Οικονομία ή γκάζια......

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.094
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Η οικονομία παίζει τεράστιο ρόλο στις ζωές μας τελευταία. Έτσι, έχει παρεισφρήσει και στον τομέα της οδήγησης, εκεί που ακόμη και ο αναβάτης ενός οικονομικού δικύκλου μπορεί να γλιτώσει επιπλέον χρήματα.

Ακόμη κι αν ακούγεται παράδοξο, υπάρχουν τρόποι να κάνετε την καθημερινή σας συμβίωση με μια μοτοσικλέτα ακόμη πιο οικονομική. Για να το επιτύχετε αυτό, πρέπει σε γενικές γραμμές να επικεντρώσετε σε δύο τομείς: την κατάσταση της μοτοσικλέτας σας και τον τρόπο οδήγησης.

Όσον αφορά στον πρώτο, μάλλον δεν χρειάζεται πολλές εξηγήσεις. Είναι λογική η σύνδεση της οικονομίας με την κατάσταση που βρίσκεται μια μοτοσικλέτα, καθώς ένα μοντέλο που δεν είναι σε άριστη κατάσταση θα καταναλώσει περισσότερο καύσιμο και θα δεχθεί μεγαλύτερης έκτασης φθορές, με αποτέλεσμα περισσότερες και πιο ακριβές επισκευές. Για το λόγο αυτό, η μοτοσικλέτα και κάθε κομμάτι του εξοπλισμού της πρέπει να είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, όχι μόνο για λόγους ασφάλειας, αλλά και οικονομίας.

Ο δεύτερος τομέας είναι αυτός της οδήγησης. Η χαλαρή οδήγηση και κυρίως αυτή που διαθέτει σταθερό ρυθμό, είναι σίγουρα πιο οικονομική. Φυσικά, δεν προτείνουμε οδήγηση με ενοχλητικά μικρές ταχύτητες -όσο κι αν αυτό αποδεικνύεται οικονομικό. Προτείνουμε οδήγηση με ρυθμό, αυτή που δεν χρειάζεται απότομες εναλλαγές ταχύτητας και κινήσεις πανικού.

Ρίξτε, λοιπόν, μια ματιά σε κάποιες χρήσιμες συμβουλές και ξεκινήστε την οικονομία!

· Φροντίστε η μοτοσικλέτα σας να βρίσκεται πάντα σε άριστη κατάσταση και τα ελαστικά σας να έχουν τη σωστή πίεση σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Όταν όλα λειτουργούν όπως πρέπει, μειώνεται όχι μόνο η πιθανότητα ζημιών και βλαβών, αλλά και η κατανάλωση καυσίμου. Μην αμελείτε, λοιπόν, τα προγραμματισμένα service σας.

· Ανακαλύψτε και ακολουθήστε τον οικονομικότερο δρόμο από το σπίτι στη δουλειά και από τη δουλειά στο σπίτι. Προσοχή: οικονομικότερος δεν σημαίνει απαραίτητα και συντομότερος. Αποφύγετε, αν μπορείτε, τους δρόμους με πολλή κίνηση και τις διαδρομές με πολλά φανάρια, ώστε να αποφευχθεί όσο το δυνατόν περισσότερο το ενδεχόμενο να μένετε ακινητοποιημένοι με τον κινητήρα αναμμένο.

· Οδηγήστε σταθερά και με ρυθμό, χωρίς να αναγκάζεστε να επιταχύνετε ή να φρενάρετε απότομα. Με αυτόν τον τρόπο θα γλιτώσετε αρκετό καύσιμο, αποφεύγοντας τις απότομες αλλαγές ταχύτητας.

· Με την ίδια λογική, μην βιάζεστε να φτάσετε πρώτοι σε ένα κόκκινο φανάρι, αφού, ούτως ή άλλως, θα αναγκαστείτε να περιμένετε.

· Βασιστείτε λιγότερο στο "φρένο" του κινητήρα και χρησιμοποιήστε το μόνο όταν το κρίνετε απαραίτητο.

· Αναζητήστε το οικονομικότερο βενζινάδικο. Δεν χρειάζεται να τρέχετε από τη μια άκρη της πόλης στην άλλη για να το βρείτε, απλά κάντε μια έρευνα αγοράς στη γειτονιά σας, αλλά και στη διάρκεια των συχνών διαδρομών σας.

· Το να αρκείστε στην κάποιων ετών μοτοσικλέτα σας και να μην αγοράζετε κατ´ εξακολούθηση κάποιο νέο μοντέλο, είναι σίγουρα μια επιτυχημένη οικονομική στρατηγική. Ωστόσο, έχετε υπόψη σας ότι μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, η παλαιότερη μοτοσικλέτα σας μπορεί να γίνει ακριβότερη στη χρήση της, όσον αφορά στις επισκευές, στα ανταλλακτικά και στην κατανάλωση.

· Μάθετε να κάνετε μόνοι σας ορισμένες μικροεπισκευές ή ρυθμίσεις, προκειμένου να εξοικονομείτε κάποια χρήματα, όπως είναι η ρύθμιση της αλυσίδας, η αντικατάσταση ενός σπασμένου φλας ή η αλλαγή λαδιών. Φυσικά, συνιστούμε να μη δοκιμάσετε διαδικασίες που δεν γνωρίζετε ή δεν είστε σίγουροι ότι μπορείτε να πραγματοποιήσετε.



Πηγή: http://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/8-tips-oikonomikhs-odhghshs-Eksoikonomhste-xrhmata-twra_99085.asp#ixzz4e7sfX4gA
 

chrisf

member
Δημοσιεύσεις
1.063
Ηλικία
44
Περιοχή
Petroupolis Athens
Μοτοσυκλέτα
suzuki bandit 650 s 2009
Όνομα
Χρήστος
Οδηγία νούμερο 1:ΔΕΝ αγοράζουμε ευρωπαϊκό μηχανάκι!

Στάλθηκε από το SM-A310F μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Κάθε μέρα οικονομία ή γκάζια όποτε γουστάρεις;​

gkazia_oikonomia_28102021.jpg

Μπορεί οι νέοι κινητήρες με τα πολλά άλογα να είναι ελκυστικοί, όμως με την τιμή της βενζίνης στα ύψη, η διαφορά στις επιδόσεις κοστίζει ακόμα και τώρα αρκετά. Εσύ κοιτάς την κατανάλωση ή κυνηγάς μονάχα τις επιδόσεις;​

Μήπως η τιμή της βενζίνης άλλαξε τον τρόπο που σκεφτόμαστε; Κάποτε αγοράζαμε χωρίς πολύ σκέψη όσες επιδόσεις άντεχε η τσέπη μας, τώρα όμως ο λογαριασμός έρχεται μετά. Τι άλλαξε λοιπόν στον τρόπο που διαλέγουμε μοτοσυκλέτα; Τη γρήγορη ή την οικονομική;

Αν κοιτάζεις την κατανάλωση κερδίζεις 35 ευρώ το μήνα
Κάνοντας πρόχειρους υπολογισμούς, το 1 λίτρο καυσίμου κάθε 100 χιλιόμετρα, αντιστοιχεί σε 150 λίτρα το χρόνο, το οποίο μεταφράζεται σε σχεδόν 240 ευρώ επιβάρυνση στη βενζίνη. Σε βάθος πενταετίας φτάνει τα 1200 ευρώ. Αξίζει για να έχεις καλύτερες επιδόσεις; Η πρώτη σκέψη σε οδηγεί στο να πάρεις το μεγαλύτερο μοντέλο με το δυνατότερο μοτέρ. Αυτό που δεν βάζεις στην εξίσωση είναι ότι το γκάζι είναι γλυκό και πως θα το κυνηγάς περισσότερο. Έτσι το 1 λίτρο που αναφέραμε πιο πάνω μπορεί άνετα να γίνει 2 ή ακόμα και 3 λίτρα στην πράξη. Η διαφορά στο καύσιμο ανά έτος μπορεί να φτάσει στα 720 ευρώ, δηλαδή σχεδόν 2 παραπάνω γεμίσματα του ρεζερβουάρ το μήνα.

Τα άλογα κοστίζουν περίπου 130-140 ευρώ το ένα
Στο κυνήγι της μεγαλύτερης ιπποδύναμης, αυξάνεται εξίσου και η τιμή απόκτησης ενός μοντέλου. Η αναλογία τιμής ανά ίππο μας δείχνει ότι κάθε άλογο κοστίζει κατά μέσο όρο 140 ευρώ, που σημαίνει ότι αν θέλουμε 10 ίππους περισσότερους και κατά συνέπεια καλύτερες επιδόσεις, η επιβάρυνση θα φτάσει περίπου τα 1400 ευρώ. Οι επιδόσεις δεν κοστίζουν μόνο σε καύσιμο και κατανάλωση, αλλά βαραίνουν την τσέπη του αναβάτη και κατά την αγορά του μοντέλου.

Χρυσή τομή οι μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού
Δύσκολα αλλάζει η συνήθεια που βάζει το πάθος πρώτο κατά την αγορά. Στην επιλογή ενός μοντέλου με 70 ή ενός άλλου με 100 ίππους, η προτίμηση για το δεύτερο είναι σχεδόν βέβαιη. Είναι σίγουρο όμως ότι θα καίει και περισσότερο. Η ισχυρότερη απόδοση του κινητήρα με τους περισσότερους ίππους, δεν θα έπρεπε να μας παρασύρει. Όσο οικονομικό και να είναι ένα γρήγορο μοντέλο, συγκριτικά με 5 ή και 10 χρόνια πριν, σίγουρα στοιχίζει παραπάνω σε καύσιμο, απ ότι ένα άλλο μοντέλο με μικρότερο κινητήρα. Μπορεί να θέλουμε 100 ίππους, όμως και οι 70 είναι επαρκέστατοι και φυσικά καίνε λιγότερο. Το θέμα είναι πόσες επιδόσεις είμαστε διατεθειμένοι να θυσιάσουμε ώστε να πετύχουμε μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Οι μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού καταφέρνουν να πετύχουν την απόλυτη ισορροπία μεταξύ κατανάλωσης και επιδόσεων.

Η μοτοσυκλέτα είναι σπορ απόλαυσης και ως τέτοιο δεν καλουπώνεται
Η κατανάλωση στις μοτοσυκλέτες δεν ενδιαφέρει καν τους πολλούς. Αποτελεί ένα όχημα αναψυχής και μια έννοια σαν την «μέση κατανάλωση καυσίμου» για ένα δίκυκλο δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία. Αρκετοί αναβάτες κάνουν λόγο για… κατάντια, όταν η μέτρηση κατανάλωσης σε μοτοσυκλέτα ή δίκυκλο πέσει στο τραπέζι της συζήτησης. Αυτό καταδεικνύει ότι από την μία, για πολλούς χρήστες του δρόμου η μοτοσυκλέτα είναι ένα «εξ ορισμού οικονομικό» όχημα, από την άλλη συνοδεύεται από επιχειρήματα περί της μοτοσυκλέτας ως «όχημα οδηγικής απόλαυσης, στο οποίο δεν έχει νόημα να μετρήσεις πόσα καίει, αφού το ευχαριστιέσαι».

Πηγη www.mototriti.gr
 
Τελευταία επεξεργασία:

Panos76

well know member
Δημοσιεύσεις
2.081
Ηλικία
48
Περιοχή
Παιανία
Μοτοσυκλέτα
Honda NC 750 Integra 2016
Yamaha crypton-x 2011
Όνομα
Panos
Σήμερα το πρωί ένας φίλος, χωρίς να το σκεφτεί καθόλου πούλησε transalp 650 για 2.500€ κ πήρε varadero με 3 χιλιάρικα.
Δεν μου είπε χρονολογία, αλλά πως έχει λίγα χιλιόμετρα κ πως ήταν ευκαιρία που δεν έπρεπε να χάσει.
Εκ των υστέρων κ ενώ την έχει πάει για service, αναρωτιέται τι κατανάλωση θα έχει στην πόλη κ εκτός αυτής.
Την έχει πάει μόνο μια κοντινή βόλτα.
Υπάρχει κάποιος με ανάλογη εμπειρία σε varadero?
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Σήμερα το πρωί ένας φίλος, χωρίς να το σκεφτεί καθόλου πούλησε transalp 650 για 2.500€ κ πήρε varadero με 3 χιλιάρικα.
Δεν μου είπε χρονολογία, αλλά πως έχει λίγα χιλιόμετρα κ πως ήταν ευκαιρία που δεν έπρεπε να χάσει.
Εκ των υστέρων κ ενώ την έχει πάει για service, αναρωτιέται τι κατανάλωση θα έχει στην πόλη κ εκτός αυτής.
Την έχει πάει μόνο μια κοντινή βόλτα.
Υπάρχει κάποιος με ανάλογη εμπειρία σε varadero?
Στα 3 χιλιαρικα θαναι σιγουρα mk2, 6ταχυτο μεν, χωρις αισθητηρα Λ δε.
Φιλος που απο αφρικα πηγε σε ΜΚ3 με Λ (καιει λιγοτερο), εντος πολης ηταν στα 7.5 λιτρα
Εκτος μεχρι τα 140 ηταν οικονομικο
Απο κει και πανω εκαιγε πολυ, δηλ αν το ταξιδευε με 160 εφτανε μεχρι και 8 λιτρα
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Οδηγός οικονομικής οδήγησης μοτοσυκλέτας​

Λίγο από ‘δω, λίγο από ‘κει – ιδού η οικονομία

Δεν είναι ένα, ούτε δύο, αλλά πολλά τα κόλπα και τα tips που μπορούν να κάνουν τη ζωή μας και τη χρήση μιας μοτοσυκλέτας οικονομικότερη. Δεδομένου ότι η περίοδος που διανύουμε δεν είναι και η καλύτερη, αυτό άρθρο θα βοηθήσει άμεσα πολλούς συνάδελφους αναβάτες στην καθημερινότητά τους, αλλά και μακροπρόθεσμα.

Ο πρώτος κανόνας της οικονομίας όσον αφορά τους δυο τροχούς λέει πως αν τα χρήματα που διαθέτουμε δεν αρκούν για μια καινούργια μοτοσυκλέτα, τότε υποχρεωτικά θα κινηθούμε στον χώρο των μεταχειρισμένων. Δυο είναι οι δρόμοι: οι ιδιωτικές αγγελίες και τα καταστήματα μοτοσυκλετών.

Αν δεν μας φτάνουν τα χρήματά μας για το 650άρι που θα επιθυμούσαμε ιδανικά να αγοράσουμε, τότε… προτιμάμε ένα 500 ή, στη χειρότερη των περιπτώσεων, κάνουμε υπομονή μέχρι τη στιγμή που θα συγκεντρώσουμε το ποσό για μια μοτοσυκλέτα μεγαλύτερου κυβισμού.

Όσο κι αν θα θέλαμε κάτι ισχυρότερο, ένα 500άρι είναι “ό,τι πρέπει” για χρήση μέσα στην πόλη, αλλά και για διαδρομές εκτός αυτής και για ταξίδια… αρκεί να μην έχουμε την απαίτηση να ταξιδεύουμε με δεύτερο άτομο στη σέλα, φορτωμένοι και με 170 km/h (παραδείγματος χάρη), γιατί αυτό δεν μπορεί να συμβεί εύκολα.

Ακολουθεί λίστα με “Τα 4 Αν” της οικονομίας πάνω σε δύο τροχούς

Αν μπορούμε, ανταλλάσουμε απευθείας την παλιά μας μοτοσυκλέτα με μια καινούργια, αρκεί ο έμπορος που δέχεται την ανταλλαγή να μας προσφέρει μια καλή τιμή. Αν η τιμή που προτείνει δεν μας συμφέρει, τότε πουλάμε τη μοτοσυκλέτα μας μόνοι μας σε κάποιον άλλον ιδιώτη.

Αν έχουμε τη δυνατότητα να αγοράσουμε καινούργια μοτοσυκλέτα και έχουμε συγκεντρώσει τα χρήματα, προτιμούμε να πληρώσουμε μετρητά, έτσι ώστε να πετύχουμε καλύτερη συμφωνία (είτε έκπτωση, είτε δώρα) κατά την αγορά της.

Αν θέλουμε να είμαστε βέβαιοι πως κάνουμε οικονομία και μετά από την αγορά μας, όσον αφορά το κόστος χρήσης και τα κόστη συντήρησης και ανταλλακτικών, τότε φτιάχνουμε μια λίστα με βασικά ανταλλακτικά, που έχουν τη μεγαλύτερη φθορά και αλλάζονται συχνά (δισκόπλακες, μανέτες, αλυσιδογράναζα, φίλτρο αέρα/λαδιού, τακάκια, κ.λπ.) και μαθαίνουμε τις τιμές των συγκεκριμένων ανά εταιρία, έτσι ώστε να γνωρίζουμε “πόσο θα μας κοστίζει” η μοτοσυκλέτα μας και μετά την αγορά.

Αν έχουμε τη δυνατότητα πάντα, επιλέγουμε το βενζινάδικο (ή τα βενζινάδικα) όπου βάζουμε βενζίνη και σε γενικές γραμμές ξέρουμε ότι είναι αξιόπιστα και οικονομικά. Αυτό σημαίνει πως δεν μας κλέβουν στην ποσότητα, αλλά και την ποιότητα του καυσίμου. Αν βρούμε τα βενζινάδικα αυτά, γινόμαστε σταθεροί πελάτες και δεν βάζουμε βενζίνη “όπου να’ ναι”.

Όταν κινούμαστε “κανονικά” και δεν βιαζόμαστε, τότε οδηγούμε ακολουθώντας κάποιες τεχνικές:

Οι απότομες εκκινήσεις στα φανάρια κάνουν τις εταιρίες που πουλάνε καύσιμα πλούσιες, κι εμάς ακριβώς το αντίθετο. Αφήνουμε την επιθετικότητα και την ανταγωνιστικότητά μας στο σπίτι και χρησιμοποιούμε τόσο γκάζι όσο πρέπει.

Στις εκκινήσεις δεν ανοίγουμε τέρμα το γκάζι. Μπορούμε να ξεκινήσουμε με τη μισή διαδρομή του, αυξομειώνοντας ελαφρά την ταχύτητά μας, διατηρώντας έναν σταθερό ρυθμό και ταχύτητα.

Όταν το φανάρι που πλησιάζουμε είναι κόκκινο, δεν περιμένουμε να κλείσουμε γκάζι λίγα μέτρα πριν την ακινητοποίησή μας, αλλά το κλείνουμε πολύ νωρίτερα και ρολάρουμε (τσουλάμε) προς αυτό για να φρενάρουμε προοδευτικά και ήρεμα.

Τα απότομα φρεναρίσματα της τελευταίας στιγμής επιβαρύνουν και τα τακάκια, αλλά και τα δισκόφρενά μας, όπως φυσικά και τα λάστιχα της μοτοσυκλέτας μας μακροπρόθεσμα.

Ακόμα κι αν κινούμαστε με σταθερή ταχύτητα (π.χ. 60-70 km/h), το γκάζι δεν το κρατάμε διαρκώς σταθερό. Κάνουμε μικρά κλεισίματα κι ανοίγματα ώστε να αυξομειώνεται – έστω και ελαφρά – η θερμοκρασία του κινητήρα καθώς κινούμαστε.
Όπου υπάρχει κατηφόρα, έστω και μικρή, μειώνουμε το άνοιγμα του γκαζιού και “ξεκουράζουμε” τον κινητήρα και τη μετάδοσή μας.

Απότομα ξεκινήματα-φρεναρίσματα, εκτός από το ότι δεν είναι ό,τι καλύτερο για την ασφάλειά μας… και την ασφάλεια των άλλων γύρω μας, είναι επίσης άχρηστα μέσα στην πόλη και δεν μας εγγυώνται ότι θα φτάσουμε νωρίτερα στη δουλειά μας. Τα φανάρια των δρόμων είναι ρυθμισμένα να ανάβουν και να σβήνουν με έναν συγκεκριμένο ρυθμό και θεωρούν ότι τα οχήματα κινούνται σε νόμιμες ταχύτητες πόλης.

Αν δεν μπορούμε να βρούμε τον συγχρονισμό των φαναριών στη διαδρομή μας ώστε να κινούμαστε “σερί, χωρίς σταματήματα” και κόκκινα φανάρια, τότε θα τρώμε χρόνο σε άχρηστες ακινητοποιήσεις με τον κινητήρα να δουλεύει ρελαντί.

Αν ξέρουμε ότι ένα κόκκινο φανάρι που περνάμε κάθε μέρα διαρκεί περισσότερο από τριάντα δευτερόλεπτα (το μετράμε από μέσα μας…) τότε σβήνουμε τον κινητήρα μας. Έτσι, και αυτός “ξεκουράζεται” και εμείς δεν μολύνουμε την ατμόσφαιρα χωρίς λόγο ή προσθέτουμε στην ηχορρύπανση.

Ποτέ δεν πατάμε φρένα καθώς έχουμε ανοικτό το γκάζι. Όσο περίεργο κι αν ακούγεται, είναι αρκετοί αυτοί που ακολουθούν αυτή την καταστροφική “τεχνική”, νομίζοντας ότι έτσι πηγαίνουν καλύτερα. Μερικοί το κάνουν κι από άγνοια.

Ξεφούσκωτα λάστιχα σημαίνει κυρίως τρία πράγματα: όχι ιδανική πρόσφυση ελαστικού με την άσφαλτο, άρα μεγαλύτερες αποστάσεις φρεναρίσματος, χειρότερο κράτημα συνολικά και ταχύτερη φθορά του πέλματός τους.

Παράλληλα, τα λάστιχα που δεν έχουν τις σωστές πιέσεις επιβαρύνουν έστω και ελαφρά την κατανάλωση καυσίμου… προς το χειρότερο φυσικά. Τα λάστιχα πρέπει να είναι φουσκωμένα στις προτεινόμενες από τον κατασκευαστή πιέσεις.

Πηγη https://motorbike.gr
 

Thanos_98

new member
Δημοσιεύσεις
32
Ηλικία
25
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Thanos
παν μέτρον άριστον! αν έχεις το σωστό εργαλείο μπορείς και να το πας τέρμα το γκάζι απλά να ξέρεις ποτε να το κάνεις και πότε να χαλαρώνεις λίγο. Εγώ με το tracer το ζορίζω τα σκ σε καμια εκδρομή αλλά μέσα στην πόλη το ρεγουλάρω και είμαι μια χαρά
 

parkaris

new member
Δημοσιεύσεις
92
Μοτοσυκλέτα
Cbf 125
Όνομα
-
Έλα πάρε.παρε 2 λίτρα κλειστό 2 λίτρα ανοιχτό πάρε παρεabcd
 
Top Bottom