Τεστ ελαστικών μοτοσυκλέτας και γενικα περι ελαστικων

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.404
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Pirelli Diablo Rosso IV Corsa – Βελτιώσεις παντού για την επετειακή τέταρτη γενιά​

diablo-rosso-iv-corsa-ambience11.jpgdiablo-rosso-iv-corsa-ambience6.jpg
Γιορτάζοντας τα 150 χρόνια της Pirelli με το επετειακό σήμα στα τοιχώματά τους, τα νέα σπορ λάστιχα έρχονται να υπηρετήσουν την απαιτητική οδήγηση.
Στη χρονιά που σηματοδοτεί την επέτειο ενάμιση αιώνα ζωής η Pirelli παρουσιάζει την τέταρτη γενιά Diablo Rosso Corsa, σχεδιασμένη για σπορ μοτοσυκλέτες επιδόσεων με στόχο να προσφέρει μια ακόμη πιο στιβαρή βάση πάνω στην οποία ο αναβάτης μπορεί να αναπτύξει τις οδηγικές του ικανότητες και να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας του.
diablo-rosso-iv-corsa-front-3-4.jpgdiablo-rosso-iv-corsa-rear-3-4.jpg
Τα νέα ελαστικά Diablo Rosso IV Corsa διαθέτουν τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:
Χάραξη
Οι αυλακώσεις στην επιφάνεια του λάστιχου είναι εδώ 25% αραιότερες συγκριτικά με τα Diablo Rosso IV.

Στην κεντρική ζώνη του πέλματος οι διαμήκεις αυλακώσεις έχουν σχεδιαστεί για σταθερότητα και ικανή απομάκρυνση του νερού, ενώ σημαντικός στόχος τους είναι και η ομοιομορφία στη φθορά ώστε το λάστιχο να διατηρεί απαράλλαχτα τα δυναμικά του χαρακτηριστικά στη διάρκεια ζωής του.
Στις άκρες του πέλματος (ώμους) μια φαρδιά σλικ επιφάνεια προσφέρει μεγιστοποιημένη ικανότητα εύρεσης πρόσφυσης και ακρίβεια στην κατευθυντικότητα όταν η μοτοσυκλέτα είναι πλαγιασμένη σε μεγάλες κλίσεις.
Γόμα
Το μπροστινό λάστιχο είναι χωρισμένο σε τρεις ζώνες, χρησιμοποιώντας δύο τύπους γόμας.

Η κεντρική ζώνη χαρακτηρίζεται από ένα μίγμα με μεγάλη περιεκτικότητα σε πυρίτιο (silica) και απασχολεί περίπου το 45% της συνολικής επιφάνειας του πέλματος, αναλογώντας στο κομμάτι που χρησιμοποιείται μέχρι κλίση 25 μοιρών.
Οι πλαϊνές ζώνες διαθέτουν μια *****ότερη γόμα, πάλι πλούσια σε πυρίτιο, η οποία εξελίχθηκε χρησιμοποιώντας ειδικές ρητίνες για να προσφέρει άριστη πρόσφυση και να αυξήσει την πληροφόρηση (feedback) του μπροστινού ελαστικού.
Ο πίσω τροχός επίσης χαρακτηρίζεται από ένα σχέδιο διπλής γόμας ώστε να συνεργάζεται αρμονικά με το μπροστινό. Η κεντρική ζώνη έχει σχεδιαστεί για να φτάνει γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας και να βρίσκει πρόσφυση σε διάφορες συνθήκες οδοστρώματος.

Στους ώμους του ελαστικού η 100% Carbon Black γόμα προέρχεται κατευθείαν από τις αγωνιστικές γόμες των Diablo Supercorsa SC, για απόλυτη υποστήριξη στη μέγιστη κλίση της μοτοσυκλέτας και πρόσφυση στην επιτάχυνση κατά την έξοδο από τη στροφή, μια δύσκολη συνθήκη πλέον με τη ροπή που παράγουν πλέον οι σύγχρονες superbikes.
Προφίλ
Η άπλετη τεχνογνωσία της Pirelli από τους αγώνες σε όλα τα επίπεδα επέτρεψε στην ιταλική εταιρεία να φτιάξει τα Diablo Rosso IV Corsa με ένα προφίλ πολλαπλής καμπυλότητας.

Η κεντρική ζώνη έχει πιο επιθετικό προφίλ για να διευκολύνει την είσοδο στη στροφή και τις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης.
Στις πλαϊνές ζώνες του λάστιχου η καμπυλότητα είναι μειωμένη ώστε να προκύπτει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με την άσφαλτο, άρα περισσότερη πρόσφυση μέσα στη στροφή.
Το προφίλ αυτό χαρακτηρίζει τόσο το μπροστινό όσο και το πίσω λάστιχο, ώστε η συνολική ισορροπία της μοτοσυκλέτας να παραμένει φυσική.
Δομή
Στη βάση τους τα νέα Diablo Rosso IV Corsa βασίζονται σε αγωνιστικά σχέδια με τεχνολογία zero-degree steel belt, προσαρμόζοντάς τη για χρήση σε μεγάλο εύρος απόδοσης (από τον δρόμο ως την πίστα), αλλά και για να συνεργάζεται αρμονικά με τα πιο προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα των μοτοσυκλετών.
Τα δομικά κορδόνια στον σκελετό των ελαστικών είναι πιο άκαμπτα, αλλά και 20% πιο αραιά διατεταγμένα συγκριτικά με ένα στάνταρ σπορ λάστιχο. Η επιλογή αυτή επιτρέπει περισσότερο χώρο για το κυρίως μίγμα του ελαστικού, κάτι που ευεργετεί την ακρίβεια στην οδήγηση, αλλά και την άνεση, καθώς το περισσότερο υλικό σημαίνει και καλύτερες ιδιότητες απόσβεσης των ανωμαλιών του οδοστρώματος.

Η γκάμα
Τα νέα Diablo Rosso IV Corsa θα είναι διαθέσιμα στις ακόλουθες διαστάσεις. Δίπλα σε αυτές αναγράφεται ο εκτιμώμενος χρόνος διαθεσιμότητας στην αγορά:
Μπροστινά
110/70 ZR 17 M/C 54W TL - 07/2022
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL - 01/2022
Πίσω
150/60 ZR 17 M/C 66W TL - 07/2022
180/55 ZR 17 M/C (73W) TL - 01/2022
180/60 ZR 17 M/C (75W) TL - 03/2022
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL - 06/2022
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL - 01/2022
200/55 ZR 17 M/C (78W) TL - 04/2022
200/60 ZR 17 M/C (80W) TL - 04/2022

Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.404
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Dunlop Quilifier CORE 2022: Νέο ελαστικό υψηλών επιδόσεων​

Τεχνολογία και τιμή

Η Dunlop προσθέτει για το 2022 έναν νέο ελαστικό στην κατηγορία Hypersport σε διαστάσεις που καλύπτουν ένα τεράστιο φάσμα μοτοσυκλετών δρόμου, με δύο εμπρός ελαστικά (120/70-17 και 120/60-17) και πέντε πίσω (160/60-17, 180/55-17, 190/50-17, 190/55-17 και 200/50-17). Στόχος είναι να προσφέρει σε προσιτή τιμή τις νέες τεχνολογίες που έχει αναπτύξει η Dunlop, όπως Dynamic Front Formula, Carcass Tension Control System και Jointless Belt, δημιουργώντας μαζί με τα SportSmart TT και SportSmart Mk3 για ολοκληρωμένη γκάμα επιλογών για τους αναβάτες των μοτοσυκλετών δρόμου μεσαίου και μεγάλου κυβισμού. Στο δελτίο τύπου που ακολουθεί θα βρείτε περισσότερες λεπτομέρειες για τα νέα Qualifier CORE καθώς και πληροφορίες για τις ημερομηνίες άφιξής τους:



Δελτίο Τύπου

Hypersport απόδοση για όλους: Η Dunlop παρουσιάζει το νέο Qualifier CORE
  • Το Dunlop Qualifier CORE ξεκινά να διατίθεται σε τρεις διαστάσεις
  • Hypersport απόδοση σε προσιτή τιμή
  • Βελτιωμένη απόδοση σε βρεγμένο οδόστρωμα σε σχέση με τον προκάτοχό του
Η Dunlop παρουσιάζει το νεότερο μέλος στην οικογένεια των hypersport ελαστικών, το Qualifier CORE, που προσφέρει εξαιρετική απόδοση σε προσιτή τιμή για αναβάτες μίας ευρείας γκάμας μοτοσυκλετών από μεσαίου κυβισμού street έως και supersport.
Εξοπλισμένο με την πλέον πρόσφατη τεχνολογία της Dunlop, το Qualifier CORE προσφέρει τη γνωστή hypersport απόδοση της Dunlop σε προνομιακή τιμή συνδυάζοντας πρόσφυση και προσιτή τιμή για όλες τις μικρές και μεσαίες street, power-naked, sport αλλά και sport touring μοτοσυκλέτες μέχρι και τις supersport.
Οι βασικές τεχνολογίες με τις οποίες η Dunlop έχει εξοπλίσει το Qualifier CORE συμπεριλαμβάνουν την Dynamic Front Formula, το Carcass Tension Control System και το Jointless Belt εξασφαλίζοντας έτσι απαράμιλλη ευελιξία καθώς και σταθερότητα, ενώ οι καινοτομίες όπως η γόμα με μεγαλύτερη περιεκτικότητα πυριτίου βελτιώνουν την πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες.
Η σχεδίαση της χάραξης προέρχεται από την δοκιμασμένη πρώτη γενιά του Dunlop Sportmax SportSmart έχοντας εξελιχθεί για να συνεργάζεται πλήρως με τις τεχνολογίες της γόμας συνδράμοντας σε μία ισορροπημένη ακαμψία πέλματος και ομοιόμορφη φθορά. Η επανασχεδιασμένη χάραξη με τις νέες αυλακώσεις προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα συγκριτικά με τον προκάτοχο του Qualifier CORE, το Qualifier II. Χάρη στην τεχνολογία της Dunlop, Heat Control Technology, η σύνθεση του πέλματος με στρώματα από διαφορετικά μείγματα προσφέρουν σημαντικά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής καθώς το ελαστικό συνεχίζει να αποδίδει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, προσφέροντας στον αναβάτη μεγαλύτερη αξία.
Στην οικογένεια των hypersport ελαστικών της Dunlop που συγκαταλέγεται το Qualifier CORE, περιλαμβάνονται επίσης τα premium ελαστικά SportSmart TT και SportSmart Mk3. Και τα δυο διαθέτουν καινοτομίες που προσφέρουν εντυπωσιακή απόδοση στους αναβάτες των μεσαίων street μέχρι και των superbike.





Το Qualifier CORE αρχικά κυκλοφορεί σε τρεις ευρείας κυκλοφορίας διαστάσεις από τον Ιανουάριο του 2022: 120/70ZR17 (μπροστινό), 160/60ZR17 (πίσω) και 180/55ZR17 (πίσω). Στο 4ο τρίμηνο του 2022, μια επιπλέον διάσταση μπροστινού ελαστικού (120/60ZR17) και τρεις νέες διαστάσεις πίσω ελαστικού (190/50ZR17, 190/55ZR17 και 200/50ZR17) θα είναι διαθέσιμες.
Ο Luca Davide Andreoni, Marketing Manager της Dunlop Ευρώπης, δήλωσε: “Όπως και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας hypersport ελαστικών της Dunlop, το Qualifier CORE προσφέρει δυναμικό χειρισμό και εξαιρετική πληροφόρηση ώστε οι αναβάτες να εκμεταλλεύονται στο έπακρο την απόδοση της μοτοσυκλέτας τους, είτε είναι naked, sport, sportouring ή roadster. Εξελίξαμε το Qualifier CORE με τη φιλοσοφία της «απόδοσης σε προσιτή τιμή» προκειμένου να αξιοποιήσουμε τα καινοτόμα χαρακτηριστικά που δίνουν ηγετικά προτερήματα στα hypersport ελαστικά SportSmart TT και SportSmart Mk3 προσφέροντας στους αναβάτες μία εξαιρετική λύση σε προνομιακή τιμή.”

Σχετικά με την Dunlop
Η Dunlop Europe είναι ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές ελαστικών μοτοσικλετών στον κόσμο με εντυπωσιακό ιστορικό επιτυχιών στοn μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η Dunlop Europe είναι τεχνικός συνεργάτης των πρωταθλητριών ομάδων στο Endurance World Championship Racing, επίσημος προμηθευτής ελαστικών στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Moto2 και Moto3 και η πιο επιτυχημένη μάρκα ελαστικών στην ιστορία του Isle of Man TT. Για εκτός δρόμου διοργανώσεις, η Dunlop είναι η επιλογή των νικητών και πρωταθλητών MXGP και Supercross.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Dunlop, επισκεφθείτε τη διεύθυνση www.dunlop.eu
Σχετικά με την Goodyear
Η Goodyear είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ελαστικών παγκοσμίως.
Απασχολεί περίπου 63,000 άτομα και κατασκευάζει τα προϊόντα της σε 47 εργοστάσια σε 21 χώρες ανά τον κόσμο. Διαθέτει δύο Κέντρα Καινοτομίας στο Akron του Ohio και στο Colmar-Berg του Λουξεμβούργου, όπου αναπτύσσονται κορυφαία προϊόντα και υπηρεσίες αιχμής που θέτουν τα πρότυπα τεχνολογίας και επιδόσεων για την βιομηχανία.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Goodyear και τα προϊόντα της, παρακαλούμε επισκεφθείτε την επίσημη ιστοσελίδα www.goodyear.eu.

Πηγη www.motomag.gr
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.161
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Ερωτησις: Τι λάστιχα βάζουμε στο μεγάλο μεκανακι; Ιδού η απορία....
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Σκορπιούς (Pirelli Scorpion Trail II)
Κορυφή.
Pirelli??
Ναι Μάνο.
Λένε τα καλύτερα...

Τα φοράω στο 1150.

Καθαρά για άσφαλτο...
Πετραδάκια κλπ... θέμα...
Άσπρες γραμμές κάτω... θέμα...
Βροχή... ΔΕΝ έχω οδηγήσει σε καλή άσφαλτο.Οπότε είμαι πάρα πολύ επιφυλακτικός..

Το σκάλισμα τους μου δείχνει ότι εύκολα θα τετραγωνίσουν..

Είχα τα Dunlop trailsmart max πριν.Ίσως... Ίσως ξαναγράφω να μου έκατσαν καλύτερα από τα pirelli στο παλιότερης τεχνολογίας μηχανάκι μου και τον τρόπο οδήγησής μου.

Μichelin anakee adventure.
Το κρατάω...

Μου αρέσει περισσότερο σαν σκάλισμα από τα pirelli.Τα παιδιά είχαν αναφέρει λίγο θόρυβο παραπάνω αλλά όπως έχει αναφέρει κι ο @esel σε μια παρουσίαση μέλους,τον έχει αποδεχτεί πλήρως στα 150.

Μίλα με Γρήγορη και Στέλιο Μάνο...
Smileys drinking beer Emoticon
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.161
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Μichelin anakee adventure.

Στάλθηκε από το MAR-LX1A μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Και το Conti σκέφτομαι Γρήγορη.
 

grigoris gs

well know member
Δημοσιεύσεις
3.505
Ηλικία
51
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ ΑΧΑΙΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GS ADVE
Όνομα
ΓΡΗΓΟΡΗΣ
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ ΑΧΑΙΑΣ
Και το Conti σκέφτομαι Γρήγορη.
Είναι ασφαλτινο όπως και οι σκορπιοί της pireli. Οποίο και από τα 3 να διαλέξεις θα μείνεις ευχαριστημενος. Για πολύ γρήγορη οδήγηση θα σου πρότεινα τους σκορπιούς οι γρήγοροι πίνουν νερό στο όνομα τους. Υπολόγισε αλλαγή στα 10000 με 11000 χλμ. Αν τελικά πας στα conti πρόσεξε μόνο την χώρα και την ημερομηνία παραγωγής ναι είναι από Ευρώπη και όχι από άλλη ήπειρο διότι αν θυμάμαι καλά είχαν αναφερθεί προβληματικες παρτιδες με στραβους σκελετούς στο μπροστινό ελαστικο. Το Michelin πιο αll around λάστιχο με πάρα πολύ καλή συμπεριφορά σε στεγνό και βρεγμένο ο θόρυβος είναι υποκειμενικο δεν μιλάμε για κάτι τρελό και αν ακούς και μουσική κατά την οδήγηση δεν τον καταλαβαινεις. Ότι και να βάλεις θα μείνεις ευχαριστημένος.

Στάλθηκε από το MAR-LX1A μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.404
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Dunlop Roadsmart IV: Το δοκιμάζουμε σε όλες τις συνθήκες​

Η νέα γενιά Roadsmart εξισώνει τις συνθήκες του δρόμου

Συνομιλώντας κατά καιρούς με τα στελέχη των μεγαλύτερων κατασκευαστών ελαστικών, έχω καταγράψει ορισμένους κοινούς προβληματισμούς που παραδέχονται όλοι τους πως ισχύουν στον ίδιο βαθμό, κι ένας από αυτούς είναι πως τα ελαστικά που προορίζονται για καθημερινή χρήση δρόμου, έχουν στην πράξη τόσες απαιτήσεις που ο σχεδιασμό και η εξέλιξή καταλήγει δυσκολότερο έργο από την εξέλιξη ενός αγωνιστικού ελαστικού. Διότι το τελευταίο καλείται να κάνει ένα πράγμα, τα ελαστικά αυτής της κατηγορίας πρέπει να είναι σπορ με αξιώσεις, αλλά να έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής, καλή απόδοση στο βρεγμένο, να ζεσταίνονται γρήγορα αλλά να μην υπερθεμαίνονται εύκολα, να απορροφούν ανωμαλίες του δρόμου χωρίς όμως κινητικότητα πέλματος και να αντέχουν και στο φόρτωμα και τέλος, εκείνο που παραβλέπουν όλοι, να διατηρούν αυτά τα χαρακτηριστικά σε αρκετές διαφορετικές διαστάσεις!
Υψηλόβαθμο στέλεχος της Dunlop στην Ευρώπη εξηγούσε στο ΜΟΤΟ, κατά την παρουσίαση του νέου ελαστικού που έχετε ήδη διαβάσει στο τεύχος 629, πως το Roadsmart IV είναι ο κοινός τόπος επαφής της εταιρείας με εκατοντάδες χιλιάδες αναβάτες, που σημαίνει πως η ανάπτυξή του έχει μεγαλύτερη σημασία από τα αγωνιστικά ελαστικά των Moto2 και Moto3 στα MotoGP που τα τελευταία χρόνια η Dunlop είναι αποκλειστικός προμηθευτής.

Η αναφορά δεν ήταν τυχαία, καθώς το Roadsmart IV επωφελείται από την τεράστια αγωνιστική πορεία της Dunlop με τρόπο πολύ άμεσο και πρακτικό και όχι θεωρητικό. Οι αγώνες αποτελούν τον τόπο της εξέλιξης του είδους, χωρίς αυτούς η εξέλιξη όχι μόνο είναι αργή αλλά μπορεί να οδηγηθεί και σε λάθους δρόμους. Μπορείς να πεις πως όλα τα ελαστικά δρόμου κάθε εταιρείας επωφελούνται από την αγωνιστική της πορεία με βάση την εμπειρία που έχει αποκτηθεί, όμως εδώ μιλάμε για κάτι τελείως πρακτικό και όχι θεωρητικό: Πρόσφατα το τμήμα αγωνιστικών ελαστικών της Dunlop, αυτό που κατασκευάζει τα ελαστικά της Moto2 και της Moto3, μετακόμισε από το Birmingham της Αγγλίας όπου βρισκόταν επί δεκαετίας, στο βασικό εργοστάσιο της Dunlop στην Γαλλία, εκεί που κατασκευάζονται και τα Roadsmart IV. Η μεταφορά αυτή προίκισε τις γραμμές παραγωγής των ελαστικών δρόμου με ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες εργαλειομηχανές βουλκανισμού και επέτρεψε στην Dunlop να χρησιμοποιήσει ορισμένες τεχνικές κατασκευής που μέχρι στιγμής υπήρχαν μόνο στους αγώνες και στα αγωνιστικά ελαστικά που μπορούσαν να καλύψουν το υψηλότερο κόστος παραγωγής. Η ενοποίηση αυτή όμως, έδωσε πρόσβαση σε εργαλεία που μέχρι πριν δεν μπορούσε να δικαιολογηθεί η ανάπτυξή τους χωρίς να αυξηθεί και το κόστος, κι έτσι από την απλή μεταφορά τεχνογνωσίας και εμπειρίας που γινόταν μέχρι πριν άμεσα και απρόσκοπτα στην κοινωνία της πληροφορίας που ζούμε, πλέον άνοιξε ο δρόμος και για την φυσική χρήση του εξοπλισμού!

Κι έτσι το Roadsmart IV γίνεται πλέον το πρώτο ελαστικό της κατηγορίας που κάνει χρήση της τεχνολογίας Jointless Tread. Η ονομασία περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο τοποθετείται η γόμα πάνω στον σκελετό. Όπως ακριβώς και με την Jointless Belt τεχνολογία για την κατασκευή του σκελετού που είτε με αυτή την ονομασία είτε με διαφορετική, όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές χρησιμοποιούν, αντίστοιχα και με την Jointless Tread η εξωτερική γόμα απλώνεται σε λωρίδες σε μορφή μαστίχης τυλιγμένη πάνω στον σκελετό και γίνεται ένα σώμα κατά την διαδικασία του βουλκανισμού στην νέα εργαλειομηχανή που μέχρι πριν είχαν πρόσβαση μονάχα τα αγωνιστικά ελαστικά. Μέχρι τώρα η γόμα των ελαστικών αυτής της κατηγορίας ήταν ένα φύλλο που τύλιγε τον σκελετό και επικολλιούνταν επάνω του και ο βουλκανισμός, μεταξύ άλλων, εξαφάνιζε και το σημείο της ένωσης.
Η άλλη βασική διαφορά που έχει το νέο ελαστικό με τον προκάτοχό του, είναι στην εξέλιξη της ίδιας της Jointless Belt τεχνολογίας καθώς τώρα το νήμα που αποτελεί τον σκελετό είναι ένα και ενιαίο, εφαρμόζεται απευθείας στο εσωτερικό πέλμα και περιμένει την γόμα σε μορφή μαστίχης για να επικολληθεί. Μέχρι τώρα η κατασκευή του σκελετού ξεκινούσε φτιάχνοντας μία πλακέ ζώνη από τρεις χορδές που εμποτίζονταν στο ίδιο μίγμα της γόμας, κι έπειτα αυτή η ζώνη τυλιγόταν πάνω στο εσωτερικό πέλμα με την Jointless Belt τεχνολογία. Ο εμποτισμός σε γόμα και η δημιουργία ζώνης ήταν ο μόνος τρόπος συγκόλλησης όλων των διαφορετικών στρωμάτων πριν ξεκινήσει ο βουλκανισμός. Τώρα μπορεί και αυτή η διαδικασία να αλλάξει κι έτσι ένα ενιαίο νήμα, χωρίς κάποιον εμποτισμό, τυλίγεται πάνω στο εσωτερικό πλέγμα και απευθείας εφαρμόζεται το μίγμα της γόμας με Jointless Tread τρόπο. Το βασικό κέρδος αυτής της αλλαγής είναι το μικρότερο βάρος του ελαστικού και η καλύτερη απαγωγή θερμότητας, καθώς ο σκελετός παίζει τον μεγαλύτερη ρόλο στην διατήρηση θερμότητας του ελαστικού και πλέον είναι σε αμεσότερη επαφή με το εσωτερικό πλέγμα και την εξωτερική γόμα.

Φυσικά, η κυριότερη αλλαγή που αντιλαμβάνεται κανείς κοιτώντας το ελαστικό δεν είναι τίποτα από τα παραπάνω, αλλά η νέα χάραξη. Στο προηγούμενο μοντέλο που θα εξακολουθήσει για πολύ καιρό να παράγεται αλλά σε νέα τιμή αποτελώντας μία πιο προσιτή λύση, η Dunlop είχε εφαρμόσει μία τεχνική σχεδιασμού που την αποκαλεί «νησίδες» καθώς τα αυλάκια είναι χωρισμένα σε ομάδες που καλύπτουν το ελαστικό αφήνοντας κενά αχάρακτης γόμας ανάμεσά τους. Αφήνει πίσω της την τεχνική των ομάδων αυλακιών, των «νησίδων» και φτιάχνει τώρα μία νέα χάραξη παρόλο που ο τρόπος αυτός αποδείχτηκε αποτελεσματικός στο Roadsmart III.

Συνεχιζεται.......

Πηγη www.motomag.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.404
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Dunlop Roadsmart IV: Το δοκιμάζουμε σε όλες τις συνθήκες​


Βάζοντας όμως στόχο να αναβαθμίσει την απόδοση στο βρεγμένο και ταυτόχρονα την σπορ συμπεριφορά, χρειάστηκε κάτι νέο καθώς αποδείχτηκε πως οι νησίδες προσέδιδαν κινητικότητα πέλματος σε ακραία σπορ, ρυθμό οδήγησης. Παράλληλα τα νέα αυλάκια βελτιώνουν την διάρκεια ζωής, κάτι που αυτή την στιγμή αποτελεί δήλωση της Dunlop χωρίς να επαληθεύεται από εμάς, από την στιγμή που δεν έχουμε γράψει χιλιάδες χιλιόμετρα με τα νέα Roadsmart IV.

Εκείνο που με βεβαιότητα επαληθεύτηκε, ήταν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του σε μία αρχική διαδρομή τριακοσίων χιλιομέτρων χωρίς στάσεις, πριν μπούμε μαζί τους στην ιδιωτική πίστα δοκιμών της Dunlop. Εκτός από μία κανονική πίστα με έντονες υψομετρικές διακυμάνσεις στην μορφολογία της, η Goodyear, στην ομπρέλα της οποίας είναι και η Dunlop, διαθέτει και μία σειρά εξεζητημένων πεδίων δοκιμών για δοκιμές στο βρεγμένο και για δοκιμές ελιγμών και ευελιξίας. Η πίστα εξομοίωσης βροχής γεμίζει νερό και μάλιστα δημιουργεί και αυλάκια με περισσότερη ροή ώστε να έρχεται πολύ κοντά σε συνθήκες καταιγίδας σε δημόσιο δρόμο και την περνάς μονάχα με αδιάβροχα καθώς είναι σαν να βρέχει εκεί μέρα από τους πίδακες που δημιουργούν τα ελαστικά, τόσο πολύ νερό που υπάρχει στην επιφάνειά της.

Είναι ένας εξεζητημένος μηχανισμός που διακινεί τεράστιες ποσότητες νερού αλλά σε απόλυτο σεβασμό του περιβάλλοντος. Η πίστα είναι κατασκευασμένη σε πλαγιά και δεν χρησιμοποιεί μπεκ για την κατάβρεξή της αλλά διατρέχεται από την αριστερή της μεριά από υπόγειο αυλάκι που στην ουσία είναι η υπερχείλιση διαφορετικών, συγκοινωνούντων δεξαμενών. Το νερό που ξεχειλίζει και διατρέχει την πίστα, συλλέγεται από υπόγεια υδρορροή που διατρέχει την πίστα από την δεξιά της μεριά κι αφότου φιλτραριστεί, επαναπροωθείται στις δεξαμενές. Το αποτέλεσμα είναι μία πίστα που μόνιμα την διατρέχει το νερό με ακανόνιστα σημεία όπου έχει περισσότερη ή λιγότερη ροή, ανάλογα με την υπερχείλιση. Είναι ένα εξαιρετικό πεδίο δοκιμών για να δεις την απόδοση σε βρεγμένο οδόστρωμα σε συνθήκες που μόνιμα προσομοιάζουν μία καταρρακτώδη βροχή.


Η αρχή βέβαια της ημέρας έγινε κυνηγώντας τον Peter Hickman μαζί με έναν Αυστριακό και δύο Γερμανούς συναδέλφους, σχηματίζοντας ένα ξεχωριστό γκρουπ πέντε αναβατών και δύο πλοηγών που πήραν οδηγίες από το μεγάλο αφεντικό της Dunlop για ακραία σπορ οδήγηση όπου οι συνθήκες το επέτρεπαν, «και μην τολμήσουν να πουν πως βαρέθηκαν». Το αποτέλεσμα ήταν να κάνει λόγο ο Peter Hickman, συνέντευξη του οποίου θα διαβάσετε σύντομα στο ΜΟΤΟ, για οδήγηση που ξεφεύγει από τα δικά του πρότυπα για ελαστικά δρόμου και αγνώστους συνοδοιπόρους, κι ας μην πλησιάσαμε ούτε στο ελάχιστο μία ημέρα του στο Isle of Man. Ήταν όμως η πλέον γρήγορη οδήγηση που επέτρεπε ο δρόμος και οι συνθήκες, με στάσεις μονάχα για να αλλάξουμε μοτοσυκλέτες, δοκιμάζοντας τα νέα ελαστικά από Suzuki GSX-S 1000GT, μέχρι Honda NT1000!
Η καλή η ημέρα φάνηκε από την πρώτη κιόλας στροφή, όταν ο πλοηγός χρειάστηκε να βγάλει το πόδι από τα μαρσπιέ του Versys 1000 που είχαν διπλώσει ξύνοντας την άσφαλτο με όλο τους πλέον το μήκος και όχι μονάχα τον αποστάστη. Βασικό μέλημα της Dunlop είναι να σχεδιάζει τα ελαστικά έτσι ώστε το πίσω να χάνει πρώτο την πρόσφυση, δίνοντάς σου χρόνο αντίδρασης. Πρόκειται για μία φιλοσοφία σχεδιασμού που ξεκινά από την γεωμετρία του ελαστικού αλλά δεν περιορίζεται μόνο εκεί και φυσικά ο λόγος είναι για σταθερή πρόσφυση του δρόμου και όχι για τις στιγμές που το εμπρός ελαστικό θα περάσει πρώτο από σημείο μειωμένης πρόσφυσης. Οπότε όταν πατήσεις χαλίκια ή βρεγμένο κομμάτι του δρόμου χάνοντας στιγμιαία πρόσφυση εμπρός, βασίζεσαι να σε ακολουθήσει το ελαστικό στην γρήγορη αντίδραση και να ανακτήσει άμεσα όπως φυσικά και υπήρξε τέτοια περίπτωση και μάλιστα σε ένα από τα ταχύτερα κομμάτια της διαδρομής, εκεί όπου συμβαίνουν αυτές οι περιπτώσεις.

Κρατώντας βαθιά τα φρένα μέσα στις στροφές για να διατηρηθεί ο υψηλός ρυθμός οδήγησης που επιβάλλει ο πλοηγός και με τον Peter Hickman να ακολουθεί, δίχως να αφήνει περιθώριο, η εμπιστοσύνη στο Roadsmart IV χτίζεται πολύ γρήγορα κι ανεβαίνει πολλούς ορόφους. Το ελαστικό διατηρεί την κατευθυντικότητά του και τα περιθώριά του βρίσκονται πολύ ψηλά, όπως διαπιστώσαμε αμέσως μετά στην πίστα αυτή την φορά με πλοηγό τώρα τον Hickman. Δίχως πλέον περιορισμούς και στην ασφάλεια που προσφέρει η ιδιαίτερη και άκρως τεχνική ιδιωτική πίστα της Goodyear-Dunlop και κρατώντας τις ίδιες street μοτοσυκλέτες, το Roadsmart IV μας αποκαλύπτεται πλήρως. Υψηλός βαθμός κλίσης που έρχεται αβίαστα και δεν προκύπτει από υπερ-προσπάθεια, ακριβώς το αντίθετο. Εμπιστοσύνη στο εμπρός ελαστικό που έχει ομοιογένεια στην συμπεριφορά του σε όλες τις μοίρες που συναντά την άσφαλτο και ταχύτητα προσαρμογής στις αλλαγές κλίσης σε ρυθμό που ξεφεύγει από την σπορ οδήγηση στον δρόμο, είναι το συμπέρασμα μετά από αρκετούς γύρους στην πίστα, φανερώνοντας τα υψηλά όρια που έχει το Roadsmart IV.

Στην πίστα – λίμνη, ο στόχος της Dunlop ήταν να βελτιώσει την απόδοση μεταξύ 7ο και 30ο κλίσης που θεωρεί πως είναι το μέσο εύρος κλίσης των αναβατών σε βρεγμένους δημόσιους δρόμους. Βασικό σημείο αναφοράς όμως για τους περισσότερους όταν οδηγούν σε καταρρακτώδη βροχή είναι οι 20ο κλίσης, κι εκεί το ελαστικό έχει 46 τετραγωνικά εκατοστά επαφής με την άσφαλτο, δηλαδή τρία περισσότερα από το Roadsmart III. Την έκδοση αυτή είχαμε δοκιμάσει στην ίδια ακριβώς πίστα έναντι όμως του ανταγωνισμού που βγήκε τότε καλύτερο ελαστικό και τώρα το δοκιμάζαμε έναντι της νέας του έκδοσης. Βέβαια και ο ανταγωνισμός έχει βελτιωθεί από τότε και μάλιστα αρκετά, είναι όμως χαρακτηριστικό πως το Roadsmart IV είχε βελτιωθεί αρκετά έναντι του III που τα οδηγούσαμε εναλλάξ σε ίδιο μοντέλο μοτοσυκλέτας. Να σημειωθεί πως στο παραπάνω εμβαδό ελαστικού αντιστοιχεί ποσοστό αυλακώσεων που αγγίζει το 12,6% έναντι 10,3% στο προηγούμενο μοντέλο που δεν είναι μικρή διαφορά. Ακόμη περισσότερα για το βρεγμένο αλλά και για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Roadsmart IV, διαβάζετε στο τεύχος #629 του ΜΟΤΟ.

Με διάφορες εκδόσεις για να προσαρμόζεται το ελαστικό σε βαρύτερες και πιο τουριστικές μοτοσυκλέτες, καθώς και πλήθος διαστάσεων το Roadsmart IV είναι ένα από τα πιο σημαντικά ελαστικά στην τεράστια γκάμα της Dunlop γιατί την φέρνει κοντά σε εκατοντάδες χιλιάδες αναβάτες. Ενώ οι sport-touring μοτοσυκλέτες έχουν πρακτικά εξαφανιστεί, τα sport-touring ελαστικά μονοπωλούν εδώ και χρόνια τις πωλήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο και όχι μόνο στην Ευρώπη και χρησιμοποιούνται σε καθημερινή βάση από μεγάλο εύρος των street μοτοσυκλετών. Για αυτό ακριβώς τον λόγο, η Dunlop επένδυσε αρκετά στην εξέλιξή του και του έδωσε δυναμικά στοιχεία για να είναι σύντροφος όλες τις ώρες, σε όλες τις καιρικές συνθήκες αλλά και σε κάθε ρυθμό οδήγησης.



Πηγη www.motomag.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.404
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Δοκιμή ελαστικών: Mitas Sport Force+​



[/url

Η Mitas δεν είναι χθεσινή στον χώρο των ελαστικών καθώς ιδρύθηκε τη δεκαετία του `30 στην Τσεχία και αρχικά τα προϊόντα της σχεδιάζονταν και προορίζονταν για την Ευρωπαϊκή αγορά. Η υψηλή ποιότητα και η αξιοπιστία των ελαστικών της οδήγησαν σε μια συνεχή εξέλιξη και σήμερα έχει παρουσία παγκοσμίως μέσα από ένα εκτενές δίκτυο διανομής. Η γκάμα της περιλαμβάνει ελαστικά για μοτοσυκλέτες, scooter, αυτοκίνητα, αγροτικά και επαγγελματικά οχήματα και μηχανήματα, αεροσκάφη και καρτ. Στη χώρα μας εισάγονται από την Πατμανίδης Α.Ε. η οποία μας προμήθευσε ένα σετ καινούργιων Mitas Sport Force+.

3 εκδόσεις για να διαλέξεις ανάλογα με τη χρήση που κάνεις​

Το Sport Force είναι το κορυφαίο αυτή τη στιγμή ασφάλτινο ελαστικό υψηλών επιδόσεων της Mitas και είναι διαθέσιμο σε 3 εκδόσεις. Η «απλή» είναι η Sport Force+ και από εκεί και πέρα υπάρχει η Sport Force+ EV (Evolution) με γόμα ειδικά εξελιγμένη για hypersport μοτοσυκλέτες και η Sport Force+ RS (Racing Soft) που συνίσταται για χρήση σε πίστα. Για το Yamaha Tracer 900 GT επιλέξαμε την «βασική» έκδοση καθώς είναι μεσαίου κυβισμού και τα χιλιόμετρα που κάνει γίνονται εντός και εκτός πόλης. Το συγκεκριμένο ελαστικό βγαίνει αποκλειστικά για 17άρες ζάντες και σε 10 συνολικά διαστάσεις (4 εμπρός και 6 πίσω).


Υψηλή τεχνολογία για μέγιστη απόδοση και αντοχή​

Ο στόχος κατά την εξέλιξη του συγκεκριμένου ελαστικού ήταν να μπορεί να συνδυάζει τις υψηλές επιδόσεις σε στεγνό και βρεγμένο προσφέροντας ταυτόχρονα υψηλή χιλιομετρική απόδοση και συνέπεια στην απόδοση σε όλη τη διάρκεια ζωής του. Σε αυτό συμβάλει τόσο η κατασκευή του σκελετού, όσο και η τεχνολογία OGT 3D (Optimum Groove Technology 3-D) στη σύσταση της γόμας που αποτρέπει την υπερθέρμανση. Η χάραξη με τα αυλάκια να μεγαλώνουν όσο προχωράμε προς το εσωτερικό, συμβάλει στην απομάκρυνση του νερού αποτρέποντας την υδρολίσθηση, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε ώστε το ελαστικό να φτάνει γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας.

Στο δρόμο​

Η τοποθέτηση των Mitas Sport Force+ έγινε στο κατάστημα της [URL='https://www.facebook.com/profile.php?id=100057444648182']Skafidas Racing Workshop
, που εξειδικεύεται σε αναρτήσεις - ελαστικά. Aπό τα πρώτα κιόλας μέτρα έγινε αντιληπτό ότι χρειάζεται ελάχιστη δύναμη στο τιμόνι, ώστε να ξεκινήσει η μοτοσυκλέτα να πλαγιάζει, ενώ μόλις γίνει αυτό παραμένει «καρφωμένη» στην τροχιά που έχεις ορίσει. Η πρόσφυση και η σταθερότητα είναι σίγουρα στοιχεία που αναζητάς από ένα ελαστικό, αλλά το συγκεκριμένο δεν μένει μόνο εκεί καθώς προσφέρει εμπιστοσύνη υπό κλίση και προβλέψιμη συμπεριφορά. Ο σχετικά σκληρός σκελετός μπορεί να μην βοηθά σημαντικά στην απορρόφηση των κραδασμών και να τις μεταφέρει στη μοτοσυκλέτα, αλλά συμβάλει στην καλή αίσθηση και την σταθερότητα στο εσωτερικό της στροφή και σε απότομο φρενάρισμα. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι πραγματοποιήσαμε μέτρηση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ. / ώρα πριν και μετά την αλλαγή ελαστικών για να δούμε τη διαφορά. Το Tracer 900 GT με ελαστικά 2,5 ετών χρειάστηκε 46,3 μέτρα για να σταματήσει από τα 100 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ με τα καινούργια Mitas Sport Force+ η απόσταση ακινητοποίησης έπεσε στα 44,7 μέτρα.



Η γεωμετρία τους είναι λίγο πιο «αργή» σε σχέση με άλλα ελαστικά της κατηγορίας, αλλά αυτό μπορεί να σε απασχολήσει μόνο σε περιβάλλον πίστας και όχι σε φυσιολογικού ρυθμούς σε δημόσιο δρόμο. Η σταθερότητά του ήταν υποδειγματική κρατώντας τα φρένα μέχρι βαθιά μέσα στη στροφή, ενώ στην έξοδο περνάει πολύ καλά τη δύναμη του κινητήρα στο δρόμο. Να θυμίσουμε ότι το Mitas Sport Force+ μας είχε εντυπωσιάσει και στο μεγάλο test ελαστικών που είχαμε πραγματοποιήσει και στο οποίο συμμετείχε εκτός συναγωνισμού, λόγω διαφορετικής κατηγορίας. Οι επιδόσεις του στο φρενάρισμα ήταν καλύτερες ακόμα και από ελαστικά πολύ γνωστών εταιρειών.

Η άποψή μας​

Με την τιμή του να διαμορφώνεται κοντά στα 110 ευρώ για το εμπρός και στα 140 ευρώ για το πίσω, τα Mitas Sport Force+ αποτελούν μια ιδιαίτερα συμφέρουσα επιλογή. Προσφέρουν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης, πολύ καλή συμπεριφορά στο εσωτερικό της στροφής και ακριβή πληροφόρηση.

Το ζευγάρι κοστίζει 30% λιγότερα από τον ανταγωνισμό
Φρενάρει καλά και η πρόσφυση του εκπλήσσει
Οι επιδόσεις του ξεπερνάνε ακόμα και "παραδοσιακές" εταιρείες
Mitas Sport Force+ και 100 ευρώ στην τσέπη;

Πηγη www.mototriti.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.404
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Continental - Ανάκληση 68.770 ελαστικών στις Η.Π.Α.​

Λόγω κινδύνου αποκόλλησης πέλματος

Η είδηση δεν είναι ακριβώς νέα, καθώς είχε ανακοινώθηκε από την Continental Η.Π.Α. στις 25/5/2022, όμως στις αρχές Αυγούστου ξεκίνησαν οι επιμέρους ανακοινώσεις εταιρειών όπως των ΚΤΜ & Husqvarna Η.Π.Α. για ανάκληση στα μοντέλα που είχαν εξοπλιστεί με προβληματικές παρτίδες ελαστικών TKC80.

Η τελική ανάκληση αφορά σε 68.770 ελαστικά παραγωγής μεταξύ 6 Ιανουαρίου του 2019 και 30 Απριλίου του 2022, που περιλαμβάνουν τα ελαστικά TKC80, Contigo!, K62 και LB, για μοτοσυκλέτες και scooter, ενώ σε αυτήν βρίσκονται και τα OEM ελαστικά που έχουν τοποθετηθεί σε μοτοσυκλέτες των KTM & Husqvarna (σε 17 καθαρόαιμα και Adventure μοντέλα) και BMW (στις R 1250 GS & R 1250 GS Adventure).

Ο λόγος της ανάκλησης είναι ότι οι συγκεκριμένες παρτίδες ελαστικών πιθανώς να παρουσιάσουν ρωγμές που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αποκόλληση πέλματος και κατ’ επέκταση σε ατύχημα.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως τον Μάιο του 2022, όταν η Continental προχώρησε στην ανάκληση, ανακοίνωσε παράλληλα πως δεν είχε βρει την αιτία του προβλήματος ακόμα, κι έτσι δεν μπορούσε να αντικαταστήσει τα επηρεαζόμενα ελαστικά με άλλα του ίδιου τύπου! Η ανάκληση μέχρι στιγμής δεν περιλαμβάνει ελαστικά εκτός της αγοράς των Η.Π.Α. και περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί η υπόθεση.

Σύμφωνα με τον οργανισμό οδικής ασφάλειας των αυτοκινητοδρόμων των Η.Π.Α. (National Highway Traffic Safety Administration ή NHTSA) το πρόβλημα ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο του 2022, σε μια αποκόλληση πέλματος στα ελαστικά scooter ContiScoot.

Εκείνη η αρχική ανάκληση οδήγησε την Continental στις Η.Π.Α. να ξεκινήσει δοκιμές αντοχής και σε άλλα ελαστικά της, όπου και βρέθηκαν παρόμοια προβλήματα.

Οι ρωγμές που βρέθηκαν στις δοκιμές ξεπερνούσαν τα όρια ασφαλείας του NHTSA, και παρόλο που η Continental ανακοίνωσε πως δεν έχει λάβει αναφορές για ζημιές ή ατυχήματα που να οφείλονται στο ζήτημα, προχώρησε σε μαζική ανάκληση.

Έτσι η Continental θα αντικαταστήσει όλα τα επηρεαζόμενα ελαστικά που έχουν πουληθεί σε πελάτες ή βρίσκονται σε αποθήκες και dealer, και θα αποζημιώσει τους πελάτες που άλλαξαν τα ελαστικά τους λόγω εμφάνισης ρωγμών.

Σημειώστε πως παλιότερα η ΚΤΜ είχε πιο διευρυμένη σχέση με την Continental, με τοποθέτηση στο 1290 Adventure, όμως οι σχέσεις τους ψυχράνθηκαν όταν η ΚΤΜ κατηγόρησε την Continental για προβλήματα σε παρτίδες ελαστικών της (μη σταθερή ποιότητα), προβλήματα που η Continental δεν αποδέχτηκε, ρίχνοντας το φταίξιμο σε προμηθευτές ζαντών της ΚΤΜ.

Το TCK-80 είναι ένα από τα πιο παλιά ελαστικά που υπάρχουν στην κατηγορία, αν και αυτό έχει να κάνει με την επιτυχία του στην εκτός δρόμου οδήγηση, όπως έχουμε διαπιστώσει πολλάκις και εμείς εδώ στο ΜΟΤΟ σε πολλά Mega Test.

Πηγη www.motomag.gr
 

noodles

new member
Δημοσιεύσεις
82
Ηλικία
34
Περιοχή
εξοριστος στην 8η λεωφορο
Μοτοσυκλέτα
Gsxr 1000 L9
Όνομα
Βαγγελης
Τα Mitas ειναι απλα να σε μεταφερουν χωρις να δωσεις μισο μισθο για λαστιχα.
αν εισαι εστω και λιγο ανησυχος, απλα δε κανουν, παρε μεταχειρισμενα απο πιστα να το ευχαριστηθεις.

το Pirelli Rosso Corsa IV ειναι το κορυφαιο λαστιχο δρομο και δικαιολογημενα κοστιζει 450ευρω σε 120ε/200π
bridgeston 22 και pilot power 5 ειναι και τα 2 αριστα hypersport ελαστικα.

με off road, και 19αρι μπροστα δεν ασχολουμε και δε θα ασχοληθω Happy
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.404
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Δοκιμή ελαστικών Dunlop Meridian: Εξειδικευμένα για Ελλάδα​

Ξεκλειδώνουν τον σπορ χαρακτήρα των On-Off


DUNLOP-TRAILMAX-MERIDIAN.jpg
Καμία μεγάλη εταιρεία ελαστικών δεν σχεδιάζει ένα καινούριο λάστιχο έχοντας στο μυαλό της τους ελληνικούς δρόμους ή τον τρόπο που οι Έλληνες χρησιμοποιούμε τις μοτοσυκλέτες μας. Ούτε φυσικά η Dunlop έχασε τον χρόνο της για να δει τί στο καλό γίνεται στο μικρό γαλατικό χωρίο που αποκαλούμε Ελλάδα κατά την εξέλιξη των νέων Meridian. Όμως στην πράξη τα Meridian είναι κομμένα και ραμμένα για την πάρτη μας!

Στο μυαλό των μοτοσυκλετιστών, οι κατηγορίες των ελαστικών έχουν σαφείς διαχωριστικές γραμμές. Τα σπορ ελαστικά κρατάνε αλλά είναι *****ά και τρώγονται, τα τουριστικά ελαστικά αντέχουν αλλά είναι σκληρά και γλιστράνε, τα “τρακτερωτά” είναι για χώμα κ.τ.λ. Δυστυχώς, ή μάλλον ευτυχώς, τα πράγματα είναι πολύ πιο περίπλοκα. Ειδικά αν μιλάμε για την ελληνική μοτοσυκλετιστική πραγματικότητα, τότε οι παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας κατά την επιλογή ενός νέου ζευγαριού ελαστικών για τη μοτοσυκλέτα μας, δεν έχει απολύτως καμία σχέση με εκείνους που αφορούν έναν Ιταλό, έναν Ισπανό ή ακόμα χειρότερα έναν κεντροευρωπαίο μοτοσυκλετιστή. Ζούμε σε μια – εντελώς - παράξενη χώρα και αντίστοιχα παράξενες είναι οι ανάγκες και οι απαιτήσεις μας. Την ίδια στιγμή, η τεχνολογία των ελαστικών έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια και το ίδιο συμβαίνει με την τεχνολογία των μοτοσυκλετών, όπου τα ηλεκτρονικά βοηθήματα έχουν αναλάβει πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο και οι ιπποδυνάμεις έχουν εκτοξευτεί στα ουράνια. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση, που το θέμα μας είναι ελαστικά για “On-Off” μοτοσυκλέτες, οι απαιτήσεις είναι πολύ υψηλού επιπέδου, τόσο από την μεριά του αναβάτη, όσο και από τη μεριά των ίδιων των μοτοσυκλετών.

Το νέο Meridian της Dunlop το οποίο σχεδιάστηκε ειδικά για τις σύγχρονες on-off μοτοσυκλέτες, όπου οι ιπποδυνάμεις ξεκινούν στη μεσαία κατηγορία από τους 60 ίππους στον τροχό και φτάνουν ή ακόμα και ξεπερνούν τους 140 στα θηρία των 1200+ κυβικών. Αντίστοιχα μεγάλο εύρος έχει και το πραγματικό βάρος τους, όπου τα 200 κιλά είναι η αφετηρία για τους μικρότερους κυβισμούς, ενώ η ζυγαριά μπορεί να δείξει πάνω από 400 κιλά αν βάλεις πάνω της ένα θηρίο με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 25-30 λίτρων και δύο άτομα στη σέλα. Γι' αυτό σκεφτήκαμε πολύ ποια μοτοσυκλέτα θα χρησιμοποιήσουμε για τη δοκιμή των Meridian, ώστε να έχουμε την καλύτερη δυνατή εικόνα για την συμπεριφορά τους. Το νέο V-Strom 1050 XT ήταν η πιο κατάλληλη επιλογή, όχι μόνο γιατί φοράει την πιο κοινή διάσταση ελαστικών στην κατηγορία των οn-οff (110/80-19 εμπρός και 150/70-17 πίσω) αλλά και γιατί έχει συμβατικές και πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, που επιτρέπουν στον δοκιμαστή να διαχωρίσει τις πληροφορίες που παίρνει από τα ελαστικά στις χαμηλές ταχύτητες. Οι ημι-ενεργητικές αναρτήσεις (π.χ. KTM 1290, Triumph Tiger 1200) και τα συστήματα ανάρτησης με αρθρώσεις (BMW R1250GS) θολώνουν την εικόνα στις χαμηλές και πολύ χαμηλές ταχύτητες, με αποτέλεσμα κάποιες φορές να κολακεύουν ένα μέτριο ή κακό ελαστικό ή να υπονομεύουν τα πλεονεκτήματα κάποιου καλού ελαστικού (π.χ. άνεση ευελιξία κ.τ.λ.). Με το V-Strom 1050 τέτοιο ενδεχόμενο δεν υπάρχει, γιατί δεν έχεις “παρεμβολές” ηλεκτρονικών ή μηχανικών συστημάτων. Επίσης έχει ουδέτερο στήσιμο πλαισίου, οπότε μπορείς να δεις ξεκάθαρα πόσο επηρεάζεται η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του σκελετού των ελαστικών.

Πριν όμως πούμε εμείς τι κάνουν τα Meridian, καλό θα ήταν να δούμε τι λέει η Dunlop για αυτά τα ελαστικά. Όπως φαίνεται και με το μάτι κοιτώντας τη χάραξη, τα Meridian ανήκουν στη νέα γενιά ελαστικών για mega on-off όπου η βασική χρήση τους είναι η οδήγηση στην άσφαλτο. Σαφώς η κατασκευαστική δομή τους περιλαμβάνει και την οδήγηση στο χώμα, αλλά μόνο στον τομέα της αντοχής και όχι στον τομέα της πρόσφυσης. Για να το πούμε πιο απλά, θα αντέξουν τις κροκάλες και τις φυτευτές πέτρες αν θέλεις να διανύσεις κάποια χιλιόμετρα χωματόδρομου στις διακοπές σου, αλλά δεν είναι για να πάρεις φόρα και να βουτήξεις στις λάσπες ή να διασχίσεις τη Σαχάρα. Η αντοχή, η χιλιομετρική απόδοση και η συνολικά ασφαλή συμπεριφορά σε μεταβλητές συνθήκες (καιρού ή πρόσφυσης) είναι οι βασικοί πυλώνες αυτού του τύπου ελαστικών ανεξαρτήτως εταιρείας. Η Dunlop από τη μεριά της μας υπόσχεται πως τα Meridian καλύπτουν όλες τις παραπάνω απαιτήσεις. Σε επίπεδο τεχνολογίας είναι απόλυτα πειστική, καθώς έχουν όλες τις πατέντες και τις καινοτομίες που συναντάμε στα κορυφαία ελαστικά των superbike. Ο σκελετός αποτελείται από τρεις διαφορετικές ζώνες, ειδικά σχεδιασμένες για να ελέγχουν την παραμόρφωση του ελαστικού απ’ άκρη σε άκρη, διατηρώντας σταθερό το αποτύπωμα του ελαστικού πάνω στο δρόμο. Η γόμα έχει διαφορετική χημική και μοριακή σύνθεση για το εμπρός ελαστικό και εντελώς διαφορετική για το πίσω. Εμπρός είναι ενιαίας σύνθεσης με πυρίτιο και black-carbon.

Συνεχιζεται.....
 
Top Bottom