Συμβουλές για οδήγηση με δυνατό αέρα

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
πολύ σταθερή σε πλευρικούς ηταν η αφρικα 750...δεν παίρνει χαμπαρι

....αφού έχει που μικρή πλαστική επιφάνεια.



Με το nc περνούσα μια φορά από Βέροια προς Σαλονίκη,είχε απίστευτα δυνατό άνεμο. Είχα κρεμαστεί έξω από τη μηχανή και οδηγούσα (σαν τους Ινδιάνους στο πλάι του αλόγου για ν' αποφεύγουν τις σφαίρες).
Στο τέλος ήρθε η καταιγίδα με νερό μουσώνων και κατέβηκα. Είχε και τα δέντρα αλλά φοβόμουν τον κεραυνό και καθόμουν όρθιος στο πλάι του δρόμου να με τρώει η βροχή. Υπόστεγο πουθενά.
Την ίδια μέρα λίγο πιο κατω (και ώρα περίπου) σκοτώθηκε σύντροχος από κλαδί επειδή περιμενε να περάσει η μπόρα κάτω από δέντρα.
Ήταν οι πιο δυντ ριπές που ενοιωσα στη ζωή μου....


Στάλθηκε από το POCO F2 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.123
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Χαλαρά χέρια θέλει σε οποιαδήποτε μορφή ταλάντωσης του τιμονιου για να αποσβαινει στο πλαίσιο και να χάνεται, όπως σε φάσεις tank slapping, κουνηματα σε υψηλές ταχύτητες κτλ.
Αν εχεις υψηλα χ.α.ω και αρχίσει κουνηματα για οποιονδήποτε λόγο και εσύ σφίξεις το τιμόνι, σκοτώθηκες.

Αν τα χέρια είναι σφιχτά δεν αφήνεις τη διατάραξη να χαθεί και την εγκλωβιζεις στο τιμόνι/μπροστινό σύστημα με αποτέλεσμα να παλλαπλασιαζεται και να χάνεις τον έλεγχο εντελώς. Αποδεδειγμένο πολλές φορές στη χωμάτινη οδήγηση όπου αν έχεις σφιχτά χέρια, ωμους κτλ χάνεις πολύ εύκολα το μπροστινό και νιώθεις το πλαίσιο ότι δε δουλεύει.

Εντάξει όταν λέμε χαλαρά δε εννοούμε με το ένα χέρι, αλλά να μην προβάλλεις αντίσταση στην κίνηση του τιμονιου.

Στη μόνη φάση κατά τη γνώμη μου που πρέπει να σφίξεις το τιμόνι είναι αν σου πεταχτεί ξαφνικά κάποιο ζωο και δεν έχεις περιθώριο αποφυγής τότε σφίγγεις το τιμόνι για να μη διπλώσει (παθων).

Τα παραπάνω από προσωπική εμπειρία.
Μπορεί να είμαι και λάθος απλά έτσι το βιωνω εγώ.
Έτσι ακριβώς καπτεν σαν να κρατάμε ένα κοτοπουλάκι στα χέρια μας.
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
....αφού έχει που μικρή πλαστική επιφάνεια.



Με το nc περνούσα μια φορά από Βέροια προς Σαλονίκη,είχε απίστευτα δυνατό άνεμο. Είχα κρεμαστεί έξω από τη μηχανή και οδηγούσα (σαν τους Ινδιάνους στο πλάι του αλόγου για ν' αποφεύγουν τις σφαίρες).
Στο τέλος ήρθε η καταιγίδα με νερό μουσώνων και κατέβηκα. Είχε και τα δέντρα αλλά φοβόμουν τον κεραυνό και καθόμουν όρθιος στο πλάι του δρόμου να με τρώει η βροχή. Υπόστεγο πουθενά.
Την ίδια μέρα λίγο πιο κατω (και ώρα περίπου) σκοτώθηκε σύντροχος από κλαδί επειδή περιμενε να περάσει η μπόρα κάτω από δέντρα.
Ήταν οι πιο δυντ ριπές που ενοιωσα στη ζωή μου....


Στάλθηκε από το POCO F2 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Ο τσακ Νόρις είσαι;
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Ο τσακ Νόρις είσαι;
Πρώτος ξάδερφος του...

Στάλθηκε από το POCO F2 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

ThanosP

member
Δημοσιεύσεις
1.644
Ηλικία
32
Περιοχή
Κορινθος
Μοτοσυκλέτα
Africa twin
Tuareg 660
Όνομα
Θάνος
Να κάνω μια ερώτηση όσο αναφορά τα κιλά τις μηχανής και γενικά στις μηχανές !
εγω με την μικρή μου εμπειρία πιστεύω ότι χρειάζονται τα κιλά στις big on off μηχανές και ο λόγος είναι το ταξίδι και οι άνεμοι που δέχεσαι .
Έχει τύχει στις λίγες βόλτες που έχουμε κάνει να φάμε πλάγιους ανέμους και να νιώθω ότι μου παίρνει την μηχανή αρκετά . Όποτε δεν χρειάζομαι το παραπάνω βάρος για να είμαι πιο στιβαρή ;
Κύριος λόγος αγοράς μια τέτοιες μηχανής δεν είναι τα ταξίδια ;; Ένα 700αρακι 200 κιλά σε μια εθνική οδό με πλάγιους ανέμους πχ δεν θα πηγαίνει βάρκα γιαλό ;;;
οσο για το χώμα και τα κιλά θεωρώ πως η μηχανή είναι εάν χρειαστεί να περάσεις χωματόδρομους σε κάποιο ταξίδι αντε και σε κάναν έμπειρο οδηγό να παίξει και μαζί τις στο χώμα λίγο . Ως εκεί όμως !
η μηχανή είναι για ταξίδι θεωρώ και όχι για εντουρο !
Η το βλέπω λάθος ;;
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Να κάνω μια ερώτηση όσο αναφορά τα κιλά τις μηχανής και γενικά στις μηχανές !
εγω με την μικρή μου εμπειρία πιστεύω ότι χρειάζονται τα κιλά στις Touring μηχανές και ο λόγος είναι το ταξίδι και οι άνεμοι που δέχεσαι .
Έχει τύχει στις λίγες βόλτες που έχουμε κάνει να φάμε πλάγιους ανέμους και να νιώθω ότι μου παίρνει την μηχανή αρκετά . Όποτε δεν χρειάζομαι το παραπάνω βάρος για να είμαι πιο στιβαρή ;
Κύριος λόγος αγοράς μια τέτοιες μηχανής δεν είναι τα ταξίδια ;; Ένα 700αρακι 200 κιλά σε μια εθνική οδό με πλάγιους ανέμους πχ δεν θα πηγαίνει βάρκα γιαλό ;;;
οσο για το χώμα και τα κιλά θεωρώ πως η μηχανή είναι εάν χρειαστεί να περάσεις χωματόδρομους σε κάποιο ταξίδι αντε και σε κάναν έμπειρο οδηγό να παίξει και μαζί τις στο χώμα λίγο . Ως εκεί όμως !
η μηχανή είναι για ταξίδι θεωρώ και όχι για εντουρο !
Η το βλέπω λάθος ;;
Fixed
 
Δημοσιεύσεις
717
Ηλικία
43
Μοτοσυκλέτα
Honda CB 500 X 2016 Warp Drive MK IX
Όνομα
Θοδωρής
Εμένα είναι 195 κιλά και δεν πάει πουθενά.
Προφανώς και κουνιέται σαν ανάποδο εκκρεμές , ειδικά όταν είχα βάλει και δεύτερη βαλίτσα πάνω από το top case αλλά δεν αλλάζει πορεία με την καμμία
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Να κάνω μια ερώτηση όσο αναφορά τα κιλά τις μηχανής και γενικά στις μηχανές !
εγω με την μικρή μου εμπειρία πιστεύω ότι χρειάζονται τα κιλά στις big on off μηχανές και ο λόγος είναι το ταξίδι και οι άνεμοι που δέχεσαι .
Έχει τύχει στις λίγες βόλτες που έχουμε κάνει να φάμε πλάγιους ανέμους και να νιώθω ότι μου παίρνει την μηχανή αρκετά . Όποτε δεν χρειάζομαι το παραπάνω βάρος για να είμαι πιο στιβαρή ;
Κύριος λόγος αγοράς μια τέτοιες μηχανής δεν είναι τα ταξίδια ;; Ένα 700αρακι 200 κιλά σε μια εθνική οδό με πλάγιους ανέμους πχ δεν θα πηγαίνει βάρκα γιαλό ;;;
οσο για το χώμα και τα κιλά θεωρώ πως η μηχανή είναι εάν χρειαστεί να περάσεις χωματόδρομους σε κάποιο ταξίδι αντε και σε κάναν έμπειρο οδηγό να παίξει και μαζί τις στο χώμα λίγο . Ως εκεί όμως !
η μηχανή είναι για ταξίδι θεωρώ και όχι για εντουρο !
Η το βλέπω λάθος ;;
Η ευπαθεια μιας μηχανης σε πλευρικους ανεμους δεν εξαρταται μονο απ το βαρος.
Παιζει ρολο η αεροδυναμικη και η γεωμετρια.

Οι μηχανες ντυμενες στα φερινγκ ειναι πιο ευαισθητες στους πλευρικους γιατι δεν αφηνουν κενα να περασει ο αερας,
Και η ενιαια επιφανεια λειτουργει ως πανι ιστιοφορου..

Επισης η αργη γεωμετρια μπροστινου και το μεγαλο μεταξονιο βοηθουν τη μοτο να μενει ακλονητη.Ομως τα τρενα δε στριβουν, αρα παμε για τη χρυση τομη!

Θα σου πω οτι το africatwin 750 ηταν τουβλο στις ριπες του αερα,, ενω στο Paneuriopan 1100 ειχα κουνηματα και διορθωνα συνέχεια..
Βεβαια το 750 ειχε 133 ιχνος μπροστα , ενω το δικο σου ...113?? Μεταξονιο τα ιδια εχουν

Θελει και συγκεκριμενη σταση απο εσενα στον πλαγιο ανεμο..γιατι σε κουναει ο αερας και εσυ το μεταφερεις στη μηχανη..
Δε νομιζω τα 1200Gs να ειναι πιο σταθερα απ το δικο σου σε πλευρικους...βλεποντας τα γεωμετρικα τους χαρακτηριστικα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

ThanosP

member
Δημοσιεύσεις
1.644
Ηλικία
32
Περιοχή
Κορινθος
Μοτοσυκλέτα
Africa twin
Tuareg 660
Όνομα
Θάνος
Η ευπαθεια μιας μηχανης σε πλευρικους ανεμους δεν εξαρταται μονο απ το βαρος.
Παιζει ρολο η αεροδυναμικη και η γεωμετρια.

Οι μηχανες ντυμενες στα φερινγκ ειναι πιο ευαισθητες στους πλευρικους γιατι δεν αφηνουν κενα να περασει ο αερας,
Και η ενιαια επιφανεια λειτουργει ως πανι ιστιοφορου..

Επισης η αργη γεωμετρια μπροστινου και το μεγαλο μεταξονιο βοηθουν τη μοτο να μενει ακλονητη.Ομως τα τρενα δε στριβουν, αρα παμε για τη χρυση τομη!

Θα σου πω οτι το africatwin 750 ηταν τουβλο στις ριπες του αερα,, ενω στο Paneuriopan 1100 ειχα κουνηματα και διορθωνα συνέχεια..
Βεβαια το 750 ειχε 133 ιχνος μπροστα , ενω το δικο σου ...113?? Μεταξονιο τα ιδια εχουν

Θελει και συγκεκριμενη σταση απο εσενα στον πλαγιο ανεμο..γιατι σε κουναει ο αερας και εσυ το μεταφερεις στη μηχανη..
Δε νομιζω τα 1200Gs να ειναι πιο σταθερα απ το δικο σου σε πλευρικους...βλεποντας τα γεωμετρικα τους χαρακτηριστικα.
Κατατοπιστικότατος ευχαριστώ πολύ Giving Giving
δεν ξέρω να τα συγκίνω αν και πιο κουνάει πιο πολύ ! Απλά το παρατήρησα και σκέφτηκα ότι μια πιο μικρή Μότο ίσως είναι χειρότερα
 

ThanosP

member
Δημοσιεύσεις
1.644
Ηλικία
32
Περιοχή
Κορινθος
Μοτοσυκλέτα
Africa twin
Tuareg 660
Όνομα
Θάνος
Εμένα είναι 195 κιλά και δεν πάει πουθενά.
Προφανώς και κουνιέται σαν ανάποδο εκκρεμές , ειδικά όταν είχα βάλει και δεύτερη βαλίτσα πάνω από το top case αλλά δεν αλλάζει πορεία με την καμμία
Δηλαδή αν σε βαράει από πλαγιά δυνατός αέρας δεν νιώθεις μια πίεση και ότι πρέπει να κόψεις ταχύτητα γιατί τείνει να σε ´´παιρνεί´´ ;
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Δηλαδή αν σε βαράει από πλαγιά δυνατός αέρας δεν νιώθεις μια πίεση και ότι πρέπει να κόψεις ταχύτητα γιατί τείνει να σε ´´παιρνεί´´ ;
Η μεγαλυτερη ταχυτητα δημιουργει μεγαλυτερη αδρανεια..
Πιο μεγαλο προβλημα στα μποφορια ειναι σε επαρχιακους, σε βουνα ..εκει μπορει να σε πεταξει κατω και σε σταση!
Απ το νιωθεις να σε ''παιρνει΄΄ , μεχρι να σε παρει....εχει πολυ ψωμι.

Θα το μαθεις σιγα σιγα..Η μηχανη εχει 2 τροχους και οταν ο αερας τη χτυπαει πλαγιως ειναι λογικο να γερνει,,
Το θεμα ειναι να μην επηρεαζεται το μπροστινο συστημα...
Αν σφιξεις το τιμονι για να κρατηθεις κοντρα στον αερα...τοτε η μηχανη θα αλλαξει κατευθυνση
 

ThanosP

member
Δημοσιεύσεις
1.644
Ηλικία
32
Περιοχή
Κορινθος
Μοτοσυκλέτα
Africa twin
Tuareg 660
Όνομα
Θάνος
Η μεγαλυτερη ταχυτητα δημιουργει μεγαλυτερη αδρανεια..
Πιο μεγαλο προβλημα στα μποφορια ειναι σε επαρχιακους, σε βουνα ..εκει μπορει να σε πεταξει κατω και σε σταση!
Απ το νιωθεις να σε ''παιρνει΄΄ , μεχρι να σε παρει....εχει πολυ ψωμι.

Θα το μαθεις σιγα σιγα..Η μηχανη εχει 2 τροχους και οταν ο αερας τη χτυπαει πλαγιως ειναι λογικο να γερνει,,
Το θεμα ειναι να μην επηρεαζεται το μπροστινο συστημα...
Αν σφιξεις το τιμονι για να κρατηθεις κοντρα στον αερα...τοτε η μηχανη θα αλλαξει κατευθυνση
Ευχαριστώ μπαμπη ! Σιγά σιγά θα το βρούμε
 
Δημοσιεύσεις
717
Ηλικία
43
Μοτοσυκλέτα
Honda CB 500 X 2016 Warp Drive MK IX
Όνομα
Θοδωρής
Δηλαδή αν σε βαράει από πλαγιά δυνατός αέρας δεν νιώθεις μια πίεση και ότι πρέπει να κόψεις ταχύτητα γιατί τείνει να σε ´´παιρνεί´´ ;
Όχι , και μιλάμε για αέρα καλό μια φορά μετά την Δομοκό στην ευθεία έπαιρνε καδους ο αέρας , απλά παιρνω κλίση προς τον αέρα ας το πούμε.
Ταχύτητα δεν κόβω για κανέναν λόγο , γιατί άντε να ξαναπιάσει φόρα το CB Tooth
 

Σάββας

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.450
Ηλικία
61
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Diesel RC90
Όνομα
Σάββας
Περιοχή
Αθήνα
Όχι , και μιλάμε για αέρα καλό μια φορά μετά την Δομοκό στην ευθεία έπαιρνε καδους ο αέρας , απλά παιρνω κλίση ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΑΠΟ τον αέρα ας το πούμε.
Ταχύτητα δεν κόβω για κανέναν λόγο , γιατί άντε να ξαναπιάσει φόρα το CB Tooth
+Γκάζι = FIXED
 

Σάββας

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.450
Ηλικία
61
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Diesel RC90
Όνομα
Σάββας
Περιοχή
Αθήνα
Να ο ζουρλος 600 χιλιόμετρα σε μια μέρα μέχρι Πολυλίμνιο με 600 μποφόρ Rolling Μας έφυγε το κεφάλι , αλλά ωραία ήταν Tooth
Δρομοκαΐτειον Θάλαμος 55. ooops
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Ευχαριστώ μπαμπη ! Σιγά σιγά θα το βρούμε
Δοκιμασε το εξης στα μποφορια
Σφιγγεις τα ποδια στο ρεζερβουαρ ωστε να εχεις στηριξη..
Οι αγκωνες σου λυγισμενοι και θα τους κουνας καθε τοσο.. ..ετσι τσεκαρεις οτι δεν κρατας το τιμονι μαρμαρωμενος..
Αν μπορεις σκυβεις και λιγο, μαζευεσαι.
Μολις φας τη ριπη απ τα δεξια..κανεις countersteering στο δεξι γκριπ, δηλ το πιεζεις εμπρος..
Να εισαι σε ετοιμοτητα, αλλα χαλαρος..

Βοηθαει να εισαι μια ταχυτητα κατω, δημιουργει παραπανω αδρανεια...
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Αν δεν οδηγήσατε στις γέφυρες της Εγνατίας στα τούνερ της Καστανιάς, δεν ξέρετε τι θα πει αέρας.
Να βγαίνεις απο το τούνελ αμέριμνος και να σε πετάει στην άλλη λωρίδα! κι απο κάτω 200 μέτρα κενό!

Όταν φυσάει κατα κει πάνω γ*******έται ο Δίας!
 

Sapiokaravo

well know member
Δημοσιεύσεις
3.606
Ηλικία
54
Περιοχή
Far west
Μοτοσυκλέτα
Ιταλιδα με μεταπτυχιακο.
Όνομα
Χρηστος
Αν δεν οδηγήσατε στις γέφυρες της Εγνατίας στα τούνερ της Καστανιάς, δεν ξέρετε τι θα πει αέρας.
Να βγαίνεις απο το τούνελ αμέριμνος και να σε πετάει στην άλλη λωρίδα! κι απο κάτω 200 μέτρα κενό!

Όταν φυσάει κατα κει πάνω γ*******έται ο Δίας!
Και στην γερφυρα Ριου Αντιρριου, πολλες οι ριπες κυριως χειμωνα.
Αλλωστε πολλες φορες, λενε με ευθυνη δικια σου η διελευση. (μοτοσυκλετες)
 
Top Bottom