Υδρογόνο: Έφτασε το καύσιμο του μέλλοντος;

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.131
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Για πολλούς, μία από τις λύσεις για τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα είναι η αντικατάσταση βενζίνης και ντίζελ με υδρογόνο. Ένα εν εξελίξει ευρωπαϊκό πρόγραμμα ενθαρρύνει την ανάπτυξη της συγκεκριμένης τεχνολογίας.

Σήμερα, μόνο μερικές εκατοντάδες οχήματα χρησιμοποιούν υδρογόνο στην Ευρώπη. Και η Δανία πρωτοπορεί…

Είναι παγκοσμίως η πρώτη χώρα με δίκτυο σταθμών υδρογόνου. Υπάρχουν δέκα σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο στρατηγικά τοποθετημένοι στη χώρα.

Θα εξελιχθεί το υδρογόνο στο καθαρό καύσιμο του μέλλοντος; Η εκπομπή Futuris του EuroNews ταξιδεύει στην Αγγλία και την Δανία αναζητώντας απαντήσεις στο ερώτημα αυτό…





Πως λειτουργεί η μηχανή ενός οχήματος υδρογόνου

Ο Τάις Γένσεν, διευθύνων σύμβουλος της “Hydrogen Denmark” εξηγεί πως λειτουργεί η μηχανή ενός αυτοκινήτου υδρογόνου: «Αντί για μπαταρία υπάρχει μια κυψέλη καυσίμου όπου το οξυγόνο αντιδρά με το υδρογόνο δημιουργώντας ηλεκτρισμό και νερό. Από αυτή την χημική αντίδραση, το νερό αποβάλλεται και αυτή είναι η μοναδική εκπομπή».

Στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία, εντός δύο ετών, περίπου πενήντα σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου στην Ευρώπη. Ο αριθμός των αυτοκινήτων υδρογόνου που κυκλοφορούν πρέπει επίσης να υπερδιπλασιαστεί. Σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά οχήματα, το υδρογόνο έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα, σύμφωνα με τον Τάις Γένσεν:

«Η οδήγηση είναι ομαλή, ο κινητήρας δεν δημιουργεί θόρυβο. Είναι θετικό ότι ο τρόπος λειτουργίας μιας μηχανής καύσης διατηρείται. Μπορεί κανείς απλά να μεταβεί σε ένα σταθμό ανεφοδιασμού και να γεμίσει το ντεπόζιτο σε 3 έως 5 λεπτά. Κατόπιν μπορεί να διανύσει απόσταση από 4 έως 600 χλμ.».

Πως παράγεται “πράσινο” υδρογόνο

Μία από τις προκλήσεις είναι η παραγωγή “καθαρού” – “πράσινου” υδρογόνου, από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η τεχνολογία υπάρχει ήδη. Ο σταθμός στο Σέφιλντ της Αγγλίας είναι εξοπλισμένος με ηλεκτρολυτικές κυψέλες. Η ανεμογεννήτρια παρέχει την ενέργεια που απαιτείται για την παραγωγή υδρογόνου επί τόπου από την ηλεκτρόλυση του νερού.

«Το περισσότερο υδρογόνο σήμερα προέρχεται από ορυκτά καύσιμα, αλλά για τις μεταφορές σκεφτόμαστε πράσινες πηγές παραγωγής υδρογόνου. Με ένα μόνο καλώδιο μπορούμε να συνδέσουμε άμεσα τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας με την πηγή της παραγωγής και μετά με το όχημά μας», δήλωσε στο EuroNews ο Μπεν Μάντεν, συντονιστής του προγράμματος “H2ME”.

Έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη για να βελτιωθεί η απόδοση των ηλεκτρολυτικών κυψελών, συσκευών που διαχωρίζουν το νερό σε δύο στοιχεία, το υδρογόνο και το οξυγόνο. Κατόπιν το υδρογόνο καθαρίζεται και έχει το πλεονέκτημα ότι αποθηκεύεται επί τόπου. Η εταιρεία ITM Power αναπτύσσει προηγμένες ηλεκτρολυτικές κυψέλες για την παραγωγή “καθαρού” υδρογόνου.

«Παράγουμε υδρογόνο, όταν υπάρχει πλεονάζουσα ηλεκτρική ενέργεια, όταν έχει χαμηλότερο κόστος και όταν είναι πιο οικολογικό. Και μπορούμε να το κάνουμε οπουδήποτε, επιτόπου στο βενζινάδικο ή στον σταθμό ανεφοδιασμού, όπως πρέπει να το λέμε σήμερα. Και αυτό μας επιτρέπει να εξαλείψουμε την ανάγκη για παράδοση καυσίμων μέσω τάνκερ», δηλώνει ο Τσαρλς Πάρκλες, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της ITM Power.

Πόσο κοστίζει ένα αυτοκίνητο υδρογόνου και ο ανεφοδιασμός του

Η πρόκληση αφορά επίσης στο κόστος. Η τιμή αγοράς του αυτοκινήτου και του καυσίμου παραμένει προς το παρόν υψηλότερη από αυτή ενός συμβατικού αυτοκινήτου.

Για τον Μπεν Μάντεν, συντονιστή του προγράμματος “H2ME”, σύντομα το εμπόδιο αυτό θα ξεπεραστεί:

«Αυτό που ελπίζουμε είναι ότι μέχρι το 2025, θα έχουμε ισοδύναμο κόστος για την απόκτηση οχήματος υδρογόνου και την τροφοδοσία του σε σύγκριση με ένα βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο όχημα σήμερα. Αυτός είναι ο στόχος»

Μπορούν τα αυτοκίνητα υδρογόνου να ανταγωνιστούν τα αυτοκίνητα με μπαταρίες; Σύμφωνα με τον Tάις Γένσεν, στον δρόμο υπάρχει χώρος για διάφορα είδη αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων:

«Το όχημα του μέλλοντος θα είναι ένας συνδυασμός μπαταρίας και υδρογόνου, ενώ ήδη βλέπετε ότι υπάρχει σύστημα υβριδικής μπαταρίας υδρογόνου στο δρόμο… και νομίζω ότι θα δούμε και τις τρεις λύσεις, αλλά πρέπει πάνω απ’ όλα να πολεμήσουμε ενάντια στις τεχνολογίες ορυκτών καυσίμων».

Απώτερος στόχος είναι σε βάθος δεκαετίας το υδρογόνο να χρησιμοποιείται για την κίνηση εκατοντάδων χιλιάδων οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους.


energypress.gr

 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Η Honda έχει κινητήρα υδρογόνου από το 1991, δεν τον εξέλιξε τότε για τους γνωστούς λόγους.
Είναι όντως το καυσιμο του μέλλοντος γιατί δεν αλλάζει κάτι με τους σημερινους κινητήρες εσωτέρικής καύσης και άρα η τεχνογνωσία υπάρχει σε αντίθεση με τους ηλεκτρικούς κινητήρες-μπαταρίες.
Και πολύ πιό φιλικοι για το περιβάλλον μιας και η εξάτμιση βγάζει καθαρό οξυγόνο.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Οχι μονο η Honda Μανο αλλα και η bmw.Και μαλιστα νωριτερα απο την Honda.Η Toyota επισης εχει δουλεψει πολυ με το υδρογονο.

Κατα την αποψη μου οι Βαυαροι βρισκονται ενα βημα μπροστα απο ολου.
 
Τελευταία επεξεργασία:

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.131
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
αγράμματε funnyfunnyfunnyδεν ειναι "τις Πενφέ" αλλά τα Πενφέ !!!!!!!!!!!!!RollingRollingRolling
Εγώ είμαι συναισθηματικός τύπος, δεν τις βλέπω σαν πράγματα.....Τς Τς Τς πεζέ άνθρωπε...abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk
 

ekos

well know member
Δημοσιεύσεις
2.765
Όνομα
d
Το μεγάλο πρόβλημα είναι το πολύ υψηλό κόστος των δεξαμενών αποθήκευσης και αυτό γιατί πρέπει να γίνουν πολλαπλές επιστρώσεις για να μην διαρρεύσουν τα μόρια του υδρογόνου στο περιβάλλον
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.263
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Και ας επανελθουμε για να διευκρινισουμε την διαδικασια που εννοουν οι εταιρειες για το καυσιμο υδρογονο και τις κυψελες καυσιμου.
Απο οτι αναφερει και το παρακατω αρθρο τροφοδοτουμε μεν ως καυσιμο το υδρογονο το οποιο κατεργαζομενο στην κυψελη καυσιμου παραγεται ηλεκτρισμος (+νερο) ο οποιος φορτιζει τις μπαταριες με τελικο σκοπο να κινησουν τον ηλεκτροκινητηρα που κινει το Ι.Χ..... that's all , δεν υπαρχει δηλαδη ο κλασσικος κινητηρας (Μ.Ε.Κ) που ξερουμε.

fuel-cell_77761_378365.jpg


" .......Για να είμαστε ακριβείς, η τεχνολογία κυψελών καυσίμου, αγγλιστί fuel cell, δεν έχει να κάνει με την παραγωγή έργου αλλά ενέργειας. Δεν αποτελεί δηλαδή τον κινητήρα αυτό καθαυτό αλλά το μέσο που παράγει ενέργεια για να τροφοδοτήσει ένα κινητήρα. Στην προκειμένη περίπτωση ηλεκτρισμό για κάποιο ηλεκτρικό μοτέρ, που με τη σειρά του θα κινήσει το αυτοκίνητο.
Τα οχήματα υδρογόνου, FCEV (Fuel Cell Electric Vehicles), όπως προείπαμε, δεν παύουν να είναι αμιγώς ηλεκτρικά, απλά με διαφορετική πηγή ενέργειας. Αντί για κάποιο συσσωρευτή, μια μπαταρία που φορτίζει από την πρίζα, διαθέτουν ως καύσιμο υγροποιημένο ή αέριο υδρογόνο, αποθηκευμένο σε κάποιο ρεζερβουάρ υψηλής πίεσης. Με τη βοήθεια της χημείας, ο τρόπος να πάρουν την ενέργεια από αυτό, είναι με τη βοήθεια της ηλεκτρόλυσης.
Η ηλεκτρόλυση, ή καλύτερα η διαδικασία της αντίστροφης ηλεκτρόλυσης, όπου δύο άτομα συνδέονται για να δώσουν ένα μεγαλύτερο μόριο, λαμβάνει χώρα εντός της κυψέλης καυσίμου, ενός ηλεκτρολυτικού κελιού που συνήθως διαχωρίζει τα δύο στοιχεία με μία μεμβράνη ανταλλαγής πρωτονίου (PEM). Από τη μία, λοιπόν, εισάγουμε το υδρογόνο και από την άλλη αέρα από το περιβάλλον. Ο στόχος, στην προκειμένη περίπτωση είναι να δημιουργήσουμε μία αντίδραση μεταξύ του υδρογόνου και του οξυγόνου του αέρα, παράγοντας ρεύμα και νερό......"


ΠΗΓΗ:
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Πιστεύω ότι το υδρογόνο θα είναι το μέλλον στην κίνηση!!!

Δεν είναι τυχαίο ότι η Toyota το δουλεύει δυναμικά!!!
Οχι μονο η Τοyota.Εχουν κανει συνασπισμο ολες οι ιαπωνικες.
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Για την ώρα πάντως, δεν έχει κανένα οικονομικό νόημα.

Η παραγωγή υδρογόνου ως καύσιμο, ΣΗΜΕΡΑ, θα σήμαινε τιμές για τον καταναλωτή, τύπου 80-100 ευρώ το λίτρο υγροποιημένου υδρογόνου, και αυτό χωρίς ειδικούς φόρους καυσίμων.

Αν δεν συμβεί κάποια θεαματική εξέλιξη της τεχνολογίας (νέας μορφής φτηνότεροι πυρηνικοί αντιδραστήρες σχάσεως ή το άγιο δισκοπότηρο της επιστήμης, οι αντιδραστήρες σύντηξης) με την οποία θα παράγεται φτηνότερα το υδρογόνο , δεν υπάρχει κάποιος τρόπος να φτηνήνει.

Και ναι μεν ένα λίτρο υγροποιημένου υδρογόνου βγάζει περισσότερα χιλιόμετρα από 1 λίτρο βενζίνης, σε αυτές τις τιμές δε, το κόστος είναι μη-ρεαλιστικό.

Αυτός είναι και ο λόγος που δεν προχώρησε, την δεκαετία του '80, όταν το προωθούσε σε ερευνητικά προγράμματα η κυβέρνηση Reagan για παράδειγμα, τα οποία δεν κατέληξαν πουθενά.
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.152
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Για την ώρα πάντως, δεν έχει κανένα οικονομικό νόημα.

Η παραγωγή υδρογόνου ως καύσιμο, ΣΗΜΕΡΑ, θα σήμαινε τιμές για τον καταναλωτή, τύπου 80-100 ευρώ το λίτρο υγροποιημένου υδρογόνου, και αυτό χωρίς ειδικούς φόρους καυσίμων.

Αν δεν συμβεί κάποια θεαματική εξέλιξη της τεχνολογίας (νέας μορφής φτηνότεροι πυρηνικοί αντιδραστήρες σχάσεως ή το άγιο δισκοπότηρο της επιστήμης, οι αντιδραστήρες σύντηξης) με την οποία θα παράγεται φτηνότερα το υδρογόνο , δεν υπάρχει κάποιος τρόπος να φτηνήνει.

Και ναι μεν ένα λίτρο υγροποιημένου υδρογόνου βγάζει περισσότερα χιλιόμετρα από 1 λίτρο βενζίνης, σε αυτές τις τιμές δε, το κόστος είναι μη-ρεαλιστικό.

Αυτός είναι και ο λόγος που δεν προχώρησε, την δεκαετία του '80, όταν το προωθούσε σε ερευνητικά προγράμματα η κυβέρνηση Reagan για παράδειγμα, τα οποία δεν κατέληξαν πουθενά.
Ο λόγος που δεν προωθήθηκε ειδικά με την κατασκευή των κυψελών είναι ότι το καύσιμο είναι τσάμπα, απλά βάζεις πέντε λίτρα νερό στο τεποζιτο, δεν θα σε αφήσουν ποτέ να έχεις την ενέργεια τσάμπα...
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.263
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Ο λόγος που δεν προωθήθηκε ειδικά με την κατασκευή των κυψελών είναι ότι το καύσιμο είναι τσάμπα, απλά βάζεις πέντε λίτρα νερό στο τεποζιτο, δεν θα σε αφήσουν ποτέ να έχεις την ενέργεια τσάμπα...

Δεν μιλαμε για καυσιμο υδρογονο που παραγεται και καιγεται σε κινητηρα Μ.Ε.Κ. τελικα Μανο .... μαλλον δεν διαβασες το παραπανω επεξηγηματικο αρθρο που εβαλα μετα τον .... καυγα που ειχαμε με τον συναδελφο VFR ......! Shot
 
Τελευταία επεξεργασία:

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Στην περίπτωση που καίμε το υδρογόνο με κλασσικό κινητήρα, κι όχι με ηλεκτροχημικές κυψέλες, η απόδοση πέφτει στο μισό περίπου, από ένα αρκετά καλό 80% των κυψελών στο 40% για τους κινητήρες.

Με την ήδη πανάκριβη τιμή, με κινητήρα θα έχεις και τα μισά χιλιόμετρα, δλδ δεν θα κοστίζει 400 ευρώ το Αθήνα>Θεσσαλονίκη, θα κοστίζει 800.

Ρεαλιστικόοοοο
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Το υδρογόνο στην Ελλάδα

Με την ονομασία «White Dragon» κατατέθηκε την περασμένη άνοιξη πρόταση στην ελληνική κυβέρνηση από ομάδα εταιρειών, στην οποία συμμετέχουν οι μεγαλύτεροι ενεργειακοί όμιλοι της χώρας (ΔΕΠΑ Εμπορίας, Advent Technologies, Damco Energy, ΔΕΗ, ΔΕΣΦΑ, Ελληνικά Πετρέλαια, Motor Oil, Σωληνουργεία Κορίνθου, TAP και ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή) και η οποία ως στόχο έχει την παραγωγή πράσινου υδρογόνου.

Η πρόταση προβλέπει επενδύσεις άνω των 8 δισ. ευρώ για την ετήσια παραγωγή 250.000 τόνων πράσινου υδρογόνου στη Δυτική Μακεδονία. Το έργο «White Dragon» θα απασχολεί άμεσα 18.000 εργαζομένους και έμμεσα 29.500, ενώ το περιβαλλοντικό όφελος υπολογίζεται στον περιορισμό των εκπομπών CO2 κατά 11,5 εκατ. τόνους το χρόνο. Το παραγόμενο υδρογόνο θα διοχετεύεται στον αγωγό φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ, ενώ θα αξιοποιείται επίσης για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας για τα δίκτυα τηλεθερμάνσεων της Δυτικής Μακεδονίας.

Στόχος του έργου «White Dragon» αποτελεί επίσης η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ερευνητικού κέντρου υδρογόνου στη Δυτική Μακεδονία, ενώ θα διερευνηθεί η δυνατότητα μεταφοράς και εξαγωγής υδρογόνου μέσω του αγωγού φυσικού αερίου TAP, που ήδη συνδέει την Ελλάδα με τις ευρωπαϊκές αγορές. Η πρόταση πήρε το προκαταρκτικό «πράσινο φως» των Βρυξελλών και θα τεθεί τον ερχόμενο Νοέμβριο σε τελική αξιολόγηση από την Κομισιόν για χρηματοδότηση από ευρωπαϊκούς πόρους.

ΥΔΡΟΓΟΝΟ

Το plug-in υβριδικό του μέλλοντος, στη θέση του θερμικού κινητήρα θα χρησιμοποιεί ενεργειακές κυψέλες.
Επίσης, σε πρόσφατο συνέδριο που είχε ως αντικείμενο το υδρογόνο, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, προανήγγειλε την υιοθέτηση του συγκεκριμένου καυσίμου στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές μέσα από ένα θεσμικό πλαίσιο που θα δημιουργηθεί σε συνεργασία με το ερευνητικό κέντρο «Δημόκριτος». Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται η ανάπτυξη δικτύου πρατηρίων υδρογόνου στις εθνικές οδούς, ενώ σε δεύτερη φάση θα εξασφαλιστεί η δυνατότητα ανεφοδιασμού των τρένων υδρογόνου τα οποία θα χρησιμοποιούν το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Στις αστικές μεταφορές, σε πρώτη φάση, το υδρογόνο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στις συγκοινωνίες και στα βαρέα οχήματα ειδικών χρήσεων που διαθέτουν δήμοι και περιφέρειες.

Αν όλα αυτά μοιάζουν θεωρητικά, αξίζει να σημειώσουμε πως αυτήν τη στιγμή μόνο στην Ευρώπη 120 εταιρείες προωθούν το υδρογόνο ως το καύσιμο του μέλλοντος, το οποίο φιλοδοξούν ότι μέχρι το 2050 θα καλύπτει το 24% των ενεργειακών μας αναγκών, αλλά και ένα μεγάλο ποσοστό των μεταφορών. Η χρήση, άλλωστε, υδρογόνου για πρώτη φορά στην ολυμπιακή φλόγα των Ολυμπιακών Αγώνων του Τόκιο, πέρα από τον εύλογο οικολογικό συμβολισμό, φανερώνει ίσως και τις προθέσεις της ιαπωνικής βιομηχανίας για την αυριανή κινητικότητα._ Μ. Σ.

ΥΔΡΟΓΟΝΟ

Πρωτότυπο της Mercedes που κινείται με υδρογόνο.

Το υδρογόνο σε αριθμούς

1787 ήταν η χρονιά που ο Γάλλος χημικός Αντουάν Λαβουαζιέ πρότεινε για το συγκεκριμένο στοιχείο την ελληνική ονομασία «υδρογόνο» (γεννά νερό).

156 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου λειτουργούν σήμερα στην Ευρώπη. Οι 92 από αυτούς βρίσκονται στη Γερμανία. Η Γαλλία ακολουθεί με 26 πρατήρια υδρογόνου.


5 κιλά υδρογόνου επιτρέπουν σε ένα αυτοκίνητο με fuel cells να ταξιδέψει για περίπου 500 χλμ.

122 λίτρα είναι η χωρητικότητα ενός ρεζερβουάρ που υπό πίεση 700 bar μπορεί να μεταφέρει 5 κιλά υδρογόνου.

5,4 εκατ. θέσεις εργασίας εκτιμάται πως θα δημιουργηθούν για τις ανάγκες της οικονομίας του υδρογόνου έως το 2050.
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.263
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Μισό βαρέλι σε όγκο με περιεχόμενη πίεση 700 bar ... ποσο βάρος έχει το κέλυφος για να αντέχει ? abcde
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Μισό βαρέλι σε όγκο με περιεχόμενη πίεση 700 bar ... ποσο βάρος έχει το κέλυφος για να αντέχει ? abcde
Δες και τα καλα.Αν δεν αντεξει θα φτασεις μια ωρα νωριτερα στον προορισμο σου.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Μέχρι τώρα οι πόλεμοι γίνονται για τον έλεγχο καυσίμων και ενέργειας.
Στο μέλλον θα γίνονται για να αναγκάσουν χώρες να μην προχωρήσουν σε νέες τεχνολογίες και να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα για τα οποία έγιναν και οι αρχικοί πόλεμοι. Έχουν και μια επένδυση να προστατέψουν...
 
Top Bottom