Aλλα Μοτερια.....

giamar

Monderatoras
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
15.079
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
ασπρουλα
Grand100 σε πλέέ
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria

maik900

Administrator
Δημοσιεύσεις
12.961
Ηλικία
60
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
H νέα Corvette είναι για πρώτη φορά κεντρομήχανη. Ταυτόχρονα, αποτελεί και το βαρόμετρο ενός κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας, της General Motors.
Πολύ λίγοι ασχολούνται με το πόσο γρήγορα πιάνει τα 0-100km/h. Σύμφωνοι, τα πιάνει σε μόλις 3,0’’. Επίσης, φοράει έναν κινητήρα πληθωρικών 6,2 λίτρων – εννοείται 8κύλινδρο με απόδοση 495 ίππων.
Αυτό, όμως, που δεν εννοούνταν εδώ και μερικές δεκαετίες, είναι ότι μία Corvette θα μπορούσε να είναι κεντρομήχανη. Να μην έχει το γαλαντόμο μοτέρ της μπροστά;
Η κίνηση για τη General Motors με τη νέα κεντρομήχανη Corvette είναι πιο σημαντική και από το σύστημα ανάρτησης που είχε φτιάξει κάποτε για το διαστημικό όχημα που προσγειώθηκε στη σελήνη. Πιο σημαντική από το πρώτο, επαναστατικό αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου, το μακρινό 1966. Αυτή η Corvette είναι η μεγάλη της επανάσταση.
Κι αυτό διότι για το θυμικό του αμερικανού που εδώ και 60 χρόνια έχει μάθει εξ απαλών ονύχων να ανδρώνεται με το κλασικό σχήμα της Corvette, η νέα 8η γενιά, δημιουργεί μια τομή στο πώς αντιλαμβάνεται την ταυτότητα του προϊόντος. Είναι σα να ξυπνούσες ένα πρωί και να ΄βλεπες πως η Coca-Cola ήταν σε τετράγωνο μπουκάλι.
Τεσπά, με τιμή που ξεκινά στις £74.200 στη Μ. Βρετανία (στις ΗΠΑ είναι φτηνότερη), προσφέρει την εναλλακτική και πιο προσιτή εκδοχή για το κεντρομήχανο supercar. Ατμοσφαιρικός V8, πιο στρωτό στις αντιδράσεις του σασί και, επιτέλους, βελτιωμένη ποιότητα στο κόκπιτ.

245203139_4415345861875871_1906560157041241770_n.jpg245339468_4415345841875873_1276497639743221500_n.jpg245293192_4415345825209208_1377463095402705533_n.jpg245174955_4415345878542536_6634702210392118939_n.jpg

Πηγη 4Drivers
 

maik900

Administrator
Δημοσιεύσεις
12.961
Ηλικία
60
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Η Spyros Panopoulos Automotive (SP Automotive) έχει ανακοινώσει πως το Chaos θα παρουσιαστεί επίσημα την 1η Νοεμβρίου και αυτές οι 3D φωτογραφίες ευρεσιτεχνίας από το γραφείο διανοητικής ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης μας αποκαλύπτουν πλήρως τον σχεδιασμού του ελληνικού ultracar.



Το εμπρός μέρος του Chaos είναι -προφανώς- εμπνευσμένο από την μύτη των μονοθέσιων της Formula 1, καθώς διαθέτει αεροτομή με διάφορα οριζόντια πάνελ και κάθετους αεροδυναμικούς διαχωριστές (splitters). Το σύνολο μπορεί να μην αξίζει αμέσως τον χαρακτηρισμό όμορφο, αλλά σίγουρα φαίνεται επιθετικό, και όλα δείχνουν να είναι εκεί για κάποιο λόγο.

Το πίσω μέρος του “Χάους” είναι λιγότερο υπερβολικό, αλλά εξίσου επιβλητικό, καθώς κυριαρχούν τέσσερις κεντρικές απολήξεις της εξάτμισης, με LED φωτιστικά σώματα να υπάρχουν και στις δύο πλευρές. Στη μέση, διακρίνεται ο μεγάλος διαχύτης, με το κάτω μέρος του να που μοιάζει με αυτόν της Ferrari Enzo. Παρεμπιπτόντως, το παρμπρίζ φαίνεται να αποτελεί ένα σύνολο με τα δύο πλευρικά παράθυρα.

Η εταιρία ήθελε να παρουσιάσει το πρώτο της δημιούργημα στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2022, αλλά μετά την ακύρωση της, πήρε την απόφαση η παρουσίασή του να γίνει σε λιγότερο από έναν μήνα από σήμερα. Η SP Automotive θα ξεκινήσει να δέχεται από την 1η Νοεμβρίου παραγγελίες για το Chaos, με την τιμή του αυτοκινήτου να ξεκινά από τα 5,5 εκατ. ευρώ και να φτάνει έως τα 12,4 εκατ. ευρώ.

Έχοντας δημιουργήσει τις δικές του εγκαταστάσεις κάπου στην Αττική, ιδρύοντας την εταιρία Spyros Panopoulos Automotive, ο Πανόπουλος και η ομάδα του τονίζουν πως τα πάντα πάνω στο αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από την εταιρία του, στην Ελλάδα.


Έτσι κάθε τι πάνω στο αυτοκίνητο, από την παραμικρή βίδα, μέχρι το monocoque πλαίσιο που είναι κατασκευασμένο από το εξωτικό υλικό zylon και τον V10 4,0-λιτρο κινητήρα, είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από τον ίδιο στην Ελλάδα.

Το περισσότερα μέρη του Chaos (από εξωτικά μέταλλα, carbon και κεραμικά) είναι κατασκευασμένα από 3D εκτυπωτές, οι οποίοι τυπώνουν τα μέρη στα οποία αφαιρείται κάθε τι περιττό στη δομή τους, έτσι ώστε να κρατηθεί το βάρος όσο γίνεται πιο χαμηλά. Έχει πλάτος 2,08 μέτρα, κέντρο βάρους 1,04 μέτρα και το βάρος του ultracan να κυμαίνεται μεταξύ 1.000 και 1.150 κιλών, έχοντας αναλογία 2,3 ίππων ανά 1 κιλό βάρους.
Στο αυτοκίνητο γίνεται εκτενή χρήση carbon, με τα φτερά, τον ουρανό και το καπό να είναι κατασκευασμένα από carbon prepreg, με τα υποπλαίσια να είναι κατασκευασμένα από αλουμινίου υπερυψηλής αντοχής.

Το Chaos θα κυκλοφορήσει σε δύο εκδόσεις, μια με 2.000 και μια με 3.000 άλογα. Ο V10 twin-turbo κινητήρας 4,0-λίτρων (3.988 κ.εκ) διαθέτει αλουμινένιο μπλοκ, 2 carbon turbo 68 mm, 20 μπεκ ψεκασμού (10 άμεσου και 10 έμμεσου), κυλινδροκεφαλές, στρόφαλο και εκκεντροφόρους από τιτάνιο, με τις μπιέλες και τα πιστόνια να είναι κατασκευασμένα από τιτάνιο. Ο κινητήρας έχει σχέση συμπίεσης 12,3:1 και 40 βαλβίδες τιτανίου.
Στην έκδοση με τα 2.000 άλογα ο κινητήρας κάνει χρήση βενζίνης πρατηρίου και έχει όριο περιστροφής τις 11.000 σ.α.λ, ενώ στην έκδοση των 3.000 ίππων απαιτείται καύσιμο E85, με το όριο περιστροφής να ανεβαίνει στις 12.000 σ.α.λ, ενώ τα πιστόνια θα είναι κατασκευασμένα από κεραμικό υλικό, οι μπιέλες από carbon, με τα carbon turbo να είναι μεγαλύτερα, 78 mm. Το αυτοκίνητο θα μπορεί να παράγει ρυθμούς επιτάχυνσης έως και 3G σε συγκεκριμένες αποστάσεις και συνθήκες.

Η έκδοση με τα 2.000 άλογα θα έχει τελική ταχύτητα περίπου 420 χλμ/ώρα, με το κιβώτιο να έχει πιο κοντή κλιμάκωση, έτσι ώστε να μπορεί να επιταχύνει γρήγορα εντός και εκτός πίστας. Η συγκεκριμένη έκδοση θα δοκιμαστεί και στο Nurburgring.


Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω ενός 8-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και ενός Torsen διαφορικού, σε ποσοστό 65% πίσω και 35% μπροστά. Τα φρένα του αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους διαμέτρου 428 mm μπροστά και 416 mm πίσω, με τις δαγκάνες να είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο, μέσω 3D εκτυπωτή.

Φέρει ανεξάρτητη ανάρτηση με διπλά ψαλίδα και οι ζάντες, τυπωμένες και αυτές από τιτάνιο ή carbon, είναι 21″ ή 22″, με την εταιρία να έχει έρθει σε επαφή με γνωστή εταιρία ελαστικών προκειμένου να δημιουργήσει ένα ειδικό ελαστικό για το Chaos.
Σύμφωνα με την εταιρία, το Chaos είναι σε θέση να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 1,8 δευτερόλεπτα, τα 100-200 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 2,6 δευτερόλεπτα, τα 160-241 χλμ/ώρα (100-150 μίλια/ώρα) σε λιγότερο από 2,2 δευτερόλεπτα, με το μοντέλο να έχει τέτοια αεροδυναμική, ικανή για τελική ταχύτητα μεγαλύτερη των 500 χλμ/ώρα, ενώ μπορεί να παράγει έως 1.740 κιλά κάθετης αεροδυναμικής παραγόμενης πίεσης.

Το εσωτερικό κάνει χρήση επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ είναι μονίμως συνδεδεμένο μέσω 5G, προσφέροντας επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτων (V2V, vehicle to vehicle communication) και μεταξύ αυτοκινήτων και υποδομών (V2I, vehicle to infrastructure communication). Τα δύο καθίσματα είναι ενσωματωμένα στη δομή του αμαξώματος, και είναι κατασκευασμένα από Zylon.
Δεν διαθέτει πίνακα οργάνων, αλλά ένα διαδραστικό περιβάλλον, με τον οδηγό να βλέπει όλες τις ενδείξεις στο παρμπρίζ και να επιλέγει ότι θέλει μέσω gestures (κινήσεις των χεριών), αφού δεν υπάρχουν κουμπιά. Επίσης ο οδηγός μπορεί να οδηγεί φορώντας γυαλιά εικονικής πραγματικότητας.

Η παραγωγή του ultra-car, όπως χαρακτηρίζει ο Πανόπουλος το Chaos, θα είναι περιορισμένη, περίπου 5 οχήματα τον χρόνο, με το κάθε μοντέλο να είναι κατασκευασμένο από τα καλύτερα και πιο εξελιγμένα υλικά, που σήμερα συναντάμε στην Formula 1, στις αεροναυπηγικές και στις διαστημικές τεχνολογίες.

Πηγη www.autoblog.gr
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.526
Ηλικία
50
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα

maik900

Administrator
Δημοσιεύσεις
12.961
Ηλικία
60
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Κάπου διάβασα για 15 μύρια * Banging head
Προκαταβολές να πάρει ο άνθρωπος ,γιατί δεν βλέπω προκοπή Joy
* το ένα ε ...
Η τιμή του θα ξεκινά από τα 5,5 εκατ. ευρώ για την απλή έκδοση των 2.000 ίππων και θα φθάνει έως τα 12,4 εκατ. ευρώ για την πλήρη έκδοση με την απόδοση των 3.000 ίππων.
 

maik900

Administrator
Δημοσιεύσεις
12.961
Ηλικία
60
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Peugeot 204: μια ιστορία επιτυχίας​


peugeot-204-μια-ιστορία-επιτυχίας-120471
Το πρώτο μικρό οικογενειακό μοντέλο της γαλλικής εταιρείας, το πρώτο προσθιοκίνητο στην κατασκευαστική της ιστορία, αλλά και το πρώτο της με δισκόφρενα στους εμπρός τροχούς…
Στα μέσα της δεκαετίας του ’60 τα μικρά σε μέγεθος μοντέλα, οικογενειακού χαρακτήρα κυρίως, σταδιοδρομούσαν ήδη στην ευρωπαϊκή αγορά. Αρκετά από αυτά σημείωναν εμπορική επιτυχία, αποδεικνύοντας πως η παρουσία τους ήταν επιβεβλημένη στο αστικό περιβάλλον της γηραιάς ηπείρου. Την εποχή εκείνη η Peugeot δεν διέθετε ανάλογο αυτοκίνητο στη γκάμα της κι ήταν επιτακτική ανάγκη να αποκτήσει, για να διευρύνει την πελατεία, αλλά και τα κέρδη της. Έτσι λοιπόν, οι άνθρωποι του εργοστασίου άρχισαν να δουλεύουν στο project D12 (όπως ονομάστηκε το πρόγραμμα προετοιμασίας του νέου τους μοντέλου), το οποίο παρουσιάστηκε επίσημα στις 23 Απριλίου 1965.


Το σχεδιασμένο από το studio Pininfarina 204, που προέκυψε από όλον αυτόν τον προβληματισμό, εξελίχθηκε σε μια μικρή επανάσταση για την Peugeot: Ήταν το πρώτο της μοντέλο με μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς, οι οποίοι ήταν εφοδιασμένοι με δισκόφρενα, επίσης για πρώτη φορά σε δημιούργημα της γαλλικής εταιρείας. Με ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς και καλή ποιότητα κατασκευής, ξεχώριζε για τη διακριτική, συνάμα όμως γοητευτική παρουσία του στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Παρέμεινε στη γκάμα της εταιρείας για ένδεκα χρόνια, από το 1965 έως το 1976, ενώ παρήχθη σε πέντε τύπους αμαξωμάτων (sedan, estate, hatch coupe, cabriolet και van).


Κινητήρες
Κάτω από το εμπρός καπό του Peugeot 204 τοποθετήθηκε ένας τετρακύλινδρος κινητήρας βεζίνης των 1.130 κυβικών εκατοστών, που τον Σεπτέμβριο του 1975 έδωσε τη θέση του σε ένα αντίστοιχων ιδιοτήτων μηχανικό σύνολο των 1.127 κυβικών εκατοστών, που απέδιδε 57 ίππους. Από τα τέλη του 1968, τη γκάμα του μοντέλου στις εκδόσεις Estate και Van εμπλούτισε και ένας τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1.255 κυβικών εκατοστών. Τον Απρίλιο του 1973 η χωρητικότητα της diesel μονάδας ανέβηκε στα 1.357 κυβικά εκατοστά και από τον Σεπτέμβριο του 1975 προσφερόταν προαιρετικά και με το sedan αμάξωμα.





Συνταγή επιτυχίας
Για τρία συνεχόμενα χρόνια (1969, 1970, 1971) το 204 ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της γαλλικής αγοράς. Φυσικά, κυκλοφόρησε σε σημαντικούς αριθμούς και στη χώρα μας, κυρίως στις εκδόσεις sedan και estate. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τον Ιούνιο του 1971 η τιμή πώλησης της πρώτης στην Ελλάδα ήταν 115.000 δραχμές, ενώ της δεύτερης 122.000. Η συνολική του παραγωγή σε όλα τα είδη αμαξώματος που κατασκευάστηκε ανήλθε στις 1.604.296 μονάδες.

PEUGEOT 204: ΑΡΙΘΜΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Sedan
(Aπρίλιος 1965–Ιούλιος 1976)
1.020.029 μονάδες
Estate 5d (Σεπτέμβριος 1965– Ιούλιος 1976)
485.336 μονάδες

Hatch coupe 3d (Oκτώβριος 1966–Mάρτιος 1970)
42.756 μονάδες
Cabriolet 2d (Oκτώβριος 1966–Mάρτιος 1970)

18.181μονάδες
Van 3d (Οκτώβριος 1966-Ιούνιος 1976)
37.994 μονάδες


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
PEUGEOT 204 SEDAN

Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 1.130 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 75 mm x 64 mm
Σχέση συμπίεσης: 8.8:1
Καρμπιρατέρ: 1 Solex
Ισχύς: 55 ίπποι στις 5.750 σ.α.λ.
Ροπή: 9,1 χλγμ. στις 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο ταχυτήτων: χειροκίνητο 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 146 χλμ/ώρα
0-100 χλμ./ώρα: 17,5 δλ.
Μήκος: 3.988 χλστ.
Πλάτος: 1.562 χλστ.
Ύψος: 1.422 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.591 χλστ.
Μετατρόχιο εμπρός: 1.321 χλστ.
Μετατρόχιο πίσω: 1.257 χλστ.
Βάρος: 880 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1965-1976

Πηγη www.4troxoi.gr
 

Iraklis174

member
Δημοσιεύσεις
1.152
Ηλικία
51
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Ηρακλης
Camaro

Θα γουσταρα να το εχω στο γκαραζ ;);)
View attachment 11138

1970 Plymouth Roadrunner

View attachment 11139
Μεγάλο γκαράζ έχεις Μιχάλη μου χαχαχα εμένα δεν μπαίνει ούτε στην ράμπα χαχαχα. Και εγώ θα ήθελα να είχα αλλά η βενζίνη είναι ακριβή... οπότε πάρτο εσύ φίλε και έλα να πάμε καμιά βόλτα.
 

maik900

Administrator
Δημοσιεύσεις
12.961
Ηλικία
60
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

To Ελληνικό Chaos είναι εδώ​


Λίγα λόγια για το Chaos

Το Chaos θα κοστίζει 5,5 εκατ. ευρώ στη «βασική» έκδοση Earth Version των 2.000+ ίππων και 12,5 εκατ. ευρώ στην Zero Gravity των 3.000+ ίππων, και θα έχει αναλογία ισχύος ανά κιλό της τάξης του 2,05 και 3,06 αντίστοιχα, αναπτύσσοντας κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες δυνάμεις κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης που θα φτάνουν έως και τα 3G.

Το Chaos έχει μήκος 5,053 μ., πλάτος 2,068 μ. και ύψος 1,121 μ., ενώ το μεταξόνιό του είναι 2.854 μ. Το δε βάρος του προσδιορίζεται από την ελληνική εταιρεία στα 1.388 και 1.272 κιλά.

Η έκδοση… χαμηλής ισχύος του Chaos αναμένεται να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 1,9 δλ., με την τελική ταχύτητα να υπερβαίνει την ιλιγγιώδη τιμή των 500 χλμ./ώρα. Η Spyros Panopoulos Automotive υπόσχεται ότι οι ρεπρίζ «100-200» χλμ./ώρα και «160-240» χλμ./ώρα θα ολοκληρώνονται αντίστοιχα σε 2,7 και 2,3 δλ., ενώ για το «0-300» θα απαιτούνται 7,9 δλ. και για το «0-402 μ.» 8,1 δλ. Για την Zero Gravity σημειώστε ότι το «0-100» θα ολοκληρώνεται σε 1,55 δλ., ενώ οι ρεπρίζ «100-200» και «160-240» χλμ./ώρα σε 1,7 και 1,4 δλ. Εδώ, τα πρώτα 300 χλμ./ώρα θα έρχονται σε 7,1 δλ. και το «400άρι» θα καλύπτεται σε 7,5 δλ.

Chaos_02.jpgChaos_06.jpgChaos_13.jpg
Με την χορηγία της Red Bull, η εταιρεία θα επιχειρήσει επίσης να καταρρίψει το ρεκόρ τελικής ταχύτητας στην κατηγορία των αυτοκινήτων παραγωγής.

Ανάλογη προσπάθεια κατάρριψης του σχετικού ρεκόρ θα επιχειρηθεί τόσο για την επιτάχυνση του ¼ του μιλίου (0-402 μ.), όσο και στην πίστα του Nurburgring, για τον ταχύτερο φυσικά γύρο στα 20+ χλμ. της γερμανικής πίστας-ειδικής διαδρομής, επίσης στην κατηγορία των αυτοκινήτων παραγωγής.


Chaos_15.jpgChaos_22.jpgChaos_19.jpgChaos_01.jpgChaos_09.jpgChaos_17.jpg

Πηγη www.4troxoi.gr
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.526
Ηλικία
50
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Όταν ένα περιοδικό αυτοκινήτου ( σοβαρο υποτίθεται),βαφτίζει ένα ATV ως hypercar, έλεος...
 

maik900

Administrator
Δημοσιεύσεις
12.961
Ηλικία
60
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Mercedes 280 SL: Ταξιδεύοντας στο χρόνο!​


Mercedes 280 SL, γνωστή και ως «παγόδα», εξαιτίας του σχήματος της σκληρής οροφής της. Ένα απολαυστικό ταξίδι πίσω στο χρόνο με ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοντέλα της Mercedes και γενικότερα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ακόμα ένα «διαμάντι» προερχόμενο από το εξειδικευμένο τμήμα της Ismailos Classics, στα χέρια μας. Ο λόγος για μια άριστα αναγεννημένη Mercedes SL (με κωδικό «W113»), κατά κόσμον… «παγόδα». Η ιδιαίτερη αυτή ιστορία για την παγκόσμια αυτοκίνηση ξεκινάει το Mάρτιο του 1963 (έως το 1971, περίπου 49.000 αντίτυπα), όταν ο γερμανικός κολοσσός αποφάσισε να παρουσιάσει στην Έκθεση της Γενεύης τον αντικαταστάτη της 190 SL αλλά και της εμβληματικής 300 SL.

Mercedes 280 SL

Η ιστορία της για την παγκόσμια αυτοκίνηση ξεκινάει το Mάρτιο του 1963 στην Έκθεση της Γενεύης.
Πριν όμως ξεκινήσει η Τέλεια Διαδρομή μας, οφείλουμε μια απάντηση στο «γιατί παγόδα;». Η αιτία βρίσκεται στη χαρακτηριστική σκληρή οροφή του γερμανικού κάμπριο, διά χειρός Πολ Μπρακ, ο οποίος τη σχεδίασε έχοντας στο μυαλό του και εργονομικούς λόγους. Ως εκ τούτου, δημιουργήθηκε ένα όμορφο ή -αν προτιμάτε- ξεχωριστό κάμπριο, με τους επιβάτες του να έχουν περισσότερο διαθέσιμο αέρα πάνω από τα κεφάλια τους, ενώ οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες εξασφάλιζαν καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Ας την απολαύσουμε…
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης

Mercedes 280 SL

«Στο στάβλο του!»​

Το «δικό μας» μοντέλο μπορεί να πει κάποιος ότι είναι και 100% ο τομέας της εταιρείας Αντώνης Ισμαήλος ΑΕ, αφού από το 1990 είναι εξουσιοδοτημένος διανομέας και επισκευαστής της Mercedes-Benz. Το μεγαλύτερο ποσοστό ενασχόλησης της Ismailos Classics έχουν, αναμενόμενα, οι SL από τη δεκαετία του ’60 και μετά. Για τα ιστορικά μοντέλα με το «αστέρι», στο Κορωπί -όπου και η έδρα τους- βρίσκουν τα πάντα, και μάλιστα απευθείας από το μουσείο της «μαμάς» εταιρείας, όπως και ξεχασμένα κομμάτια από συναδέλφους τους σε όλον τον κόσμο.
«Αυτό το μοντέλο ουσιαστικά φτιάχνεται μέσα στο σπίτι του, στον στάβλο του!», σχολίασε χαρακτηριστικά ο Αντώνης Ισμαήλος. Οι «παγόδες», σε ένα ποσοστό κοντά στο 80%, βρίσκονταν στην Αμερική. Αυτό είχε ως συνέπεια η ευρύτερη περιοχή του Τέξας να είχε και τα πιο πολλά αντίτυπα αυτού του μοντέλου, μέρος από όπου προέρχεται και η συγκεκριμένη, η οποία ξαναζεί χάρη σε ελληνικά χέρια.


Mercedes 280 SL

Για να γίνει όπως ήταν καινούργια, «γδύθηκε» εντελώς και ξεκίνησε το «κέντημα» σύμφωνα με τις νόρμες του εργοστασίου. Για το κόστος ενός τέτοιου πρότζεκτ, υπολογίστε ότι η αγορά ενός καλού τέτοιου μοντέλου ως βάσης κοστίζει περίπου 60.000 ευρώ, ενώ χρειάζονται άλλα τόσα για να φτιαχτεί σε αυτό το επίπεδο. Φυσικά, το ακριβές κόστος εξαρτάται από το πόσα χρήματα είναι διατεθειμένος να προσθέσει ο κάθε πελάτης για να κάνει την «παγόδα του» ακριβώς όπως την έχει ονειρευτεί. Οπότε μια Mercedes 280 SL όπως αυτή της δοκιμής μας κοστίζει περίπου 120.000 ευρώ.
Οι εξωτερικοί συνεργάτες που ασχολήθηκαν με τη συγκεκριμένη, η οποία σε ταξιδεύει στην εποχή της, είναι ο Τάκης Ρέλλας για το εσωτερικό και τα δέρματα, ενώ η κουκούλα και η μοκέτα ήρθαν από τη Γερμανία. Οτιδήποτε έχει να κάνει με τα μηχανικά του αυτοκινήτου (κινητήρας, αναρτήσεις κτλ.) έχουν γίνει στην Ismailos Classics, ενώ την τελική υπογραφή στο πρότζεκτ έχει βάλει ο κ. Σωτήρης Παπαδόπουλος.
Mercedes 280 SL

Όνειρο ζω!​

Η εμπειρία μαζί της ξεκινάει όπως κάθε μεγάλος έρωτας, παρατηρώντας την εμφάνισή της. Το γοητευτικό αυτό κάμπριο διέφερε ριζικά σε σχέση με τους προκατόχους του, ήταν όμως αναμφισβήτητα μια Mercedes. Οι καμπύλες που χαρακτήριζαν τα προηγούμενα μοντέλα αντικαταστάθηκαν από καθαρές γραμμές, που μπορεί να δημιουργούν μια πιο συντηρητική σιλουέτα απέναντι στην αδιαμφισβήτητη αισθητική και φινέτσα των ιταλικών αυτοκινήτων της εποχής, αλλά αποτελούσαν σήμα κατατεθέν για τη μετάβαση της γερμανικής εταιρείας από το μπαρόκ στυλ της δεκαετίας του ’50 στην πιο σύγχρονη και κομψή αισθητική.
Έχει διαστάσεις 4.285×1.760×1.305 χλστ. και μεταξόνιο 2.400 χλστ., ενώ, σε αντίθεση με την παλαιότερη 300 SL, δεν είναι βασισμένη πάνω σε κάποιο χωροδικτύωμα, αλλά σε αυτοφερόμενο αμάξωμα από πρεσαριστό χάλυβα. Οι δε πόρτες, όπως και τα εμπρός και πίσω καπό, είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Το σήμα κατατεθέν του μοντέλου, η οροφή του, εκτός των εργονομικών της προσόντων, είναι ειδικά σχεδιασμένη ώστε να προσφέρει και ένα εντυπωσιακό -για την εποχή της- επίπεδο παθητικής ασφάλειας, όντας τόσο στιβαρή, ώστε να αντέξει βάρος ενός τόνου χωρίς να παραμορφωθεί.
Mercedes 280 SL

Σε τέτοια άριστη κατάσταση, η δοκιμή -ιεροτελεστία- μετατρέπεται σε απόλαυση!

Συνεχιζεται......

Πηγη www.4troxoi.gr
 

maik900

Administrator
Δημοσιεύσεις
12.961
Ηλικία
60
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΚΙΩΤΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Mercedes 280 SL: Ταξιδεύοντας στο χρόνο!​


Αξίζει να σημειωθεί ότι το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου είναι στα 1.360 κιλά και περίπου 48 κιλά ζυγίζει το hard top. Το μειονέκτημα της συγκεκριμένης οροφής βέβαια, όπως ίσως θα έχετε αντιληφθεί παρατηρώντας την, είναι στην αεροδυναμική, μιας και το περίεργο σχήμα της και το μεγάλο ύψος της μεταφράζονται σε χειρότερο αεροδυναμικό συντελεστή από εκείνον που έχει όταν συνδυάζεται με υφασμάτινη κουκούλα.
Μπαίνουμε με αποφασιστικότητα στο εσωτερικό και πραγματικά νιώθουμε ότι μπορούμε να δούμε προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, εξαιτίας των μεγάλων γυάλινων επιφανειών. Όλα λειτουργούν άψογα, οπότε μας δίνουν το «αγχολυτικό» δικαίωμα να απολαύσουμε το μαγικό ταξίδι στο χρόνο. Το αυτοκίνητο ποτέ δεν ήταν τόσο σπορ όσο, για παράδειγμα, η Jaguar E-Type ίδιας εποχής, για την οποία διαβάσατε στο τεύχος 4Τ Απριλίου, προσέφερε όμως έναν ιδανικό συνδυασμό, τον οποίο μας αποκαλύπτει ακόμη και τώρα, που είμαστε μαζί της στο γοητευτικό κομμάτι των δρόμων στην Αττική.
Mercedes 280 SL

Όλα λειτουργούν άψογα, οπότε μας δίνουν το “αγχολυτικό” δικαίωμα να απολαύσουμε το μαγικό ταξίδι στο χρόνο.

Σε σχέση με τον κινητήρα, σε αυτή την έκδοση η αύξηση της διαμέτρου των κυλίνδρων σε 86,5 χιλιοστά έφερε την αύξηση του μήκους του μπλοκ, και βέβαια του στροφαλοφόρου, του επικεφαλής εκκεντροφόρου και της κυλινδροκεφαλής, με όλα τα παραπάνω να έχουν ως συνέπεια την αύξηση του βάρους του αυτοκινήτου.
Παρ’ όλα αυτά, το αποτέλεσμα σε κάνει να χαμογελάς ακόμη και σήμερα. H ισχύς φτάνει στους 170 ίππους στις 5.750 σ.α.λ. και η ροπή στα 240 Nm στις 4.500 σ.α.λ., νούμερα που της εξασφάλιζαν επιδόσεις επιπέδου 9,4 δλ. για την επιτάχυνση από στάση και ως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα περίπου 200 χλμ./ώρα. Σημειώστε ότι στα αυτοκίνητα για τις HΠA η ισχύς δεν ξεπερνούσε τους 155 ίππους, λόγω των αυστηρών προδιαγραφών εκπομπής ρύπων.
Mercedes 280 SL

Τεχνολογικό highlight για την εποχή της, στον τομέα του κατά τα άλλα συμβατικής τεχνολογίας μοτέρ με δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο και με μόνο έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής, ήταν χωρίς αμφιβολία το σύστημα άμεσου μηχανικού ψεκασμού. O κινητήρας συνδυαζόταν στο 90% των περιπτώσεων με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, όπως του αυτοκινήτου της δοκιμής μας (από πάνω έως κάτω: 2, 3, 4, N, R και P), ενώ για τους λάτρεις των μηχανικών κιβωτίων υπήρχαν δύο εναλλακτικές: το 5άρι της ZF, που συνδυαζόταν με μπλοκέ διαφορικό και ήταν διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας -από την περίοδο παραγωγής της 250 SL-, και το πιο σύνηθες 4 σχέσεων, κατασκευής Mercedes.
Δεν είναι όμως μόνο ο εξαιρετικός συνδυασμός κινητήρα και αυτόματου κιβωτίου, αλλά και τα καλά φρένα (σ.σ.: κορυφαία για εκείνην την εποχή – δίσκοι 273 χλστ. εμπρός και 279 πίσω), ό,τι επισημαίνεις οδηγώντας την εξαιρετική Mercedes 280 SL της δοκιμής μας. Ο τομέας των αναρτήσεων δουλεύτηκε τότε με τρόπο, ώστε να συνδυάζεται με ράντιαλ ελαστικά. Η ιστορία αναφέρει ότι ο υπεύθυνος της Mercedes, Pούντολφ Oύλενχαου, είχε πιέσει πολύ έντονα τις εταιρείες ελαστικών Continental και Michelin να εξελίξουν ελαστικά που θα ταίριαζαν ιδανικά με το χαρακτήρα της SL.
Mercedes 280 SL

Mercedes 280 SL: GT εποχής ακόμη και για το σήμερα​

Όλα παίζουν το ρόλο τους για να εξελιχθεί, και ελπίζουμε να αποτυπωθεί τόσο καλά μια παρουσίαση ενός κλασικού αυτοκινήτου και να καταφέρει το μοντέλο να μας ταξιδέψει στη δική του εποχή με τόση συνέπεια, λες και ζήσαμε στις μέρες του. Όταν είναι σε τέτοια άριστη κατάσταση, η δοκιμή -ιεροτελεστία για εμάς- μετατρέπεται σε απόλαυση, ενώ χαμογελάς ακόμα και την ώρα που την επιστρέφεις, κλείνεις το A/C και το αναλογικό ράδιο εποχής, στο οποίο εκτιμάς ακόμη και το χαρακτηριστικό «σκρατς» που ακούγεται, και θες να τη βολέψεις στο πάρκινγκ, με το έργο σου να γίνεται παιχνιδάκι από την ύπαρξη του υδραυλικού τιμονιού. Εξάρτημα σπάνιο για ένα σπορ αυτοκίνητο εκείνης της εποχής. Η «παγόδα» παραμένει ένα ωραίο GT, που συνδυάζει ιδανικά την οδηγική συμπεριφορά με την άνεση, την εργονομία, τον εξοπλισμό και την αξιοπιστία του «αστεριού» της αυτοκίνησης, ακόμη και για τα σημερινά δεδομένα. Εμείς ονειρευόμαστε ότι ταξιδεύουμε μαζί της και σε άλλες πανέμορφες διαδρομές της χώρας μας μέσα από τα Ismailos Classics Tour, μαγεμένοι και από το αποτέλεσμα της ανακατασκευής!_ Μ. Σαλ.
Mercedes 280 SL

Mercedes SL (1963-1971)
H 230 SL ήταν το πρώτο μοντέλο της νέας γενιάς SL, που παρήγαγε η γερμανική εταιρεία σε τρεις εκδόσεις μεταξύ 1963-1971. Οι εκδόσεις της «παγόδας» που ακολούθησαν το 1967 (250 SL) και το 1968 (280 SL) δεν είχαν εμφανισιακές, αλλά μηχανικές διαφορές, που αφορούσαν την αύξηση της χωρητικότητας του κινητήρα από 2.308 κ.εκ. (150 ίπποι/196 Nm) σε 2.496 κ.εκ. (150 ίπποι/216 Nm) και 2.778 κ.εκ. (170 ίπποι/240 Nm), αντίστοιχα. Πουλήθηκαν συνολικά 48.912 αντίτυπα.

Πηγη www.4troxoi.gr
 
Top Bottom