Πλαϊνές βαλίτσες και συμπεριφορά μοτοσυκλέτας

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.131
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
ολη την αεροδυναμικη καταπονηση την δημιουργεί σε μεγαλο ποσοστο το τopcase.....οποτε πραξε ανάλογα.....επισης να εχεις υποψιν σου οτι απο οτι παρεις στα ταξιδια συνηθως τα μισα γυρνανε αχρησιμοποιητα....αυτο το τελευταίο για την χωρητικοτητα...
 

zissimo

new member
Δημοσιεύσεις
448
Ηλικία
67
Περιοχή
Πάτρα
Μοτοσυκλέτα
BMW R 100 GS Paris Dakar ,BMW R 1150 R
Όνομα
Ζήσιμος
Περιοχή
Πατρα
Με ποια ταχύτητα φορτωμένη η μηχανή με βαλίτσες είναι ασφαλείς;
Φίλε , μακρυά από τους << τενεκέδες >> εάν ταξιδεύεις πάνω από 140 - 150 χλμ/ω
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Εγώ θα πω μια άλλη άποψη, λίγο διαφορετική.
Αν
1. στη νοητή ευθεία του κέντρου του πίσω τροχού το top case δεν βγαίνει πιο πίσω
και
2. Αν στην νοητή καμπύλη αέρα που δημιουργείται μεταξύ ζελατίνας μοτοσυκλέτας/κράνους δεν βγαίνει πιο πάνω απο την ροή η μπαγκαζιέρα

τότε το top case δεν θα σου δημιουργήσει πρόβλημα.
Αν μάλιστα είναι λίγο πιο στενό απο το πλάτος που δημιουργεί το σώμα σου, θα είναι σαν να μην υπάρχει.
Κι έχεις το μπόνους του δεσίματος μπαγκαζιών στην σέλα του συνεπιβάτη που θα σου δημιουργήσει ένα ιδιόμορφο sissy bar για την μέση, άκρως ευεργετικό.

Εγώ πίσω έχω μια 37άρα και με βολευει αφάνταστα.
Με μια απο τις 40άρες που έχεις πίσω, δεν θα έχεις θέμα ευστάθειας πιστευω. Με πιο μεγάλες ίσως.
Αν χωράς τα πράγματα σε 40λίτρα και ότι δεν χωράει δέσιμο στην σέλα, είναι η καλύτερη λύση.


Αλλιώς βάλε μόνο τις πλαινές, αλλά σε αυτή την περίπτωση προσοχή στις διηθήσεις.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Kappa K40Ν: Βάρος: 4 κιλά - Διαστάσεις: 58 x 41 x 29
Kappa K48: Βάρος: 4 κιλά - Διαστάσεις: 58 x 43 x 29
Givi E55: Βάρος: 4.6 κιλά - Διαστάσεις: 59 x 49 x 32
Έχω από ένα ζευγάρι από τις 2 πρώτες. Οι διαφορές είναι πολύ μικρές, ειδικά στην περίπτωση των πλαϊνών.
Έστω όμως ότι αντί για την 55άρα, βάζω την 48άρα για topcase. Θα έχει διαφορά πιστεύετε;
Με αυτά τα δεδομένα, τι προτείνετε; Πλαϊνές ή topcase και σάκο;

Μεγαλο ρολο παιζει η αεροδυναμικη τους αλλα και το ποσο σκληρες ειναι.Ειχα μια της givi που με πηγαινε φτερο στον ανεμο πανω απο 120.Την εβγαλα βαζοντας μεταλλικη,που εχει χειροτερη αεροδυναμικη αλλα πιο ακαμπτο υλικο και ησυχασα.
 

nister

new member
Δημοσιεύσεις
137
Περιοχή
Φωκίδα
Μοτοσυκλέτα
Dl 650 V-strom k9
Όνομα
Νίκος
Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις!
Από μπαγκαζιέρες έχω αυτές που ανέφερα και δε θέλω να αγοράσω κι άλλη.
Πάνω από 140 (και πολύ λέω) πραγματικά χλμ δεν πάω πρακτικά ποτέ. Μέχρι τώρα πήγαινα πάντα δικάβαλο, οπότε η τριπλέτα ήταν αναγκαστική, αλλά δεν είχα ιδιαίτερο θέμα. Πλέον, αν καταφέρω να βγω εκτός, θα είμαι μόνος και με αλλαγμένη πίσω ανάρτηση, οπότε το θέμα ζυγίσματος, δεν με απασχολεί πάρα πολύ. Γενικώς θα ήθελα να αποφύγω το επιπλέον πλάτος που δίνουν οι πλαϊνές στο μηχανάκι για λόγους ευελιξίας, αλλά και επειδή με το προηγούμενο μηχανάκι που είχα, στο δικάβαλο, νομίζω ότι αυξανόταν αρκετά η κατανάλωση, αλλά δεν είμαι σίγουρος γιατί μόνο με τριπλέτα βγαίναμε σε εθνικές και κάναμε μεγάλες αποστάσεις. Γι' αυτό και η ερώτησή μου, για να εκμεταλλευτώ την εμπειρία σας πάνω στο θέμα.
Όσον αφορά τα πράγματα, έχω φτιάξει πλέον μια λίστα για να αποφεύγω τα περιττά και να μην ξεχνάω τίποτα.
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.153
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις!
Από μπαγκαζιέρες έχω αυτές που ανέφερα και δε θέλω να αγοράσω κι άλλη.
Πάνω από 140 (και πολύ λέω) πραγματικά χλμ δεν πάω πρακτικά ποτέ. Μέχρι τώρα πήγαινα πάντα δικάβαλο, οπότε η τριπλέτα ήταν αναγκαστική, αλλά δεν είχα ιδιαίτερο θέμα. Πλέον, αν καταφέρω να βγω εκτός, θα είμαι μόνος και με αλλαγμένη πίσω ανάρτηση, οπότε το θέμα ζυγίσματος, δεν με απασχολεί πάρα πολύ. Γενικώς θα ήθελα να αποφύγω το επιπλέον πλάτος που δίνουν οι πλαϊνές στο μηχανάκι για λόγους ευελιξίας, αλλά και επειδή με το προηγούμενο μηχανάκι που είχα, στο δικάβαλο, νομίζω ότι αυξανόταν αρκετά η κατανάλωση, αλλά δεν είμαι σίγουρος γιατί μόνο με τριπλέτα βγαίναμε σε εθνικές και κάναμε μεγάλες αποστάσεις. Γι' αυτό και η ερώτησή μου, για να εκμεταλλευτώ την εμπειρία σας πάνω στο θέμα.
Όσον αφορά τα πράγματα, έχω φτιάξει πλέον μια λίστα για να αποφεύγω τα περιττά και να μην ξεχνάω τίποτα.
Να ξέρεις ότι άν αλλάξεις το αμορτισέρ πίσω το μηχανάκι θα μεταμορφωθεί και ειδικά φορτωμένος..
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.408
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Έχετε δαιμονοποιήσει τα top case,δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα,εκτός αν είναι ακραία,δηλαδή γυμνό μηχανάκι πχ με μια γκουμούτσα πίσω οπότε λογικό είναι να κουνήσει στα πολλά χιλιόμετρα.
Εγώ στο gs με τη μαμά μπαγκαζιέρα δεν ακούω τίποτα με 180-200 χλμ. είτε μονός είτε διπλός.

Όσο για την κατανάλωση,οτιδήποτε επιπρόσθετο,top case ή πλαϊνές ανεβάζει στα ύψη τον αεροδυναμικό συντελεστή.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Έχετε δαιμονοποιήσει τα top case,δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα,εκτός αν είναι ακραία,δηλαδή γυμνό μηχανάκι πχ με μια γκουμούτσα πίσω οπότε λογικό είναι να κουνήσει στα πολλά χιλιόμετρα.
Εγώ στο gs με τη μαμά μπαγκαζιέρα δεν ακούω τίποτα με 180-200 χλμ. είτε μονός είτε διπλός.

Όσο για την κατανάλωση,οτιδήποτε επιπρόσθετο,top case ή πλαϊνές ανεβάζει στα ύψη τον αεροδυναμικό συντελεστή.
Πάντως εγώ απο τότε που επέλεξα πιο μαζεμένη βαλίτσα για top case την οποία "καλυπτω" με τον όγκο μου, είδα διαφορά.
 

Σάββας

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.450
Ηλικία
61
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Diesel RC90
Όνομα
Σάββας
Περιοχή
Αθήνα
Έχετε δαιμονοποιήσει τα top case,δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα,εκτός αν είναι ακραία,δηλαδή γυμνό μηχανάκι πχ με μια γκουμούτσα πίσω οπότε λογικό είναι να κουνήσει στα πολλά χιλιόμετρα.
Εγώ στο gs με τη μαμά μπαγκαζιέρα δεν ακούω τίποτα με 180-200 χλμ. είτε μονός είτε διπλός.

Όσο για την κατανάλωση,οτιδήποτε επιπρόσθετο,top case ή πλαϊνές ανεβάζει στα ύψη τον αεροδυναμικό συντελεστή.
Άντε βρε σειρούλα, δόξα τον Θεό, τόπε κάποιος. Smileys drinking beer Emoticon Smileys drinking beer Emoticon Smileys drinking beer Emoticon
Μάλλον placebo πρέπει νάναι το θέμα της δαιμονοποίησης της μπαγκαζιέρας.
 

Beast

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.282
Ηλικία
57
Μοτοσυκλέτα
SUZUKI GSF 1250 !!!
Όνομα
Κυριακος
Περιοχή
Nεα. Σμυρνη
Έχετε δαιμονοποιήσει τα top case,δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα,εκτός αν είναι ακραία,δηλαδή γυμνό μηχανάκι πχ με μια γκουμούτσα πίσω οπότε λογικό είναι να κουνήσει στα πολλά χιλιόμετρα.
Εγώ στο gs με τη μαμά μπαγκαζιέρα δεν ακούω τίποτα με 180-200 χλμ. είτε μονός είτε διπλός.

Όσο για την κατανάλωση,οτιδήποτε επιπρόσθετο,top case ή πλαϊνές ανεβάζει στα ύψη τον αεροδυναμικό συντελεστή.
Mαζι σου!!!
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Στο r1150gs που είχα με τις μαμά βαλίτσες δεν κούναγε/επηρέαζε σε νορμάλ συνθήκες ποτέ. Σαν να μην υπήρχαν ένα πράγμα. Στο r1200gs, του αγόρασα τις μαμά βαλίτσες αλλά ταξιδάκι ακόμα δεν........Αναμένουμε!


Έχετε δαιμονοποιήσει τα top case,δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα,εκτός αν είναι ακραία,δηλαδή γυμνό μηχανάκι πχ με μια γκουμούτσα πίσω οπότε λογικό είναι να κουνήσει στα πολλά χιλιόμετρα.
Εγώ στο gs με τη μαμά μπαγκαζιέρα δεν ακούω τίποτα με 180-200 χλμ. είτε μονός είτε διπλός.
παιδες, αλλο πεμφε που φτιαχθηκε γι αυτη χρηση, κι αλλο ..........τρεισερ cdefghi
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Εγώ θα πω μια άλλη άποψη, λίγο διαφορετική.
Αν
1. στη νοητή ευθεία του κέντρου του πίσω τροχού το top case δεν βγαίνει πιο πίσω
και
2. Αν στην νοητή καμπύλη αέρα που δημιουργείται μεταξύ ζελατίνας μοτοσυκλέτας/κράνους δεν βγαίνει πιο πάνω απο την ροή η μπαγκαζιέρα

τότε το top case δεν θα σου δημιουργήσει πρόβλημα.
Αν μάλιστα είναι λίγο πιο στενό απο το πλάτος που δημιουργεί το σώμα σου, θα είναι σαν να μην υπάρχει.
Κι έχεις το μπόνους του δεσίματος μπαγκαζιών στην σέλα του συνεπιβάτη που θα σου δημιουργήσει ένα ιδιόμορφο sissy bar για την μέση, άκρως ευεργετικό.

Εγώ πίσω έχω μια 37άρα και με βολευει αφάνταστα.
Με μια απο τις 40άρες που έχεις πίσω, δεν θα έχεις θέμα ευστάθειας πιστευω. Με πιο μεγάλες ίσως.
Αν χωράς τα πράγματα σε 40λίτρα και ότι δεν χωράει δέσιμο στην σέλα, είναι η καλύτερη λύση.


Αλλιώς βάλε μόνο τις πλαινές, αλλά σε αυτή την περίπτωση προσοχή στις διηθήσεις.
Τωρα καταλαβαινω γιατι εφτιαξαν ετσι τη μπαγκαζιερα στο πενφε....
 

Attachments

  • 5D133981-51DC-46A7-924A-8124A67F24A0.jpg
    5D133981-51DC-46A7-924A-8124A67F24A0.jpg
    86,3 KB · Προβολές: 15
  • 5DB10B61-08CF-406B-813A-4D87F71ACDF4.jpg
    5DB10B61-08CF-406B-813A-4D87F71ACDF4.jpg
    82,3 KB · Προβολές: 15
  • C14B6A0B-EBD6-4CA9-9F3C-F5019AF7F63A.jpg
    C14B6A0B-EBD6-4CA9-9F3C-F5019AF7F63A.jpg
    90,2 KB · Προβολές: 15

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Τωρα καταλαβαινω γιατι εφτιαξαν ετσι τη μπαγκαζιερα στο πενφε....
;) Ακριβώς!
Η BMW κάνει λεπτομερές Research σε τέτοια θέματα (πράγμα το οποίο αντικατοπτρίζεται και στην τιμή της βεβαίως)

Ξέρεις όταν έψαχνα για RT1150 σε πόσα η βαλίτσα είχε αντικατασταθεί από άλλη του εμπορίου; Οι ιδιοκτήτες άλλαζαν μοτό, αλλά κρατούσαν το top case. Βλακεία βέβαια, επειδή δεν ήταν η βαλίτσα που ήταν αεροδυναμική, αλλά ο συνδυασμός αυτής της βαλίτσας, σε αυτή την μηχανή.
 

zissimo

new member
Δημοσιεύσεις
448
Ηλικία
67
Περιοχή
Πάτρα
Μοτοσυκλέτα
BMW R 100 GS Paris Dakar ,BMW R 1150 R
Όνομα
Ζήσιμος
Περιοχή
Πατρα
Αν στην νοητή καμπύλη αέρα που δημιουργείται μεταξύ ζελατίνας μοτοσυκλέτας/κράνους δεν βγαίνει πιο πάνω απο την ροή η μπαγκαζιέρα

τότε το top case δεν θα σου δημιουργήσει πρόβλημα.
δεκτόν , εάν έχεις συμβόλαιο να έχεις πάντα φάτσα τον καιρό , αλλά το πρόβλημα το έχουμε στους πλάγιους και κυρίως στις σπηλιάδες .
 

zissimo

new member
Δημοσιεύσεις
448
Ηλικία
67
Περιοχή
Πάτρα
Μοτοσυκλέτα
BMW R 100 GS Paris Dakar ,BMW R 1150 R
Όνομα
Ζήσιμος
Περιοχή
Πατρα
Ριπές ανέμου ( σκαμπίλια )
Δυστυχώς σε ένα χρόνο μας άφησαν 2 σύντροχοι απ` αυτόν τον λόγο .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Ριπές ανέμου ( σκαμπίλια )
Δεν το είχα ξανακούσει έτσι.

Ναι σωστά. Στους πλευρικούς όσοι έχουν top case είναι πιο ευπαθείς. Παρόλα αυτά top case απο μηχανη σε μηχανη έχει διαφορετική συμπεριφορά, ανάλογα την θέση τοποθέτησης και τον όγκο.
 

zissimo

new member
Δημοσιεύσεις
448
Ηλικία
67
Περιοχή
Πάτρα
Μοτοσυκλέτα
BMW R 100 GS Paris Dakar ,BMW R 1150 R
Όνομα
Ζήσιμος
Περιοχή
Πατρα
top case απο μηχανη σε μηχανη έχει διαφορετική συμπεριφορά, ανάλογα την θέση τοποθέτησης και τον όγκο.
Κυρίως από το σχήμα
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Έχετε δαιμονοποιήσει τα top case,δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα,εκτός αν είναι ακραία,δηλαδή γυμνό μηχανάκι πχ με μια γκουμούτσα πίσω οπότε λογικό είναι να κουνήσει στα πολλά χιλιόμετρα.
Εγώ στο gs με τη μαμά μπαγκαζιέρα δεν ακούω τίποτα με 180-200 χλμ. είτε μονός είτε διπλός.

Όσο για την κατανάλωση,οτιδήποτε επιπρόσθετο,top case ή πλαϊνές ανεβάζει στα ύψη τον αεροδυναμικό συντελεστή.

Μου αρεσει να κανω δοκιμες για αρκετα που ακουγονται κατα καιρους και να βλεπω τι απο αυτα ισχυει στην πραξη.

Πριν το Μετσοβο ,επι της Εγνατιας,υπαρχει ενα σημειο ιδανικο για δοκιμες που εχουν σχεση με τον αερα.Ειναι περιπου 10 χλμ και η ενταση των ανεμων,ειδικα των πλευρικων ριπων,ειναι τετοια που εχει κανει ακομη και εμπειρους οδηγους να πιασουν ακρη.

Εκει εχω κανει αρκετες δοκιμες για το πως επηρεαζουν οι βαλιτσες,η μπαγαζιερα, η αναρτιση,η ζελατινα,το βαρος,,ακομη και τα ρουχα την οδηγηση μας σε σχετικα ακραιες συνθηκες.

Σε πληροφορω οτι η μπαγαζιερα ηταν αυτη που δημιουργουσε το μεγαλυτερο προβλημα.Βγαζοντας την μπορουσα να οδηγησω μεχρι και με 30 χλμ πιο γρηγορα νοιωθοντας ασφαλεια.

Το ιδιο περιπου ισχυε οταν οδηγουσα πιο βαρια φορτωμενος.με τις πλαινες.Οι πλαινες κατα καποιο τροπο λειτουργουν καπως σαν αεροτομη και ας πουμε βιδωνου την μηχανη στην ασφαλτο.

Μετα απο πολλα πανω κατω στον ιδιο δρομο κατεληξα στο συμπερασμα οτι χωρις μπαγαζιερα,με φορτωμενες τις πλαινες και με ρουχα που εφαρμοζουν ειναι εντελως διαφορετικα τα πραγματα.
 
Top Bottom