Συγκριτικό: HONDA FORZA 350 – SYM MAXSYM 400
Στο δρόμο
Η λειτουργία του κινητήρα του FORZA 350 είναι βελούδινη. Ελάχιστοι μηχανικοί θόρυβοι διαφεύγουν στο περιβάλλον, το ίδιο ισχύει και για τους κραδασμούς που λάμπουν δια της απουσίας τους, ακόμα και με τοscooter πάνω στο κεντρικό σταντ.
Στο δρόμο το FORZA 350 επιταχύνει από στάση δυνατά και γραμμικά, ανεξάρτητα με το αν έχει στη σέλα του ένα ή δύο άτομα, η αυξημένη ροπή σε σχέση με το 300 διακρίνεται από χαμηλά και σε συνδυασμό με την άμεση απόκριση του κινητήρα και της μετάδοσης κάνει τo FORZA 350 ένα scooter που μπορεί να ανταπεξέλθει σχεδόν σε ότι περάσει από το μυαλό του αναβάτη, από καθημερινή αστική μετακίνηση μέχρι ταξίδια στο εθνικό δίκτυο.
Τα 120 km/h έρχονται αρκετά εύκολα στο κοντέρ, από εκεί και πάνω συνεχίζει να επιταχύνει με μειωμένο ρυθμό έως την τελική των 150 km/h.
Η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα στην υψηλότερη θέση καλύπτει πλήρως τον αναβάτη με ύψος 1.76 με ελάχιστη ροή στο πάνω μέρος του κράνους, βοηθώντας τον να διατηρεί αρκετά υψηλή ταχύτητα χωρίς να τον ταλαιπωρεί ο αέρας.
Το Τraction Control που έχει επιλογή απενεργοποίησης, κάνει διακριτικά τη δουλειά του και με φρέσκα ελαστικά ακόμα και στην ελληνική άσφαλτο ελάχιστες φόρες θα επέμβει.
Η ποιότητα κύλισης είναι κλασική HONDA, δηλαδή άριστη.
Οι αναρτήσεις έχουν σχετικά σφιχτές ρυθμίσεις, χωρίς όμως να μεταφέρουν έντονους κραδασμούς, προσφέρουν σωστή πληροφόρηση και μόνο κοντά στην τελική παρουσιάζεται μια μικρή πλεύση από το πίσω μέρος του scooter, που μάλλον οφείλεται στο πλαίσιο.
Οι αντιδράσεις του συνολικά διακρίνονται για την ομοιογένεια και τη φιλικότητα προς τον οδηγό, ωστόσο παρά το σχετικά μικρό βάρος της κατασκευής και την καλή ρύθμιση στις αναρτήσεις, υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση στις απότομες αλλαγές πορείας.
Στο φρενάρισμα οι διπίστονες δάγκανες της Nissin προσφέρουν καλό φρενάρισμα – παρά το ένα δισκόφρενο μπροστά - με μια ελαφρώς σπογγώδη αίσθηση να φτάνει στις μανέτες μετά από συνεχή χρήση, όχι απαραιτήτως κακό στην καθημερινή μετακίνηση. Η λειτουργία του ABS είναι μέσα στις καλύτερες που έχουμε οδηγήσει σεscooter έχοντας μικρά κενά και διακριτική επέμβαση.
Από την πλευρά του το MAXSYM 400 αρχικά έχει το λεπτό – κλασικό – ήχο της μίζας, που σε όλα τα scooter SYM θέτει σε λειτουργία το μοτέρ. Εδώ τα πράγματα δεν είναι τόσο βελούδινα και ήσυχα όσο στο FORZA.Έχοντας το scooter στο κεντρικό σταντ παρατηρούμε κάποιους κραδασμούς να διαταράσσουν την ησυχία των καθρεπτών και τον κινητήρα να έχει μια τραχύτητα στη λειτουργία.
Ξεκινώντας αυτό που εντυπωσιάζει τον αναβάτη είναι η ακαριαία απόκριση του ψεκασμού της Keihin, η αίσθηση της γκαζιέρας, και η άμεση μετάδοση. Το πρώτο χαμόγελο ήρθε, η βαρετή δοκιμή ενός scooter γίνεται διασκεδαστική. Ανοίγοντας το γκάζι ακούγεται ο αέρας που περνάει από το φίλτρο, άλλα και η λίγο παραπάνω ελεύθερη εξάτμιση για EURO 5 προδιαγραφές, χωρίς όμως αυτά να γίνονται κουραστικά.
Περιστρέφοντας απότομα το γκάζι τα 399cc του SYM σε συνδυασμό με την ελληνική άσφαλτο και την αρκετή ροπή του κινητήρα από πολύ χαμηλά, βάζουν τo Traction Control σε λειτουργία επιταχύνοντας ταυτόχρονα τοscooter δυνατά, τόσο δυνατά που αναρωτιέσαι αν είναι παραπάνω κυβικά. Τα 140 km/h έρχονται αρκετά γρήγορα και συνεχίζει να επιταχύνει έως και τα 160km/h στο κοντέρ.
To εύρος λειτουργίας του κινητήρα σε συνάρτηση με τη σωστά ρυθμισμένη μετάδοση και την ακαριαία λειτουργία του φυγοκεντρικού συμπλέκτη, κάνει την καθημερινή μετακίνηση διασκέδαση. Σε όποιες στροφές (σε φυσιολογική κλίμακα) ανοίξεις το γκάζι, υπάρχει διαθέσιμη ροπή για ένα ασφαλές προσπέρασμα, έχοντας στη σέλα του ένα ή δύο άτομα.
Η ροπή στις χαμηλές στροφές κινεί το scooter με το ¼ του γκαζιού με ταχύτητες 60-80 km/h και μπορεί να σπάσει αρκετά εύκολα την πρόσφυση του πίσω τροχού. Το απότομο σε κάποιες συνθήκες Traction Control (που μπορεί να απενεργοποιηθεί), έχει ρόλο ύπαρξης σε αυτό το scooter. Η λειτουργία του είναι διακριτική και καταλαβαίνεις ότι ενεργοποιείται από την ενδεικτική λυχνία και το στιγμιαίο κόψιμο στον ήχο της εξάτμισης. Σε ελάχιστες περιπτώσεις και μετά από προσπάθεια υπό συνθήκες που δεν έχουν σχέση με καθημερινή μετακίνηση, δεν μπορεί να διαχειριστεί την κατάσταση και γίνεται απότομο και κοφτό στις αντιδράσεις του, δεν υπάρχει κανένας λόγος να το φέρετε σε αυτή την κατάσταση και απλώς το αναφέρουμε.
Η κύλιση είναι καλή και επικρατεί ησυχία, εκτός από κάποιους ελάχιστους κραδασμούς που παράγονται από τα ράουλα της μετάδοσης και τον μάλλον σκληρό ιμάντα κίνησης.
Οι αναρτήσεις έχουν σφικτή ρύθμιση, με την εμπρόσθια να παρέχει πολύ καλή πληροφόρηση και απόσβεση, ακόμα και σε κατσαρά οδοστρώματα, έχοντας προοδευτική λειτουργία.
Η πίσω ρυθμιζόμενη ως προς την προφόρτιση ανάρτηση περνώντας πάνω από κάποια ανωμαλία ή μικρή λακκούβα χωρίς γκάζι, καταφέρνει να αποσβέσει σωστά με ελάχιστο κραδασμό. Όταν γίνει το αντίθετο, περάσεις δηλαδή από κάπου με γκάζι που θα φέρει την ανάρτησή σε έκταση, η αντίδραση θα είναι ένας επώδυνος κραδασμός στη μέση του αναβάτη.
Δεν φταίει τόσο η ρύθμιση, άλλα η διάταξη που τα περισσότερα scooter έχουν και φυσικά δεν ενδεικνύεται για τα ελληνικά δεδομένα.
Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν να βγάλουν εις πέρας οι 2 τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες, με 275mmδίσκους εμπρός και μια κλασική δαγκάνα με 275mm δίσκο πίσω και σε συνδυασμό με τις ρυθμιζόμενες ως προς την απόσταση μανέτες κάνουν το φρενάρισμα εύκολη υπόθεση υπό οποιαδήποτε ταχύτητα και συνθήκη για τοMAXSYM 400.
Έχουν αίσθηση, δύναμη και σωστή πληροφόρηση για το πόσο δύναμη χρειάζεται να ασκήσει ο αναβάτης σε αυτά.
Κλείνοντας, σε καλό οδόστρωμα αντιδρά σαν σύνολο, με γρήγορη γεωμετρία αλλά και σταθερότητα, ακόμα και στην τελική του, με ποιοτικό φρενάρισμα.
Κινητήρες
Ο κινητήρας του FORZA 350 καλύπτει τις
EURO 5 προδιαγραφές, ανέβηκε ο κυβισμός από τα
279cc στα
330ccαυξάνοντας παράλληλα την ιπποδύναμη και τη ροπή από τα
25,5 hp σε
29,2 hp και η ροπή αντίστοιχά από
27,2ΝΜ / 7000 σε
31,5ΝΜ /
7500.
Ο Κινητήρας του MAXSYM 400 διατηρεί μεγάλο μέρος των χαρακτηριστικών του όμοια με το προηγούμενο μοντέλο και αυτό γιατί υπήρχε μια καλή βάση με έναν αρκετά αποδοτικό κινητήρα με φυσιολογική κατανάλωση. Έτσι επανασχεδιάζοντας τον το εργοστάσιο τον βελτίωσε στα σημεία, επικεντρώνοντας στη μείωση των τριβών και του βάρους. Τα χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα είναι
34hp με
39.5ΝΜ ροπή στις
5250 rpm έναντι
34.5hp με
35.7ΝΜ στις
5500 rpm του παλιού.
Τελικά ποιο;
Συνοψίζοντας, άμεση σύγκριση δεν θα είχε αντικειμενικό αποτέλεσμά, θα αδικήσουμε τα πολύ καλά χαρακτηριστικά και των δύο. Είναι εξίσου καλά scooter που απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό, καλύπτοντας τις περισσότερες ανάγκες μελλοντικού πελάτη αυτής της κατηγορίας. Το HONDA έχει κορυφαία ποιότητα κατασκευής, άνεση, και πλούσιο για την κατηγορία εξοπλισμό. Σε συνδυασμό με την πολύ καλή τιμολογιακή πολίτικη της HONDA κάνουν το FORZA 350 ιδανική αγορά για κάποιον που ψάχνει άνετο, πλούσια εξοπλισμένο scooter να μπορεί να συνδυάσει αστική και περιαστική μετακίνηση με καλή κάλυψη από τις καιρικές συνθήκες, με ένα όχημα φιλικό προς τον χρήστη.
Από την άλλη ο μελλοντικός αγοραστής δε θα πρέπει να αντιμετωπίσει το MAXSYM 400 ως μια ακόμη οικονομική πρόταση της SYM. Το scooter έχει χαρακτήρα, καταπληκτικό κινητήρα με μικρή κατανάλωση, καλή ποιότητα κατασκευής, αναρτήσεις που αδικούνται από την κατάσταση των ελληνικών δρόμων και κορυφαία φρένα.
Δεν είναι τόσο άνετο και τόσο πλούσια εξοπλισμένο, προτάσσει όμως gadgets, όπως το πλαϊνό στάντ “χειρόφρενο” που κατά την γνώμη μας είναι πιο χρηστικό στην καθημερινή μετακίνηση με scooter από το να έχει κάποιος περισσότερες επιλογές στον πίνακα οργάνων (όπου στην πλειοψηφία τους ελάχιστες φορές θα ασχοληθούν με αυτόν σε καθημερινή βάση οι αγοραστές).
Ακολουθεί πινάκας με τα τεχνικά χαρακτηριστικά των scooter σε αντιπαραβολή, με πράσινο χρώμα εκεί που υπερτερεί το καθένα έναντι του άλλου.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | FORZA 350 | MAXSYM 400 | ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Τετράχρονος | Τετράχρονος | ΨΥΞΗ | Υγρόψυκτο | Υγρόψυκτο | ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ-ΒΑΛΒ | 1/4 | 1/4 | ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ | PGM EFI | KEIHIN EFI | ΙΣΧΥΣ | 29,23/7500 | 34/6750 | ΡΟΠΗ | 31.5 Nm/5250 rpm | 39.5 Nm/5250 rpm | ΕΚΚΙΝΗΣΗ | Μίζα | Μίζα | ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 11,7 L | 13 L | ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | 3.4 / 100 | 3.5 / 100 | ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (ΜxΠxΥ) | 2.147 x 754 x 1.507 | 2.232 x 820 x 1.417 | ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ | 780 mm | 800 mm | ΒΑΡΟΣ (ΠΛΗΡΕΣ ΥΓΡΩΝ) | 184 kg | 215 kg | ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ | 1 Δαγκ δυο εμβ Nissin / Δίσκος 256mm ABS | 2 4εμβ ακτινικές/ 2 Δίσκοι 275mm ABS | ΦΡΕΝΑ ΠΙΣΩ | 1 Δαγκ 1 εμβ / Δισκος 240mm ABS | 1 Δαγκ 1 εμβ / Δισκος 275mm ABS | ΕΜΠ.ΑΝΑΡΤΗΣΗ | Tηλ Πιρούνι 33 χλστ | Τηλ Πιρούνι 41mm | ΟΠ.ΑΝΑΡΤΗΣΗ | Διπλά ρυθμ αμορτισέρ | Διπλά ρυθμ αμορτισερ | ΕΜΠΡΟΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤ | 120/70-15 | 120/70-15 | ΟΠΙΣΘΙΟ ΕΛΑΣΤ | 140/70-14 | 160/60-14 | ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ | 150 | 165 | ΚΙΛΑ/ΙΠΠΟ | 6,29 | 6,32 | ΤΙΜΗ | 6.150 | 6.295 |
|
Πηγη
www.motograndprix.gr