Πως στριβει η μηχανη!!

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.389
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Στον Μπαρο Τεό έχει κάτι τσομπανοσκλα στο πιστάκι πάνω ,σαν αρκούδες .
Στον Όλυμπο,τα ίδια ,παντού κάτι καφέ κορίτσια και κάτι τούφες ,ναρκοπέδιο κανονικό.

Τώρα που είμαι και οργώνω τα Ζαγοροχώρια, σε κάθε στροφή και μια αγελάδα ή πέτρες από κατολίσθηση, κρατήρες , και δώρα από τις προηγούμενες αγελάδες , το βλέμμα στο βάθος και όχι προς τα εκεί που τείνει να πάει λόγο φυγόκεντρου , και τα χέρια χαλαρά, μικροσκοπικές διορθώσεις και είσαι κομπλέ .

Ταχύτητα ανάλογα το τερέν , ανεβαίνεις για το πέρασμα του Μπαρού από Χαλίκι , το τοπίο είναι μαγευτικό, ποιος ο λόγος να πηγαίνεις τάπα ;

Βλέπεις και κάτι 2.4 λ/100 καταναλώσεις και χαίρεσαι Tooth
 

grigoris gs

well know member
Δημοσιεύσεις
3.508
Ηλικία
51
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ ΑΧΑΙΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GS ADVE
Όνομα
ΓΡΗΓΟΡΗΣ
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ ΑΧΑΙΑΣ
Το έχω ξαναπεί και παλαιότερα σε άλλη συζήτηση εδώ μέσα. Η μεγαλύτερη διαφορά που έχουμε στα δικά μας ορεινά περάσματα (πάσα) με τα ορεινά περάσματα της κεντρικής Ευρώπης μετα την ποιότητα του οδοστρώματος είναι τα ζωντανά που βολοδερνουν όπου αυτά και όπως αυτά θέλουν. Στα πάσα της Δυτ Ευρώπης όλα τα ζωντανά είναι μαντρωμενα.
Η φώτο είναι από Ελβετία το 2018 ανεβαίνοντας το passo San Gottardo όπως βλέπεται υπάρχει περίφραξη.


Στάλθηκε από το MAR-LX1A μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

KostasT

old member
Δημοσιεύσεις
4.482
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
Honda CBF1000FA
Honda SH300i
Όνομα
Δες nickname
Κατά τύχη έπεσα στο ποστ και το διάβασα από την αρχή. Οδηγώ σχεδόν 15 χρόνια. Έμαθα να Οδηγώ όπως και οι περισσότεροι, εμπειρικά και βλέποντας και κάνοντας. Καταλάβαινα και ο ίδιος ότι οι γνώσεις μου είναι μέχρι ένα σημείο με αποτέλεσμα όταν ανέβαινε ο ρυθμός σε μια βόλτα να είμαι με ένα διαρκή φόβο και πολλές φορές έκανα λάθη στην οδήγηση χωρίς ευτυχώς να έχω κάποια πτώση. Πριν 2 μήνες πήγα στο σχολείο το Χούντρα. Αν και level 1, οφείλω ν πω ότι έφυγα από εκεί τελείως διαφορετικός αναβάτης. Σίγουρα δεν έγινα πιο γρήγορος, αλλά πλεον οδηγώ με μεγαλύτερη ασφάλεια, χωρίς ν κινδυνεύω και να φοβάμαι. Οι στροφές έγιναν διασκεδαστικες και πλέον ευχαριστιεμαι την οδήγηση. Το καλύτερο δώρο στον εαυτό μου και σε οποιονδήποτε αναβάτη. Από τα βασικά πράγματα που αποκόμισα ειναι: τα χέρια πάντα χαλαρά, ο κορμός και το κεφάλι προς το εσωτερικό της στροφής και ΠΑΝΤΑ γκάζι μέσα στη στροφή. Καλά και ασφαλή χιλιόμετρα σε όλους.


Στάλθηκε από το SM-A515F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Κι εγω εχω κανει το lvl 1 στον Χουντρα, κι εμενα όταν εφυγα ειχα μια απιστευτη αισθηση ασφαλειας και καλυτερου οδηγου στις στροφες αλλα….

Κατανοώ απόλυτα αυτό που λέει ο duke,δεν είναι μόνο αν σου πεταχτεί ποδήλατο-σκύλος κλπ,γενικά σου δημιουργείται ένα άγχος, ότι μπορεί πχ να γλυστρίσεις στη στροφή.

Ο Χούντρας το τόνιζε συνέχεια: Μη σκέψη!
….δεν γινεται Νικο το "Μη σκεψη" του Χουτρα γιατι οι δρομοι παρα πολύ απλα δεν είναι η πιστα του Χουντρα και του California (καθαρες από πετρουλες, λαδακια,ζωακια,χωματακια κλπ). Οποτε θα συμφωνησω με τον Γιαννη. Οδηγούμε αμυντικα οσο μπορούμε χωρις αυτό να σημαινει ότι δεν θα ευχαριστηθούμε τη στροφη! Οποιος βρει τη χρυση τομη που προφανως είναι υποκειμενικη...καλους δρομους!
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.410
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
….δεν γινεται Νικο το "Μη σκεψη" του Χουτρα γιατι οι δρομοι παρα πολύ απλα δεν είναι η πιστα του Χουντρα και του California (καθαρες από πετρουλες, λαδακια,ζωακια,χωματακια κλπ). Οποτε θα συμφωνησω με τον Γιαννη. Οδηγούμε αμυντικα οσο μπορούμε χωρις αυτό να σημαινει ότι δεν θα ευχαριστηθούμε τη στροφη! Οποιος βρει τη χρυση τομη που προφανως είναι υποκειμενικη...καλους δρομους!
Άλλο εννοώ Κωσταντή.
Μη σκέψη=μη άγχος (θα πέσω,θα γλυστρίσω κλπ),χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχουμε το νου μας για το αναπάντεχο.
Φυσικά και προσέχουμε το δρόμο μπροστά και μάλιστα πολύ μπροστά,2-3 δευτερόλεπτα είναι το ιδανικό ώστε να έχουμε χρόνο να αντιδράσουμε σε κάτι έκτακτο.
 

KostasT

old member
Δημοσιεύσεις
4.482
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
Honda CBF1000FA
Honda SH300i
Όνομα
Δες nickname
Φυσικά και προσέχουμε το δρόμο μπροστά και μάλιστα πολύ μπροστά,2-3 δευτερόλεπτα είναι το ιδανικό ώστε να έχουμε χρόνο να αντιδράσουμε σε κάτι έκτακτο.
Αμ δεν προσέχουμε όταν μπαίνουμε "με τα όσα" ακόμα και σε μια στροφή που ναι μεν την έχουμε χιλιοπαει αλλά δεν έχουμε και την καλύτερη ορατότητα σε όλη τη διάρκειά της Νίκο. "Φύλαγε τα ρούχα σου για να χεις τα μισά ". Δεν ξέρεις τι παίζει από την προηγούμενη φορά που την πήγες. Σκέφτεσαι, άρα φυλαγεσαι. Έτσι το καταλαβαίνω εγώ. Ίσως κάμω λάθος. Ναι μεν έχω φάει γλυστρες σε στροφές, ωστόσο δεν έχω πέσει ούτε μία φορά προ Χούντρα ή μετά Χούντρα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

dkamzelas86

Moderator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
405
Ηλικία
38
Περιοχή
ΦΛΩΡΙΝΑ
Όνομα
Δημήτρης
Πάντως όλες οι σχολές παγκοσμίως λένε ότι πριν τη στροφή πρέπει να κόβουμε τόσο, ώστε όταν θα αρχίσει η διαδικασία του στριψιματος να μπορούμε να έχουμε το γκάζι ανοιχτό. Αυτό σε συνδυασμό με το κεφάλι και κατά συνέπεια τα μάτια στο εσωτερικό της στροφής, μας βοηθούν πιστεύω να αντιληφθούμε έγκαιρα αν υπάρχει κάποιο εμπόδιο.

Στάλθηκε από το SM-A515F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
τωρα ομως με τις νεες τεχνολογιες....τελελεβερ, abs cornering braking κλπ που δε γνωριζω....
μπαινεις... κλεινεις γκαζι, πατας φρενο..πανε οι σχολες θα τις κλεισουνε ..
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.389
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
τωρα ομως με τις νεες τεχνολογιες....τελελεβερ, abs cornering braking κλπ που δε γνωριζω....
μπαινεις... κλεινεις γκαζι, πατας φρενο..πανε οι σχολες θα τις κλεισουνε ..
Το ραντάρ ξέχασες .
Έρχεται για να μείνει
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.666
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Πάντα μου άρεσε αυτό το YT κανάλι και το επανα-επιβεβαίωσα με το νέο τους βιντεάκι ......
(επίσης επανα-επιβεβαίωσα την τεχνική στριψιματος μου εδώ και πολλά πλέον έτη η οποία
μου βγαίνει ως πιο φυσική παρόλο που βρίσκεται σε αντίθεση με τα διδασκόμενα στα
περισσότερα σχολεία μοτο κλπ κλπ).

Σε κάθε περίπτωση ευχάριστο βιντεάκι ........

 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Πάντα μου άρεσε αυτό το YT κανάλι και το επανα-επιβεβαίωσα με το νέο τους βιντεάκι ......
(επίσης επανα-επιβεβαίωσα την τεχνική στριψιματος μου εδώ και πολλά πλέον έτη η οποία
μου βγαίνει ως πιο φυσική παρόλο που βρίσκεται σε αντίθεση με τα διδασκόμενα στα
περισσότερα σχολεία μοτο κλπ κλπ).

Σε κάθε περίπτωση ευχάριστο βιντεάκι ........

Πολύ ωραίο βιντεάκι..

Εγω η θα γύρω μαζί με τη μοτο... Με το κεφάλι πιο μέσα στο εσωτερικο χωρίς όμως countersteering,... Η θα κάνω countersteering αλλά μοιραία ΔΕΝ θα γερνω μαζι με τη μοτο..
Oλα αυτά νομίζω εχουν να κάνουν και με τους μοχλούς του κάθε σωματοτυπου κ φυσικά με την εκάστοτε μηχσνη.
Αναλόγως τη μοτο, διαμορφώνεται και η ταχύτητα που στρίβει με το σώμα στην ίδια κλιση η πιο μέσα..
Όσο πιο ψηλό το κέντρο βάρους, τόσο πιο πολύ έχει την τάση να βουτάει μέσα, και χρειάζεται μεγαλύτερη ταχυτητα
 
Τελευταία επεξεργασία:

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.666
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Και βέβαια πολύ γρήγορα βγήκαν στο δίκτυο και οι πρώτες αντιδράσεις στο παραπάνω βίντεο σχετικά με τη σωστή ή λάθος μέθοδο για στρίψιμο. Όπως αναφέρει και ο Μπάμπης παραπάνω, το όλο θέμα έχει πολλές παραμέτρους, όσες και οι συνδυασμοί σωματότυπων και μηχανών που υπάρχουν τουλάχιστον (ακόμα και της διάθεσης του αναβάτη τη συγκεκριμένη ημέρα θα προσέθετα).
Οπότε, έχοντας θέση και αντίθεση για το θέμα κρίνει κανείς εξ ιδίων εμπειριών, συνηθειών αλλά και προτιμήσεων ......

 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Και δευτερο ωραιο βιντεο Smileys drinking beer Emoticon
Την ταχυτητα που θα πλαγιασεις μαζι με τη μηχανη, θα στην υποδειξει η ιδια η μηχανη.
Αν το κανεις με λιγοτερα χλμ, αναγκαστικα θα σηκωνεις τη μηχανη μεσα στη στροφη,

Το ιδανικο ειναι να μην εισαι ορθιος, ωστε να εχει μικροτερη κλιση η μηχανη και καλυτερη προσφυση.
Ομως αναλογως των συνθηκων , αυτο δεν ειναι παντα εφικτο.

Εδω θελω να ρωτησω , εαν μπορειτε να ειστε σε κλιση μαζι με τη μηχανη κανοντας ταυτοχρονα countersteering.
Eγω οχι.
Μονο σε μηχανες με κλιπον μπορουσα να το κανω
 

dkamzelas86

Moderator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
405
Ηλικία
38
Περιοχή
ΦΛΩΡΙΝΑ
Όνομα
Δημήτρης
Countersteering θα κάνεις για να πλαγιάσεις. Δηλαδή θα σπρώξεις το τιμόνι αντίθετα για να ξεκινήσει η διαδικασία του πλαγιασματος. Όταν θα βρεθείς στη κατάλληλη θέση μέσα στη στροφή , απλά κρατάς το τιμόνι σταθερό.

Στάλθηκε από το SM-A515F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Countersteering θα κάνεις για να πλαγιάσεις. Δηλαδή θα σπρώξεις το τιμόνι αντίθετα για να ξεκινήσει η διαδικασία του πλαγιασματος. Όταν θα βρεθείς στη κατάλληλη θέση μέσα στη στροφή , απλά κρατάς το τιμόνι σταθερό.

Στάλθηκε από το SM-A515F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Εξαρταται τη μηχανη, καποιες θελουν συνεχη πιεση στο γκριπ... καποιες καθονται πλαγιασμενες..(οτι καλυτερο)
Το ερωτημα ειναι....οταν κανεις countersteering ...το σωμα σε τι κλιση ειναι σε σχεση με τη μηχανη?
Μηπως παει αυτοματως απ την αλλη?
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Εξαρταται τη μηχανη, καποιες θελουν συνεχη πιεση στο γκριπ... καποιες καθονται πλαγιασμενες..(οτι καλυτερο)
Το ερωτημα ειναι....οταν κανεις countersteering ...το σωμα σε τι κλιση ειναι σε σχεση με τη μηχανη?
εξαρταται τι μηχανη καβαλάς ποια είναι η ταχυτητα εισοδου στην στροφή, και αλλοι πολλοί παράγοντες που εντέχνως στο πρώτο βίντεο αγνοεί ο fortnine (που τον έχω σε ιδιαίτερη εκτίμηση), όπως το πλανάρισμα του ελαστικού, την τριβή με τον συντελεστή τριβής (αναλόγως το τερραιν), το ύψος της μοτοσυκλέτας, το συνολικό βάρος. Δεν είναι λάθος αυτά που λέει αλλά δεν είναι και εντελώς σωστά. Αν μιλάμε για οδήγηση πόλης είναι 100% σωστός. Οι ταχύτητες είναι τόσο χαμηλές και η οδήγηση πρέπει να είναι όσο πιο πρακτική γίνεται. Αν μιλάμε για οδήγηση πίστας (είτε χωμάτινης, είτε ασφάλτινης) είναι λάθος (ακόμη και το παράδειγμα που δείχνει με MX στην πίστα όπως επίσης και με το Motard. Ειναι άλλες συνθήκες και εντελώς διαφορετική οδήγηση και τοποθέτηση σώματος και δεν αναφερει καθόλου το πλασάρισμα πριν την στροφή, με φρένα και την τοποθέτηση του σώματος παρα μόνο του κορμου. Λυπάμαι αγαπητέ Fornine αλλά είναι πολλά περισσότερα πράγματα που κάνεις με το σώμα σου στο χώμα με την μοτοσυκλέτα και όχι μόνο με τον κορμό). Αν μιλάμε για οδήγηση σε ορεινές διαδρομές με κλειστό στροφιλίκι και πάλι εξαρτάται από πολλά πράγματα το πως η φυσικές δυναμείς θα ασκηθούν πάνω στον όγκο της μοτοσυκλέτας και πως θα τις ισορροπίσουμε.

Σαν τυφλοσούρτη ας κρατήσουμε για την ασφάλεια μας:

Υψηλή ταχύτητα εισόδου
Αν έχει clip on το σωμα θα βγει στο εσωτερικο της στροφής.
Αν εχει τιμόνι το κεφάλι θα βγει στο εσωτερικο της στροφής.

Χαμηλή ταχύτητα εισόδου
Κλείσε τα μάτια και κάνε οτι θέλεις. Κάνε κωλοτουμπες στην στροφή, βγάλε το αντίθετο πόδι έξω, κανε thums up, χαμογέλά σαν τον Νικολσον στην Φωλιά του Κουκου, αστην να παει μονη της και εσυ απολαυσε ενα καφε.


(μην πάει κανείς να στρίψει το ΟΝOFF του των 250 κιλών σαν MX μηχανάκι και περιμένει να το σηκώσει με κλωτσιά από εκεί κάτω εκτός και αν έχει ατσάλινα πόδια και τον φωνάζουν Robocop)
 
Τελευταία επεξεργασία:

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
εξαρταται τι μηχανη καβαλάς ποια είναι η ταχυτητα εισοδου στην στροφή, και αλλοι πολλοί παράγοντες που εντέχνως στο πρώτο βίντεο αγνοεί ο fortnine (που τον έχω σε ιδιαίτερη εκτίμηση)
Υψηλή ταχύτητα εισόδου
Αν έχει clip on το σωμα θα βγει στο εσωτερικο της στροφής.
Αν εχει τιμόνι το κεφάλι θα βγει στο εσωτερικο της στροφής.

Χαμηλή ταχύτητα εισόδου
Κλείσε τα μάτια και κάνε οτι θέλεις. Κάνε κωλοτουμπες στην στροφή, βγάλε το αντίθετο πόδι έξω, κανε thums up, χαμογέλά σαν τον Νικολσον στην Φωλιά του Κουκου, αστην να παει μονη της και εσυ απολαυσε ενα καφε.
Tο ερωτημα μου ειναι ΕΝΑ (απ την αρχη του thread )
Εσυ μπορεις να κανεις countersteering με τη μηχανη κ το σωμα στην ιδια κλιση?
Εγω αν πιεσω γκριπ, η μηχανη θα πεσει αλλα το σωμα θα παραμεινει ορθιο

θα γυρω με τη μηχανη ως συνολο, με το κεφαλι εξω να κοιταζει μεσα...η και ανευ..μονο οταν ΔΕΝ εφαρμοσω countersteering
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Tο ερωτημα μου ειναι ΕΝΑ (απ την αρχη του thread )
Εσυ μπορεις να κανεις countersteering με τη μηχανη κ το σωμα στην ιδια κλιση?
Εγω αν πιεσω γκριπ, η μηχανη θα πεσει αλλα το σωμα θα παραμεινει ορθιο

θα γυρω με τη μηχανη ως συνολο, με το κεφαλι εξω να κοιταζει μεσα...η και ανευ..μονο οταν ΔΕΝ εφαρμοσω countersteering
και επαναλαμβάνω όπως και έχω ξαναγράψει πολλές σελίδες πρίν
TI EINAI TO COUNTERSTEERING;;;;

Ειναι η διαδικασία πίεσης στο τιμόνι/clipon για να γύρουμε την μοτοσυκλέτα στο εσωτερικό της στροφής. ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ...ολά τα υπόλοιπα από εκει και πέρα είναι η διαδικασία στριψίματος της μοτοσυκλέτας η οποία αποτελείται από 3 βασικά βήματα (3 step steering) που ακολουθούμε ΟΛΟΙ ανεξαιρέτως είτε το γνωρίζουμε, είτε εμπειρικά, είτε για λόγους αυτοσυντήρησης, και τα οποία βήματα έχουν αναφερθεί αναλυτικά σε προηγούμενα posts.
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
και επαναλαμβάνω όπως και έχω ξαναγράψει πολλές σελίδες πρίν
TI EINAI TO COUNTERSTEERING;;;;

Ειναι η διαδικασία πίεσης στο τιμόνι/clipon για να γύρουμε την μοτοσυκλέτα στο εσωτερικό της στροφής. ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ...
Προφανως δεν εχεις βιωσει αυτο που βιωνω ...γι αυτο κ δεν μπορουμε να συννενοηθουμε...αχαχα

Παμε παλι..
Εαν εφαρμοσω countersteering για να πλαγιασει η μηχανη....το σωμα δεν θα πλαγιασει μαζι...
Διοτι απ τη στιγμη που ασκεις πιεση σε ενα αντικειμενο(τιμονι) που ειναι ακαμπτο και αμετακινητο, θα μετακινηθει το σωμα προς αντιθετη κατευθυνση.
Εκτος αν εχεις πχ πλατακι στη σελα και κραταει κοντρα, να μενει ο κορμος ςσταθερος!
Μετα ΤΕΛΟΣ
Ετσι ξεκινησε, ετσι θα παει....με τη μηχανη σε κλιση κ το σωμα πιο ορθιο.

Θες δηλ. να πεις, οτι ξεκινας με countersteering την ολη διαδικασια, (που αυτοματα απομακρυνει τον κορμο απ το γκριπ)
και στη συνεχεια εισαι με το κεφαλι στο εσωτερικο και το σωμα υπο κλιση?
 
Τελευταία επεξεργασία:

dkamzelas86

Moderator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
405
Ηλικία
38
Περιοχή
ΦΛΩΡΙΝΑ
Όνομα
Δημήτρης
Από τη στιγμή που ξεκινά να πλαγιαζει η μηχανή, πρέπει να έχεις προετοιμαστεί νοητικά και να βγάλεις το σώμα ή το κεφάλι σου στο εσωτερικό της στροφής. Αν αφήσεις ελεύθερο το σώμα σου λογικό είναι να πας από την αντίθετη.

Στάλθηκε από το SM-A515F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 
Top Bottom