Πρόγραμμα συντήρησης (service) μηχανών

TopGun

new member
Δημοσιεύσεις
291
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR800X Crossrunner
Όνομα
Πέτρος
Το ερώτημα πιστεύω ότι αφορά όλους μας. Ο κάθε κατασκευαστής μοτοσυκλέτας έχει ένα πρόγραμμα συντήρησης για αυτή ανά τακτά διαστήματα. Μαζί με τη μηχανή παίρνουμε και το περίφημο βιβλιαράκι που αφορά τη συντήρησή της. Στη χώρα μας δυστυχώς τις περισσότερες φορές αυτό δεν τηρείται ακόμα και από τα εξουσιοδοτημένα service. Παράδειγμα απλό και σίγουρα το έχετε όλοι αντιμετωπίσει. Λέει ο κατασκευαστής αλλαγή λαδιών κάθε 10 ή 12 χιλιάδες χιλιόμετρα, κάθε 5 ή 6 χιλιάδες προτείνει το εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Τελικά τι κάνουμε εμείς οι κάτοχοι. Από 2-3 γνωστούς μου κατόχους μηχανών αλλά κατοίκων εξωτερικού η απάντηση που πήρα ήταν ότι τα συνεργεία τους τηρούν το πρόγραμμα του κατασκευαστή. Τελικά τόσο άθλιες συνθήκες οδήγησης έχουμε μόνο εμείς στην Ελλάδα, μήπως σαν κάτοχοι φταίμε εμείς και είμαστε υπερβολικοί, ή σε τελική ανάλυση είμαστε θύματα των συνεργείων.
 

evangelos

member
Δημοσιεύσεις
1.717
Ηλικία
50
Περιοχή
Ιωάννινα
Μοτοσυκλέτα
Triumph Tiger 800 - GAS GAS EC300
Όνομα
EVANGELOS
Θέτεις σοβαρά "φιλοσοφικά" ερωτήματα.

Σίγουρα το βιβλιαράκι δεν ανταποκρίνεται στις υποδείξεις των συνεργείων, εξουσιοδοτημένων και μη.
Δεν ξέρω εάν γίνεται για να "κονομάνε" τα συνεργεία ή για να μας προστατεύσουν.

Τι γίνεται στην περίπτωση που δεν αλλάξω λάδια στα 5000 - 7000 χλμ που συστήνουν τα συνεργεία αλλά στα 12-14000 που λέει ο κατασκευαστής και γίνει η στραβήξ τελικά? καλύπτομαι ή όχι?

Δυστυχώς στα manual δεν λένε συνθήκες κυκλοφορίας (κίνησης, θερμοκρασιών κλπ), οπότε ... αναγκαστικά ακούμε το συνεργείο.

Εγώ προσωπικά αλλάζω κάθε χρόνο είτε έχω είτε δεν έχω (σπάνιο) συμπληρώσει 5-7000 χλμ

Κανάς μάστορας να μας εξηγήσει φιλικά και όχι επαγγελματικά?? (βλέπε παραπάνω)
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.132
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
δυστυχως επειδη ζουμε στο Ελλάντα είτε λογω καιρικων συνθηκων ειτε λογω συνθηκων οδήγησης (μεγαλουπόλεις κλπ) ειτε λογω συνεργείων μαλλον ειναι σωστο το να ακολουθουμε αυτοτοκαθε 5000χλμ τουλάχιστον λαδάκια....αν εξερέσεις την ζουμια στην τσέπα σε ολα τ αλλα δεν ειναι κακο η αλλαγή στα 5000πχ
 

TopGun

new member
Δημοσιεύσεις
291
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR800X Crossrunner
Όνομα
Πέτρος
Με αυτή τη λογική Στέλιο και στις 4000χιλ να τα αλλάζουμε ακόμα καλύτερα. Το θέμα όμως δεν είναι αυτό αλλά αν τηρούμε ή όχι αυτά που λέει ο κατασκευαστής. Και η Ιταλία έχει ζέστη και η Κύπρος και η Ισπανία και η Πορτογαλία και άλλες πολλές χώρες. Και εκεί υπάρχουν μεγαλουπόλεις και χειρότερες από εμάς. Εμείς μια Αθήνα έχουμε και μια Θεσσαλονίκη. Τόσο χάλια μηχανικούς έχουν αυτές οι χώρες και τόσο χαζούς οδηγούς που τηρούν το service book. Προσωπικά θεωρώ ότι ο ''συνεταιρισμός'' των συνεργείων στηριζόμενος στη δική μας ημιμάθεια μας τα ''παίρνει'' κανονικότατα και ασάλιωτα.
 

TopGun

new member
Δημοσιεύσεις
291
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR800X Crossrunner
Όνομα
Πέτρος
επί τη ευκαιρία παραθέτω και ένα λινκ της motul που αναφέρεται στο κάθε πότε πρέπει να γίνονται οι αλλαγές λαδιών και μπορεί κανείς επίσης να δεί κάθε πότε προβλέπεται αλλαγή λαδιών για τη μηχανή του. Πληροφοριακά να αναφέρω ότι για τη δικιά μου μηχανή τα χιλιομετρικά διαστήματα είναι ίδια με αυτά του κατασκευαστή και όχι του συνεργείου.
https://www.motul.com/gr/el/news/business-services/when-should-i-change-my-engine-oil
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Είναι και ψυχολογικό για πολλούς.
Πονάμε τα σίδερα περιςςοτερο απο τον εαυτό μας..


Στην πράξη τώρα.Στα αναλώσιμα βολεύουν τα συνεργεία οι αλλαγές νωρίτερα.Οταν σε ποτίσει φόβο κάποιος,δύσκολα τον ξεπερνάς και "ρισκάρεις" για service στην ωρα τους.
Εδω υπάρχουν "μάστορες" που σου αλλάζουν τακάκια με ψωμί και καλα για να μη μείνεις.. Πολλοί παλιότερα με τα Transalp άλλαζαν 3 απο τα 4 μπουζί γιατι το ενα του μπροστινού κυλίνδρου είχε λίγη δουλίτσα παραπανω να βγει..

Ο άρπα κόλλα "μαςτορας" καποια στιγμή θα εκτεθεί.Ο σωστός/γνώστης/επαγγελματίας δε νομιζω.Απλα,οπως και σε ολα τα επαγγέλματα ή λειτουργήματα οι σωστοί/τίμιοι/επαγγελματίες σπανίζουν. Γι'αυτο φτάσαμε κι εδω που φτάσαμε..
 

User K

new member
Δημοσιεύσεις
0
ΑΝ το λάδι είναι καλό και κάνεις ανοιχτούς δρόμους χωρίς να σπας το μοτέρ τα 10000 τα πιάνεις άνετα.
ΑΝ τρέχεις αγώνες κάθε μέρα θες αλλαγή.
ΑΝ οι ώρες που δουλευει το μοτέρ είναι πολλές (μπουτιλιάρισμα) και καθε 3500 μπορεί να θέλει αλλαγή.
Όλα είναι σχετικά.
Οι μαστόροι όμως για να μην έχουμε κλαάματα πολλά λένε 5000 που είναι η μέση λύση και όλα κομπλέ.
 

TopGun

new member
Δημοσιεύσεις
291
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR800X Crossrunner
Όνομα
Πέτρος
Όλα αυτά βέβαια ισχύουν για τα μαστορια στην Ελλάδα. Έξω ευλαβικά το service book.
 
Top Bottom