Περι BMW GS Αναγνωσμα!!

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.333
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Ιστορία: 40 χρόνια BMW GS!​

Μία ιστορική οικογένεια

Λάζαρο Μαυράκη​


"Κάθε επιτυχημένη ιστορία έχει και μια αρχή", αναφέρει ορθά η BMW ανοίγοντας το κεφάλαιο των GS, και στην συγκεκριμένη περίπτωση όλα άρχισαν το 1980, τότε που η BMW παρουσίασε το πρώτο μεγάλο on-off παγκοσμίως στη Νότια Γαλλία (στην Anignon), το R 80 G/S. Από τότε τα αρκτικόλεξα GS αποτελούν σημείο αναφοράς για ολόκληρη την κατηγορία των adventure bikes, διανύοντας μια πλούσια Ιστορία τεσσάρων δεκαετιών.

Οι ρίζες πάντως της πιο επιτυχημένης σειράς στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, εκτείνοντας πιο βαθιά, πίσω στο 1978, όταν ιδιώτες μηχανικοί εξέλισσαν τις δικές τους ιδιοκατασκευές βασισμένες σε εκδόσεις παραγωγής δρόμου, με τις επιτυχίες αυτών των "πρωτότυπων" σε αγώνες όπως το Six Days εκείνης της χρονιάς, να συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των ανθρώπων της BMW Motorrad. Δεν χρειάστηκε πολύ χρόνος για να δοθεί το πράσινο φως και να αρχίσει η υλοποίηση του project G/S από το εργοστάσιο, που μέσα σε 21 μήνες παρουσίασε την πρώτη έκδοση παραγωγής.

Ήταν η εποχή που οι Ιάπωνες είχαν "αποκαθηλώσει" τους ευρωπαίους κατασκευαστές και η BMW κινδύνευε να μετατραπεί στην "Harley της Ευρώπης", μια εταιρεία δηλαδή που θα επένδυε μόνο στην παράδοση και στην νοσταλγία του παρελθόντος. Οι Γερμανοί όμως δεν ήταν διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν το concept του boxer κινητήρα, παρά το γεγονός ότι υπήρχε στην παραγωγή από το 1923.

Μάλιστα, ένας από τους πρωτεργάτες της προσπάθειας είναι και ο αναβάτης δοκιμών του εργοστασίου, ο Lazlo Peres, ο οποίος έφτιαχνε τέτοια πρωτότυπα με τον κινητήρα των 800cc για πελάτες που ήθελαν κάτι τέτοιο.

Από το 1980 μέχρι και το 1987, το R 80 G/S αποτελούσε την απόλυτη έκφανση των allrounder με ταξιδιωτικές δυνατότητες σε άσφαλτο και χώμα. Ήταν ακριβώς αυτό που μαρτυρούσε το προσωνύμιό του (G/S= Gelände/Straße, Χώμα/Άσφαλτος), ενώ παράλληλα εισήγαγε και μερικές τεχνολογικές καινοτομίες για εκείνη την εποχή, όπως το μονόμπρατσο ψαλίδι με τον άξονα και η monolever πίσω ανάρτηση.

To GS που φτιάχτηκε ειδικά για το Six Days


Παράλληλα, η BMW αποφάσισε να πάρει τα διαπιστευτήρια και στο δυσκολότερο πεδίο δοκιμών, το rally Paris-Dakar. Την πρώτη χρονιά, το 1980, κατέλαβε την πέμπτη θέση με αναβάτη τον Jean-Claude Morellet (γνωστό και ως Fenouil), ενώ την επόμενη χρονιά, σε συνεργασία με την HPN και αναβάτη τον Hubert Auriol, πέτυχε μια εμφατική νίκη μπροστά από τον ανταγωνισμό. Οι αγωνιστικές επιτυχίες συνεχίστηκαν και τις επόμενες χρονιές, με άλλον έναν αναβάτη-θρύλο, τον Gaston Rahier, να συνδέει το όνομά του με τις αγωνιστικές δάφνες των Βαυαρών.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι μέσα σε μια πενταετία, η BMW με το R 80 G/S είχε τέσσερις νίκες! Ήταν λοιπόν φυσικό και επόμενο να προσπαθήσει να εξαργυρώσει και εμπορικά την επιτυχία της, πράγμα που έκανε με την έκδοση παραγωγής του R 80 G/S "Paris-Dakar" (με μονόσελο και ρεζερβουάρ 32 λίτρων, προστατευτικά κάγκελα, σχάρα και χωμάτινα ελαστικά της Michelin), η οποία πούλησε 3.000 κομμάτια, ενώ υπήρχε ολόκληρο το κιτ των απλών G/S σε "Paris-Dakar".

Το 1987 σταμάτησε η παραγωγή του R 80 G/S και σηματοδοτήθηκε η αύξηση του κυβισμού, με την παραγωγή του R 100 G/S, με τον κινητήρα του R 100RS (της πρώτης μοτοσυκλέτας της BMW με full fairing) του 1986. Πέρα από τον κυβισμό, υπήρξε κι ένας ολοκληρωτικός επανασχεδιασμός της μοτοσυκλέτας, με το Paralever πίσω να κάνει το ντεμπούτο του. Οι μηχανολόγοι της BMW γνώριζαν πολύ καλά και από πολύ παλία το φαινόμενο του να ανασηκώνεται το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας όταν συμπιεζόταν η ανάρτηση κατά την επιτάχυνση.

Ο μηχανικός από το αγωνιστικό τμήμα του εργοστασίου, Alex von Falkenhausen, είχε τοποθετήσει στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες ψαλίδια με διπλούς συνδέσμους για να αντισταθμίσει το φαινόμενο, ήδη από το 1955! Η BMW είχε κατοχυρώσει την πατέντα αυτή για το συγκεκριμένο κιτ, αλλά δεν μεταφέρθηκε ποτέ στις μοτοσυκλέτες παραγωγής, μέχρι τη στιγμή που ο δυνατότερος και με περισσότερη ροπή boxer παρουσίαζε πιο έντονα τα συμπτώματα. Ο επιπλέον άξονας που εφαρμόστηκε και έκανε το ψαλίδι να μοιάζει με παραλληλόγραμμο, έδωσε και την ονομασία "Paralever".

Η BMW όμως δεν σταμάτησε εκεί. Για να βελτιώσει την συμπεριφορά του μπροστινού, εισήγαγε την τεχνολογία της απόσβεσης που ήταν ανάλογη με την διαδρομή, την προοδευτική, δηλαδή, λειτουργία. Το πιρούνι απέκτησε μεγαλύτερη αντοχή ενώ στο αριστερό καλάμι τοποθετήθηκαν κωνικά κουζινέτα. Καθώς το πιρούνι εκτεινόταν ο κώνος έκανε το κενό που δημιουργούνταν με τις σπείρες του ελατηρίου να μικραίνει. Το πρακτικό αποτέλεσμα ήταν ουσιαστικά να αλλάζει ο λόγος του ελατηρίου και να μπορεί να αντιμετωπίζει πιο αποτελεσματικά τις προσγειώσεις από τα άλματα.

Στο R 100 GS ήταν επίσης και η πρώτη φορά που εμφανίστηκαν οι χιαστί ακτίνες στους τροχούς, οι οποίες βίδωναν πάνω στο στεφάνι για να έχει την δυνατότητα ο αναβάτης να τοποθετήσεις tubeless ελαστικά. Αργότερα ακολούθησε και η έκδοση R 100 GS PD (Paris-Dakar) που σηματοδότησε και το τέλος των διβάλβιδων boxer GS, το 1996, μαζί με το R 80 GS (την μετεξέλιξη του G/S).

Δύο χρόνια πριν όμως, το 1994, ήταν η χρονιά που η BMW ξεκίνησε την τετραβάλβιδη εποχή της. Το R 1100 GS ήταν το πρώτο GS με τετραβάλβιδο boxer κινητήρα και ταυτόχρονα το πέρασμα στην σύγχρονη εποχή των adventure bikes για την BMW. Ο κινητήρας ήταν ο ίδιος με του R 1100 RS, ενώ το R 1100 GS ήταν το πρώτο μεγάλο on-off που διέθετε καταλύτη και ABS. Όλα τα πλαστικά ήταν ανακυκλώσιμα και η εξάτμιση ήταν εξ' ολοκλήρου φτιαγμένη από ανοξείδωτο ατσάλι. Το Paralever παρέμεινε αμετάβλητο, ενώ ο νέος τετραβάλβιδος κινητήρας είχε πλάγια τοποθετημένους εκκεντροφόρους που έπαιρναν κίνηση από τρεις καδένες και ένα ενδιάμεσο γρανάζι. Το πλαίσιο από την άλλη ήταν σχεδιασμένο από την αρχή, με τον κινητήρα και την μετάδοση ενεργά μέρη του.

Το R 1100 GS ήταν και το πρώτο GS που είχε το μπροστινό σύστημα Telelever, που έμελλε να γίνει και το σήμα κατατεθέν των boxer, μαζί με το κλασσικό ρύγχος που ακολουθεί όλα τα μεγάλα GS έκτοτε. Μια ωραία ιστορία που συνοδεύει την είσοδο του R 1100 GS στην παγκόσμια αγορά, αφορά τον Νορβηγό φωτογράφο Helge Pedersen, ο οποίος ήταν ένας από τους πρώτους ιδιοκτήτες R 80 G/S. Είχε βαφτίσει την μοτοσυκλέτα του "Όλγα" και μαζί της ξεκίνησε ένα ταξίδι σε όλο τον κόσμο, με μοναδικό πρόσθετο εξοπλισμό μια σχάρα και ένα ρεζερβουάρ 40 λίτρων.

Το ταξίδι διήρκεσε δέκα ολόκληρα χρόνια και 350.000 χιλιόμετρα. Το 1994 ο Pedersen δώρισε την θρυλική μοτοσυκλέτα του στο μουσείο της BMW και σε αντάλλαγμα του παραδόθηκε ένα ολοκαίνουργιο R 1100 GS.

Όντας το 1100 GS μεγαλύτερο, δυνατότερο και πιο βαρύ από τον προκάτοχό του, σίγουρα δεν μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια entry level μοτοσυκλέτα για λιγότερο έμπειρους αναβάτες. Η BMW όμως δεν άφησε αυτό το δυναμικό ανεκμετάλλευτο και παρουσίασε το F650, το γνωστό σε όλους "Funduro". Με τον μονοκύλινδρο κινητήρα της Rotax των 650cc που κατασκεύαζε η Aprilia, το F650 αποτέλεσε πολύ γρήγορα σημείο αναφοράς για τον ανταγωνισμό.

Αρχικά είχε να αντιμετωπίσει τον σκεπτικισμό των φανατικών οπαδών των GS, οι οποίοι δεν συμβιβαζόντουσαν με τίποτε λιγότερο από ένα boxer κινητήρα και άξονα για την τελική μετάδοση, αλλά πολύ σύντομα απέκτησε το δικό του κοινό που ήθελε κάτι πιο προσιτό και διασκεδαστικό.

Επειδή όμως η εξέλιξη είναι μια διαδικασία που δεν σταματά ποτέ, οι μηχανικοί της BMW το 1998, ήδη δοκίμαζαν και είχαν έτοιμο σε πολύ μεγάλο βαθμό το νέο R 1150 GS που έκανε το ντεμπούτο του την επόμενη χρονιά. Πριν όμως από αυτό, η BMW είχε παρουσιάσει κι ένα μικρότερο σε κυβισμό GS, το R 850 GS, με τον δικύλινδρο boxer των 848cc, το οποίο δεν κατάφερε να ακολουθήσει την εμπορική επιτυχία του 1100. Το μήνυμα είχε ληφθεί από την BMW Motorrad πως το κοινό των GS δεν πρόκειται ποτέ να συμβιβαστεί με ημίμετρα…

Αντιθέτως, το 1150 GS που παρουσιάστηκε το 1999, αποδείχθηκε πιο επιτυχημένο από τον προκάτοχό του, καθώς πέρα από την μικρή αύξηση του κυβισμού, απέδιδε και περισσότερη δύναμη φτάνοντας τα 85 άλογα. Οι κύλινδροι και τα έμβολα προέρχονταν από το R 1200 C, ενώ ο στρόφαλος και οι κυλινδροκεφαλές από το R 1100S. Το πακέτο ολοκληρώνονταν από τον πιο μικρό σε διαστάσεις συμπλέκτη, το εξάρι κιβώτιο του R 1100S και μια πιο αποδοτική εξάτμιση.

Συνεχιζεται .......
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.333
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Ιστορία: 40 χρόνια BMW GS!

Η επόμενη χρονιά, που σηματοδοτούσε και την είσοδο στη νέα χιλιετία, βρήκε την BMW με ακόμη περισσότερες επιλογές για το κοινό της, επενδύοντας στα μονοκύλινδρα GS. Ήταν η χρονιά που παρουσιάστηκαν το ανανεωμένο G 650 GS Και F 650 GS Dakar. Η παραγωγή του πλέον είχε μεταφερθεί από την Ιταλία στην Γερμανία (Βερολίνο) και ο επανασχεδιασμός ήταν ολικός κι όχι απλά σε επιφανειακό επίπεδο.

Το πλαίσιο έγινε περιμετρικό και τα καρμπιρατέρ αντικαταστάθηκαν από ψεκασμό, ενώ το ρεζερβουάρ άλλαξε θέση και τοποθετήθηκε ανάμεσα στο πλαίσιο κάτω από τη σέλα, χαμηλώνοντας έτσι και το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Η έκδοση Dakar είχε σαφώς πιο adventure προσανατολισμό, με τροχό 21'' μπροστά, μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων και προστασία από το αέρα. Η εμπορική του επιτυχία ήταν τέτοια, που οδήγησε την BMW να το κρατήσει στην παραγωγή μέχρι το 2007.



Το 2002 παρουσιάστηκε το R 1150 GS Adventure, που διαφοροποιούνταν λόγω των μεγαλύτερων διαδρομών των αναρτήσεων, των ανοδιωμένων τροχών, τη μεγαλύτερη ζελατίνα, την ενιαία σέλα και την μεγαλύτερη ποδιά κάτω από τον κινητήρα. Η μοτοσυκλέτα συνοδευόταν κι από ένα μακρύ κατάλογο αξεσουάρ, ενώ λίγες μόλις εβδομάδες μετά την παρουσίασή του, όλα τα τετραβάλβιδα boxer απέκτησαν δύο μπουζί ανά κύλινδρο, προκειμένου να εναρμονιστούν με τις νέες –τότε- Euro3 προδιαγραφές.

Η ξέφρενη εμπορική πορεία των GS οδήγησε στο επόμενο βήμα, που ουσιαστικά αφορούσε την δημιουργία μιας εντελώς καινούργιας μοτοσυκλέτας, του R 1200 GS. Ο κυβισμός ανέβηκε στα 1.170cc, η ισχύς στους 98 ίππους και η ροπή στα 11,7kgm. Η κατανάλωση ήταν μειωμένη κατά 8% σε σχέση με το 1150, ενώ το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ήταν η μείωση του βάρους κατά 30 ολόκληρα κιλά!

Η τεχνολογία CAN για τα ηλεκτρονικά, και το ελάφρωμα σχεδόν από σημείο της μοτοσυκλέτας (ψαλίδι, πλαίσιο και τροχοί) βοήθησαν τα μέγιστα γι' αυτό τον στόχο. Ελαφρύτερος ήταν κατά τρία κιλά και ο κινητήρας, ο οποίος διέθετε και knock sensor για να μπορεί η μοτοσυκλέτα να χρησιμοποιεί και καύσιμο χαμηλότερης ποιότητας, στις εσχατιές του κόσμου που φιλοδοξούσαν να ταξιδέψουν οι ιδιοκτήτες της.



Οι αλλαγές ήταν θεαματικές και εμφανισιακά, με τους ακτινωτούς τροχούς να συμπεριλαμβάνονται στον after market εξοπλισμό, ενώ ως στάνταρ "φορούσε" αλουμινένιες χυτές ζάντες. Το ABS είχε δυνατότητα απενεργοποίησης και φυσικά όλες αυτές οι αλλαγές πέρασαν και στην έκδοση Adventure που παρουσιάστηκε έναν χρόνο αργότερα, αντικαθιστώντας το R 1150 GS Adventure.

Η επιτυχία του ήταν τόσο μεγάλη, που από το 2005 το GS δεν έπεσε από τον θρόνο του βασιλιά στην γερμανική αγορά και είναι ενδεικτικό ότι μόλις τρία χρόνια μετά την παρουσίασή του, είχε πουλήσει πάνω από 100.000 κομμάτια.



Το 2008 δύο νέα μέλη ήρθαν να προστεθούν στην οικογένεια των GS, τα οποία δεν ανήκαν ούτε στην "φαμίλια" των boxer, ούτε και στα entry level μονοκύλινδρα. Ο λόγος για τα δικύλινδρα εν σειρά, τα F 650 GS και F 800 GS. Με κινητήρα και πλαίσιο από το F 800 ST, αλλά με μεγαλύτερες διαδρομές και εμφάνιση που δηλώνει απερίφραστα την οικογενειακή ταυτότητα, τα δύο δικύλινδρα GS σήμαναν και το τέλος εποχής για τα μονοκύλινδρα.

Η βασική διαφορά μεταξύ των δύο "αδερφών" μοντέλων ήταν στην απόκριση και στον νούμερο της απόλυτης δύναμης(85hp για το 800, 71hp για το 650), παρότι ο κινητήρας ήταν ακριβώς ίδιος τόσο στο F 650 GS όσο και στο F 800 GS. Διαφορετικές ήταν επίσης οι διαδρομές των αναρτήσεων και οι μπροστινοί τροχοί (21'' για το 800 και 19'' για το 650).



Το πρώτο facelift για τα 1200 GS ήρθε το 2007, με αρκετές αλλαγές στις λεπτομέρειες. Απέκτησε το εξάρι κιβώτιο του HP2 Sport, ενώ οι εκκεντροφόροι προέρχονται από τα R 1200 R/RT, με αποτέλεσμα την αύξηση της ιπποδύναμης στα 105 άλογα. Αναβαθμίστηκε η άνεση με καινούργια σέλα και τοποθετήθηκε νέο τιμόνι με μεγαλύτερο εύρος και δυνατότητα ρύθμισης της θέσης του.

Εμφανισιακά η νέα γενιά ξεχώριζε από τα αλουμινένια προστατευτικά στο πλάι του ρεζερβουάρ και τα LED πίσω φώτα. Σ' αυτήν επίσης τη γενιά των GS έκανε και το ντεμπούτο το ESA, η ηλεκτρονική ρύθμιση των αναρτήσεων.



Το 2010 ήταν τα τριακοστά γενέθλια των GS και η BMW προχώρησε σε αν ακόμη makeover, τοποθετώντας στον δικύλνδρο boxer κινητήρα τις κυλινδροκεφαλές από το HP2 Sport με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους. Η μέγιστη ισχύς αυξήθηκε στους 110 ίππους, ενώ παράλληλα βελτιώθηκε και η κατανάλωση.

Η επόμενη σημαντική αλλαγή ήρθε το 2013 όταν η BMW παρουσίασε το πρώτο αερο-ελαιο-υγρόψυκτο GS, όπου ουσιαστικά η υγρόψυξη αναφερόταν στις κεφαλές των κυλίνδρων. Ταυτόχρονα ήρθε και η αύξηση της ιπποδύναμης κατά 15 άλογα, απόρροια και των αλλαγών στην τροφοδοσία, στο φιλτροκούτι και την προσθήκη της ηλεκτρονικής διαχείρισης του γκαζιού.



Το 2017 τα GS "ασπάστηκαν" –υποχρεωτικά- τις Euro4 προδιαγραφές, ανανεώνοντας την εμφάνισή τους, αλλά και τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό τους, όντας ο προάγγελος της πιο πρόσφατης αναβάθμισης του 2019, του R 1250 GS, με τον μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων που του έχει ανατεθεί το καθήκον να βάλει μια από τις μακροβιότερες και πιο επιτυχημένες εμπορικά "οικογένειες" στην πέμπτη δεκαετία της ζωής της…




Πηγη www.motomag.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.333
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Το πιο «χωμάτινο» BMW R 1250 GS​

Από την Touratech​



Η Γερμανική εταιρεία που ειδικεύεται στην βελτίωση και κατασκευή αξεσουάρ παρουσίασε ένα πρωτότυπο R 1250 GS που είναι έτοιμο να τα βγάλει πέρα με τα πιο «σκληρά» τερέν

Κανείς δεν αμφισβητεί τις off road δυνατότητες του μεγάλου adventure της BMW, όμως η Touratech αποφάσισε να το κάνει ακόμη πιο ικανό. Και έτσι «γεννηήθηκε» το Touratech R 1250 GS RR.

Μιλάμε για μία και μοναδική μοτοσυκλέτα, με την οποία ο αναβάτης enduro Kevin Gallas, που έχει τερματίσει στο Red Bull Erzberg Rodeo και συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Super Enduro, πήρε μέρος στον «μαραθώνιο» Transitalia. Ο Γερμανός ήταν ενθουσιασμένος με την συμπεριφορά της πρωτότυπης R 1250 GS RR ακόμη και σε άλματα.

Τι έκανε η Touratech για να καταστήσει το θηριώδες adventure αξιόμαχο σε πέτρινα μονοπάτια; Εφάρμοσε μπροστινό τροχό 21 ιντσών, τοποθετώντας νέου αντάπτορες στο κέντρο του.
touratech r1250gs rr 03

Χρησιμοποιήθηκε νέο ημι-ενεργητικό αμορτισέρ της Touratech (Touratech Suspension Plug & Travel EVO) το οποίο είναι διαθέσιμο σε όλους τους κατόχους R 1250 GS και R 1250 GS Adventure.

Ρυθμιζόμενοι λεβιέδες αλλαγής ταχυτήτων και πίσω φρένου επιτρέπουν την καλύτερη θέση του σώματος στην όρθια οδήγηση. Πτυσσόμενες μανέτες ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο σπασίματος σε ενδεχόμενη πτώση και οι ενισχυμένες χούφτες της Defensa δίνουν αυξημένη προστασία στον αναβάτη.

Και επειδή μέσα στα στενά χωμάτινια περάσματα το πλάτος της μοτοσυκλέτας έχει κρίσιμιο σημασία, η Touratech φρόντισε να μειώσει όσο μπορούσε το φάρδος του Boxer, τοποθετώντας νέα καπάκια κυλίνδρων. Για την προστασία του κινητήρα έχει τοποθετηθεί μια μεγάλη ποδιά από υδροδιαμορφωμένο αλουμίνιο.

Το Touratech R 1250 GS RR δεν θα πωληθεί αλλά θα συμμετέχει σε επιλεγμένες εκδηλώσης.

Πηγη https://2wo.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.333
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Για διαβαστε περικαλω ολο το αρθρο Yes

Ανανέωση software vs hardware ζημιάς για 250.000 BMW GS​

BMW R 1250 GS, R 1250 GS Adventure και R 1250 RT
Πρόβλημα σε μετάδοση BMW συνέπεια άλματος


Πριν από λίγες ημέρες η NHTSA, δηλαδή η (National Highway Traffic Safety Administration) στις ΗΠΑ ανακοίνωσε μία ανάκληση που αφορούσε 18.489 μοτοσυκλέτες που πουλήθηκαν στην εκεί αγορά από το 2019 και μετά. Η BMW ενημερώνει πως η διαδικασία αυτή αφορά και 39.000 μοτοσυκλέτες στην Γερμανία και τελικά 250.000 παγκοσμίως.

Σε πολύ συγκεκριμένες περιπτώσεις, όπως αυτές που καταγράφηκαν τον Οκτώβριο του 2020 σε Ιταλία, Ολλανδία, Γαλλία, Τσεχία και Μ. Βρετανία, ο άξονας του κιβωτίου στα BMW R 1250 GS, R 1250 GS Adventure και R 1250 RT μπορεί να σπάσει.

Όλα τα εξαρτήματα του κιβωτίου για τις μοτοσυκλέτες που κατασκευάζονται στο Βερολίνο, τα προμηθεύει η Ιαπωνική εταιρεία Musashi και μία μεγάλη έρευνα σε κάθε ένα από αυτά που άμεσα ξεκίνησε τότε από την BMW, δεν αποκάλυψε παρατυπίες. Χρησιμοποιήθηκε εξιδεικευμένος εργαστηριακός εξοπλισμός, ηλεκτρονικά μικροσκόπια και μηχανήματα X-ray προσπαθώντας να εντοπίσουν την αιτία, όμως αυτό δεν ήταν εφικτό.

Περαιτέρω ανάλυση από την BMW έδειξε πως υπάρχουν καταστάσεις που μπορούν να προσπεράσουν τις προδιαγραφές κατασκευής του άξονα, όπως η προσγείωση μετά από άλματα σε εκτός δρόμου οδήγηση με το γκάζι τέρμα ανοικτό, καθώς κι άλλες παρόμοιες καταστάσεις που απαντώνται οδηγώντας στα όρια, στην εκτός δρόμου οδήγηση.

Τα ίδια υψηλά επίπεδα καταπόνησης αν εργαστηριακά επιβληθούν στο R 1250 RT, καθώς η αναπαραγωγή στην άσφαλτο είναι πολύ δύσκολη έως πρακτικά αδύνατη, μπορεί να οδηγήσουν σε αντίστοιχο πρόβλημα. Σύμφωνα με το MOTORRAD που έχει πραγματοποιήσει δοκιμή μακράς διαρκείας 100.000 χιλιομέτρων σε R 1250 GS αποσυναρμολογώντας έπειτα την μοτοσυκλέτα, όλα τα εξαρτήματα της μετάδοσης από το Ιαπωνικό εργοστάσιο, ήταν σε άψογη κατάσταση.
BMW ανάκληση για κιβώτιο


Η BMW είχε δύο δρόμους, είτε να προτείνει να μην κάνει κανείς τόσο σκληρή χρήση στο χώμα, είτε να βρει τρόπο να μην σπάει ο άξονας του κιβωτίου σε τέτοιες στιγμές. Κινούμενη προς την δεύτερη κατεύθυνση η BMW αποφάσισε να προχωρήσει σε μία τεχνική οδηγία, όπως αποκαλεί τις ανακλήσεις, κατά την οποία θα ενημερώσει το λογισμικό των ηλεκτρονικών βοηθημάτων ASC και DTC με στόχο να μην φτάνει ο κινητήρας στον κόφτη στον ελάχιστο χρόνο που η μοτοσυκλέτα είναι στον αέρα κατά την διάρκεια ενός άλματος.
bmw gs ΣΤΟ MEGA TEST 2021!

Στην διάρκεια των πολυάριθμων δοκιμών μας και των εξαντλητικών MEGA TEST, όχι μία και δύο αλλά πολλές φορές απογειωθήκαμε με τα GS της BMW και μάλιστα ορισμένες από αυτές σε τέτοιο βαθμό που υπήρχε χρόνος στον αέρα να σκεφτείς πως η προσγείωση δεν θα είναι μία ευχάριστη υπόθεση και πως δεν θα έπρεπε να υπάρχει υπερβάλλων ζήλος κατά την απογείωση.

Ωστόσο δεν είχαμε κομμένο άξονα κιβωτίου, θα το ξέρατε αν είχε συμβεί, με το συμπέρασμα να είναι αυτό που σχολίασε και στο MOTORRAD η BMW, αμέσως μετά την ανάκληση από την NHTSA: Πως χρειάζεται επαναλαμβανόμενα σκληρή οδήγηση και αρκετές προσγειώσεις με τον κινητήρα στον κόφτη, αναγκάζοντας σε άμεσο φρενάρισμα του άξονα την στιγμή που ο τροχός αγγίζει το έδαφος, για να αρχίσει η καταπόνηση και τελικά να σημειωθεί το σπάσιμο.

Ο Γιάννης Σεβαστόπουλος πρωταθλητής Enduro και μέλος της ομάδας MEGA TEST ON-Off του MOTO, σε ένα ακριβέστατο παράδειγμα της χρήσης που επιφέρει το πρόβλημα - MEGA TEST 2021

Τα μοντέλα κάθε χρονιάς ξεκινούν συνήθως να κατασκευάζονται από τον Αύγουστο της προηγούμενης για την BMW, οπότε επηρεάζονται τα R 1250 GS και R 1250 GS Adventure που κατασκευάστηκαν από τον Αύγουστο 2018 έως και τον Δεκέμβριο 2022 καθώς και όσα R 1250 RT κατασκευάστηκαν από τον Ιούλιο 2018 έως και Δεκέμβριο 2022. Αυτές οι μοτοσυκλέτες θα αποκτήσουν νέο λογισμικό που θα αποτρέπει τον κινητήρα να φτάνει στις μέγιστες στροφές όταν η τελική μετάδοση δεν περιστρέφεται με την ίδια ταχύτητα.

Πηγη www.motomag.gr
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.469
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Θα επρεπε καθε πεντε ανακλησεις να της απαγορευουν τις πωλησεις για κανα εξαμηνο μεχρι να συνελθει.
 

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.513
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Ρε τι κολομηχανάκια είναι αυτά; Rolling Rolling Rolling Rolling Rolling
Για επιδέξιους κώλους. Τα κωλομηχανάκια πάνε μαζί με τους κώλους

Χρέπια. Αλλά πως γίνεται ενώ το ξέρουν, να τα αγοράζει ο κόσμος, ειδικά εκείνοι οι κρυφοhaters
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.469
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Για επιδέξιους κώλους. Τα κωλομηχανάκια πάνε μαζί με τους κώλους

Χρέπια. Αλλά πως γίνεται ενώ το ξέρουν, να τα αγοράζει ο κόσμος, ειδικά εκείνοι οι κρυφοhaters

Το οτι τα αγοραζει ο κοσμος δεν θα πει οτι πρεπει να τα τρωει και ολα αμασητα.eye
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.433
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Εξαιρετικες μοτοσυκλετες αν ξερεις τι θελεις
τι κανει και τι ΔΕΝ κανει...

πουλμουρ για αλλους....

Η ιστορια εχει μιλησει βεβαια, για την εταιρια αλλα και για αλλες....

πλεον εξαιρετικα ακριβη επιλογη
 

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.513
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Το οτι τα αγοραζει ο κοσμος δεν θα πει οτι πρεπει να τα τρωει και ολα αμασητα.eye
Είναι σαν να μου λες ότι γουστάρω μια γυναίκα, έχει όμως τα παρακάτω στραβά μπλα μπλα μπλα που δεν τα θέλω με τίποτε αλλά δεν με νοιάζει θα είμαι μαζί της να της τα χώνω.

Αυτό το λέει ο σύγχρονος κόσμος, μαζοχισμό.


Κανείς δεν κάνει γαργάρες ούτε τρώει αμάσητα όταν πληρώνει ένα σκασμό λεφτά, ούτε έχει σπόνσορα την bmw αλλά όταν αγοράζεις ένα υλικό το οποίο ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ από πριν που υστερεί και συνεχίζεις να επιμένεις για να το αποκτήσεις. Τότε θα του πω, σκάσε (δεν αναφέρομαι σε εσένα προσωπικά) και καβάλα την να την γουστάρεις για αυτό την πληρώνεις τόσα χρήματα, αλλιώς πάρε παπι Honda C50 και ηρέμησε.
Απλά πράγματα είναι
 

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.513
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Εξαιρετικες μοτοσυκλετες αν ξερεις τι θελεις
τι κανει και τι ΔΕΝ κανει...

μόνο να συμφωνήσω μπορώ σε αυτό εδώ,

Όπως και στο πουλ μουρ για κάποιους, οι οποίοι είναι για εμένα, μπαγλαμάδες και αποτυχημένοι.
 

panavour

member
Δημοσιεύσεις
1.636
Ηλικία
63
Περιοχή
αθηναι
Μοτοσυκλέτα
voge500ds
Όνομα
pan
Όποιος την νύχτα περπατεί λάσπες και σκατα πατεί λέει η παροιμία.Αμα παίρνεις το μαστόδοντο (όχι του gaston rahier) και πας να κάνεις ότι θα έκανες με cr500 ,Ε τότε κάτι θα πάθει το έρμο το μηχανάκι.Με μαούνα δεν γίνεται surfing.
 

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.354
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Δεν υπάρχει καλύτερο μηχανάκι ,αρκεί να έχεις τα λ7 να το υποστηρίξεις .
Τα δε ρούχα και εξοπλισμός ακόμα καλύτερα από τα μηχανάκια που βγάζει .
Αυτά από εμένα ,οβερ εν άουτ
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Ο μπαμπας της κατηγοριας Onoff..
Oχι μονο την ξεκινησε, αλλα και την.....συνεχισε...επηρεαζοντας με την τεραστια εμπορικη του επιτυχια και αλλους κατασκευαστες.....εστω και αν δεν εβαλαν μποξερ-τελελεβερ
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.469
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Είναι σαν να μου λες ότι γουστάρω μια γυναίκα, έχει όμως τα παρακάτω στραβά μπλα μπλα μπλα που δεν τα θέλω με τίποτε αλλά δεν με νοιάζει θα είμαι μαζί της να της τα χώνω.

Αυτό το λέει ο σύγχρονος κόσμος, μαζοχισμό.


Κανείς δεν κάνει γαργάρες ούτε τρώει αμάσητα όταν πληρώνει ένα σκασμό λεφτά, ούτε έχει σπόνσορα την bmw αλλά όταν αγοράζεις ένα υλικό το οποίο ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ από πριν που υστερεί και συνεχίζεις να επιμένεις για να το αποκτήσεις. Τότε θα του πω, σκάσε (δεν αναφέρομαι σε εσένα προσωπικά) και καβάλα την να την γουστάρεις για αυτό την πληρώνεις τόσα χρήματα, αλλιώς πάρε παπι Honda C50 και ηρέμησε.
Απλά πράγματα είναι

Εν μερη θα συμφωνησω μαζι σου.Εγω προσωπικα δεν εχω αυταπατες και αυτος ειναι ο λογος που δεν αγορασα ουτε θα αγορασω καινουργια Μπε μπε.Διαλεξα ενα μοντελο που οτι ηταν να βγαλει το εβγαλε και γνωριζω πως να το χειριστω.

Απο εκει και περα ομως υπαρχουν στιγμες που η συγκεκριμενη εταιρεια ξεπερναει τα ορια και με ενοχλει σαν ατομο,αλλα και σαν εμπορο,ο τροπος που αντιμετωπιζει τους πελατες της.Αυτο ειναι βασικα αυτο που κυριως τους καταλογιζω.

Αυτους που αγοραζουν για λογους πρεστιζ γνωριζοντας οτι το παιζουν κορωνα γραμματα δεν τους λυπαμαι.Λυπαμαι ισως αυτους που παρολο που γνωριζουν τι τους περιμενει,στην προσπαθεια τους να παρουν το κορυφαιο σε θεματα ασφαλειας μηχανακι ελπιζουν να σταθουν πιο τυχεροι απο τους προηγουμενους.
 

rantanplan

member
Δημοσιεύσεις
864
Ηλικία
55
Περιοχή
φραπεδούπολη, χαλλλλαρά,
Μοτοσυκλέτα
ένα από αυτά που φτιάχνουν αυτοί με τα πιάνα...
Όνομα
Γιώργος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Ο μπαμπας της κατηγοριας Onoff..
Oχι μονο την ξεκινησε, αλλα και την.....συνεχισε...επηρεαζοντας με την τεραστια εμπορικη του επιτυχια και αλλους κατασκευαστες.....εστω και αν δεν εβαλαν μποξερ-τελελεβερ
Στο δικό μου σκεπτικό, ο μπαμπάς αυτής της κατηγορίας mega Οff -(Οn κατα την μαρκετίστικη εξέλιξη), ήταν το Daκar και οι ανάγκες του, όπου από το 1979 είχαμε και Yamaha(ΧΤ500 - Tenere), είχαμε Honda(XR600 - NXR - XLV), Βmw R - GS, Gagiva elefant 900, KTM.
Άρα δέν θα έδινα τα εύσημα της κατηγορίας στην BMW.
Όπως και με την αυτοκίνηση πρίν απο λίγα χρόνια ''μας έπεισαν'' - καθιέρωσαν τα SUV, έτσι και με τα μηχανάκια τα mega Οn - off, τώρα εάν το τμήμα marketing της BMW κάνει άριστα την δουλειά του είναι αλλουνού παπά Ευαγγέλιο.....


Σχετικά με την συγκεκριμένη ανάκληση, αυτό που μου την δίνει είναι ο τρόπος που παρουσιάζεται ώς πιθανότητα μόνον κατά την extreme Off road οδήγηση, ΑΛΛΑ περιλαμβάνει και τα RTPolice, (και τα μπατσόνια στα χώματα πάνε και κάνουνε άλματα???).
Έχουμε και γνωστά περιοδικά να ενστερνίζονται αυτή την άποψη με άρθρο και φωτό......
Η ανάκληση ξεκίνησε μετά απο ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ κάποια απο αυτά σοβαρά, (βέβαια όμως ότι διαβάζουμε συμβαίνει ΜΟΝΟ στους άλλους ΟΧΙ σ' εμάς).....
Η αντιμετώπιση είναι καινούργιο λογισμικό, Ο.Κ να το δεχτώ, μπορώ όμως να δεχτώ έτσι ελαφρά την καρδία --π.χ-- ότι στο μηχανάκι μου που το πήρα 2ο ή 3ο χέρι, και που έχει τα ΧΧΧ χλμ δέν έχει ήδη δημιουργηθεί καταπόνηση που δέν ξέσπασε ακόμα, και η οποία μπορεί σε κάποια Χ φάση και Χ χρόνο στην καλύτερη περίπτωση να με κάνει οικοπεδούχο......???????.
Προσωπική άποψη ότι ο χειρισμός αυτός γίνεται για φτηνοκουκούλωμα....., χωρίς κανένα σεβασμό στον πελάτη...... άραγες οικονομικότερο συμφέρον είναι η αντικατάσταση(ανταλλακτικό + εργατοώρα) περίπου 250.000 τεμαχίων Ή έστω η αποζημίωση απο ατύχημα κάποιων μέσα στο διάστημα της εγγύησης που θα το κυνηγήσουν........

Καταθέτω απλά σκέψεις μου, χωρίς το δάχτυλο στην σκανδάλη να δείχνει την BMW αύριο πιθανόν μπορεί και να πάρω, ούτε έχω την ουτοπική σκέψη ότι άλλες εταιρίες δέν έχουν προβλήματα, είναι πλέον εδραιωμένο γεγονός η γενική εκποίηση της ποιότητας, ασχέτως τιμής αγοράς.
 

karellen

old member
Δημοσιεύσεις
5.408
Ηλικία
61
Μοτοσυκλέτα
Honda DAX 72 Τρου Αντβέ
Όνομα
Νίκος
Περιοχή
Καλαμάτα
Σχετικά με την συγκεκριμένη ανάκληση, αυτό που μου την δίνει είναι ο τρόπος που παρουσιάζεται ώς πιθανότητα μόνον κατά την extreme Off road οδήγηση, ΑΛΛΑ περιλαμβάνει και τα RTPolice, (και τα μπατσόνια στα χώματα πάνε και κάνουνε άλματα???).
Αυτό συμβαίνει επειδή και τα RT φοράνε τον ίδιο κινητήρα οπότε εμπίπτουν κι αυτά στην ανάκληση.

ΥΓ Που είσαι Γιώργο σε χάσαμε!
 

rantanplan

member
Δημοσιεύσεις
864
Ηλικία
55
Περιοχή
φραπεδούπολη, χαλλλλαρά,
Μοτοσυκλέτα
ένα από αυτά που φτιάχνουν αυτοί με τα πιάνα...
Όνομα
Γιώργος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Αυτό συμβαίνει επειδή και τα RT φοράνε τον ίδιο κινητήρα οπότε εμπίπτουν κι αυτά στην ανάκληση.

ΥΓ Που είσαι Γιώργο σε χάσαμε!

το μοτέρ το φοράνε εκτός απο αυτά της ανάκλησης και το ''πολιτικό RT (ίδια χαρακτηριστικά με το RTPolice ), και τα R -RS (με διαφορές σε μεταξόνιο), αφού βάλανε στην ανάκληση τα RTPolice(χρήση δρόμου), γιατί να μείνουν απ' έξω τα υπόλοιπα ?? cdefghigicdefghigi, Ο.Κ ίσως να δικαιολογήσω τα R- RS λόγω μακρύτερου μεταξονίoυ τα RT????
απο την μιά ρίχνουν την αιτία στα extreme χώματα....., απο την άλλη άς έρθουν και τα RTPolice...... ooops

Νικόλα abc Smileys drinking beer Emoticon
 
Top Bottom