Οδηγώντας όρθιος:

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Οδηγώντας όρθιος: τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνεις​

PERSONAL-ENDURO-1_4.jpg
Από τότε που ξεκίνησα το ταξίδι μου στον θαυμαστό κόσμο της μοτοσυκλέτας,παλεύω με μία από τις πιο βασικές δεξιότητες: το να οδηγείς όρθιος πάνω στην μοτοσυκλέτα. Κάθε φορά όμως που το δοκιμάζω, στην πρώτη δύσκολο στιγμή, φοβάμαι ότι θα πέσω και έτσι ξανακάθομαι στην σέλα. Σύμφωνα με τον Bret Tkacs, αυτές οι φορές που φοβάσαι και θέλεις να καθίσεις είναι οι φορές που πρέπει να κάνεις ακριβώς το αντίθετο: να οδηγήσεις όρθιος. Αντίθετα με αυτό που πιστεύεις, όταν υπάρχει ένα εύκολο κομμάτι στον δρόμο τότε μάλλον πρέπει να οδηγείς καθιστός παρά όρθιος.
Πάρα πολλές φορές έχω ακούσει ότι το βασικό πλεονέκτημα του να σηκώνεσαι όρθιος σε μία μοτοσυκλέτα είναι το ότι το κέντρο βάρους κατεβαίνει στους μαρσπιέδες. Αυτό το επιχείρημα δεν το κατάλαβα ποτέ! Εξ ορισμού, το να σηκώνεσαι όρθιος ψηλώνει το κέντρο βάρους σου, δεν το χαμηλώνει. Το πραγματικό όφελος όμως της στάσης αυτής είναι το ότι -όταν το κάνεις φυσικά σωστά- αποσυνδέεται το σώμα σου από την μοτοσυκλέτα. Με αυτόν τον τρόπο, επιτρέπει στην μοτοσυκλέτα να αναπηδά με τον τρόπο που αυτή θέλει ενώ παράλληλα τα πόδια σου και τα χέρια σου λειτουργούν ως πρόσθετες αναρτήσεις που απορροφούν τους κραδασμούς, όπως ακριβώς συμβαίνει στην ιππασία. Φυσικά, οι μαρσπιέδες στηρίζουν το βάρος σου αλλά η διαχείριση του σώματος σου από εσένα κάνει την δουλειά της μοτοσυκλέτας πιο εύκολη.

Να σημειωθεί ότι μέχρι τώρα δεν έχω αναφερθεί καθόλου στο τιμόνι. Το τιμόνι δεν πρέπει να έχει καμία σχέση με την στήριξη του σώματος σου. Ακριβώς δηλαδή αυτό που συμβαίνει και όταν κάθεσαι. Το τιμόνι δεν στηρίζει το σώμα. Ο Tkacs λέει ότι θα πρέπει να μπορείς να αφήσεις το τιμόνι οποιαδήποτε στιγμή ενώ είσαι όρθιος, στηρίζοντας τον εαυτό σου στα πόδια και πιέζοντας το ντεπόζιτο με τα γόνατα. Αυτό είναι πιθανώς ένα λάθος που κάνω συχνά.
Πέρα όμως από τα παραπάνω πλεονεκτήματα του να οδηγείς όρθιος, υπάρχει ένα πολύ σημαντικό: η δυνατότητα όρασης. Το να οδηγείς όρθιος σου δίνει πολύ καλύτερη αντίληψη του δρόμου που έχεις μπροστά σου και μπορείς να “διαβάσεις” πολύ καλύτερα το οδόστρωμα.

Δείτε το βίντεο του Bret Tkacs για να καταλάβετε τι λάθη κάνετε:



Πηγη https://motoria.gr

ΥΓ Don’t try this at hone
 
Τελευταία επεξεργασία:

Διαμαντής

new member
Δημοσιεύσεις
75
Ηλικία
54
Περιοχή
Ελλάδα
Όνομα
Διαμαντής
Η ορθια οδηγηση κουραζει. Σηκωνομαι σε σμπαραλια χωματοδρομο για να γλυτωσω τη μεση μου αλλα οχι για πολυ. Εργοστασιακοι μασπιεδες και 105 kg σωματικο βαρος δεν πανε μαζι. Ορθιος κλειδωνω το ντεποζιτο με τα γονατα και στριβω με αυτα. Το τιμονι για τις λεπτομερειες μεχρι 5 m. 5 - 25 χαραξη ακολουθουμενου ιχνους. Γενικα το ορθιο αμα το δουλεψει κανεις κανει θαυματα στα δυσκολα. Αλλα θελει δουλεια.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

chris-birch-adventure-bike-clinic-9.jpg

Συμβουλές για οδήγηση εκτός δρόμου​

  • Μην κρέμεσαι από το τιμόνι, πιάσ’ το σαν να πιάνεις αυγά
  • Άσε τη μηχανή να σε πηγαίνει, κινήσου μαζί της όχι αντίθετα από αυτή
  • Άσε ήσυχο τον συμπλέκτη, όταν κατεβαίνεις μία απότομη κατηφόρα μην τον ακουμπάς, άσε τη μηχανή με ταχύτητα για να έχεις περισσότερη σταθερότητα
  • Διάλεξε τις δικές σου γραμμές, ακόμα και όταν ακολουθείς έναν έμπειρο αναβάτη, δεν έχεις τις ίδιες ικανότητες με αυτόν ούτε το ίδιο σχέδιο
  • Διάλεξε μία μεγάλη γραμμή, κοίτα στο πιο μακρινό σημείο όχι μερικά μέτρα μπροστά, για να καλύψεις περισσότερο έδαφος πιο αποτελεσματικά
  • Όταν έχεις αμφιβολίες άφησε το γκάζι …στην άμμο ή το χαλίκι όχι στις μεγάλες πέτρες
  • Η οδήγηση στη λάσπη θέλει φινέτσα όχι δύναμη
  • Δούλεψε περισσότερο την ισορροπία σου, και λιγότερο τους μυς σου
  • Οδήγησε εντός των ορίων σου, κάθε φορά όμως δώσε ένα τσακ παραπάνω
  • Όταν διασχίζεις νερά, επικεντρώσου σε αυτό που είναι από κάτω και αγνόησε τελείως το νερό
  • Η οδήγηση στην άμμο είναι σαν το σκι, πήγαινε με την ροή
  • Όσο ελέγχεις το μπροστινό, αγνόησε το πίσω
Πηγη https://motoria.gr
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Η όρθια θέση γυμνάζει κι ολας, η γυμναστική βελτιώνει το σώμα και ανεβάζει την τεστοστερόνη κάνοντάς μας πιο θελκτικους στο ωραίο φύλο, από κάθε αποψη.

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Εγω οταν πηγαινα χωμα ημουν παντα καθιστος και σηκωνομουν στα δυσκολα..
Πρεπει να ρυθμισεις το τιμονι για ορθια οδηγηση, αν θες να εισαι κυριως ορθιος στο χωμα.

Μετα ομως οταν εισαι καθιστος δεν βολευει..
Αν μπορεις με παιξιμο εμπρος πισω να το φερεις εχει καλως, συνηθως ομως χρειαζονται αποστατες
 

johnnie

well know member
Δημοσιεύσεις
2.281
Ηλικία
47
Περιοχή
Αθηνα
Μοτοσυκλέτα
Γιά όλα τα γούστα
Όνομα
Γιάννης Παντίδος
Η όρθια θέση οδήγησης οπως και η οδηγηση στο χωμα είναι "σχολείο"...
 
Top Bottom