Στις περισσότερες σύχρονες μοτοσυκλέτες, το ταχύμετρο είναι στην πραγματικότητα ένα ''στροφόμετρο πίσω τροχού''.
Είτε μετράει από το 1) γρανάζι κίνησης της αλυσίδας (90s μοτοσυκλέτες), είτε 2) από τον δευτερεύοντα άξονα του κιβωτίου (π.χ. CBR600F 2000), είτε 3) ακόμα και από τον αισθητήρα του ABS στον πίσω τροχό (π.χ. TDM900).
Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις ο κατασκευαστής έχει προβλέψει ότι 1 περιστροφή αυτού που μετράει αντιστοιχεί σε Χ μέτρα, οπότε μια ηλεκτρονική διάταξη μετράει χρόνο, μετράει μέτρα διά των περιστροφών, διαιρεί και το κάνει ένδειξη, είτε ηλεκτρομηχανική (βελόνα) είτε πλήρως ηλεκτρονική (οθόνη με ψηφία).
Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, αλλαγές στο hardware, ξεγελάνε την στάνταρ αναλογία που έχει προυπολογίσει ο κατασκευαστής, οπότε αυτό που μετράει το κοντέρ, μεταβάλεται ως προς την ακρίβεια, που έτσι κι αλλοιώς δεν ήταν απόλυτη.
Για παράδειγμα αλλαγή δοντιών στα γρανάζια της μετάδοσης (στις περιπτώσεις 1 και 2 παραπάνω), σημαίνει ότι το κοντέρ νομίζει ότι ακόμα έχουμε τα στάνταρ γρανάζια που π.χ. 1000rpm στο γρανάζι σήμαιναν 100km/h, ενώ με την αλλαγή σε μακρύτερο γρανάζωμα σημαίνουν 110.
Το ίδιο γίνεται και με την αλλαγή μεγέθους ελαστικού. Και με την φθορά του ελαστικού επίσης, αν ένα καινούριο ελαστικό έχει 1 πόντο παραπάνω υλικό από το τελειωμένο (σε διάμετρο), αυτό σημαίνει διαφορά στην ακρίβεια του κοντέρ, που δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι ο τροχός έχει αλλάξει.
Επίσης, όλα αυτά μετράνε τι απόσταση σε πόσο χρόνο διανύει το ελαστικό. Αυτό δεν ταυτίζεται 100% με το πόση απόσταση διανύει η μοτοσυκλέτα στον ίδιο χρόνο. Γιατί υπάρχει και το σπινάρισμα, το οποίο όσο κυνηγάμε την τελική ταχύτητα, τόσο γίνεται και πιο μεγάλο ποσοστό, μπορεί ας πούμε ο τροχός να γράφει 205km/h ενώ η μοτοσυκλέτα να προχωράει προς τα εμπρός με 195km/h. Η διαφορά χάνεται σε σπινάρισμα.
Όλα αυτά, μπορούν πολύ εύκολα να μετρηθούν με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια, με ένα GPS ή με ένα κοντέρ ακριβείας τύπου ποδηλάτου που θα μπει αισθητήρας και μαγνητάκι στον μπροστά τροχό και θα ρυθμιστεί με ακρίβεια χιλιοστού η περιφέρεια του ελαστικού. Το δεύτερο, αρκεί να είναι ΚΑΙ για μοτοσυκλέτα, δλδ να δείχνει και τριψήφιες ταχύτητες (τα φτηνά ποδηλατικά δείχνουν μέχρι 99km/h)
Σε κάθε περίπτωση, ΔΕΝ λαμβάνουμε ως αξιόπιστη την ταχύτητα που δείχνει το εργοστασιακό κοντέρ.