Το σταντ αριστερά!!!!!!!!!!!

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Γιατί όλες οι μοτοσυκλέτες έχουν το σταντ αριστερά;​



Το σταντ της μοτοσυκλέτας μας είναι ίσως το πιο παρεξηγημένο τμήμα της. Το θεωρούμε τόσο δεδομένο και τόσο ασήμαντο, σε σχέση με όλο το υπόλοιπο όχημα, κι όμως δεν σκεφτόμαστε ότι… αν δεν υπήρχε, η «καλή» μας θα ήταν ξάπλα!

Μια απορία λοιπόν που έρχεται στο μυαλό πολλών (και φρόντισε να μας επισημάνει κατάλληλα, αναγνώστης μας), είναι: Γιατί οι μοτοσυκλέτες έχουν το πλαϊνό σταντ, σχεδόν κατά αποκλειστικότητα, αριστερά;

Η σύντομη απάντηση, είναι ότι… μάλλον δεν υπάρχει βέβαιη απάντηση! Όμως, η ιστορία πίσω από αυτή την επιλογή, πάει ακόμα και πολλούς αιώνες πίσω!

Σενάριο 1: Είναι κατάλοιπο της ιππασίας​

Μεγάλο μέρος της οδικής πραγματικότητας σήμερα, έλκει την καταγωγή του στις εποχές της ιππασίας, πριν από αιώνες και αιώνες. Σύμφωνα με κάποιες πηγές, η ιππασία έχει το μερίδιο της στην ολιστική υιοθέτηση του σταντ στην αριστερή πλευρά των μοτοσυκλετών: Ήταν συνήθης τακτική, οι ιππείς να ανεβαίνουν από την αριστερή πλευρά του αλόγου, μια συνήθεια που παρέμεινε στην «παράδοση» και στις άγραφες διδαχές μέχρι και το σήμερα.
Παράλληλα, στις εποχές εκείνες οφείλουν χώρες όπως η Αγγλία, την οδήγηση στην αριστερή πλευρά του δρόμου. Ένας ιππέας, σταθμεύοντας και κατεβαίνοντας από το άλογο του από τα αριστερά, έμενε στο άκρο του δρόμου και δεν βρισκόταν μέσα στην λωρίδα της κυκλοφορίας. Κάτι που, ομολογουμένως, δεν συμβαίνει σήμερα, αφού ξεκαβαλώντας από την αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας, βρίσκεσαι στον δρόμο. Με λίγα λόγια, οι όποιες πρακτικές έγιναν παράδοση, που έφτασε μέχρι και τις μέρες μας, δημιουργώντας πράγματα που φαίνεται πολύ μάταιο να αλλάξουν.

Σενάριο 2: Βολεύει τους δεξιόχειρες – δηλαδή το 85% του πληθυσμού​

Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων είναι δεξιόχειρες και αυτό επηρεάζει τα πάντα, στον κόσμο. Έτσι, πιθανότατα έχει επηρεάσει και την επιλογή τοποθέτησης του πλαϊνού σταντ. Για έναν άνθρωπο με την δεξιά πλευρά του, πιο επιδέξια από την αριστερή, είναι ευκολότερο να κινήσει το δεξί του πόδι πάνω από την μοτοσυκλέτα, ώστε να ανέβει. Παράλληλα, το πιο επιδέξιο και πιο δυνατό δεξί πόδι, μπορεί να διατηρεί καλύτερη σταθερότητα στην μοτοσυκλέτα, μέχρι την στιγμή που το σταντ βρίσκεται κάτω και το όχημα μπορεί να «πατήσει» σε αυτό. Σταδιακά, οι κατασκευαστές τυποποίησαν και την τοποθέτηση των χειριστηρίων για τα φρένα, στην δεξιά πλευρά της μοτοσυκλέτας, δίνοντας την δυνατότητα για κράτημα του εμπρός ή του πίσω φρένου, κατά την μανούβρα στάθμευσης, από την «καλή» πλευρά. Ακόμα, αξίζει να σημειώσουμε ότι ίσως οι περισσότεροι αναβάτες –είτε γιατί το έμαθαν έτσι είτε όχι- χειρίζονται την μοτοσυκλέτα από την αριστερή πλευρά, όταν δεν την καβαλάνε.

Σενάριο 3: «Ποδηλατικά» κατάλοιπα​

Κάποιες πλευρές ισχυρίζονται, ότι το σταντ στην αριστερή πλευρά ήταν αποτέλεσμα της ανάπτυξης του ποδηλάτου και της μετεξέλιξης του, σε μοτοσυκλέτα. Ακόμα και σήμερα, το σύστημα γραναζιών και αλυσίδας των ποδηλάτων βρίσκεται δεξιά. Έτσι, η χρήση σταντ τοποθετημένου κεντρικά, από την δεξιά πλευρά, θα παρεμβάλλεται στην μετάδοση. Ακόμα και στα ποδήλατα, δε, παρατηρείται η τήρηση της επιβίβασης από τα αριστερά, που επίσης συνδέεται με το σενάριο των ιππέων…

Πλέον, δεν υπάρχει λόγος να αλλάξει​

Στα 100 και βάλε χρόνια, ανάπτυξης και εξέλιξης της μοτοσυκλέτας, το «ταπεινό» σταντ εδραιώθηκε στην αριστερή του θέση και τώρα, πιθανώς αυτό δεν θα αλλάξει ποτέ. Οι εποχές που διανύουμε είναι αυτές της τυποποίησης και της συμφωνίας με «τον κανόνα της μάζας», κάτι που κάνει φυσικά το σύνολο των μοτοσυκλετών προσβάσιμο σε όλους (ή τουλάχιστον σε μια μεγάλη πλειοψηφία), με τους ίδιους κανόνες. Αμφισβητίες της τοποθέτησης του σταντ στα αριστερά φυσικά και υπάρχουν, φέρνοντας στο προσκήνιο επιχειρήματα όπως η οδήγηση στα δεξιά, στις περισσότερες χώρες του κόσμου: Επιβίβαση και αποβίβαση του αναβάτη από τα δεξιά, ήτοι με μεγαλύτερη ασφάλεια από την κυκλοφορία.

Πηγη www.mototriti.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

BMW - Σκέφτεται να επαναφέρει το ηλεκτρικό σταντ​

1676564276933.png


Σε μια εποχή που η υποβοήθηση για… τα πάντα, είναι της μόδας και σχεδόν κανόνας, η BMW σκέφτεται να φέρει ξανά στο προσκήνιο, μια παλιά της πατέντα.

Η σύγχρονη μοτοσυκλέτα είναι τόσο εξελιγμένη σε τόσους τομείς, που δύσκολα πιστεύει κανείς ότι μόλις πριν 20 χρόνια, high-tech θεωρούταν ο… ψεκασμός και τα ψηφιακά όργανα! Τι έχει ξεμείνει στο παρελθόν, όμως; Το κεντρικό σταντ, το οποίο παραμένει κατά κανόνα απλό και χειροκίνητο, πλην ελάχιστων εξαιρέσεων. Η BMW λοιπόν, σκέφτεται να θυμηθεί παλιές της πατέντες: Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σταντ είναι ξανά στο προσκήνιο.

Ας θυμηθούμε ολίγη ιστορία: To υποβοηθούμενο σταντ είχε κάνει την εμφάνιση του στο BMW K1200LT του 2004, προφανώς ως υποβοήθηση για τον αναβάτη να σηκώνει το βαρύ τουριστικό μοντέλο στο διπλό σταντ, με μικρότερη προσπάθεια. Η λειτουργία του ήταν ηλεκτροϋδραυλική, καθώς με το πάτημα ενός πλήκτρου, ενεργοποιούταν ο μηχανισμός ανεβάζοντας αργά την μοτοσυκλέτα στο σταντ.
<a target=
BMW K 1200 LT 2004" /

Το νέο σύστημα, την ανάπτυξη του οποίου μαρτυρούν σχέδια από πατέντες, θα είναι ελαφρώς διαφορετικό: Ο αναβάτης πρώτα θα κατεβάζει το σταντ με το πόδι του, μέχρι να ακουμπήσει στο δάπεδο ή στο οδόστρωμα, και από εκεί και πέρα ένας αυτόματος μηχανισμός θα «σηκώνει» το βάρος της μοτοσυκλέτας στο σταντ. Παράλληλα, ο αναβάτης θα έχει την επιλογή να το απενεργοποιήσει πλήρως, αν το επιθυμεί, ή να μικρορυθμίζει την λειτουργία του από πλήκτρα στο τιμόνι.

Ξέρουμε πολύ καλά ότι η BMW ετοιμάζει την παρουσίαση του νέου R 1300 GS οσονούπω. Θα έχει η νέα μοτοσυκλέτα το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σταντ; Καλή ερώτηση και το ενδεχόμενο δεν αποκλείεται, αν και μπορούμε εύκολα να υποθέσουμε ότι η R 1300 GS είναι πλέον έτοιμη, άρα η εμφάνιση ενός συστήματος από πατέντα, σε έκδοση παραγωγής πιθανώς καθυστερεί κι άλλο. Μία ακόμη ερώτηση μπορεί να προστεθεί κάπου εδώ:

Καλές οι υποβοηθήσεις, αλλά χρειάζεται αλήθεια να πειράξεις κάτι που λειτουργεί μια χαρά και να προσθέσεις κάτι ακόμα που μπορεί να... χαλάσει; Πείτε μας εσείς.

Πηγη www.bikeit.gr
 
Top Bottom