- Δημοσιεύσεις
- 26.120
- Ηλικία
- 62
- Περιοχή
- Αγρινιο
- Μοτοσυκλέτα
-
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
- Όνομα
- ΜΙΧΑΛΗΣ
- Περιοχή
- ΑΓΡΙΝΙΟ
Τα 6 Φ που πρέπει να προσέχουμε.
Οι κίνδυνοι στην άσφαλτο είναι πολλοί, με τις λακκούβες, τα νερά, τους πεζούς, τα ζώα, τα στοιχεία της φύσης, τα άλλα οχήματα, να έρχονται κόντρα στην εστίαση του αναβάτη σε αυτό που πρέπει να κάνει: Να οδηγεί. Να είναι προσηλωμένος σε αυτό που κάνει. Χωρίς να του αποσπά κάτι την προσοχή. Σε αυτό, έρχονται και προστίθενται και τα δεκάδες προβλήματα του καθενός, οικονομικά, συναισθηματικά, επαγγελματικά, κλπ, και ένα κινητό που χτυπάει κάθε στιγμή, λες και δεν μπορείς να σταματήσεις για να απαντήσεις λίγο πιο κάτω.
Ας σταθούμε στα 6 Φ, που είναι από τα πλέον σημαντικά που συναντάμε καθημερινά στην οδήγηση μας.
Φανάρια
Περνάμε ποτέ με… πράσινο μόλις αυτό ανοίγει; Όχι αμέσως, γιατί – ειδικά στην Ελλάδα, μπορεί να περάσει κάποιος από την άλλη πλευρά με το γνωστό ”βαθύ πορτοκαλί”.
Φλας
Δίνουμε βάση στα αναμμένα φλας; Ναι, αλλά πάντα έχουμε στο μυαλό μας ότι μπορεί ο οδηγός να το έχει ξεχάσει, και να κινηθεί τελικά αντίθετα από εκεί που περιμέναμε.
Φώτα
Ανοίγουμε τα φώτα μας και το πρωί, σε περίπτωση που η μοτοσυκλέτα μας δεν είναι νέο μοντέλο ώστε να λειτουργούν έτσι από μόνα τους. Περισσότερο φως θα βοηθήσει στην διάκριση της μοτοσυκλέτας μας από μακριά – τα προβολάκια, συμβάλλουν σε αυτό και μας ξεχωρίζουν από τα αυτοκίνητα.
Φρένα
Ίσως είναι αργά να ξεκινήσουμε την διαδικασία φρεναρίσματος, όταν χρειαστεί – τα δάκτυλα μας πρέπει να βρίσκονται κοντά / πάνω στην μανέτα, το πόδι κοντά στο ποδόφρενο. Ένα δευτερόλεπτο είναι ο χρόνος που απαιτείται ώστε η εντολή από τον εγκέφαλο μας να μεταφέρει το δάκτυλο μας από το γκριπ, στην μανέτα. Με 100χ.α.ω., το 1”, μεταφράζεται σε 27,7 μέτρα απόστασης….
Φορτηγά
Είναι μεγαλύτερα από εμάς, δεν συμφέρει να τα βάλουμε μαζί τους. Έχουν κιόλας μεγάλο νεκρό πεδίο όρασης, και δεν μπορούν να μας δουν. Αν βλέπουμε τον οδηγό από τον καθρέπτη του, τότε πιθανότατα μπορεί να μας δει και αυτός. Ισχύει για όλα τα οχήματα. Προσπερνάμε από απόσταση, κινούμαστε σε απόσταση ασφαλείας, δεν κλεινόμαστε δίπλα τους όταν πηγαίνουν σε στροφή.
Φαντασία
Θεωρούμε ότι κάθε στιγμή κινδυνεύουμε, και σκεφτόμαστε το χειρότερο σενάριο. Ότι ο ταξιτζής θα σταματήσει για να πάρει πελάτη, ακόμη και στην μέση του δρόμου με τις τρεις λωρίδες, ότι πίσω από κάθε λεωφορείο ή φορτηγό κρύβεται ένας πεζός που θα πεταχτεί, ότι κάποιος θα στρίψει χωρίς φλας, ότι κάποιος θα περάσει με κόκκινο φανάρι, ή ότι ένας πεζός θα κατεβεί απότομα από το πεζοδρόμιο, εκτός διάβασης, για να περάσει τρέχοντας. Έτσι, έχουμε περισσότερες πιθανότητες να είμαστε προετοιμασμένοι όταν συμβεί κάτι άσχημο και να το προλάβουμε.
Παλιο αλλα παντα διαχρονικο ;););)
Οι κίνδυνοι στην άσφαλτο είναι πολλοί, με τις λακκούβες, τα νερά, τους πεζούς, τα ζώα, τα στοιχεία της φύσης, τα άλλα οχήματα, να έρχονται κόντρα στην εστίαση του αναβάτη σε αυτό που πρέπει να κάνει: Να οδηγεί. Να είναι προσηλωμένος σε αυτό που κάνει. Χωρίς να του αποσπά κάτι την προσοχή. Σε αυτό, έρχονται και προστίθενται και τα δεκάδες προβλήματα του καθενός, οικονομικά, συναισθηματικά, επαγγελματικά, κλπ, και ένα κινητό που χτυπάει κάθε στιγμή, λες και δεν μπορείς να σταματήσεις για να απαντήσεις λίγο πιο κάτω.
Ας σταθούμε στα 6 Φ, που είναι από τα πλέον σημαντικά που συναντάμε καθημερινά στην οδήγηση μας.
Φανάρια
Περνάμε ποτέ με… πράσινο μόλις αυτό ανοίγει; Όχι αμέσως, γιατί – ειδικά στην Ελλάδα, μπορεί να περάσει κάποιος από την άλλη πλευρά με το γνωστό ”βαθύ πορτοκαλί”.
Φλας
Δίνουμε βάση στα αναμμένα φλας; Ναι, αλλά πάντα έχουμε στο μυαλό μας ότι μπορεί ο οδηγός να το έχει ξεχάσει, και να κινηθεί τελικά αντίθετα από εκεί που περιμέναμε.
Φώτα
Ανοίγουμε τα φώτα μας και το πρωί, σε περίπτωση που η μοτοσυκλέτα μας δεν είναι νέο μοντέλο ώστε να λειτουργούν έτσι από μόνα τους. Περισσότερο φως θα βοηθήσει στην διάκριση της μοτοσυκλέτας μας από μακριά – τα προβολάκια, συμβάλλουν σε αυτό και μας ξεχωρίζουν από τα αυτοκίνητα.
Φρένα
Ίσως είναι αργά να ξεκινήσουμε την διαδικασία φρεναρίσματος, όταν χρειαστεί – τα δάκτυλα μας πρέπει να βρίσκονται κοντά / πάνω στην μανέτα, το πόδι κοντά στο ποδόφρενο. Ένα δευτερόλεπτο είναι ο χρόνος που απαιτείται ώστε η εντολή από τον εγκέφαλο μας να μεταφέρει το δάκτυλο μας από το γκριπ, στην μανέτα. Με 100χ.α.ω., το 1”, μεταφράζεται σε 27,7 μέτρα απόστασης….
Φορτηγά
Είναι μεγαλύτερα από εμάς, δεν συμφέρει να τα βάλουμε μαζί τους. Έχουν κιόλας μεγάλο νεκρό πεδίο όρασης, και δεν μπορούν να μας δουν. Αν βλέπουμε τον οδηγό από τον καθρέπτη του, τότε πιθανότατα μπορεί να μας δει και αυτός. Ισχύει για όλα τα οχήματα. Προσπερνάμε από απόσταση, κινούμαστε σε απόσταση ασφαλείας, δεν κλεινόμαστε δίπλα τους όταν πηγαίνουν σε στροφή.
Φαντασία
Θεωρούμε ότι κάθε στιγμή κινδυνεύουμε, και σκεφτόμαστε το χειρότερο σενάριο. Ότι ο ταξιτζής θα σταματήσει για να πάρει πελάτη, ακόμη και στην μέση του δρόμου με τις τρεις λωρίδες, ότι πίσω από κάθε λεωφορείο ή φορτηγό κρύβεται ένας πεζός που θα πεταχτεί, ότι κάποιος θα στρίψει χωρίς φλας, ότι κάποιος θα περάσει με κόκκινο φανάρι, ή ότι ένας πεζός θα κατεβεί απότομα από το πεζοδρόμιο, εκτός διάβασης, για να περάσει τρέχοντας. Έτσι, έχουμε περισσότερες πιθανότητες να είμαστε προετοιμασμένοι όταν συμβεί κάτι άσχημο και να το προλάβουμε.
Παλιο αλλα παντα διαχρονικο ;););)