ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΡΕΚΟΡ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ, 1900-2021

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΡΕΚΟΡ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ, 1900-2021​



Από τα 103 στα 600 km/h… μέσα σε 120 χρόνια!

Θυσία στο βωμό της θεάς που λέγεται… ολοένα μεγαλύτερη τελική. Ματαιότητα, ματαιοδοξία ή μήπως και τα δύο μαζί; Ποιό είναι το αόρατο χέρι που σπρώχνει τους ανθρώπους στο κυνήγι της μεγαλύτερης δυνατής τελικής, έστω και για ένα παραπάνω χιλιόμετρο την ώρα; Ρίχνουμε μια ιστορική ματιά στα επιτεύγματα ανθρώπου και μοτοσυκλέτας, με έπαθλο την “απόλυτη” ταχύτητα. Ένα κυνηγητό που διαρκεί κοντά στα 120 χρόνια και δεν δείχνει να έχει τελειωμό.

Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Συνεργάστηκε: Παναγιώτης Αγγελάκος


Το πιο πιθανό στη δίτροχη ιστορία όλων αυτών που έχουν καβαλήσει μια μοτοσυκλέτα στη ζωή τους, είναι να πιάνουν τον εαυτό τους να προσπαθεί να δει στο κοντέρ τον υψηλότερο δυνατό αριθμό.
Κι αν ο αριθμός αυτός ήταν αρκούντως μεγάλος, ένα χαμόγελο ικανοποίησης σχηματιζόταν στο πρόσωπο, μιας και ο στόχος είχε επιτευχθεί: η μοτοσυκλέτα μας είχε μεγάλη τελική, κι εμείς χαρίζαμε φανταστικά παράσημα στον εαυτό μας: “ξεπέρασα τα 100 km/h”, “πήγα 150”, “έσπασα τα 200”, κάποιοι ακόμα και τα 300 km/h.

Η φαντασίωση περί τελικής ταχύτητας εξελίχθηκε σε ονείρωξη για πολλά “μεγάλα παιδιά”, τα οποία ασταμάτητα προσπαθούσαν να φτάσουν στα όρια των ικανοτήτων τους και των αποδόσεων των κινητήρων που χρησιμοποιούσαν, θέλοντας συνεχώς να βελτιστοποιήσουν την εξίσωση που θα πρόσφερε ένα νέο Παγκόσμιο Ρεκόρ, μια ακόμα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα πάνω σε δυο τροχούς στην ανθρωπότητα.

Σε αυτό το άρθρο, που είναι το πρώτο μέρος του αφιερώματος, θα ασχοληθούμε με τα παγκόσμια ρεκόρ από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα, μέχρι τη δεκαετία του 1960, ενώ στο δεύτερο μέρος από το 1960 μέχρι σήμερα.
Η ιστορία των Παγκοσμίων Ρεκόρ Ταχύτητας ξεκινά ήδη από τις αρχές του 20ου αιώνα, οπότε επιτυγχάνονται διάφορα “απίστευτα” για την εποχή τους ρεκόρ ταχύτητας, με το πρώτο καταγεγραμμένο να έρχεται το 1903 από τον Glenn Curtiss στην χωμάτινη πίστα Yonkers της Νέας Υόρκης, στις ΗΠΑ.
1903: 103 km/h – Glenn Curtiss (Curtiss V-2 1.000 cc)
Εκείνο το πρωί ο ήδη θρυλικός αεροναυπηγός και πολύ πετυχημένος κατασκευαστής αεροπλάνων Glenn Curtiss καθόταν πάνω σε μια στενή δερμάτινη σέλα, που συνδεόταν με ένα σωληνωτό “ποδηλατικό” πλαίσιο και στο κέντρο φορούσε έναν δικύλινδρο V κινητήρα δικής του κατασκευής.

Glenn Curtiss
Η ενασχόλησή του με τα αεροπλάνα ήταν αυτή που του έδινε τη δυνατότητα να κατασκευάσει μοτοσυκλέτες που πραγματικά “πέταγαν” για την εποχή τους.
Ο Curtiss θέτει το πρώτο ρεκόρ στα 103 km/h και γίνεται ο πρώτος παγκόσμιος ρέκορντμαν στην ιστορία της μοτοσυκλέτας όσον αφορά την υψηλότερη τελική ταχύτητα.

1905: 144 km/h – Henri Cissac (Peugeot 1.489 cc)
Μετά τα 103 km/h του Curtiss η πρώτη επίσημη καταγραφή γίνεται το 1905 στο Μπλάκπουλ της Αγγλίας από τον Γάλλο αναβάτη Henri Cissac (διάσημος πρωταθλητής ποδηλασίας) πάνω σε μια θηριώδη Peugeot με κινητήρα V-2, 1.489 κυβικών! Η δοκιμασία θεωρήθηκε έγκυρη από την νέα τότε ομοσπονδία αγώνων μοτοσυκλέτας, μιας και ο αναβάτης ξεπέρασε το ένα χιλιόμετρο διαδρομής κατά τη δοκιμασία – κάτι που στην περίπτωση του Curtiss είχε αμφισβητηθεί.

Henri Cissac
O αερόψυκτος δικύλινδρος V κινητήρας ζύγιζε 27 κιλά (απέδιδε 12 ίππους…) και όλη η μοτοσυκλέτα μόλις 50 κιλά, έτσι ώστε να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς.
Η Peugeot που οδηγούσε ο Cissac είχε ξύλινες ζάντες και καθόλου φρένα!
1907: 219.31 km/h – Glenn Curtiss (Curtiss V-8 4.000 cc)
Ολική επαναφορά από τον Curtiss, αυτή την φορά με μια μοτοσυκλέτα-εξολοθρευτή. Με κινητήρα V-8 και επίδοση το εξωπραγματικό ρεκόρ των 219.31 km/h… το οποίο και πάλι δεν έγινε δεκτό σαν έγκυρο.

Glenn Curtiss
Ο V-8 κινητήρας που χρησιμοποίησε στη δεύτερη μοτοσυκλέτα του ο Curtiss (ο οποίος φορούσε – πέρα από το μεγάλο μουστάκι του – κι ένα δερμάτινο σκούφο πιλότου… για προστασία) προερχόταν από αεροπλάνο, διέθετε 4.000 κυβικά εκατοστά (!) και είχε βιδωθεί πάνω σε ένα “αστείο”, εύθραυστο σωληνωτό πλαίσιο δικής του κατασκευής, με την τελική μετάδοση να γίνεται με άξονα απευθείας στον πίσω τροχό.
Το τεχνολογικό αυτό αριστούργημα έγινε η πιο γρήγορη μοτοσυκλέτα της εποχής, εντυπωσιάζοντας ακόμα και μέχρι σήμερα με την επίδοσή της: 219 km/h… κι όλα αυτά το 1907!

Ούτε αυτό το ρεκόρ του Curtiss δεν θα γραφτεί επίσημα στα βιβλία της ιστορίας, αφού στην προσπάθειά του δεν είχε τηρηθεί η τυπική διαδικασία καταγραφής, όπως θα ορίσει αργότερα η Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσυκλετισμού (FIM). Αυτό συνέβη γιατί για να καταγραφεί το ρεκόρ έπρεπε να επιτευχθεί δύο φορές (σε δυο προσπάθειες) πράγμα που δεν έγινε μιας και ο άξονας κίνησης της μοτοσυκλέτας του Curtiss έσπασε στην πρώτη προσπάθεια.
Το καλό πάντως ήταν πως ο αναβάτης επέζησε της δοκιμασίας… μιας και οι γιατροί και οι επιστήμονες της εποχής επέμεναν πως το ανθρώπινο ον δεν μπορεί να συνεχίσει να αναπνέει από μια ταχύτητα και πάνω! Από τα 200 km/h ας πούμε…
1920: 167.56 km/h – Gene Walker (Indian 994 cc)
Τα ρεκόρ του Glenn Curtiss ήταν μέχρι τότε ανεπίσημα, γιατί το πρώτο επικυρωμένο Παγκόσμιο Ρεκόρ Ταχύτητας που αναγνωρίστηκε από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Μοτοσυκλετισμού (FIM) απονεμήθηκε στον Gene Walker το 1920. Το ρεκόρ του Walker ήταν σαφώς χαμηλότερο από αυτό του Curtiss.

Gene Walker
Η FIM ήταν από τότε και παραμένει μέχρι σήμερα ο φορέας που εγκρίνει ένα ρεκόρ που αφορά τις μοτοσυκλέτες, ουσιαστικά μέσω της τήρησης των κανονισμών της. Ο Gene Walker, ο οποίος ήταν ένας από τους εργοστασιακούς αναβάτες/άσους της Indian, κατάφερε να αγγίξει τα 167.56 km/h, πάνω στη σκληρή άμμο της εμβληματικής παραλίας Daytona Beach των ΗΠΑ.
Η επόμενη δεκαετία θα χαρακτηριστεί από τον έντονο ανταγωνισμό ανάμεσα στις γερμανικές ΒMW και τις βρετανικές JAP – και μιας Gilera – με το ρεκόρ να αλλάζει διαρκώς χέρια… χιλιόμετρο το χιλιόμετρο!
1923: 174,58 km/h – Claude Temple (Anzani)
1924: 191,50 km/h – Βert le Vack (Brough Superior – JAP)
1926: 195,44 km/h – Claude Temple (OEC-Temple)
1928: 199,99 km/h – Owen Baldwin (Zenith-JAP)
1929: 207,60 km/h – Βert le Vack (Brough Superior)


Ernest Henne
1929: 216.75 km/h – Ernest Henne (BMW)
1930: 220.99 km/h – Joseph Wright (OEC-Temple-JAP)
1930: 221.67 km/h – Ernest Henne (BMW)
1930: 242.99 km/h – Joseph Wright (Zenith-JAP)
1932: 246.23 km/h – Ernest Henne (BMW)
1935: 256.04 km/h – Ernest Henne (BMW)


Eric Fernihough
1937: 273.14 km/h – Eric Fernihough (Brough Superior – JAP)
1937: 274.18 km/h – Piero Taruffi (Gilera)

Ο διάσημος αναβάτης των διεθνών Grand Prix μοτοσυκλέτας Taruffi οδήγησε στην ιταλική “εθνική”, την Autostrada A4 μεταξύ Brecia και Bergamo μια τετρακύλινδρη σε σειρά, υπερτροφοδοτούμενη Gilera με κυβισμό 492 κυβικών εκατοστών. Η μοτοσυκλέτα ήταν ντυμένη, περικυκλωμένη για την ακρίβεια, από φύλλα αλουμινίου σε μια προσπάθεια να γίνει αεροδυναμική, παρά την όρθια θέση οδήγησης του αναβάτη. Άσχημη, ξε-άσχημη, η Gilera κατάφερε να κάνει ρεκόρ πάντως.

Συνεχίζεται…

Πηγη https://motorbike.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΡΕΚΟΡ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ, 1900-2021

1937: 279.50km/h – Ernest Henne (BMW 495 cc)


Το τελευταίο Παγκόσμιο ρεκόρ που κατοχυρώθηκε από την Διεθνή Ομοσπονδία (FIM) πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ανήκει στον Ernest Jakob Henne και την BMW.


Ernest Henne
Ο διάσημος Γερμανός αναβάτης αγώνων ταχύτητας, πρωταθλητής στο γερμανικό πρωτάθλημα των 500cc και 700cc για το 1926 και 1927 αντίστοιχα, άγγιξε τα 279.51km/h σε έναν γερμανικό αυτοκινητόδρομο, κλείνοντας το κεφαλαίο των ρεκόρ πριν τον δεύτερο μεγάλο Παγκόσμιο Πόλεμο που στιγμάτισε την ανθρωπότητα.

1937: 218,9 km/h – Joe Petralli (Harley-Davidson 750 cc)

Από τα 279 km/h των επίσημων παγκοσμίων ρεκόρ της FIM, στην Αμερικανική Ήπειρο με τα δικά τους κόλπα και Ομοσπονδία.


Joe Petralli
O Ιταλοαμερικανός αναβάτης Joe Petralli ήταν ο τοπικός ρέκορντμαν, ένας άνθρωπος με πολύ μεγάλη αγωνιστική καριέρα και πολλές επιτυχίες πάνω σε μοτοσυκλέτες της Harley-Davidson τις δεκαετίες του 1920 και 1930.

Χώρος δράσης του οι πίστες Board-Track και Dirt-Track, οι πίστες ταχύτητας, οι αγώνες χωμάτινων αναβάσεων (Hillclimbing), αλλά και τα ρεκόρ ταχύτητας. Με 50 Παναμερικανικούς αγώνες που είχε κερδίσει, διατήρησε το ρεκόρ του πιο πολυνίκη αναβάτη των ΗΠΑ για 55 χρόνια!



Το 1937 ο Petralli πάνω στη σκληρή άμμο της παραλίας Daytona Beach στην Φλόριντα, έκανε “παγκόσμιο” ρεκόρ ταχύτητας (αμερικάνικο δηλαδή) πετυχαίνοντας 218,9 km/h, σπάζοντας το Αμερικάνικο επίσημο ρεκόρ, που θα διατηρηθεί επί 11 χρόνια, για να το καταρρίψει τελικά ο “ημίγυμνος” Rollie Free.

1948: 241,9 km/h – Rollie Free (Vincent 1000 cc)

Και στην περίπτωση του ρεκόρ του Roland “Rollie” Free η τελική των 241 km/h θα αναγνωριστεί από την Αμερικάνικη Ομοσπονδία, αλλά όχι από την FIM, αφού οι Αμερικανοί είχαν τους δικούς τους κανονισμούς όπως είπαμε.

Το ιστορικό – για λόγους που θα πούμε παρακάτω – αυτό ρεκόρ πραγματοποιήθηκε το 1948 στις αλυκές Bonneville Salt Flats της Utah, με τον αναβάτη να έχει επιλέξει μοναδική αμφίεση, όχι από επιλογή, αλλά επειδή… προέκυψε.


Roland “Rollie” Free
H ειδική “αεροδυναμική” φόρμα-ιδιοκατασκευή που φορούσε ο τρελο- Rollie είχε σκιστεί από την αντίσταση του αέρα στα 237 km/h που πέτυχε σε προηγούμενη προσπάθεια, κι έτσι στη μεγάλη δοκιμασία την έβγαλε, για να δοκιμάσει την τύχη του φορώντας το μαγιώ του, τα καλοκαιρινά παπούτσια του κι ένα σκουφάκι κολύμβησης στο κεφάλι!

Αγωνιζόμενος μοτοσυκλέτας τις δεκαετίες του 1920 και του 1930 ο Free πάνω σε Indian, για την προσπάθεια αυτή προτίμησε μια σαφώς ισχυρότερη και πιο προηγμένη τεχνολογικά Vincent HRD V-2 1000 cc.

Η φωτογραφία του ημίγυμνου αναβάτη σε θέση “ψαράκι” πάνω στη μοτοσυκλέτα, καθώς κυνηγάει το αμερικανικό ρεκόρ ταχύτητας θεωρείται όχι απλά cult… αλλά “καρα-κάλτ”, καθώς και η πιο διάσημη φωτογραφία στους μοτοσυκλετιστικούς κύκλους και όχι μόνο.

1951: 290.3 km/h – Wilhelm Herz (NSU 499 cc)

To πρώτο Παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο αργεί κάμποσα χρόνια και τελικά επιτυγχάνεται από τον Γερμανό αναβάτη Wilhelm Herz πάνω σε μια επίσης γερμανική NSU με κινητήρα 500 κυβικών με εξεζητημένη αεροδυναμική κάλυψη.


Wilhelm Herz
Η μοτοσυκλέτα λεγόταν NSU Delphin και το ρεκόρ έγινε στη γερμανική Autobahn A9 μεταξύ Ίνγκολσταντ και Μονάχου.

1955: 297.6 km/h – Russell Wright (Vincent-HRD 1000 cc)

Πάνω σε μια Vincent-HRD 1000 με κινητήρα V-2 στην άλλη άκρη του κόσμου, στην Swannanoa της Νέας Ζηλανδίας πλησιάζει παρά κάτι τα 300 χιλιόμετρα την ώρα.

1955: 311.778 km/h – Johnny Allen (Triumph 650 cc)

Το επόμενο ρεκόρ καταγράφεται, αλλά δεν κατοχυρώνεται επίσημα από την FIM, το 1955 και πάλι στις διάσημες αλυκές Bonneville, στην Utah των ΗΠΑ.



Ο Αμερικανός Johnny Allen ο οποίος υπήρξε αναβάτης-σύμβολο για την Triumph σε σχέση με τα ρεκόρ ταχύτητας έφτασε τα 311.778 km/h (193,2 mph) πάνω σε μια Devil Arrow, με δικύλινδρο κινητήρα από Thunderbird 650 τροφοδοτούμενου με νίτρο!

1956: 338.9 km/h – Wilhelm Herz (NSU 499 cc)

Το ρεκόρ του Allen δεν αντέχει πολύ, αφού την ίδια χρονιά επανέρχεται o Wilhelm Herz με NSU Delphin II (και πάλι 500 κυβικών) σπάει το φράγμα των 200 μιλίων την ώρα, πλησιάζοντας για πρώτη φορά το εκπληκτικό ρεκόρ των σχεδόν 340.2 km/h και γράφοντας ιστορία.



Και το ρεκόρ του Herz όμως δεν έμελλε να διατηρηθεί για καιρό, αφού έμεινε στην κορυφή για 33 μόλις ημέρες, για να το κατακτήσει και πάλι ο Johnny Allen.

1956: 345.9 km/h – Johnny Allen (Triumph 650 cc)

Ο Johnny Allen, με μια νέα μοτοσυκλέτα αεροδυναμικά ενδεδυμένη, την “Texas Ceegar” (“το πούρο του Τέξας”) έρχεται να ξεπεράσει και πάλι τον Herz καταφέρνοντας να πιάσει 345.9 km/h εκπλήσσοντας τον κόσμο, αφού χρησιμοποιούσε και πάλι τον δικύλινδρο κινητήρα Thunderbird 650 και μάλιστα χωρίς υπερτροφοδότηση.


Johnny Allen


Ούτε αυτό το ρεκόρ κατοχυρώθηκε από την FIM, ενώ Αμερικάνοι (κοινό και ομοσπονδία) αλλά και η Triumph έκαναν γιορτές, εκμεταλλευόμενοι το επίτευγμα μέσω διαφημίσεων στον περιοδικό Tύπο της εποχής.

Τρία χρόνια μετά ο Allen, θέλοντας να σπάσει το δικό του ρεκόρ, έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του με 320 km/h και τελικά έσπασε – ευτυχώς μόνο – τα πλευρά του.

(Συνεχίζεται…

Πηγη https://motorbike.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΡΕΚΟΡ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 1960-2021 (ΜΕΡΟΣ Β’)​

Από τα 103 στα 600 km/h… μέσα σε 120 χρόνια!

Θυσία στο βωμό της θεάς που λέγεται… ολοένα υψηλότερη τελική. Ματαιότητα, ματαιοδοξία ή μήπως και τα δύο μαζί; Ποιό είναι το αόρατο χέρι που σπρώχνει τους ανθρώπους στο κυνήγι της μεγαλύτερης δυνατής τελικής, έστω και για ένα παραπάνω χιλιόμετρο την ώρα; Ρίχνουμε μια ιστορική ματιά στα επιτεύγματα ανθρώπου και μοτοσυκλέτας, με έπαθλο την “απόλυτη” ταχύτητα. Ένα κυνηγητό που διαρκεί κοντά στα 120 χρόνια και δεν δείχνει να έχει τελειωμό. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Συνεργάστηκε: Παναγιώτης Αγγελάκος
Η επίτευξη της μεγαλύτερης τελικής ταχύτητας στον κόσμο, έγινε στόχος πολλών ανθρώπων στην ιστορία της μοτοσυκλέτας.

Ασταμάτητα, ο ένας μετά τον άλλον, προσπάθησαν να φτάσουν στα όρια των ικανοτήτων τους και των κινητήρων τους, θέλοντας συνεχώς να βελτιστοποιήσουν τη συνταγή που θα έφερνε ένα νέο Παγκόσμιο Ρεκόρ, μια ακόμα μεγαλύτερη τελική ταχύτητα πάνω σε δυο τροχούς.

Αυτό το άρθρο αποτελεί το δεύτερο μέρος του αφιερώματος (το πρώτο μέρος κάλυπτε τα ρεκόρ από το 1903 μέχρι το 1956) στο οποίο θα ασχοληθούμε με τα ρεκόρ ταχύτητας από το 1960 μέχρι σήμερα.

1962: 361,38 km/h – Bill Johnson (Triumph)

Το 1962 ο Bill Johnson με Triumph X-15 – με κουστούμι εμπνευσμένο από πύραυλο – πετυχαίνει 361,38 km/h (224,6 mph).
Το ρεκόρ του Άλεν μπορεί να μην ήταν το πρώτο με κινητήρα Triumph, αλλά έγινε το πιο διάσημο – χαρίζοντας πέρα από τα ρεκόρ και το όνομα “Bonneville” στη βρετανική εταιρία.

Η κατασκευή (Streamliner) που οδήγησε ο Johnson το 1962, είχε δημιουργηθεί από έναν μηχανικό αεροσκαφών, φορούσε “ενισχυμένο” κινητήρα T120 με τροφοδοσία νιτρομεθανίου και είχε σχήμα αεριωθούμενου αεροπλάνου/ρουκέτας.

1966: 395,2 km/h – Bob Leppan (Triumph “Gyronaut X-1”)

Τέσσερα χρόνια μετά, το 1966 πλέον, εμφανίζεται ο Bob Leppan με το Triumph Gyronaut X-1 και πετυχαίνει 395,2 km/h, επικυρώνοντας δυναμικά την 15ετή κυριαρχία της Triumph στα ρεκόρ ταχύτητας.
Σχεδιαστής του αεροδυναμικού Triumph Gyronaut X-1 ήταν ο γνωστός βιομηχανικός σχεδιαστής αυτοκινήτων Alex Sarantos Tremulis (ναι, Τρεμούλης λεγόταν, ήταν Ελληνοαμερικάνος!) και είχε χρησιμοποιήσει πλαίσιο από σωλήνες χρωμιομολυβδαινιούχου χάλυβα και ειδικά κατασκευασμένα για την προσπάθεια ελαστικά της Goodyear.

Η κίνηση στη ρουκέτα του Τρεμούλη προερχόταν από δύο βελτιωμένους κινητήρες Triumph TR6 χωρητικότητας 641cc, που κατάφεραν να ανεβάσουν το ρεκόρ ταχύτητας… πέντε χιλιόμετρα λιγότερα από τα 400, δηλαδή στα 395,2 km/h (245.667 mph) με το ρεκόρ να διατηρείται μέχρι το 1970!
Ο Alex Tremulis παρακολουθούσε αγώνες στις αλυκές του Bonneville από μικρό παιδί και πάντα ήθελε να σχεδιάσει μια μοτοσυκλέτα που θα κατακτούσε ένα παγκόσμιο ρεκόρ.
Πρόσφατα αναπαλαιωμένο, το θρυλικό Gyronaut X-1 επέστρεψε πανηγυρικά στο Bonneville το 2013, για να καλωσορίσει τους διαγωνιζόμενους στη διάσημη εκδήλωση Speed Week.

Ο Τρεμούλης σχεδίασε, πέρα από κάποια μοντέλα παραγωγής, πρωτότυπα αγωνιστικά αυτοκίνητα όπως το “Goodyear Wingfoot Express” (το πρώτο πυραυλοκίνητο αυτοκίνητο, που έφθασε τα 836,86 km/h!) και το “Green Monster”, το οποίο δεν κατόρθωσε να πετύχει παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας, όταν έχασε ένα τροχό κατά τη διάρκεια της προσπάθειας, κινούμενο με ταχύτητα 965 km/h.
Ανάμεσα στα σχέδια του Άλεξ Τρεμούλη υπήρχε κι ένα δίτροχο όχημα, παραγγελία της NASA, η οποία, όμως, δεν προχώρησε τελικά στην κατασκευή του.

1967: 296,1 km/h – Burt Munro (Indian Scout 1920)

Εδώ θα μας επιτρέψετε μια “σφήνα”, η οποία δεν έχει να κάνει με τα απόλυτα παγκόσμια ρεκόρ, αλλά με το παγκόσμιο ρεκόρ συγκεκριμένης κατηγορίας.

O υπερήλικας Νεοζηλανδός Burt Munro, o απόλυτος ερασιτέχνης (ο άνθρωπος που έγινε ταινία του Χόλιγουντ με πρωταγωνιστή τον Άντονι Χόπκινς), πέτυχε ένα απίστευτο ρεκόρ σε ηλικία 68 ετών, με μια κατασκευή σχήματος “πούρο”, χρησιμοποιώντας έναν κινητήρα από μοτοσυκλέτα Indian Scout V-2 του 1921!
Το ρεκόρ αυτό δεν έχει καταρριφθεί μέχρι σήμερα από καμία Indian με κυβισμό κάτω των 1.000 κυβικών. Για την απίθανη περιπέτεια του “τρελο-Μπέρτ” έχουμε γράψει στο Motorbike ολόκληρο άρθρο, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

1970: 403.0 km/h – Don Vesco (Yamaha “Big Red”)

Το 1970 σηματοδοτεί διεθνώς την “ιαπωνική περίοδο” στην ιστορία της μοτοσυκλέτας και το ίδιο συμβαίνει και στα παγκόσμια ρεκόρ ταχύτητας, με τις γιαπωνέζικες εταιρίες να παίρνουν τα ηνία.
Ο μετέπειτα θρυλικός Αμερικανός αναβάτης Don Vesco κάνει το πρώτο του ρεκόρ τον Οκτώβριο του 1970 μέσα σε ένα κόκκινο-μπλε δίτροχο, κι αυτό φυσικά πλήρως καλυμμένο, σε σχήμα πυραύλου.

Η κατασκευή του Vesco ονομαζόταν Yamaha Big Red και η καινοτομία του (πέραν των γιαπωνέζικων κινητήρων) ήταν ότι χρησιμοποιούσε δύο δικύλινδρους σε σειρά, αερόψυκτους δίχρονους κινητήρες, από αγωνιστικά Yamaha TR2, με κυβισμό 350cc ο καθένας. Το Big Red κατάφερε να ξεπεράσει κατά 3 χιλιόμετρα τα 400 km/h.
Την ίδια χρονιά, το ακόμα πιο ισχυρό και βελτιωμένο Gyronaut Χ-1 των Tremulis-Leppan επέστρεψε στη Bonneville, αλλά η κατασκευή έπεσε καθώς πήγαινε με 432 km/h (ταχύτητα που δεν καταγράφηκε επίσημα δυστυχώς), με τον Leppan να τραυματίζεται σοβαρά και την ομάδα του να αποσύρεται.

(Συνεχίζεται…

Πηγη https://motorbike.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΡΕΚΟΡ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ 1960-2021 (ΜΕΡΟΣ Β’)​

1970: 427,2 km/h – Cal Rayborn (Harley “Streamliner”)

Όμως το ρεκόρ του Vesco – παρότι ο κύριος αντίπαλός του, ο Leppan, ήταν εκτός συναγωνισμού, λόγω τραυματισμού – δεν διατηρήθηκε για πολύ.

Ο Αμερικανός μηχανικός/σχεδιαστής Denis Manning, που είχε αφιερώσει τη ζωή του στον βωμό της ταχύτητας, θα φτιάξει ένα μακρύ και χαμηλό αεροδυναμικό δίτροχο μήκους 3 μέτρων και διαμέτρου 53 εκατοστών, με δυο κινητήρες Harley-Davidson Sportster, που τροφοδοτούνται με νιτρομεθάνιο.
Η προσπάθεια του Rayborn – που ήταν διάσημος πρωταθλητής αγώνων Flat Track – καταγράφηκε στo θρυλικό ντοκιμαντέρ των δύο τροχών “On Any Sunday”, το οποίο κέρδισε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ το 1972.

1975: 487,6 km/h – Don Vesco (Yamaha “Silver Bird”)

Η επιστροφή του Don Vesco πραγματοποιείται πέντε χρόνια μετά το πρώτο του ρεκόρ και πετυχαίνει το “ακατόρθωτο”, να σπάσει δηλαδή το φράγμα των 300 μιλίων την ώρα, έναν αριθμό «άγιο δίσκοπότηρο» για τους Αμερικανούς βελτιωτές, αναβάτες, μοτοσυκλετιστές, κ.λπ.

O Vesco έχοντας την εμπειρία της προηγούμενης κατασκευής με τους δυο δίχρονους 350αρηδες κινητήρες Yamaha, επιστρέφει στη Bonneville το 1975 με τη χορηγία της Yamaha πλέον.
Η κατασκευή του – που ονομάζεται Silver Bird – κινείται από δυο τετρακύλινδρους, δίχρονους και πάλι, θηριώδεις αγωνιστικούς κινητήρες TZ750, οι οποίοι αποδίδουν 240 ίππους!
Το Silver Bird του Vesco έγινε η πρώτη μοτοσικλέτα στον κόσμο που ξεπέρασε τα 300 μίλια την ώρα (302,9 για την ακρίβεια) κάτι που μεταφράζεται σε 484,6 χιλιόμετρα την ώρα.

1978: 512,7 km/h – Don Vesco (Kawasaki “Lightning Bolt”)

Τρία χρόνια μετά, το 1978, ο Don Vesco και πάλι, επιστρέφει στη Bonneville και καταρρίπτει ένα ακόμα ρεκόρ-ορόσημο, σε χιλιόμετρα την ώρα αυτή τη φορά, τα 500 km/h! Το ρεκόρ αυτό δεν θα καταρριφθεί για τα επόμενα 12 χρόνια!

Αυτή τη φορά – μετά από μια μακρά συνεργασία με τη Yamaha – ο Vesco αλλάζει στρατόπεδο και συνεργάζεται με την Kawasaki.
Η προσπάθεια γίνεται πάνω (ή καλύτερα “μέσα”) σε μια κατασκευή που χρησιμοποιεί δυο τετρακύλινδρους τετράχρονους κινητήρες από KZ1000 με υπερσυμπιεστή και που ονομάζεται “Lightning Bolt”.
Με 2.032cc στη διάθεσή του στη Bonneville του 1978, ο Vesco (o οποίος ασχολήθηκε ύστερα από αυτό με τα ρεκόρ ταχύτητας αυτοκινήτων), πέτυχε ένα καταπληκτικό ρεκόρ, που όπως είπαμε παρέμεινε πολλά χρόνια άπιαστο: 512,7 km/h!

1990: 518,7 km/h – Dave Campos (Harley-Davidson “Easyriders”)

Δέκα χρόνια πριν την ολοκλήρωση της χιλιετίας ,το ρεκόρ ταχύτητας περνάει στα χέρια του Dave Campos και της Harley-Davidson.
Η προσπάθεια υποστηρίζεται οικονομικά από τον Joe Teresi, που ήταν ο ιδιοκτήτης του “Easyriders”, του διάσημου τότε σκληροπυρηνικού περιοδικού για τσόπερ μοτοσυκλέτες.

Η προσπάθεια χρηματοδοτήθηκε εν μέρει από τους αναγνώστες του περιοδικού (10.000 τον αριθμό!) οι οποίοι, προσφέροντας από 25 δολάρια ο καθένας, είχαν την ευκαιρία να δουν το όνομά τους γραμμένο πάνω στο κουστούμι της αεροδυναμικής μοτοσυκλέτας.
Η Harley-Davidson Εasyriders του Campos είχε βάρος 1.100 κιλά και ήταν εφοδιασμένη με δύο V-2 κινητήρες Ruxton – Harley Davidson, με κυβισμό 1500cc έκαστος και στις 14 Ιουλίου του 1990 πέτυχε τελική 518,57 km/h, ένα ρεκόρ που θα διατηρηθεί για τα επόμενα 16 χρόνια!

2006: 564,9 km/h – Chris Carr (“BUB Seven”)

Δεκαέξι χρόνια αργότερα, λοιπόν, είναι ο Chris Carr (επίσης πρωταθλητής αγώνων Flat Track) αυτός που γίνεται ο πρώτος αναβάτης που ξεπερνάει τα 350 μίλια την ώρα (564,9 km/h).
Η αεροδυναμική κατασκευή του Carr έχει σχεδιαστεί από τον έμπειρο στο χώρο Denis Manning, που πετυχαίνει επανειλημμένα ρεκόρ.

Το BUB Seven ήταν ένας “πύραυλος” μήκους 7 μέτρων, με μονοκό πλαίσιο φτιαγμένο από ανθρακονήματα. Χρησιμοποιούσε δυο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες V4, 90 μοιρών με 16 βαλβίδες, χωρητικότητας 3.000cc (που είναι και το όριο κυβισμού για τους αγώνες αυτούς), οι οποίοι απέδιδαν 500 ίππους.

2010: 605,6 km/h – Rocky Robinson (“Ack Attack”)

Η Suzuki, η οποία άρχισε να εμπλέκεται στο κυνήγι των παγκόσμιων ρεκόρ από τα μέσα της δεκαετίας του 2000, έπρεπε να περιμένει μέχρι το 2010, χρονιά κατά την οποία με οδηγό τον Rocky Robinson καταφέρνει να σπάσει το φράγμα των 600 km/h!
Η ειδικά σχεδιασμένη κατασκευή Suzuki Ack Attack είχε μήκος κοντά στα 7 μέτρα και πλαίσιο από σωλήνες χρωμιομολυβδαινιούχου χάλυβα. Διέθετε δυο υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες 1.300 κυβικών εκατοστών Suzuki Hayabusa, που απέδιδαν 900 ίππους!

Robinson και Ack Attack είχαν πετύχει Παγκόσμιο ρεκόρ και το 2006, το οποίο διατηρήθηκε για δύο μόλις ημέρες (!) πριν το καταρρίψει ο Chris Carr.
O Robinson πέτυχε ρεκόρ το 2008, για να τον ξαναπεράσει ο Carr το 2009. Η επόμενη χρονιά, όμως, του ανήκε, αφού πέτυχε 5 χιλιόμετρα παραπάνω τελικής από τα 600 km/h, σημειώνοντας έτσι ένα ρεκόρ… το οποίο διατηρείται μέχρι σήμερα, έντεκα χρόνια αργότερα!

Πηγη https://motorbike.gr
 
Top Bottom