10 Χρόνια χωρίς τον Νίκο Παπάζογλου

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
O «Αύγουστος» είναι ένα μελαχρινό παιδί με μπλου τζιν και κόκκινο φουλάρι στο λαιμό. Άλλοτε δεμένο και άλλοτε λυμένο και ριγμένο στους ώμους.

papazoloy.jpg
Στις 17 Απριλίου 2011 έφυγε από τη ζωή ο Νίκος Παπάζογλου. Το Αρχείο της ΕΡΤ, τιμώντας τη μνήμη του σημαντικού Έλληνα τραγουδοποιού, ψηφιοποίησε και παρουσιάζει στη διεύθυνση ert.gr/news/arxeio-afierwmata/ την εκπομπή «Μουσικά πορτρέτα - Νίκος Παπάζογλου».
Η δημοσιογράφος Άννα Βλαβιανού ταξιδεύει στη Θεσσαλονίκη, όπου.. συναντά τον Νίκο Παπάζογλου. Στην εκπομπή γίνεται αναφορά στα πρώτα του μουσικά ακούσματα, αλλά και στους πρώτους μουσικούς πειραματισμούς του, στην ηλικία των οκτώ ετών, που ξεκίνησε να παίζει μπουζούκι. Παρόλο που ήταν καλός μαθητής και οι γονείς του ήθελαν να σπουδάσει, εκείνος ακολούθησε το δικό του δρόμο, δημιούργησε γκρουπ και πειραματιζόταν με ροκ ήχους.
Το 1970 έφτιαξε το πρώτο του στούντιο από εξαρτήματα που βρήκε σε παλαιοπωλεία. Μετά συνάντησε τον Διονύση Σαββόπουλο και συνεργάστηκε μαζί του στους «Αχαρνής». Το 1978 μαζί με τους Μανώλη Ρασούλη, Νίκο Ξυδάκη και Τάκη Σιμωτά, ηχογράφησε τον πρώτο του δίσκο «Η εκδίκηση της γυφτιάς», με τον οποίο καθιέρωσε ένα νέο τραγουδιστικό στυλ, εντελώς διαφορετικό απ’ αυτό που ίσχυε έως τότε. Όπως εξηγεί ο ίδιος: «Δεν ήταν καινούργιο το άκουσμα, αλλά ήταν καινούργια η διάθεση. Τα τραγούδια ήταν κλασικές, λαϊκές φόρμες, αλλά οι στίχοι ήταν κάτι το οποίο δεν υπήρχε παλαιότερα στα τραγούδια και αυτό νομίζω πως ξένισε. Γι’ αυτό και οι άνθρωποι που ασχολούνταν μέχρι τότε επαγγελματικά με το λαϊκό τραγούδι, τα ονόμασαν δήθεν λαϊκά».
papazogloy nikos savo.jpg
Επίσης, ο Νίκος Παπάζογλου περιγράφει τη σχέση του με τον ήχο γενικότερα και τις απαιτήσεις που έχει για την απόδοση ενός τραγουδιού, ενώ παραδέχεται ότι τα τραγούδια του είναι κυρίως βιωματικά. Εξηγεί ακόμη, γιατί οι συναυλίες είναι το κυρίαρχο μέσο επικοινωνίας του με το κοινό. «Οι συνθήκες στα κέντρα δεν με εξέφραζαν ποτέ. Δεν λέω ότι είναι άσχημες, απλώς δεν μου ταιριάζουν. Από την αρχή είχα διαλέξει τις συναυλίες. Από το 1978-1979, που κυκλοφορήσαμε τον πρώτο δίσκο, μόνο συναυλίες κάνω», λέει χαρακτηριστικά.
Η Άννα Βλαβιανού ακολουθεί τον Νίκο Παπάζογλου στη Θάσο και ο φακός καταγράφει την προετοιμασία, καθώς και στιγμές από τη συναυλία που έδωσε εκεί.
Τέλος, προβάλλεται απόσπασμα από την εκπομπή της ΕΤ-1 «Ζήτω το ελληνικό τραγούδι», με τον Διονύση Σαββόπουλο, στο οποίο ο Νίκος Παπάζογλου ερμηνεύει την «Παράβαση» από τους «Αχαρνής». Τον βλέπουμε ακόμη, να λέει τραγούδια του που αγαπήθηκαν πολύ από τον κόσμο, εν ώρα δημιουργίας στο στούντιο, ενώ παράλληλα προβάλλεται φωτογραφικό υλικό από την επαγγελματική του πορεία.



14 μικροπράγματα που ίσως αγνοούσατε για τον υπέροχο Νίκο Παπάζογλου
Ένας καλλιτέχνης που επηρέασε όσο λίγοι τόσο τους ακροατές όσο κι ένα μεγάλο πλήθος μουσικών

Για τους περισσότερους, ο Νίκος Παπάζογλου θεωρείται ένας εργάτης της μουσικής που δεν έμεινε μόνο στον ρόλο του δημιουργού ή του ερμηνευτή. Τα καλοκαίρια μαζί με τους συνεργάτες του έδινε συναυλίες σ΄ ολόκληρη την Ελλάδα, αρκετές φορές μάλιστα σε περιοχές ξεχασμένες από τους υπόλοιπους καλλιτέχνες. Ήταν ο πρώτος τραγουδιστής που πήγε στην Κάρπαθο, στην Αστυπάλαια, στο Αγαθονήσι και στη Νίσυρο κάνοντας χιλιάδες φίλους σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.


1. Τραγουδούσε στη «Ρέμβη», μια κοσμική ταβέρνα της Θεσσαλονίκης, όπου είχε σχηματίσει ορχήστρα, κι ο Παπάζογλου τραγουδούσε μέχρι τις 12 τη νύχτα τραγούδια για χορό.

2. Τα πρώτα τραγούδια που έχει γράψει, τα ερμηνεύει ο Πασχάλης, τον οποίον μάλιστα ο Παπάζογλου θα αντικαταστήσει στους Olympians.

3. Το στούντιο «Αγροτικόν» το είχε χρησιμοποιήσει ο Χατζιδάκης όταν ηχογραφούσε για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Ένα μεσημέρι τον άφησε μόνο του για να πάει να πάρει τα παιδιά του από το σχολείο. Όταν επέστρεψε τον βρήκε να είναι στη μοκέτα, κάτω, και να κοιμάται.

4. Από τις πιο σημαντικές στιγμές της καριέρας του ήταν όταν το 1984, πήγε με την μπάντα του στην Αθήνα, νοίκιασε το Ζουμ και κάθε βράδυ ήταν εκεί ο Μάνος Χατζιδάκης και ο Rικ Rάιτ ο κιμπορντίστας των Πινκ Φλόυντ.

5. Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, ο Παπάζογλου προσπαθεί να προωθήσει τη δουλειά του στην Ευρώπη περιοδεύοντας στη Γερμανία με το αμιγώς θεσσαλονικιώτικο συγκρότημα Zealot(Ζηλωτής).



6. Ο σεισμός του 1978 στη Θεσσαλονίκη κατέστρεψε το σπίτι του Παπάζογλου και προκειμένου να προστατέψει την γυναίκα και τη νεογέννητη κόρη του τις στέλνει στην Αμερική σε συγγενικά πρόσωπα. Ο ίδιος θα βρεθεί στο Πήλιο, στο σπίτι του Διονύση Σαββόπουλου, μέχρι να φτιαχτεί το δικό τους σπίτι.

7. Εκεί ο συνθέτης γνώρισε ένα νεαρό όμορφο κορίτσι για το οποίο του δημιουργήθηκαν συναισθήματα. Η ιστορία λέει πως ο Παπάζογλου, προκειμένου να μην απατήσει την γυναίκα του και μην μπορώντας να αντέξει το μαρτύριο ενός μοιραία ανικανοποίητου έρωτα, μπήκε στο αυτοκίνητο του, αποφασισμένος να επιστρέψει στη Θεσσαλονίκη. Στη διαδρομή η μελαγχολία και οι σκέψεις του χτύπησαν κόκκινο. Τότε έγραψε το τραγούδι «Αύγουστος»

Από την συναυλία του Νίκου Παπάζογλου στο Θέατρο του Λυκαβηττού τον Σεπτέμβριο του 1991. Δίπλα του στην κιθάρα ο Σωκράτης Μάλαμας.


8. Εκτός από τα πάρκα έπαιζε μουσική και στο πρώτο όροφο του Λευκού Πύργου. Ο Λευκός Πύργος, δεν είχε πόρτα και καθώς ήταν χωρίς ηλεκτρικό, όταν βράδιαζε ανάβανε κεριά.

9. Πέθανε από καρκίνο στις 17 Απριλίου 2011, λίγο καιρό μετά το θάνατο του συνεργάτη του, Μανώλη Ρασούλη.

10. Το 1993 διαμόρφωσε το πατρικό σπίτι της μητέρας του, στην παραλία των Νέων Επιβατών,σε μπάρ με το όνομα «Bahçe çiflik», το οποίο λειτούργησε o ίδιος μέχρι περίπου το 2003.

11. Ο Νίκος Παπάζογλου συμμετείχε σε πολλούς δίσκους που δημιουργήθηκαν στο studio «Το Αγροτικόν», στη Θεσσαλονίκη ως παραγωγός, ηχολήπτης, ενορχηστρωτής και μουσικός.

12. Είχε εξαιρετικά παιδικά χρόνια. Μεγάλωσε σε μια γειτονιά που ήταν καταπληκτική, ανάμεσα στη στάση Κολόμβου και στο διοικητήριο, με αλάνες γύρω γύρω, με άλογα –επειδή όλες οι μεταφορές γίνονταν με κάρα- με μια φέτα ψωμί και έπαιζε όλη μέρα.


Ο Νίκος Παπάζογλου σε νεαρή ηλικία
13. Tις συναυλίες τις διοργάνωνε ο ίδιος. Όταν τα live δεν πήγαιναν καλά, έβαζε από την τσέπη του ενώ για πολλά χρόνια αναζητούσε ερασιτέχνες για την ορχήστρα του στις περιοδείες, γιατί δεν ήθελε επαγγελματική δεξιοτεχνία στα τραγούδια του. Προτιμούσε την ψυχή και τις αυθεντικές – πολλές φορές ακατέργαστες – εκτελέσεις.

14. Κομβικό σημείο στην καριέρα του αλλά και στη ζωή του αποτέλεσε η συνεργασία του με τον Σαββόπουλο στους Αχαρνείς όταν ο δεύτερος τον κάλεσε να συμμετάσχει στη χορωδία.

Η τελευταία συνέντευξη του Νίκου Παπάζογλου στη Βίκυ Φλέσσα



Ευχαριστουμε για την τεραστια κληρονομια που μας αφησες!!! :(:(:(

93876041_1276641769210182_4071249978629029888_n.jpg
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Γεια σου Νικολα Smileys drinking beer Emoticon

Δυόμισι χιλιάδες χρόνια μ’ αγαπάς τρελά μου λες
Ωχ αυτές βρε οι τρελές σου οι υπερβολές
Μια στιγμή αν μ’ αγαπούσες, μια στιγμίτσα μόνο αν
Στο ριλάξ θα την περνούσα μια ζωή γκαγκάν

 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Όταν πεθάνω κάψτε με,
κάντε με στάχτη, βάλτε με
σ' ένα μπαγλαμαδάκι.

Να το 'χω στο ταξίδι μου
καμάρι και στολίδι μου,
να σβήνω τα μεράκια μου
με κανα τραγουδάκι.

 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Χθες βράδυ ονειρεύτηκα
ένα βαθύ πηγάδι
μα ο κουβάς που ρίξαμε
χάθηκε στο σκοτάδι.

Μας συγκίνησες βραδυάτικα..... Hug
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Σαν σήμερα πέθαναν ο Νίκος Παπάζογλου και ο Δημήτρης Μητροπάνος !
17 Απριλίου 2011 & 2012 αντίστοιχα.....

175027895_3483277245105324_2555003484368262309_n.jpg


Να μας τραγουδατε απο κει ψηλα να σας ακουμε cdefghigcdefghig
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ:
Resize of HPIM0311.jpg
"Πέρασα απίστευτες φτώχειες που δε με ενοχλούσαν καθόλου. Ξέρεις τι είναι να πηγαίνεις στο σπίτι σου 11 χιλιόμετρα μακρυά με τα πόδια και να σου την πέφτουν λύκοι;
Αφού, αναγκαζόμουν να κυκλοφορώ με ένα σπαθί!
Μεγάλωσα σε μια γειτονιά που ήταν καταπληκτική, ανάμεσα στη στάση Κολόμβου και στο διοικητήριο, με αλάνες γύρω γύρω, με άλογα –επειδή όλες οι μεταφορές γίνονταν με κάρα- με μια φέτα ψωμί και έπαιζα όλη μέρα. Έτρεχα κι έπαιζα και μπάλα ,έτρεχα κι έπαιζα... Να οικειοποιηθώ τον κόσμο.
Για να μην αλητεύω τα καλοκαίρια με έβαζε ο μπαμπάς μου σε δουλειές, και έτσι απέκτησα δεξιότητες σε διάφορες τέχνες που βέβαια μου βγήκαν σε καλό γιατί το να χτίσεις ένα στούντιο ηχογραφήσεων ήθελε από όλα.
Όλα περνούσαν από το χέρι μου.
Ήθελε ξυλουργικά, χτισίματα, ηλεκρολογικά, ηλεκτρονικά.
Το στούντιο Αγροτικόν υπάρχει ακόμα…
Τι στιγμές να θυμηθώ; Είχαμε καταπληκτικές στιγμές δημιουργίας πρώτα από όλα. Επειδή το στούντιο αποτέλεσε έναν πυρήνα και μαζεύονταν εκεί όλοι, προσέφεραν και ιδέες και παιξίματα.
Ξεκίνησα με το τραγούδι, από ένα γυμνασιακό συγκρότημα και διακριθήκαμε σε διάφορα που γίνονταν τότε.
Είχα κάνει, φαίνεται, ιδιαίτερη εντύπωση εγώ, οπότε, σε κάποια στιγμή με φώναξαν οι Ολύμπιανς να αντικαταστήσω τον Πασχάλη.
Αυτοί είχαν σταθερή δουλειά.
Ήταν η πρώτη μου επαγγελματική δουλειά, αυτή.
Ο Ντύλαν με συγκλόνισε όταν τον «γνώρισα».
Όταν τον άκουσα συγκλονίστικα.
Πω, πω, είπα!
Τι δύναμη είναι αυτή!
Από τις πιο σημαντικές στιγμές της καριέρας μου ήταν το 1984.
Επειδή δεν μας φώναξε κανένας, πήγαμε μόνοι μας στην Αθήνα, νοικιάσαμε το Ζουμ(ήταν το μόνο που είχε άδεια), και τότε είχα πάρα πολύ καλή ορχήστρα, μα πάρα πολύ καλή ορχήστρα.
Κάθε βράδυ ήταν εκεί ο Μάνος Χατζιδάκης με μια παρέα όσο μεγαλύτερη μπορούσε να μαζέψει και ο Rικ Rάιτ ο κιμπορτίστας των Πινκ Φλόυντ επίσης.
Έμεινα χωρίς ορχήστρα έναν χειμώνα. Και ξαφνικά, χτυπάει το τηλέφωνο στο σπίτι, 8 η ώρα το πρωί:
«Έλα, Νίκο, ο Μάνος!».
Λέω: «Τι έχουμε κύριε Μάνο;».
Μου λέει: «Θέλω να παίξεις στο Σείγριο».
Του λέω: «Α, δυστυχώς, Μάνο…».
«Νοέμβγριο» μου λέει…
«Ναι, εντάξει, αλλά, δυστυχώς δεν έχω ορχήστρα!».
«Να βγρεις!» λέει, και «μπαπ!» το κλείνει.
Δε σήκωνε τίποτα...
Ο δίσκος που σηματοδότησε τη λεγόμενη «Σχολή της Θεσσαλονίκης» που επηρέασε μετέπειτα νέους καλλιτέχνες ήταν το «Χαράτσι», σίγουρα.
Ήταν προσωπικός δίσκος, από πράγματα που ‘χα φτιάξει από χρόνια και τα δούλευα, τα δούλευα, τα δούλευα, και που φαίνονταν κατ’ αρχάς αταίριαστα μεταξύ τους, αλλά αποφάσισα να τα βάλω να συνυπάρξουν, και δεν έκανα λάθος.
Αγαπήθηκε, δε, αυτός ο δίσκος, πάρα πολύ.
"Η εκδίκηση της γυφτιάς". Συνεχίζεται, νομίζω, βεβαίως! Βεβαίως, συνεχίζεται.
Με ποιόν τρόπο; Έχει επηρεάσει τόσα και τόσα παιδάκια που αυτή την εποχή είναι μεγάλοι, και έχουν κάνει ομάδες και παίζουν.
Η συνεργασία μου με τον Σαββόπουλο στους Αχαρνείς όταν με κάλεσε να συμμετάσχω στη χορωδία, ήταν κομβικό σημείο της καριέρας μου, και της ζωής μου.
Με τον Διονύση αγαπιόμαστε πάρα πολύ.
Είναι ο πρώτος που μου έδωσε μια φιλική καρπαζιά και μου είπε :
«Μάγκα είσαι σε καλό δρόμο».
Ο δεύτερος ήταν ο Μάνος. Και η δική του φιλική καρπαζιά ήτανε πάρα πολύ σημαντική, γιατί όπως σου είπα ήταν ένα διάστημα που είχα μείνει χωρίς ορχήστρα, κι είχα και μια πάρα πολύ βαθιά απογοήτευση από παλαιότερους συνεργάτες μου και ξανάρχισα τα πάντα από την αρχή!
Το τραγούδισμα μου είναι τροπικό. Ούτως ή άλλως. Είναι τροπικό. Δηλαδή, οι κλίμακες στις οποίες τραγουδώ, είναι τροπικές, δεν είναι αυτές που αντιστοιχούν στα πλήκτρα του πιάνου.
Και ίσως αυτό να θυμίζει flamenco, ή Αραβία, ή Μικρά Ασία, να το πούμε. Ήταν αυτό το συνονθύλευμα που ήτανε στη Μικρά Ασία: Αρμενέοι, Έλληνες, Εβραίοι…
Οι θρύλοι για μένα πάντοτε ήταν οι πνευματικοί άνθρωποι της Θεσσαλονίκης.
Δε με ενδιαφέρουν δηλαδή οι γιάπιδες και οι επιτυχημένοι, κι αυτοί που, ξέρω γω, έχουν ωραίο και βαρύ και ακριβό αυτοκίνητο.
Νομίζω πώς από αυτή την άποψη έχουμε φτωχύνει πολύ.
Έχουμε φτωχύνει…
Μαύρη φτώχεια! "
Ο Νίκος Παπάζογλου έφυγε νωρίς έπειτα από πολυετή μάχη με τον καρκίνο μια Απριλιάτικη ημέρα του 2011,σε ηλικία 63 ετών, αφήνοντας πίσω του μια τεράστια μουσική
κληρονομιά,μια καλλιτεχνική παραγωγή
και επιμορφωτική περιουσία,
ανεκτίμητης αξίας.
Το κενό που δημιουργήθηκε, ασφαλώς αναντικατάστατο.
Όμως μια ψυχή δε χάνεται, παρά μόνο όταν ξεχνιέται και δε μνημονεύεται από τους ζωντανούς.
Για το λόγο αυτό ο Νίκος Παπάζογλου θα ζει αιώνια στη ψυχή κάθε μουσικόφιλου Έλληνα και όχι μόνο!!
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Τα ροκ συγκροτήματα του Νίκου Παπάζογλου και το φουλάρι που αντικατέστησε το μαθητικό μαντήλι.​



ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Τα ροκ συγκροτήματα του Νίκου Παπάζογλου και το φουλάρι που αντικατέστησε το μαθητικό μαντήλι.


ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Τα ροκ συγκροτήματα του Νίκου Παπάζογλου και το φουλάρι που αντικατέστησε το μαθητικό μαντήλι. Γιατί τον αποκαλούσαν «πους πουλ» και «κεραμιδόγατο»

Ήταν Κυριακή των Βαΐων, λίγο μετά τις 6 το πρωί. Το ημερολόγιο έδειχνε 17 Απριλίου 2011. Ήταν η μέρα που έφυγε ο Νίκος Παπάζογλου από τη ζωή. Ο γιος του Κωνσταντίνου και της Μαγδαληνής, ο «Παπάζης», ο «κεραμιδόγατος», ο «push pull» άφησε το στίγμα του στη Θεσσαλονίκη και στο ελληνικό τραγούδι.

Ήταν από τους τραγουδιστές που επηρέασαν τα μουσικά δρώμενα με τον ιδιαίτερο ήχο του, τόσο με τις μελωδίες όσο και μέσα από τη χροιά της φωνής του. Όμως δεν ήταν μόνο αυτό. Οι δικοί του άνθρωποι περιέγραψαν στη «Μηχανή του Χρόνου» τον ιδιαίτερο άνθρωπο που υπήρξε αυτοδίδακτος, είχε «λαϊκή σοφία», μεράκι και ακλόνητες αρχές. Με αυτά πορεύθηκε και κατάφερε τα περισσότερα πράγματα στη ζωή του.

Το μαντήλι που έγινε φουλάρι.​

Όλα ξεκίνησαν από την «Αμβροσίου 6» στις 20 Μαρτίου 1948, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ήταν το πατρικό σπίτι του Παπάζογλου, όπου η μητέρα του κάθε πρωί πριν φύγει για το σχολείο, του έδινε ένα καθαρό λευκό μαντήλι. Ήταν υποχρεωτικό εκείνα τα χρόνια οι μαθητές να το κουβαλούν μαζί τους. Τα χρόνια πέρασαν και όταν η μητέρα του δεν ήταν εκεί για να του το δώσει, εκείνος διάλεξε ένα δικό του μαντήλι, το οποίο είτε το φορούσε στον λαιμό είτε το κουβαλούσε στην τσέπη. Ήταν το σήμα κατατεθέν του.

Οι ροκ επιρροές​

Ως έφηβος είχε επηρεαστεί από τη ροκ μουσική. Μαζί με τους φίλους του, έτρεχαν στο μαγαζί του «Μόλχο», που είχε ξένο Tύπο για να ξεφυλλίσουν το περιοδικό “Melody Maker” και να ενημερωθούν για τις περιοδείες των Beatles και τις νέες κυκλοφορίες δίσκων των αγαπημένων τους καλλιτεχνών, όπως ήταν ο Ντίλαν.

Τα βινύλια με τα αγαπημένα τους τραγούδια ήταν δυσεύρετα στην Ελλάδα και έτσι σκαρφίστηκαν έναν έξυπνο τρόπο για να τα προμηθευτούν. Χρησιμοποίησαν τη γοητεία τους. Τα καλοκαίρια, συνήθως, έκαναν παρέα με όμορφες τουριστριούλες, που ερχόνταν να απολαύσουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα. Λίγο πριν αποχαιρετιστούν, τους έβαζαν διακριτικά μερικά δολάρια μέσα σε βιβλία για να τους στείλουν από το εξωτερικό τους δίσκους που επιθυμούσαν

Τα πρώτα του μουσικά βήματα σε ηλικία περίπου 16-17 ετών, έγιναν μέσα από το συγκρότημα των «Golden Boys». Ουσιαστικά, ήταν μια μεγάλη παρέα που έκανε το κέφι της παίζοντας ξένη μουσική στη Θεσσαλονίκη και σε κοντινές επαρχίες. Έκαναν πρόβες σε ένα μικρό χώρο μέσα στη ΧΑΝΘ, που ξαφνικά είχε γεμίσει με κόσμο ο οποίος πήγαινε να τους ακούσει.

Κάπως έτσι συναντήθηκε και ο Παπάζογλου μαζί τους. Είχε πάει να παρακολουθήσει κάποια πρόβα. Ήταν φίλος με ένα από τα «Golden Boys», τον Κυριάκο. «Ρε συ Κυριάκο, είπαμε ότι δεν θα έρχεται κανένας στις πρόβες», του είπε ο Μίμης, που αργότερα έγινε από τους πιο αγαπημένους φίλους του Παπάζογλου. Εκείνος, ντράπηκε τόσο πολύ που βγήκε έξω και περίμενε τον φίλο του να τελειώσει την πρόβα. Στο τέλος ο Μίμης του είπε: «Φίλε μου, συγνώμη για τον τρόπο που σε έκανα να φύγεις». Λίγο καιρό μετά, ο Παπάζογλου έγινε μέλος του συγκροτήματος

Για να κάνουν φωνητικά που θα ακούγονται επαγγελματικά, έμπαιναν στις οικοδομές που είχαν δυνατό αντίλαλο, ώστε να πετυχαίνουν το βάθος και την καθαρότητα που ήθελαν. Ακολούθησαν οι «HitsHickers», που σημαίνει οι «Ωτοστοπατζίδες», όνομα που έδωσαν στο συγκρότημα επειδή τότε πήγαιναν διακοπές με οτοστόπ. «Fratelli», «Olympians», «Μακεδονομάχοι», ήταν η πορεία του Νίκου Παπάζογλου, μέχρι να φτάσει στη Γερμανία για να ηχογραφήσει ένα δοκιμαστικό, το οποίο δεν είχε ιδιαίτερη επιτυχία.

Από τους «Μακεδονομάχους» στο στούντιο «Αγροτικόν»​

Ύστερα, γνώρισε τον Διονύση Σαββόπουλο ο οποίος τον είχε ξεχωρίσει στους «Μακεδονομάχους» που, εκείνη την εποχή, χάλαγαν κόσμο στη Θεσσαλονίκη. Η διάλυση του γκρουπ ήρθε όταν η χούντα τους απαγόρευσε να παίζουν όλοι μαζί επειδή ασκούσαν, με τα τραγούδια τους, μεγάλη επιρροή στην νεολαία της εποχής

Το «Αγροτικόν»Από τους «Αχαρνείς» του Σαββόπουλου γεννήθηκε η επιθυμία για τη δημιουργία στούντιο στη Θεσσαλονίκη.

Χωρίς δραχμή στην τσέπη, έχοντας μόνο το μεράκι και το ταλέντο του μαστορέματος, ξεκίνησε να φτιάχνει κονσόλες και να συνδέει καλώδια. Έτσι γεννήθηκε το «Αγροτικόν».
Ένας χώρος για τους φίλους της μουσικής. Όχι μόνο για τα γνωστά ονόματα της εποχής, αλλά και γα τους καλλιτέχνες που δεν είχαν τη δυνατότητα για την παραγωγή ενός δίσκου και ήθελαν στήριξη. Ο Παπάζογλου αναλάμβανε τις παραγωγές, ενώ πάνω στα βινύλια έγραφε «Παραγωγή: Στρογγυλοί Δίσκοι», με σήμα το κουλούρι Θεσσαλονίκης. Στο Αγροτικόν βρέθηκαν σημαντικοί καλλιτέχνες: Χάρις Αλεξίου, Μάνος Χατζιδάκις, Μανώλης Ρασούλης, Διονύσης Σαββόπουλος
Το στούντιο στο Αγροτικόν
Ο Νίκος Παπάζογλου μαζί με τη γυναίκα του Βαρβάρα, όργωναν την Ελλάδα με ένα Volkswagen, το οποίο είχαν μετατρέψει σε σπίτι και γραφείο μαζί. Αργότερα, προστέθηκαν και τα δυο παιδιά τους. Η Αδελαΐδα και ο Αλέξανδρος. Δεν συμπάθησε ποτέ την ιδέα του σπόνσορα.
Προτιμούσε να οργανώνει ο ίδιος τις εμφανίσεις του, με κάθε κόστος. Δισκογραφικά, από όλες του τις παραγωγές, η πιο αγαπημένη για τον κόσμο υπήρξε το «Χαράτσι», μέσα στο οποίο ακούγεται για πρώτη φορά ένας πιο μοντέρνος ήχος, από συνθεσάιζερ. «Καρυάτιδα», «Υδροχόος», «Αύγουστος», «Πέρασα έτσι δίχως λόγο», «Λεμόνι στην πορτοκαλιά», ήταν μερικά κομμάτια του δίσκου που αγαπήθηκαν.

Ο Νίκος Παπάζογλου ήταν λάτρης της ποίησης. Τη μελετούσε σε βάθος, πολλές φορές στο γραφείο του παρέα με ανθρώπους με τους οποίους μοιραζόταν τα ίδια ενδιαφέροντα. Για τον ίδιο λόγο μελοποίησε και ποίημα του Σκαρίμπα που δεν έγινε τόσο γνωστό.

Το παρατσούκλι ο «κεραμιδόγατος»​

Εκεί, στην οδό Επταλόφου με Φρυνίχου, στην Τούμπα, οι τοίχοι είναι ποτισμένοι από τις χαρές και τις λύπες του. Πίσω από την πόρτα υπάρχει ακόμα η αφίσα που αποτελεί, ίσως, την πιο χαρακτηριστική εικόνα του. Στην πραγματικότητα, είναι μια φωτογραφία που είχε τραβήξει η γυναίκα του, ένα πρωί που θα ξεκινούσαν με το ιστιοφόρο τους για καλοκαιρινές διακοπές.
Για εκείνον ο έρωτας ήταν κινητήριος δύναμη. Έρωτας όμως, με τη δική του ερμηνεία. Αυτό το συναίσθημα το αναζητούσε παντού, από τον τρόπο που θα βίδωνε μια βίδα μέχρι και την κοπέλα στη στάση του λεωφορείου, που την είδε για κάποια δευτερόλεπτα και την έκανε τραγούδι.

«Το παράπονο»​

Οι δικοί του άνθρωποι υποστηρίζουν ότι ο Νίκος Παπάζογλου πέθανε για πρώτη φορά στις 9 Μαΐου 2009, όταν άδειασε το «Αγροτικόν». Άλλο ένα μεγάλο παράπονο ήταν η άρνηση της πολιτείας για την αξιοποίηση των εγκαταστάσεων που προσέφερε αφιλοκερδώς ο καλλιτέχνης στους νέους μουσικούς, ώστε να εξασκούνται και να μαθαίνουν μουσική.
Έτσι, όλα κατέληξαν στο χυτήριο. Όλα έγιναν πολτός. Ο Νίκος Παπάζογλου πάλευε αθόρυβα για μεγάλο διάστημα με την αρρώστια. Ήταν μαζί με τους δικούς του ανθρώπους έως την τελευταία του πνοή. Έφυγε στο σπίτι του, στις 17 Απριλίου 2011


Οι φωτογραφίες του άρθρου είναι από το προσωπικό αρχείο του κυρίου Μίμη Αντωνόπουλου, στενού φίλου του Νίκου Παπάζογλου και του κυρίου Γιώργου Πολυζωϊδη, καρδιακού φίλου του καλλιτέχνη, που άνοιξε την πόρτα του «Αγροτικόν», πέντε χρόνια μετά τον θάνατο του Νίκου Παπάζογλου, για τη λήψη φωτογραφιών από την «Μηχανή του Χρόνου». Τους ευχαριστούμε θερμά.

ρεπορτάζ: Λίλα Βουργαζοπούλου

Πηγη mixanitouxronou
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Δευτέρα ξημερώματα με χίλια μαραζώματα
και με σκυμμένους ώμους,
το ξυπνητήρι σου χτυπά, μα εσύ δεν είσαι πουθενά
στριφογυρνάς στους δρόμους. Smileys drinking beer Emoticon


 
Top Bottom