Πρωταθλητές στις… βρισιές οι Έλληνες οδηγοί!

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.144
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Το 84% των ευρωπαίων οδηγών έχει φοβηθεί από την επιθετική συμπεριφορά ενός άλλου οδηγού.

Λίγο πριν το Πάσχα το ίδρυμα Vinci Autoroutes παρέδωσε τα αποτελέσματα της ετήσιας έκδοσης 2019 του Ευρωπαϊκού Βαρόμετρου υπεύθυνης οδήγησης η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Ipsos.

Στην έρευνα συμμετείχαν 12.418 άτομα από 11 Ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία, Βρετανία, Ιταλία, Σουηδία, Ελλάδα, Πολωνία, Ολλανδία, Σλοβακία) και βασικός στόχος της είναι να σκιαγραφηθεί η εικόνα της συμπεριφοράς των οδηγών πίσω από το τιμόνι.

Οι Έλληνες οδηγοί κατάφεραν να πάρουν τα πρωτεία στις βρισιές!

Επίσης για πρώτη φορά, η απροσεξία στο βολάν αναγνωρίζεται από τους Eυρωπαίους οδηγούς ως υπ’ αριθμόν 1 αιτία για την θνησιμότητα στους δρόμους (54%), πριν από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και την ταχύτητα.

Παράλληλα τα smartphone, GPS, hands free, Bluetooth έχουν αλλοιώσει την οδηγική συμπεριφορά.

Μάλιστα το 97% συμφωνεί ότι είναι επικίνδυνο να γράφει κανείς SMS ενώ οδηγεί αλλά ένας στους τέσσερις το κάνει!

Το 11% των ερωτηθέντων παραδέχονται ότι παραλίγο να είχαν ατύχημα χρησιμοποιώντας το κινητό τους στο τιμόνι.

Όσον αφορά στη χρήση του Bluetooth οι Βρετανοί και Ισπανοί είναι οι πιο συνετοί ενώ Πολωνοί, Ιταλοί και Έλληνες είναι οι πιο απείθαρχοι.

Το βαρόμετρο υπενθυμίζει «ένα οικουμενικό στοιχείο»: «οι άλλοι οδηγούν άσχημα, ενώ εμείς είμαστε καλοί οδηγοί». Έτσι, κρίνοντας τον τρόπο που οδηγούν, οι Ευρωπαίοι θεωρούν εαυτούς «προσεκτικούς» (74%), «ήρεμους» (57%) και «ευγενείς» (28%).

Το 84% των Ευρωπαίων οδηγών έχει φοβηθεί από την επιθετική συμπεριφορά ενός άλλου οδηγού.

Ελάχιστοι είναι εκείνοι που παραδέχονται ότι είναι «στρεσαρισμένοι» (10%), «επιθετικοί» (3%), «ανεύθυνοι» (1%). Όμως είναι έτοιμοι να προσάψουν τις συμπεριφορές αυτές στους άλλους οδηγούς: το 46% των ερωτηθέντων απαντούν ότι οι άλλοι οδηγοί είναι «ανεύθυνοι», «στρεσαρισμένοι» (36%), «επιθετικοί» (30%) και «επικίνδυνοι» (28%).

Ωστόσο το 92% των Σουηδών παραδέχονται ότι υπερβαίνουν τα όρια, οι Γάλλοι είναι οι πρωταθλητές στη παράλειψη του φλας (61%) και ένας στους δύο Έλληνες (45%) δεν δένει την ζώνη ασφαλείας.

Αυτή η χρόνια απειθαρχία τροφοδοτεί την αγένεια ανάμεσα στους οδηγούς, που αυξάνεται σε όλα τα επίπεδα, σύμφωνα με το βαρόμετρο.

Έτσι, το 53% των Ευρωπαίων κορνάρουν στους άλλους οδηγούς που τους εκνευρίζουν, μία συνήθεια δύο φορές περισσότερο προσφιλής στους Ισπανούς (66%) από ό,τι στους Γερμανούς (33%).

Έχουν επίσης αυξηθεί οι οδηγοί που βρίζουν τους άλλους οδηγούς (56%, +2 μονάδες). Και εδώ το βραβείο παίρνουν οι Έλληνες (71%), ακολουθούν ένα βήμα πίσω οι Γάλλοι (69%), ενώ οι Σουηδοί είναι οι πιο φλεγματικοί (32%).

https://fondation.vinci-autoroutes.com/fr/article/barometre-de-la-conduite-responsable
 

thenos

member
Δημοσιεύσεις
1.332
Ηλικία
48
Όνομα
Θανάσης
Λογικό όσον αφορά το βρίσιμο...
Όταν τρέχουν σαν τους τρελούς σε κατοικημένες περιοχές.
Όταν έχουν ξεχάσει ότι τα αυτοκίνητα έχουν και φλας...
Όταν σταματάς στο πορτοκαλί και ακόμα χειρότερα στο κόκκινο και οι από πίσω κορνάρουν μανιωδως για το λάθος που εκανες...
Όταν η προτεραιότητα ανήκει σε όποιον προλάβει...
Όταν τα stop παραβιάζονται για πλάκα...

Πώς μπορείς να μην βρίσεις...?
Προσωπικά μετά από 22 χρόνια επαγγελματικής οδήγησης μπορώ να πω ότι δεν ειμαι καθόλου συγκρατημένος όσον αφορά τα μπινελίκια...Hate
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.144
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Λογικό όσον αφορά το βρίσιμο...

Όταν έχουν ξεχάσει ότι τα αυτοκίνητα έχουν και φλας...
.Hate


θαναση κουβεντα να γινεται και χωρις διαθεση αντιπαράθεσης...... ο κωδικας οδικης κυκλοφορίας στις περισσοτερες χωρες παγκοσμιως (παραδοξως και στην δικη μας) αναφερει οτι το φλας δεν ειναι υποχρεωση αλλά προειδοποιηση ....εξ ου και σε πολλες χωρες του κοσμου η δεξια στροφή ειναι ελευθερη (υπο συνθήκας)
Smileys drinking beer EmoticonSmileys drinking beer EmoticonSmileys drinking beer Emoticon
αααα ξεχασες και το τηλέφωνο ενω οδηγουμε (ειτε κληση ειτε μνμ ειτε φβ) τουλαχιστον εδω στην Αθηνα αυτο εχει κταντησει μαστιγα ....και η πλακα ειναι οτι το κανουν και τα οργανα της ταξης....
:D:D:D:D:D:D
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Τι λένε ρε οι μπιπ, μη τους μπιπ.. για ευρωπαίους.

Νααα...
Που θα μας πουν ότι βρίζουμε, το κερατό τους το τράγιο, οι παλιο μπιπ, μπιπ.. Μπιπ..



Ααααχ. Να είμαστε καλά. Καλές γιορτές να έχουν..
RollingRollingRolling
 

thenos

member
Δημοσιεύσεις
1.332
Ηλικία
48
Όνομα
Θανάσης
θαναση κουβεντα να γινεται και χωρις διαθεση αντιπαράθεσης...... ο κωδικας οδικης κυκλοφορίας στις περισσοτερες χωρες παγκοσμιως (παραδοξως και στην δικη μας) αναφερει οτι το φλας δεν ειναι υποχρεωση αλλά προειδοποιηση ....εξ ου και σε πολλες χωρες του κοσμου η δεξια στροφή ειναι ελευθερη (υπο συνθήκας)
Smileys drinking beer EmoticonSmileys drinking beer EmoticonSmileys drinking beer Emoticon
αααα ξεχασες και το τηλέφωνο ενω οδηγουμε (ειτε κληση ειτε μνμ ειτε φβ) τουλαχιστον εδω στην Αθηνα αυτο εχει κταντησει μαστιγα ....και η πλακα ειναι οτι το κανουν και τα οργανα της ταξης....
:D:D:D:D:D:D
Εδώ είσαι φάουλ...
Ο ΚΟΚ αναφέρει ως υποχρεωτική την χρήση φλας και όχι προαιρετική...;)

Κεφάλαιο Γ ́. Κανόνες οδικής συμπεριφοράς
Κώδικα Άρθρo 21
Kανόνες για τoυς ελιγμoύς των oχημάτων
1. O oδηγός πoυ πρoτίθεται να εκτελέσει ελιγμό, oφείλει πρoηγoυμένως να βεβαιωθεί ότι μπoρεί να τo πράξει χωρίς κίνδυνo ή παρακώλυση των λoιπών χρηστών της oδoύ, oι oπoίoι κινoύνται πίσω, μπρoστά ή πλάι τoυ, ή ετoιμάζoνται να τoν πρoσπεράσoυν, λαμβάνoντας υπόψη τη θέση, την κατεύ-θυνση και την ταχύτητά τoυς.
2. Πριν από κάθε ελιγμό, o oδηγός υπoχρεoύται να καταστήσει έγκαιρα γνωστή την πρόθεσή τoυ αυτή, χρησιμoπoιώντας για τo σκoπό αυτόν τoυς δείκτες κατεύθυνσης, αν δε αυτoί δεν λειτoυργoύν, υπoχρεoύται να δώσει τα ακόλoυθα σήματα με τo χέρι:α) Έκταση τoυ βραχίoνα για στρoφή πρoς την κατεύθυνση αυτoύ.β) Kάμψη τoυ βραχίoνα πρoς τα πάνω για στρoφή πρoς την αντίθετη πλευ-ρά αυτoύ.γ) Kάμψη τoυ βραχίoνα πρoς τα κάτω, για τoν ελιγμό στάθμευσης.
3. H πρoειδoπoίηση πoυ δίνεται με τoυς δείκτες κατεύθυνσης επιβάλλεται να συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια τoυ ελιγμoύ και να παύει όταν oλoκληρωθεί o ελιγμός.
4. Ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ. Αυτός που επιχειρεί στην οδό συνεχείς ή διακεκομμένους ελιγμούς και κίνηση που εγκυμονεί κίνδυνο για τους λοιπούς χρήστες της οδού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο επτακοσί-ων (700,00) ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για τριάντα (30) ημέρες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103 του παρόντος Κώδικα.
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.144
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Praising
προσκυνώ ξεχασα οτι αλλαξε ο κωδικας και εχω μεινει προφανως στον προηγούμενο ...ταπεινα συγνώμη ...εκανες πολυ καλα που το εγραψες για να χω να μελετησω τις αργίες !!!
 

thenos

member
Δημοσιεύσεις
1.332
Ηλικία
48
Όνομα
Θανάσης
Praising
προσκυνώ ξεχασα οτι αλλαξε ο κωδικας και εχω μεινει προφανως στον προηγούμενο ...ταπεινα συγνώμη ...εκανες πολυ καλα που το εγραψες για να χω να μελετησω τις αργίες !!!
Τι θέμα είναι ποιος τον έχει διαβάσει...cde
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Έχετε και οι δυο δίκιο ,αλλά η αλήθεια είναι κάπου στην μέση.
Στον αναθεωρημένο κοκ,δεν πειραχτηκε το άρθρο για τα ηχοφωτεινα σήματα.
Μονο άρθρα παραβάσεων ( σεσσο)
Η χρηση φλας ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ υποχρεωτική σε κάθε προσπέραση,αλλαγή πορείας κλπ.
Έχει σκοπό να ενημερώνει τους αντίθετα ερχόμενους η τους απο πίσω για αλλαγή κατεύθυνσης.
Η χρήση φλας δηλώνει πρόθεση και δεν σημαίνει οτι επειδή αναψαμε φλας έχουμε και προτεραιότητα ,όχι παντα τουλάχιστον.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.481
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Του Ελληνα ο τραχηλος ζυγο δεν υποφερει.
 

vpentza

new member
Δημοσιεύσεις
199
Περιοχή
ΥπερΝότιος-ΝοτιοΜακεδόνας
Μοτοσυκλέτα
R1200GS/2011
Όνομα
Βασίλης
Περιοχή
Αθήνα
Στην έρευνα λείπουν στοιχεία.
Προσωπικά επιλέγω να αντιμετωπίζω καταστάσεις ανάλογα το ποιόν συναντώ στον δρόμο
Πχ
Σε οδήγηση εντός πόλης, αφήνω να με προσπερνούν οι γλήγοροι με τα "μικρά" και κουνάω απαξιωτικά το κεφάλι μου.
Σε χοντράδα γυναίκας, κόβω και τη κοιτάω πολύ άγρια στα μάτια μέσα από το κράνος.
Σε βλακεία απλού οδηγού, περνώντας δίπλα του αναφέρω κάποια άσχημα πραγματάκια για το σπίτι του.
Σε αντιεπαγγελματικη συμπεριφορά της κατά τα άλλα συμπαθούσ τάξης των ταξιτζήδων, απελευθερώνω τη μία παλάμη και με θέρμη σερβίρω μούντζα "βασιλικά".
Σε εξυπνάδα τύπου που μοιάζει με μπράβος, αλλάζω λωρίδα και ψάχνω να τα χώσω σε κάποιον πιο βολικό
 

BULMONT

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.307
Ηλικία
60
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Μοτοσυκλέτα
ΚΤΜ 1190
Όνομα
BAΓΓΕΛΗΣ
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Σε εξυπνάδα τύπου που μοιάζει με μπράβος, αλλάζω λωρίδα και ψάχνω να τα χώσω σε κάποιον πιο βολικό


του φευγάτου η μάνα ποτέ δεν έκλαψε...............Smileys drinking beer Emoticon
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Άντε ρε άξεστοι..

"Αξιότιμε κύριε @υνά@ν@ δεν ξέρω αν αντιληφθήκατε αλλά μόλις υποπέσατε σε @υν@νισμό.
Δια να μην προβώ σε συνουσία μετά του οίκου σας θα παρακαλέσω να αποφεύγετε την τριβή του όσχεος σας κατά την οδήγηση..
Σας προσφέρω προβαλλόμενο τον μέσο δάχτυλο της δεξιάς μου παλάμης ως ένδειξη φιλίας.. "
Greeting
 

BULMONT

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.307
Ηλικία
60
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Μοτοσυκλέτα
ΚΤΜ 1190
Όνομα
BAΓΓΕΛΗΣ
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Άντε ρε άξεστοι..

"Αξιότιμε κύριε @υνά@ν@ δεν ξέρω αν αντιληφθήκατε αλλά μόλις υποπέσατε σε @υν@νισμό.
Δια να μην προβώ σε συνουσία μετά του οίκου σας θα παρακαλέσω να αποφεύγετε την τριβή του όσχεος σας κατά την οδήγηση..
Σας προσφέρω προβαλλόμενο τον μέσο δάχτυλο της δεξιάς μου παλάμης ως ένδειξη φιλίας.. "
Greeting
abcdefghgkabcdefghgkabcdefghgkabcdefghgk
 

thenos

member
Δημοσιεύσεις
1.332
Ηλικία
48
Όνομα
Θανάσης
Άντε ρε άξεστοι..

"Αξιότιμε κύριε @υνά@ν@ δεν ξέρω αν αντιληφθήκατε αλλά μόλις υποπέσατε σε @υν@νισμό.
Δια να μην προβώ σε συνουσία μετά του οίκου σας θα παρακαλέσω να αποφεύγετε την τριβή του όσχεος σας κατά την οδήγηση..
Σας προσφέρω προβαλλόμενο τον μέσο δάχτυλο της δεξιάς μου παλάμης ως ένδειξη φιλίας.. "
Greeting
Bcdefcdefg
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Omega, το τερματισες σ αυτο το topic!

Για τη συμπεριφορά και τις βρισιες στο τιμονι, θέλει υπομονή. Πλέον και τις φορές που έχουν κοντεψει να με σκοτώσουν, δε βρίζω, τους κάνω νόημα να τους μιλήσω και ευγενικά εξηγώ ότι κόντεψα να σκοτωθώ επειδή έκαναν την τάδε λαλακια και παραβίασαν την τάδε κωδικα, χωρίς να ζητήσω τα ρέστα και τίποτε αλλο. Σχεδον πάντα δείχνουν να το καταλαβαίνουν και ζητούν και συγνωμη κι όλας χωρίς καν να το ζητήσω.

Όσοι δεν το καταλάβουν, απλά τους χαιρετώ και φευγω.

Νομίζω η παραπάνω τακτική, έχει πολυ πιο ευνοϊκά αποτελέσματα απο τη μούντζα και τη βρισιά. Είναι πιο χρονοβόρο σίγουρα αλλά μπορεί κάποιον να γλιτώσετε παρακάτω.


Στάλθηκε από το ASUS_X00HD μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.481
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Τοσες ωρες που ειμαι στον δρομο αν καθομουν να χαλαστω με την στραβη του καθενος,θα μου ειχαν πεσει τα μαλλια ...και ολα τα υπολόιπα.

Χαμογελο και παμε παρακατω,
 

User S-T

well know member
Δημοσιεύσεις
3.640
θαναση κουβεντα να γινεται και χωρις διαθεση αντιπαράθεσης...... ο κωδικας οδικης κυκλοφορίας στις περισσοτερες χωρες παγκοσμιως (παραδοξως και στην δικη μας) αναφερει οτι το φλας δεν ειναι υποχρεωση αλλά προειδοποιηση ....εξ ου και σε πολλες χωρες του κοσμου η δεξια στροφή ειναι ελευθερη (υπο συνθήκας)
Smileys drinking beer EmoticonSmileys drinking beer EmoticonSmileys drinking beer Emoticon
αααα ξεχασες και το τηλέφωνο ενω οδηγουμε (ειτε κληση ειτε μνμ ειτε φβ) τουλαχιστον εδω στην Αθηνα αυτο εχει κταντησει μαστιγα ....και η πλακα ειναι οτι το κανουν και τα οργανα της ταξης....
:D:D:D:D:D:D

Εδώ κάνεις λάθος Στέλιο. Το φλας είναι υποχρεωτικό , απλά δεν υποχρεώνει.
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Πληροφοριακά για το πόσο σοβαρή είναι η χρήση φλας κατά την οδήγηση.

Για την μη χρήση δεικτών κατεύθυνσης(φλας) κατά:
α) Το προσπέρασμα άρθρο 27 παρ. 1 πρόστιμο 40€, ΣΕΣΟ 3 & αφαίρεση 20 μέρες όλα.
β) Την αλλαγή κατεύθυνσης ή ελιγμό στάθμευσης άρθρο 21 παρ. 2 πρόστιμο 40€ & αφαίρεση 10 μέρες όλα.

Επίσης στο άρθρο 71 παρ. 1 προβλέπεται πρόστιμο 75€ για την μη ύπαρξη, μη λειτουργία, μη ορατότητα κατά την χρήση τους σε αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, μοτ/τα, ρυμουλκούμενα.


Απλά είμαστε κατσαπλιάδες και σε αυτό..
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.420
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Οι Έλληνες είναι οι πιο επικίνδυνοι οδηγοί στην Ευρώπη! Αγενείς, απρόσεχτοι και τσαμπουκάδες!​



Πρωτιά σε κάτι!​


Απρόσεκτοι, επικίνδυνοι και κυρίως επιθετικοί είναι οι Έλληνες οδηγοί, σύμφωνα με τη μεγάλη ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Ipsos και του ιδρύματος VINCI Autoroutes που έγινε σε 12.400 άτομα από 11 ευρωπαϊκές χώρες.
Οι Έλληνες έχουν την αρνητική πρωτιά των πιο αγενών οδηγών της Ευρώπης, καθώς η πλειονότητά τους απάντησε θετικά σε ερωτήματα για ανάρμοστη συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Το 67% παραδέχτηκε ότι έχει βρίσει άλλο οδηγό, το 63% έχει κορνάρει χωρίς λόγο σε άλλο οδηγό (παρόμοια επίδοση έχει και η Ισπανία) και το 50% έχει κρατήσει υπερβολικά μικρή απόσταση με το όχημα άλλου οδηγού που τον εκνευρίζει. Παράλληλα, η Ελλάδα ήταν τρίτη χώρα στις θετικές απαντήσεις στις ερωτήσεις «αν έχετε προσπεράσει δεξιά σε αυτοκινητόδρομο» και «αν έχετε κατεβεί από το όχημα για να εξηγηθείτε με άλλον οδηγό».

Το πρόβλημα, πάντως, είναι γενικότερα ευρωπαϊκό: το 97% των οδηγών στην έρευνα (και το 96% των Ελλήνων) απάντησε θετικά στην αξιολόγηση του πώς οδηγούν οι ίδιοι. Όταν, όμως, αντιστρέφεται το ερώτημα, τότε πάντα φταίνε οι άλλοι οδηγοί, καθώς το 91% των Ελλήνων και το 79% των Ευρωπαίων αναφέρει τουλάχιστον ένα αρνητικό επίθετο για να περιγράψει την οδηγική συμπεριφορά των άλλων.​

Πρώτη βγαίνει κατά μέσο όρο η χώρα μας και στην επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά. Το 48% των Ελλήνων οδηγάει χωρίς να φοράει ζώνη, το 41% μιλάει στο τηλέφωνο χωρίς εξαρτήματα hands-free και το 27% έχει οδηγήσει στη ΛΕΑ (πρόκειται για το μεγαλύτερο ποσοστό από όλες τις ερωτώμενες χώρες).

Αν και θεωρούν την υπερβολική ταχύτητα ως την κορυφαία αιτία τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, το 86% των Ελλήνων και γενικότερα των Ευρωπαίων οδηγών παραδέχεται ότι ξεπερνάει το όριο ταχύτητας. Επιπροσθέτως, όσον αφορά στην οδηγική συμπεριφορά, το 49% των Ελλήνων δεν χρησιμοποιεί τα φλας και το 16% παραδέχεται ότι οδηγεί υπό την επήρεια υπερβολικής ποσότητας αλκοόλ.
Οι Έλληνες αναδεικνύονται σε πρωταθλητές της χρήσης του τηλεφώνου στο τιμόνι: είτε το έχουν χρησιμοποιήσει για κάποια κλήση με ή χωρίς ακουστικά, είτε για να απαντήσουν σε κάποιο μήνυμα (το 27%), είτε ακόμη και για να δουν κάποια ταινία (το 9%), το 83% έχει χρησιμοποιήσει σε κάποιο πλαίσιο το κινητό του κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Μάλιστα, το 16% παραδέχεται ότι είχε ή παραλίγο να έχει ατύχημα εξαιτίας της χρήσης του κινητού.
Γενικότερα, η έλλειψη προσοχής αναδεικνύεται στο μεγαλύτερο και πιο επικίνδυνο πρόβλημα κατά τη διάρκεια της οδήγησης, καθώς το 78% των Ελλήνων οδηγών και το 82% των Ευρωπαίων παραδέχεται ότι στρέφει το βλέμμα του εκτός δρόμου για περισσότερο από 2 δευτερόλεπτα. Παράλληλα, το 54% των οδηγών στην Ελλάδα αναγνωρίζει ότι κάποιες φορές είναι λιγότερο συγκεντρωμένο και ότι αφαιρείται κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Τέλος, ενδιαφέρον έχει και το εύρημα ότι το 46% των Ελλήνων (και το 42% των Ευρωπαίων) συνεχίζουν την οδήγηση αν και νιώθουν πολύ κουρασμένοι, γιατί είναι υποχρεωμένοι.
 
Top Bottom