Συμβουλές για οδήγηση με δυνατό αέρα

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.123
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Ορμώμενος από το γεγονός ότι εχθές οδηγούσα στην Λαμία με βροχή και εξαιρετικά δυνατό πλάγιο άνεμο,
ρίχτε μία ματιά εδώ: https://2wo.gr/afieromata/3568-odhghsh-motosykletas-me-dynato-aera
Και αναφέρετε τις εμπερίες σας και τυχόν συμβουλές.
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Ορμώμενος από το γεγονός ότι εχθές οδηγούσα στην Λαμία με βροχή και εξαιρετικά δυνατό πλάγιο άνεμο,
ρίχτε μία ματιά εδώ: https://2wo.gr/afieromata/3568-odhghsh-motosykletas-me-dynato-aera
Και αναφέρετε τις εμπερίες σας και τυχόν συμβουλές.


Συμφωνώ 100%
Έχει τύχει αρκετές φορές να πηγαίνω σχεδόν πλαγιασμενος πηγαίνοντας ευθεία.
Και να προσθέσω οτι σε αυτές τις συνθήκες κρατάμε σφιχτά το τιμόνι και όχι χαλαρά
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.447
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Το Σαββατο που κατεβαινα με τον Χαρη απο Ελατη, πεσαμε σε αρκετο αερα.Οι μηχανες ιδιες,ο εξοπλισμος ιδιος αλλα αλλο το βαρος το δικο του και αλλο το δικο μου.Εγω δεν μπορουσα να παω πανω απο 100-110 αυτος πηγαινε με 130+ χωρις ιδιαιτερο προβλημα.

Αρα το βαρος παιζει σημαντικο ρολο.
 

Kostas_RRR

new member
Δημοσιεύσεις
426
Μοτοσυκλέτα
Την πιο γλήγορη
Όνομα
Κώστας
Καλό το άρθρο, αλλά το μόνο σημείο που αναφέρεται στην οδήγηση, είναι το «σταθερό γκάζι». Τα υπόλοιπα (ένα σώμα με συνεπιβάτη, δεσίματα, μπουφάν, προσπεράσματα) ισχύουν για όλες τις περιπτώσεις, είτε κινούμαστε σε δυνατό αέρα είτε όχι.
Άσε που ο αέρας μπορεί να μας έρθει από οποιαδήποτε κατεύθυνση, όχι μόνο από μπροστά ή μόνο από το πλάι.

Στο δια ταύτα, από την προσωπική μου πείρα (γιατί κανείς δεν μου τα έμαθε)

- Το πιο βασικό. Γινόμαστε ένα με τη μηχανή: Μαζεύουμε χέρια-πόδια-κεφάλια (και ότι άλλο εξέχει :p) πάνω στη μηχανή και γινόμαστε όσο το δυνατόν ένα κομμάτι, όπως και με τον συνεπιβάτη και αν είναι δυνατόν με τα μπαγκάζια. Σκύβουμε εντελώς, όσο μπορούμε πάνω στο ντεπόζιτο. Ακουμπήστε κράνος, στήθος, και σφίξτε αγκώνες, γόνατα. Πρέπει να μειώσουμε την μετωπική και την πλευρική επιφάνεια όσο το δυνατόν περισσότερο. Ακόμη και λίγα τετραγωνικά εκατοστά επιφάνειας σε τέτοιες περιπτώσεις είναι πολύ σημαντικά.
- Κρατάμε τη μηχανή «μέσα» στη ροπή της με σταθερό γκάζι. Μια ταχύτητα στο κιβώτιο κάτω από αυτή που θα επιλέγαμε, αναλόγως μηχανής.
- Όταν ο πλευρικός άνεμος δίνει κλίση στη μηχανή (μας κάνει "counter-steering"), εμείς πρέπει να πιέσουμε από την αντίθετη και να κάνουμε counter-counter-steering! Αν είναι διαρκής ο άνεμος, μπορεί να κάνουμε μεγάλη απόσταση πιέζοντας προς τα εμπρός ένα και μόνο grip.
- Όταν ο πλευρικός άνεμος μας έρχεται από αριστερά, κινούμαστε κοντά στο κέντρο του δρόμου, όταν έρχεται από δεξιά, κινούμαστε κοντά στη δεξιά άκρη του έτσι ώστε να έχουμε μεγαλύτερα περιθώρια διόρθωσης της πορείας μας
- Εννοείται ότι πάμε από αργά έως πολύ αργά σε σχέση με το πως θα πηγαίναμε κανονικά.
- Μακριά από άλλα οχήματα, ακόμη και από μηχανές, κυρίως ερχόμενα από το αντίθετο ρεύμα. Είμαστε στην αριστερή και βλέπουμε μπροστά μας να έρχεται φορτηγό; Δεξί φλας και αμέσως πιάνουμε τη μεσαία ή την δεξιά.

Αν είμαστε σε βουνοπλαγιά,
- Πρώτο και κύριο έχουμε συνέχεια το νου μας πάνω από το κεφάλι μας, μη μας έρθει κάτι από πάνω λόγω του αέρα.
- Αν η βουνοπλαγιά έχει μεγάλη κλίση (π.χ. βράχοι) και ο άνεμος έρχεται από πάνω προς τα κάτω, κινούμαστε αν είναι δυνατόν κοντά σε αυτή, ακόμη και στο αντίθετο ρεύμα αν δεν έχει κίνηση και μπορούμε να βλέπουμε μακριά, επειδή εκεί που κόβεται το βουνό και ξεκινάει ο δρόμος ο άνεμος κάνει στροβιλισμούς και δεν μας σπρώχνει προς το πλάι, αλλά μας έρχεται σχεδόν κάθετα.
- Στις στροφές κόβουμε πολύ ταχύτητα και παίρνουμε μικρή κλίση και κινούμαστε κοντά στο κέντρο του δρόμου, διότι εκεί που είσαι στα 3 μποφόρ, μέσα σε λίγα μέτρα έχεις στρίψει γύρω από το βουνό και σου σκάνε μονομιάς τα 12! Αν έχεις ήδη μεγάλη κλίση, δεν έχεις πολύ μεγάλα περιθώρια να πάρεις μεγαλύτερη. Θα έχεις κάποια κλίση, αλλά θα πηγαίνεις ευθεία, επειδή τώρα εκτός από την πρόσφυση έχεις να αντιμετωπίσεις και τη μηχανή σου ως πανί ιστιοφόρου.

Αυτά τα ολίγα θυμάμαι τώρα. Smileys drinking beer Emoticon
 
Τελευταία επεξεργασία:

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.123
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Καλό το άρθρο, αλλά το μόνο σημείο που αναφέρεται στην οδήγηση, είναι το «σταθερό γκάζι». Τα υπόλοιπα (ένα σώμα με συνεπιβάτη, δεσίματα, μπουφάν, προσπεράσματα) ισχύουν για όλες τις περιπτώσεις, είτε κινούμαστε σε δυνατό αέρα είτε όχι.
Άσε που ο αέρας μπορεί να μας έρθει από οποιαδήποτε κατεύθηνση, όχι μόνο από μπροστά ή μόνο από το πλάι.

Στο δια ταύτα, από την προσωπική μου πείρα (γιατί κανείς δεν μου τα έμαθε)

- Το πιο βασικό. Γινόμαστε ένα με τη μηχανή: Μαζεύουμε χέρια-πόδια-κεφάλια (και ότι άλλο εξέχει :p) πάνω στη μηχανή και γινόμαστε όσο το δυνατόν ένα κομμάτι, όπως και με τον συνεπιβάτη και αν είναι δυνατόν με τα μπαγκάζια. Σκύβουμε εντελώς, όσο μπορούμε πάνω στο ντεπόζιτο. Ακουμπήστε κράνος, στήθος, και σφίξτε αγκώνες, γόνατα. Πρέπει να μειώσουμε την μετωπική και την πλευρική επιφάνεια όσο το δυνατόν περισσότερο. Ακόμη και λίγα τετραγωνικά εκατοστά επιφάνειας σε τέτοιες περιπτώσεις είναι πολύ σημαντικά.
- Κρατάμε τη μηχανή «μέσα» στη ροπή της με σταθερό γκάζι. Μια ταχύτητα στο κιβώτιο κάτω από αυτή που θα επιλέγαμε, αναλόγως μηχανής.
- Όταν ο πλευρικός άνεμος δίνει κλίση στη μηχανή (μας κάνει "counter-steering"), εμείς πρέπει να πιέσουμε από την αντίθετη και να κάνουμε counter-counter-steering! Αν είναι διαρκής ο άνεμος, μπορεί να κάνουμε μεγάλη απόσταση πιέζοντας προς τα εμπρός ένα και μόνο grip.
- Όταν ο πλευρικός άνεμος μας έρχεται από αριστερά, κινούμαστε κοντά στο κέντρο του δρόμου, όταν έρχεται από δεξιά, κινούμαστε κοντά στη δεξιά άκρη του έτσι ώστε να έχουμε μεγαλύτερα περιθώρια διόρθωσης της πορείας μας
- Εννοείται ότι πάμε από αργά έως πολύ αργά σε σχέση με το πως θα πηγαίναμε κανονικά.
- Μακριά από άλλα οχήματα, ακόμη και από μηχανές, κυρίως ερχόμενα από το αντίθετο ρεύμα. Είμαστε στην αριστερή και βλέπουμε μπροστά μας να έρχεται φορτηγό; Δεξί φλας και αμέσως πιάνουμε τη μεσαία ή την δεξιά.

Αν είμαστε σε βουνοπλαγιά,
- Πρώτο και κύριο έχουμε συνέχεια το νου μας πάνω από το κεφάλι μας, μη μας έρθει κάτι από πάνω λόγω του αέρα.
- Αν η βουνοπλαγιά έχει μεγάλη κλίση (π.χ. βράχοι) και ο άνεμος έρχεται από πάνω προς τα κάτω, κινούμαστε αν είναι δυνατόν κοντά σε αυτή, ακόμη και στο αντίθετο ρεύμα αν δεν έχει κίνηση και μπορούμε να βλέπουμε μακριά, επειδή εκεί που κόβεται το βουνό και ξεκινάει ο δρόμος ο άνεμος κάνει στροβιλισμούς και δεν μας σπρώχνει προς το πλάι, αλλά μας έρχεται σχεδόν κάθετα.
- Στις στροφές κόβουμε πολύ ταχύτητα και παίρνουμε μικρή κλίση και κινούμαστε κοντά στο κέντρο του δρόμου, διότι εκεί που είσαι στα 3 μποφόρ, μέσα σε λίγα μέτρα έχεις στρίψει γύρω από το βουνό και σου σκάνε μονομιάς τα 12! Αν έχεις ήδη μεγάλη κλίση, δεν έχεις πολύ μεγάλα περιθώρια να πάρεις μεγαλύτερη. Θα έχεις κάποια κλίση, αλλά θα πηγαίνεις ευθεία, επειδή τώρα εκτός από την πρόσφυση έχεις να αντιμετωπίσεις και τη μηχανή σου ως πανί ιστιοφόρου.

Αυτά τα ολίγα θυμάμαι τώρα. Smileys drinking beer Emoticon
Ακριβώς όπως τα είπε ο Κώστας να προσθέσω ότι έχω παρατηρήσει ότι ειδικά τα προπορευόμενα βαρέα οχήματα και μέχρι κάποια απόσταση κόβουν τον αέρα αρκετά είτε πλάγιος ειτε κόντρα εαν η απόσταση είναι ικανοποιητική λουφαζω σε εκείνο το σημείο μέχρι να κόψει κάπου ο αέρας και φύγω, φυσικά με δυνατό πλάγιο η προσπέραση είναι επίφοβη.
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Θυμάστε που καποτε στα παπιά έβαζαν κάτι πλαστικά και γέμιζαν τους τροχούς??
Δεν μιλάω για τα τύπου αστέρι, αλλά τα ολόκληρα σαν ταψιά.
Καποτε με πολύ αέρα φορτηγό προσπέρασε ενα τέτοιο και τον πέταξε απο τον δρόμο
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.447
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Ακριβώς όπως τα είπε ο Κώστας να προσθέσω ότι έχω παρατηρήσει ότι ειδικά τα προπορευόμενα βαρέα οχήματα και μέχρι κάποια απόσταση κόβουν τον αέρα αρκετά είτε πλάγιος ειτε κόντρα εαν η απόσταση είναι ικανοποιητική λουφαζω σε εκείνο το σημείο μέχρι να κόψει κάπου ο αέρας και φύγω, φυσικά με δυνατό πλάγιο η προσπέραση είναι επίφοβη.

Tον κοβουν η σε βαραει ακομη χειροτερα?
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.123
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Tον κοβουν η σε βαραει ακομη χειροτερα?
Κόβει Πάνο, μιλάμε για άπνοια, αλλά φυσικά μην βρέχει γιατί τότε δεν βλέπεις τίποτα, έρχονται επάνω σου τόνοι νερού.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.447
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Κόβει Πάνο, μιλάμε για άπνοια, αλλά φυσικά μην βρέχει γιατί τότε δεν βλέπεις τίποτα, έρχονται επάνω σου τόνοι νερού.

Εγω παντως εχω διαπιστωσει ακριβως το αντιθετο και ψαχνω τροπο να φυγω απο την δυνη.
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.123
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Εγω παντως εχω διαπιστωσει ακριβως το αντιθετο και ψαχνω τροπο να φυγω απο την δυνη.
Ναι ισχύει, άμα πέσεις στην δίνη είναι το χειρότερο, ακόμη και το τζάμι του φαίρινγκ πάει σαν τρελό.
 

ekos

well know member
Δημοσιεύσεις
2.765
Όνομα
d
Ακουμπήστε κράνος, στήθος, και σφίξτε αγκώνες, γόνατα. Πρέπει να μειώσουμε την μετωπική και την πλευρική επιφάνεια όσο το δυνατόν περισσότερο.
Διαφωνω με το σφιξιμο, μαλλον πρεπει να εισαι ακομα πιο χαλαρος
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.447
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Διαφωνω με το σφιξιμο, μαλλον πρεπει να εισαι ακομα πιο χαλαρος

Εγω θα συμφωνησω με τον Κωστα.Αν σε πετυχει χαλαρο ο αερας σε παιρνει και σε σηκωνει.
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Διαφωνω με το σφιξιμο, μαλλον πρεπει να εισαι ακομα πιο χαλαρος


Δεν γίνεται.
Και θα σου πω γιατί.
Πάρα πλλεε φορές έχω συναντήσει πολύ δυνατό πλάγιο αέρα.
Και ενω ήμουν σε ευθεία η μοτοσυκλέτα πήγαινε υπο κλίση.
Αν δεν κρατούσα σφιχτά το τιμόνι δεν θα μιλούσαμε τώρα
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Καλό το άρθρο, αλλά το μόνο σημείο που αναφέρεται στην οδήγηση, είναι το «σταθερό γκάζι». Τα υπόλοιπα (ένα σώμα με συνεπιβάτη, δεσίματα, μπουφάν, προσπεράσματα) ισχύουν για όλες τις περιπτώσεις, είτε κινούμαστε σε δυνατό αέρα είτε όχι.
Άσε που ο αέρας μπορεί να μας έρθει από οποιαδήποτε κατεύθυνση, όχι μόνο από μπροστά ή μόνο από το πλάι.

Στο δια ταύτα, από την προσωπική μου πείρα (γιατί κανείς δεν μου τα έμαθε)

- Το πιο βασικό. Γινόμαστε ένα με τη μηχανή: Μαζεύουμε χέρια-πόδια-κεφάλια (και ότι άλλο εξέχει :p) πάνω στη μηχανή και γινόμαστε όσο το δυνατόν ένα κομμάτι, όπως και με τον συνεπιβάτη και αν είναι δυνατόν με τα μπαγκάζια. Σκύβουμε εντελώς, όσο μπορούμε πάνω στο ντεπόζιτο. Ακουμπήστε κράνος, στήθος, και σφίξτε αγκώνες, γόνατα. Πρέπει να μειώσουμε την μετωπική και την πλευρική επιφάνεια όσο το δυνατόν περισσότερο. Ακόμη και λίγα τετραγωνικά εκατοστά επιφάνειας σε τέτοιες περιπτώσεις είναι πολύ σημαντικά.
- Κρατάμε τη μηχανή «μέσα» στη ροπή της με σταθερό γκάζι. Μια ταχύτητα στο κιβώτιο κάτω από αυτή που θα επιλέγαμε, αναλόγως μηχανής.
- Όταν ο πλευρικός άνεμος δίνει κλίση στη μηχανή (μας κάνει "counter-steering"), εμείς πρέπει να πιέσουμε από την αντίθετη και να κάνουμε counter-counter-steering! Αν είναι διαρκής ο άνεμος, μπορεί να κάνουμε μεγάλη απόσταση πιέζοντας προς τα εμπρός ένα και μόνο grip.
- Όταν ο πλευρικός άνεμος μας έρχεται από αριστερά, κινούμαστε κοντά στο κέντρο του δρόμου, όταν έρχεται από δεξιά, κινούμαστε κοντά στη δεξιά άκρη του έτσι ώστε να έχουμε μεγαλύτερα περιθώρια διόρθωσης της πορείας μας
- Εννοείται ότι πάμε από αργά έως πολύ αργά σε σχέση με το πως θα πηγαίναμε κανονικά.
- Μακριά από άλλα οχήματα, ακόμη και από μηχανές, κυρίως ερχόμενα από το αντίθετο ρεύμα. Είμαστε στην αριστερή και βλέπουμε μπροστά μας να έρχεται φορτηγό; Δεξί φλας και αμέσως πιάνουμε τη μεσαία ή την δεξιά.

Αν είμαστε σε βουνοπλαγιά,
- Πρώτο και κύριο έχουμε συνέχεια το νου μας πάνω από το κεφάλι μας, μη μας έρθει κάτι από πάνω λόγω του αέρα.
- Αν η βουνοπλαγιά έχει μεγάλη κλίση (π.χ. βράχοι) και ο άνεμος έρχεται από πάνω προς τα κάτω, κινούμαστε αν είναι δυνατόν κοντά σε αυτή, ακόμη και στο αντίθετο ρεύμα αν δεν έχει κίνηση και μπορούμε να βλέπουμε μακριά, επειδή εκεί που κόβεται το βουνό και ξεκινάει ο δρόμος ο άνεμος κάνει στροβιλισμούς και δεν μας σπρώχνει προς το πλάι, αλλά μας έρχεται σχεδόν κάθετα.
- Στις στροφές κόβουμε πολύ ταχύτητα και παίρνουμε μικρή κλίση και κινούμαστε κοντά στο κέντρο του δρόμου, διότι εκεί που είσαι στα 3 μποφόρ, μέσα σε λίγα μέτρα έχεις στρίψει γύρω από το βουνό και σου σκάνε μονομιάς τα 12! Αν έχεις ήδη μεγάλη κλίση, δεν έχεις πολύ μεγάλα περιθώρια να πάρεις μεγαλύτερη. Θα έχεις κάποια κλίση, αλλά θα πηγαίνεις ευθεία, επειδή τώρα εκτός από την πρόσφυση έχεις να αντιμετωπίσεις και τη μηχανή σου ως πανί ιστιοφόρου.

Αυτά τα ολίγα θυμάμαι τώρα. Smileys drinking beer Emoticon

Συμφωνω με αυτα που λεει ο κωστας σαν εμπειρεια τοσα χρονια Τσεκαρουμε για Ριπες Αερα κοιταζοντας Δενδρα η Οχηματα πως κινουνται Ενα με τη Μηχανη Xαλαρο Σωμα και Σταθερο Γκαζι δοκιμαζμενο στη γεφυρα Ριου Αντιριου BcdefBcdefBcdef και αναλογα και τη μηχανη αλλη συμπεριφορα το σουπερ σπορ και αλλη τα on off
 

Kostas_RRR

new member
Δημοσιεύσεις
426
Μοτοσυκλέτα
Την πιο γλήγορη
Όνομα
Κώστας
Διαφωνω με το σφιξιμο, μαλλον πρεπει να εισαι ακομα πιο χαλαρος

Δεν εννοώ death grip! Αναλόγως την περίπτωση κιόλας.

Θα πω ένα μικρό παράδειγμα. Αν βλέπετε αγώνες moto GP και SBK, στα φρεναρίσματα κυρίως στο τέλος μιας ευθείας, βλέπουμε τον αναβάτη να ανασηκώνεται και να βγάζει σώμα και γόνατο, ή να απλώνει το πόδι προς το εσωτερικό της στροφής. Φαίνεται τόσο απλό, διλαδή σιγά το πράγμα, σηκώνεσαι βγάζεις κώλο και γόνατο και φρενάρεις από τα 2xx, μια χαρά. Αμ δε!



Για κάντο... εδώ σε θέλω!

Την πρώτη φορά που το δοκίμασα στην πίστα με φρενάρισμα από τα 200 ένιωσα σαν αλεξίπτωτο!
 

ekos

well know member
Δημοσιεύσεις
2.765
Όνομα
d
Δεν γίνεται.
Και θα σου πω γιατί.
Πάρα πλλεε φορές έχω συναντήσει πολύ δυνατό πλάγιο αέρα.
Και ενω ήμουν σε ευθεία η μοτοσυκλέτα πήγαινε υπο κλίση.
Αν δεν κρατούσα σφιχτά το τιμόνι δεν θα μιλούσαμε τώρα
Εγω οποτε εχω σφιχθει μετα ειναι χειροτερα, σφιχτο σωμα και χαλαρα χερια πανω στο τιμονι και ειμαι τελεια
 

panostsi

well know member
Δημοσιεύσεις
2.980
Ηλικία
36
Περιοχή
Χαϊδάρι
Μοτοσυκλέτα
Bandit 650
Όνομα
panostsi
Εγω οποτε εχω σφιχθει μετα ειναι χειροτερα, σφιχτο σωμα και χαλαρα χερια πανω στο τιμονι και ειμαι τελεια
Δημοσθένης έτσι σωστά όπως το αναφέρεις είναι και στο σχολείο που πήγα και ρώτησα τον εκπαιδευτή έτσι μου είπε... Πάντα χέρια χαλαρά...
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.447
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Δεν ξερω τι λενε οι εκπαιδευτες,πιθανοτατα θα εχουν δικιο,αλλα υπαρχουν στιγμες που κινδυνευεις να σε παρει ο αερας.Εκει ειναι μονοδρομος να κρατηθεις σφιχτα.

Μηπως το λενε αυτο για καποιες λογικες εντασεις αερηδων?
 

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.474
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Οδήγηση με δυνατό άνεμο
  • Όσοι έχουν οδηγήσει σε δυνατό άνεμο, γνωρίζουν πολύ καλά πως η σταθερότητα της μοτοσικλέτας επηρεάζεται σημαντικά. Ειδικά όταν η μοτοσικλέτα είναι ελαφριά ή το κέντρο βάρους της βρίσκεται σχετικά ψηλά, οι ριπές του ανέμου μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό την ευθυβολία και κατά συνέπεια την οδική συμπεριφορά της. Αυτό που έχει να κάνει ο αναβάτης είναι να φροντίσει να είναι προετοιμασμένος για οτιδήποτε του συμβεί και να αποφύγει τις κακοτοπιές.
    · Ακόμη κι όταν κινείστε με λίγα χιλιόμετρα, έχετε κλειστή τη ζελατίνα του κράνους, διαφορετικά τα μάτια σας κινδυνεύουν να γεμίσουν με σκουπιδάκια και σκόνη, μειώνοντας σημαντικά την ορατότητά και την προσοχή σας στο δρόμο.
    · Τα ρούχα σας δεν πρέπει να είναι φαρδιά, ειδικά σε μέρα με δυνατό αέρα, καθώς θα «πεταρίζουν» συνεχώς και θα επηρεάζουν αρνητικά τη συγκέντρωσή σας στην οδήγηση.
    · Καλό είναι επίσης, να μην αφήνετε κορδόνια, ιμάντες κτλ. από τα ρούχα σας ή τις τσάντες σας να κινούνται ελεύθερα, καθώς θα σας τιμωρήσουν με άφθονο… μαστίγωμα!
    · Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή, όταν κινείστε με δίκυκλο που διαθέτει μεγάλες επιφάνειες, όπως, για παράδειγμα, scooter. Οι ριπές του ανέμου θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό τη σταθερότητά του.
    · Το ίδιο ισχύει σε περίπτωση που η μοτοσικλέτα σας φέρει βαλίτσες ή top case. Καλό είναι να τα αφαιρέσετε, ειδικά αν δεν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσετε. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύετε σημαντικά τη σταθερότητα της μοτοσικλέτας, ειδικά ενάντια στις διαγώνιες και πλάγιες ριπές του ανέμου.
    · Τα δέντρα και οι ψηλοί θάμνοι που βρίσκονται μερικές εκατοντάδες μέτρα μπροστά από εσάς, στην άκρη ή τη μέση του δρόμου (σε κάποιο στηθαίο) μπορούν να σας δώσουν μια πολύ καλή εικόνα για την ένταση αλλά και την κατεύθυνση του αέρα σε εκείνο το σημείο. «Συμβουλευτείτε» τα και προετοιμαστείτε ανάλογα καθώς πλησιάζετε.
    · Σε περίπτωση που προσπερνάτε φορτηγό ή λεωφορείο, προσπαθήστε υπολογίστε τα ρεύματα αέρα, τα οποία αρχικά θα σας τραβήξουν προς το μέρος του και έπειτα θα σας διώξουν. Αν και συνήθως είναι απόλυτα ελεγχόμενα, σε κακοκαιρία πρέπει να πραγματοποιείτε αυτές τις προσπεράσεις με ιδιαίτερη προσοχή καθώς τα ρεύματα του αέρα είναι αρκετά πιο ισχυρά και μερικές φορές απρόβλεπτα.
    · Διατηρήστε τις στροφές του κινητήρα ψηλότερα από το συνηθισμένο, ώστε να εκμεταλλευτείτε το γυροσκοπικό φαινόμενο που δημιουργείται από τους άξονες του. Έτσι βελτιώνετε τη σταθερότητα της μοτοσικλέτας σας.
    · Έχετε υπόψη σας, είτε κινείστε στην πόλη είτε έξω από αυτή, πως ένα άνοιγμα (μεταξύ κτιρίων ή γενικότερα φυσικών εμποδίων) μπορεί να σημαίνει και μια γενναιόδωρη ριπή αέρα, οπότε φροντίστε να είστε προετοιμασμένοι.
    · Αφήσαμε το πιο σημαντική, ίσως, συμβουλή, τελευταία, η οποία και έχει να κάνει με το κράτημα του τιμονιού. Όπως και τις ημέρες που δεν έχει αέρα, έτσι και τώρα (ειδικά τώρα) είναι πολύ σημαντικό να μην «κλειδώνετε» τους αγκώνες σας και να μην στηρίζεστε στο τιμόνι ή να «κρατιέστε» από αυτό, αλλά απλά να το «κρατάτε». Σφίξτε με τα πόδια σας το ρεζερβουάρ, «ενεργοποιήστε» τον κορμό σας και προσπαθήστε να αποφορτίσετε το τιμόνι όσο περισσότερο μπορείτε. Στα on-off, για παράδειγμα, αυτό είναι εύκολο καθώς η στάση του σώματος είναι όρθια, ενώ στις sport μοτοσικλέτες που έχουν πιο σκυφτή-επιθετική θέση οδήγησης θέλει προσπάθεια. Έτσι σε ξαφνική δυνατή ριπή ανέμου η δύναμη δεν θα περάσει από τα χέρια στο τιμόνι και ως αποτέλεσμα η μοτοσικλέτα δεν θα αλλάξει κατεύθυνση.

    Πηγή:https://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/Odhghsh-me-dynato-anemo_98919.asp
 
Top Bottom