Τιμη βενζινης .... το αναγνωσμα.

thenos

member
Δημοσιεύσεις
1.332
Ηλικία
48
Όνομα
Θανάσης
Ότι γυαλίζει δεν είναι πάντα χρυσός...
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.449
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να "προγραμματιστούν" έτσι ώστε ο κινητήρας μετα απο δύο τρία φουλαρισματα από το ίδιο καύσιμο αν δεχτεί καύσιμο άλλης μάρκας να έχει μειωμένη απόδοση.

Αν θυμάμαι καλά η Total ήταν η πρώτη εταιρεία που έκανε δοκιμές με τέτοια προσθετα,αλλά για ευνόητους λόγους την φρεναραν.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Κι όμως, η βενζίνη έχει ημερομηνία λήξης​

Bad-Gas-Large-(1)34.jpg

Έπεσε η τιμή της βενζίνης και έτρεξες να «στοκάρεις» για να `χεις για καιρό; Φούλαρες την μοτοσυκλέτα σου και την έβαλες στο γκαράζ για χειμώνα; Μάλλον πρέπει να το ξανασκεφτείς.

Στο ρεζερβουάρ δεν διατηρείται για καιρό​

Κάποιοι δεν έχουν ιδέα, ενώ άλλοι γνωρίζουν ότι μετά από καιρό η βενζίνη… ξεθυμαίνει. Αλλά ως εκεί. Ελάχιστοι γνωρίζουν πόσο καιρό διατηρείται η βενζίνη σε «άψογη» κατάσταση, χωρίς να χάνει τις ιδιότητές της.

Η ημερομηνία «λήξης» της βενζίνης λοιπόν εξαρτάται από το που βρίσκεται αποθηκευμένη. Από τις δεξαμενές του διυλιστηρίου, ειδικά μπιτόνια, μέχρι το ρεζερβουάρ της μοτοσυκλέτας, η διάρκεια αλλάζει σημαντικά. Επίσης, άλλοι παράγοντες είναι η «αγνότητα» του καυσίμου, αλλά και οι καιρικές συνθήκες.

Χάνει τις ιδιότητες με το πέρασμα του χρόνου​

Ενώ η βενζίνη προέρχεται από το πετρέλαιο, το οποίο μπορεί να αντέξει για εκατομμύρια χρόνια, όταν διυλίζεται σε βενζίνη, προστίθενται διάφορα πρόσθετα, από βελτιωτικά καύσης που βελτιώνουν τη λειτουργία του κινητήρα, μέχρι αιθανόλη (βιοκαύσιμα) η οποία μειώνει τους ρύπους. Αυτά τα πρόσθετα, καθιστούν τη βενζίνη πιο ευαίσθητη στην υγρασία, το οξυγόνο και τη ζέστη.

Έτσι λοιπόν, όταν αφήνουμε βενζίνη για μήνες στο ρεζερβουάρ, προφανώς χάνει πολλές από τις ιδιότητές της, αλλάζει το ιξώδες της, εξατμίζεται ένα μεγάλο μέρος της, ενώ είναι αρκετά πιθανό να αναπτυχθούν και μικροοργανισμοί σε αυτή. Το χρώμα της αλλάζει (σκουραίνει), διαχωρίζονται τα μέρη της και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να δημιουργηθεί μια κολλώδης ουσία, σαν βλέννα.

Από τα παραπάνω μπορεί κανείς να καταλάβει ότι με τέτοια βενζίνη, μια μοτοσυκλέτα θα δυσκολευτεί να πάρει μπροστά, θα έχει μειωμένη απόδοση, θα δουλεύει με πειράκια και θα βγάζει λιγότερα χιλιόμετρα, ενώ οι μικροοργανισμοί και η βλέννη μπορούν να διαβρώσουν και να «φράξουν» από τα σωληνάκια, μέχρι το φίλτρο, τους ψεκαστήρες και την τρόμπα καυσίμου. Ακόμα, η οξείδωση στο καύσιμο, μπορεί να προκαλέσει οξείδωση και στα μεταλλικά και λαστιχένια μέρη του κινητήρα, με αποτέλεσμα να προκηθεί μεγάλη ζημιά.

Αντέχει 1 μήνα στο ρζερβουάρ, ενώ για μήνες στα διυλιστήρια​

Προφανώς αυτό διαφέρει από τις συνθήκες αποθήκευσής της. Για παράδειγμα, αν βρίσκεται σε ένα ρεζερβουάρ μοτοσυκλέτας που είναι εκτεθειμένο στις καιρικές συνθήκες (ζέστη, βροχή, υγρασία) και ανάλογα και την «στεγανότητα» του ρεζερβουάρ, μπορεί σε μόλις 1 μήνα να έχει χάσει πολλές από τις ιδιότητές της.

Αντιθέτως, αν είναι αποθηκευμένη σε ειδικά μπιτόνια, με την ειδική σήμανση για εύφλεκτα υγρά, εφόσον αυτά έχουν καθαριστεί πολύ καλά και βρίσκονται σε σκιερό μέρος χωρίς υγρασία, τότε μπορεί να αντέξει από 6 μήνες έως 1 χρόνο.

Τέλος, όσοι αναρωτιούνται γιατί δεν «χαλάει» στα διυλιστήρια, εκεί οι δεξαμενές είναι ειδικά κατασκευασμένες ώστε να υπάρχουν οι ιδανικές συνθήκες, ενώ όπως αναφέραμε νωρίτερα, τα ειδικά πρόσθετα, αναμιγνύονται με αυτή λίγο πριν την διάθεσή της στην αγορά.
Στο ρεζερβουάρ δεν διατηρείται για καιρό
Χάνει τις ιδιότητες με το πέρασμα του χρόνου
Οι καιρικές συνθήκες επηρεάζουν το ιξώδες της

Πηγη www.mototriti.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

HIF Global - Πήρε το πράσινο φως για την κατασκευή του μεγαλύτερου εργοστασίου συνθετικών καυσίμων στον κόσμο​

Αναμένεται να παράγει 760 εκατομμύρια λίτρα eFuels τον χρόνο
HIF Global


Η HIF (Highly Innovative Fuels) Global, εταιρεία συνθετικών καυσίμων που ιδρύθηκε το 2016, έλαβε την απαραίτητη περιβαλλοντική άδεια που της επιτρέπει να κατασκευάσει και να λειτουργήσει το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής συνθετικών καυσίμων (eFuels) στις Η.Π.Α.
Το 2020, την ίδια χρονιά που ξεκίνησε συνεργασία και με τις Siemens Energy AG και Porsche AG που επένδυσαν σημαντικά ποσά στην εταιρεία eFuels, η HIF δημιούργησε το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής συνθετικών καυσίμων της στη Χιλή (Haru Oni), το οποίο λειτούργησε μέσα στο 2022. Η HIF Global ετοιμάζει κι άλλα εργοστάσιασυνθετικών καυσίμων σε παγκόσμια κλίμακα, όπως της Αυστραλίας που αναμένεται να είναι λειτουργικό το 2026.

Θυμίζουμε πως τα συνθετικά καύσιμα,ένα από τα τελευταία οχυρά του θερμικού κινητήρα, θεωρούνται ανθρακικά ουδέτερα καθώς παράγονται από ανακυκλωμένο CO2, όμως η χρήση τους συνεχίζει να παράγει επικίνδυνες τοξίνες και CO2.
Στις 25 Απριλίου του 2023, η HIF Global πήρε την περιβαλλοντική άδεια από τα αρμόδια όργανα της επιτροπής ελέγχων της πολιτείας του Τέξας, για ένα γιγαντιαίο εργοστάσιο παραγωγής συνθετικών καυσίμων στην πολιτεία Matagorda.
HIF Global


Όταν ξεκινήσει τη λειτουργία του το εργοστάσιο HIF Matagorda eFuels, θα παράγει ανθρακικά ουδέτερο ναυτιλιακό καύσιμο και βενζίνη που θα εφοδιάζει οχήματα με θερμικούς κινητήρες τρέχουσας τεχνολογίας, χωρίς να χρειάζονται καμία μετατροπή για να κινηθούν με αυτή. Καμία μετατροπή όμως δεν θα χρειαστεί ούτε και στις υποδομές προμήθειας των οχημάτων με συνθετικά καύσιμα.
Haru Oni

H Meg Gentle, Εκτελεστική Διευθύντρια του Διοικητικού Συμβουλίου της HIF Global δήλωσε: "Τον Δεκέμβριο το εργοστάσιο παραγωγής συνθετικών καυσίμων μας στη νότια Χιλή (σσ. φωτό ανοίγματος και σχέδιο άνω) ξεκίνησε τη λειτουργία ανθρακικά ουδέτερων καυσίμων οχημάτων (σσ. με ετήσια παραγωγή 130.000 λίτρων).

Στο Τέξας ανεβάζουμε τον πήχη, κατασκευάζοντας το μεγαλύτερο εργοστάσιο συνθετικών καυσίμων του κόσμου, με ετήσια παραγωγή 200 εκατομμυρίων γαλονιών (760 εκατομμυρίων λίτρων) ναυτιλιακών καυσίμων και βενζίνης, ισοδύναμη ποσότητα που ισοδυναμεί με απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα πάνω από 400.000 αυτοκινήτων που κυκλοφορούν σήμερα στους δρόμους."

Τα ανθρακικά ουδέτερα καύσιμα από το εργοστάσιο της HIF Global θα παραχθούν χρησιμοποιώντας 2 εκατομμύρια τόνους ανακυκλωμένου διοξειδίου του άνθρακα, σε συνδυασμό με τη χρήση 300.000 τόνων "πράσινου" υδρογόνου που έχει διαχωριστεί από το νερό με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Κατά την κατασκευή του εργοστασίου θα δημιουργηθούν 4.500 θέσεις εργασίας, ενώ για τη λειτουργία του προβλέπεται να απασχολούνται 100 μόνιμοι υπάλληλοι.

Η κατασκευή του εργοστασίου αναμένεται να ξεκινήσει το 2024

Πηγη www.motomag.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Τιμές βενζίνης – Σαφής μείωση, αλλά μεγάλη αβεβαιότητα​

77263c9e1bbd2667d6a89403274e0b21_XL.jpg

Πτώση της τάξης των 10 λεπτών στο λίτρο κατά μέσο όρο, εν μέσω κατακρήμνισης και των διεθνών τιμών πετρελαίου, όμως ο πόλεμος στο Ισραήλ ίσως δράσει ως καταλύτης για αύξηση τιμών εκ νέου...

Μια κάποια μείωση στις τιμές βενζίνης, τις τελευταίες ημέρες, είναι εμφανής, καθώς οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς υποχώρησαν αισθητά – το βαρέλι τιμολογείται στα επίπεδα των 85 δολαρίων το βαρέλι, μετά την κορύφωση των 93 δολαρίων, στις 27 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με το χθεσινό δελτίο τιμών του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης στην ελληνική επικράτεια, βρίσκεται στα 1,917 ευρώ το λίτρο. Η 100άρα αμόλυβδη, παίζει στα 2,12 ευρώ το λίτρο.

Η απτή μείωση της τιμής στην αντλία μπορεί να δημιουργεί μία αισιοδοξία, προς το παρόν, για τους καταναλωτές, όμως ο κίνδυνος νέων αυξήσεων παραμένει, λόγω (και) του πολέμου στο Ισραήλ – ήδη, από το «χαμηλό» των 82 δολαρίων το βαρέλι, που καταγράφηκε στις 5 Οκτωβρίου, ήδη έχουμε μια αύξηση που προσωρινά «άγγιξε» και τα 86 δολάρια.

Μόνο τα δεδομένα των επόμενων ημερών θα δείξουν πως θα εξελιχθεί η κατάσταση.
 

wheelboy

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
3.760
Μοτοσυκλέτα
Multistrada 1200s DVT
Όνομα
Yannis
Περιοχή
Ελευσίνα

Τιμές βενζίνης – Σαφής μείωση, αλλά μεγάλη αβεβαιότητα​

View attachment 53811

Πτώση της τάξης των 10 λεπτών στο λίτρο κατά μέσο όρο, εν μέσω κατακρήμνισης και των διεθνών τιμών πετρελαίου, όμως ο πόλεμος στο Ισραήλ ίσως δράσει ως καταλύτης για αύξηση τιμών εκ νέου...

Μια κάποια μείωση στις τιμές βενζίνης, τις τελευταίες ημέρες, είναι εμφανής, καθώς οι τιμές του πετρελαίου διεθνώς υποχώρησαν αισθητά – το βαρέλι τιμολογείται στα επίπεδα των 85 δολαρίων το βαρέλι, μετά την κορύφωση των 93 δολαρίων, στις 27 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με το χθεσινό δελτίο τιμών του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, η μέση τιμή της απλής αμόλυβδης στην ελληνική επικράτεια, βρίσκεται στα 1,917 ευρώ το λίτρο. Η 100άρα αμόλυβδη, παίζει στα 2,12 ευρώ το λίτρο.

Η απτή μείωση της τιμής στην αντλία μπορεί να δημιουργεί μία αισιοδοξία, προς το παρόν, για τους καταναλωτές, όμως ο κίνδυνος νέων αυξήσεων παραμένει, λόγω (και) του πολέμου στο Ισραήλ – ήδη, από το «χαμηλό» των 82 δολαρίων το βαρέλι, που καταγράφηκε στις 5 Οκτωβρίου, ήδη έχουμε μια αύξηση που προσωρινά «άγγιξε» και τα 86 δολάρια.

Μόνο τα δεδομένα των επόμενων ημερών θα δείξουν πως θα εξελιχθεί η κατάσταση.
Το 2013 που είχε το βαρέλι κάπου στα 115$ στην αντλία η βενζίνη δεν ξεπερνούσε αν θυμάμαι καλά το 1,30€!
 

panavour

member
Δημοσιεύσεις
1.615
Ηλικία
63
Περιοχή
αθηναι
Μοτοσυκλέτα
voge500ds
Όνομα
pan
Το 2013 που είχε το βαρέλι κάπου στα 115$ στην αντλία η βενζίνη δεν ξεπερνούσε αν θυμάμαι καλά το 1,30€!
Μετά έγινε χρηματιστήριακο είδος,και φτάσαμε εκεί που φτάσαμε.Οπως και με το ρεύμα.Κατα τα άλλα η θετική αξιολόγηση των οίκων μας μάρανε.Θα ξεπαγιασουμε τον χειμώνα με Α+ αξιολόγηση
 

Crazy Horse

new member
Δημοσιεύσεις
150
Ηλικία
59
Περιοχή
Λαγονήσι Αττικής
Μοτοσυκλέτα
Moto guzzi stelvio 1200 4v ntx
Όνομα
Αντώνης
Περιοχή
Λαγονήσι Αττικής
Το 2013 που είχε το βαρέλι κάπου στα 115$ στην αντλία η βενζίνη δεν ξεπερνούσε αν θυμάμαι καλά το 1,30€!
Αυτά ήταν πριν τον Ευκλείδη..
 
Δημοσιεύσεις
99
Ηλικία
47
Περιοχή
Svalbard
Μοτοσυκλέτα
Αύρα
Όνομα
Νίκος
Το 2013 που είχε το βαρέλι κάπου στα 115$ στην αντλία η βενζίνη δεν ξεπερνούσε αν θυμάμαι καλά το 1,30€!

+100000 ρε Γιάννη! Αυτό ακριβώς ήθελα να γράψω και εγώ. Πως γίνεται στο παρελθόν να είχαμε τιμές "ανα βαρέλι" που να ξεπερνά "ψυχολογικά όρια των 100 δολλαρίων" και άλλες μπούρδες και η βενζίνη να ήταν εκεί που ήταν και τώρα να λένε οτι η τιμή ...έπεσε στα 1.910 / λίτρο;
Μα καλά, ΔΕΝ ντρέπονται λιγάκι οι δημοσιογράφοι να γράφουν τέτοια πράγματα;

Θυμάμαι να πληρώνω τέτοιες τιμές βενζίνης στη Νορβηγία και να κλαίω και έχουμε καταντήσει να θεωρούμε τέτοιες τιμές στην Ελλάδα φτηνές;
Γιατί ο μέσος πολίτης να βλέπει τιμή γάλακτος στα 2 ευρώ και να απλώνει χέρι να παίρνει το μπουκάλι; Καλύτερα να μη σώσω να πάρω ποτέ, ή αν πρέπει για το παιδί, τότε να ψάξω δέκα μαγαζιά να βρω κάπου πιο λογικές τιμές.
Γιατί τα βενζινάδικα με το που κλ@νει ο κάθε καμηλοβοσκός της Σαουδικής Αραβίας να ανεβάζουν τις τιμές σε χρόνο dt, ενώ όταν πέφτουν παγκοσμίως εδώ να ξεχνάνε να κατέβουν;
Γιατί να παίζουν το ρεύμα στα χρηματιστήρια και να έχω μετά τη ΔΕΗ να στέλνει χωρίς καμία ειρωνία flyers όπου λεει οτι μέχρι το έτος 2050 θα έχουμε ρεύμα απο 20% ανανεώσιμες πηγες λες και αυτό είναι κατόρθωμα μιας χώρας του 21ου αιώνα;
Πότε θα απαλλαγούμε απο τα σιχαμερά καρτέλ κάθε λογής σε αυτό τον τόπο;
 

panavour

member
Δημοσιεύσεις
1.615
Ηλικία
63
Περιοχή
αθηναι
Μοτοσυκλέτα
voge500ds
Όνομα
pan
Γιατί τα βενζινάδικα με το που κλ@νει ο κάθε καμηλοβοσκός της Σαουδικής Αραβίας να ανεβάζουν τις τιμές σε χρόνο dt, ενώ όταν πέφτουν παγκοσμίως εδώ να ξεχνάνε να κατέβουν;
να έχω μετά τη ΔΕΗ να στέλνει χωρίς καμία ειρωνία flyers όπου λεει οτι μέχρι το έτος 2050 θα έχουμε ρεύμα απο 20% ανανεώσιμες πηγες
1)τις τιμές τις ανεβάζει το διυλιστήριο και το χρηματιστήριο ενέργειας και όχι το βενζινάδικο.
2)Ειναι μέρες,που έχουμε ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές πάνω από 90% ήδη.Αυτο σύμφωνα με ανακοινώσεις της ΔΕΗ.Το θέμα είναι ναρχεται φθηνότερα στον καταναλωτή.Επισης οι ανανεώσιμες πηγές (κυρίως για τις ανεμογεννήτριες μιλάμε) πολεμουνται πανταχόθεν στην Ελλάδα,από τους γνωστούς κύκλους.
 

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.478
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Πότε θα απαλλαγούμε απο τα σιχαμερά καρτέλ κάθε λογής σε αυτό τον τόπο;
Όσο ψηφίζουμε τα ίδια μπάζα ?? Ποτεεεεεε.

Γιατί απλά, δεν θελουμΕ.
 

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.480
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
1)τις τιμές τις ανεβάζει το διυλιστήριο και το χρηματιστήριο ενέργειας και όχι το βενζινάδικο.
2)Ειναι μέρες,που έχουμε ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές πάνω από 90% ήδη.Αυτο σύμφωνα με ανακοινώσεις της ΔΕΗ.Το θέμα είναι ναρχεται φθηνότερα στον καταναλωτή.Επισης οι ανανεώσιμες πηγές (κυρίως για τις ανεμογεννήτριες μιλάμε) πολεμουνται πανταχόθεν στην Ελλάδα,από τους γνωστούς κύκλους.
Και τα βενζινάδικα βάζουν τον δικό τους δάκτυλο στις τιμές, νοθεία, κλέψιμο και γενικά ότι έχει να κάνει με την κερδοσκοπία τους. Αν έχω καταλάβει καλά τα κόστη λειτουργίας μιας ανεμογεννήτριας είναι τόσο υψηλά σε συντήρηση και κατασκευή που δεν ξέρω αν τελικά το μόνο όφελος είναι στην ρύπανση ή τελικά όχι; Πολλοί (δεν είναι δική μου η σκέψη) λένε ότι οι φωτιές του καλοκαιριού μπήκαν επίτηδες ώστε να δημιουργήσουν νέες τοποθεσίες για ανεμογεννήτριες. Επίσης καλές είναι οι ανακυκλώσιμες πηγές ενέργειας αλλά.... να γίνονται εις όφελος του περιβάλλοντος και της οικονομίας και όχι για την μάσα κάποιων που θέλουν να βγάλουν χρήματα.
Δεν γίνεται η Ελλάδα να θέλει να προχωρήσει σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας(π.χ. στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα) χωρίς να έχει τις υποδομές που χρειάζονται για αυτά. Το κορυφαίο είναι το κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκίνητου που τελικά βγαίνει πιο ακριβά από το αέριο ή ακόμη και από την βενζίνη.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.449
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Και τα βενζινάδικα βάζουν τον δικό τους δάκτυλο στις τιμές, νοθεία, κλέψιμο και γενικά ότι έχει να κάνει με την κερδοσκοπία τους. Αν έχω καταλάβει καλά τα κόστη λειτουργίας μιας ανεμογεννήτριας είναι τόσο υψηλά σε συντήρηση και κατασκευή που δεν ξέρω αν τελικά το μόνο όφελος είναι στην ρύπανση ή τελικά όχι; Πολλοί (δεν είναι δική μου η σκέψη) λένε ότι οι φωτιές του καλοκαιριού μπήκαν επίτηδες ώστε να δημιουργήσουν νέες τοποθεσίες για ανεμογεννήτριες. Επίσης καλές είναι οι ανακυκλώσιμες πηγές ενέργειας αλλά.... να γίνονται εις όφελος του περιβάλλοντος και της οικονομίας και όχι για την μάσα κάποιων που θέλουν να βγάλουν χρήματα.
Δεν γίνεται η Ελλάδα να θέλει να προχωρήσει σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας(π.χ. στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα) χωρίς να έχει τις υποδομές που χρειάζονται για αυτά. Το κορυφαίο είναι το κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκίνητου που τελικά βγαίνει πιο ακριβά από το αέριο ή ακόμη και από την βενζίνη.

Θα συμφωνησω σχεδον σε ολα εκτος απο το θεμα των φωτιων.

Γενικα ειναι ενα τουρλουμπουκι η ολη η ιστορια.Οσο και αν εψαξα δεν βρηκα κατι που να με πειθει οτι καποια μορφη ενεργειας ειναι οικονομικοτερη απο καποια αλλη.Ακους αποψεις και απο τις δυο μεριες που τα παρουσιαζουν οπως τους βολευει αλλα δεν ειδα καποια σοβαρη μελετη που να μου επιτρεπει να βγαλω συμπερασματα.


ΥΓ Μην με παραπεμψει καποιος σε κανενα βιντεακι για να ξεστραβωθω.Joy
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.449
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
"Ιστορικά υψηλή κερδοφορία ανακοίνωσαν τα ΕΛ.ΠΕ για το σύνολο του 2022 λόγω του διεθνούς περιβάλλοντος διύλισης, των εξαγωγών και των νέων επενδύσεων σε ΑΠΕ....
...Συγκρίσιμα Καθαρά Κέρδη Δ’ Τριμήνου 2022, και €1.006 εκατ. στο σύνολο του έτους,..."

πηγη:https://energypress.gr/news/rekor-k...1-dis-eyro-alma-sti-zitisi-kaysimon-petrelaio
 
Δημοσιεύσεις
99
Ηλικία
47
Περιοχή
Svalbard
Μοτοσυκλέτα
Αύρα
Όνομα
Νίκος
"Ιστορικά υψηλή κερδοφορία ανακοίνωσαν τα ΕΛ.ΠΕ για το σύνολο του 2022 λόγω του διεθνούς περιβάλλοντος διύλισης, των εξαγωγών και των νέων επενδύσεων σε ΑΠΕ....
...Συγκρίσιμα Καθαρά Κέρδη Δ’ Τριμήνου 2022, και €1.006 εκατ. στο σύνολο του έτους,..."

πηγη:https://energypress.gr/news/rekor-k...1-dis-eyro-alma-sti-zitisi-kaysimon-petrelaio
Δηλαδή εγώ για να καταλάβω κάτι. Ακόμα και αν η βενζίνη πάει στα 3,5 € το λίτρο, εμείς εδώ ακόμα θα αγοράζουμε, έτσι;
Το ξέρω ότι είναι αγαθό ανάγκης για πολλούς, είναι ανελαστική η ζήτηση κλπ, αλλά που θα πάει όλο αυτό; Πότε θα φτάσουμε σε σημείο να πούμε "μέχρι εδω" και να πάρουμε δραστικά μέσα;
 

panavour

member
Δημοσιεύσεις
1.615
Ηλικία
63
Περιοχή
αθηναι
Μοτοσυκλέτα
voge500ds
Όνομα
pan
Δηλαδή εγώ για να καταλάβω κάτι. Ακόμα και αν η βενζίνη πάει στα 3,5 € το λίτρο, εμείς εδώ ακόμα θα αγοράζουμε, έτσι;
Το ξέρω ότι είναι αγαθό ανάγκης για πολλούς, είναι ανελαστική η ζήτηση κλπ, αλλά που θα πάει όλο αυτό; Πότε θα φτάσουμε σε σημείο να πούμε "μέχρι εδω" και να πάρουμε δραστικά μέσα;
Κάνε την ερώτηση στον εαυτό σου,και ξεκίνα την απάντηση.Ποτε θα σταματαγες να κυκλοφορείς το μηχανάκι σου,και να χρησιμοποιείς για ΟΛΕΣ σου τις μετακινήσεις,ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ,τα Μ.Μ.Μ.???
 

panavour

member
Δημοσιεύσεις
1.615
Ηλικία
63
Περιοχή
αθηναι
Μοτοσυκλέτα
voge500ds
Όνομα
pan
Και τα βενζινάδικα βάζουν τον δικό τους δάκτυλο στις τιμές, νοθεία, κλέψιμο και γενικά ότι έχει να κάνει με την κερδοσκοπία τους. Αν έχω καταλάβει καλά τα κόστη λειτουργίας μιας ανεμογεννήτριας είναι τόσο υψηλά σε συντήρηση και κατασκευή που δεν ξέρω αν τελικά το μόνο όφελος είναι στην ρύπανση ή τελικά όχι; Πολλοί (δεν είναι δική μου η σκέψη) λένε ότι οι φωτιές του καλοκαιριού μπήκαν επίτηδες ώστε να δημιουργήσουν νέες τοποθεσίες για ανεμογεννήτριες. Επίσης καλές είναι οι ανακυκλώσιμες πηγές ενέργειας αλλά.... να γίνονται εις όφελος του περιβάλλοντος και της οικονομίας και όχι για την μάσα κάποιων που θέλουν να βγάλουν χρήματα.
Δεν γίνεται η Ελλάδα να θέλει να προχωρήσει σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας(π.χ. στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα) χωρίς να έχει τις υποδομές που χρειάζονται για αυτά. Το κορυφαίο είναι το κόστος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκίνητου που τελικά βγαίνει πιο ακριβά από το αέριο ή ακόμη και από την βενζίνη.
1)η νοθεία,και το κλέψιμο,στα βενζινάδικα είναι άλλο θέμα,και άπτεται του ποινικού δικαίου,και γινόταν πάντα.
2)τα κόστη κατασκευής και συντήρησης,των ανεμογεννητριών αφορούν τους ιδιοκτήτες επενδυτές αυτών.Προφανως για να επενδύουν σημαίνει ότι έχουν κέρδος.Η αλλαγή σε ανανεώσιμες πηγές θα γίνει σε βάθος χρόνου και έτσι πρέπει για την υγεία μας, σίγουρα ομως πρέπει να γίνει χωρίς μεγάλες κοινωνικές αναταράξεις,και εκεί θα πρέπει να δωθεί και η προσοχή του κράτους,σε φαινόμενα ελλείψεων και κερδοσκοπίας,που συνήθως γίνονται σ' αυτές τις περιπτώσεις, ώστε να προστατευθούν οι ασθενέστεροι.Οσον αφορά σχεση πυρκαγιων και εξάπλωσης ανεμογεννητριών,θα το αφήσω ασχολιαστο,ως μη άξιο (για μένα πάντα) προς σχολιασμό.
 
Δημοσιεύσεις
99
Ηλικία
47
Περιοχή
Svalbard
Μοτοσυκλέτα
Αύρα
Όνομα
Νίκος
Κάνε την ερώτηση στον εαυτό σου,και ξεκίνα την απάντηση.Ποτε θα σταματαγες να κυκλοφορείς το μηχανάκι σου,και να χρησιμοποιείς για ΟΛΕΣ σου τις μετακινήσεις,ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ,τα Μ.Μ.Μ.???
Πολυ σωστή παρατήρηση. Για αυτό και εγώ λέω για ανελαστική ζήτηση.

Εγώ προσωπικά δεν οδηγώ πλέον τη μηχανή σχεδόν ποτέ λόγω υποχρεώσεων και οικογένειας. Έχω ένα μικρό οικογενειακό παρκαρισμένο το περισσότερο καιρό και προσπαθούμε να μετακινουμαστε με τα πόδια όσο γίνεται. Όταν πρέπει να πάμε κάπου μακρύτερα τότε παίρνουμε το αυτοκίνητο.

Όμως περαν απο αυτο, θα πω οτι προσωπικα και μονο, αν η τιμή στη βενζίνη καταντήσει να πάει στα 3+ τότε ναι, θα σταματήσω να χρησιμοποιώ οτιδήποτε βενζινοκινητο για το πείσμα και μονο κ θα κοιτάξω να τα κάνω όλα ηλεκτρικά.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.449
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Δηλαδή εγώ για να καταλάβω κάτι. Ακόμα και αν η βενζίνη πάει στα 3,5 € το λίτρο, εμείς εδώ ακόμα θα αγοράζουμε, έτσι;
Το ξέρω ότι είναι αγαθό ανάγκης για πολλούς, είναι ανελαστική η ζήτηση κλπ, αλλά που θα πάει όλο αυτό; Πότε θα φτάσουμε σε σημείο να πούμε "μέχρι εδω" και να πάρουμε δραστικά μέσα;
Ποτε θα ελεγα.
 

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.480
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
1)η νοθεία,και το κλέψιμο,στα βενζινάδικα είναι άλλο θέμα,και άπτεται του ποινικού δικαίου,και γινόταν πάντα.
2)τα κόστη κατασκευής και συντήρησης,των ανεμογεννητριών αφορούν τους ιδιοκτήτες επενδυτές αυτών.Προφανως για να επενδύουν σημαίνει ότι έχουν κέρδος.Η αλλαγή σε ανανεώσιμες πηγές θα γίνει σε βάθος χρόνου και έτσι πρέπει για την υγεία μας, σίγουρα ομως πρέπει να γίνει χωρίς μεγάλες κοινωνικές αναταράξεις,και εκεί θα πρέπει να δωθεί και η προσοχή του κράτους,σε φαινόμενα ελλείψεων και κερδοσκοπίας,που συνήθως γίνονται σ' αυτές τις περιπτώσεις, ώστε να προστατευθούν οι ασθενέστεροι.Οσον αφορά σχεση πυρκαγιων και εξάπλωσης ανεμογεννητριών,θα το αφήσω ασχολιαστο,ως μη άξιο (για μένα πάντα) προς σχολιασμό.
Δεν λέω αν άπτεται στο ποινικό δίκαιο ή όπου αλλού αλλά μεταφέρεται άμεσα στην τσέπη του καταναλωτή και γι αυτό το ανέφερα. Τα κόστη των ανεμογεννητριών πάλι μεταφράζονται σε τελικά ακριβό ρεύμα που αφορά την τσέπη του καταναλωτή. Τώρα για το θέμα των πυρκαγιών όπως ανέφερα δεν είναι δική μου άποψη.
 
Top Bottom