Φρενα Βελτιώστε το 100 - 0 !

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.445
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Βελτιώστε το 100 - 0 !
Μια σωστά βελτιωμένη μοτοσυκλέτα χρειάζεται και αναβάθμιση στο σύστημα των φρένων. Όσο ¨γλυκό¨είναι το γκάζι, τόσο σημαντικό και απαραίτητο είναι το φρένο.



Ξεκινώντας την βελτίωση, το λάθος που κάνουν αρκετοί είναι να μην δίνουν την απαραίτητη σημασία στα φρένα της μοτοσυκλέτας νομίζοντας ότι τα εργοστασιακά επαρκούν. Όσο όμως πολλαπλασιάζεται η δύναμη, τόσο οι απαιτήσεις των φρένων αυξάνονται. Παρακάτω θα δούμε τις 5 κατηγορίες που μπορούμε να βελτιώσουμε για να μην βρεθούμε προ εκπλήξεως.


1. Δαγκάνες
Όταν πιέζουμε τη μανέτα του φρένου, η υδραυλική πίεση μεταφέρεται στη δαγκάνα, η οποία με τη σειρά της πιέζει τα έμβολα, αναγκάζοντας τα τακάκια να προκαλέσουν τριβή στο δισκόφρενο και εν τέλει να ακινητοποιηθεί η μοτοσυκλέτα.

Σύμφωνα με τον τρόπο τοποθέτησης, θα συναντήσουμε τις συμβατικές δαγκάνες, που τοποθετούνται κάθετες ως προς το δίσκο και τις ακτινικές, που τοποθετούνται παράλληλες ως προς το δίσκο. Οι ακτινικές προσφέρουν καλύτερη ευθυγράμμιση δαγκάνας – δίσκου και είναι σημαντικά πιο άκαμπτες. Ως πιο άκαμπτη, δίνει την καλύτερη δυνατή επαφή ανάμεσα στο δίσκο και το τακάκι και παρουσιάζει βελτιωμένη δύναμη και σημαντικά καλύτερη αίσθηση στη μανέτα.

Οι πλευστές, είναι τοποθετημένες σε ένα υποστήριγμα και το έμβολο κινεί το τακάκι στο δίσκο, μετά η δαγκάνα επανέρχεται στο υποστήριγμα πιέζοντας το τακάκι στην άλλη πλευρά του δίσκου. Εφαρμόζεται κυρίως στα πίσω φρένα, όπου δεν υπάρχει χώρος για να τοποθετηθεί σταθερά. Τα έμβολα είναι από τη μια πλευρά και σπαταλά μεγάλη προσπάθεια πέδησης.

Οι σταθερές δαγκάνες, είναι στηριγμένες στο πιρούνι και υπάρχουν έμβολα και στις δύο μεριές. Τα έμβολα κινούνται από κοινού και η πίεση πάει σε κάθε έμβολο ξεχωριστά. Όσο αναφορά την κατασκευή τους, οι monoblock είναι κατασκευασμένες από ένα κομμάτι μετάλλου. Ειδικά εργαλεία κόβουν τα βαθουλώματα για τα έμβολα και τα κανάλια για το υδραυλικό υγρό, από το εσωτερικό του κελύφους της δαγκάνας. Είναι ακριβή διαδικασία και οι περισσότερες δαγκάνες αποτελούνται από δύο μισά βιδωμένα μεταξύ τους, που κοστίζουν λιγότερο λόγω ευκολότερης κατασκευής. Είναι όμως λιγότερο ανθεκτικές στο λύγισμα, κάτω από συνθήκες πίεσης και χρησιμοποιούν περισσότερη προσπάθεια μειώνοντας την αίσθηση. Μια μέση λύση κόστους και πολυπλοκότητας, είναι όταν κόβονται τα βαθουλώματα του εμβόλου, από την εξωτερική πλευρά της monoblock δαγκάνας και χρησιμοποιώντας ένα κατάλληλο βύσμα για να κλείσουν οι τρύπες.

Η λειτουργία των εμβόλων είναι να πιέζουν τα τακάκια επάνω στο δίσκο. Όταν υπάρχουν πολλά έμβολα, η πίεση διαμοιράζεται και μπορεί να εφαρμοστεί μεγαλύτερη ποσότητα δύναμης. Μπορούν να τοποθετηθούν μεγαλύτερα τακάκια το οποίο συνεπάγεται περισσότερη επιφάνεια τριβής. Σε μια aftermarket δαγκάνα, το υγρό μεταδίδεται με αμείωτη ένταση σε όλες τις επιφάνειες εντός του συστήματος και η πίεση ασκείται ομοιόμορφα στη μεγαλύτερη περιοχή εμβόλων, αυξάνοντας τη δύναμη πέδησης.

2. Δίσκοι φρένων
Περιστρέφονται μαζί με τον τροχό και όταν πατήσουμε φρένο, τα τακάκια, αρπάζουν το δίσκο, ώστε να σταματήσουν την περιστροφή του τροχού. Είναι σημαντική η συμβολή τους, όσο αναφορά την ασφάλεια της μοτοσυκλέτας. Η πιο απλή κατηγορία δίσκων, είναι οι σταθεροί, που είναι στερεωμένοι στην πλήμνη του τροχού. Είναι λιγότερο αποτελεσματικοί και έχουν μικρότερη διάρκεια ζωής. Η επόμενη κατηγορία, είναι οι πλευστοί δίσκοι, οι οποίοι είναι στερεωμένοι σε μια σειρά από βίδες, αντί για την πλήμνη του τροχού, με αποτέλεσμα να έχουν το περιθώριο να κινηθούν κάθετα. Αυτό αυξάνει την αποτελεσματικότητα και την δύναμη του φρεναρίσματος. Οι περιφερειακοί δίσκοι, στηρίζονται στο περίγραμμα του τροχού και μέσω του μειωμένου βάρους και της μεγαλύτερης διαμέτρου τους, παρέχουν αρκετά μεγάλη δύναμη φρεναρίσματος. Οι carbon δίσκοι είναι για αγωνιστικές εφαρμογές. Η διαφοροποίηση, αφορά και το στυλ του δίσκου. Έτσι, εκτός από τους απλούς δίσκους, θα συναντήσουμε τους διάτρητους, που μέσω των οπών, αποβάλλουν θερμότητα και αυξάνουν την τριβή. Οι χαρακτοί εμφανίζουν την ίδια αποτελεσματικότητα. Ο συνδυασμός διάτρητων και χαρακτών, εξασφαλίζει τα πλεονεκτήματα και των δύο, με επιπλέον αποδοτικότητα στο βρεγμένο. Οι δίσκοι wave, έχουν το σχηματισμό μαργαρίτας και αυξάνουν δραματικά τη δύναμη του φρεναρίσματος, λόγω μικρότερης μάζας, μεγαλύτερης ικανότητας για αποβολή θερμοκρασίας και νερού και ιδανικών συνθηκών τριβής.

3. Τρόμπα φρένων
Με τα έμβολα στις δαγκάνες να χειρίζονται την εξωτερική μεριά του υδραυλικού συστήματος των φρένων, χρειαζόμαστε κάτι για να εφαρμόσει την εσωτερική μεριά. Αυτή τη λειτουργία επιτελεί η τρόμπα φρένου.

Όταν ο αναβάτης εφαρμόσει πίεση στον μοχλό του φρένου, η τρόμπα πιέζει το υδραυλικό υγρό, που με τη σειρά του μεταφέρεται στις δαγκάνες. Στη συνέχεια οι δαγκάνες πιέζουν τα τακάκια πάνω στους δίσκους και έτσι ακινητοποιείται η μοτοσυκλέτα.

Οι τρόμπες φρένου, χωρίζονται σε αξονικές και ακτινικές. Στις αξονικές τρόμπες η πίεση εφαρμόζεται με γωνία ενενήντα μοιρών, ενώ στις ακτινικές, το έμβολο μετακινείται σε διεύθυνση παράλληλη με το μοχλό του φρένου. Ένας λόγος αντικατάστασης της εργοστασιακής τρόμπας φρένου με μια aftermarket, είναι γιατί οι απαιτήσεις του συστήματος φρένων, μετά από αλλαγές, όπως δισκόπλακες ή δαγκάνες, είναι μεγαλύτερες.

Ακόμα και όταν δεν έχουν γίνει άλλες βελτιώσεις, μια ακτινική τρόμπα προσφέρει μεγαλύτερη ακαμψία, που είναι το κλειδί για να δώσει μια πιο ακριβή αίσθηση στον αναβάτη. Επιπλέον, οι aftermarket τρόμπες προσφέρουν δυνατότητα ρύθμισης της αίσθησης. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε γραμμικότητα ή μεγάλο αρχικό δάγκωμα.

Η αντικατάσταση της εργοστασιακής τρόμπας γίνεται με σκοπό την βελτίωση στην αίσθηση κατά το φρενάρισμα, την αύξηση του ελέγχου κατά την πέδηση και για να δώσει περισσότερη εμπιστοσύνη στον αναβάτη. Αποτελεί μια value for money επιλογή, καθώς αναλογικά με τα χρήματα που κοστίζει, αποτελεί μια αξιόπιστη λύση αναβάθμισης του συστήματος φρένων.

4. Σωληνάκια φρένων
Τα σωληνάκια φρένων αποτελούν τις… φλέβες του συστήματος πέδησης, μέσω αυτών μεταφέρεται η υδραυλική πίεση που ασκεί η τρόμπα, προς τις δαγκάνες και τα έμβολα αυτής που πιέζουν με την σειρά τους τα τακάκια πάνω στους δίσκους. Αποτελούν δηλαδή ένα νευραλγικό και πολύ σημαντικό κομμάτι των φρένων μας για αυτό και έχουν θεσπιστεί υψηλά standards και προδιαγραφές που θα πρέπει να πληρούν οι μονάδες αυτές, προκειμένου να είμαστε ασφαλείς.

Είναι στην συντριπτική τους πλειοψηφία κατασκευασμένα από ειδικής ποιότητας TEFLON, το οποίο μπορεί να αντέξει μεγάλη πίεση χωρίς να διαρραγεί και είναι ανθεκτικό στα τρυπήματα, «τσακίσματα» αλλά και στον πολυμερισμό του. Ωστόσο, μερικά από αυτά, παρουσιάζουν ελαστικότητες στην πίεση, με την έννοια του ότι παραμορφώνονται, αυξάνοντας κατ ελάχιστο την διάμετρο τους. Το φαινόμενο αυτό δεν εγκυμονεί κινδύνους, όμως έχει ως αποτέλεσμα την ασάφεια στο φρενάρισμα, αδυνατώντας να προσδώσει με ακρίβεια την αναλογική, «όσο πιέζω, τόσο φρενάρω» αίσθηση που είναι και το ζητούμενο.

Αυτό που μπορούμε να κάνουμε στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, είναι να αντικαταστήσουμε τα εργοστασιακά σωληνάκια φρένων με after market, τα οποία έχουν ως βασική τους ιδιότητα την μηδενική παραμόρφωση στην πίεση. Τα σωληνάκια αυτά ονομάζονται «υψηλής πίεσης» και εξαλείφουν το ενοχλητικό φαινόμενο της μειωμένης αίσθησης. Στις περισσότερες των περιπτώσεων, είναι επενδεδυμένα με μεταλλικό «δίχτυ» σε όλο τους το μήκος, ώστε να αποκλείουν οποιαδήποτε περίπτωση διόγκωσης του εσωτερικού σωλήνα. Αποτελούν μια οικονομική μετατροπή που μπορεί να πραγματοποιηθεί μεμονωμένα ή σε συνδυασμό με άλλες βελτιωτικές επεμβάσεις στο σύστημα πέδησης.

5. Τακάκια
Από τη στιγμή που θα πατήσουμε τη μανέτα του φρένου, η τριβή που αναπτύσσεται ανάμεσα στα τακάκια και τους δίσκους, προκαλεί την ακινητοποίηση της μοτοσυκλέτας. Πρέπει να ελέγχονται τακτικά και αν χρειαστεί, να αντικατασταθούν. Διαφοροποιούνται σε κατηγορίες, σύμφωνα με τη σύνθεση της πάστας. Τα οργανικά τακάκια, κατασκευάζονται με τα μίξη διαφόρων υλικών, όπως κέβλαρ, γυαλί άνθρακας κ.α και έχουν απαλό χαρακτήρα, είναι ήσυχα και δεν χαράζουν τους δίσκους. Τα ημι-μεταλλικά τακάκια, που περιέχουν το 30% των μεταλλικών σωματιδίων ενός μεταλλικού, σε μίξη με άλλες ουσίες. Μεταφέρουν την αίσθηση που έχει ένα οργανικό τακάκι, σε συνδυασμό με την δύναμη ενός μεταλλικού.

Τα μεταλλικά τακάκια, είναι τα δημοφιλέστερα και χρησιμοποιούνται από όλες τις εταιρίες. Αποτελούνται από μεταλλικά στοιχεία με μεγάλη αντοχή στην τριβή και προσφέρουν αρκετή δύναμη σε απαιτητικές καταστάσεις., όμως μεταφέρουν μεγάλη θερμοκρασία στις δαγκάνες και φθείρουν τους δίσκους. Τα κεραμικά τακάκια, περιέχουν μίξη κεραμικών ινών με άλλες ουσίες και είναι φιλικά προς τους δίσκους. Έχουν περισσότερη αντοχή στη θερμοκρασία από τα οργανικά, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχουν τον ίδιο συντελεστή τριβής με τα μεταλλικά. Σε μερικές μοτοσυκλέτες, που διαθέτουν ταμπούρο, δεν υπάρχουν τακάκια, αλλά οι σιαγόνες που έχουν τον ίδιο ρόλο.

Πηγη:https://www.mototriti.gr/motoaccessories/katigories/data/beltiwsh/frena/
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.445
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Μηχανή: Προσοχή στο πίσω φρένο
Κατά την καθημερινή μετακίνηση έχει παρατηρηθεί το γεγονός ότι μεγάλο ποσοστό αναβατών χρησιμοποιούν απερίσκεπτα το πίσω φρένο κάθε στιγμή που επιθυμούν να μειώσουν ή να σταθεροποιήσουν την ταχύτητά τους.



του Newsroom
Κατά την καθημερινή μετακίνηση έχει παρατηρηθεί το γεγονός ότι μεγάλο ποσοστό αναβατών χρησιμοποιούν απερίσκεπτα το πίσω φρένο κάθε στιγμή που επιθυμούν να μειώσουν ή να σταθεροποιήσουν την ταχύτητά τους.
Ιδιαίτερα οι πρωτάρηδες ή οι αναβάτες που έχουν περιορισμένη εμπειρία, όσον αφορά την οδήγηση, καταλήγουν να χρησιμοποιήσουν και μάλιστα με απότομο, έως βίαιο τρόπο το πίσω φρένο. Σχεδόν πάντα η συγκεκριμένη ενέργεια επιφέρει το μπλοκάρισμα του αντίστοιχου τροχού, που είναι πιθανό να οδηγήσει στο χάσιμο ελέγχου και της ισορροπίας της μοτοσικλέτας, ιδίως όταν ο αναβάτης κινείται με αυξημένη ταχύτητα.

Tο να πείσεις κάποιον αναβάτη να περιορίσει ή να τροποποιήσει τη χρήση του πίσω φρένου, ιδίως σε περιπτώσεις πανικού, δεν είναι κάτι που επιτυγχάνεται από τη μία μέρα στην άλλη. Κι αυτό γιατί όλα έχουν να κάνουν με τον τρόπο σκέψης του οδηγού και με την πείρα που έχει στον τρόπο οδήγησης της μοτοσικλέτας. Αρχικά θα πρέπει να μάθει να επιβραδύνει σωστά, κάνοντας περισσότερη χρήση του εμπρός φρένου, ξεκινώντας με προπονήσεις σε κάποια περιοχή με καλό οδόστρωμα. Αργότερα, θα πρέπει να εξασκηθεί σε ολισθηρή άσφαλτο, για να βελτιώσει την αίσθηση και τη δύναμη που θα ασκεί στα χειριστήρια και το αντίστοιχο ποδωστήριο.

Έχοντας τονίσει τη σιγουριά του τότε, και μόνο, θα μπορέσει να αντιδράσει με διαφορετικό τρόπο στις πραγματικές συνθήκες. Ωστόσο, απαιτείται χρόνος και συμβουλές από κάποιον που εμπιστεύεται και φυσικά που έχει τις γνώσεις για να τον καθοδηγήσει κατάλληλα.

Επιπλέον, μπορεί να αλλάξει τη θέση του κάτω άκρου στο μαρσπιέ και να πατάει με το εμπρός μέρος του ποδιού, ώστε να μην ενεργοποιεί ασυναίσθητα το πίσω φρένο με το πρώτο ενδεχόμενο.

Τοποθετώντας ένα σκληρό ελαστικό που να συγκρατεί (διατηρεί) πιο σφιχτό το πετάλ του φρένου, περιορίζει την απόδοσή του όταν προσπαθήσει να το πατήσει «μηχανικά» ο οδηγός σε περίπτωση πανικού.

Βελτιώνοντας σε αίσθηση και ισχύ το πίσω φρένο θα διορθώσει αρκετά τις επιδόσεις τους. Συνεπώς, κατάλληλα τακάκια, σωστή εξαέρωση και τοποθέτηση σωληνακιων υψηλής πίεσης είναι τα πρώτα στοιχεία που μπορεί να ελέγξει ο ιδιοκτήτης της μοτοσικλέτας.

Τελευταία επιλογή αποτελεί η ρύθμιση του πετάλ κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μην ενεργοποιείται το φρένο στην αρχή της διαδρομής του, περιορίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο το ρίσκο του άμεσου μπλοκαρίσματος του τροχού.

Πηγή: mototriti.gr
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.445
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Συντήρηση φρένων
Πώς και τι πρέπει να κάνουμε


Δυστυχώς για τον περισσότερο κόσμο η συντήρηση και το service του συστήματος πέδησης (φρένα) περιορίζεται στο να αλλάζουν τακάκια όποτε φαγωθούν υπερβολικά. Όμως το σύστημα των φρένων είναι ένας αρκετά πιο περίπλοκος μηχανισμός που χρειάζεται ιδιαίτερη φροντίδα, καθώς η σωστή λειτουργία του είναι βασικό θέμα ασφάλειας και δεν έχει να κάνει μόνο με την απόδοση.

Ανεξάρτητα από το είδος των φρένων που έχει η μοτοσυκλέτα, το scooter ή το παπί μας και κυρίως ανεξάρτητα από τα πόσα χιλιόμετρα κάνουμε, θα πρέπει να αλλάζουμε τα υγρά του κυκλώματος κάθε δύο χρόνια (στα υδραυλικά φρένα) και να καθαρίζουμε/ελέγχουμε τις δαγκάνες, τις τρόμπες, τις μανέτες και γενικά τις αρθρώσεις του συστήματος.







Αλλαγή υγρών κάθε δύο χρόνια (το αργότερο) ανεξάρτητα των διανυθέντων χιλιομέτρων

Τα υγρά των φρένων λόγω της σύνθεσής τους έχουν την τάση να απορροφούν πολύ εύκολα την υγρασία (το νερό δηλαδή…) που υπάρχει στον αέρα. Έτσι παρά το γεγονός ότι βρίσκονται (θεωρητικά…) μέσα σε ένα αεροστεγώς σφραγισμένο περιβάλλον, στην πραγματικότητα έρχονται σε επαφή με τον αέρα και με την πάροδο του χρόνου συσσωρεύουν υγρασία. Ως γνωστόν το νερό βράζει στους 100C⁰ αλλά αν βρίσκεται μέσα σε δοχείο που δεν του επιτρέπει να διασταλεί, τότε το σημείο βρασμού αυξάνεται πάνω από τους 120C⁰. Όπως έχουμε πει, τα φρένα μετατρέπουν δια μέσω της τριβής την κινητική ενέργεια σε θερμότητα. Κατά το φρενάρισμα αναπτύσσονται θερμοκρασίες πολύ υψηλότερες των 120C⁰, οπότε η ύπαρξη υγρασίας στα υγρά των φρένων μας προκαλεί πτώση στην απόδοσή τους. Το κακό είναι ότι αυτό γίνεται έντονα αντιληπτό μόνο όταν φρενάρουμε πολύ δυνατά από υψηλές ταχύτητες ή σε μεγάλης χρονικής διάρκειας φρεναρίσματα. Έτσι πολλοί αναβάτες που κινούνται με μικρές ταχύτητες μέσα στην πόλη, δεν καταλαβαίνουν ότι έχουν πρόβλημα τα υγρά των φρένων τους. Μάλιστα με τον καιρό συνηθίζουν την σταδιακή πτώση της απόδοσης και προσαρμόζουν την οδήγησή τους σε αυτή χωρίς να το καταλάβουν. Άρα, αυτό που θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι ότι η αλλαγή των υγρών φρένων καθορίζεται από τον χρόνο και όχι μόνο τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει η μοτοσυκλέτα μας. Δηλαδή τα αλλάζουμε κάθε 10.000 χιλιόμετρα ή κάθε δύο χρόνια. Ό,τι από τα δύο συμβεί πρώτο. Επίσης θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι η χρήση (σπορ οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, συχνά βαριά φορτωμένη μοτοσυκλέτα κ.τ.λ.) μπορεί να μειώσει ακόμα περισσότερο τη διάρκεια ζωής των υγρών.



TIP: Σε περίπτωση που κάνετε την αλλαγή των υγρών μόνοι σας, ΠΟΤΕ μην αδειάζετε τα παλιά υγρά πριν προσθέσετε τα φρέσκα. Με άλλα λόγια, το ρεζερβουάρ πρέπει να έχει πάντα υγρά μέσα. Αν η τρόμπα πάρει αέρα θα δεινοπαθήσετε για να την εξαερώσετε. Ειδικά αν η μοτοσυκλέτα σας έχει ABS, τότε η εξαέρωση είναι πραγματικός εφιάλτης.

TIP 2: Τα υγρά των φρένων διαβρώνουν πανεύκολα τα πάντα. Αν πέσουν σε κάποιο σημείο της μοτοσυκλέτας σας, πλύνετέ το ΑΜΕΣΩΣ με άφθονο νερό

TIP 3: Ελέγξετε προσεκτικά το λαστιχάκι που βρίσκεται στο καπάκι του ρεζερβουάρ των υγρών της τρόμπας. Αν είναι κομμένο, έχει γίνει σκληρό ή έχει μειωθεί ο όγκος του, αντικαταστήστε το, διότι από εκεί μπαίνει η περισσότερη υγρασία μέσα στο κύκλωμα

Καθαρισμός δαγκάνας/σιαγώνες και όλων των αρθρώσεων κάθε τέσσερα χρόνια

Τα τακάκια πρέπει να είναι διαρκώς σε επαφή με τον δίσκο και να μην υπάρχει διάκενο μεταξύ τους, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τον πιέζουν με δύναμη. Αν τα έμβολα της δαγκάνα δεν επιστρέφουν πλήρως στην αρχική τους θέση όταν αφήνουμε τα φρένα, τότε η τριβή θα προκαλέσει υπερθέρμανση (πτώση απόδοσης) και πρόωρη φθορά στα τακάκια και τους δίσκους. Όπως και με τα υγρά, ο καθαρισμός, ο έλεγχος και η συντήρηση της δαγκάνας δεν έχουν σχέση μόνο με τα χιλιόμετρα που έχουν κάνει, αλλά κυρίως με τον χρόνο. Μάλιστα σε αυτή ειδικά την περίπτωση, οι μοτοσυκλέτες που μένουν για μεγάλα διαστήματα ακίνητες κινδυνεύουν περισσότερο να κολλήσουν τα εμβολάκια στις δαγκάνες τους και γενικώς τα κινούμενα μέρη του συστήματος. Το κόλλημα και τα προβλήματα ελεύθερης επαναφοράς των εμβόλων προκαλείται τόσο από την συσσώρευση σκόνης από τα τακάκια κατά την χρήση, όσο και από την οξείδωση των εμβόλων.

Προβλήματα και λύσεις

Τρίξιμο

Αν τα φρένα σας τρίζουν μπορεί να υπάρχουν μία, δύο ή και περισσότερες αιτίες:

  • Έβαλες “αγωνιστικά” τακάκια
Τα τακάκια που έχουν σχεδιαστεί για αγωνιστική χρήση ή για μεγάλη αντοχή στην υπερθέρμανση, συνήθως τρίζουν. Αυτό έχει να κάνει με την σύνθεσή τους και όχι με κάποιο πρόβλημα. Αν δεν μπορείτε να ζήσετε με αυτόν τον ήχο, βάλτε ξανά τα τακάκια που προτείνει ο κατασκευαστής της μοτοσυκλέτας σας



  • Τρίζουν μόνο λίγο πριν σταματήσεις
Εδώ τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα. Αν δεν υπάρχει κάποιο άλλο θέμα φθοράς στο υπόλοιπο σύστημα πέδησης, το τρίξιμο λίγο πριν ακινητοποιήσεις την μοτοσυκλέτα μπορεί να προκαλείται από την επαφή του εμβόλου στο τακάκι. Υπάρχουν ειδικά υγρά που μπορείς να βάλεις στο σημείο που το έμβολο της δαγκάνας ακουμπάει στο πίσω μέρος στο τακάκι. Κάποιες φορές διορθώνει το πρόβλημα, κάποιες όχι…

  • Αν δεν συμβαίνει τίποτα από τα παραπάνω, τότε το τρίξιμο είναι ένδειξη φθοράς ή βλάβης.
Στραβός δίσκος, γερασμένα και οξειδωμένα τακάκια, ακόμα και ολοκαίνουρια τακάκια που δεν στρώθηκαν σωστά, μπορεί να προκαλέσουν ανατριχιαστικούς ήχους.





Δυσλειτουργία ABS

Ζούμε στην εποχή των ηλεκτρονικών και καλό είναι να μάθουμε να τα συντηρούμε. Το κακό με τα ηλεκτρονικά είναι ότι δεν έχουν προοδευτική φθορά. Με άλλα λόγια δεν υπάρχει κάποια περίοδος προειδοποίησης πριν σταματήσουν να λειτουργούν. Έτσι οι βλάβες τους εμφανίζονται εντελώς ξαφνικά και μοιάζουν ακατανόητες. Τα συστήματα ABS στα φρένα είναι φυσικά μια ηλεκτρονική συσκευή, ανεξάρτητα αν μιλάμε για τα υπερσύγχρονα Cornering ABS ή για τα πρώτης γενιάς μονοκάναλα ABS. Όποιο είδος ABS κι αν έχει η μοτοσυκλέτα σας, στους τροχούς της υπάρχει ένας αισθητήρας περιστροφής του τροχού και ένα καλώδιο μεταφοράς της πληροφορίας στην κεντρική μονάδα. Ο αισθητήρας θα πρέπει να θεωρείται ως αναλώσιμο εξάρτημα, καθώς είναι εκτεθειμένος στα στοιχεία της φύσης. Ο τακτικός καθαρισμός του από την βρώμα (σκόνη από τα τακάκια, ατμοσφαιρική ρύπανση, λάσπες, λάδια, υγρά φρένων κ.τ.λ.) είναι σημαντική διαδικασία, όπως και ο έλεγχος του καλωδίου του για τυχόν σημάδια από επαφή του με την ανάρτηση, τον τροχό ή άλλα κινούμενα μέρη της μοτοσυκλέτας. Αντικαταστήστε ΑΜΕΣΩΣ οτιδήποτε σας φαίνεται ύποπτο και βεβαιωθείτε ότι όλα στηρίζονται σωστά. Σε κάθε περίπτωση, το ABS θα πρέπει να φροντίζεται από εξειδικευμένο μηχανικό και με εξειδικευμένο εξοπλισμό και μην βάζετε το χέρι σας σε πράγματα αν δεν ξέρετε ακριβώς ποιος είναι ο ρόλος τους.


Πηγη:https://www.motomag.gr/news/riding-tips/syntirisi-frenon
 

johnnie

well know member
Δημοσιεύσεις
2.281
Ηλικία
47
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
Γιά όλα τα γούστα
Όνομα
Γιάννης Παντίδος
Είμαι σε διαδικασία αλλαγής σε σωληνάκια υψηλής πίεσης στα φρένα για την χοντρούλα μου. Η ασφάλεια και η σιγουριά πάνω απο όλα. Έχουμε και μία ηλικία αν και δεν μας φαίνεται :)
 

doryforos

new member
Δημοσιεύσεις
301
Ηλικία
49
Μοτοσυκλέτα
Piaggio Liberty i Get 125 abs
Honda Cb 500x
Όνομα
Νίκος
Ερώτηση τις δισκόπλακες με ποιο τρόπο τις καθαρίζουμε? πριν χρόνια σε άλλο δίκυκλο ειχα χρησιμοποιήσει ενα Spray μονο που ειχε χυθεί λίγο στο πάτωμα και το
ξέσκισε. Δεν θα ήθελα να χρησιμοποιήσω πάλι κάτι παρόμοιο. Με σφουγγάρι και σαπουνόνερο κάνουμε δουλειά ή δεν έχει νόημα ?
 

rantanplan

member
Δημοσιεύσεις
864
Ηλικία
55
Περιοχή
φραπεδούπολη, χαλλλλαρά,
Μοτοσυκλέτα
ένα από αυτά που φτιάχνουν αυτοί με τα πιάνα...
Όνομα
Γιώργος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Ωραίο θεματάκι, μπράβο Πάνο,
φρένα - αναρτήσεις - λάστιχα η αγαπημένη μου τριάδα (μετά την Αγία),
συντήρηση, συντήρηση, και πάλι συντήρηση, η αίσθηση του καλού φρένου για μένα είναι ισάξια με την καλή απόκριση του γκαζιού, τί να το κάνεις άν δέν σταματάς εκεί που θέλεις, και όπως θέλεις???
ένα tip επιπλέον, είναι για τους πλευστούς δίσκους,

εκείνα τα στρογγυλάκια που έχουν, μαζεύουν μάκα και οι δίσκοι γίνονται μασίφ, μια απλή λύση είναι να περάσουμε μια βίδα με παξιμάδι, και με ροδέλες μπρός-πίσω με διάμετρο ίση με τα στρογγυλάκια( δέν ξέρω πώς λέγονται)
motorcycle-disc-brake.jpg
να σφίξουμε την βίδα, τόσο ώστε να μπορούμε να γυρνάμε το στρογγυλάκι, με σπρέι καθαρισμού φρένων(ρίχνοντας στην σχισμή που έχει για να πάει μέσα), και με υπομονή ένα-ένα να τα ελευθερώσουμε, δουλεύοντας με την καστάνια ή το κλειδί δεξιά - αριστερά, άν βάλουμε χέρι μετά και πιέσουμε, θα δούμε ότι ο δίσκος πλέον δουλεύει (κινείται ) πιό εύκολα, και έχουμε κερδίσει πολλά σε αίσθηση και φρένο. ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΧΙ WD, ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΥΝΑΦΉ ΠΟΥ ΑΦΉΝΟΥΝ ΚΑΤΑΛΟΙΠΑ, ΛΑΔΙΛΑΣ ΚΛΠ, ΜΟΝΟ ΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΣΤΕΓΝΩΝΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΥΠΟΨΙΑ ΓΛΙΤΣΑΣ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΠΡΕΙ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΦΡΕΝΩΝ
 

Timos_Tsamis

member
Δημοσιεύσεις
551
Ηλικία
25
Περιοχή
Agrinio
Μοτοσυκλέτα
Honda CBR600 F4i 2002
Honda CB400 Super Four 1992
Όνομα
Tsamis Timoleon
Περιοχή
Agrinio
Αφού υπάρχει το συγκεκριμένο θέμα δεν θα ανοίξω άλλο.
Το CBR600F4i μου έχει ανάγκη από δισκόπλακες. Είδα μία καλή τιμή στις EBC Brakes και θα ήθελα την γνώμη σας. Περιμένω τιμή και για SBS μιας και οι μαμά έχουν 220€ η μία όσο και οι Brembo.
Θα ήθελα την γνώμη σας παρακαλώ επί του θέματος.
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.123
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Αφού υπάρχει το συγκεκριμένο θέμα δεν θα ανοίξω άλλο.
Το CBR600F4i μου έχει ανάγκη από δισκόπλακες. Είδα μία καλή τιμή στις EBC Brakes και θα ήθελα την γνώμη σας. Περιμένω τιμή και για SBS μιας και οι μαμά έχουν 220€ η μία όσο και οι Brembo.
Θα ήθελα την γνώμη σας παρακαλώ επί του θέματος.
Φίλος έβαλε σε CBF και είναι ενθουσιασμένος.....Και Ελληνικές....
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.445
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Αφού υπάρχει το συγκεκριμένο θέμα δεν θα ανοίξω άλλο.
Το CBR600F4i μου έχει ανάγκη από δισκόπλακες. Είδα μία καλή τιμή στις EBC Brakes και θα ήθελα την γνώμη σας. Περιμένω τιμή και για SBS μιας και οι μαμά έχουν 220€ η μία όσο και οι Brembo.
Θα ήθελα την γνώμη σας παρακαλώ επί του θέματος.

Η EBC δεν εχει ασχημο ονομα.Θα τις προτιμουσα αντι αυτων που ανεβασε ο Μανος πιο πανω,μονο και μονο γιατι θεωρω οτι η EBC εχει μεγαλυτερη εμπειρια.

Δεν μου λεει κατι το οτι καποιοι εβαλαν και ειναι ικνοποιημενοι.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Brembo GP4 RS – Τεχνολογία MotoGP στις μοτοσυκλέτες δρόμου​


s852524582745307177_p1269_i1_w1200.jpeg
Χαρακτηριστικά του συστήματος πέδησης Brembo στους αγώνες MotoGP που έγιναν στη διεθνή πίστα Losail στη Doha του Κατάρ με εφαρμογές και στη μοτοσυκλέτα σας.
Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo, οι οποίοι συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP, το GP του Κατάρ εμπίπτει στην κατηγορία μέτριου επιπέδου δυσκολίας αναφορικά με το σύστημα πέδησης. Σε κλίμακα από το 1 έως το 5, κατατάσσεται στο δείκτη δυσκολίας 3, μαζί με άλλες 8 πίστες.

Το GP διεξάγεται υπό το φως προβολέων, γεγονός που μας επιτρέπει να δούμε τους δίσκους φρένων να πυρρακτώνονται στα φρένα πριν τις στροφές. Αυτό το φαινόμενο, αν και μάλλον συχνό, δεν μπορεί να παρατηρηθεί σε άλλα GP καθώς η χρωματική αλλαγή των δίσκων λόγω της θερμικής πίεσης είναι λιγότερη αντιληπτή στο φυσικό φως.

Δαγκάνες Brembo MotoGP Πολύ Ελαφρές και με Κορυφαία Ψύξη

Οι δαγκάνες Brembo 4 εμβόλων μονομπλόκ για MotoGP είναι κατασκευασμένες από ένα ενιαίο μπλοκ αλουμινίου για μεγαλύτερη αντοχή σε υψηλές θερμοκρασίες.

Το σώμα της δαγκάνας έχει τη βέλτιστη αναλογία μάζας/ακαμψίας, αφού σχεδιάστηκε από υπολογιστικό πρόγραμμα που αναλύει δεδομένα από νίκες σε 500 MotoGP των τελευταίων 40 χρόνων. Οι δαγκάνες αυτές, που χρησιμοποιούνται ήδη για ένα χρόνο, είναι ελαφρύτερες από ό, τι τα προηγούμενα χρόνια. Το φινίρισμα της επιφάνειας περιέχει στρώμα νικελίου.

brembo_4.jpg
Τεχνολογία MotoGP και στις μοτοσυκλέτες δρόμου

Από το ντεμπούτο της στους παγκόσμιους αγώνες τη δεκαετία του 1970, η Brembo αναπτύσσει τεχνικές λύσεις για τους αγώνες οι οποίες, αφού αποδειχθούν επιτυχημένες και αξιόπιστες, μεταφέρονται στη σειρά παραγωγής. Οι δαγκάνες φρένων Brembo High Performance, απαράμιλλης απόδοσης και σταθερότητας πέδησης, προέρχονται από την εμπειρία στην πίστα.

Η δαγκάνα Brembo GP4-RS εμπνευσμένη από το μονομπλόκ που χρησιμοποιείται στο MotoGP σέβεται αυτήν τη φιλοσοφία. Σχεδιασμένη για τους λάτρεις της πίστας και όσους θέλουν το καλύτερο, ξεχωρίζει από τα προϊόντα των ανταγωνιστών για το ελαφρύ βάρος της, την ακαμψία, την ψύξη, το σχεδιασμό και την απόδοσή της.

Δείτε και αποκτήστε τις νέες δαγκάνες Brembo GP4 RS στο ηλεκτρονικό κατάστημα της eXTra products
brembo_3.png
Κάθε γύρος 12 τμήματα φρεναρίσματος, όπως μόνο στο Misano

Μόνο 4 από τις 16 στροφές της πίστας Losail του Κατάρ (3, 8, 11 και 13) δεν απαιτούν παρέμβαση πέδησης - μόνο η πίστα Misano Adriatico έχει 12 τμήματα φρεναρίσματος ανά γύρο. Για τον λόγο αυτό από την αρχή μέχρι την καρό σημαία οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα 264 φορές, περισσότερο από ότι σε κάθε άλλο ασιατικό σιρκουί.

Όπως και στα KymiRing και Motegi, τα φρένα χρησιμοποιούνται για 34 δευτερόλεπτα ανά γύρο. Στο Κατάρ, τα φρένα χρησιμοποιούνται για πάνω από 12.5 λεπτά, που αντιστοιχεί στο 30% του αγώνα.
brembo_1.jpgΑπό τα 350 km/h στα 100 km/h μόλις σε χρόνο ενός καρδιακού παλμού

Από τα 12 τμήματα φρεναρίσματος της Διεθνούς Πίστας του Losail του Κατάρ, τρία θεωρούνται πολύ απαιτητικά για τα φρένα, πέντε μέτριας δυσκολίας και τέσσερα είναι εύκολα.

Χάρη στην ευθεία 1.068 μέτρων που προηγείται, το φρενάρισμα στην πρώτη στροφή μετά τη γραμμή τερματισμού είναι ένα από τα πιο δύσκολα σε ολόκληρο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα: οι μοτοσυκλέτες του MotoGP πλησιάζουν τη στροφή με ταχύτητα που ξεπερνά τα 346 km/h και πρέπει να επιβραδύνουν στα 98 km/h εφαρμόζοντας δύναμη 5.1 kg στη μανέτα. Για να ρυθμίσουν την καμπύλη, οι αναβάτες φρενάρουν για 4.9 δευτερόλεπτα και ταξιδεύουν για ακόμα 263 μέτρα. Η πίεση στο σύστημα πέδησης φτάνει τα 10.9 bar.

Δείτε στη συνέχεια σε βίντεο της Brembo την τεχνική περιγραφή του τι συμβαίνει στην πιο απαιτητική στροφή της πίστας Losail.
brembo-losail-card.jpg


Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Brembo New G Sessanta Concept – Δαγκάνες με LED και συνδεσιμότητα!​

e8522d1035fac68e24c1c6f05f91fdd4_XL.jpg
Η Brembo συμπληρώνει φέτος τα 60 της χρόνια και τα γιορτάζει με μια πρωτότυπη δαγκάνα που ανοίγει νέες προοπτικές στις αυριανές μοτοσυκλέτες.
Η πασίγνωστη Ιταλική κατασκευάστρια συστημάτων πέδησης, Brembo, ιδρύθηκε επισήμως τον Ιανουάριο του 1961, έτσι φέτος γιορτάζει τη συμπλήρωση έξι γεμάτων δεκαετιών ζωής. Η σταθερά ανοδική πορεία της την έχει φέρει πια στην κορυφή του κόσμου, κυριαρχώντας τόσο στις μοτοσυκλέτες παραγωγής όσο και στους αγώνες.

Πρόσφατα μάλιστα η Brembo ανακοίνωσε δύο σημαντικότατες εξαγορές που ισχυροποιούν δραστικά τη θέση της στην παγκόσμια αγορά, αυτές των SBS και J.Juan.

Για να γιορτάσει τα 60χρονά της η Ιταλική εταιρεία παρουσιάζει μια πρωτότυπη νέα τεχνολογία που ονομάζεται New G Sessanta – όπου Sessanta είναι ο αριθμός Εξήντα στα Ιταλικά.

Το σχέδιό της είναι μια αναπαραγωγή βασισμένη στην πρώτη δαγκάνα για μοτοσυκλέτες που έβγαλε ποτέ στην παραγωγή η Brembo το μακρινό 1972, σε ένα προφανώς πιο σύγχρονο μοτίβο, αλλά και με μια φρέσκια διαφορά: LED φωτισμό.

Ναι, οι μελλοντικές δαγκάνες της Brembo θα εξοπλίζονται και με LED φώτα, τα οποία μάλιστα κρύβουν πίσω τους πολλά περισσότερα από απλώς οπτικό εντυπωσιασμό.

Γι’ αρχή οι Ιταλοί μας λένε πως το σύστημα φωτισμού θα επικοινωνεί ασύρματα με εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο του αναβάτη, ο οποίος θα μπορεί να αλλάζει χρώμα και στυλ φωτισμού κατά βούληση, ακόμη και όσο περιμένει στο φανάρι. Το φως αυτό μάλιστα μπορεί να παίξει διάφορους ρόλους, όπως να λειτουργήσει ως φως παρκαρίσματος ή να ενεργοποιείται από το τηλέφωνο για να βρίσκει κανείς εύκολα τη μοτοσυκλέτα του εκεί που την πάρκαρε.

Αυτά όμως είναι απλά η αρχή.

Από τη στιγμή που υπάρχει πλέον δίαυλος μεταφοράς δεδομένων ασύρματα μεταξύ δαγκάνας και αναβάτη, θα μπορεί να μεταδώσει κι άλλες πληροφορίες, όπως στοιχεία τηλεμετρίας για την κατάσταση των φρένων.

Επιπλέον, τα δισκόφρενα του αύριο θα μπορούν ενδεχομένως να είναι και οι κλειδαριές της μοτοσυκλέτας, ενεργοποιώντας το κλείδωμά τους (μπρος-πίσω!) από τη τηλέφωνο ως μια ηλεκτρονική διάταξη που πρακτικά θα καταργήσει τις κλειδαριές δισκόφρενου.

Επί του παρόντος το New G Sessanta είναι απλώς ένα concept, ή για να χρησιμοποιήσουμε την ακριβή έκφραση της Brembo, αντιπροσωπεύει το όραμά της για τα νέα χαρακτηριστικά και λύσεις για δαγκάνες φρένων. Σύντομα και στον δρόμο δηλαδή.


Πηγη www.bikeit.gr
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Επιπλέον, τα δισκόφρενα του αύριο θα μπορούν ενδεχομένως να είναι και οι κλειδαριές της μοτοσυκλέτας, ενεργοποιώντας το κλείδωμά τους (μπρος-πίσω!) από τη τηλέφωνο ως μια ηλεκτρονική διάταξη που πρακτικά θα καταργήσει τις κλειδαριές δισκόφρενου.
Να οργώνεις με 160-170 την εθνική με το μωρό πίσω,μπρούκλης!!!
Να έχεις αφήσει τη "μουρμούρα" σπίτι και να έχει κατεβάσει εφαρμογή καθώς και GPS... και να στα μπλοκάρει...
cdefghi cdefghi cdefghi

"Κλάμα" και χτύπημα που θα κάνει στην κηδεία σου..
RollingRollingRollingRolling
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.217
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Ιταλικά ηλεκτρικά και δη ηλεκτρονικά παραφερναλια πάνω στα φρένα....abcdeabcdeabcde
Μετανοείτε ήγγικεν...!cdefghi
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Τεχνικό - Eσύ πότε άλλαξες τις σωληνώσεις των φρένων σου;​

16e23e4117e3cffc8936cadba8ef3031_XL.jpg
Στριψίματα, γκάζια, “ξυραφένια” οδηγική συμπεριφορά, άλογα, ελεύθερες εξατμίσεις, αξεσουάρ και μόστρα. Στην ελληνική πραγματικότητα, για πολλά χρόνια, βελτίωση μιας μοτοσυκλέτας σήμαινε απλά “πολύ και περισσότερο”, ανεξαρτήτως αν αυτός ο πολυπόθητος πλεονασμός δεν μπορούσε επ’ ουδενί να διαχειριστεί και να αξιοποιηθεί με ασφάλεια στον δρόμο.
Ευτυχώς, όλο και περισσότερος κόσμος στις μέρες μας αποκτά επίγνωση της ολιστικής προσέγγισης και των βάσεων που χρειάζονται για να υπάρξει σωστή βελτίωση σε ένα δίτροχο και όλο και περισσότερος κόσμος ιεραρχεί την ασφάλεια στην θέση που χωρίς συζήτηση της αξίζει, δηλαδή στην κορυφή των προτεραιοτήτων.

Τα ελαστικά και οι αναρτήσεις, αποτελούν -και πολύ σωστά- στοιχεία τα οποία οι αναβάτες “ψάχνουν” πλέον αρκετά, όπως και τα φρένα. Μόνο που σε ότι αφορά στα τελευταία, αναπαράγονται κάποιες λανθασμένες αντιλήψεις και ισχύουν ακόμη κάποιες παρανοήσεις, τις οποίες και θα επιχειρήσουμε να ξεκαθαρίσουμε στο συγκεκριμένο θέμα.
Η σημαντικότερη παρανόηση εξ αυτών, αφορά στις σωληνώσεις του συστήματος πέδησης, αυτά που αποκαλούμε “σωληνάκια” δηλαδή. Η γενικότερη αντίληψη, είναι τα σωληνάκια αλλάζονται μόνο όταν θέλουμε να βελτιώσουμε το φρενάρισμα μας και ίσως ως δεύτερη ή τρίτη “λύση”, αφού πρώτα έχουμε εξαντλήσει τους πειραματισμούς με τακάκια και τρόμπα φρένου. Όλα στην προηγούμενη πρόταση, είναι ΛΑΘΟΣ!
texniko-solinakia-frenwn-00013.jpg
Το πρώτο λάθος, είναι ότι αντικατάσταση στα σωληνάκια, γίνεται για λόγους βελτίωσης και μόνο. Αν κάποιος ανατρέξει στο εγχειρίδιο περιοδικής συντήρησης του μοντέλου του, θα διαπιστώσει ότι οι κατασκευαστές προτείνουν αντικατάσταση στα σωληνάκια ανά 4 έτη για τα “λαστιχένια” σωληνάκια και ανά 10 έτη (με κάποιες διαφοροποιήσεις) για τα μεταλλικά.
Τα “λαστιχένια” σωληνάκια τα οποία αποκαλούνται “high pressure rubber hose / tube”, είναι κατασκευασμένα ως εξής: Ο πυρήνας τους, δηλαδή η εσωτερική σωλήνωση στην οποία κυκλοφορούν τα υγρά των φρένων, κατασκευάζεται από PTFE πολυμερές (teflon σε διάφορες ποιότητες). Αμέσως μετά, ακολουθεί ενίσχυση από πλέξη nylon νημάτων και στην εξωτερική στοιβάδα, υπάρχει επικάλυψη από PVC.
Το PTFE υλικό, έχει συγκεκριμένη διάρκεια ζωής, αφού υπόκειται σε πολυμερισμό και σταδιακά χάνει τις ιδιότητες του, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στις εξωτερικές στοιβάδες. Αυτό στην πράξη, σε ένα κύκλωμα υψηλής υδραυλικής πίεσης όπως είναι το σύστημα πέδησης στις μοτοσυκλέτες, δημιουργεί πολλά προβλήματα.
texniko-solinakia-frenwn-00017.jpg
Ο λόγος είναι ο εξής και τον γνωρίζουμε από την απλή φυσική του γυμνασίου: Σύμφωνα λοιπόν με την αρχή του Πασκάλ, “κάθε μεταβολή της πίεσης σε οποιοδήποτε σημείο ενός περιορισμένου σε κλειστό κύκλωμα ρευστού, προκαλεί ίση μεταβολή της πίεσης σε όλα τα σημεία του”.
Με απλά λόγια, φανταστείτε ένα νεροπίστολο. Όταν πιέζουμε την σκανδάλη του, ασκούμε πίεση στο νερό, η οποία μεταβάλλεται ισόποσα σε όλο το εσωτερικό του και εκτονώνεται από την κάνη – ακροφύσιο. Τα τοιχώματα του νεροπίστολου είναι κατασκευασμένα από σκληρό πλαστικό και δεν υποχωρούν από την πίεση. Αν τα τοιχώματα του ήταν ελαστικές μεμβράνες, τότε ένα μεγάλο μέρος της ασκούμενης πίεσης απλά θα παραμόρφωνε τις μεμβράνες αυτές και η πίεση στο ακροφύσιο – κάνη θα ήταν πολύ μικρή. Άρα η πίεση που θα εφαρμόζαμε στην σκανδάλη, θα πήγαινε... στράφι.
Το αυτό συμβαίνει και με τον πολυμερισμό στα σωληνάκια των φρένων. Διαστέλλονται με την πίεση (“μπαλονάρουν” όπως λέγεται) και αδυνατούν να μεταφέρουν όλη την πίεση που δημιουργείται από την τρόμπα του φρένου, εκεί που την θέλουμε, δηλαδή στα πιστόνια της δαγκάνας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μειωμένη ισχύ και απώλεια αίσθησης, και στον δρόμο μεταφράζεται ως μεγαλύτερες αποστάσεις φρεναρίσματος, αδυναμία ελέγχου της ασκούμενης πίεσης, υπερθέρμανση λόγω αναποτελεσματικότητας και μεγαλύτερη φθορά στα τακάκια. Παράλληλα, το σύστημα δεν επανέρχεται άμεσα σε “κατάσταση ηρεμίας”, αφού η διαστολή στα σωληνάκια εξακολουθεί να ασκεί πίεση στα τακάκια ακόμα και όταν απελευθερώσουμε την μανέτα του φρένου.
texniko-solinakia-frenwn-00022.jpg
Πρόκειται λοιπόν για ένα πολύ σημαντικό θέμα που έχει να κάνει άμεσα με την ασφάλεια μας!

Το κακό στην προκειμένη περίπτωση, είναι ότι η επιδείνωση στην ισχύ και στην αίσθηση του φρεναρίσματος, επέρχεται σταδιακά, αφού ο πολυμερισμός εξελίσσεται και αυτός σταδιακά και ο αναβάτης δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί την μεταβολή αυτή, τουλάχιστον όχι άμεσα.
Όταν (και αν) το προσέξει και θελήσει να κάνει κάτι για αυτό, δυστυχώς πολλές φορές προχωρά σε μια εντελώς λανθασμένη κατεύθυνση: Αλλάζει τακάκια τοποθετώντας πιο *****ές πάστες, βάζει oversized δίσκους ή αντικαθιστά την τρόμπα φρένου με κάποια “ισχυρότερη”. Αν και αυτές οι κινήσεις επιφέρουν μια κάποια πρόσκαιρη βελτίωση, το πρόβλημα στην βάση του παραμένει και όσο περνά ο καιρός, εξελίσσεται ακόμη περισσότερο, σε σημείο που μπορεί πλέον να γίνει άκρως επικίνδυνο! Πόσο επικίνδυνο; Ακόμα και με ξαφνική απώλεια της πέδησης λόγω ρήξης σε ένα από τα πολυκαιρισμένα σωληνάκια!
texniko-solinakia-frenwn-00023.jpg
Στους δρόμους λοιπόν, κυκλοφορούν μοτοσυκλέτες εικοσαετίας στις οποίες δεν έχουν αλλαχθεί ποτέ τα σωληνάκια των φρένων, όταν για αυτό το διάστημα, θα έπρεπε να έχουν αλλαχθεί ήδη τέσσερις φορές και να πήγαιναν για πέμπτη!
Γιατί δεν αλλάζονται; Αυτό είναι θέμα άλλης συζήτησης, το θέμα είναι όμως η ασφάλεια σας στον δρόμο και για αυτό θα πρέπει να μεριμνήσετε άμεσα! Θα κυκλοφορούσατε με μια μοτοσυκλέτα που έχει να αλλάξει λάστιχα από το 2000;
Τι μπορείτε λοιπόν να κάνετε για αυτό; Πριν αρχίσετε να σπαταλάτε τα χρήματα σας ασκόπως, προχωρήστε σε μια αντικατάσταση στα σωληνάκια, ακόμα και με τα ίδια “λαστιχένια” του κατασκευαστή και θα παρατηρείστε άμεση βελτίωση, χωρίς να αλλάξετε τίποτα άλλο.
Σε κάθε περίπτωση, προτείνουμε ανεπιφύλακτα, μιας και θα μπείτε στον κόπο και στα έξοδα, να κάνετε αλλαγή με επώνυμα μεταλλικά σωληνάκια εμπιστευόμενοι πάντα εξειδικευμένους μηχανικούς και καταστήματα με γνώστες γύρω από το αντικείμενο.
Τα καλής ποιότητας μεταλλικά σωληνάκια, “high pressure steel braided hose / tube”, έχουν εσωτερική σωλήνωση από μίξη Teflon μαζί με PVC, με μεγάλη αντοχή στον πολυμερισμό ενώ οι εξωτερικές τους στοιβάδες είναι περισσότερες, αποτελούμενες μεταξύ άλλων από στρώσεις kevlar ή ακόμα και carbon, αναλόγως της εταιρείας παραγωγής και του κωδικού τους. Κοινό τους στοιχείο πάντως είναι το μεταλλικό πλέγμα που περιβάλει την σωλήνωση.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μηδενικές η πάρα πολύ μικρές διαστολές (μπαλονάρισμα) κατά την άσκηση πίεσης στο κύκλωμα ενώ ακόμα και αν στην εσωτερική σωλήνωση ξεκινήσει η διαδικασία του πολυμερισμού, τα εξωτερικά ανθεκτικά στρώματα και το μεταλλικό πλέγμα, αποτρέπουν τις απώλειες στην ασκούμενη πίεση, διατηρώντας την στιβαρότητα. Για αυτό και η διάρκεια ζωής στα μεταλλικά σωληνάκια είναι μεγαλύτερη και η αντικατάσταση τους προτείνεται ανά 10 έτη.
Άλλη μια παρανόηση που κυκλοφορεί ευρέως, είναι ότι τα μεταλλικά σωληνάκια αυξάνουν την ισχύ της πέδησης και οδηγούν σε μπλοκαρίσματα και άσκοπη χρήση του ABS. Πολύ απλά: Μπούρδες!
Κανένα σωληνάκι δεν “αυξάνει” την ισχύ του φρεναρίσματος, η δουλειά του είναι να αποτελέσει τον δίαυλο επικοινωνίας (κυριολεκτικά και μεταφορικά), μεταξύ της τρόμπας και της δαγκάνας του φρένου. Αυτό που ίσως αρχικά εκληφθεί ως αύξηση της ισχύος πέδησης, σε μια ενδεχόμενη αλλαγή σε μεταλλικά σωληνάκια, είναι ακριβώς η εξάλειψη των απωλειών της πίεσης.
Οπότε όχι, δεν μπλοκάρουν πιο εύκολα, ίσα – ίσα που αποτρέπουν τα μπλοκαρίσματα, ακριβώς γιατί η αίσθηση τους είναι κατά πολύ βελτιωμένη. Απλά από εκεί που κάποιος είχε συνηθίσει να “τσαρουχώνει” τα φρένα για σταματήσει, τώρα πρέπει να προσαρμοστεί σε μια πραγματική και ασφαλή διαδικασία φρεναρίσματος, με ανάλογη πίεση στα χειριστήρια. Για καλό του είναι.
Τώρα σε ότι αφορά στο κόστος, για μια αλλαγή με επώνυμα μεταλλικά σωληνάκια, οι τιμές κυμαίνονται από τα 100 (και κάτι) ευρώ για μοτοσυκλέτες με απλά κυκλώματα φρένων χωρίς ABS και φθάνουν σχεδόν στα 300 ευρώ, αν η μοτοσυκλέτα φέρει δικάναλο ABS και συνδυασμένα φρένα.Το όλο θέμα έχει προφανώς να κάνει με την πολυπλοκότητα των σωληνώσεων και το μήκος αυτών.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, πρόκειται για χρήματα τα οποία επενδύονται στην ασφάλεια σας! Επαναλαμβάνουμε και πάλι, δεν πρόκειται για βελτίωση άλλα για μια ορισμένη από τους κατασκευαστές διαδικασία, που περιλαμβάνεται στην περιοδική συντήρηση της μοτοσυκλέτας ή του scooter σας.
Για όσους θέλουν πάντως και βελτίωση, πριν αρχίσετε να σπαταλάτε πολλά περισσότερα σε τρόμπες και τακάκια (που αποτελούν περαιτέρω βελτιωτικά βήματα) ξεκινήστε από αυτό. Γιατί καλές είναι οι υπερπολυτελείς μεζονέτες, αλλά χωρίς στιβαρά θεμέλια, δεν...

Πηγη www.bikeit.gr
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Καλό άρθρο, σημαντικό στη βελτίωση των φρένων είναι επίσης να έχεις ΑΒS και όταν αλλάξεις τακάκια να βάλεις της προκοπής (brembo, ebc, ferodo της προκοπής) κλπ, αλλά να πιάνουν και κρύα όχι μόνο όταν πας στην πίστα, όπως παλιότερα που βάζαμε κάποια "αγωνιστικά" και μέχρι να ζεσταθούν δε σταματάγανε.

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.217
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Ειναι λιγο υπερβολικο το αρθρο για μοτο καθημερινης/σ/κ χρησης οτι ποιοτικοτερα τακακια , μεγαλυτερες τρομπες και σερβις στις δαγκανες ερχονται σε δευτερη μοιρα απο τα σωληνακια ...τωρα για βουλωμενο σωληνακι σε μοτο δεν ξερω, μαγκωμενο εμβολο δαγκανας ομως ξερω...!facepalm 2
Προσωπικα το μονο που αξιζει για μενα να ριξει καποιος λεφτα σε μια συγχρονη μοτο ειναι οι ποιοτικες αναρτησεις πρωτιστως ολων ...! cde
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.445
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Ειναι λιγο υπερβολικο το αρθρο για μοτο καθημερινης/σ/κ χρησης οτι ποιοτικοτερα τακακια , μεγαλυτερες τρομπες και σερβις στις δαγκανες ερχονται σε δευτερη μοιρα απο τα σωληνακια ...τωρα για βουλωμενο σωληνακι σε μοτο δεν ξερω, μαγκωμενο εμβολο δαγκανας ομως ξερω...!facepalm 2
Προσωπικα το μονο που αξιζει για μενα να ριξει καποιος λεφτα σε μια συγχρονη μοτο ειναι οι ποιοτικες αναρτησεις πρωτιστως ολων ...! cde

Και εγω θα συμφωνησω.Εξαλου οι σωστες αναρτησεις βοηθανε πολυ και τα φρενα.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Ειναι λιγο υπερβολικο το αρθρο για μοτο καθημερινης/σ/κ χρησης οτι ποιοτικοτερα τακακια , μεγαλυτερες τρομπες και σερβις στις δαγκανες ερχονται σε δευτερη μοιρα απο τα σωληνακια ...τωρα για βουλωμενο σωληνακι σε μοτο δεν ξερω, μαγκωμενο εμβολο δαγκανας ομως ξερω...!facepalm 2
Προσωπικα το μονο που αξιζει για μενα να ριξει καποιος λεφτα σε μια συγχρονη μοτο ειναι οι ποιοτικες αναρτησεις πρωτιστως ολων ...! cde
Και εγω θα συμφωνησω.Εξαλου οι σωστες αναρτησεις βοηθανε πολυ και τα φρενα.
Θα συμφωνησω μαζι σας εν μερη για της αναρτησεις δε το συζηταω αλλα για τα φρενα 2 παραδειγματα που ειχα απο φιλους αλλαγη σωληνακια υψηλης και τακακια διαφορα μερα με νυχτα:cool:
 

Timos_Tsamis

member
Δημοσιεύσεις
551
Ηλικία
25
Περιοχή
Agrinio
Μοτοσυκλέτα
Honda CBR600 F4i 2002
Honda CB400 Super Four 1992
Όνομα
Tsamis Timoleon
Περιοχή
Agrinio
Θα συμφωνησω μαζι σας εν μερη για της αναρτησεις δε το συζηταω αλλα για τα φρενα 2 παραδειγματα που ειχα απο φιλους αλλαγη σωληνακια υψηλης και τακακια διαφορα μερα με νυχτα:cool:
Στο Honda CB400SF του 1992 μοντέλο, τα σωληνάκια υψηλής (χειροποίητα) μαζί με μία ακτινική τρόμπα που μου είχε ξεμείνει έκαναν τρομερή δουλειά στο φρενάρισμα αλλά και στην αίσθηση της μανέτας.
 
Top Bottom