Μοτο : θέλει στρώσιμο ;

Lepanto

member
Δημοσιεύσεις
846
Ηλικία
63
Μόλις παρέλαβες την καινούργια σου μοτοσυκλέτα από την αντιπροσωπεία. Έχεις ακούσει ένα σωρό διαφορετικές απόψεις και ιστορίες για το πώς να στρώσεις τον κινητήρα σου. Αν έχεις μπερδευτεί, εδώ θα βγάλεις άκρη!

Θα χάσεις για πάντα άλογα, αν δεν προσέξεις.
Ορισμένοι κατασκευαστές μοτοσυκλετών φροντίζουν να δουλέψουν αρκετές ώρες έναν κινητήρα πριν η μοτοσυκλέτα φτάσει στον καταναλωτή. Έτσι, διασφαλίζουν ότι το στρώσιμο έχει γίνει σωστά και ο κινητήρας έχει ρυθμιστεί με τον βέλτιστο τρόπο. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης δεν χρειάζεται να είναι προσεκτικός στην αρχή. Οι βαλβίδες, ο κύλινδρος και τα δαχτυλίδια του πιστονιού χρειάζονται κάποιο χρόνο για να στρωθούν και να ταιριάξουν στις επιφάνειες με τις οποίες συνεργάζονται. Αν οι βαλβίδες δεν πατήσουν ακριβώς στην κυλινδροκεφαλή, δεν θα σφραγίσουν σωστά τον θάλαμο καύσης και θα χαθεί μέρος της συμπίεσης. Αυτό, με τη σειρά του, θα οδηγήσει σε απώλεια δύναμης και θα έχει συνέπειες στην αξιοπιστία και τη μακροζωία του κινητήρα. Το εσωτερικό του κυλίνδρου ενός νέου κινητήρα είναι τραχύ από την μηχανική κατεργασία και τα δαχτυλίδια του πιστονιού χρειάζονται χρόνο για σφραγίσουν σωστά και να διαχωρίζουν αποτελεσματικά καυσαέρια και λάδια. Αν δεν γίνει αυτό, θα εμφανιστούν προβλήματα στη λίπανση, με αποτέλεσμα τις υψηλές θερμοκρασίες λειτουργίας και την πρόωρη φθορά του κυλίνδρου.

Θα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο.
Κάνοντας σωστό στρώσιμο, θα ξέρεις ότι έχεις κάνει ότι καλύτερο μπορούσες για τον κινητήρα σου από την αρχή της ζωής του. Σίγουρα δεν μπορείς να προβλέψεις αν και τι είδους προβλήματα μπορεί να προκύψουν στην πορεία. Μπορείς όμως να βάλεις κι εσύ ένα λιθαράκι στην αξιοπιστία του και να τον βοηθήσεις να δουλεύει σωστά για πολλά χρόνια.

Ακολούθα τις οδηγίες του κατασκευαστή.
Μπορεί να υπάρχουν μικρές διαφορές από εταιρεία σε εταιρεία, αλλά οι βασικές οδηγίες που δίνουν οι κατασκευαστές είναι λίγο – πολύ ίδιες.
  1. Για τα πρώτα 1000 χιλιόμετρα, χρησιμοποίησε το πολύ τα ¾ του γκαζιού.
  2. Μπορείς να ανεβάσεις πολλές στροφές, αλλά μόνο για σύντομο χρονικό διάστημα.
  3. Αλλαζε ταχύτητες, μη χρησιμοποιείς συνέχεια την ίδια.
  4. Αλλαξε λάδια αμέσως μετά το στρώσιμο.
Αν τη ζορίσεις, θα τη χάσεις.
Δες τώρα τι πρέπει να αποφύγεις κατά τη διάρκεια του στρωσίματος.
  1. Μην οδηγείς για πολύ ώρα με σταθερό γκάζι. Απέφυγε την εθνική.
  2. Μην ανοιγοκλείνεις απότομα το γκάζι.
  3. Μην “κρεμάς” τον κινητήρα.
  4. Μην φορτώσεις με πολύ βάρος τη μοτοσυκλέτα.
Το πώς θα συμπεριφερθείς στη μοτοσυκλέτα σου στην αρχή, παίζει ρόλο στο πως θα σου συμπεριφερθεί εκείνη αργότερα. Με λίγη προσοχή και ακολουθώντας τις οδηγίες του κατασκευαστή μπορείς να γλιτώσεις χρήματα στο μέλλον.
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Δεν νομιζω οτι υπαρχει περίπτωση να ειναι δουλεμένος στο εργοςταςιο με τα ανάλογα φορτία που εχει κατα την κίνηση,ούτε σε συνθηκες περιβάλλοντος.
Εγώ θα στρώσω οπως γραφει κι ο φίλος..
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.094
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
εγω οταν πηρα την πενφε απο την Ξανθη την εστρωσα μονομιας με τα 1000χλμ
Ξανθη-Ιωάννινα-Αγρίνιο-Αθήνα δουλεψε σε Εθνική σε Βουνίσια στροφιλίκια και σε σχετικά συνθήκες κίνησης (εθνική -ατρων-Κορίνθου με κορίνες 1 λωριδα ανα κατεύθυνση) 980κατι χλμ (αν θυμαμαι καλά)...
 

Lepanto

member
Δημοσιεύσεις
846
Ηλικία
63
Το άρθρο εχει γραφτεί γι αυτούς που δεν εχουν bmw !!! Ειναι γραμμένο για οσους παίρνουν παπι - μπαντιτ- suzukia- xonda κλπ οσοι έχετε μπεμβε ξεχάστε το .αααααα και varkantero !!!!Happy:D:D:D
 

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.094
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
εγω μιλησα για το δικο μου στρωσιμο-δεσιμο με την μπου μπου
:D:D:D
 

jtnakos

member
Δημοσιεύσεις
1.876
Ηλικία
46
Περιοχή
Σάμπως ξέρω; Σιάτιστα- Πτολεμαΐδα- Γιάννενα
Μοτοσυκλέτα
Fiat Punto Adve
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Πτολεμαΐδα
Το άρθρο εχει γραφτεί γι αυτούς που δεν εχουν bmw !!! Ειναι γραμμένο για οσους παίρνουν παπι - μπαντιτ- suzukia- xonda κλπ οσοι έχετε μπεμβε ξεχάστε το .αααααα και varkantero !!!!Happy:D:D:D
RollingRollingRollingRolling

Αυτά όχι μόνο στρώσιμο θέλουν και σκέπασμα μην σΕ πω
 

evangelos

member
Δημοσιεύσεις
1.717
Ηλικία
50
Περιοχή
Ιωάννινα
Μοτοσυκλέτα
Triumph Tiger 800 - GAS GAS EC300
Όνομα
EVANGELOS
Αν και είμαι επιφυλακτικός με τον τρόπο που προτείνουν, δεδομένου ότι σχεδόν όλοι οι κινητήρες δουλεύουν στο εργοστάσιο (έχω δει και εκπομπές όπου όχι μόνο δουλεύουν αλλά του σκίζουν) παρόλαυτα στις καινούργιες μοτοσυκλέτες που είχα την χαρά και τύχη να πάρω .... ακολουθούσα τις οδηγίες του κατασκευαστή.

Επίσης, κάτι το οποίο έχω ακούσει - διαβάσει κλπ κλπ το οποίο έχει μία δόση αλήθειας είναι ότι οι κατασκευαστές επίτηδες δίνουν περιορισμούς στα πρώτα χιλιόμετρα έτσι ώστε να "δέσουν" ή και να αποφύγουν περιφερειακές αστοχίες όπως σφιξίματα βιδών κλπ κλπ τα οποία είτε από το εργοστάσιο είτε από τους εμπόρους μπορεί να έχουν ξεφύγει. Οπότε ... λίγα χιλιόμετρα και μεγάλη προσοχή ... θα μας σώσει
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.449
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Eγω τις παιρνω παντα στρωμενες και εχω το κεφαλακι μου ησυχο.:D




Η μηχανη οσο στρωμενη και να ειναι,αν ειναι απο το εργοστασιο,θελει στρωσιμο και παντα κατα την αποψη μου.Αλλο στον παγκο του συνεργειου και αλλο στον δρομο.
 

elis_gs

member
Δημοσιεύσεις
524
Ηλικία
36
Περιοχή
Tirana - Albania
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200 GSA LC
Όνομα
Elis
Περιοχή
Tirana - Albania
Η μηχανη οσο στρωμενη και να ειναι,αν ειναι απο το εργοστασιο,θελει στρωσιμο και παντα κατα την αποψη μου.Αλλο στον παγκο του συνεργειου και αλλο στον δρομο.

Yes
 
Top Bottom