Μέτρηση καταναλώσεων και τις συνθήκες που παρουσιάζονται

shadowhunter

member
Δημοσιεύσεις
625
Ηλικία
46
Μοτοσυκλέτα
SYM 200ST
Suzuki DL1000 L8
Όνομα
Βασίλης
Περιοχή
Κοζάνη
Τελευταία επεξεργασία:

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Ερώτηση για γνώστες μηχανολογίας:

Πότε επιτυγχάνεται χαμηλότερη κατανάλωση σε μια μοτοσυκλέτα που έχει μέγιστη ροπή στις 7500 στροφές και μπαίνει στα κόκκινα στις 9000 στροφές φτάνοντας να τερματίζει στις 12000 στροφές;
έχοντας 100 χλμ την ώρα με:
1. 2α και 8000 στροφές;
2. 3η και 7000 στροφές;
3. 4η και 6000 στροφές;
4. 5η και 5000 στροφές;
5. 6η και 4000 στροφές;


για πείτε!abcd
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Ερώτηση για γνώστες μηχανολογίας:

Πότε επιτυγχάνεται χαμηλότερη κατανάλωση σε μια μοτοσυκλέτα που έχει μέγιστη ροπή στις 7500 στροφές και μπαίνει στα κόκκινα στις 9000 στροφές φτάνοντας να τερματίζει στις 12000 στροφές;
έχοντας 100 χλμ την ώρα με:
1. 2α και 8000 στροφές;
2. 3η και 7000 στροφές;
3. 4η και 6000 στροφές;
4. 5η και 5000 στροφές;
5. 6η και 4000 στροφές;


για πείτε!abcd
Θα πω το 4 , κύριε!

Στάλθηκε από το POCO F2 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
Με το 1290 οι χαμηλότερες καταναλώσεις που έχω δει κυμαίνονται κοντά στα 5,5 λίτρα/100km. Όμως με χαλαρή οδήγηση.. και με ταχύτητες μέχρι 130. Ταξιδεύοντας με μεγαλύτερες ταχύτητες (150-160) και δικάβαλος/τριβάλιτσος η κατανάλωση πλησιάζει το 7άρι, το οποίο το βρίσκω αρκετά καλό σαν κατανάλωση.

Με το 990 το οποίο έχει 20άρι ντεπόζιτο έβγαλα 333,8 χλμετρα μέχρι να μείνω από βενζίνη... (κάπου στη Φιλανδία) με χαλαρή οδήγηση αλλά φορτωμένος με "βαρύ" τριβάλιτσο. Με τις ντόπιες βενζίνες η κατανάλωση ήταν αισθητά μεγαλύτερη.
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Ερώτηση για γνώστες μηχανολογίας:

Πότε επιτυγχάνεται χαμηλότερη κατανάλωση σε μια μοτοσυκλέτα που έχει μέγιστη ροπή στις 7500 στροφές και μπαίνει στα κόκκινα στις 9000 στροφές φτάνοντας να τερματίζει στις 12000 στροφές;
έχοντας 100 χλμ την ώρα με:
1. 2α και 8000 στροφές;
2. 3η και 7000 στροφές;
3. 4η και 6000 στροφές;
4. 5η και 5000 στροφές;
5. 6η και 4000 στροφές;


για πείτε!abcd
Πάντα με τις χαμηλότερες στροφές.
 

πυξιδας990

well know member
Δημοσιεύσεις
2.946
Ηλικία
47
Περιοχή
λεωνιδιο τσακωνιας
Μοτοσυκλέτα
aprilia DORSODURO RED
Όνομα
Μανωλης
Έτσι δεν κάνεις οικονομία όμως. Οτι κερδίσεις σε βενζίνη θα το φας σε δισκάκια συμπλέκτη. Καταπονείς και το κιβώτιο αν σε κάθε στροφή είσαι πάνω κάτω τις ταχύτητες ανα δύο.
Διαφωνώ Αποστολη, καταπόνηση δέχεται αλυσίδα σινεμπλόκ κτλπ,όχι κιβώτιο...
 

ta-sio

new member
Δημοσιεύσεις
347
Ηλικία
43
Περιοχή
ΚΕΡΚΥΡΑ
Μοτοσυκλέτα
To NC750X, το γκρί, το καλό, το αντβέντσιουρρρ
Yamaha virago 250
Όνομα
TASOS
NC750X του 2014.
3,5 l/100 σε ταξίδι βουνά και επαρχιακούς
4 l/100 σε ταξίδι εθνική (με 130-140) και πόλη
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Διαφωνώ Αποστολη, καταπόνηση δέχεται αλυσίδα σινεμπλόκ κτλπ,όχι κιβώτιο...

Δεν ξέρω τον τρόπο ακριβώς που οδηγείς, αλλά συνήθως οι δύο ταχύτητες κολλητά κάτω καταπονούν και το κιβώτιο σε κάποιο βαθμό.
Ναι όμως, έχεις δίκιο για αλυσίδα και σινεμπλοκ. Καταπονούνται αρκετά και αυτά.
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Μην υπεραναλύετε βρε!
Γι'αυτό υπάρχουν οι ταχύτητες,να τις ανεβάζεις,να τις κατεβάζεις, δυό-δυό,τρεις-τρεις , όλες μαζί κτλ κτλ
Το θέμα είναι πως δεν βρίσκω ευχάριστη στην οδήγηση χωρίς φρένα. Ειδικά γιατί τα χρησιμοποιώ και στην είσοδο της στροφής, έστω κι ανεπαίσθητα κατά περίπτωση.
Χωρίς φρένα δεν είσαι κυρίαρχος της κατάστασης. Αφήνεις ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία σου ανεκμετάλλευτο.
Μιλάω πάντα για σβέλτους ρυθμούς, όχι για ρυθμούς καταγραφής χλωρίδας (aka απολαμβάνω το τοπίο) ;)
 

πυξιδας990

well know member
Δημοσιεύσεις
2.946
Ηλικία
47
Περιοχή
λεωνιδιο τσακωνιας
Μοτοσυκλέτα
aprilia DORSODURO RED
Όνομα
Μανωλης
ε
Μην υπεραναλύετε βρε!
Γι'αυτό υπάρχουν οι ταχύτητες,να τις ανεβάζεις,να τις κατεβάζεις, δυό-δυό,τρεις-τρεις , όλες μαζί κτλ κτλ
Το θέμα είναι πως δεν βρίσκω ευχάριστη στην οδήγηση χωρίς φρένα. Ειδικά γιατί τα χρησιμοποιώ και στην είσοδο της στροφής, έστω κι ανεπαίσθητα κατά περίπτωση.
Χωρίς φρένα δεν είσαι κυρίαρχος της κατάστασης. Αφήνεις ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία σου ανεκμετάλλευτο.
Μιλάω πάντα για σβέλτους ρυθμούς, όχι για ρυθμούς καταγραφής χλωρίδας (aka απολαμβάνω το τοπίο) ;)
εεεε..εχουμε το πισω για να διορθωνουμε:D:D
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Μην φεύγετε απο το θέμα της κατανάλωσης, παρακαλώ.

Για το ποιο φρένο χρησιμοποιούμε σε ποιές στροφές, ανοίξτε ένα άλλο νημα να τα πούμε εκει.
 

πυξιδας990

well know member
Δημοσιεύσεις
2.946
Ηλικία
47
Περιοχή
λεωνιδιο τσακωνιας
Μοτοσυκλέτα
aprilia DORSODURO RED
Όνομα
Μανωλης
ολα τα μηχανακια καινε πανω απο 150...
δυστηχως η αεροδυναμικη στα δικυκλα εχει μεινει πολυ πισω,ισως διοτι θα εφτιαχνε αποκρουστικα μοντελα οπτικα...
οποτε ολο το ζουμι ειναι οι μεσσαιες ταχυτητες των 60-140μαξ..εκει οντως υπαρχουν σοβαρες διαφορες
 

bugsbunny

new member
Δημοσιεύσεις
300
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
VOGE 500 DS
Όνομα
George
ολα τα μηχανακια καινε πανω απο 150...

σωστό, δεν γίνεται και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος

όσο για την κατανάλωση στο Voge500DS εντός πόλης μέχρι τώρα και χωρίς ιδιαίτερο άνοιγμα στο γκάζι ( ακόμη... )κυμαίνεται στα 3,8 λ/100
το 650GS άλλη ιστορία, δεν θυμάμαι πόσο πήγαινε, του έπινα το αίμα γενικά, αλλά τότε δέναμε και τα σκυλιά με τα λουκάνικα, κατανάλωση μετρούσαμε από χόμπι...
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
μειωση της κατανάλωσης καταφέρνεις με.. Πολυ αέρα στα λάστιχα.. Μικρή μετωπική επιφάνεια, φτωχοτερο μείγμα.. Οσο αφορά την οδήγηση δεν έχει να κάνει μόνο με τις χαμηλές στροφές.. με ταχύτητα 100χιλιομετρα την ωρα, θα κάψει λιγότερο όσο λιγότερο ανοίγει το γκάζι. Aυτο μπορεί να είναι πχ με 4η, αναλόγως τη μοτο
 

rantanplan

member
Δημοσιεύσεις
864
Ηλικία
55
Περιοχή
φραπεδούπολη, χαλλλλαρά,
Μοτοσυκλέτα
ένα από αυτά που φτιάχνουν αυτοί με τα πιάνα...
Όνομα
Γιώργος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Κατ' αρχάς να πούμε ότι η μέτρηση της κατανάλωσης γίνεται σε L/KM, εμείς οι απλοί χρήστες με τα μέσα που έχουμε, για να έχουμε αξιόπιστα αποτελέσματα όταν μετράμε, θα πρέπει να βάζουμε στο ίδιο βενζινάδικο, και να φουλάρουμε μέχρι το ίδιο πάντα μαρκαρισμένο σημείο, για ν' αποφύγουμε αποκλίσεις αντλιών και ποσότητας.
Κατά την άποψή μου, η οικονομική οδήγηση(οχι η ευχαρίστησης) επιτυγχάνεται με
* οδήγηση ροής με χρήση φρένων όταν είναι απαραίτητα, (κάθε επέμβαση είτε με το φρένο του κινητήρα είτε με τα φρένα, σε άκυρο σημείο έχει ώς αποτέλεσμα την απαίτηση ενέργειας για την αναπλήρωση της χαμένης ταχύτητας),
* εκμετάλλευση της φυσιολογίας του δρόμου, (εννοώ την εκμετάλλευση της ταχύτητας της κατηφόρας για την επερχόμενη ανηφόρα),
* *****ές ροοστατικές κινήσεις στο γκάζι είτε επιτάχυνσης είτε κλεισίματος
* χρησιμοποίηση των extras διάφορα ηλεκτρικά καλούδια, όταν είναι απαραίτητο
*σωστή πίεση ελαστικών
*σωστή φόρτωση κατανομή φορτίου - αεροδυναμική φόρτωσης
* οδήγηση εντός του φάσματος των ροπών του κινητήρα. Οι δυνάμεις που ασκούνται (και πρέπει να υπερνικηθούν) είναι η δύναμη της έλξης, η δύναμη της βαρύτητας, η δύναμη της τριβής, και η δύναμη της αδράνειας κατά την εκκίνηση. Ο κινητήρας μας είναι ο σύμμαχος στην υπερνίκηση αυτών των δυνάμεων, η σωστή εκμετάλλευση της δύναμής του, αποφέρει την μέγιστη οικονομία της ενέργειας που απαιτείται. Η δύναμη του κινητήρα βρίσκεται στο εντός του φάσματος της ροπής του, για να επιτευχθεί χρειάζεται ενέργεια. (πρίν την ροπή (απαραίτητη ενέργεια), μετά ροπής(ειδικά μετά = εντελώς πεταμένη ενέργεια)(*όπου ενέργεια=καύσιμο). Το στροφόμετρο είναι το καλύτερο όργανο μας, όπου στο στροφόμετρο διαβάζουμε τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα οι οποίες μεταφράζονται σε στροφές του στροφάλου/ανα λεπτό, η καλή γνώση του εύρους λειτουργίας του κινητήρα μας(πότε μπαίνει στις ροπές, και πότε τελειώνουν αυτές) με την χρησιμοποίηση της κατάλληλης ταχύτητας κάθε φορά, και εντός του φάσματος της ροπής του, ειδικότερα απο την αρχή μέχρι την μέση σε ευθύ δρόμο, και από την μέση μέχρι το τέλος της ροπής σε ανηφορικά, έχουμε μέγιστη εκμετάλλευση της δύναμης του κινητήρα χωρίς περιττό καύσιμο.
* και ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ η σωστή συντήρηση(μεγάλο κεφάλαιο).
Επίσης κατά την άποψή μου η οικονομική οδήγηση δέν είναι συνυφασμένη με την οδήγηση ευχαρίστησης, αλλά και πάλι η τεχνική οδήγηση μπορεί να συμβάλει στον περιορισμό του καυσίμου ακόμα και στην οδήγηση ευχαρίστησης.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
* οδήγηση εντός του φάσματος των ροπών του κινητήρα. Οι δυνάμεις που ασκούνται (και πρέπει να υπερνικηθούν) είναι η δύναμη της έλξης, η δύναμη της βαρύτητας, η δύναμη της τριβής, και η δύναμη της αδράνειας κατά την εκκίνηση. Ο κινητήρας μας είναι ο σύμμαχος στην υπερνίκηση αυτών των δυνάμεων, η σωστή εκμετάλλευση της δύναμής του, αποφέρει την μέγιστη οικονομία της ενέργειας που απαιτείται. Η δύναμη του κινητήρα βρίσκεται στο εντός του φάσματος της ροπής του, για να επιτευχθεί χρειάζεται ενέργεια. (πρίν την ροπή (απαραίτητη ενέργεια), μετά ροπής(ειδικά μετά = εντελώς πεταμένη ενέργεια)(*όπου ενέργεια=καύσιμο). Το στροφόμετρο είναι το καλύτερο όργανο μας, όπου στο στροφόμετρο διαβάζουμε τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα οι οποίες μεταφράζονται σε στροφές του στροφάλου/ανα λεπτό, η καλή γνώση του εύρους λειτουργίας του κινητήρα μας(πότε μπαίνει στις ροπές, και πότε τελειώνουν αυτές) με την χρησιμοποίηση της κατάλληλης ταχύτητας κάθε φορά, και εντός του φάσματος της ροπής του, ειδικότερα απο την αρχή μέχρι την μέση σε ευθύ δρόμο, και από την μέση μέχρι το τέλος της ροπής σε ανηφορικά, έχουμε μέγιστη εκμετάλλευση της δύναμης του κινητήρα χωρίς περιττό καύσιμο.

Στην ερώτηση που είχα κάνει παραπάνω, αυτή είναι η "πιο κοντινά στο σωστό απάντηση". Bcdefghg
Δεν λέω η απολύτως σωστή, επειδή υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις σε κινητήρες πολύ αργόστροφους ή πολύ υψηλόστροφους, αλλά σαν γενικός κανόνας είναι πως η οικονομικότερη οδήγηση επιτυγχάνεται στο ωφέλιμο φάσμα στροφών και όχι σε πολύ χαμηλές στροφές με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο, όπως οι περισσότεροι πιστεύουν.

Αυτό γίνεται για τους λόγους που εξηγεί ο @rantanplan. Αν οδηγούσαμε σε μια ατέλειωτη ευθεία χωρίς κλίση, χωρίς στροφές , χωρίς φρεναρίσματα οι χαμηλές στροφές του κινητήρα, ναι, θα επιτύγχαναν καλύτερα αποτελέσματα κατανάλωσης. Επειδή όμως ακόμη και στην εθνική οδό έχουμε πολλούς αστάθμητους παράγοντες, ότι κέρδος έχουμε από την κατανάλωση σε χαμηλές "αυτοκινητάδικες" στροφές με μεγάλη σχέση, το χάνουμε εις διπλούν όταν θα χρειαστεί να προσαρμοστούμε τις συνθήκες του οδοστρώματος και των συνθηκών.
 

rantanplan

member
Δημοσιεύσεις
864
Ηλικία
55
Περιοχή
φραπεδούπολη, χαλλλλαρά,
Μοτοσυκλέτα
ένα από αυτά που φτιάχνουν αυτοί με τα πιάνα...
Όνομα
Γιώργος
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Στην ερώτηση που είχα κάνει παραπάνω, αυτή είναι η "πιο κοντινά στο σωστό απάντηση". Bcdefghg
Δεν λέω η απολύτως σωστή, επειδή υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις σε κινητήρες πολύ αργόστροφους ή πολύ υψηλόστροφους, αλλά σαν γενικός κανόνας είναι πως η οικονομικότερη οδήγηση επιτυγχάνεται στο ωφέλιμο φάσμα στροφών και όχι σε πολύ χαμηλές στροφές με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο, όπως οι περισσότεροι πιστεύουν.

Αυτό γίνεται για τους λόγους που εξηγεί ο @rantanplan. Αν οδηγούσαμε σε μια ατέλειωτη ευθεία χωρίς κλίση, χωρίς στροφές , χωρίς φρεναρίσματα οι χαμηλές στροφές του κινητήρα, ναι, θα επιτύγχαναν καλύτερα αποτελέσματα κατανάλωσης. Επειδή όμως ακόμη και στην εθνική οδό έχουμε πολλούς αστάθμητους παράγοντες, ότι κέρδος έχουμε από την κατανάλωση σε χαμηλές "αυτοκινητάδικες" στροφές με μεγάλη σχέση, το χάνουμε εις διπλούν όταν θα χρειαστεί να προσαρμοστούμε τις συνθήκες του οδοστρώματος και των συνθηκών.

Ο κάθε κινητήρας έχει τα δικά του χαρακτηριστικά ανάλογα τί θέλει ο κατασκευαστής του απο αυτόν, σε σχέση με το υπόλοιπο σύνολο που προσφέρει, άν πάρουμε ώς πχ το CBF που είχα με της ίδιας κατηγορίας FAZER, το ένα δούλευει χαμηλά(CBF) το άλλο ψηλά(FAZER), δηλαδή το CBF βγάζει την ροπή του χαμηλά ενώ το FAZER ψηλά. Το ''κοινό'' ζητούμενο από την πλευρά της κατανάλωσης είναι η ροπή η οποία χρειάζεται ενέργεια, η διατήρηση των στροφών εντός της ροπής, (ανάλογα τον δρόμο είτε στην αρχής της είτε ώς τις στροφές που τελειώνει), δίνει την κατάλληλη αναλογία ενέργειας - δύναμης.

Ένα απλό μπακάλικο παράδειγμα που μου ήρθε στο μυαλό, της ροπής στρέψης και των δυνάμεων που απαιτούνται και ασκούνται,(άρα καύσιμο) είναι όταν ψαρεύουμε με μπετονιά, όταν αρχικά γυρνάμε την μπετονιά η δύναμη που αισθανόμαστε στο χέρι μας είναι μεγαλύτερη από όταν η μπετονιά μπεί στην τροχιά της, κάπως έτσι και ο στρόφαλος, ίσως το παράδειγμα είναι άκυρο, ο Αγγελάκος angelthing ή κάποιος με γνώσεις φυσικής να μπορεί να το εξηγήσει καλύτερα, εγώ ΔΕΝ....
 
Top Bottom