απο το bike it
Oδεύουμε ολοταχώς προς ένα μέλλον, όπου η οδήγηση θα αλλάξει κατά πολύ, με την επόπτευση να είναι συνεχής και την ελευθερία στις κινήσεις να περιορίζεται.
Δεν είναι επί της παρούσης να αναλύσουμε το αν μια τέτοια εξέλιξη είναι θετική ή αρνητική, τα έχουμε κάνει παλιότερα βάζοντας φυσικά στο επίκεντρο την μοτοσυκλέτα και θα συνεχίσουμε, όσο προκύπτουν νέα στοιχεία και εξελίξεις γύρω από το θέμα.
Η πρώτη και αναμενόμενη πράξη λοιπόν, επικυρώθηκε από το Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών της ΕΕ, με την έγκριση ενός “πακέτο” μέτρων, που καθιστούν υποχρεωτικό τον εξοπλισμό των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται από το 2022 στην ΕΕ, με μια σειρά συστημάτων και νέων τεχνολογιών, όπως:
-Αυτόματους περιοριστές ταχύτητας, δηλαδή προσαρμοζόμενους στα εκάστοτε όρια,“κόφτες”. H ενημέρωση του συστήματος για το ποια είναι τα όρια αυτά, θα γίνεται μέσω “ανάγνωσης” της σχετικής σήμανσης από τους αισθητήρες των αυτοκινήτων ή και μέσω την διασυνδεσιμότητας, σε συνδυασμό με το στίγμα του αυτοκινήτου στο “GPS”.
-Καταγραφικό δεδομένων, δηλαδή μια ψηφιακή αποθηκευτική συσκευή, στην οποία και θα.. φακελώνονται όλα τα στοιχεία που αφορούν στην πορεία, την διαδρομή και την ταχύτητα του εκάστοτε αυτοκινήτου.
-Αναμονή για την εγκατάσταση αλκοτέστ συσκευής. Ναι, όπως το διαβάσατε, προβλέπεται, αρχικά για όσους έχει βεβαιωθεί παράβαση οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, να εγκαθίσταται συσκευή αλκοτεστ στο αυτοκίνητου τους, την οποία και θα πρέπει να χρησιμοποιούν πριν το εκκινήσουν. Αν η συσκευή καταγράψει υπέρβαση του ορίου, το αυτοκίνητο θα “κλειδώνει” και δεν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί.
-Lane Assist(ance). Το γνωστό σύστημα που προειδοποιεί στην περίπτωση που ένα κινούμενο σε μια λωρίδα κυκλοφορίας αυτοκίνητο, παρεκκλίνει από την πορεία του. -Αutomatic Emergency Braking, δηλαδή αυτόματο φρενάρισμα αν οι αισθητήρες του αυτοκινήτου καταγράψουν επικίνδυνη εγγύτητα με προπορευόμενο όχημα, εμπόδιο στον δρόμο ή πεζό.
-Aναγνώριση υπνηλίας. Ναι, είναι δυνατό, με ειδική κάμερα που σκανάρει το πρόσωπο συνεχώς.
Το μέτρο αναμένεται τώρα να στοιχειοθετηθεί σε νόμο και θα ισχύσει για τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων που θα πωλούνται από το 2022. Για τις σειρές μοντέλων που ήδη υπάρχουν στην αγορά, ο συγκεκριμένος εξοπλισμός, θα είναι υποχρεωτικός από το 2024 και μετά.
Προς αποφυγή παρερμηνειών, όλο αυτό αφορά αυτοκίνητα τα οποία πωλούνται ως καινούργια.