ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΑΞΙΔΙΟΥ!!!

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Ψάχνοντας τα κιτάπια μου βρήκα παλιά μου γραπτά που κατά καιρούς είχαν δημοσιευθεί σε διάφορα forum που πλέον είναι πεθαμένα. Αν δεν είναι πρόβλημα για να μην χαθούν λέω να τα βάλω και εδω να υπάρχουν να μπορω να βρω όποτε χρειαστεί


Γεννηθήκαμε ταξιδευτές ή γίναμε στην πορεία;

Από τα αρχαία χρόνια οι άνθρωποι, αναζητούσαν πάντα ένα λόγο για να φύγουν από εκεί που βρίσκονταν. Είτε για εύρεση τροφής, είτε λόγω κλιματολογικών αλλαγών, είτε απλά για να εξερευνήσουν το χώρο πέρα από τον ορίζοντα. Ετσι και εμείς σήμερα ταξιδεύουμε με σκοπό την εξερεύνηση, και την συλλογή εμπειριών. Το ταξίδι με την μοτοσυκλέτα είναι ένα θέμα γενικά πολύ πιο πολυσύνθετο, από ότι ένα ταξίδι με αυτοκίνητο. Με την μοτοσυκλέτα, είσαι μέρος της φύσης και δεν περνάς απλά μέσα από αυτή. Αρα χρείαζεται περισσότερη και καλύτερη προετοιμασία. Παρακάτω θα αναφέρω μερικά βασικά στοιχεία αυτής της προετοιμασίας.

Παρακαλώ να μην θεωρηθεί ως επίδειξη, όπως επίσης οι παρακάτω απόψεις είναι καθαρά προσωπικές. Από αυτές κρατάτε αυτές που θέλετε και σας ταιριάζουν.

1. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ

Μια μοτοσυκλέτα η οποία κινείται σχεδόν καθημερινά είναι αυτονόητο ότι έχει κάποιες φθορές. Μερικές από αυτές είναι εμφανής, ενώ μερικές άλλες θέλουν ένα πιο επιστάμενο έλεγχο. Οταν λοιπόν ξεκινάμε για ταξίδι πρέπει υποχρεωτικά να κάνουμε ένα γενικό σέρβις της μοτοσυκλέτας μας. Το σέρβις πρέπει να γίνεται τουλάχιστον 10 μέρες νωρίτερα, ώστε αν προκύψει κάποιο πρόβλημα να το παρουσιάσει στην βάση μας. Απαραίτητα επίσης είναι τα εργαλεία της μηχανής μας να είναι σε καλή κατάσταση, να βρίσκονται στην θέση τους στην μοτοσυκλέτα, και να είναι όλα εκεί. Ξέρεις τι είναι να σου ξεβιδωθεί για παράδειγμα ο λεβιές των ταχυτήτων και εσύ να μην έχεις εκείνη την στιγμη το κάταλληλο εργαλείο να τον σφίξεις;;; Σημαντικό επίσης είναι να προβλέπουμε τις πιθανές βλάβες που μπορεί να μας παρουσιαστούν και να είμαστε προετοιμασμένοι για αυτές.

Για παράδειγμα... Πάντα όταν έφευγα ταξίδι, με την προηγούμενη μοτοσυκλέτα μου, ακόμη και αν ήταν καινούριες, πέρναγα δεύτερες ντίζες συμπλέκτη και γκαζιού. Ετσι να έσπαγε μια ντίζα απλά άλλαζα μόνο τα κεφάλια και σε 10 λεπτά συνέχιζα το ταξίδι μου

Αφού λοιπόν έχουμε κάνει το σέρβις μας και η μηχανή είναι τέλεια μια λίστα με απαραίτητα πράγματα για την μοτουσκλέτα μας είναι η παρακάτω

1. Εργαλεία του κατασκευαστή
2. Εργαλεία που χρειάζονται αλλά δεν είναι στα παραπάνω (για παράδειγμα στο GS1200 λείπει το torx 52 που βγάζει την πίσω ρόδα, καθώς επίσης και ένα προσωπικής κατασκευής για την εξαγωγή του μπροστινού τροχού)
3. Μια σκύλα (το εργαλείο, μπορεί να βοηθήσει σε πολλές περιπτώσεις, καθώς επίσης και να χρησιμοποιηθεί ώς λεβιές)
4. Ενα κίτ επισκευής ελαστικών (υποχρεωτικά και αμπούλες CO2, καθώς επίσης και μια μικρή τρόμπα)
5. Σαμπρέλα (ακόμη και για εμάς που έχουμε tubeless ελαστικα)
6. Λεβιέδες εξαγωγής ελαστικών (καλό είναι να δοκιμάσετε από πριν να βγάλετε και να βάλετε ένα λάστιχο σε κάποιο φίλο λαστιχά. Υπάρχουν ειδικά κίτ με λεβιέδες για μοτοσυκλέτες)
7. Μια μανέτα (αχρείαστη να είναι)
8. 20 tie wrap (μπορείς να δέσεις από την μπότα σου αν χαλάσει εώς ότι μπορείς να φανταστείς
9. Ενα κομμάτι σύρμα περίπου 50 εκατοστά
10. Ιμάντες και μερικά χταπόδια.
11. Δεύτερα κλειδιά της μοτοσυκλέτας τα οποία τα έχουμε χωριστά.
12. Ενα σπρέυ επαφών
13. Ενα λιπαντικό σπρέυ.
14. Λάμπα πορείας μπροστά
15. Λάμπα πορείας πίσω
16. Λάμπα φλάς
17. Ασφάλειες ανταλλακτικές
18. Gaffer tape

Με την παραπάνω λίστα και εφόσον ξέρουμε να τα χρησιμοποιούμε είμαστε κατά ένα μεγάλο ποσοστό έτοιμοι να λύσουμε τα περισσότερα προβλήματα. Κάθε μοτοσυκλέτα έχει ξεχωριστές ιδιαιτερότητες και πρέπει να προσέξουμε και αυτές. Αν για παράδειγμα έχουμε αλυσίδα, καλό είναι να έχουμε μαζί μας και μια ασφάλεια αλυσίδας τουλάχιστον, καθώς επίσης και σπρέι για αυτήν. Καλό είναι επίσης πριν φύγουμε για κάποιο μεγάλο ταξίδι να εγγραφούμε και σε μια εταιρεία Οδικής Βοήθειας που να μας καλύπτει ως τον προορισμό μας.

Ο κάθε προορισμός επίσης έχει τις ιδιαιτερότητές του. Είχα ταξιδέψει για παράδειγμα πριν από χρόνια στην Τυνησία. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ για εκεί είναι ένα γυναικείο καλσόν και μερικά προφυλακτικά. Το καλσον χρειάζόταν για τις νότιες περιοχές που ήταν κοντά στην έρημο. Το φορούσαμε στο φίλτρο μας για μεγαλύτερη ασφάλεια από την σκόνη της άμμου. Τα προφυλακτικά έμπαιναν στην κεντρική κλειδαρια, κάθε φορά που βγάζαμε το κλειδί για να μην μπαινει άμμος μέσα.

Πολύ μεγάλη σημασία επίσης έχει και η κατάσταση των ελαστικών μας. Πριν το ταξίδι (και ειδικά αν είναι μεγαλύτερο από 2000 χλμ), πρέπει απαραιτήτως να αλλάζουμε ελαστικά. Πέραν τούτου όμως, ελέγχουμε το βάθος του πέλματος (να μην είναι λιγότερο από το μισό), τις σωστές πιέσεις (τουλάχιστον 3 μέρες πριν την αναχώρησή μας), καθώς επίσης και για τυχόν σκισίματα ή σκασίματα. Εννοείται φυσικά πως δεν ταξιδεύουμε με λάστιχο επισκευασμένο.

Φώτα. Πρέπει απαραιτήτως και αυτά να ελεχθούν για την σωστή τους χρήση.

Κάθε φορά που προγραμματίζουμε ένα μεγάλο ταξίδι, καλό είναι να συζητάμε με άτομα που έχουν πάει ήδη εκεί ώστε να μας πουν τι δυσκολίες θα συναντήσουμε.

2. ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΝΑΒΑΤΩΝ

Δεν μπορώ να κρίνω τι είναι καλύτερο να φοράς οδηγώντας την μοτοσυκλέτα σου αλλά σίγουρα οι καινούριες σαγιονάρες PRADA που πήρες μαζί με την βερμούδα DKNY, και το καπελάκι Luis Vuitton, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ για αυτή την δουλεία.

Ξεκινάμε με τα βασικά.

ΚΡΑΝΟΣ.
Χρειάζεται να πούμε τίποτα παραπάνω ??? ΟΧΙ. Αρκεί φυσικά να έχει προδιαγραφές (για επιλογή κράνους ΕΔΩ και προδιαγραφές υλικών ΕΔΩ). Επίσης ένα κράνος πολυκαιρισμένο, με πεσίματα, γδαρσίματα, χτυπήματα, κα ..ατα, ναι μεν σε γλυτώνει από την κλήση του αστυνομικού οργάνου, αλλά δεν είναι σίγουρο πως θα σε σώσει όταν χρειαστεί.

Ρουχισμός.
Υπάρχουν 2 βασικές κατηγόριες ρουχισμού. Τα δερμάτινα και τα συνθετικά.
Ο εξοπλισμός μας αποτελείται από τα εξής κομμάτια
α. Μπουφάν
β. Μπότες γάντια
γ. Παντελόνι.

Στα δερμάτινα οι επιλογές είναι κλασσικές. Ειναι ιδανικά για την μοτοσυκλέτα, γιατί προστατεύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε περίπτωση πτώσης. Διατηρούν επίσης την θερμοκρασία του σώματος. Δυστυχώς δεν είναι κατάλληλα για το ελληνικό καλοκαίρι (κατά την γνώμη μου ουτε και για τον Ελληνικό χειμώνα είναι...). Είναι βαριά, συνήθως σκουρόχρωμα, και μη αδιάβροχα στην πολλή βροχή.

Στα συνθετικά έχεις πάρα πολλές και καλές επιλογές. Αδιαβρόχα, κοντά, μακρία, καλοκαιρίνα ή χειμωνιάτικα. Σε αυτά πρέπει να δεις τι ακριβώς είναι αυτό που σε βολεύει στην οδηγηση, αυτό που σου αρέσει να βλέπεις πάνω σου. Σημαντικό επίσης είναι να διαλέξεις ρούχα κατάλληλα για με το κλίμα της περιοχής που έχεις προορισμό. Για παράδειγμα, Κ. Ευρώπη και Β. Ευρώπη, ανεξάρτητα από ποια εποχή ταξιδεύεις το χειμωνιάτικο μπουφάν φοριέται ευχάριστα. Μην κάνεις όμως το ίδιο και για Αφρική.

Μην διανοηθείτε να ταξιδέψετε χωρίς μπότες και γάντια. Και τα 2 σε προστατεύουν από τα στοιχεία της φύσης καθώς επίσης και από την στραβοτιμονιά του διερχόμενου οχήματος.

Καλό είναι επίσης να φοράτε και ένα φουλάρι (αυτές τις μπαντάνες που είχαμε όλοι την δεκαετία του 80) στο λαιμό. Κρατάει τον λαιμό μακρυά από έντομα που θα έρθουν να σκάσουν εκεί. Μπορείς ακόμη να το χρησιμοποιήσεις απλά και για να σκουπιστείς.

Μαζί μας πάντα (ΠΑΝΤΑ) ένα σετ αδιάβροχα για τον κάθε αναβάτη. Ακόμη και αν ο ρουχισμός σας είναι αδιάβροχος, τα νάυλον αδιάβροχα χρειάζονται. Φορώντας τα δεν μουλιάζουν τα ρούχα σας από την βροχή με αποτέλεσμα να είστε ποιο στεγνοί για περισσότερη ώρα. ΠΑΝΤΑ λοιπόν τα αδιάβροχα μαζί μας ακόμη και τώρα το καλοκαίρι. Αλλώστε τι χώρο πιάνουν??

Ενα τσαντάκι μέσης ή ποδιού είναι επίσης πολύ εξυπηρετικό. Θα βάλετε μέσα όλα τα έγγραφά σας, ενα μολυβάκι και ένα μπλόκ για γρήγορες σημείωσεις, πορτοφόλι και πολλά άλλα χρήσιμα μικροπράγματα που κουβαλάτε συνήθως. ΠΡΟΣΟΧΗ. ΟΧΙ ΕΡΓΑΛΕΙΑ. Σε περίπτωση πτώσης μπορεί να σας τραυματίσουν.
 
Τελευταία επεξεργασία:

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
3. ΦΟΡΤΩΜΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ

ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ: Η ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΑΙΔΟΥΡΙ
ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ: Η ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΑΞΟΝΙΚΟ
ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ: Η ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ


Ξεκινάμε για το μεγάλο μας ταξίδι μαζί με τις δυό αγαπημένες μας (το σκύλο και την μοτοσυκλετά ντε...). ΠΡΕΠΕΙ λοιπόν να πάρουμε όλα τα απαράιτητα πράγματα που χρειαζόμαστε για τις 10ημερες διακοπές μας. Ποια όμως είναι αυτά....???? Τα λιγότερα δυνατόν. η αφαιρετική σας τέχνη πάντως δεν θα πρέπει να εφαρμοστεί πάνω στα εργαλεία και τα ανταλλακτικά. Ξέρω αρκετούς ανθρώπους που φορτώνουν, φορτώνουν και ξαναφορτώνουν συμπράγκαλα και στο τέλος των διακοπων δεν έχουν χρησιμοποιήσει ούτε τα μισά από αυτά.

Ξεκινάμε λοιπόν διαβάζοντας για αρχή το manual του κατασκευαστή. Κάπου εκεί μέσα ο κατασκευαστής δίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος. Τι είναι αυτό; Το βάρος της μοτοσυκλέτας μας, το βάρος των υγρών (βενζίνες, λάδια), το βάρος των αποσκευών, καθώς επίσης και το βάρος των αναβατών.
Για παράδειγμα σε μια μοτοσυκλέτα ο κατασκευαστής δίνει max load 450 kg. 195 κιλά είναι η μοτοσυκλέτα μας. 28 κιλά είναι τα υγρά. 90 κιλά και 70 κιλά είναι οι δύο αναβάτες. Σύνολο 383 κιλά. Μας απομένουν 67 κιλά που είναι το μεγαλύτερο βάρος που μπορούν να έχουν οι αποσκευές μας. Καλό λοιπόν είναι να ζυγίζουμε τις αποσκευές μας πριν το φόρτωμα.

Πρόταση αρκετών πιο έμπειρων αναβατών είναι να μην βρίσκεστε ποτέ κοντά ή παραπάνω από τα μεγιστα προβλεπόμενα κιλά. Οι επαγγελματίες αναβάτες που έχουν δοκιμάσει την μοτοσυκλέτα σας πριν από εσάς, υπό όλες τις συνθήκες, ασφαλώς είναι πολύ καλύτεροι τεχνικά αναβάτες από εμάς. Ετσι είναι επικίνδυνο εώς εγκληματικό να θεωρούμε ότι "έλα μωρέ, υπερβολές και ανοησίες"....Αυτές ακριβώς οι υπερβολές είναι που οδηγούν σε τούμπες που δεν θα τρώγαμε αλλιώς, γιατι το μπροστινό γλύστρισε αφου δεν πατούσε στην γή. Σε κομμένα υποπλαισια και σπασμένα πίσω αμορτισέρ.

Γενικά καλό είναι να έχουμε επίσης στο μυαλό μας πως μια φορτωμένη μοτοσυκλετα χρειάζεται περισσότερο χρόνο και απόσταση για να φρενάρει και να προσπεράσει.

Και πάμε τώρα στο ζουμί. Που και πως φορτώνουμε. Τρία είναι τα βασικά που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας:
1. Στοχεύουμε στην διατήρηση του βάρους όσο το δυνατόν πιο κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας μας.
2. Προσέχουμε την ισομερή κατανομή του
3. Φροντίζουμε (και απαγορεύται για οποιοδήποτε τρόπο) η μεταφορά των κιλών να μην είναι πιο πίσω από τον νοητό άξονα του πίσω τροχού.

Οταν λοιπόn έχουμε αρκετά πράγματα, τότε χρησιμοποιούμε πλαινές βαλίτσες. Σε αυτή την περίπτωση, καλό είναι να αποφεύγουμε την χρήση top case. Είναι πάρα πολύ καλό μέν στην πόλη για να πετάμε διάφορα πράγματα μέσα, αλλά εξέχει αρκετά από τον πίσω κάθετο νοητό άξονα που λέγαμε πριν. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ένα μεγάλο αριθμό προβλημάτων αεροδυναμικής που οφείλονται στον φαινόμενο την υποπίεσης. Ο αέρας στροβιλίζεται προς τα πίσω ακολουθώντας μια κυκλική πορεία, χτυπάει στην ουρά της μοτοσυκλέτας, και προκαλεί κουνήματα στο μπροστινό (ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΑΛΙΤΣΑ).
Σε αντικατάσταση του top case μια ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ λύση είναι ο αδιάβροχος σάκος δεμένος με ιμάντες πάνω στην σχάρα (αν ταξιδεύουμε μόνοι μας, πάνω στην σέλα). Μεγάλη προσοχή επίσης στο βάρος. Μέγιστο επιτρεπόμενο για τους περισσότερους κατασκευαστές είναι τα 10 κιλά.
Τοποθετούμε λοιπόν τα ποιό βαριά αντικείμενα στο πάτο της πλαϊνής βαλίτσας για να έχουμε το κέντρο βάρους χαμηλότερα.
Χρήσιμα αντικείμενα όπως, κινητά τηλέφωνα, φωτογραφικές, φακός καλό είναι να τοποθετούνται σε εύκολα προσβάσιμα σημεία. Βολικό είναι ένα tankbag που πρέπει να προσέξουμε να μην μας ενοχλεί στην οδήγηση και ειδικά στο στρίψιμο του τιμονιού. Και εδώ ΟΧΙ ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ στο βάρος γιατί κινδυνεύουν οι βάσεις του ρεζερβουάρ.

Μια σειρά κινήσεων που χρησιμοποιώ εγώ προσωπικά πριν και κατά το φόρτωμα της μοτοσυκλέτας μου είναι η παρακατώ.

Αφού έχω διαλέξει τα ρούχα μου εγώ και η γυναίκα μου, και τα έχουμε τοποθετήσει σε ειδικές μικρές θήκες διαχωρισμού (είναι κάτι δικτυωτά τσαντάκια για να βλέπεις τι έχει το καθένα μέσα), μαζί με όλα τα απαραίτητα εργαλεία, ανταλλακτικά, κατασκηνωτικό εξοπλισμό και ότι άλλο μπορεί να θέλουμε τα απλώνω σε ένα σεντόνι στο πάτωμα. Εκεί γίνετε η τελική επιλογή των αντικειμένων που πραγματικά χρειάζομαστε.
Επειτα τα χωρίζω σε τομείς. 1 ο ρουχισμός, 2 τα απαραίτητα 3 τα εργαλεία, και 4 ο κατασκηνωτικός εξοπλισμός.
Ο ρουχισμός (1)μπαίνει στις 2 πλαινές βαλίτσες. Στην πάνω μεριά από τις βαλίτσες βάζω τα απαραίτητα (2). Στο tankbag βάζω πάλι ένα μέρος από τα απαράιτητα (2) και τα εργαλεία (3). Τέλος ο κασκηνωτικός εξοπλισμός (4) μπαίνει σε ένα σακίδιο δεμένο στην σχάρα.

Πέρα από την στήριξη του κατασκευαστή καλό είναι όλες τις αποσκευές να τις δένουμε με επιπλέον ιμάντες. Σε κάθε στάση ελέγχουμε τις αποσκευές.

Επειδή έχουμε και μεταβολή της συγκέντρωσης του βάρους πρέπει να αυξήσουμε την προφόρτιση του ελατηρίου πίσω, και εφόσον υπάρχει η δυνατότητα, την απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς. Πληροφορίες για ρύθμιση αναρτήσεων ΕΔΩ

Είμαστε έτοιμοι να ταξιδέψουμε.

4. Ο ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΝΕΠΙΒ

01. Ο οδηγός ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΙΝΕΙ
02. Ο συνοδήγός προσέχει και ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΝΑ ΠΙΕΙ
03. ΠΑΝΤΑ κράνος ακόμα και για την ποιο κοντινή διαδρομή
04. Μπουφάν και γάντια οδηγός και συνεπιβάτης
05. Μποτές ή μποτάκι για την ασφάλεια των ποδιών
06. Παντά αγοράζουμε τον εξοπλισμό μας με γνώμωνα την ασφάλεια και όχι την ομορφιά.
07. Οδηγάμε προσεκτικά κι όχι επιθετικά. Σφήνες, αδιαφορία στη σήμανση, μη έλεγχος καθρέπτη, μη χρήση των φλάς ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΑ
08. Παντα στην ενθική έχουμε τα φώτα μας αναμμένα.
09. Πάντα συγκεντρωμένοι στην όδηγηση
10. Γνωρίζουμε τις δυνατότητες της μηχανής και τις δικές μας ώστε να αποφύγουμε οποιοδήποτε εμποδίο ή να φρενάρουμε απότομα.
11. Είμαστε πάντα προετοιμασμένοι για το ΑΠΡΟΟΠΤΟ δηλάδή
Τον οδηγό του αυτοκινήτου που στρίβει χωρίς φλάς
Τον οδηγό του αυτοκινήτου που φρενάρει απότομα
Το φορτηγό ή τρακτέρ διασχίζει κάθετα τον δρόμο
Τον πεζό που διασχίζει τον δρομο
Τα ζώα στους επαρχιακούς δρόμους
Τα λάδια, νερά ή την αθλια άσφαλτο
Τις πέτρες, σαμαράκια ή τις λακούβες
Την μη αναμενόμενη αντίδραση του συνεπιβάτη μας σε κάποιο ελιγμό μας.
12. Η μηχανή χρείαζεται ΤΑΚΤΙΚΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ

5. ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΤΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Σκηνή τουλάχιστον 2 ατόμων ακόμα και αν ταξιδεύουμε μόνοι (ποτέ δεν ξέρουμε ποιον/ποια θα συναντήσουμε)
Πασσαλάκια. Μινιμούμ έξι περίσσοτερα από όσα χρειαζόμαστε
Υπνόσακκος (υπολογίστε για την Ελλάδα +5C-+18C)
Καριμάτ
Πλαστικό για κάτω από την σκηνή
Μαγειρικά σκέυη. Τα ανοξείδωτα είναι ακριβότερα αλλά καλυτερα (Μπρίκι, 2 φλυτζάνια, 2 ποτήρια, 2 μαχαίρια,2 πηρούνια, 1 πολυεργαλείο, 1 ανοιχτήρι)
Καμινέτο ή Γκαζάκι με ανταλλακτικές φιάλες
Μπαχαρικά σε ειδική συσκευασία (πολυ καλές είναι οι θήκες από φιλμ)
Λάδι σε μπουκαλάκι μιας χρήσεως με πώμα ασφαλείας.
Μέλι
Σχάρα και σούβλες (σούβλες μπορείτε να φτιάξετε και στον προορισμό σας με πελεκημένα ξύλα)
Υδρία 10 λίτρων για πόσιμο νερό
Σφουγγάρι
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ
Φακός με εξτρά μπαταριές
Καπέλο
Αντικουνουπικό
Ιμάντες
Δευτερα κλειδιά μοτοσυκλετάς
Κουμπιά κλωστή βελόνες παραμάνες
ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

6. ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΠΛΟΙΟ

Στην Ελλάδα με τα τόσα νησιά είναι αδύνατον το καλοκαίρι να μην ταξιδέψουμε σε ένα από αυτά. Να είστε σίγουροι πως κανένας από τους υπαλλήλους του πλοίου δεν ενδιαφέρεται αν γδαρθεί, γρατζουνιστεί ή βουλιάξει το πολύτιμο ντεπόζιτό σας. Καμιά ασφαλιστική δεν θα σας αποζημιώσει για ζημιά μέσα σε πλοίο.
Ξέρω πως πολλοί ήδη ανατριχιάσατε με τις παραπάνω περιγραφές. Ομως τα πράγματα είναι απλά και εύκολα. Φροντίστε να βρείτε χώρο κοντά σε τοίχο του πλοίου. Βάλτε την μηχανή στο πλαϊνό στάντ (ποτέ στο κεντρικό), και δέστε την με ένα φαρδύ ιμάντα (ποτέ σχοινί). Αν δεν βρείτε θέση οπουδήποτε τότε ιδανικός είναι ο ιμάντας με την καστάνια και τους γάντζους για να την δέσετε στις ειδικές τρύπες που υπάρχουν στο πάτωμα. Αφου την ασφαλίσετε
Περιμένετε να έρθει και άλλη μοτοσυκλέτα κοντά στην δική σας και να ασφαλιστεί και αυτή.
Συννενοηθήτε για τον τόπο προορισμού του.
ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΗΝ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΕΚΕΙ ΚΑΤΩ.
Μην αφήνετε τίποτα ξεκλείδωτο κάτω στο γκαράζ.

7. ΜΗΝ ΦΥΓΕΙΣ ΠΟΤΕ ΤΑΞΙΔΙ ΧΩΡΙΣ...

Απαραίτητα πάντα είναι τα παρακάτω:

Δίπλωμα ροζ τύπου Ε.Ε. (για μερικές χώρες εκτός Ε.Ε. απαραίτητο είναι και το Διεθνές Δίπλωμα)
Αδεια κυκλοφορίας μοτοσυκλέτας
ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ
Ασφαλιστική κάλυψη (ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ). Χορηγείται δωρεάν από την ασφαλιστική σου.

Τα υπόλοιπα είνα τα απρόοπτα και η περιπέτεια κάθε ταξιδιού που θα σας κάνει να χαρακτεί το ταξίδι μέσα στο μυαλό σας. Ευχαριστώ που τα διαβάσατε, και πάντα εδώ είμαστε για να τα λέμε και να τα συμπληρώνουμε.

Βιβλιογραφία:
Περιοδικό ΜΟΤΟ
Περιοδικό 0-300
Κείμενα του Ηλία Αντωνόπουλου για ταξιδιωτικούς οδηγούς
 
Τελευταία επεξεργασία:

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
αν μου επιτρεπετε να ξεκινησουμε το τοξιδι κανοντας καμια 30-40 χλμ μετα το σερβις ετοιμασιας.
1. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ

... Το σέρβις πρέπει να γίνεται τουλάχιστον 10 μέρες νωρίτερα, ώστε αν προκύψει κάποιο πρόβλημα να το παρουσιάσει στην βάση μας...
 

dikoukos

old member
Δημοσιεύσεις
4.232
Ηλικία
55
Όνομα
Xατζηπετροs Δημητρηs
3. ΦΟΡΤΩΜΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ

ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ: Η ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΑΙΔΟΥΡΙ
ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ: Η ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΡΙΑΞΟΝΙΚΟ
ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ: Η ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙ


Ξεκινάμε για το μεγάλο μας ταξίδι μαζί με τις δυό αγαπημένες μας (το σκύλο και την μοτοσυκλετά ντε...). ΠΡΕΠΕΙ λοιπόν να πάρουμε όλα τα απαράιτητα πράγματα που χρειαζόμαστε για τις 10ημερες διακοπές μας. Ποια όμως είναι αυτά....???? Τα λιγότερα δυνατόν. η αφαιρετική σας τέχνη πάντως δεν θα πρέπει να εφαρμοστεί πάνω στα εργαλεία και τα ανταλλακτικά. Ξέρω αρκετούς ανθρώπους που φορτώνουν, φορτώνουν και ξαναφορτώνουν συμπράγκαλα και στο τέλος των διακοπων δεν έχουν χρησιμοποιήσει ούτε τα μισά από αυτά.

Ξεκινάμε λοιπόν διαβάζοντας για αρχή το manual του κατασκευαστή. Κάπου εκεί μέσα ο κατσκευαστής δίνει το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος. Τι έιναι αυτό; Το βάρος της μοτοσυκλέτας μας, το βάρος των υγρών (βενζίνες, λάδια), το βάρος των αποσκευών, καθώς επίσης και το βάρος των αναβατών.
Για παράδειγμα σε μια μοτοσυκλέτα ο κατασκευαστής δίνει max load 450 kg. 195 κιλά είναι η μοτοσυκλέτα μας. 28 κιλά είναι τα υγρά. 90 κιλά και 70 κιλά είναι οι δύο αναβάτες. Σύνολο 383 κιλά. Μας απομένουν 67 κιλά που είναι το μεγαλύτερο βάρος που μπορούν να έχουν οι αποσκευές μας. Καλό λοιπόν είναι να ζυγίζουμε τις αποσκευές μας πριν το φόρτωμα.

Πρόταση αρκετών ποιο έμπειρων αναβατών είναι να μην βρίσκεστε ποτέ κοντά ή παραπάνω από τα μεγιστα προβλεπόμενα κιλά. Οι επαγγελματίες αναβάτες που έχουν δοκιμάσει την μοτοσυκλέτα σας πριν από εσάς, υπό όλες τις συνθήκες, ασφαλώς είναι πολύ καλύτεροι τεχνικά αναβάτες από εμάς. Ετσι είναι επικίνδυνο εώς εγκληματικό να θεωρούμε ότι "έλα μωρέ, υπερβολές και ανοησίες"....Αυτές ακριβώς οι υπερβολές είναι που οδηγούν σε τούμπες που δεν θα τρώγαμε αλλιώς, γιατι το μπροστινό γλύστρισε αφου δεν πατούσε στην γή. Σε κομμένα υποπλαισια και σπασμένα πίσω αμορτισέρ.

Γενικά καλό είναι να έχουμε επίσης στο μυαλό μας πως μια φορτωμένη μοτοσυκλετα χρειάζεται περισσότερο χρόνο και απόσταση για να φρενάρει και να προσπεράσει.

Και πάμε τώρα στο ζουμί. Που και πως φορτώνουμε. Τρία είναι τα βασικά που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας:
1. Στοχεύουμε στην διατήρηση του βάρους όσο το δυνατόν πιο κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας μας.
2. Προσέχουμε την ισομερή κατανομή του
3. Φροντίζουμε (και απαγορεύται για οποιοδήποτε τρόπο) η μεταφορά των κιλών να μην είναι πιο πίσω από τον νοητό άξονα του πίσω τροχού.

Οταν λοιπόn έχουμε αρκετά πράγματα, τότε χρησιμοποιούμε πλαινές βαλίτσες. Σε αυτή την περίπτωση, καλό είναι να αποφεύγουμε την χρήση top case. Είναι πάρα πολύ καλό μέν στην πόλη για να πετάμε διάφορα πράγματα μέσα, αλλά εξέχει αρκετά από τον πίσω κάθετο νοητό άξονα που λέγαμε πριν. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ένα μεγάλο αριθμό προβλημάτων αεροδυναμικής που οφείλονται στον φαινόμενο την υποπίεσης. Ο αέρας στροβιλίζεται προς τα πίσω ακολουθώντας μια κυκλική πορεία, χτυπάει στην ουρά της μοτοσυκλέτας, και προκαλεί κουνήματα στο μπροστινό (ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΒΑΛΙΤΣΑ).
Σε αντικατάσταση του top case μια ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ λύση είναι ο αδιάβροχος σάκος δεμένος με ιμάντες πάνω στην σχάρα (αν ταξιδεύουμε μόνοι μας, πάνω στην σέλα). Μεγάλη προσοχή επίσης στο βάρος. Μέγιστο επιτρεπόμενο για τους περισσότερους κατασκευαστές είναι τα 10 κιλά.
Τοποθετούμε λοιπόν τα ποιό βαριά αντικείμενα στο πάτο της πλαϊνής βαλίτσας για να έχουμε το κέντρο βάρους χαμηλότερα.
Χρήσιμα αντικείμενα όπως, κινητά τηλέφωνα, φωτογραφικές, φακός καλό είναι να τοποθετούνται σε εύκολα προσβάσιμα σημεία. Βολικό είναι ένα tankbag που πρέπει να προσέξουμε να μην μας ενοχλεί στην οδήγηση και ειδικά στο στρίψιμο του τιμονιού. Και εδώ ΟΧΙ ΥΠΕΡΒΟΛΕΣ στο βάρος γιατί κινδυνεύουν οι βάσεις του ρεζερβουάρ.

Μια σειρά κινήσεων που χρησιμοποιώ εγώ προσωπικά πριν και κατά το φόρτωμα της μοτοσυκλέτας μου είναι η παρακατώ.

Αφού έχω διαλέξει τα ρούχα μου εγώ και η γυναίκα μου, και τα έχουμε τοποθετήσει σε ειδικές μικρές θήκες διαχωρισμού (είναι κάτι δικτυωτά τσαντάκια για να βλέπεις τι έχει το καθένα μέσα), μαζί με όλα τα απαραίτητα εργαλεία, ανταλλακτικά, κατασκηνωτικό εξοπλισμό και ότι άλλο μπορεί να θέλουμε τα απλώνω σε ένα σεντόνι στο πάτωμα. Εκεί γίνετε η τελική επιλογή των αντικειμένων που πραγματικά χρειάζομαστε.
Επειτα τα χωρίζω σε τομείς. 1 ο ρουχισμός, 2 τα απαραίτητα 3 τα εργαλεία, και 4 ο κατασκηνωτικός εξοπλισμός.
Ο ρουχισμός (1)μπαίνει στις 2 πλαινές βαλίτσες. Στην πάνω μεριά από τις βαλίτσες βάζω τα απαραίτητα (2). Στο tankbag βάζω πάλι ένα μέρος από τα απαράιτητα (2) και τα εργαλεία (3). Τέλος ο κασκηνωτικός εξοπλισμός (4) μπαίνει σε ένα σακίδιο δεμένο στην σχάρα.

Πέρα από την στήριξη του κατασκευαστή καλό είναι όλες τις αποσκευές να τις δένουμε με επιπλέον ιμάντες. Σε κάθε στάση ελέγχουμε τις αποσκευές.

Επειδή έχουμε και μεταβολή της συγκέντρωσης του βάρους πρέπει να αυξήσουμε την προφόρτιση του ελατηρίου πίσω, και εφόσον υπάρχει η δυνατότητα, την απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς.

Είμαστε έτοιμοι να ταξιδέψουμε.

4. Ο ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΝΕΠΙΒ

01. Ο οδηγός ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΙΝΕΙ
02. Ο συνοδήγός προσέχει και ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΝΑ ΠΙΕΙ
03. ΠΑΝΤΑ κράνος ακόμα και για την ποιο κοντινή διαδρομή
04. Μπουφάν και γάντια οδηγός και συνεπιβάτης
05. Μποτές ή μποτάκι για την ασφάλεια των ποδιών
06. Παντά αγοράζουμε τον εξοπλισμό μας με γνώμωνα την ασφάλεια και όχι την ομορφιά.
07. Οδηγάμε προσεκτικά κι όχι επιθετικά. Σφήνες, αδιαφορία στη σήμανση, μη έλεγχος καθρέπτη, μη χρήση των φλάς ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΑ
08. Παντα στην ενθική έχουμε τα φώτα μας αναμμένα.
09. Πάντα συγκεντρωμένοι στην όδηγηση
10. Γνωρίζουμε τις δυνατότητες της μηχανής και τις δικές μας ώστε να αποφύγουμε οποιοδήποτε εμποδίο ή να φρενάρουμε απότομα.
11. Είμαστε πάντα προετοιμασμένοι για το ΑΠΡΟΟΠΤΟ δηλάδή
Τον οδηγό του αυτοκινήτου που στρίβει χωρίς φλάς
Τον οδηγό του αυτοκινήτου που φρενάρει απότομα
Το φορτηγό ή τρακτέρ διασχίζει κάθετα τον δρόμο
Τον πεζό που διασχίζει τον δρομο
Τα ζώα στους επαρχιακούς δρόμους
Τα λάδια, νερά ή την αθλια άσφαλτο
Τις πέτρες, σαμαράκια ή τις λακούβες
Την μη αναμενόμενη αντίδραση του συνεπιβάτη μας σε κάποιο ελιγμό μας.
12. Η μηχανή χρείαζεται ΤΑΚΤΙΚΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ

5. ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΤΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Σκηνή τουλάχιστον 2 ατόμων ακόμα και αν ταξιδεύουμε μόνοι (ποτέ δεν ξέρουμε ποιον/ποια θα συναντήσουμε)
Πασσαλάκια. Μινιμούμ έξι περίσσοτερα από όσα χρειαζόμαστε
Υπνόσακκος (υπολογίστε για την Ελλάδα +5C-+18C)
Καριμάτ
Πλαστικό για κάτω από την σκηνή
Μαγειρικά σκέυη. Τα ανοξείδωτα είναι ακριβότερα αλλά καλυτερα (Μπρίκι, 2 φλυτζάνια, 2 ποτήρια, 2 μαχαίρια,2 πηρούνια, 1 πολυεργαλείο, 1 ανοιχτήρι)
Καμινέτο ή Γκαζάκι με ανταλλακτικές φιάλες
Μπαχαρικά σε ειδική συσκευασία (πολυ καλές είναι οι θήκες από φιλμ)
Λάδι σε μπουκαλάκι μιας χρήσεως με πωεμ ασφαλείας.
Μέλι
Σχάρα και σούβλες (σούβλες μπορείτε να φτιάξετε και στον προορισμό σας με πελεκημένα ξύλα)
Υδρία 10 λίτρων για πόσιμο νερό
Σουγγάρι
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ
Φακός με εξτρά μπαταριές
Καπέλο
Αντικουνουπικό
Ιμαντές
Δευτερα κλειδιά μοτοσυκλετάς
Κουμπιά κλωστή βελόνες παραμάνες
ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ

6. ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΠΛΟΙΟ

Στην Ελλάδα με τα τόσα νησιά είναι αδύνατον το καλοκαίρι να μην ταξιδέψουμε σε ένα από αυτά. Να είστε σίγουροι πως κανένας από τους υπαλλήλους του πλοίου δεν ενδιαφέρεται αν γδαρθεί, γρατζουνιστεί ή βουλιάξει το πολύτιμο ντεπόζιτό σας. Καμιά ασφαλιστική δεν θα σας αποζημιώσει για ζημιά μέσα σε πλοίο.
Ξέρω πως πολλοί ήδη ανατριχιάσατε με τις παραπάνω περιγραφές. Ομως τα πράγματα είναι απλά και εύκολα. Φροντίστε να βρείτε χώρο κοντά σε τοίχο του πλοίου. Βάλτε την μηχανή στο πλαϊνό στάντ (ποτέ στο κεντρικό), και δέστε την με ένα φαρδύ ιμάντα (ποτέ σχοινί). Αν δεν βρείτε θέση οπουδήποτε τότε ιδανικός είναι ο ιμάντας με την καστάνια και τους γάντζους για να την δέσετε στις ειδικές τρύπες που υπάρχουν στο πάτωμα. Αφου την ασφαλίσετε
Περιμένετε να έρθει και άλλη μοτοσυκλέτα κοντά στην δική σας και να ασφαλιστεί και αυτή.
Συννενοηθήτε για τον τόπο προορισμού του.
ΠΑΡΤΕ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΗΝ ΜΟΝΗ ΤΗΣ ΕΚΕΙ ΚΑΤΩ.
Μην αφήνετε τίποτα ξεκλείδωτο κάτω στο γκαράζ.

7. ΜΗΝ ΦΥΓΕΙΣ ΠΟΤΕ ΤΑΞΙΔΙ ΧΩΡΙΣ...

Απαραίτητα πάντα είναι τα παρακάτω:

Δίπλωμα ροζ τύπου Ε.Ε. (για μερικές χώρες εκτός Ε.Ε. απαραίτητο είναι και το Διεθνές Δίπλωμα)
Αδεια κυκλοφορίας μοτοσυκλέτας
ΔΙΑΒΑΤΗΡΙΟ
Ασφαλιστική κάλυψη (ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ). Χορηγείται δωρεάν από την ασφαλιστική σου.

Τα υπόλοιπα είνα τα απρόοπτα και η περιπέτεια κάθε ταξιδιού που θα σας κάνει να χαρακτεί το ταξίδι μέσα στο μυαλό σας. Ευχαριστώ που τα διαβάσατε, και πάντα εδώ είμαστε για να τα λέμε και να τα συμπληρώνουμε.

Βιβλιογραφία:
Περιοδικό ΜΟΤΟ
Περιοδικό 0-300
Κείμενα του Ηλία Αντωνόπουλου για ταξιδιωτικούς οδηγους
Good post
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.093
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
επισης κατι που νομιζω το ξερετε ολοι οσοι ....ασουμε

οσα λιγοτερα ρουχα και να παρετε παλι θα γυρισετε με ρουχα αφορετα διπλωμενα οπως τα πηρατε ΝΟΜΟΣ !!!
 

Sapiokaravo

well know member
Δημοσιεύσεις
3.606
Ηλικία
54
Περιοχή
Far west
Μοτοσυκλέτα
Ιταλιδα με μεταπτυχιακο.
Όνομα
Χρηστος
επισης κατι που νομιζω το ξερετε ολοι οσοι ....ασουμε

οσα λιγοτερα ρουχα και να παρετε παλι θα γυρισετε με ρουχα αφορετα διπλωμενα οπως τα πηρατε ΝΟΜΟΣ !!!
Η γυναικα μου παντα με ρωτα, αν εχει..... Tooth 4η μπαγκαζιερα η μηχανη!
Ευχαριστουμε Σοφιανε!
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom