Οι οδηγοί στον κόσμο;

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Ποιοι είναι τελικά οι χειρότεροι οδηγοί στον κόσμο;​

asniuja.jpg

Από το όριο ταχύτητας μέχρι την πλευρά του δρόμου στην οποία μπορείτε να οδηγήσετε, σε όλο τον κόσμο, οι εμπειρίες μας στην οδήγηση μπορεί να είναι πολύ διαφορετικές, σύμφωνα με έρευνα (Compare The Market), η οποία ανέλυσε πολλούς παράγοντες για να αποκαλύψει τις κορυφαίες χώρες με τους χειρότερους (και καλύτερους) οδηγούς.

Οι χειρότεροι οδηγοί​


Σύμφωνα με την έρευνα, στην Ταϊλάνδη είναι πιο πιθανό να βρείτε τους χειρότερους οδηγούς, χάρη στην πολύ χαμηλή βαθμολογία του δείκτη 2,17 στα πέντε. Η χώρα έχει μακράν τον υψηλότερο αριθμό τραγικών θανάτων από τροχαίο τραυματισμό, με 32 ανά 100.000 κατοίκους.

Το Περού έχει έρθει στη δεύτερη θέση, με την υψηλότερη βαθμολογία δείκτη κυκλοφορίας (220,4) και τα τέταρτα χειρότερα επίπεδα ποιότητας του οδικού δικτύου. Ο Λίβανος, η Ινδία και η Μαλαισία βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα με τους χειρότερους οδηγούς στον κόσμο, ενώ οι ΗΠΑ, η Τουρκία και ο Καναδάς βρίσκονται επίσης στην πρώτη δεκάδα.

Υπάρχουν αρκετές χώρες της Νότιας Αμερικής που βρίσκονται στις τελευταίες 10 θέσεις, συμπεριλαμβανομένης της Αργεντινής στην 45η θέση και της Βραζιλίας στην 41η. Το όριο ταχύτητας 130km/h της Αργεντινής συμβάλλει στο να θεωρούνται οι οδηγοί λιγότερο ασφαλείς, μαζί με τους μεγάλους χρόνους μετακίνησης και τα υψηλά επίπεδα εκπομπών CO2.

Οι Καναδοί οδηγοί δέχονται τα περισσότερα πυρά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσηςκαι ειδικά σε οτι αφορά τη διαδικτυακή συνομιλία .Η Μαλαισία, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Σιγκαπούρη έχουν τα υψηλότερα επιτρεπόμενα όρια αλκοόλ στο αίμα, στα 0,08g/dl.

Όσον αφορά τα όρια ταχύτητας, η Τουρκία ισοβαθμεί με την Πολωνία και τη Βουλγαρία για την από κοινού δεύτερη υψηλότερη τιμή, στα 140km/h - η μόνη χώρα που έχει υψηλότερο όριο είναι τα ΗΑΕ, στα 160km/h.

Στατιστικά βλέπουμε αναλυτικά στον παρακάτω πίνακα:​

Κατ.ΧώραΔείκτης κυκλοφορίαςΠοιότητα δρόμωνΌριο ταχύτητας(km/h)Θνησιμότητα από τροχαίο (ανα 100,000 ατ.)Όριο αλκόολ (g/dl)Σκορ
1Ταϊλάνδη174.44.4120320.052.17
2Περού220.43.2100140.052.28
3Λίβανος185.32.6100160.052.28
4Ινδία203.94.5120160.032.34
5Μαλαισία168.45.3110230.082.36
6Αργεντινή1753.6130140.052.40
7Ηνωμένες Πολιτείες152.25.5137130.082.50
8Τουρκία189.8514070.052.56
9Καναδάς140.1512050.082.61
10Βραζιλία173.331201602.65
11Βουλγαρία99.43.414090.052.66
12Αυστραλία154.24.913050.052.78
13Βοσνία και Ερζεγοβίνη95.12.8130140.032.82
14Ιταλία130.14.413050.052.90
15Νέα Ζηλανδία130.44.5110100.052.91
16Ισραήλ154.14.912040.052.92
17Ηνωμένο Βασίλειο133.84.911230.082.93
18Κίνα144.84.6120170.022.97
19Λετονία107.93.611080.052.99
20Ιρλανδία149.54.412030.053.00
21Πολωνία114.44.314090.023.01
22Βέλγιο146.24.412060.053.04
23Γεωργία120.63.8110120.033.04
24Σερβία111.73.513080.033.05
25Ελλάδα133.14.613080.053.07
26Τσεχία90.63.913060.033.17
27Γαλλία128.85.413050.053.18
28Χιλή128.25.2120150.033.21
29Κροατία96.15.613080.053.27
30Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα168616090.013.32

Η Ταϊλάνδη κατέλαβε την πρώτη θέση
H Ελλάδα 25η από τις 30 χώρες με τους χειρότερους οδηγούς
Οι Ηνωμένες Πολιτείες κατέλαβαν την 7η θέση και ο Καναδάς την 9η θέση.
Το περιμένατε να είμαστε τόσο καλοί οδηγοί;


Πηγη www.mototriti.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Αν θες να πας αργά, κάτσε δεξιά! Δεν είναι τόσο δύσκολο!​


motorcycle-in-traffic.jpg


Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή! Η δεξιά λωρίδα δεν είναι μονό για φορτηγά και κάνεις δεν είναι υποχρεωμένος να πέφτει στα φρένα, επειδή κάποιος έχει «καβατζώσει» τη μεσαία ή ακόμα χειρότερα την αριστερή και πηγαίνει με το πάσο του. Αυτός είναι ο παράνομος κι όχι αυτός που θα τον προσπεράσει ακόμα κι από δεξιά.

Πόσες φορές σε ταξίδι έχεις αναγκαστεί να περάσεις κάποιον από δεξιά επειδή είχε πιάσει την αριστερή και προχωρούσε με το πάσο του ή ακόμα και με το ανώτατο όριο, ενώ η μεσαία λωρίδα ήταν άδεια; Πόσες φορές έπρεπε να πέσεις στα φρένα, επειδή κάποιος πήγαινε στη μεσαία με λιγότερα από το όριο, ενώ στη δεξιά λωρίδα δεν υπήρχε κάνεις; Είμαι σίγουρος ότι σου έχει τύχει αρκετές φορές και σε περίπτωση που προσπαθήσεις να βρεις το δίκιο σου θα σου απαντήσουν ότι εσύ είναι ο παράνομος κι ο επικίνδυνος! Όμως κάνουν λάθος!

Τα οχήματα πρέπει να κινούνται στη δεξιά λωρίδα​

Ο Κ.Ο.Κ είναι ξεκάθαρος και ειδικά στο άρθρο 16 αναφέρει ότι ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να oδηγεί πλησίoν τoυ δεξιoύ άκρoυ τoυ oδoστρώματoς, ακόμη και όταν oλόκληρo τo oδόστρωμα είναι ελεύθερo. Επίσης στο άρθρο 17 στην παράγραφο 6 αναφέρει ότι ο oδηγός, υπoχρεoύται μετά τo πρoσπέρασμα, να επαναφέρει τo όχημά τoυ πλησίoν τoυ δεξιoύ άκρoυ τoυ oδoστρώματoς, χωρίς κίνδυνo γιΆ αυτoύς πoυ πρoσπερνά.

Aν όμως κινείται σε oδόστρωμα με δύo τoυλάχιστoν λωρίδες κυκλoφoρίας ανά κατεύθυνση και πρoτίθεται να πρoσπεράσει περισσότερα από ένα oχήματα, μπoρεί να παραμείνει στη λωρίδα πoυ χρησιμoπoιεί για τo πρoσπέρασμα, αν η ενέργειά τoυ αυτή δεν πρoκαλεί δυσχέρεια στoυς oδηγoύς ταχύτερων oχημάτων πoυ τoν πλησιάζoυν από πίσω. Αρά η δεξιά λωρίδα δεν είναι μόνο για ομορφιά ή για τα βαριά οχήματα. Είναι η λωρίδα που είμαστε υποχρεωμένοι να κινούμαστε σε περίπτωση που δεν υπάρχει όχημα μπροστά μας που κινείται αργά ή αφού προσπεράσουμε να ξαναμπούμε σε αυτήν.

Νεύρα και συμφόρηση προκαλούν όσοι κινούνται αργά στη μεσαία​

Το να κινείται κάποιος αργά στη μεσαία λωρίδα, ενώ στην δεξιά δεν υπάρχει άλλο όχημα, δεν είναι μόνο επικίνδυνο για αυτούς που ακολουθούν, αλλά διαταράσσει και την κυκλοφορία. Σκέψου να είσαι στην μεσαία με 110 χλμ./ώρα σε δρόμο ταχείας και ο μπροστά σου να πηγαίνει με 90, ενώ η δεξιά είναι άδεια.

Θα αναγκαστείς ή να πέσεις στα φρένα ή να προσπεράσεις από αριστερά, όπου ενδεχομένως να έρχονται οχήματα με περισσότερα χιλιόμετρα και με τη σειρά τους θα αναγκαστούν κι αυτά να κόψουν ελαφρώς ταχύτητα. Γενικά δημιουργείται μια αλυσιδωτή αντίδραση, επειδή κάποιος δεν έχει διάθεση να ακολουθήσει το Κ.Ο.Κ και νομίζει ότι ο δρόμος του ανήκει.

Το ανώτατο όριο δεν σημαίνει απαραίτητα κι αριστερή λωρίδα​

Επίσης ένα λάθος που κάνουν αρκετοί οδηγοί είναι, ότι επειδή πηγαίνουν με το ανώτατο επιτρεπτό όριο ταχύτητας πιστεύουν ότι έχουν το δικαίωμα να κάτσουν αριστερά, ανεξαρτήτως τι γίνεται πίσω τους. Αυτό είναι παράνομο! Όχι ότι όσοι υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας δεν είναι, αλλά ο Κ.Ο.Κ λέει ξεκάθαρα ότι οι λωρίδες πλην της δεξιάς είναι μονό για προσπέραση. Οπότε αν η μεσαία είναι ελεύθερη και κάποιος πηγαίνει στην αριστερή ακόμα και με το όριο, τότε αυτός είναι ο λάθος.

Παράνομος ο «αργός» της μεσαίας κι όχι αυτός που τον προσπερνάει από δεξιά​

Τέλος αν κάποιος επιμένει να πηγαίνει αργά στη μεσαία λωρίδα κι εσύ τον προσπεράσεις από τα δεξιά, δεν είσαι εσύ ο παράνομος. Συγκεκριμένα ο ο Κ.Ο.Κ αναφέρει στο Αρθρο 17 παράγραφος 8 αναφέρει: «α) Σε μoνόδρoμoυς και oδoύς διπλής κατεύθυνσης, πoυ υπάρχoυν δύo τoυλάχιστoν λωρίδες κυκλoφoρίας, κατά κατεύθυνση, μέσα σε κατoικημένες περιoχές και τρεις εκτός αυτών, διαχωριζόμενες με κατά μήκoς διαγραμμίσεις, επιτρέπεται η κυκλoφoρία σε παράλληλες σειρές (στoίχoυς). », ενώ συνεχίζει «γ) Στην περίπτωση που προβλέπεται στο εδάφιο α΄ της παρούσας παραγράφου, ο προβλεπόμενος τρόπος οδήγησης δε θεωρείται ότι αποτελεί προσπέρασμα κατά την έννοια του παρόντος άρθρου. Η διάταξη της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού παραμένει εφαρμόσιμη».

Αρά σύμφωνα με το Κ.Ο.Κ παράνομος είναι αυτός που πηγαίνει αργά στη μεσαία ή αριστερή λωρίδα και δεν επιχειρεί προσπέραση κι όχι εσύ που «αναγκαστικά» τον περνάς από δεξιά. Δυστυχώς το συγκεκριμένο φαινόμενο δεν συναντάται σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες ή ηλικίες. Γίνεται από πολύ κόσμο επειδή πιστεύουν ότι αυτό είναι το σωστό και το ασφαλές, αδιαφορώντας για το τι γίνεται γύρω τους. Αν θέλουμε να μιλήσουμε για οδηγική παιδεία ας ξεκινήσουμε από τα βασικά και τον σεβασμό προς τους άλλους οδηγούς.

Πηγη www.mototriti.gr
 

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.513
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη

Αν θες να πας αργά, κάτσε δεξιά! Δεν είναι τόσο δύσκολο!​


View attachment 51223


Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή! Η δεξιά λωρίδα δεν είναι μονό για φορτηγά και κάνεις δεν είναι υποχρεωμένος να πέφτει στα φρένα, επειδή κάποιος έχει «καβατζώσει» τη μεσαία ή ακόμα χειρότερα την αριστερή και πηγαίνει με το πάσο του. Αυτός είναι ο παράνομος κι όχι αυτός που θα τον προσπεράσει ακόμα κι από δεξιά.

Πόσες φορές σε ταξίδι έχεις αναγκαστεί να περάσεις κάποιον από δεξιά επειδή είχε πιάσει την αριστερή και προχωρούσε με το πάσο του ή ακόμα και με το ανώτατο όριο, ενώ η μεσαία λωρίδα ήταν άδεια; Πόσες φορές έπρεπε να πέσεις στα φρένα, επειδή κάποιος πήγαινε στη μεσαία με λιγότερα από το όριο, ενώ στη δεξιά λωρίδα δεν υπήρχε κάνεις; Είμαι σίγουρος ότι σου έχει τύχει αρκετές φορές και σε περίπτωση που προσπαθήσεις να βρεις το δίκιο σου θα σου απαντήσουν ότι εσύ είναι ο παράνομος κι ο επικίνδυνος! Όμως κάνουν λάθος!

Τα οχήματα πρέπει να κινούνται στη δεξιά λωρίδα​

Ο Κ.Ο.Κ είναι ξεκάθαρος και ειδικά στο άρθρο 16 αναφέρει ότι ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να oδηγεί πλησίoν τoυ δεξιoύ άκρoυ τoυ oδoστρώματoς, ακόμη και όταν oλόκληρo τo oδόστρωμα είναι ελεύθερo. Επίσης στο άρθρο 17 στην παράγραφο 6 αναφέρει ότι ο oδηγός, υπoχρεoύται μετά τo πρoσπέρασμα, να επαναφέρει τo όχημά τoυ πλησίoν τoυ δεξιoύ άκρoυ τoυ oδoστρώματoς, χωρίς κίνδυνo γιΆ αυτoύς πoυ πρoσπερνά.

Aν όμως κινείται σε oδόστρωμα με δύo τoυλάχιστoν λωρίδες κυκλoφoρίας ανά κατεύθυνση και πρoτίθεται να πρoσπεράσει περισσότερα από ένα oχήματα, μπoρεί να παραμείνει στη λωρίδα πoυ χρησιμoπoιεί για τo πρoσπέρασμα, αν η ενέργειά τoυ αυτή δεν πρoκαλεί δυσχέρεια στoυς oδηγoύς ταχύτερων oχημάτων πoυ τoν πλησιάζoυν από πίσω. Αρά η δεξιά λωρίδα δεν είναι μόνο για ομορφιά ή για τα βαριά οχήματα. Είναι η λωρίδα που είμαστε υποχρεωμένοι να κινούμαστε σε περίπτωση που δεν υπάρχει όχημα μπροστά μας που κινείται αργά ή αφού προσπεράσουμε να ξαναμπούμε σε αυτήν.

Νεύρα και συμφόρηση προκαλούν όσοι κινούνται αργά στη μεσαία​

Το να κινείται κάποιος αργά στη μεσαία λωρίδα, ενώ στην δεξιά δεν υπάρχει άλλο όχημα, δεν είναι μόνο επικίνδυνο για αυτούς που ακολουθούν, αλλά διαταράσσει και την κυκλοφορία. Σκέψου να είσαι στην μεσαία με 110 χλμ./ώρα σε δρόμο ταχείας και ο μπροστά σου να πηγαίνει με 90, ενώ η δεξιά είναι άδεια.

Θα αναγκαστείς ή να πέσεις στα φρένα ή να προσπεράσεις από αριστερά, όπου ενδεχομένως να έρχονται οχήματα με περισσότερα χιλιόμετρα και με τη σειρά τους θα αναγκαστούν κι αυτά να κόψουν ελαφρώς ταχύτητα. Γενικά δημιουργείται μια αλυσιδωτή αντίδραση, επειδή κάποιος δεν έχει διάθεση να ακολουθήσει το Κ.Ο.Κ και νομίζει ότι ο δρόμος του ανήκει.

Το ανώτατο όριο δεν σημαίνει απαραίτητα κι αριστερή λωρίδα​

Επίσης ένα λάθος που κάνουν αρκετοί οδηγοί είναι, ότι επειδή πηγαίνουν με το ανώτατο επιτρεπτό όριο ταχύτητας πιστεύουν ότι έχουν το δικαίωμα να κάτσουν αριστερά, ανεξαρτήτως τι γίνεται πίσω τους. Αυτό είναι παράνομο! Όχι ότι όσοι υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας δεν είναι, αλλά ο Κ.Ο.Κ λέει ξεκάθαρα ότι οι λωρίδες πλην της δεξιάς είναι μονό για προσπέραση. Οπότε αν η μεσαία είναι ελεύθερη και κάποιος πηγαίνει στην αριστερή ακόμα και με το όριο, τότε αυτός είναι ο λάθος.

Παράνομος ο «αργός» της μεσαίας κι όχι αυτός που τον προσπερνάει από δεξιά​

Τέλος αν κάποιος επιμένει να πηγαίνει αργά στη μεσαία λωρίδα κι εσύ τον προσπεράσεις από τα δεξιά, δεν είσαι εσύ ο παράνομος. Συγκεκριμένα ο ο Κ.Ο.Κ αναφέρει στο Αρθρο 17 παράγραφος 8 αναφέρει: «α) Σε μoνόδρoμoυς και oδoύς διπλής κατεύθυνσης, πoυ υπάρχoυν δύo τoυλάχιστoν λωρίδες κυκλoφoρίας, κατά κατεύθυνση, μέσα σε κατoικημένες περιoχές και τρεις εκτός αυτών, διαχωριζόμενες με κατά μήκoς διαγραμμίσεις, επιτρέπεται η κυκλoφoρία σε παράλληλες σειρές (στoίχoυς). », ενώ συνεχίζει «γ) Στην περίπτωση που προβλέπεται στο εδάφιο α΄ της παρούσας παραγράφου, ο προβλεπόμενος τρόπος οδήγησης δε θεωρείται ότι αποτελεί προσπέρασμα κατά την έννοια του παρόντος άρθρου. Η διάταξη της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού παραμένει εφαρμόσιμη».

Αρά σύμφωνα με το Κ.Ο.Κ παράνομος είναι αυτός που πηγαίνει αργά στη μεσαία ή αριστερή λωρίδα και δεν επιχειρεί προσπέραση κι όχι εσύ που «αναγκαστικά» τον περνάς από δεξιά. Δυστυχώς το συγκεκριμένο φαινόμενο δεν συναντάται σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες ή ηλικίες. Γίνεται από πολύ κόσμο επειδή πιστεύουν ότι αυτό είναι το σωστό και το ασφαλές, αδιαφορώντας για το τι γίνεται γύρω τους. Αν θέλουμε να μιλήσουμε για οδηγική παιδεία ας ξεκινήσουμε από τα βασικά και τον σεβασμό προς τους άλλους οδηγούς.

Πηγη www.mototriti.gr
Πολύ μεγάλο θέμα αυτό, που δυστυχώς οι άσχετοι δεν γνωρίζουν το συγκεκριμένο που είναι από τα βασικά θέματα του Κ.Ο.Κ
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Ποιος φταίει που κάποιοι οδηγοί είναι ακόμα επικίνδυνοι;​

Screenshot_1324d (1).jpg

Τελικά μήπως για τις παραβιάσεις του Κ.Ο.Κ. που προκαλούν δυστυχήματα δεν ευθύνεται αποκλειστικά η έλλειψη οδηγικής παιδείας, αλλά το πρόβλημα είναι εμποτισμένο μέσα σε ολόκληρη την κοινωνία;

Η κοινωνική αποδοχή κι ο «ωχαδερφισμός»​

Ο καθένας είναι υπεύθυνος για τις πράξεις αλλά η κοινωνική αποδοχή της κακής συμπεριφοράς είναι η αρχή του προβλήματος. Η κύρια αλλαγή που πέτυχαν οι χώρες της Ε.Ε ώστε να περιορίσουν το ποσοστό θνησιμότητας από δυστυχήματα στην άσφαλτο, αφορούσε την περιθωριοποίηση της κακής συμπεριφοράς, ανάγοντάς την σε αντικοινωνική. Παραδείγματος χάρη για τους ¶γγλους η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ είναι τόσο αντικοινωνική και εγκληματική όσο η τρομοκρατία. Όταν ολόκληρη η κοινωνία αντιμετωπίζει με αυτόν τον τρόπο τέτοιες ενέργειες, οι πιθανότητες ένας οδηγός να συμπεριφέρεται με αυτόν τον τρόπο είναι μηδαμινές. Γίνεται δακτυλοδεικτούμενος με την αρνητική έννοια και σε κανέναν δεν αρέσει αυτό.

Στη Ελλάδα ακόμα λέμε δικαιολογίες​

Μάλιστα σε ολόκληρη τη Βρετανία και σε λιγότερο από μια 5ετία, αντίστοιχες νοοτροπίες κρίθηκαν ως απαράδεκτες και στιγματίστηκαν ως αντικοινωνικές με αποτέλεσμα να «απομονωθούν» οι παραβάτες και να περιοριστούν σε μεγάλο βαθμό. Εκτός από την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, συμπεριφορές που πλέον θεωρούνται αντικοινωνικές είναι η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, της πινακίδας του SΤΟP και η ανάποδη είσοδο σε μονόδρομο. Στη Ελλάδα, αν κι όλα τα παραπάνω έχουν αρχίσει ειδικά από τους πιο νέους οδηγούς να θεωρούνται απαράβατα, υπάρχουν ακόμα οι «δικαιολογίες» που χρησιμοποιούν αρκετοί ώστε να δικαιολογηθούν.

Πόσες φορές δεν έχουμε ακούσει διάφορους τύπους να λένε ότι δεν πειράζει να πιουν λίγο παραπάνω γιατί το σπίτι είναι αρκετά κοντά ή ότι «έκαψαν» ένα κόκκινο φανάρι γιατί ήταν μόνοι στο δρόμο; Αυτές οι φθηνές προφάσεις ουσιαστικά ακυρώνουν τη δυνατότητα να χαρακτηριστεί κάποιος επικίνδυνος ή ακόμα και αντικοινωνικός. Όμως αυτές οι δικαιολογίες είναι που μέχρι και πρόσφατα δεν άφηνα να μειωθούν τα δυστυχήματα στην Ελλάδα.

Η Ευρώπη κάνει βήματα για τη μείωση των δυστυχημάτων και εμείς πετάμε χαρταετό​

Το πόσο είμαστε άξιοι της μοίρας μας φάνηκε από το 2000, όπου οι χώρες της Ε.Ε. συμφώνησαν να καταπολεμήσουν τον αριθμό των θανάτων στην άσφαλτο, θέτοντας σαν μεγάλο στόχο να μειώνουν κατά 50% τα δυστυχήματα κάθε μια δεκαετία έως το 2020.
Σχεδόν όλες οι χώρες του βορρά έπιασαν το συγκεκριμένο στόχο και μάλιστα τη δεκαετία 2010-2020, ο συνολικός αριθμός τροχαίων δυστυχημάτων στην Ε.Ε. μειώθηκε κατά 36%.

Η Ελλάδα όμως ακόμα προσπαθεί! Ειδικά την πρώτη δεκαετία (2000-2010) είχαμε από τα μικρότερα ποσοστά στη μείωση των δυστυχημάτων και παρόλο που την τελευταία 10ετία έχουμε κάνει άλματα (μείωση πάνω από 54%), κάτι που όπως προείπαμε οφείλεται και στους νέους οδηγούς που έχουν ξεφύγει ως ένα βαθμό από τη νοοτροπία ότι ο δρόμος τους ανήκει, ακόμα είμαστε πίσω σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη. Μάλιστα το 2018 είχαμε το τρίτο υψηλότερο ποσοστών θανάτων όπου ενεπλάκησαν μοτοσυκλέτα στην Ε.Ε. με 27,1%.

Συμπεριφορές που θα πρέπει να θεωρούνται αντίστοιχες με δολοφονία​

Θα πρέπει όλοι μας να «φυτέψουμε» στο DNA μας και να το περάσουμε στη νέα γενιά, ότι οτιδήποτε μπορεί να προκαλέσει θάνατο είναι αντικοινωνικό. Στο δρόμο αυτό μεταφράζεται σε επικίνδυνη οδήγηση, κόντρες, αλκοόλ, «καμένες» πινακίδες κυκλοφορίας, ενασχόληση με το κινητό, παραβίαση κόκκινου, υπερβολική ταχύτητα και παράνομες προσπεράσεις.

Πηγη www.mototriti.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Τελικά δίνουμε σημασία στις πινακίδες του Κ.Ο.Κ;​

pinakides_d (1).jpg

Διαβάζουμε και μαθαίνουμε πάνω από 280 πινακίδες όταν πάμε να δώσουμε για δίπλωμα, αλλά στην πραγματικότητα πόσο τις προσέχουμε και κατά πόσο τις ακολουθούμε;

Στενό οικογενειακό μου πρόσωπο πριν λίγο καιρό είχε μπει στη διαδικασία για να βγάλει δίπλωμα και δεν ήταν λίγες οι φορές που ερχόταν να του εξηγήσω τι σημαίνει κάποια πινακίδα και να με ρωτήσει πως μπορείς να τις θυμάται πιο εύκολα. Πραγματικά έμεινα εκπληκτικός όταν ξαναθυμήθηκα πόσα σήματα σήμανσης υπάρχουν και πόσα από αυτά δεν τα έχουμε δει πότε στο δρόμο ή πλέον μας περνάνε απαρατήρητα, αφού τα έχουμε κάνει καθημερινότητας μας.

Τo STOP κυρίαρχος των πινακίδων​

Όμως τότε αναρωτήθηκα αν πραγματικά κοιτάμε τις πινακίδες. Δεν εννοώ το «STOP» που είναι ίσως η δεύτερη πιο σημαντική σήμανση στο δρόμο μετά τα φανάρια και βάζει σε τάξη οδηγούς κι αναβάτες, ενώ παίζει καθοριστικό ρόλο σε μια σύγκρουση. Μάλιστα σύμφωνα με έρευνα είναι η πιο αναγνωρίσιμη πινακίδα λόγω του οκτάγωνου σχεδιασμού της (η μοναδική με τέτοιο σχήμα) και σχεδόν όλοι οι χρήστες οχημάτων υπακούουν στην εντολή της.

Καίνε τα απαγορευτικά γιατί βαριούνται​

Αναφέρομαι σε όλες τις άλλες, ακόμα και σε αυτές που δηλώνουν μονόδρομο ή απαγόρευση. Πόσες φορές αναγκάστηκες να τραβηχτείς στην άκρη του δρόμου, επειδή κάποιος ασυνείδητος αποφάσισε να πάει ανάποδα γιατί βαριόταν να κάνει το τετράγωνο και στο τέλος στην «είπε» κιόλας. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα κάτω από το σπίτι μου, όπου πριν μερικές εβδομάδες μπήκαν πινακίδες που δηλώνουν ότι ο δρόμος πλέον είναι μόνο μιας κατευθύνσεως, ενώ ήταν διπλής για πάνω από 30 χρόνια. Μπορεί το συνεργείο που τις τοποθέτησαν να έβαλε μια τεράστια Ρ-28 (απαγορεύεται η δεξιά στροφή) και 2 ακόμα πιο μεγάλες P-7 (απαγορεύεται η είσοδος σε όλα τα οχήματα), αλλά οι οδηγοί και ειδικότερα οι μόνιμοι κάτοικοι τις έχουν γράψει στα παλιά τους τα παπούτσια, με αποτέλεσμα κάθε μέρα να υπάρχει τουλάχιστον μια διαμάχη για το ποιος πρέπει να κάνει πίσω.

Όρια που δεν θα τα σεβόταν ούτε ο ίδιος που τα έβαλε​

Πολλά όρια ταχύτητας είναι απαρχαιωμένα και δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, με αποτέλεσμα αναβάτες και οδηγοί να μην τους δίνουν σημασία. Φαίνεται αστείο να βάζεις μέγιστη ταχύτητα τα 60 χλμ./ώρα σε ανοιχτή καμπή σε αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και διάζωμα στη μέση. Το 99,99% των οχημάτων απλά θα την αγνοήσει και θα συνεχίσει το ταξίδι με ρυθμό σίγουρα παράνομο. Ακόμα και στη πόλη, μπορεί το όριο των 30 χ.α.ω σωστά να υπάρχει σε κάποιες περιοχές για την ασφάλεια των κατοίκων και των οδηγών, αλλά κανείς δεν το τηρεί.

Χάνει τη σημαντικότητα στο υποσυνείδητο των οδηγών​

Όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα η σήμανση να χάνει τη δυναμική της και τη σημαντικότητα της και οι οδηγοί να την «υπακούουν» επιλεκτικά, με ότι συνέπεια μπορεί να έχει αυτό στην καθημερινότητα και στην ίδια τη ζωή μας! Σε όσα αναφέραμε μέχρι στιγμής βάλτε και στην εξίσωση τις πινακίδες που δεν φαίνονται από τα δέντρα, τα γκράφιτι, τα αυτοκόλλητα ή τις άλλες πινακίδες και η κατάσταση γίνεται ακόμα χειρότερη. Πιστεύεις μπορεί να διορθωθεί;

Πηγη www.mototriti.gr
 
Top Bottom