Μέτρηση καταναλώσεων και τις συνθήκες που παρουσιάζονται

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Καταναλώσεων το ανάγνωσμα...


33333.jpg

Ανοίγω αυτό το νήμα, πρωτίστως να γράψουμε για τις καταναλώσεις στον τύπο μοτοσυκλέτας που έχουμε σε διάφορες συνθήκες.

Δευτερευόντως όμως για να γίνει και μια μικρή ανάλυση ως προς τον τρόπο που θα μπορούσαμε να επιτύχουμε μικρότερες κατανάλωσεις (χωρίς εγκέφαλο και προγράμματα) με μικρές απλές καθημερινές λύσεις. Πχ ένα φίλτρο ή μια εξάτμιση ή οδήγηση σε χαμηλό φάσμα στροφών ή οδήγηση στις ροπές του κινητήρα κλπ
Ποιοι είναι οι πιο δόκιμοι τρόποι μείωσης κατανάλωσης και σε τι ποσοστό είναι εφικτό;
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Στο δικό μου Caponord ETV 1000(καταγεγραμμένο και στις δύο εκδόσεις που πέρασαν απο τα χέρια μου) έχω μικτή κατανάλωση λίγο κάτω απο 7 λίτρα χωρίς επέμβαση σε πρόγραμμα.
Σε ταξίδι με σταθερά 140-150 έχω λίγο κάτω απο 6,5 λτ/100
Σε πόλη δεν γνωρίζω, μια και την περπατάει μόνο για να βγει από αυτή.
Σε επαρχιακό έχω δει και 6 λτ/100, έχω δει και 7λ/100 όταν το κυνηγάω και το δουλεύω ψηλά

Σε καταγεγραμμένα φύλλα excel που έχω κρατημένα από το παλιό, δεν είχα αισθητή διαφορά όταν άλλαξα σε 16άρι γρανάζι που ανεβάζει τις στροφές περίπου κατα 500 σε κάθε σχέση. Μιλάμε για 0,15 του λίτρου και το αποδίδω στην πιο παιχνιδιάρικη οδήγηση που με μπρίζωνε.

Εκεί κάπου αρχισα να αντιλαμβάνομαι πως οικονομία δεν επιτυγχάνεται με οδήγηση με μεγάλη σχέση σε χαμηλές στροφές, αλλά ίσως με τις στροφές του κινητήρα εκεί που δίνει μέγιστη ροπή (ας τοποθετηθεί κάποιος σχετικός επ' αυτού).

Γενικά ευχαριστημένος από την κατανάλωση δεδομένου του κυβισμού και της διάταξης του κινητήρα. Μπορώ να την ρίξω με πρόγραμμα κατα 1-1,5 λιτρο στα 100χλμ κατα μέσο όρο, αλλά δεν θα το κάνω σε αυτή την μοτο. Με ενδιαφέρει η μακροζωία του κινητήρα πρώτα απο όλα και η αξιοπιστία.

Αυτό που θα κάνω είναι στην επόμενη αλλαγή φίλτρου να βάλω ένα Κ&Ν πιο ανοικτό για καλύτερη ροή αέρα και ίσως; φτωχότερο μίγμα (σε συνδυασμό αργότερα με μια πιο ανοικτή εξάτμιση). Δεν ξέρω αν ο λάμδα θα αντιληφθεί τις διαφορές σε φίλτρο και εξάτμιση και προσαρμόσει τον ψεκασμό. Θα εφαρμόσω πάντως απλές μηχανικές λύσεις, χωρίς να επέμβω σε εγκέφαλο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.445
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Το 955 μικτα γυρω στα 5,5 με λογικες ταχυτητες.Πανω απο 130 αρχιζει να ρουφαει.Απο 160-170 και πανω δεν χορταινει.

Με την μαμα εξατμιση εχω ακουσε αρκετους να καινε λιγο κατω απο 5.

Σκεφτομαι την οικονομικη οδηγηση μονο οταν πιανω πρωτη ρεζερβα και ειναι μακρια το βενζιναδικο.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Αν σε ενδιαφέρει η μακροζωία , μην φτωχυνεις το μίγμα.

Το GSXR κάνει ≈200 χλμ με 14 λίτρα. Ζωηρή οδήγηση στα βουνά.
Εξάτμιση, φίλτρο, Όλα εργοστασιακά.

Με αλλαγή σε πιο ελεύθερο φίλτρο (πχ DNA, K&N κλπ) θα φτωχύνει τόσο πολύ η αναλογία σε βενζίνη που θα δημιουργήσει πρόβλημα;
Δεν θα επέμβει ο αισθητήρας λ να το ισοβαθμήσει το θέμα;cdefghigi
και αν ναι, τότε πως περνάνε προδιαγραφές όλα αυτά τα φίλτρα και πωλούνται ελεύθερα;

Το 955 μικτα γυρω στα 5,5 με λογικες ταχυτητες.Πανω απο 130 αρχιζει να ρουφαει.Απο 160-170 και πανω δεν χορταινει.

Με την μαμα εξατμιση εχω ακουσε αρκετους να καινε λιγο κατω απο 5.

Σκεφτομαι την οικονομικη οδηγηση μονο οταν πιανω πρωτη ρεζερβα και ειναι μακρια το βενζιναδικο.

όταν λες 5,5 με λογικές ταχύτητες, τι ακριβώς εννοείς; Αν εννοείς πχ ταξίδι με 100 χλμ σε ανοικτό δρόμο και το δικό μου πέφτει αισθητά κάτω απο 6 λτ. Αλλά πόση ώρα αντέχεις με 100-110 σταθερά;
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
εγω πιστευω οτι το πρωτον ειναι να οδηγας με ροη και λιγα φρενα
Δε απολαμβάνεις όλες τις χαρές της μοτοσικλέτας έτσι, κατά τη γνώμη μου.

Φρένααααααααα abcdefghg
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Με αλλαγή σε πιο ελεύθερο φίλτρο (πχ DNA, K&N κλπ) θα φτωχύνει τόσο πολύ η αναλογία σε βενζίνη που θα δημιουργήσει πρόβλημα;
Δεν θα επέμβει ο αισθητήρας λ να το ισοβαθμήσει το θέμα;cdefghigi
και αν ναι, τότε πως περνάνε προδιαγραφές όλα αυτά τα φίλτρα και πωλούνται ελεύθερα;


Σύμφωνα με κάποιους πιο καταρτισμένους στα τεχνικά, όχι δεν μπορεί να διορθώσει ο λ. Χρειάζεσαι χαρτογράφηση σε οποιαδήποτε αλλαγή.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Δε απολαμβάνεις όλες τις χαρές της μοτοσικλέτας έτσι, κατά τη γνώμη μου.

Φρένααααααααα abcdefghg
Συμφωνώ κι εγώ σε αυτό. Όχι επιτευξη χαμηλής κατανάλωσης σε βάρος της απόλαυσης.
Θέλεις φρένα πριν μπεις στην στροφή (συνηθως) για να διαλέξεις καλη γραμμή και σωστή ταχύτητα εισόδου. Θέλεις άνοιγμα του γκαζιού στην έξοδο για να διορθώσεις.
Αν πας με ροή θα πηγαίνεις σε μια μονότονη (χαμηλή - one speed fits all) ταχύτητα για να είσαι ασφαλής σε όλες τις στροφές.
Where is the fun in that?

Σύμφωνα με κάποιους πιο καταρτισμένους στα τεχνικά, όχι δεν μπορεί να διορθώσει ο λ. Χρειάζεσαι χαρτογράφηση σε οποιαδήποτε αλλαγή.
Άρα με μια αλλαγή φίλτρου σε πιο ανοικτό, όντως αλλάζουμε την αναλογία σε αέρα/καύσιμο και φτωχαίνουμε το μίγμα. Οπότε σίγουρα ρίχνουμε την κατανάλωση.
Το θέμα είναι να ξέρουμε σε τι ποσοστό (λογικά έχει προβλεφθεί ποσοστό ασφάλειας μιας και πωλουνται ελευθερα φιλτρα) και να ξέρουμε αν καταπονείται ο κινητήρας (θα φανεί απο την καυση των μπουζί και τις επικαθήσεις)
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.445
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
tiger 955i-gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Δε απολαμβάνεις όλες τις χαρές της μοτοσικλέτας έτσι, κατά τη γνώμη μου.

Φρένααααααααα abcdefghg

Aν το ζητουμενο ειναι η οικονομια,δεν γινεται να τα εχουμε ολα.
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Συμφωνώ κι εγώ σε αυτό. Όχι επιτευξη χαμηλής κατανάλωσης σε βάρος της απόλαυσης.
Θέλεις φρένα πριν μπεις στην στροφή (συνηθως) για να διαλέξεις καλη γραμμή και σωστή ταχύτητα εισόδου. Θέλεις άνοιγμα του γκαζιού στην έξοδο για να διορθώσεις.
Αν πας με ροή θα πηγαίνεις σε μια μονότονη (χαμηλή - one speed fits all) ταχύτητα για να είσαι ασφαλής σε όλες τις στροφές.
Where is the fun in that?


Άρα με μια αλλαγή φίλτρου σε πιο ανοικτό, όντως αλλάζουμε την αναλογία σε αέρα/καύσιμο και φτωχαίνουμε το μίγμα. Οπότε σίγουρα ρίχνουμε την κατανάλωση.
Το θέμα είναι να ξέρουμε σε τι ποσοστό (λογικά έχει προβλεφθεί ποσοστό ασφάλειας μιας και πωλουνται ελευθερα φιλτρα) και να ξέρουμε αν καταπονείται ο κινητήρας (θα φανεί απο την καυση των μπουζί και τις επικαθήσεις)
Βασικά από τα λίγα που ξέρω, επικαθίσεις έχεις με πλούσιο μίγμα, το φτωχό και οι αυξημένες θερμοκρασίες που επιφέρει καίνε τα πάντα και πιθανότατα δημιουργούν θέμα στα πιστόνια.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Βασικά από τα λίγα που ξέρω, επικαθίσεις έχεις με πλούσιο μίγμα, το φτωχό και οι αυξημένες θερμοκρασίες που επιφέρει καίνε τα πάντα και πιθανότατα δημιουργούν θέμα στα πιστόνια.
Όχι, στο φτωχό μίγμα φαίνεται και στα μπουζί. Οταν είναι επικινδυνα φτωχό εννοώ.
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Aν το ζητουμενο ειναι η οικονομια,δεν γινεται να τα εχουμε ολα.
Αν το ζητούμενο είναι η οικονομία, τότε ντίζελ μικρό αυτοκίνητο :p:D spam off/
 

RaGe_RaptoR

new member
Δημοσιεύσεις
333
Ηλικία
44
Μοτοσυκλέτα
GSX-R1000 K6
Όνομα
Giorgio
Όχι, στο φτωχό μίγμα φαίνεται και στα μπουζί. Οταν είναι επικινδυνα φτωχό εννοώ.
Ναι, φαίνεται στο χρώμα των μπουζί και το πλούσιο και το φτωχό. Υπάρχει κι ένας πίνακας κάπου στο ίντερνετ.
Trial & error όμως με το μηχανάκι σου? Ζεις επικίνδυνα :D
 
Δημοσιεύσεις
717
Ηλικία
43
Μοτοσυκλέτα
Honda CB 500 X 2016 Warp Drive MK IX
Όνομα
Θοδωρής
εγω πιστευω οτι το πρωτον ειναι να οδηγας με ροη και λιγα φρενα

Έτσι μου αρέσει και μένα , ηδου μπρος τακάκι μετά από 32000 χιλιόμετρα ( και είμαστε και τρεις πάνω :D)

 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Έτσι μου αρέσει και μένα , ηδου μπρος τακάκι μετά από 32000 χιλιόμετρα ( και είμαστε και τρεις πάνω :D)

Βάζω γνήσια τακάκια στο nc και μετά απο 1500!! χλμ αλλάζω λάδια σε αντιπροσωπεία γιατί ήμουν σε ταξίδι (πάντα μόνος το κάνω).
Μου δείχνει το τακάκι είχε φαγωθεί!!!!
Ή μου βάλανε ιμιτασιον Honda ή δεν ξέρω και γω..

Στάλθηκε από το POCO F2 Pro μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Beast

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.267
Ηλικία
57
Μοτοσυκλέτα
SUZUKI GSF 1250 !!!
Όνομα
Κυριακος
Περιοχή
Nεα. Σμυρνη
Το 300+ σε ταξίδι μέχρι τα 140 καίει 6-6,2/100.
Μετα ανεβαίνει αισθητά!!
Αν το κινείς κέντρο πιάνει τα 7,5 λίτρα!
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Το 300+ σε ταξίδι μέχρι τα 140 καίει 6-6,2/100.
Μετα ανεβαίνει αισθητά!!
Αν το κινείς κέντρο πιάνει τα 7,5 λίτρα!

Για την κατανάλωση σε ταξίδι επιβεβαιώνω πως και στο 650 το bandit με 140-150 κοντέρ (κάπου 125-135 πραγματικά) η κατανάλωση είναι στα 6 λίτρα.
Μετρημένο σε γεμίσματα για 2000χλμ που το είχα στα χέρια μου.
Τι μηχανάρα ρε φίλε!
Το θεαματικό με αυτό το μηχανάκι είναι πως αν πεις πως ανεβαίνεις στα 170-180 κοντέρ, θα πάει στα 6,5 λίτρα και όχι παραπάνω.
Ο καλύτερος τετρακύλινδρος που είχα ποτέ. Κι αν το μηχανάκι δεν ήταν τόσο πολύ βαρύ, με αυτόν τον κινητήρα θα σκότωνε τα πάντα στα μεσαία κυβικά σε πραγματικές συνθηκες και όχι τελικές ή δύναμη στις 14000 στροφές.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Με 2 απανωτά κατεβάσματα μια χαρά ροή έχεις και λίγα φρενα
Έτσι δεν κάνεις οικονομία όμως. Οτι κερδίσεις σε βενζίνη θα το φας σε δισκάκια συμπλέκτη. Καταπονείς και το κιβώτιο αν σε κάθε στροφή είσαι πάνω κάτω τις ταχύτητες ανα δύο.
 
Top Bottom