Ποσοστιαιο σφαλμα κοντερ με αλλαγη ελαστικου ή και ζαντας

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.218
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Βασικα μαλλον ενδιαφερει περισσοτερο τα Ι.Χ αφου στις moto δεν κανουμε μεγαλες και δραματικες .... αλλαγες.
Ποσοστιαιο σφαλμα κοντερ = 100 Χ ( 1 - Nεα διαμετρος τροχου / Στανταρ εργοστασιακη διαμετρος )

Η Ολικη Διαμετρος ενος τροχου σε χιλιοστα ισουται = 2 X T X A/100 + ( W Χ 25,4)
T= Το πλατος του πελματος του ελαστικου που παταει στον δρομο ( το γραφει στο πλαι το λαστιχο)
A= Το πλαινο υψος (κουτουπιε) του ελαστικου ( το γραφει και αυτο υποννοωντας το επι της % του πελματος )
W= Διαμετρος ζαντας ( .... το γραφει και αυτο σε ιντσες )

Αν λοιπον μια στανταρ εργοστασιακη ροδα ενος Ι.Χ εχει ελαστικο π.χ. 185/70R 14" , παμε στο τυπο και βαζουμε ακριβως αυτα τα στοιχεια και ΜΟΝΟΝ:
2 Χ 185 Χ 70/100 + (14 Χ 25,4) = 259 + 355,6 = 614,6 mm η Στανταρ διαμετρος οπου με αυτη καλιμπραριστηκε το ΚΟΝΤΕΡ απο το εργοστασιο.
Με τον ιδιο τροπο υπολογιζουμε την ολικη διαμετρο του νεου ..... ζαντολαστιχου που βαλαμε. Εστω 195/50 15" , οποτε εχουμε:
2 X 195 X 50/100 + (15 X 25.4) = 195 + 381 = 576,0 χιλιοστα η Νεα διαμετρος


Εχοντας λοιπον τις δυο αυτες διαμετρους παμε τωρα στον αρχικο τυπο για να βρουμε ποσο αυξηθηκε ή μειωθηκε το σφαλμα στο κοντερ μας:
Σφαλμα % = 100 Χ ( 1 - 576,0 / 614,6) = 100 Χ ( 1 - 0,937) = + 6,3 %. ( αμα το νουμερο ηταν αρνητικο θα αφαιρουσαμε , π.χ αμα ειχαμε μικροτερη ροδα της αρχικης)
Δηλαδη π.χ. τωρα στα 100 Κm/h το κοντερ μας θα δειχνει 106,3 Km/h

Παρατηρησεις:
- Oλα τα κοντερ εχουν μια μικρη εργοστασιακη αποκλιση προς τα επανω για λογους .... φθορας ελαστικου , τροχαιων κλησεων κ.λ.π.
- Επισης με τον ιδιο τροπο μπορουμε να υπολογισουμε την αποκλιση τωρα λογω φθορας μερικων χιλιοστων του ιδιου ελαστικου (αρα Νεα Διαμετρος).


Τελος .... οτι καταλαβατε καταλαβατε ..... και γω ενα κωλο-κοντερ Νippon Denso εχω οπου ψαχνοντας να το αντικαταστησω βρηκα αυτο το αρθρο...!tongue

 
Τελευταία επεξεργασία:

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Τελος .... οτι καταλαβατε καταλαβατε ..... και γω ενα κωλο-κοντερ Νippon Denso εχω οπου ψαχνοντας να το αντικαταστησω βρηκα αυτο το αρθρο...! tongue
Την γλωσίτσα τι την ήθελες;
Αφού λεφτά θα δώσεις.Άσε να βάλουμε εμείς το Joy

Πάμε στα σοβαρά τώρα.

Ωραίο ποστ Στέλιο. Bcdefghg

Όποτε θέλεις/θέλετε στο παρακάτω θα δούμε τα παραπάνω μα και πλαίσιο για άμεσο υπολογισμό του τι είχατε με το τι θέλετε να βάλετε με τις αποκλίσεις τους.
Αν ταιριάζει ή όχι..

 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Παρατηρησεις:
- Oλα τα κοντερ εχουν μια μικρη εργοστασιακη αποκλιση προς τα επανω για λογους .... φθορας ελαστικου , τροχαιων κλησεων κ.λ.π.





Οχι ολα.
Τα POLICE μοντελα, εχουν κοντερ με ακριβεια gps,
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.123
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Το πλάτος του ελαστικού που εμπλέκεται στην διάμετρο; Δεν ξέρω ρωτάω...
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.218
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Οχι ολα.
Τα POLICE μοντελα, εχουν κοντερ με ακριβεια gps,

Εδω μιλαμε για κοντερ ( ταχυμετρο) ...... ενα πραγμα στρογγυλο συνηθως ...... που παιρνει κινηση ή σημα απο καποιο περιστρεφομενο μελος του τροχοφορου μας συνηθως.

Ποιος σου ειπε οτι τα gps δεν χανουν?.....!
Για ανεβο-κατεβα μια καθετη σκαλα να δουμε τι ταχυτητα θα σου γραψει αφου θα παραμενεις στο ιδιο σημειο .... τρεχοντας..! Joy
Οποτε κατ΄επεκταση οταν ανεβαινουμε ανηφορο-κατηφοριες καπου χανει και αυτο ......!abcde


Το πλάτος του ελαστικού που εμπλέκεται στην διάμετρο; Δεν ξέρω ρωτάω...

Το υψος του μαγουλου του λαστιχου αντιστοιχει με το επι της εκατο του πλατους του πελματος.
Π.χ στο 110/60 το μαγουλο ειναι το 60% του 110
Οποτε 2 φορες το μαγουλο πανω-κατω , συν μια ζαντα στην μεση ....... μας κανουν την διαμετρο της ροδας ..... τι δεν καταλαβαινεις , απλα απανταω ....!tongue
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.763
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Όταν το είχα μετρήσει εμένα μια φορά, τα 110 τελικής (κοντέρ), είναι 107-108 στο GPS. Δεν ξέρω βέβαια, αν παίζει ρόλο πως εμένα, μετράει από ντίζα την ταχύτητα.

Στα Innova, που μετράει από το γρανάζι έχει πλάκα...αλλάζεις το μπροστά γρανάζι από 14Τ σε 13Τ...πας με 100, σου δίνει 120 το κοντέρ Tooth
 

chris

new member
Δημοσιεύσεις
55
Ηλικία
51
Περιοχή
VERIA
Όνομα
CHRISTOS
Βασικα μαλλον ενδιαφερει περισσοτερο τα Ι.Χ αφου στις moto δεν κανουμε μεγαλες και δραματικες .... αλλαγες.
Ποσοστιαιο σφαλμα κοντερ = 100 Χ ( 1 - Nεα διαμετρος τροχου / Στανταρ εργοστασιακη διαμετρος )

Η Ολικη Διαμετρος ενος τροχου σε χιλιοστα ισουται = 2 X T X A/100 + ( W Χ 25,4)
T= Το πλατος του πελματος του ελαστικου που παταει στον δρομο ( το γραφει στο πλαι το λαστιχο)
A= Το πλαινο υψος (κουτουπιε) του ελαστικου ( το γραφει και αυτο υποννοωντας το επι της % του πελματος )
W= Διαμετρος ζαντας ( .... το γραφει και αυτο σε ιντσες )

Αν λοιπον μια στανταρ εργοστασιακη ροδα ενος Ι.Χ εχει ελαστικο π.χ. 185/70R 14" , παμε στο τυπο και βαζουμε ακριβως αυτα τα στοιχεια και ΜΟΝΟΝ:
2 Χ 185 Χ 70/100 + (14 Χ 25,4) = 259 + 355,6 = 614,6 mm η Στανταρ διαμετρος οπου με αυτη καλιμπραριστηκε το ΚΟΝΤΕΡ απο το εργοστασιο.
Με τον ιδιο τροπο υπολογιζουμε την ολικη διαμετρο του νεου ..... ζαντολαστιχου που βαλαμε. Εστω 195/50 15" , οποτε εχουμε:
2 X 195 X 50/100 + (15 X 25.4) = 195 + 381 = 576,0 χιλιοστα η Νεα διαμετρος


Εχοντας λοιπον τις δυο αυτες διαμετρους παμε τωρα στον αρχικο τυπο για να βρουμε ποσο αυξηθηκε ή μειωθηκε το σφαλμα στο κοντερ μας:
Σφαλμα % = 100 Χ ( 1 - 576,0 / 614,6) = 100 Χ ( 1 - 0,937) = + 6,3 %. ( αμα το νουμερο ηταν αρνητικο θα αφαιρουσαμε , π.χ αμα ειχαμε μικροτερη ροδα της αρχικης)
Δηλαδη π.χ. τωρα στα 100 Κm/h το κοντερ μας θα δειχνει 106,3 Km/h

Παρατηρησεις:
- Oλα τα κοντερ εχουν μια μικρη εργοστασιακη αποκλιση προς τα επανω για λογους .... φθορας ελαστικου , τροχαιων κλησεων κ.λ.π.
- Επισης με τον ιδιο τροπο μπορουμε να υπολογισουμε την αποκλιση τωρα λογω φθορας μερικων χιλιοστων του ιδιου ελαστικου (αρα Νεα Διαμετρος).


Τελος .... οτι καταλαβατε καταλαβατε ..... και γω ενα κωλο-κοντερ Νippon Denso εχω οπου ψαχνοντας να το αντικαταστησω βρηκα αυτο το αρθρο...!tongue

καλες οι θεωρίες αλλα η πρακτική καλύτερη ..εγω στο αυτοκινητο κατεβασα τα χιλιομετρα αλλαγη μηχανης ...και ο δείκτης στο χερι ..παίρνω 2 gps τα φέρνω στα 100 και κουμπώνω τον δεικτη ..τωρα στα 100 γραφει 101 .. κανονικα επρεπε να ειχε 107-108 ..
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.218
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
καλες οι θεωρίες αλλα η πρακτική καλύτερη ..εγω στο αυτοκινητο κατεβασα τα χιλιομετρα αλλαγη μηχανης ...και ο δείκτης στο χερι ..παίρνω 2 gps τα φέρνω στα 100 και κουμπώνω τον δεικτη ..τωρα στα 100 γραφει 101 .. κανονικα επρεπε να ειχε 107-108 ..

Περί GPS το ανάγνωσμα .... εάν ξανακλείσουν τον έναν (1) από τους 4-5 δορυφόρους που χρειάζεται απαραιτητως να βλέπει ταυτόχρονα το GPS μας για σωστό υπολογισμό ταχύτητας ( όπως έγινε π.χ. στον Πόλεμο του Περσικού κόλπου) , εμείς θα παραμεινουμε με τον δεικτη... στη παλάμη ...! ooops
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Υπάρχουν και τα Cycle Computer. Αυτόνομα χωρίς ανάγκη δορυφόρων, ένα μαγνητάκι στον τροχό, ένας αισθητήρας στο πηρούνι, εισάγεις την ακριβή περιφέρεια του τροχού, κι έχεις ακριβείς μετρήσεις, όπως,

τρέχουσα ταχύτητα, μέγιστη ταχύτητα, μέση ταχύτητα, σύγκριση τρέχουσας και μέσης, οδόμετρο ολικό, οδόμετρο μερικό, ώρα, ωρόμετρο μερικό κ.ο.κ.

Παράδειγμα,
 
Top Bottom