Να εισαχθεί μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.328
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Πατούλης: «Να εισαχθεί μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία»​

ilektrokinisi_eco_driving_plateia.jpg

Την υποχρεωτική καθιέρωση της κυκλοφοριακής αγωγής και οδικής ασφάλειας, ως αυτοτελούς μαθήματος, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ζητεί εκ νέου ο Περιφερειάρχης Αττικής.​


Με επιστολές προς τις πολιτικές ηγεσίες των Υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών και Παιδείας και Θρησκευμάτων ο κ. Γ. Πατούλης χαρακτηρίζει μονόδρομο την υιοθέτηση της πρότασης αυτής, που διαχρονικά αποτυπώνεται στις εκθέσεις της ειδικής μόνιμης επιτροπής οδικής ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων.

Ειδικότερα, ο Περιφερειάρχης ενόψει της κατάρτισης Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021 – 2030 επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι «η οδική ασφάλεια είναι ανθρώπινο δικαίωμα και η καλλιέργεια Παιδείας οδικής ασφάλειας υψίστη προτεραιότητα στη κοινή προσπάθεια για μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η αλλαγή της κυκλοφοριακής συνείδησης και συμπεριφοράς και γενικότερα η βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι μια συνεχής και αέναη εξελικτική διαδικασία με πολυεπίπεδες συνέργειες κεντρικής κυβέρνησης, τοπικής αυτοδιοίκησης, κοινωνικών εταίρων και φορέων. Διαμορφώνεται, πρωτίστως, από την παιδική ηλικία έως την ενηλικίωση, προϋποθέτει ενιαίο συνεκτικό και δεσμευτικό Εθνικό Σχέδιο, απαιτεί την υιοθέτηση καινοτόμων πρωτοβουλιών και ρηξικέλευθων προσεγγίσεων. Στην κατεύθυνση αυτή θεωρούμε πώς πρέπει να καταστεί αυτοτελές μάθημα, σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, η κυκλοφοριακή αγωγή και η οδική ασφάλεια».

Επιπλέον, για να έχει πρακτική αξία το υποχρεωτικό αυτό μάθημα, ο κ. Γ. Πατούλης προτείνει «να υιοθετηθεί άμεσα ο θεσμός των σχολικών βεβαιώσεων οδικής ασφάλειας. Οι βεβαιώσεις αυτές, τονίζει, να λαμβάνονται υπόψη κατά τη διαδικασία απόκτησης διπλώματος οδήγησης μοτοποδηλάτου και αυτοκινήτου».

Οι ανωτέρω ρηξικέλευθες προτάσεις έχουν κατατεθεί από το φθινόπωρο του 2020 στο Υπουργείο Μεταφορών και περιλαμβάνονται στο ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο της Περιφέρειας Αττικής.

Στη δέσμη των προτάσεων περιλαμβάνονται επίσης, η ριζική αναμόρφωση του εγχειριδίου θεωρητικών εξετάσεων και η καθιέρωση πιστοποιητικών επάρκειας εξεταστή και εκπαιδευτή. Ειδικά για το εγχειρίδιο εξετάσεων η Περιφέρεια Αττικής έχει προτείνει να δίνει έμφαση σε ζητήματα που ελέγχουν την ικανότητα οδήγησης και συμπεριφοράς, καθώς και γνώσης του ΚΟΚ. Να είναι χρήσιμο αλφαβητάρι και όχι διπλωματική εργασία, να ισχύει για όλους ανεξαιρέτως, να είναι διατυπωμένο σε απλή γλώσσα και με κατανοητές ορολογίες και να λαμβάνει υπόψη όσους ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (ΑμΕΑ, Ρομά, Αναλφάβητοι κ.ά). Επίσης, έχει προτείνει τη διαρκή αξιολόγηση του συστήματος εκπαίδευσης και εξέτασης από ειδική επιτροπής επιστημόνων υψηλού κύρους, στην αρμοδιότητα της οποίας να είναι και η επανεξέταση οδηγών που υποπίπτουν σε σοβαρές παραβάσεις του ΚΟΚ ή προξενούν κατ επανάληψη τροχαία ατυχήματα.

Επιπλέον, ο Περιφερειάρχης Αττικής, στην επιστολή του προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών χαιρετίζει την εξαγγελία της κεντρικής κυβέρνησης για την κατάρτιση ενός συνεκτικού και δεσμευτικού Χάρτη Οδικής Ασφάλειας, από το σχεδιασμό του οποίου, όπως σημειώνει, «δεν μπορεί να απουσιάζουν οι Περιφέρειες της χώρας, οι οποίες εκ του θεσμικού τους ρόλου καλούνται να εφαρμόσουν νόμους και κανονιστικές αποφάσεις της κεντρικής κυβέρνησης. Οι Διευθύνσεις Μεταφορών έχουν εμπειρία και τεχνογνωσία καθώς διαπιστώνουν, άμεσα και στην πράξη, θεσμικά ελλείμματα και αντινομίες, γραφειοκρατικά εμπόδια και αγκυλώσεις».

Πηγή: Autotriti
 

dimitris777

new member
Δημοσιεύσεις
169
Ηλικία
52
Περιοχή
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Μοτοσυκλέτα
SUZUKI VSTROM DL 650 XT
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Περιοχή
Ν. ΧΗΛΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Αν και δε τον εχω σε εκτιμηση, για τους γνωστους λογους της πολυ "λεζαντας" η ιδεα του μπορει πραγματικα να ΣΩΣΕΙ ΖΩΕΣ! Ειναι ενα τεραστιο βημα μπροστα στην οδικη/οδηγικη παιδεια. Τουλαχιστον να ξεκινησει κατι, ωστε τα παιδια του σημερα, οι αυριανοι οδηγοι σε 15 χρονια να κανουν ασφαλεστερους (οσο αυτο γινεται) τους δρομους μας.
 
Τελευταία επεξεργασία:

ThanosP

member
Δημοσιεύσεις
1.683
Ηλικία
32
Περιοχή
Κορινθος
Μοτοσυκλέτα
Africa twin
Tuareg 660
Όνομα
Θάνος
Όταν είχα μηνει λίγο καιρό στο Βέλγιο σε έναν φίλο μου η αδερφή του είχε 2 παιδάκια 6 και 3 χρόνων . Θυμάμαι όταν μετάκινουμασταν με το αυτοκίνητο καθόντουσαν στο πίσω κάθισμα και γνώριζε ο μεγαλύτερος των ΚΟΚ τα φανάρια ότι πρέπει να σταματήσει , ποτέ να παραχωρήσει στα ποδήλατα προτεραιότητα και που και αλλά , τα μαθαίνανε στο σχολείο !!!
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.263
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Αμήν cdefghicdefghi , μακάρι να γίνει το εύχομαι

Μπα! μην το ευχεσαι ειναι σαν να εχει γινει .....! cde

Εμεις εξω οδηγαμε κυριες γιατι ...τσουζει ... αλλα και αυτοι οταν ερχονται εδω και παρουν χαμπαρι ποσο τηρειται ο Κ.Ο.Κ ..... το τζουζουν ....!Tooth
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.328
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

FEMA – Οι προτάσεις της στην ΕΕ για την εκπαίδευση των μοτοσυκλετιστών​

5e13cd6cf19180bd26ca07421337402d_XL.jpg

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να αναδιαρθρώσει τη διαδικασία έκδοση αδειών οδήγησης για δίκυκλα και ζήτησε τη γνώμη της FEMA.
Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μοτοσυκλετιστικών Ενώσεων, FEMA, κλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εκφέρει τη γνώμη της για την Οδηγία που επεξεργάζεται προκειμένου να εκσυγχρονίσει και εναρμονίσει σε όλα τα κράτη-μέλη της τη διαδικασία απόκτησης άδειας οδήγησης.

Ο στόχος στο βάθος είναι προφανώς η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και των αναλογούμενων απωλειών ανθρώπινων ζωών και η όλη διαδικασία θα βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση ως τις 21 Μαΐου 2021 – μπορείτε να συνδράμετε με τη γνώμη σας εδώ.

Η θέση της FEMA απλώνεται σε περισσότερα από ένα σημεία αιχμής:

- Το τρέχον σύστημα εξετάζει τις τεχνικές δεξιότητες του αναβάτη μόνο σε συνθήκες χαμηλών ταχυτήτων, γεγονός που η FEMA θεωρεί πως δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Αντ΄αυτού προτείνει η εκπαίδευση των υποψηφίων να οδηγεί σε καλλιέργεια της ικανότητάς τους να προβλέπουν επικίνδυνες καταστάσεις πριν αυτές συμβούν και να αναπτύσσουν γρήγορες αντιδράσεις σε απρόβλεπτα συμβάντα. Αυτό, λέει η FEMA, έχει μεγάλο αποτέλεσμα αν ξεκινήσει από τις ηλικίες 12-16 ετών, με σχετικά μαθήματα στα σχολεία, όπως έχει δείξει η εμπειρία της με ανάλογες πρωτοβουλίες στις οποίες έχει συμμετάσχει.

- Οι μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούνται για εκπαίδευση και εξέταση συχνά είναι δύσκολες για μικρόσωμους αναβάτες/αναβάτριες και θα έπρεπε να υπάρχει μια σχετική πρόβλεψη στον σχετικό στόλο που να συμπεριλαμβάνει τους πάντες.

- Λύση στο θέμα των μοτοσυκλετιστικών τρέιλερ (ρυμουλκούμενων) που είναι νόμιμα σε κάποιες χώρες της Ε.Ε. και παράνομα σε άλλες.

- Λύση στο θέμα των αναβατών με κάποιας μορφής αναπηρία, οι οποίοι θα πρέπει να μπορούν να εκπαιδευτούν, εξεταστούν και οδηγήσουν νόμιμα εφόσον η μοτοσυκλέτα τους έχει προσαρμοστεί με κατάλληλη διάταξη που τους επιτρέπει πλήρη χειρισμό της.

- Να αναγνωρίζονται οι ψηφιακές άδειες οδήγησης σε όλες τις χώρες-μέλη της Ε.Ε.

- Να επιβληθεί σε όλην την Ε.Ε. η ισοδυναμία διπλωμάτων Β με ΑΜ και Α1, καθώς η εφαρμογή του μέτρου στην πράξη έχει δείξει πως δεν προκύπτει μεγαλύτερος αριθμός ατυχημάτων, ενώ θα μπορούσε να συμβάλλει δραστικά στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Διαβάστε αναλυτικά τις θέσεις της FEMA εδώ.

Πηγή: FEMA
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Τα παιδια της προσχολικής ηλικίας καθώς επίσης και της πρώτης βαθμίδας της εκπαιδεύσης (τουλαχιστον στις πρωτες ταξεις) που τα μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής απευθύνονται, μαθαίνουν πρωταρχικά μέσω της μίμησης των προτύπων τους. Δηλαδή των γονιών του. Δυστυχώς όσα μαθήματα και να γίνουν στα σχολεία αν δεν μαθαίνουμε εμείς στα παιδιά μας τρόπους συμπεριφοράς στον δρόμο οδηγική παιδεία και οδική ασφαλεία δεν θα δούμε στους δρόμους μας.
Μην περιμένουμε από τους άλλους να κάνουν αυτά που εμείς δεν είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε για εμάς. Μιλήστε στα παιδιά σας, δείξτε τους πως είστε προσεχτικοί, και σέβεστε, μιλήστε στα παιδιά των φιλών σας, κάντε να απατούν από τους γονείς τους να είναι σε παιδικό καρεκλάκι να φορούν ζώνη...και τότε θα δούμε διαφορά.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.328
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Οδική Ασφάλεια - Πιλοτικό πρόγραμμα σε σχολικές μονάδες της Αττικής​

Από την Περιφέρεια Αττικής

Από το 1ο Λύκειο Αγίας Παρασκευής ξεκίνησε στις 8/11/2022 η Περιφέρεια Αττικής τη νέα εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητών και μαθητριών για την οδική ασφάλεια που εδράζεται στο τρίπτυχο «Μαθαίνω – Προσέχω – Νοιάζομαι».
Η εκστρατεία με τίτλο «Κάν’ το Σωστά – Μπορείς» θα πραγματοποιηθεί σε πρώτη φάση σε 25 σχολικές μονάδες της Αττικής και υλοποιείται με τη συνεργασία του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς».
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Λυκείων της Αττικής θα διδαχτούν στη θεωρία και στην πράξη τις αρχές της οδικής ασφάλειας και ασφαλούς συμπεριφοράς στο δρόμο. Θα ενημερωθούν αναλυτικά και διαδραστικά, τόσο για τις αιτίες πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων, όσο και για την ευθύνη που βαραίνει κάθε οδηγό όταν πιάνει το τιμόνι. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα συμμετάσχουν σε βιωματικές δραστηριότητες με τη χρήση προσομοιωτών μέθης, ανατροπής και πρόσκρουσης οχήματος υπό την καθοδήγηση των εξειδικευμένων στελεχών του ΙΟΑΣ.
Πρόγραμμα επισκέψεων μηνός Νοεμβρίου 2022
Ημερομηνία
Πόλη
Σχολική Μονάδα
08/11/22​
Αγία Παρασκευή​
1ο Λύκειο​
09/11/22​
Αγία Βαρβάρα​
2ο Λύκειο​
10/11/22​
Γαλάτσι​
3ο Λύκειο​
11/11/22​
Χαλάνδρι​
2ο ΓΕΛ​
14/11/22​
Μαρούσι​
2ο ΕΠΑΛ​
15/11/22​
Ταύρος​
1ο Λύκειο​
16/11/22​
Αχαρνές​
2ο ΕΠΑΛ​
18/11/22​
Βριλήσσια​
1ο Λύκειο​
18/11/22​
Πετρούπολη​
4ο Λύκειο​
29/11/22​
Παιανία​
Δημοσθένειο Λύκειο​
30/11/22​
Καματερό​
1ο Γυμνάσιο​
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα οδικής ασφάλειας «Κάν’ το Σωστά» είναι εγκεκριμένο από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και έχει σχεδιαστεί από έμπειρους εκπαιδευτικούς και ειδικούς συγκοινωνιολόγους. Υλοποιείται από εκπαιδευμένο προσωπικό του Ι.Ο.ΑΣ, διαρκεί ~4 διδακτικές ώρες και περιλαμβάνει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση.
Η θεωρητική ενότητα περιλαμβάνει ομιλία με προβολή videos και φωτογραφιών για τις κύριες αιτίες πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων και ασφαλούς μετακίνησης τα οποία δίνουν βήμα στους μαθητές για σκέψη και εποικοδομητική συζήτηση. Η εκπαίδευση εστιάζει στο γεγονός ότι ο ανθρώπινος παράγοντας είναι αυτός στον οποίο οφείλονται κατά κύριο λόγο τα τροχαία και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα ακόλουθα θέματα:

• Επίδραση αλκοόλ στον εγκέφαλο
• Χρόνος Αντίδρασης – Ταχύτητα
• Απόσταση Ακινητοποίησης
• Χρήση ζώνης & κράνους
• Ασφαλείς μετακινήσεις ως ποδηλάτης & πεζός
• Απόσπαση προσοχής
• Ευγένεια στο δρόμο
• Συνέπειες τροχαίων δυστυχημάτων
Η πρακτική εκπαίδευση περιλαμβάνει βιωματικές δραστηριότητες για τις οποίες χρησιμοποιείται:
Προσομοιωτής ανατροπής αυτοκινήτου.
Όχημα φυσικού μεγέθους το οποίο περιστρέφεται 360ο γύρω από το διαμήκη άξονά του. Παρόλο που η ταχύτητα ανατροπής είναι χαμηλή, ο προσομοιωτής περνά με μεγάλη αμεσότητα, μηνύματα για την αξία της χρήσης ζώνης.
Προσομοιωτής Πρόσκρουσης. Η κατασκευή προσομοιώνει εμπρόσθια σύγκρουση με μικρή ταχύτητα. Παρόλα αυτά, η δύναμη που ασκείται στο σώμα των χρηστών κάνει τους περισσότερους να πιστεύουν πως η σύγκρουση ήταν με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα. Αποτελεί εξαιρετικό εργαλείο για τη συζήτηση σχετικά με τη χρήση ζώνης ασφαλείας.
Γυαλιά Προσομοίωσης Μέθης. Αλλοιώνουν το οπτικό πεδίο του χρήστη, προσομοιάζοντας πως βλέπει όταν είναι υπό επήρεια αλκοόλ. Ο χρήστης καλείται να ολοκληρώσει απλές διαδικασίες φορώντας τα, όπως το να περπατήσει με μικρά βήματα γύρω από κώνους.

Πηγη www.motomag.gr
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.263
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Top Bottom