η γενιά των Ducati Multistrada
DUCATI_MultistradaV4_development_team.jpg

H Multistrada V4, τέταρτης γενιάς, είναι μία από τις πιο επιτυχημένες μοτοσυκλέτες της μάρκας, με τη μέχρι σήμερα παραγωγή να έχει ξεπεράσει τις 110.000 μονάδες. Η μοτοσυκλέτα είναι εξοπλισμένη με έναν εντελώς νέο κινητήρα V4 που έχει εξελιχθεί έτσι ώστε να προφέρει επιδόσεις, ενώ παράλληλα έχουν γίνει πιο αραιά τα διαστήματα συντήρησής του.


Η παραγωγή της νέας Multistrada V4 ξεκίνησε στο εργοστάσιο της Ducati στο Borgo Panigale. Μία ιστορική στιγμή, με τη νέα Multistrada V4 να είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που χρησιμοποιεί τεχνολογία εμπρός και πίσω ραντάρ. Η νέα μοτοσυκλέτα θα παρουσιαστεί επίσημα σε λιγότερο από έναν μήνα, στις 4 Νοεμβρίου.

Για την τέταρτη γενιά της Multistrada, η Ducati δημιούργησε έναν νέο, ελαφρύ και compact κινητήρα V4, σχεδιασμένο για να καλύψει την περιπετειώδη φύση της Multistrada, χωρίς να παραμελούνται ο σπορ χαρακτήρας και οι συγκινήσεις που παραδοσιακά προσφέρει το μοντέλο.

Ο πλήρης επανασχεδιασμός κατέστησε δυνατή την επίτευξη πρωτοποριακά αραιών διαστημάτων συντήρησης, για τον κόσμο των δύο τροχών.

DUCATI_Front-radar-1024x682.jpg

Παράλληλα, η Ducati σε παγκόσμια πρεμιέρα παρουσιάζει τα ραντάρ στις μοτοσυκλέτες παραγωγής, κρατώντας την υπόσχεση που είχε δώσει το 2018. Η υιοθέτηση αυτών των συστημάτων υπόσχεται πραγματική επανάσταση για τον κόσμο των δύο τροχών, παρέχοντας ένα απαράμιλλο, κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας, ειδικά σε μεγάλες διαδρομές και στον αυτοκινητόδρομο.

Τα ραντάρ προσφέρουν προηγμένη ασφάλεια, χάρη στην ικανότητα να δίνουν μία σαφή εικόνα των συνθηκών γύρω από τη μοτοσυκλέτα. Το ενδιαφέρον της Ducati γι’ αυτό τον τύπο συστημάτων χρονολογείται από το 2016, όταν η εταιρεία συνεργάστηκε με το Τμήμα Ηλεκτρονικής, Πληροφοριών και Βιομηχανικής του Politecnico di Milano, για να πειραματιστεί με αυτό τον τύπο συστημάτων.

DUCATI_Radar_70-x-60-x-28-mm.jpg

Αυτή η πρώτη εμπειρία επιβεβαίωσε τη δυνατότητα εφαρμογής αυτού του είδους τεχνολογίας σε οχήματα με δύο τροχούς και ώθησε τη Ducati στη δημιουργία ενός πλήρους πακέτου υποβοήθησης οδήγησης με δύο ραντάρ.

Μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια, το σύστημα έχει εξελιχθεί και κατασκευαστεί σε στενή συνεργασία με τη Bosch, έναν κορυφαίο τεχνολογικό συνεργάτη της Ducati και υλοποιείται πλέον για πρώτη φορά στη νέα Multistrada V4. Κάθε ραντάρ έχει συμπαγείς διαστάσεις (70 x 60 x 28 mm, παρόμοια με μια σύγχρονη action camera), βάρος μόνο 190 γραμμάρια και ενσωματώνεται τέλεια στη μοτοσυκλέτα.

Το ραντάρ που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας ελέγχει τη λειτουργία του ACC (Adaptive Cruise Control), το οποίο μέσω ελεγχόμενου φρεναρίσματος και επιτάχυνσης ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση (επιλέξιμη σε τέσσερα επίπεδα) από άλλα οχήματα όταν η μοτοσυκλέτα κινείται με ταχύτητα μεταξύ 30 και 160 χλμ./ώρα.

Το σύστημα, που προέρχεται από τον κόσμο του αυτοκινήτου, έχει εξελιχθεί και αναπτυχθεί σύμφωνα με τη δυναμική και την εργονομία ενός δίκυκλου οχήματος. Συγκεκριμένα, η ισχύς του συστήματος όσον αφορά την επιβράδυνση και την επιτάχυνση έχει περιοριστεί, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο αναβάτης θα διατηρεί τον συνεχή έλεγχο της μοτοσυκλέτας σε κάθε περίπτωση. Το σύστημα επιτρέπει πιο άνετη οδήγηση, ειδικά σε μεγάλες διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο.

DUCATI_Rear-radar.jpg

Το πίσω ραντάρ, από την άλλη πλευρά, μπορεί να ανιχνεύσει και να ενημερώσει για οχήματα που κινούνται στο λεγόμενο τυφλό σημείο, δηλαδή την περιοχή που δεν είναι ορατή ούτε απευθείας από τον αναβάτη ούτε μέσω του καθρέφτη. Το σύστημα BSD (Blind Spot Detection) ενημερώνει επίσης για την προσέγγιση από πίσω, οχημάτων που κινούνται με υψηλή ταχύτητα.

Η Ducati, για να υπογραμμίσει την τεχνολογική-επιστημονική αξία του ερευνητικού έργου, που πραγματοποιήθηκε από κοινού από μηχανικούς και ερευνητές της Ducati με έδρα στο Borgo Panigale και απόφοιτους του Politecnico di Milano, υπέβαλε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σχετικά με τους αλγόριθμους ελέγχου του συστήματος, τον Μάιο του 2017.

Όσον αφορά στο νέο κινητήρα της Multistrada V4, περισσότερες λεπτομέρειες θα αποκαλυφθούν στις 15 Οκτωβρίου, λίγες εβδομάδες πριν την πλήρη αποκάλυψη της νέας μοτοσυκλέτας.


Πηγη https://motorbike.gr/
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Ducati Multistrada V4: Service κάθε 60.000Km!
Τι σημαίνει όμως αυτό;

Στην τελευταία αναφορά μας για την νέα Ducati Multistrada V4 που αφορούσε την έναρξη της παραγωγής της και την πρωτιά της Ducati στην τεχνολογία των radar, είχαμε πει πως ο V4 κινητήρας έχει επανασχεδιαστεί σε πολλά σημεία του και όχι μόνο θα έχει περισσότερα κυβικά (1158cc αντί 1103cc) αλλά θα έχει και ρεκόρ στα διαστήματα των service. Τώρα οι Ιταλοί δημοσιογράφοι βασιζόμενοι σε μία ανάρτηση στα social media της Ducati που λέει: “Η περιφέρεια της γης είναι 40.075km, σκέψου τώρα τα 60.000km” λένε πως τα διαστήματα των service της Multistrada V4 θα εκτοξευτούν στα, πρωτόγνωρα για τον κόσμο της μοτοσυκλέτας, 60.000km!!! Αυτή τη στιγμή η Ducati δίνει 15.000km για αλλαγές λαδιών/φίλτρων και 30.000km για έλεγχο βαλβίδων και αντικατάσταση ιμάντα, που ήδη είναι πολλά.



Τα 60.000km είναι ένας αριθμός που δεν βρίσκεις εύκολα ούτε στον κόσμο των αυτοκινήτων, όπου οι κινητήρες τους δουλεύουν σε πολύ λιγότερο εύρος στροφών, τα λάδια του κιβωτίου ταχυτήτων είναι ξεχωριστά από του κινητήρα και φυσικά δουλεύουν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες (συνήθως 90⁰C, όταν οι υψηλής απόδοσης κινητήρες των μοτοσυκλετών είναι γύρω στους 100⁰C). Πιθανόν ο αριθμός 60.000km να αφορά τον έλεγχο των βαλβίδων και όχι την αλλαγή των υγρών και των φίλτρων, παρά το γεγονός πως οι κατασκευαστές συνθετικών λαδιών έχουν προϊόντα που ισχυρίζονται πως είναι για 40.000 μίλια (64.000km). Όμως, υπάρχει ένα τεράστιο ΟΜΩΣ που αναφέρεται με μικρά γράμματα και πολλοί αποφεύγουν να το συζητήσουν. Μιλάμε φυσικά για τον παράγοντα του χρόνου και του τρόπου χρήσης. Για παράδειγμα το Mobil 1 έχει έναν τύπο λαδιού που το διαφημίζει για 40.000 μίλια, ΑΛΛΑ λέει επίσης και αλλαγή κάθε χρόνο. Αυτό σημαίνει πως ακόμα κι αν έχει κάνει μόνο 500 χιλιόμετρα σε ένα χρόνο θα πρέπει να το αλλάξεις. Επίσης σε ό,τι αφορά τη χρήση τα πράγματα είναι ακόμα πιο περίπλοκα, διότι οι υποσημειώσεις είναι πάρα πολλές. Λόγω προδιαγραφών, όλες οι αναθυμιάσεις πρέπει να επιστρέφουν στους αυλούς εισαγωγής. Αυτό σημαίνει πως αν το φίλτρο αέρα σου δεν κάνει σωστά τη δουλειά του ή οδηγείς συχνά σε σκόνη (χώμα ή σε μολυσμένη ατμόσφαιρα), αυτά τα κατάλοιπα ενώνονται με το λάδι που επιστρέφει από τη βαλβίδα EGR στους αυλούς εισαγωγής και το λάδι βρωμίζει πολύ πιο γρήγορα. Επίσης, στις μοτοσυκλέτες το λάδι περνά μέσα από το κιβώτιο ταχυτήτων (εξαιρούνται τα δίχρονα και κάποιοι αμερικάνικοι κινητήρες V2 που έχουν ξεχωριστό κιβώτιο ταχυτήτων με βαλβολίνες) και η φθορά των υλικών τριβής των δίσκων του συμπλέκτη βρωμίζει τα λάδια. Άρα αν οδηγείς μέσα στην πόλη με υψηλές θερμοκρασίες και μολυσμένη ατμόσφαιρα ή σε χωματόδρομους, τα λάδια και τα φίλτρα θέλουν συχνότερη αλλαγή. Αν οδηγείς στην εθνική μπορείς να κάνεις service στα μέγιστα διαστήματα που δίνει ο κατασκευαστής, όμως και πάλι ισχύουν οι χρονικοί περιορισμοί, ανεξαρτήτως των χιλιομέτρων.



Πηγη motomag.g
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.276
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Για το εντουρο 1260 άκουσα ότι στις 30 χ.χ που έχει το μεγάλο σέρβις χρειάζονται υπογλωσσια.
Ας μας γράψει κάποιος που γνωρίζει ,αληθεύει;
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Αυτο με τα λάδια είναι και λιγο μαρκετινιστικο και εξαρταται απο τη χρήση της μηχανής, την εξωτερική θερμοκρασία, κλπ. Κατασκευαστες που ισχυρίζονται οτι τα λάδια τους αντεχουν πάνω απο 30.000 χλμ θα πρέπει να ελέγχονται απο ανεξάρτητο εργαστήριο που θα το βγάλουν ψευτικο μετά, κλπ. Οποτε πάμε σε αλλαγές το πολύ καθε 10.000 ή 2 χρόνια το περισσότερο, κατα τη γνώμη μου. Ξοδέυεις κάτι παραπάνω σε λάδι για να μην πληρώσεις στα 100.000 επισκευή μοτερ με κόστος 20 αλλαγές λαδιού-φίλτρου.
 

KostasT

old member
Δημοσιεύσεις
4.444
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
Honda CBF1000FA
Honda SH300i
Όνομα
Δες nickname
Δύο τινά θα παίξουν:
1) Ιδιοκτήτης πουλ μουρ Cafe situation που δεν θα φτάσει ποτέ τα 30Κ
2) Ιδιοκτήτης τρελαμένος που θα το παντρευτεί και θα τον πιει μέχρι τέλους.

Praising
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.223
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
.... αυτό το ραντάρ για να φρενάρει ρυθμιζόμενα από το μπροστινό όχημα (όπως τα Ι.Χ.) μου την σπαει για μτό.
Και όχι τόσο το ραντάρ αυτό καθ'αυτό σαν ιδέα οσο το άκουσμα .... Bosch και τα γερμανικά παραφερναλια του ...!abcdefghabcdefghgHammer Smash
 

Galaher

member
Δημοσιεύσεις
1.667
Ηλικία
45
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
Bmw f 650 gs
Aprilia sr 200 gt
Όνομα
ΚΩΣΤΑΣ
Περιοχή
Αχαρναι
Ωραία όλα αυτά αλλά λάδια κάθε 15.000 σε ακριβοπληρωμενο ντουκο δεν θα το έκανα με τπτ Μιχάλη.
Από ότι λένε το σπαμε παντα στο μισό για να εχουμε το κεφάλι μας ήσυχο καλο κανουμε στο μοτερ ερσι και αλλιως
 

Galaher

member
Δημοσιεύσεις
1.667
Ηλικία
45
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
Bmw f 650 gs
Aprilia sr 200 gt
Όνομα
ΚΩΣΤΑΣ
Περιοχή
Αχαρναι
Κάτι για 3χιλιαρο άκουσα .
Αν είναι έτσι ,ποιος ο λόγος ανά 30 ?
Με ποσα εγκεφαλικά οταν ακούσεις το τελικό κοστος σερβις ???
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.276
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Με ποσα εγκεφαλικά οταν ακούσεις το τελικό κοστος σερβις ???
Ελα μου ντε;
Πόσα ;
Χαχαχαχα

Στάλθηκε από το Redmi Note 8 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

v-strong

new member
Δημοσιεύσεις
49
Ηλικία
54
Όνομα
γιαννης
Γιανν άμα είναι μόνο τόσα ,είναι μια χαρά.
Τι έκανες ,το έδωσες το RT ?
Καλημέρα Γιαννάκη. Έχει πολλά καλά για να την αποχωριστώ ακόμα.
Όσο αφορά το σέρβις είναι πιο ακριβο από το κ 1600. Έχει κ πολύ ακριβά ανταλλακτικά κ δύσκολα για κάτι μεταχειρισμενο
 
Top Bottom