Συνεπιβάτης στην μοτοσυκλέτα ετών 5;

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.471
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Τι λέει ο νόμος και ποιος είναι ο ασφαλέστερος τρόπος μεταφοράς



Συχνά βλέπουμε παιδιά να μετακινούνται επιβαίνοντας πάνω σε μοτοσυκλέτες και scooter. Τι λέει ο νόμος, αλλά και ποιος είναι ο ασφαλέστερος τρόπος μεταφοράς;

Η μοτοσυκλέτα είναι ένα όχημα ευάλωτο στους εξωτερικούς παράγοντες και όχι επικίνδυνη όπως συχνά αναφέρεται. Με αυτή την έννοια αντιλαμβανόμαστε ότι οι επιβαίνοντες είναι εκτεθειμένοι σαφώς περισσότερο απ' ό,τι είναι σε ένα αυτοκίνητο.

Η πραγματικότητα αυτή δημιουργεί δύο ειδών παρανοήσεις. Από τη μία η ψευδαίσθηση ασφάλειας του αυτοκινήτου -γιατί περί ψευδαισθήσεως πρόκειται- κάνει τα παιδιά να μεταφέρονται στο αυτοκίνητο «ελεύθερα», χωρίς να είναι δεμένα με τη ζώνη ασφαλείας. Μία σύγκρουση με 40 χλμ/ώρα μπορεί να αποβεί μοιραία για ένα παιδί που δεν είναι στο ειδικό κάθισμα ή δεν φορά ζώνη ασφαλείας.

Από την άλλη η μετακίνηση παιδιών με μοτοσυκλέτα προκαλεί τρόμο και διάθεση για αφοριστική αντιμετώπιση του οδηγού.

Σε κάθε περίπτωση αν τηρούνται οι στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας, τα πράγματα είναι καλύτερα. Ο ΚΟΚ δεν αναφέρει και πολλά σχετικά με το θέμα, πέρα από το άρθρο 33 όπου ορίζει ότι «απαγορεύεται η μεταφορά ανηλίκων έως πέντε (5) ετών με μοτοσικλέτα ή μοτοποδήλατο, εφόσον δε συγκρατούνται με εγκεκριμένο σύστημα συγκράτησης κατάλληλο για την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους».

Υπάρχει τέτοιο εγκεκριμένο σύστημα (TUF), όχι διαδεδομένο όμως και στην Ελλάδα. Επομένως εδώ η ουσιαστική ασφάλεια των επιβατών επαφίεται στην απλή λογική και την ευαισθησία του γονέα. Σε κάθε περίπτωση την ευθύνη για την τήρηση των μέτρων ασφαλείας φέρει ο οδηγός του οχήματος.

Παιδί και μοτοσυκλέτα

Δεν αποτελεί απαγορευτικό συνδυασμό, αρκεί να τηρούνται κάποιοι κανόνες:

-Κράνος σε σωστό μέγεθος και δεμένο. Υπάρχουν παιδικά κράνη στο εμπόριο που εφαρμόζουν σωστά σε παιδιά από πολύ μικρές ηλικίες. Έχουν μικρότερο βάρος ώστε να μην επιβαρύνουν τον αυχένα του παιδιού και εφόσον το λουρί είναι δεμένο σωστά προσφέρουν επαρκή προστασία. Ένα κράνος μεγαλύτερο (άρα λάθος) είναι βαρύ και σε μία πτώση θα φύγει από το κεφάλι.

-Ο υπόλοιπος εξοπλισμός επίσης πρέπει να υπάρχει: Μπότες, μπουφάν με προστατευτικά, γάντια, επιγονατίδες.

-Πρέπει να προηγηθεί εκτενής συζήτηση με το παιδί για τους κανόνες που πρέπει να ακολουθεί ως συνεπιβάτης. Για κανένα λόγο το παιδί δεν πρέπει να τοποθετείται μπροστά από τον οδηγό. Η θέση του συνεπιβάτη είναι πάντα πίσω από τον οδηγό.

-Τα πόδια του πρέπει πάντα να πατάνε σταθερά στα μαρσπιέ και όχι να αιωρούνται στον αέρα. Εάν δεν φτάνουν τα πόδια στα μαρσπιέ, σημαίνει ότι δεν είναι ακόμη η ώρα να πάρει τη θέση του ως συνεπιβάτης. Εναλλακτικά, υπάρχουν ειδικά καθίσματα με δικά τους στηρίγματα για καλύτερη συγκράτηση, για μικρότερες ηλικίες, όπως φαίνεται και στο παρακάτω βίντεο.







-Σε καμία περίπτωση ο συνεπιβάτης δεν πρέπει να έχει σταθερή συγκράτηση (τύπου ζώνης ασφαλείας) σε μοτοσυκλέτα. Σε περίπτωση ατυχήματος είναι πολύ επικίνδυνο αν μείνει σταθερά δεμένο με τη μοτοσυκλέτα.

-Απαγορεύονται κάθε είδους μετατοπίσεις πάνω στη σέλα και ο συνεπιβάτης πρέπει να κρατά διαρκώς τον οδηγό από το σώμα του. Για το σκοπό αυτό υπάρχουν ειδικές εξαρτήσεις όπως διακρίνονται στη φωτογραφία, με λαβές για το μικρό συνεπιβάτη. Εναλλακτικά μπορεί να κρατά τον οδηγό από κάποιο σταθερό στοιχείο, πχ ζώνη, τσέπες κλπ.



-Θα πρέπει να οριστεί ένα σινιάλο μεταξύ παιδιού και οδηγού, πχ. ένα συγκεκριμένο σκούντημα στο πόδι του οδηγού, αν το παιδί θέλει να επικοινωνήσει με τον οδηγό.

Οι οδηγίες για τον ίδιο τον οδηγό είναι πιο απλές και συνοψίζονται σε μία: Η ευθύνη του οδηγού όταν μεταφέρει παιδί είναι ακόμη μεγαλύτερη απ' ό,τι αν μετέφερε ενήλικα συνεπιβάτη.

Οι ταχύτητες δεν πρέπει να ξεπερνούν τα 40-50 χλμ/ώρα και η συμπεριφορά του οδηγού στο δρόμο είναι αυτή ακριβώς που θα κοπιάρει το παιδί όταν έρθει η ώρα να οδηγήσει και εκείνο…



Για τους υπόλοιπους, που βρίσκουν ανατριχιαστική την εικόνα ενός παιδιού πάνω στη μοτοσυκλέτα της μαμάς, σκεφτείτε πόσο τρυφερή δείχνει η εικόνα ενός παιδιού πάνω στο ποδήλατο με τη μαμά. Ο κίνδυνοι όμως στο ποδήλατο είναι πολλαπλάσιοι από κάθε άποψη.

Οπότε αν οι συνθήκες το επιβάλλουν, είναι προτιμότερο η μετακίνηση του παιδιού να γίνεται με μοτοσυκλέτα με το σωστό τρόπο, παρά με ποδήλατο…

Ενα αρθρο του Θαναση Χουντρα στο https://www.newsbeast.gr/moto/odiki-asfaleia/arthro/329334/sunepivatis-stin-motosukleta-eton-5

Υ.Γ.Το αρθρο ειναι του 2012 και πιθανοτατα να εχει αλλαξει η νομοθεσια.
 

evangelos

member
Δημοσιεύσεις
1.717
Ηλικία
50
Περιοχή
Ιωάννινα
Μοτοσυκλέτα
Triumph Tiger 800 - GAS GAS EC300
Όνομα
EVANGELOS
Το γιο μου και την κόρη τους ανέβαζα από πολύ μικρούς επάνω στο σκούτερ. Στην μηχανή .. μετά τα 8 και πολύ συγκρατημένα. Ετσι σιγά σιγά τους εκπαίδευα και με εκπαίδευα στο πως να κάθονται, πως να κρατιούνται κλπ κλπ .

Με τον γιο μου, πέρσι στα 11 του κάναμε ένα μεγάλο ταξίδι και ήμουν πάντα σίγουρος για την στάση και την συμπεριφορά του (στο σκούτερ από τα 3 του σχεδόν).

Πάντα όμως μέσα μου ... υπάρχει ένα ερωτηματικό το ΤΙ είναι σωστό και το ΠΩΣ είναι το σωστό.
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Ο νόμος δεν έχει αλλάξει.
Ισχυει το άνω των 5 με την προϋπόθεση τα πόδια να πατανε καλά στα πίσω μαρσπιε.
Ουτε μπροστά ουτε στην μέση ουτε στην αγκαλιά .
Το σωστο κράνος για το κεφάλι του παιδιού είναι πρώτιστο μέλημα.
Όχι ενα δικο μας απλα για το φαίνεσθαι.
Οπότε πηγαίνω στο σχολείο να παρω μικρό, πηγαίνω με + 1 κράνος στο χέρι
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.471
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Ο νόμος δεν έχει αλλάξει.
Ισχυει το άνω των 5 με την προϋπόθεση τα πόδια να πατανε καλά στα πίσω μαρσπιε.
Ουτε μπροστά ουτε στην μέση ουτε στην αγκαλιά .
Το σωστο κράνος για το κεφάλι του παιδιού είναι πρώτιστο μέλημα.
Όχι ενα δικο μας απλα για το φαίνεσθαι.
Οπότε πηγαίνω στο σχολείο να παρω μικρό, πηγαίνω με + 1 κράνος στο χέρι

Οριζει προδιαγραφες για τα παιδικα κρανη,η μπορει καποιος να τους φορεσει μια γλαστρα και να ειναι νομιμος;
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Οριζει προδιαγραφες για τα παιδικα κρανη,η μπορει καποιος να τους φορεσει μια γλαστρα και να ειναι νομιμος;

Για όλα τσ κράνη ο νόμος ορίζει προδιαγραφές.
Ειτε για ενηλίκους ειτε για ανήλικους.
Σωστο κράνος ΓΙΑ μοτοσυκλέτα.
Και κανονικά δεμένο.
Ουτε ποδηλατου
Ουτε εργοταξίου
Ουτε Κουβάς
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Προσωπικά έχω < ασχοληθεί > με τύπο που φόραγε κράνος full face σαν περικεφαλαία, προσπαθώντας να με πείσει οτι είναι σαν να φοράει ανοικτό τύπου jet.
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
ΑΡΘΡΟ 33 : Μεταφορά επιβατών με οχήματα 1. Απαγορεύεται η μεταφορά επιβατών με οδικά οχήματα κατά τρόπο τέτοιο ώστε να δημιουργείται κίνδυνος. 2. Ειδικότερα απαγορεύεται: α) Η μεταφορά επιβατών περισσοτέρων των αναγραφομένων στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος. β) Η κατάληψη θέσης παραπλεύρως του οδηγού, από παιδιά ηλικίας μικρότερης των δώδεκα (12) ετών, εφόσον δεν συγκροτούνται με εγκεκριμένο σύστημα συγκρότησης κατάλληλο για την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους, ως και από περισσότερα πρόσωπα από όσα επιτρέπεται στη θέση αυτή. γ) Η μεταφορά ανηλίκων έως πέντε (5) ετών με μοτοσικλέτα ή μοτοποδήλατο, εφόσον δε συγκρατούνται με εγκεκριμένο σύστημα συγκράτησης κατάλληλο για την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους. 3. Ο οδηγός μηχανοκίνητου οχήματος και μοτοποδηλάτου επιβάλλεται να μεριμνά για την ασφάλεια των συνεπιβατών του και ειδικότερα να ελέγχει αν φορούν τις ζώνες ασφαλείας και το προστατευτικό κράνος κατά τη μεταφορά τους. 4. Ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ. (αναπροσαρμογή Ν.3542/02.03.2007/ΦΕΚ.50α) πρόστιμο : παρ. 1 και 3: 80,00 ευρώ αφαίρεση αδείας οδήγησης : παρ. 1 και 3: 20 ημέρες αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας : παρ. 1 και 3: 20 ημέρες βαθμοί ποινής ΣΕΣΟ (point system) : 7 βαθμοί (παρ. 2 περ. α' και γ') ποινικά (source ©: www.glavopoulos.gr)
 

evangelos

member
Δημοσιεύσεις
1.717
Ηλικία
50
Περιοχή
Ιωάννινα
Μοτοσυκλέτα
Triumph Tiger 800 - GAS GAS EC300
Όνομα
EVANGELOS
Προσωπικά έχω < ασχοληθεί > με τύπο που φόραγε κράνος full face σαν περικεφαλαία, προσπαθώντας να με πείσει οτι είναι σαν να φοράει ανοικτό τύπου jet.

η ηλιθιότητα δεν παλεύεται!!
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.292
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Έχοντας παιδί στη σέλα της μοτοσυκλέτας: Τι ισχύει ανά την Ευρώπη​

Για το πιο πολύτιμο «φορτίο»​




Η μετακίνηση με παιδί στην μοτοσυκλέτα είναι πάντα ένα θέμα που δημιουργεί ερωτήματα. Από ποια ηλικία επιτρέπεται, πόσο νόμιμο είναι, τι πρέπει να φοράει;

Πηγή: FEMA​

Στην Ευρώπη οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα διαφέρουν ανά χώρα, αλλά κατά μέσο όρο συνοψίζονται σε αυτό:
Δεν υπάρχει όριο ηλικίας – όταν υπάρχει συνήθως είναι τα 12 έτη, με το δεύτερο συνηθέστερο όριο τα 8 έτη και είναι υποχρεωτικός ο ελάχιστος εξοπλισμός ασφαλείας, το κράνος.
Πιο αναλυτικά όμως, μπορεί να συναντήσει κανείς περιπτώσεις που ορίζουν ότι το παιδί πρέπει να φτάνει να πατάει τα πόδια του σε πατάκια συνοδηγού ή αν είναι κάτω των 5 ετών, θα πρέπει να υπάρχει ειδικό κάθισμα εφαρμοσμένο.
Στο Βέλγιο είναι υποχρεωτικό να φοράνε – εκτός κράνους, και λοιπό εξοπλισμό ασφαλείας: μακρύ παντελόνι, μποτάκια, μπουφάν μοτοσυκλέτας και γάντια, ενώ η Βόρεια Μακεδονία έχει λύσει το θέμα, απαγορεύοντας την μετακίνηση με δίκυκλο σε όλους κάτω των 18 ετών.

Οι Νορβηγοί έχουν μια ιδιαίτερη παράμετρο, καθώς αναφέρεται ότι το παιδί δεν πρέπει να έχει ιμάντες ή να είναι με οποιονδήποτε τρόπο, δεμένο στον οδηγό, καθώς αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει την ισορροπία του κατά την οδήγηση.

Στην Πολωνία, μοτοσυκλέτες που μεταφέρουν παιδιά κάτω των 7 ετών έχουν όριο ταχύτητας τα 40χλμ ενώ στο Βέλγιο, παιδιά από 3 μέχρι και 8 ετών δεν προβλέπεται να μεταφέρονται με μοτοσυκλέτες μεγαλύτερες των 125κ.κ.
Η Ελλάδα ανήκει στις χώρες με συμβατικές απαιτήσεις – το παιδί πρέπει να φοράει κράνος και αν είναι κάτω από 5 ετών, να γίνεται χρήση ειδικού καθίσματος. Παρ’ όλα αυτά, το ιδανικό θα ήταν να παρέχει κανείς στο παιδί την μέγιστη προστασία, τόσο οδηγώντας με χαμηλή ταχύτητα, όσο και επενδύοντας σε εξοπλισμός προστασίας, όπως γάντια και μπουφάν, ακόμα και σε κοντινές αποστάσεις.

Πηγη https://2wo.gr
 
Top Bottom