Σφάλμα ταχυμετρου

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Πολλές φορές καθόμαστε και λέμε, πάει τόσα, καίει τόσα κλπ χωρίς να εχουμε μετρήσει το σφάλμα του ταχύμετρου που υπάρχει σε όλες τις μηχανές..

Σε μηχανές που είχα, σε μια ταχύτητα πχ 160..εχω δει σφάλμα από 3χλμ. Μέχρι και 17!
Έχετε μετρήσει πόσο χάνει το ταχύμετρο?
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Εγω όχι..
Δε συμφερει abcdefghgk
Απο όσα είχα και τσέκαρα με το GPS μονο το Bandit έκλεβε λίιιιιιιγο παραπάνω! (κοντά 15 χλμ) cde
Στο Capo ότι δείχνει το κοντέρ, αυτά είναι (με το 17άρι γρανάζι).
Με το 16άρι θα δω όταν μας αμολήσουν. Δεν πρόλαβα να το βολτάρω ακόμη μη γμσω!Banging head
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Απο όσα είχα και τσέκαρα με το GPS μονο το Bandit έκλεβε λίιιιιιιγο παραπάνω! (κοντά 15 χλμ) cde
Στο Capo ότι δείχνει το κοντέρ, αυτά είναι (με το 17άρι γρανάζι).
Με το 16άρι θα δω όταν μας αμολήσουν. Δεν πρόλαβα να το βολτάρω ακόμη μη γμσω!Banging head
Ο ληστής 15 χλμ σε τι ταχύτητα?
Συνήθως το σφάλμα ανεβαίνει γεωμετρικα
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.437
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Γενικα στα ΒΜW δεν κλεβει το κοντερ.....

περισσοτερο εκλεβε σε ενα χοντα CBR που ειχα παλια το 96 που στα 230 εδειχνε 255
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.782
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Εμένα το δικό μου δεν κλέβει σχετικά....τα 110 στο κοντέρ είναι 108 στο GPS άρα έχει μια απόκλιση 2-3 km/h το πολύ. Μια φορά μόνο πριν κάνα 3αρι χρόνια απο τα 80 και πάνω το κοντέρ πήγαινε στα 120-130 αλλά είχε ένα θέμα το γραναζάκι της ντίζας στον μπροστά τρόχο. Με λίγο λάδωμα στον μάστορα έφτιαξε.

Μεγαλύτερος κλέφτης που έχω οδηγήσει ήτανε ένα CBR125 φίλου στην Λάρισα. Στο GPS έδειχνε 118-120 και το κοντέρ έβλεπε κοντά στα 140. Και τα Kawasaki ZX130 λένε οτι κλέβουν αρκετά.
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.411
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Είστε σίγουροι ότι η κάθε εφαρμογούλα που κατεβάζουμε στο κινητό μας λέει την αλήθεια ενώ το κοντέρ της μηχανής κλέβει? (εντάξει λίγο κλέβει αλλά όχι ασύστολα).
Εγώ επειδή δεν εμπιστεύομαι αυτά τα app θα βάλω ένα τέτοιο να δείχνει από το κινητό,παράλληλα θα έχω το navigator του gs και συγχρόνως θα παρακολουθώ και το κοντέρ.Μετά από μερικές μετρήσεις θα κατεβάσω άλλη εφαρμογή και θα το ξανακάνω.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Είστε σίγουροι ότι η κάθε εφαρμογούλα που κατεβάζουμε στο κινητό μας λέει την αλήθεια ενώ το κοντέρ της μηχανής κλέβει? (εντάξει λίγο κλέβει αλλά όχι ασύστολα).
Εγώ επειδή δεν εμπιστεύομαι αυτά τα app θα βάλω ένα τέτοιο να δείχνει από το κινητό,παράλληλα θα έχω το navigator του gs και συγχρόνως θα παρακολουθώ και το κοντέρ.Μετά από μερικές μετρήσεις θα κατεβάσω άλλη εφαρμογή και θα το ξανακάνω.
Ναι, είμαι σίγουρος.
Δεν μιλάμε για εφαρμογούλες.
Βάζοντας ένα app κάποιας γνωστής εταιρίας, είσαι καλυμμένος.
Τα GPS λειτουργούν με το στίγμα. Πιάνεις στίγμα στους δορυφόρους (4) και μετά απο λίγο ξαναπιάνεις στίγμα ανα τακτά διαστήματα. Το λειτουργικό μετά υπολογίζει σε πόση ώρα βρέθηκες απο το πρώτο στίγμα στο δεύτερο και βγάζει ταχύτητα κίνησης. Όλα αυτά γίνονται σε μικροκλάσματα χρόνου.

Πιο πολύ με ανησυχεί η υπολογιστική δύναμη της συσκευής (GPS η κινητό) και τι Grade έχει το σύστημα Positioning πάνω στην συσκευή. Αν κάπου χάνει το όλο σύστημα είναι στις δικές μας συσκευές, όχι στις "εφαρμογούλες" eye
Αλλα και πάλι ακόμη και σε consumer grade positioning σύστημα δεν θα χάνει σε πιστότητα, αλλά περισσότερο σε στιγμιαίο lagάρισμα.
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.411
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Για το σοβαρό app είμαι σύμφωνος Αποστόλη γι αυτό και έβαλα στο παιχνίδι και το navigator της Garmin.
Ανέφερα τις noname εφαρμογές γιατί είναι η εύκολη λύση,διαθέσιμες στον καθένα από ένα απλό κινητό.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Για το σοβαρό app είμαι σύμφωνος Αποστόλη γι αυτό και έβαλα στο παιχνίδι και το navigator της Garmin.
Ανέφερα τις noname εφαρμογές γιατί είναι η εύκολη λύση,διαθέσιμες στον καθένα από ένα απλό κινητό.
Μα δεν υπάρχει λόγος να βάλεις noname
Ακόμη και σε κινητά μπορείς να κατεβάσεις free εφαρμογές mapping γνωστών εταιριών. Sygic πχ, ή Here Maps, και άλλες που δείχνουν και ταχύτητα. eye
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Γενικα στα ΒΜW δεν κλεβει το κοντερ.....

περισσοτερο εκλεβε σε ενα χοντα CBR που ειχα παλια το 96 που στα 230 εδειχνε 255
Και στα 4 πενφε που είχα, εκλεβε αρκετά θα, έλεγα...μεχρι και 10%
Τα police bmw δεν κλέβουν ούτε 1 χλμ..
Είναι επίτηδες το σφάλμα του ταχύμετρου στα πολιτικά πενφε.. Για ασφάλεια..
Το οδομετρο όμως δεν κλέβει καθόλου.
Το πιο τίμιο ταχύμετρο το είχα στο fjr.. 220 είχε 216 πραγματικά..
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.451
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, κανένα κοντέρ δεν επιτρέπεται να δείχνει μικρότερη από την πραγματική ταχύτητα, ενώ η απόκλιση προς τα πάνω είναι σταθερή, αλλά πάντα αναλογική με τα χιλιόμετρα κίνησης. Η απόκλιση δεν μπορεί να ξεπερνά το 10%, όμως καταλαβαίνετε την διαφορά του 10% στα 50 χλμ./ώρα και του 10% στα 180χλμ.ώρα.

Παντως στη παρεα που υπαρχουν πολλα suzuki σε μετρησεις που ειχαμε κανει πιο παλια κλεβανε πανω απο 10%

Στο δικο μου ελεγε το Μοτο περιοδικο στα κοντερ 300+ πραγματικα 290
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Στις περισσότερες σύχρονες μοτοσυκλέτες, το ταχύμετρο είναι στην πραγματικότητα ένα ''στροφόμετρο πίσω τροχού''.

Είτε μετράει από το 1) γρανάζι κίνησης της αλυσίδας (90s μοτοσυκλέτες), είτε 2) από τον δευτερεύοντα άξονα του κιβωτίου (π.χ. CBR600F 2000), είτε 3) ακόμα και από τον αισθητήρα του ABS στον πίσω τροχό (π.χ. TDM900).

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις ο κατασκευαστής έχει προβλέψει ότι 1 περιστροφή αυτού που μετράει αντιστοιχεί σε Χ μέτρα, οπότε μια ηλεκτρονική διάταξη μετράει χρόνο, μετράει μέτρα διά των περιστροφών, διαιρεί και το κάνει ένδειξη, είτε ηλεκτρομηχανική (βελόνα) είτε πλήρως ηλεκτρονική (οθόνη με ψηφία).

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, αλλαγές στο hardware, ξεγελάνε την στάνταρ αναλογία που έχει προυπολογίσει ο κατασκευαστής, οπότε αυτό που μετράει το κοντέρ, μεταβάλεται ως προς την ακρίβεια, που έτσι κι αλλοιώς δεν ήταν απόλυτη.

Για παράδειγμα αλλαγή δοντιών στα γρανάζια της μετάδοσης (στις περιπτώσεις 1 και 2 παραπάνω), σημαίνει ότι το κοντέρ νομίζει ότι ακόμα έχουμε τα στάνταρ γρανάζια που π.χ. 1000rpm στο γρανάζι σήμαιναν 100km/h, ενώ με την αλλαγή σε μακρύτερο γρανάζωμα σημαίνουν 110.

Το ίδιο γίνεται και με την αλλαγή μεγέθους ελαστικού. Και με την φθορά του ελαστικού επίσης, αν ένα καινούριο ελαστικό έχει 1 πόντο παραπάνω υλικό από το τελειωμένο (σε διάμετρο), αυτό σημαίνει διαφορά στην ακρίβεια του κοντέρ, που δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι ο τροχός έχει αλλάξει.

Επίσης, όλα αυτά μετράνε τι απόσταση σε πόσο χρόνο διανύει το ελαστικό. Αυτό δεν ταυτίζεται 100% με το πόση απόσταση διανύει η μοτοσυκλέτα στον ίδιο χρόνο. Γιατί υπάρχει και το σπινάρισμα, το οποίο όσο κυνηγάμε την τελική ταχύτητα, τόσο γίνεται και πιο μεγάλο ποσοστό, μπορεί ας πούμε ο τροχός να γράφει 205km/h ενώ η μοτοσυκλέτα να προχωράει προς τα εμπρός με 195km/h. Η διαφορά χάνεται σε σπινάρισμα.


Όλα αυτά, μπορούν πολύ εύκολα να μετρηθούν με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια, με ένα GPS ή με ένα κοντέρ ακριβείας τύπου ποδηλάτου που θα μπει αισθητήρας και μαγνητάκι στον μπροστά τροχό και θα ρυθμιστεί με ακρίβεια χιλιοστού η περιφέρεια του ελαστικού. Το δεύτερο, αρκεί να είναι ΚΑΙ για μοτοσυκλέτα, δλδ να δείχνει και τριψήφιες ταχύτητες (τα φτηνά ποδηλατικά δείχνουν μέχρι 99km/h)

Σε κάθε περίπτωση, ΔΕΝ λαμβάνουμε ως αξιόπιστη την ταχύτητα που δείχνει το εργοστασιακό κοντέρ.
 
Top Bottom