Πως στριβει η μηχανη!!

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Ακομη δεν μαθατε πως στριβει Γ@μωτο Μανοοοοο να τους μαζεψουμε καμια επιδαυρο να τους δειξουμε πως στριβουνε ToothTooth
 

dikoukos

old member
Δημοσιεύσεις
4.232
Ηλικία
55
Όνομα
Xατζηπετροs Δημητρηs
Ακομη δεν μαθατε πως στριβει Γ@μωτο Μανοοοοο να τους μαζεψουμε καμια επιδαυρο να τους δειξουμε πως στριβουνε ToothTooth
Μιχαλη δεν τους χρειαζεται μαθημα αυτο που θελουν ειναι τσιπουρο για να τους φυγουν οι φοβιες Tooth Tooth
Με μια νταμιτζανα οχι θα ξυνουν αλλα θα γδερνουν ασφαλτο abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
το ρεζουμέ:
ανοίγεις βιντεάκια speedtriple/daytona 675 στο youtube και μαθαίνεις πώς στρίβουν...Tooth
Με το παπάκι και γω πάω αερα
Μιλάμε για σοβαρές μηχανές... Με εκτοπισμαRollingRollingRolling


Θανοοοοοοοοοο... Welcome back
Έλειψες
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Με το παπάκι και γω πάω αερα
Μιλάμε για σοβαρές μηχανές... Με εκτοπισμαRollingRollingRolling


Θανοοοοοοοοοο... Welcome back
Έλειψες
Άστον μωρέ!
Τόσο καιρό λείπει και με το που γύρισε ήρθε με άδεια χέρια!
Ούτε ένα σουβλάκι...μια πάστα....έστω ένα φοντάν!mountza 2
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
επειδή δεν διάβασα 18 σελίδες, δεν γνωρίζω τι έχει ήδη ειπωθεί.
υπάρχουν άνθρωποι για τους οποίους πέραν του countersteering,το χάος.
κάνουν λάθος για έναν και μόνο λόγο, δεν χρησιμοποιούν το βασικότερο εργαλείο επιλογής γραμμής στην είσοδο και το μέσον της στροφής: το φρένο.
ειδικά στο δρόμο όπου το απρόσμενο είναι just around the corner.

το countersteering είναι ο απολύτως αποτελεσματικότερος τρόπος αλλαγής κλίσης μιας μοτοσυκλέτας, γι' αυτό και το χρησιμοποιώ σε κάθε στροφή για την οποία δεν χρειάζεται να φρενάρω.
σε αυτές για τις οποίες χρειάζεται, θα χρησιμοποιήσω το φρένο όσο είμαι όρθιος για να επιβραδύνω και θα κρατήσω πατημένο καθώς δίνω κλίση για να ελέγχω τη γραμμή μου.
κατεβάζω το πάνω μέρος του σώματος καθώς δίνω κλίση.
αναλόγως της ακτίνας της στροφής, θα χρησιμοποιήσω ανεπαίσθητο cs γιατί δεν τα πάει καλά με το trail-braking.
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Επεξηγηση εννοιων γιατί τα έχουμε μπλέξει μΕ φαινέται

Α. Counter Steering: Είναι η διαδικασία έναρξης της στροφής. Το στιγμιαίο στρίψιμο του τιμονιού προς την αντίθετη πλευρά από αυτή που θα θέλουμε να στρίψουμε, στιγμιαία και όχι κρατόντας το τιμόνι εκεί, για να αρχίσει η διαδικασία της στροφής που ονομάζουμε...

View attachment 31696


Β. Γυροσκοπικό Φαινόμενο: Από την στιγμή που η μοτοσυκλέτα κινείται είτε με 10 χαω είτε με 50 χαω είτε με 100 χαω παραμένει όρθια λόγω του γυροσκοπικού φαινομένου. Το χαρακτηρισκότερο παράδειγμα του γυροσκοπικού φαινομένου είναι οι σβούρες που θυμόμαστε από παιδιά. Παραμένουν όρθιες λόγω του γυροσκοπικού φαινομένου
View attachment 31698


Εδώ έρχεται η μαγεία της φυσικής και αναλαμβάνει ρόλο βγαίνοντας στην σκηνή η ΑΔΡΑΝΕΙΑ. Επειδή μέχρι εκείνη την στιγμή το ποταμόπλοιο εεεε η μηχανή σας πήγαινε ευθεία θέλει να συνεχίσει να πηγαίνει ευθεία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια φυγόκεντρη δύναμη (η δυναμη που μαθαίναμε στο γυμνάσιο πως ειναι ψευδοδύναμη αρα δεν υπάρχει. Υπάρχει εξηγηση και για αυτο αλλά θα σας μπερδέψω και δεν το θέλω). Αυτή η δύναμη λοιπόν με σημείο εφαρμογής της το κέντρο μάζας της μηχανής (σύστημα μηχανής/αναβάτη) δημιουργεί μια ροπή (από τον συνδυασμό της φυγόκεντρης και της τριβής του ελαστικού) και έτσι σαν αποτέλεσμα σπρώχνεται όλη η μοτοσυκλέτα στην αντίθετη κατεύθυνση. Δηλαδή η μοτοσυκλέτα ΓΕΡΝΕΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ!!! (drumms rolling και Ταραααααααααααα)



Κανονικά λοιπόν και με όλα αυτά πιο σωστά θα ήταν να λέγαμε Φυγοκεντρική Οδήγηση αλλά είπαμε το γυροσκόπιο ηταν κολλητός του σκηνοθέτη και μάλλον του έκατσε κιολας. Ακόμη πιο σωστό θα ήταν να χρησιμοποιούμε το όρο των κουτόφραγκων Ανάποδο Τιμόνι.



View attachment 31711

Οποιος κατάφερε να φτάσει στο τέλος (εδω δλδ)
Βιβλιογραφία
-Steering in bicycles and Motorcycles : Pr J. Fajansa Department of Physics, University of California, Berkeley
-http://www.phys.lsu.edu/faculty/gonzalez/Teaching/Phys7221/vol59no9p51_56.pdf
με τις πρώτες 2 εικόνες και ειδικά με τα bold , συμφωνώ 1.000.000% !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
είσαι ο 2ος που συναντώ σε φόρουμ, ο οποίος μιλάει για τη "μαγεία" της αδράνειας στην αρχική φάση του countersteering Bcdefghg

3η εικόνα,όχι. :D
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Κεφάλαιο 2
Ο ΜΥΘΟΣ


Eίδε ο άλλος δυο βίντεο του California Suberbike School και άλλα πέντε του Riding School και καμμια δεκαριά από vloggers του εξωτερικού και εκεί που κάθεστε για καφεδάκι πετάει την ατάκα "Στην στροφή φορτίζουμε το μπροστινό τροχό για να κρατάει το λάστιχο και να έχουμε πιο ασφαλή στροφή".

Δεν υπάρχει πιο ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ μύθος από αυτόν guys. Αλλο πράγμα τους είπαν, άλλο κατάλαβαν. Παράκληση ΜΗΝ ΤΟ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΤΕ

Αν γλυστρίσει η μηχανή μας θα γλυστρισει από την φόρτιση του μπροστινου. Αν η μπροστινή μας ρόδα είναι φορτισμένη θα είναι σε μεγαλύτερη επαφή με την άσφαλτο και ότι είναι πάνω σε αυτήν (πετραδάκια, χαλίκια και άλλα). Στην στροφή θέλουμε την μπροστινή μας ρόδα όσο πιο ελαφριά γίνεται και αυτό εκτός από το λόγο του γλυστρίματος γιατί όταν η μπροστινή ρόδα δεν έχει πολύ φορτίο η τροχιά της μοτοσυκλέτας δεν ανοίγει (η χαλαρότητα που λέγαμε στο προηγούμενο κεφάλαιο). Αυτός είναι και ο λόγος που θέλουμε να έχουμε ελαρφά ανοιγόμενο γκάζι μέσα στην στροφή για να είναι φορτισμένη η πίσω ρόδο και ελαφρυμένη η μπροστινη (θα μιλήσουμε γι αυτο σε επόμενο κεφάλαιο εντός των επομενων ωρων αν με αφήσετε να γράφω τα σεντόνια μου). Ουσιαστικά λοιπόν το να είναι ελαφρύ η μπροστινή ρόδα, κάνει την μαγεία των αλλελεπιδράσεων των δυνάμεων την φυσικής να στρίβει η μοτοσυκλέτα μας.

Οι τροχοί μας σε σχέση με την άσφαλτο κάνουν μια κίνηση που λέγεται γίγγλυμη! Είναι ιατρικός όρος και χρησιμοποιείται στην ορολογία των κινήσεων των αρθρωσεων. Ειναι μια κίνηση σφαιρικών αρθρώσεων με κοίλων και ουσιαστικά σημαίνει εφάπτομαι λόγω της τριβής αλλά ταυτόχρονα γλυστράω. Η μπροστινή μας ρόδα στην στροφή είναι σαν επιπλέει πάνω σε ένα στρώμα από χαλίκια (αντί νερού) και έτσι ξενερίζει προς τα εξώ. Οσο λιγότερη επαφή έχει με αυτό το στρώμα λοιπόν τοσο πιο ισορροπημενο ειναι το γλύστριμα σε σχέση με την τριβή και έχουμε την ομαλή ροή εντός της στροφής. Δεν θέλουμε ουτε να γλυστράει πάρα πολύ προς τα έξω, αλλά ουτε και να κολλάει και να μας βάζει μέσα.

Τι γίνεται λοιπόν όταν πατάμε πίσω φρένο; (οπως πολλοί είπατε); Ουσιαστικά αποφορτίζουμε το μπροστινό λάστιχο και έτσι σταματάει να γλυστράει υπερβολικά το μπροστινό και συνεχίζουμε να στρίβουμε. Το πάτημα όμως του φρένου μας έριξε την ταχύτητα αρα και την φυγόκεντρο με αποτέλεσμα εκείνη την ώρα να έχουμε περισσότερη κλίση από όσο χρειαζόμαστε και αλλαγή στην ισορροπία της μηχανής αφού άλλαξε το σημείο του κέντρου βάρους.

Αν έχετε παρατήρησει ποτέ τεχνικά τους λατρεμένους οδηγούς τον MotoGp τότε θα δείτε πως μέσα στην στροφή όταν αρχίζει και ανοιγεί η γραμμή τους αυτοί ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΟ ΓΚΑΖΙ για να μείνουν ή να κλείσουν την τροχιά τους. και αυτό μας φέρνει στο κεφαλαίο 3


...Συνεχίζεται
textbook καλιφορνιάκιας. (:

βέβαια οι "vloggers του εξωτερικού" είναι κάτι εκπαιδευτές/αγωνιζόμενοι αλλά τεσπα,το αφήγημα να βγαίνει...
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
textbook καλιφορνιάκιας. (:

βέβαια οι "vloggers του εξωτερικού" είναι κάτι εκπαιδευτές/αγωνιζόμενοι αλλά τεσπα,το αφήγημα να βγαίνει...
Προς θεού...θελω να διευκρυνίσω πως δεν καταδικάζω ούτε τους vloggers του εξωτερικού ούτε τα σχολεία...Απλά τονίζω πως με το να δεις 5 βίντεο και να διαβασεις 2 βιβλια, δεν είναι το ίδιο με το να παρακολουθήσεις κάποιο/α σχολείο/α...Αλλά πράγματα πήρα από το CSS άλλα από το Riding αλλά από τον Fasola...και όσο περισσότερα σχολεία, τόσο μεγαλύτερη κατανόηση αυτων που συμβαίνουν πάνω στην μηχανή.

Το νήμα σκοπό δεν έχει να διδάξει, αλλά να παροτρύνει νέα παιδιά (ακόμη και στην τρίτη νιότη τους) να παρακολουθήσουν σχολεία οδήγησης.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.447
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
textbook καλιφορνιάκιας. (:

βέβαια οι "vloggers του εξωτερικού" είναι κάτι εκπαιδευτές/αγωνιζόμενοι αλλά τεσπα,το αφήγημα να βγαίνει...

Σιγουρα καποιοι απο αυτους δεν ειναι τυχαιοι.Δυστυχως ομως καποιοι απο εμας δεν γνωριζουμε την σωστη ορολογια και καταλαβαινουμε λαθος πραγματα.
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.218
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Θανοοοοοοοοοο... Welcome back
Έλειψες

Μπάμπη άσε τον Θάνο και παρακολουθα το μάθημα .... πρέπει κάποτε να βγεις και συ στην κοινωνία μορφωμένος περί μοτο-οδηγησεως ... όπως εμάς ...! Tooth Yes
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Μπάμπη άσε τον Θάνο και παρακολουθα το μάθημα .... πρέπει κάποτε να βγεις και συ στην κοινωνία μορφωμένος περί μοτο-οδηγησεως ... όπως εμάς ...! Tooth Yes
Στελιο μου έδωσες μάθημα ζωής με τις παρατηρήσεις σου στη βόλτα στο Χαλκούτσι..κατηργησα το καουντερ στρινγκ και τώρα στριβω μια χαρά...δε χρειάζομαι κάτι αλλο
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Προς θεού...θελω να διευκρυνίσω πως δεν καταδικάζω ούτε τους vloggers του εξωτερικού ούτε τα σχολεία...Απλά τονίζω πως με το να δεις 5 βίντεο και να διαβασεις 2 βιβλια, δεν είναι το ίδιο με το να παρακολουθήσεις κάποιο/α σχολείο/α...Αλλά πράγματα πήρα από το CSS άλλα από το Riding αλλά από τον Fasola...και όσο περισσότερα σχολεία, τόσο μεγαλύτερη κατανόηση αυτων που συμβαίνουν πάνω στην μηχανή.

Το νήμα σκοπό δεν έχει να διδάξει, αλλά να παροτρύνει νέα παιδιά (ακόμη και στην τρίτη νιότη τους) να παρακολουθήσουν σχολεία οδήγησης.
Βέβαια ,αναλόγως της πηγής,μπορεί και να υπάρξουν αντικρουόμενες πληροφορίες και να σε μπερδέψουν περισσότερο.
Πχ η φόρτιση του μπροστινού είναι απολύτως θεμιτή και απαραίτητη για να στρίψει η μοτοσικλέτα, σε αντίθεση με την υπερφόρτιση κατά την οποία ή θα σηκωθεί η μηχανή και θα ανοίξει τροχιά (το "καλό" σενάριο) ή θα φάμε low (το χειρότερο σενάριο).

Από την άλλη ,με το να αποφορτίζεις το μπροστινό ανοίγοντας γκάζι ενώ ακόμα δεν βλέπεις έξοδο, δοκιμάζεις την τύχη σου/πας γυρεύοντας.

ΔΕν είναι ίδιες όλες οι στροφές και δεν τις παίρνεις όλες "με το γκάζι".
κάποιες θέλουν μεγαλύτερης διάρκειας και πιο ελαφρό φρενάρισμα, κάποιες πιο δυνατό και σύντομο σε διάρκεια κτλ κτλ.
Το one size fits all "φρενο-countersteering-ελαφρα ανοιγομενο γκάζι" δεν είναι πανάκεια.
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Σιγουρα καποιοι απο αυτους δεν ειναι τυχαιοι.Δυστυχως ομως καποιοι απο εμας δεν γνωριζουμε την σωστη ορολογια και καταλαβαινουμε λαθος πραγματα.
Σίγουρα αυτό είναι ένα μεγάλο εμπόδιο.
Ακόμα, οι προκαταλήψεις και το placebo του καθενός, θα προσέθετα.
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.389
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Κάποιος motogp το έκανε αυτό με το ένα χέρι και το άλλο χαιρετούσε,στην τελευταία στροφή.
Ο Hayden?
 
Top Bottom