ΤΙ ΚΑΝΑΤΕ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΜΗΧΑΝΑΡΑ ΣΑΣ?

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Όχι. Ο Ρεμούνδος είναι γενικά κατά της αλλαγής ελατηρίων και πρέπει να πω ότι με τις λιγοστές μου γνώσεις τείνω να συμφωνήσω.
Η ανάρτηση αποτελείται από δυο κομμάτια!
1. Το Ελατήριο
Τι κάνει το ελατήριο; Κρατάει το βάρος της μηχανής μαζί με τους αναβάτες και ότι άλλο φορτώνουμε στο γαϊδουρι μας σε σταθερή απόσταση από το έδαφος. Ενα ελατήριο αρκετά χρησιμοποιημένο, και άρα ταλαιπωρημένο, δεν έχει την ίδια σκληρότητα με το καινούργιο. Ομως επειδη κάθε ελατήριο που συμπιέζουμε αυτό έχει την τάση να επανέρχεται στην αρχική του κατάσταση, ένα ελατήριο που έχει βυθιστεί επειδή έχουν *****ώσει οι ιδιότητες του δεν θα εχει την ίδια συμπεριφορά. Αρα θα ανεβοκατεβαινει θα έχει μεγαλύτερη ταλαντωση

2. Το αμορτισέρ
Το αμορτισέρ είναι αυτό που που περιόζει τους κραδασμούς του ελατηρίου (αποσβεστήρας κραδασμών η ελληνική ονομασία). Δουλειά του είναι να αποσβέσει τους κραδασμούς του ελατηρίου από την πρώτη στιγμή (ιδανικά αλλά μην εφικτο). Αρα αν το ελατηριο μας έχει περισσοτερους κραδασμους (εκτονωσεις και πιεσεις) λογω αλλαγης της σκληρότητας του κανει το αμορτισερ να δουλευει υπερωρίες και παλι να μην προλαβαίνει.

Συμφωνω οτι δεν χρειάζεται η αλλαγη σκληρότητας ελατηριου, αλλα η εργοστασιακή, και κατα συνέπεια μια ολοκληρωμενη συντήρηση αναρτησης, ισως ΚΑΙ να χρειάζεται και αλλαγή του ελατηρίου μετά από έλεγχο. Ενώ ήμουν έτοιμος να παω στον Ρεμούνδο (γιατί ειναι διπλα στο σπιτι μου), αυτή η κάθετη αντίληψη "κατά της αλλαγής ελατηρίων" με έβαλε σε σκέψεις.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.468
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Όχι. Ο Ρεμούνδος είναι γενικά κατά της αλλαγής ελατηρίων και πρέπει να πω ότι με τις λιγοστές μου γνώσεις τείνω να συμφωνήσω.

Και δικιο εχει.Το ελατηριο ειναι εξαιρετικα δυσκολο να υποστει ζημια.Καποιοι συναδελφοι του το εχουν ψωμοτυρι για το δικο τους ομως καλο.
 

EvangeloSKG

member
Δημοσιεύσεις
1.693
Ηλικία
48
Περιοχή
Μαρούσι
Μοτοσυκλέτα
R1200GS
Όνομα
Βαγγέλης
Περιοχή
Μαρούσι
Και δικιο εχει.Το ελατηριο ειναι εξαιρετικα δυσκολο να υποστει ζημια.Καποιοι συναδελφοι του το εχουν ψωμοτυρι για το δικο τους ομως καλο.
Και σε ξένα φόρα διάβασα αυτή την άποψη και με έπεισε.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Η ανάρτηση αποτελείται από δυο κομμάτια!
1. Το Ελατήριο
Τι κάνει το ελατήριο; Κρατάει το βάρος της μηχανής μαζί με τους αναβάτες και ότι άλλο φορτώνουμε στο γαϊδουρι μας σε σταθερή απόσταση από το έδαφος. Ενα ελατήριο αρκετά χρησιμοποιημένο, και άρα ταλαιπωρημένο, δεν έχει την ίδια σκληρότητα με το καινούργιο. Ομως επειδη κάθε ελατήριο που συμπιέζουμε αυτό έχει την τάση να επανέρχεται στην αρχική του κατάσταση, ένα ελατήριο που έχει βυθιστεί επειδή έχουν *****ώσει οι ιδιότητες του δεν θα εχει την ίδια συμπεριφορά. Αρα θα ανεβοκατεβαινει θα έχει μεγαλύτερη ταλαντωση

2. Το αμορτισέρ
Το αμορτισέρ είναι αυτό που που περιόζει τους κραδασμούς του ελατηρίου (αποσβεστήρας κραδασμών η ελληνική ονομασία). Δουλειά του είναι να αποσβέσει τους κραδασμούς του ελατηρίου από την πρώτη στιγμή (ιδανικά αλλά μην εφικτο). Αρα αν το ελατηριο μας έχει περισσοτερους κραδασμους (εκτονωσεις και πιεσεις) λογω αλλαγης της σκληρότητας του κανει το αμορτισερ να δουλευει υπερωρίες και παλι να μην προλαβαίνει.

Συμφωνω οτι δεν χρειάζεται η αλλαγη σκληρότητας ελατηριου, αλλα η εργοστασιακή, και κατα συνέπεια μια ολοκληρωμενη συντήρηση αναρτησης, ισως ΚΑΙ να χρειάζεται και αλλαγή του ελατηρίου μετά από έλεγχο. Ενώ ήμουν έτοιμος να παω στον Ρεμούνδο (γιατί ειναι διπλα στο σπιτι μου), αυτή η κάθετη αντίληψη "κατά της αλλαγής ελατηρίων" με έβαλε σε σκέψεις.
Σοφιανέ, δεν χαλάει εύκολα το ελατήριο, ούτε και χάνει εύκολα τις ιδιότητες του. Το αμορτισέρ είναι αυτό που ταλαιπωρείται πολύ.

Το κακό είναι πως οι περισσότεροι αλλάζουν ένα ελατήριο με κάποιο σκληρότερο επώνυμοι συνήθως, και νομίζουν βελτίωσαν την αναρτηση τους. Και το μηχανάκι πηδάει σαν κατσίκι μετά.

Δεν λέω πως μια αλλαγή ελατηρίου είναι περιττή. Αλλά πρώτα ξεκινάμε απο το αμορτισέρ και μετα αν δεν είμαστε ικανοποιημένοι, ψαχνόμαστε και σε ελατήριο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Σοφιανέ, δεν χαλάει εύκολα το ελατήριο, ούτε και χάνει εύκολα τις ιδιότητες του. Το αμορτισέρ είναι αυτό που ταλαιπωρείται πολύ.

Το κάνο είναι πως οι περισσότεροι αλλάζουν ένα ελατήριο με κάποιο σκληρότερο επώνυμοι συνήθως, και νομίζουν βελτίωσαν την αναρτηση τους. Και το μηχανάκι πηδάει σαν κατσίκι μετά.

Δεν λέω πως μια αλλαγή ελατηρίου είναι περιττή. Αλλά πρώτα ξεκινάμε απο το αμορτισέρ και μετα αν δεν είμαστε ικανοποιημένοι, ψαχνόμαστε και σε ελατήριο.
Συμφωνώ με την πιο πάνω δήλωση σε κόκκινο. Οντως το ελατήριο δεν χάνει ευκολα τις ιδιότητες του, εδώ όμως μιλαμε για μια μοτοσυκλέτα 15 ετών (όπως και η δική μου), με το ελατήριο πίσω σε προφόρτιση (επειδη η πίσω βαλίτσα συνήθως εξέχει προς τα πίσω και γι αυτο έχουμε τις αντηρίδες στο φανάρι με αποτέλεσμα να δημιουργείται από την ροή αέρα στροβιλισμός και οπισθελκούσα). ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ δεν ειπα πως το ελατήριο χρειάζεται ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ αλλαγή. Είπα το ακριβώς αντίθετο. Πως δεν μπορούμε να είμαστε κάθετοι οτι δεν χρειάζεται αλλαγή πριν το ελέγξουμε!


Σε ιδανικά θεωρητικά ελατήρια ισχύει απόλυτα ο νόμος του Hooke, δε χάνεται ενέργεια στο περιβάλλον και τα ελατήρια μπορούν πάντα να επιστρέψουν στο αρχικό τους μήκος. Επίσης η μάζα του ιδανικού ελατηρίου θεωρείται αμελητέα.
[Στην πραγματικότητα χάνεται μικρό ποσό ενέργειας στο περιβάλλον ως θερμική ενέργεια, ενώ η παραμόρφωση μπορεί να γίνει μόνιμη. Κάθε ελατήριο έχει κάποια όρια αντοχής αν τα υπερβούν θα παραμορφωθεί ή θα σπάσει. Επιπλέον, με την επαναλαμβανόμενη χρήση το υλικό χάνει τις ιδιότητές του λόγω μηχανικής κόπωσης και αν δεν αντικατασταθεί θα σπάσει.]


Νόμος του Hooke
Οι ελαστικές παραμορφώσεις είναι ανάλογες των δυνάμεων που τις προκαλούν.


Fελ = k * x
x: η παραμόρφωση του ελατηρίου σε σχέση με το φυσικό του μήκος (Θ.Φ.Μ)
k: η σταθερά του ελατηρίου που εκφράζει την σκληρότητά του και μετριέται σε N/m η οποία δυστυχώς δεν είναι σταθερά μετά από επαναλαμβανόμενες παραμόρφωσεις
ελ: το φυσικό μήκος του ελατηρίου όταν δεν είναι παραμορφωμένο.

 
Τελευταία επεξεργασία:

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.263
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Καλο θα ειναι να αλλαζεται το ελατηριο αμα εχει παρα πολλα χιλιομετρα ομως γενικα ειναι και το τελευταιο που θα βελτιωσει αμεσα την σωστη λειτουργια του αμορτισερ ( τις αποσβεσεις ). Βεβαια ποιες φθορες επηρεαζουν τις αποσβεσεις των ταλαντωσεων του ελατηριου και εαν μπορουν να επισκευασθουν σωστα ....... ειναι ενα αλλο κεφαλαιο ....!
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Εαν εκανε ενα καλο ο Ρεμουνδος στο χωρο της μοτοσυκλετας, ειναι οτι ειπε στον κοσμο οτι δε χρειαζεται σκληροτερο ελατηριο για να δουλεψει σωστα το αμορτισερ.
Στην προ Ρεμουνδου εποχη , ολοι σκληροτερα εβαζαν.
Ενα σκληροτερο ελατηριο κανει το εργο το αμορτισερ ακομα πιο δυσκολο, γιατι χρειαζεται κ περισσοτερη αποσβεση..
Και που να την εβρη το αμοιρο το ΣΟΟΥΑ την παραπανω αποσβεση?
Παρε οσφυαλγεια ναχεις Rolling
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.354
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Εαν εκανε ενα καλο ο Ρεμουνδος στο χωρο της μοτοσυκλετας, ειναι οτι ειπε στον κοσμο οτι δε χρειαζεται σκληροτερο ελατηριο για να δουλεψει σωστα το αμορτισερ.
Στην προ Ρεμουνδου εποχη , ολοι σκληροτερα εβαζαν.
Ενα σκληροτερο ελατηριο κανει το εργο το αμορτισερ ακομα πιο δυσκολο, γιατι χρειαζεται κ περισσοτερη αποσβεση..
Και που να την εβρη το αμοιρο το ΣΟΟΥΑ την παραπανω αποσβεση?
Παρε οσφυαλγεια ναχεις Rolling
ο Βαγγέλης φοράει wp
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
ο Βαγγέλης φοράει wp
Αυτό είναι πολύ καλό γιατί είναι ανοιγομενα.
Ενω στα showa των 1100-50 το μπροστά δεν παιρνει επισκευή!
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.354
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Αυτό είναι πολύ καλό γιατί είναι ανοιγομενα.
Ενω στα showa των 1100-50 το μπροστά δεν παιρνει επισκευή!
Ρώτησες;
Εδώ τα ανοίγουν όλα
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Συμφωνώ με την πιο πάνω δήλωση σε κόκκινο. Οντως το ελατήριο δεν χάνει ευκολα τις ιδιότητες του, εδώ όμως μιλαμε για μια μοτοσυκλέτα 15 ετών
ακριβώς,και στο αυτοκίνητο που άκουσα τον μλκα δεν άλλαξα ελατήρια
Εκεί που έστριβα με 160 σαν focus τώρα το mondeo πάει σαν παλιό αμερικανικό Cadillac.
Τζάμπα 600 ευρώ...mountza 2
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Ρώτησες;
Εδώ τα ανοίγουν όλα
Το ξερω οτι το ανοιγουν, αλλα ανεβαινει το κοστος κ δε νομιζω να συμφερει πια..
Με 350 παιρνεις καινουριο με ρυθμιζομενη προφορτιση και αποσβεση συμπιεσης!
Στο δικο μου ουτε προφορτιση δεν εχει το μαμα showa... budget φαση
 

Beast

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.282
Ηλικία
57
Μοτοσυκλέτα
SUZUKI GSF 1250 !!!
Όνομα
Κυριακος
Περιοχή
Nεα. Σμυρνη
Το ξερω οτι το ανοιγουν, αλλα ανεβαινει το κοστος κ δε νομιζω να συμφερει πια..
Με 350 παιρνεις καινουριο με ρυθμιζομενη προφορτιση και αποσβεση συμπιεσης!
Στο δικο μου ουτε προφορτιση δεν εχει το μαμα showa... budget φαση
Περιμένω προσφορά λεμεεεε
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Περιμένω προσφορά λεμεεεε
Να το παρω κ να το ξαναδωσω μετα για τσιες? αυτη τη δουλεια θα κανουμε?
Να το παρω κατευθειαν αμα ειναι...........το τσιες
 

Beast

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.282
Ηλικία
57
Μοτοσυκλέτα
SUZUKI GSF 1250 !!!
Όνομα
Κυριακος
Περιοχή
Nεα. Σμυρνη
Να το παρω κ να το ξαναδωσω μετα για τσιες? αυτη τη δουλεια θα κανουμε?
Να το παρω κατευθειαν αμα ειναι...........το τσιες
Δε θα θέλεις να ξανανέβεις σε άλλο μότο μετά το Μπιστολι!!!
Θα κλείσεις σαν αναβάτης!!!
 

dodos

well know member
Δημοσιεύσεις
3.888
Ηλικία
48
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Apostolis
Περιοχή
Αθήνα
Όχι σήμερα ,χθες
Πηρα το μηχανάκι καβατζωσαμε και τα αδιάβροχα μιας και είχε τον κατάλληλο καιρό, συννεφιά, ιδανική θερμοκρασία και οριακά για ψιχαλα (κάνα δυο σταγόνες τις έριξε)
ανεβαίνοντας για καφεδάκι προς Καλάβρυτα/Ζαχλωρού
Μετά την απαραίτητη δόση καφεΐνης συνεχίσαμε,
πέφτοντας πίσω για σπήλαιο των λιμνών , Πλανητέρο (στάση για πέστροφα κλασσικα) ,Λεβίδι, Τριπολη ,Άργος και επιστροφή αργά το απόγευμα με φουλ κίνηση!!


Στάλθηκε από το SM-A725F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.354
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Αλλαγή ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ και παρέμεινα λόγω χειμώνα σε ασφάλτινο λάστιχο με καλή προηγούμενη εμπειρία από αυτό. Bridgestone BATTLAX A41
View attachment 36710
Καλοφαγωτα Σοφο
 
Top Bottom