Ξέρουν τελικά να οδηγούν οι Έλληνες;

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Ξέρουν τελικά να οδηγούν οι Έλληνες;​

np_89.jpg

Ο καλός οδηγός γυρίζει πάντα σπίτι. Υπάρχουν πραγματικά καλοί οδηγοί στη χώρα μας που χαρακτηρίζεται από την κυκλοφοριακή κόλαση; Και αν ναι… που στο καλό είναι; Μήπως απλά δεν τους παρατηρούμε;​

Πόσες φορές έχετε αναρωτηθεί αν υπάρχει έστω και ένας, καλός οδηγός σε αυτή τη χώρα που μαστίζεται από πολλά κυκλοφοριακά προβλήματα; Η αλήθεια είναι ότι ένα τέτοιο συμπέρασμα δεν μπορεί να υποστηριχθεί, αφού όσα βλέπουμε γενικά στους δρόμους είναι κακή οδήγηση, πλημμελέστατη τήρηση του Κ.Ο.Κ. και εφαρμογή του… νόμου της ζούγκλας! Μπορούμε όμως έτσι να ρίξουμε όλους τους οδηγούς και αναβάτες στο ίδιο καζάνι του… χάους;

Φυσικά και υπάρχουν καλοί οδηγοί και αναβάτες

Όχι, δεν μπορούμε να βάλουμε όλους τους χρήστες του δρόμου στο ίδιο τσουβάλι. Εννοείται ότι υπάρχουν καλοί οδηγοί αυτοκινήτου και αναβάτες μοτοσυκλέτας, οι οποίοι όμως αξίζει να σημειωθεί ότι οφείλουν το επίπεδό τους, κυρίως στην προσωπική τους διάθεση για βελτίωση εαυτών. Δεν νιώθουν να αναμετρώνται στην αρένα του δρόμου αλλά οδηγούν αμυντικά έχοντας πάντα στο μυαλό τους και τους άλλους χρήστες του δρόμου.

Ο καλός περνάει απαρατήρητος, ο κακός τραβάει την προσοχή

Ένας από τους λόγους που οι καλοί οδηγοί δεν ξεχωρίζουν στο δρόμο, είναι γιατί απλά… δεν προσελκύουν την προσοχή. Ο καλός οδηγός ή αναβάτης θέτει ως προτεραιότητα να φτάσει στον προορισμό του με ασφάλεια, δεν παραβαίνει τον ΚΟΚ και δεν οδηγεί επικίνδυνα. Ξέρει δηλαδή να «κρύβεται» και να προστατεύεται, παράλληλα αποφεύγοντας τις κακοτοπιές που κάνουν οι άλλοι οδηγώντας μετρημένα και με μεγάλη προσοχή. Για σκεφτείτε όμως: Ποιοι είναι οι οδηγοί ή οι αναβάτες που παρατηρούμε στο δρόμο; Φυσικά, οι κακοί: Αυτός που θα μας «κόψει» στη λωρίδα μας, αυτός που τρέχει πάρα πολύ, αυτός που δεν βγάζει φλας, που πετάγεται από STOP και πόσα άλλα παραδείγματα. Μπορείτε να θυμηθείτε καμία φορά που είδατε κάποιο χρήστη του δρόμου, τον παρατηρήσατε και είπατε: «αυτός είναι καλός»;

Ο καλός οδηγός δεν φτάνει πρώτος. Φτάνει πάντα.

Είναι μια συχνή παρανόηση ότι ο καλός οδηγός ταυτίζεται με τον γρήγορο οδηγό, αυτό όμως δεν ισχύει. Ένας γρήγορος οδηγός μπορεί να είναι και απερίσκεπτος ή να αγαπά το ρίσκο και για αυτό να είναι γρήγορος. Ένας καλός οδηγός μπορεί να μην πηγαίνει πάντα γρήγορα, αλλά θα ξέρει να το κάνει σωστά και έχοντας επίγνωση των ορίων του και του οχήματός του. Εξου και η φράση «ο γρήγορος φτάνει πρώτος, ο καλός φτάνει πάντα». Και εδώ λοιπόν φαίνεται ότι πρώτος θα φανεί στο γυμνό μάτι, ένας οδηγός που προκαλεί στο δρόμο παρά κάποιος που αξιολογεί προσεκτικά την κατάσταση και φροντίζει να μετακινηθεί όσο πιο συνετά γίνεται.

Είναι δική μας δουλειά, να είμαστε καλοί οδηγοί και αναβάτες

Η αλήθεια είναι ότι πάντα υπάρχουν… πολλές δικαιολογίες για όλα. Δεν είναι λοιπόν θέμα εκπαίδευσης, οδηγικής πραγματικότητας, κατάστασης δρόμων ή οχημάτων και λοιπά: Κάποιος, αν θέλει να είναι καλός οδηγός ή αναβάτης, πρέπει να βελτιώνεται μόνος του. Στην δική μας περίπτωση, αυτό σημαίνει τουλάχιστον ένα σχολείο ασφαλούς οδήγησης μοτοσυκλέτας, καλή εξοικείωση με τις δυνατότητες και τα όρια του δικύκλου μας και φυσικά… χιλιόμετρα, χιλιόμετρα, χιλιόμετρα. Καλός οδηγός και αναβάτης γίνεσαι με την εμπειρία, την οποία αποκτάς με πολλή και προσεκτική οδήγηση και αυτοεκπαίδευση, σε πρακτικό αλλά και σε θεωρητικό επίπεδο. Μην ξεχνάμε ότι οι πληροφορίες και τα βιβλία που είναι διαθέσιμα και αφορούν οδήγηση μοτοσυκλέτας είναι πάρα πολλά και, με ένα κλικ, μπορούμε να τα φέρουμε στην οθόνη μας!

Πηγη www.mototriti.gr

cdefghigicdefghigicdefghigicdefghigi
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.223
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Όχι δεν έχουμε καλούς οδηγούς, κατα πλειοψηφία.
Θα έλεγα πως έχουμε κυρίως κακούς οδηγούς, με προκλητική συμπεριφορά, τόσο στην οδήγηση όσο και στην νοοτροπία.

Το εχουμε ξανασυζητησει , παρε τους κακους και πηγαινε τους να οδηγησουν εκει οπου εφαρμοζεται ο Κ.Ο.Κ και φερε τους αντιστοιχους καλους απο ΄κει εδω οπου δεν εφαρμοζεται ο Κ.Ο.Κ. ...... δεν θα το πιστεψεις οτι γινονται θαυματα .....! Tooth
 

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.480
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
Εγω ειμαι πολυ καλος οδηγος...
εχω χιλα στραβα, αλλα στην οδηγηση.....ειμαι Γκαλης
Και στις στραβές Λούης. Laugh ToothTooth
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

«Να γιατί ο έλληνας οδηγός μοτοσικλέτας είναι ο καλύτερος της Ευρώπης» – Μια τολμηρή πρόταση για τη χρήση της ΛΕΑ​

Ο εκπαιδευτής ασφαλούς οδήγησης και έμπειρος δημοσιογράφος, Θανάσης Χούντρας,​

«Να γιατί ο έλληνας οδηγός μοτοσικλέτας είναι ο καλύτερος της Ευρώπης» – Μια τολμηρή πρόταση για τη χρήση της ΛΕΑ


Σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους περισσότερα οχήματα απ’ οποιαδήποτε άλλη στιγμή στην ιστορία της χώρας. Η μεγάλη ταλαιπωρία αλλά και τα πολλά ατυχήματα – κάποια εξ αυτών, θανατηφόρα, έχουν την εξήγησή τους. Μπορούμε ν’ ανατρέψουμε την κατάσταση, ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τα συμβάντα όπου εμπλέκονται μοτοσικλέτες; «Το 45% των κακών συμβάντων οφείλεται σε λάθος χειρισμό της μοτοσικλέτας», σημειώνει ο Θανάσης Χούντρας. «Είμαι μόνος μου, κάνω κάτι, χτυπάω και “φεύγω”. Αυτό μπορούμε να το μηδενίσουμε. Άρα μένει το 55% της συνύπαρξης με άλλους οδηγούς».

Ο εκπαιδευτής ασφαλούς οδήγησης και ιδρυτής του Riding School, αλλά και ένας από τους πιο έμπειρους δημοσιογράφους στο χώρο της μοτοσικλέτας, είναι ο καλεσμένος στο podcast του Newsbeast. Επιχειρήσαμε να συγκρίνουμε τον έλληνα οδηγό με τον Ευρωπαίο. Μιλήσαμε για τα κοινά και τις διαφορές των οδηγών αυτοκινήτων με τους οδηγούς μοτοσικλέτας, ενώ δεν γινόταν να αφήσουμε έξω από την κουβέντα το πρόβλημα της διήθησης.

Ας δούμε κάποια σημεία από την ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον κ. Χούντρα.

-Γιατί συμβαίνουν τόσα πολλά τροχαία; «Η αιτία βρίσκεται βαθιά μέσα στον εγκέφαλό μας. Αν έλεγες σε κάποιον πως πρόκειται να χάσει τη ζωή του στα επόμενα 5 δευτερόλεπτα, “πώς αισθάνεσαι που θα πεθάνεις σε 5 δευτερόλεπτα;”, η απάντηση θα ήταν “εγώ, αποκλείεται. Είμαι σίγουρος πως όλα θα πάνε καλά, διότι αν δεν ήμουν σίγουρος, δε θα το έκανα”. Ο λόγος που συμβαίνουν τα ατυχήματα είναι επειδή έχουμε μια ψευδαίσθηση ασφάλειας.

Βγαίνουμε στον δρόμο, κάνουμε κάτι σήμερα, δεν μας πειράζει και νομίζουμε πως πάντα θα είναι έτσι. Πίνω μισό μπουκάλι ουίσκι και επιστρέφω σπίτι μου. Τι λέει ο εγκέφαλος; Εντάξει, γίνεται. Θα το κάνω και αύριο. Κάποια στιγμή όμως, αυτός ο οδηγός θα την πατήσει».

-Η οδηγική κουλτούρα του έλληνα οδηγού είναι εφάμιλλη με αυτή των Ευρωπαίων; «Η πρώτη ανάγνωση λέει όχι. Ο Γερμανός είναι τακτοποιημένος. Ο Δανός παίρνει βραβείο κάθε χρόνο για τον τρόπο που οδηγεί. Ο ίδιος, όμως, άνθρωπος, όταν έρχεται στη Λευκάδα και τα Επτάνησα, μεταμορφώνεται και βγαίνει από μέσα του το μικρό τέρας που λέει: “θέλω να κάνω οτιδήποτε μου απαγορεύεται, γιατί εκεί στη χώρα μου είναι πολύ άσχημα τα πράγματα”. Ο Γερμανός το έχει στην κουλτούρα του – όπως οδηγεί στη Γερμανία θα οδηγήσει και στην Ελλάδα. Βέβαια, πολύ γρήγορα θα προσαρμοστεί στα ελληνικά δεδομένα.

Σε δεύτερη ανάγνωση, ο έλληνας μοτοσικλετιστής έχει ένα πλεονέκτημα: έχει μάθει να επιβιώνει σε μία ζούγκλα. Αν πας τον Έλληνα στη Γερμανία, δε θα πάθει ποτέ τίποτα. Για να μείνει όρθιος και ακέραιος, βλέπει φαντάσματα παντού. Ότι βγαίνουν με κόκκινο, ότι δεν τηρούνται οι προτεραιότητες. Ο Γερμανός, που θεωρεί πως στην Ελλάδα είναι όλα όπως πρέπει, γιατί στη χώρα του είναι, δε θα πάει μακριά, αν δεν προσαρμοστεί ανάλογα».

-Είναι εκπαιδευμένος ο έλληνας οδηγός; «Ο έλληνας οδηγός από την εμπειρία, που χτίζει και αθροίζει καθημερινά, εκπαιδεύεται στο να επιβιώνει μέσα σε μία ζούγκλα. Μπορούμε να τολμήσουμε να πούμε πως ο Έλληνας είναι ο καλύτερος οδηγός στην Ευρώπη – γι’ αυτόν και μόνο τον λόγο. Τα καταφέρνει σε πιο δύσκολους δρόμους».

-Ένας καλός οδηγός αυτοκινήτου, θα είναι και καλός οδηγός μοτοσυκλέτας; «Αν μιλάμε για την ελληνική πραγματικότητα, στην παράμετρο της οδηγικής κουλτούρας, είναι πολύ κοντά. Ωστόσο, όταν ένας οδηγός αυτοκινήτου συναντηθεί με έναν οδηγό μοτοσικλέτας σε μια διασταύρωση, μπορεί να προκύψει ένα από τα πιο συχνά συμβάντα. Και τότε θα πει ο οδηγός αυτοκινήτου: “Από πού ήρθες; Δε σε είδα”. Και λέει αλήθεια.

Διότι ο εγκέφαλος επιλέγει να δει από αυτά που κινδυνεύει. Ένας οδηγός αυτοκινήτου κινδυνεύει από ίδιους όγκους ή μεγαλύτερους – αυτοκίνητο, λεωφορείο, φορτηγό. Τους μικρότερους όγκους, από τους οποίους δεν κινδυνεύει, τους παραλείπει – ποδήλατο, μοτοσικλέτα, πεζός, δεν υπάρχουν στην εικόνα του εγκεφάλου.

Μιλάμε πάντα για την πρώτη ματιά. Ένας οδηγός μοτοσικλέτας, επειδή κινδυνεύει και από ίδιους όγκους, θα περιλάβει τους πάντες. Άρα ένας οδηγός αυτοκινήτου, αν οδηγεί και μοτοσικλέτα, είναι απίθανο να μη δει τη μοτοσικλέτα».

-Έχουν δικαίωμα οι μοτοσικλετιστές να περνούν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα; «Το κατά πόσο επιτρέπεται είναι μια μεγάλη συζήτηση. Ο νόμος, στο άρθρο 17, ορίζει ότι θα πρέπει σε κάθε λωρίδα να κινείται ένα όχημα και το άλλο να είναι από πίσω. Παρ’ όλα αυτά, επειδή είναι ασαφές, οι ασφαλιστικές εταιρείες το έχουν λύσει 50-50%. Πας στο δικαστήριο και λες “ναι, άνοιξα την πόρτα στη μέση του δρόμου”. Δεν έπρεπε. “Κι εσύ πέρασες ανάμεσα”. Δεν έπρεπε. “50-50%, τελειώνει εδώ το θέμα”.

Αν δεν είναι ο οδηγός ακριβώς πάνω στη λωρίδα, όπου εκεί υπάρχει πρόβλημα, τότε θεωρητικά δεν υπάρχει κάτι. Γι’ αυτό δεν έχουν δοθεί και κλήσεις για διήθηση. Για μένα η λύση είναι να βγει ένα πλαίσιο, που να ορίζει πώς συμβαίνει η διήθηση. Με έναν τρόπο που να είναι λειτουργικός και αποδεκτός από όλους – και μετά θα είναι όλοι χαρούμενοι.

-Μια τολμηρή πρόταση για τη χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ): «Η πρότασή μου είναι η κυκλοφορία των μοτοσικλετών στη ΛΕΑ. Έτσι, η μοτοσικλέτα δε θα κάνει διήθηση μέσα στις λωρίδες στην Εθνική και την Αττική Οδό. Τα πλεονεκτήματα: ο μοτοσικλετιστής θα είναι ασφαλέστερος, καθώς έχει να κοιτάξει μόνο από τη μία πλευρά του. Αν κινείται με τη σωστή ταχύτητα, θα υπάρχει μια συνεχής ροή.

Οι μοτοσικλέτες δε θα υπάρχουν ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Μόλις εμφανίζεται ένα όχημα, που θα χρειάζεται τη ΛΕΑ, οι μοτοσικλέτες θα ανοίγουν το δρόμο. Συν, ότι θα φροντίσουν με την ύπαρξή τους να “καθαρίσουν” τη ΛΕΑ από αυτό συμβαίνει σήμερα».
 

naftilos

new member
Δημοσιεύσεις
84
Ηλικία
111
Περιοχή
αναλογα που φυσα, Φαιστος - Λαυρεωτικη
Μοτοσυκλέτα
Aprilia RST 1000 futura - Caponord 1000 RR - Pegaso 650 ie
Όνομα
Θωμας
Αν δεν με εξαπατά η μνήμη μου η διήθηση επίτρεπε και δεν γίνετε ούτε καταχρηστικά ούτε αυθαίρετα όταν τα αυτοκίνητα κινούνται με μικρή ταχύτητα η είναι ακίνητα. Και αυτό συμβαίνει όχι γιατί κάνουν χάρη στους μοτοσικλετιστές αλλά γιατί με αυτή την πρακτική οι ρίποι μειώνονται κατά περίπου 6% και καταφέρνουν οι υπόλοιποι αυτοκινητιστές να φτάσουν στη δουλειά τους την ίδια μέρα που ξεκίνησαν αλλιώς θα έπρεπε να ξεκινήσουν από την προηγουμένη. Η Ελλάδα έχει αναλογικά με τους κατοίκους το μεγαλύτερο στόλο δίκυκλων στην Ευρώπη.

Η διήθηση τους εξυπηρετεί όλους.

Εντάξει υπάρχει και μια μειοψηφία που θα κάνει διήθηση με σφήνα και γκαζιά ταυτόχρονα με φρένο σούζα παντιλικι στο όριο της αυτοκτονίας αλλά αυτό δεν είναι προφανώς ο κανόνας και λίγοι έχουν την ικανότητα να δοκιμάσουν να το πράξουν.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.447
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Αν δεν με εξαπατά η μνήμη μου η διήθηση επίτρεπε και δεν γίνετε ούτε καταχρηστικά ούτε αυθαίρετα όταν τα αυτοκίνητα κινούνται με μικρή ταχύτητα η είναι ακίνητα. Και αυτό συμβαίνει όχι γιατί κάνουν χάρη στους μοτοσικλετιστές αλλά γιατί με αυτή την πρακτική οι ρίποι μειώνονται κατά περίπου 6% και καταφέρνουν οι υπόλοιποι αυτοκινητιστές να φτάσουν στη δουλειά τους την ίδια μέρα που ξεκίνησαν αλλιώς θα έπρεπε να ξεκινήσουν από την προηγουμένη. Η Ελλάδα έχει αναλογικά με τους κατοίκους το μεγαλύτερο στόλο δίκυκλων στην Ευρώπη.

Η διήθηση τους εξυπηρετεί όλους.

Εντάξει υπάρχει και μια μειοψηφία που θα κάνει διήθηση με σφήνα και γκαζιά ταυτόχρονα με φρένο σούζα παντιλικι στο όριο της αυτοκτονίας αλλά αυτό δεν είναι προφανώς ο κανόνας και λίγοι έχουν την ικανότητα να δοκιμάσουν να το πράξουν.
Νομιζω οτι δεν ειναι ξεκαθαρο αν επιτρεπετε η οχι.
 

naftilos

new member
Δημοσιεύσεις
84
Ηλικία
111
Περιοχή
αναλογα που φυσα, Φαιστος - Λαυρεωτικη
Μοτοσυκλέτα
Aprilia RST 1000 futura - Caponord 1000 RR - Pegaso 650 ie
Όνομα
Θωμας
Μου φαινεται, εκτος και αν το μπερδευω με κατι αλλο οτι το ξεκαθάρισαν με νεότερη διάταξη βάζοντας όρια. Η διήθηση επιτρέπετε όταν τα αυτοκίνητα κινούνται μέχρι 50 χιλιόμετρα την ώρα η είναι ακίνητα. Έχουν βάλει και όρια μέχρι πόσα χιλιόμετρα παραπάνω από τα κινούμενα οχήματα επιτρέπετε να γίνετε διήθηση αλλά δεν τα θυμάμαι τώρα. Όπως είπα δεν το έκαναν για να κάνουν χάρη σε κανέναν. Πρακτικοί και ουσιαστικοί λόγοι τους ανάγκασαν. Οπότε την ανάγκη φιλοτιμία ποιούμενοι το εκαναν αλλα θα μας πουν ότι μας έκαναν και χάρη
 
Τελευταία επεξεργασία:

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.478
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
ΛΕΑ και Άγιος ο Θεός. Την χρησιμοποιώ με την μηχανή πάντα όταν υπάρχει κίνηση.


Μόνο με την μηχανή όμως, ώστε αν χρειαστεί να επέμβει οποιοδήποτε αυτοκίνητο, ασθενοφόρο, πυροσβεστική, αστυνομία κλπ κλπ, χωρίς να τους καθυστερήσω ούτε ένα δευτερόλεπτο έχω κάνει στην άκρη.
 

dacapo

new member
Δημοσιεύσεις
389
Ηλικία
47
Περιοχή
Αθήνα Λαμπρινή
Όνομα
Γιαννης
Αν δεν με εξαπατά η μνήμη μου η διήθηση επίτρεπε και δεν γίνετε ούτε καταχρηστικά ούτε αυθαίρετα όταν τα αυτοκίνητα κινούνται με μικρή ταχύτητα η είναι ακίνητα. Και αυτό συμβαίνει όχι γιατί κάνουν χάρη στους μοτοσικλετιστές αλλά γιατί με αυτή την πρακτική οι ρίποι μειώνονται κατά περίπου 6% και καταφέρνουν οι υπόλοιποι αυτοκινητιστές να φτάσουν στη δουλειά τους την ίδια μέρα που ξεκίνησαν αλλιώς θα έπρεπε να ξεκινήσουν από την προηγουμένη. Η Ελλάδα έχει αναλογικά με τους κατοίκους το μεγαλύτερο στόλο δίκυκλων στην Ευρώπη.

Η διήθηση τους εξυπηρετεί όλους.

Εντάξει υπάρχει και μια μειοψηφία που θα κάνει διήθηση με σφήνα και γκαζιά ταυτόχρονα με φρένο σούζα παντιλικι στο όριο της αυτοκτονίας αλλά αυτό δεν είναι προφανώς ο κανόνας και λίγοι έχουν την ικανότητα να δοκιμάσουν να το πράξουν.
Να σε δω με το capo να κανεις διηθιση στη Πατησίων και τι στο κοσμο
 

naftilos

new member
Δημοσιεύσεις
84
Ηλικία
111
Περιοχή
αναλογα που φυσα, Φαιστος - Λαυρεωτικη
Μοτοσυκλέτα
Aprilia RST 1000 futura - Caponord 1000 RR - Pegaso 650 ie
Όνομα
Θωμας
έτσι έτσι γίνετε η σωστή διήθηση. Που το παραγγέλνουμε αυτό το εξάρτημα που θα λύσει άπαξ και δια παντός τα μποτιλιαρίσματα των πόλεων?YesYesYes
 
Top Bottom