ΜΠΑΤΑΡΙΑ – Φόρτιση, φροντίδα,χαρακτηριστικα

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.471
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Kατα την αποψη μου,ενα απο τα καλυτερα αρθρα για την μπαταρια και την συντηρηση της.

Μπαταρία – Φόρτιση και φροντίδα

Για έναν περίεργο λόγο, θεωρούμε την μπαταρία ως ένα από τα στοιχεία της μοτοσικλέτας που χρειάζονται συντήρηση αραιά και που ή και καθόλου. Μάλιστα τα τελευταία χρόνια που οι περισσότερες μοτοσικλέτες έχουν μπαταρίες κλειστού τύπου, κανείς δεν ασχολείται με τη συντήρησή τους. Μάλιστα, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα… Ελάχιστοι γνωρίζουν και ακόμη λιγότεροι εφαρμόζουν, τη σωστή διαδικασία για να τοποθετήσουν μια νέα μπαταρία στη μοτοσικλέτα τους, με αποτέλεσμα να έχουμε μειωμένη ζωή στις μπαταρίες των μοτοσικλετών που κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Αυτό, πέραν από οικολογικές (οι μπαταρίες ως απορρίμματα είναι εντελώς τοξικά!), έχει και οικονομικές συνέπειες για την τσέπη μας.

Θα αναφέρουμε, ως παράδειγμα, αυτό που λένε οι τεχνικοί της Yuasa, ότι δηλαδή μια καλά συντηρημένη μπαταρία μοτοσικλέτας κλειστού τύπου μετά από 5 χρόνια εξακολουθεί κει λειτουργεί σωστά!!!


Σήμερα δε, που οι περισσότερες νέες μοτοσικλέτες έχουν εξελιγμένα και απαιτητικά ηλεκτρικά συστήματα, είναι απαραίτητη η γνώση της συντήρησης της μπαταρίας, η οποία είναι από εκείνα τα εξαρτήματα της μοτοσικλέτας που μπορούν να την ακινητοποιήσουν.

Το σημαντικότερο σημείο στη ζωή μιας μπαταρίας, είναι η αρχή της ζωής της. Λανθασμένη διαδικασία «εκκίνησης» σημαίνει μείωση της ζωής της μπαταρίας κατά τουλάχιστον 50%!

Και είναι τόσο απλό… Αρκεί κανείς να διαβάσει το…manual.

Τύποι ματαριών
Στις μοτοσικλέτες, συναντάμε, ουσιαστικά, δύο τύπους μπαταριών:

-Ανοικτού τύπου (αυτές που χρειάζεται σε τακτικά διαστήματα να συμπληρώνουμε υλεκτρολύτη)

-Κλειστού τύπου (αυτές που σφραγίζονται –αφού ακολουθήσουμε τη σωστή διαδικασία) και δεν ξανανοίγουν

Αρχική φόρτιση μπαταρίας
Α.Μπαταρίες ανοικτού τύπου

1-Αφαιρούμε τα καπάκια (τάπες)
πάνω από τα στοιχεία της μπαταρίας
2-Αφαιρούμε τη μικρή τάπα που καλύπτει το σωλήνα υπερχείλισης
3-Τοποθετούμε τη μπαταρία σε επίπεδη επιφάνεια
4-Συμπληρώνουμε με ειδικό υγρό υλεκτρολύτη (σύμφωνα με τις προδιαγραφές της μπαταρίας) και όχι με κάποιο άσχετο υγρό. Προσέχουμε να συμπληρώσουμε μέχρι το σημείο που υπάρχει η ανώτερη σχετική ένδειξη
5-Αφήνω την μπαταρία να ηρεμήσει για 30min. Εάν υπάρχουν φυσαλίδες χτυπώ ελαφρά ώστε να φύγουν και εάν χρειαστεί συμπληρώνω ηλεκτρολύτη.
6-Φορτίζω τη μπαταρία με ρεύμα έντασης 1/10 σε σχέση με την ένταση του ρεύματος που η μπαταρία θα παράγει. Η φόρτιση πρέπει να διαρκέσει τουλάχιστον 5 ώρες
7-Στο τέλος της φόρτισης, ελέγχω εάν το επίπεδο του ηλεκτρολύτη έχει πέσει. Συμπληρώνω εάν χρειάζεται και φορτίζω για 1 ακόμη ώρα.

Σημείωση: αυτή είναι η τελευταία φορά που πρέπει να συμπληρώσω ηλεκτρολύτη στη μπαταρία. Στο εξής συμπληρώνω απεσταγμένο νερό.
8-Κλείνω τα καπάκια στο άνω μέρος της μπαταρίας προσεκτικά.
9-Καθαρίζω τη μπαταρία από τυχόν υπολείμματα ηλεκτρολύτη.

Β-Μπαταρία κλειστού τύπου

Εδώ υπάρχουν οι περισσότερες παρεξηγήσεις καθώς οι περισσότεροι πιστεύουν ότι επειδή οι μπαταρίες κλειστού τύπου μόλις δεχθούν τα υγρά τους έχουν άμεσα τάση στους πόλους τους, μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Καθώς δε, η μοτοσικλέτα θα πάρει μπροστά, θεωρούν ότι αυτή είναι η σωστή διαδικασία και μάλιστα νιώθουν περήφανοι που η τεχνολογία έχει προχωρήσει τόσο…


Αυτό που δεν γνωρίζουν, είναι ότι η μπαταρία τους έχει ήδη χάσει τη μισή της ζωή!

Τα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν είναι τα παρακάτω:

1-Η μπαταρία πριν τεθεί σε λειτουργία πρέπει να είναι σφραγισμένη και όλα της τα «εξαρτήματα» να μην έχουν ίχνη παραβίασης
2-Τοποθετείστε τη μπαταρία σε μια επίπεδη επιφάνεια
3-Αφαιρέστε από το δοχείο των υγρών τη μαύρη ταινία με τις τάπες που αργότερα θα σφραγίσει τη μπαταρία. Προσοχή: δεν τρυπάμε τα σφραγισμένα δοχεία με το υγρό.
4-Το δοχείο με τα υγρά περιέχει ακριβώς την ποσότητα που χρειάζεται η μπαταρία. Δεν θα χρειαστεί να προσθέσετε.
5-Τοποθετούμε το δοχείο με τα υγρά πάνω από τις αντίστοιχες υποδοχές της μπαταρίας και σπρόχνοντάς το προς τα κάτω τρυπάμε τα σφραγισμένα δοχεία, οπότε και τα υγρά μπαίνουν μέσα στη μπαταρία.

Προσοχή: Δεν κουνάμε, δεν χτυπάμε, δεν πλαγιάζουμε το δοχείο με τα υγρά. Εάν χρειαστεί χτυπάμε ελαφρά ώστε να αρχίσει η ροή των υγρών.
6-Αφήνουμε το δοχείο με τα υγρά, τουλάχιστον 20min ώστε τα υγρά να μπουν σωστά μέσα στην μπαταρία και η μπαταρία να «ηρεμήσει».
7-Αφαιρούμε το δοχείο των υγρών, αφού έχει αδειάσει τελείως.
8-Στη συνέχεια αφήνουμε τη μπαταρία για 60min ώστε ο ηλεκτρολύτης να εισχωρήσει στο εσωτερικό της μπαταρίας.
9-Η μπαταρία, όταν μπει ο ηλεκτρολύτης είναι φορτισμένη κατά 75-80%. Στη συνέχεια τοποθετούμε την ταινία με τα καπάκια της μπαταρίας που πλέον θα μείνουν για πάντα εκεί.
10- Φορτίζουμε τη μπαταρία ακολουθώντας τους κανόνες που γράφει επάνω της. Η καλύτερη περίπτωση είναι με 1,8A για 10h. Εάν αυτό γίνει η μπαταρία είναι έτοιμη ώστε να αποδώσει σωστά για την υπόλοιπη ζωή της.
11-Θα τοποθετήσουμε τη μπαταρία στη μοτοσικλέτα αφού πρώτα την αφήσουμε να κρυώσει και μετρήσουμε στους πόλους της τουλάχιστον 12,8V. Εάν η τάση είναι χαμηλότερη, τότε ξαναφορτίζουμε για 1-2h ακόμη.

Συντήρηση μπαταρίας
Α.Ανοικτού τύπου

Η μπαταρία μας χρειάζεται μηνιαία συντήρηση η οποία αποτελείται από τις εξής ενέργειες:

1-Ελεγχος του επιπέδου του ηλεκτρολύτη και τυχόν συμπλήρωμα με απεσταγμένο νερό
2-Εξωτερικός καθαρισμός
3-Ελεγχος των επαφών με τη μοτοσικλέτα για χαλάρωση, φθορά ή οξείδωση
4-Ελεγχος του σωλήνα υπερχείλισης ώστε να είναι ελεύθερος χωρίς τσακίσεις

Β.Κλειστού τύπου

Η συντήρηση μιας μπαταρίας κλειστού τύπου δεν διαφέρει σε τίποτα με αυτή του ανοικτού τύπου με μόνη διαφορά ότι δεν χρειάζεται να ελέγχουμε το επίπεδο του ηλεκτρολύτη. Αρα σε μηνιαία βάση κάνουμε:

1-Εξωτερικό καθαρισμό
2-Ελεγχο των επαφών με τη μοτοσικλέτα για χαλάρωση, φθορά ή οξείδωση

Συντήρηση ακινησίας
Στην περίπτωση που θέλετε να αφήσετε ακίνητη τη μοτοσικλέτα σας για ένα διάστημα που ξεπερνά τον 1 μήνα, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να αφαιρέσετε τη μπαταρία από τη μοτοσικλέτα σας και να την βάλετε σε κλειστό, καλά αεριζόμενο χώρο (όχι στο δωμάτιό σας…, αγαπητέ φίλε Τάκη) με έναν ειδικό φορτιστή συντηρητή.


Ο συντηρητής μπαταρίας είναι ειδικά σχεδιασμένος ώστε να φορτίσει τη μπαταρία της μοτοσικλέτας σας για όσο διάστημα δεν χρησιμοποιείται. Μάλιστα, μετά από μερικές ημέρες θα την φέρει σε κατάσταση «κούτας», εάν βέβαια δεν έχει κάποια άλλη ζημιά.

Οι συντηρητές μπαταρίας βρίσκονται είτε στα καλά καταστήματα είτε στο διαδίκτυο σε αρκετά λογικές τιμές, υποπολλαπλάσιες της αξίας μιας νέας μπαταρίας…

Πηγη: http://www.mrbike.gr/website/driving-advice/2012-01-25-19-25-40.html
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.471
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Με αφηνει η μπαταρια.Την φορτιζω πολυ λιγο και παιρνει μπροστα σαν καινουργια,αρα δεν ητανε τελειωμενη.Παρολα αυτα την αφηνω κανα μισαωρο στον φορτιστη.

Tην επομενη βαζω κανονικα μπροστα και φευγω.Μετα απο καμμια 50αρια χλμ με το που σβηνω με αφηνει.Ευτυχως ηρθε ο καλος κυριουλης της οδικης και το βαλαμε μπροστα.

Ερωτηση.Μετα απο τοσα χλμ,ακομη και με ελειπη φορτιση,ειναι λογικο να με αφησει?
 

BULMONT

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.307
Ηλικία
60
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Μοτοσυκλέτα
ΚΤΜ 1190
Όνομα
BAΓΓΕΛΗΣ
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
E, ναι και οι λόγοι αρκετοί.......

Κατ' αρχήν τα 50 χλμ άν γίνουν με αναμμένα φώτα κλπ δεν έδωσαν
στην μπαταρία το ρεύμα που χρειαζόταν ώστε να μπορεί να γυρίσει την μίζα....
(50 χλμ είναι 40-45 λεπτά χρόνος.......πόσο ρεύμα να πάρει;;;;)
Εαν είχες αναμένα καλοριφέρ, υαλοκαθαριστήρες κλπ (αν πρόκειται γι' αυτοκίνητο -δεν μας το ξεκαθάρισες αυτό-)
Εάν έκανε κρύο.......
Εαν η μπαταρία είναι στο τέλος της ζωής της......
Εαν έχεις πρόβλημα στα ηλεκτρικά του κινητήρα......
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.471
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
E, ναι και οι λόγοι αρκετοί.......

Κατ' αρχήν τα 50 χλμ άν γίνουν με αναμμένα φώτα κλπ δεν έδωσαν
στην μπαταρία το ρεύμα που χρειαζόταν ώστε να μπορεί να γυρίσει την μίζα....
(50 χλμ είναι 40-45 λεπτά χρόνος.......πόσο ρεύμα να πάρει;;;;)
Εαν είχες αναμένα καλοριφέρ, υαλοκαθαριστήρες κλπ (αν πρόκειται γι' αυτοκίνητο -δεν μας το ξεκαθάρισες αυτό-)
Εάν έκανε κρύο.......
Εαν η μπαταρία είναι στο τέλος της ζωής της......
Εαν έχεις πρόβλημα στα ηλεκτρικά του κινητήρα......

Μιλαω παντα για την μηχανη.

Ναι ρε Βαγγελη εγιναν με φωτα,αλλα πηρε κανονικα την πρωτη φορα.Την μπαταρια την εχω τρια χρονια,αλλα φορτισε πολυ γρηγορα,δεν θα ελεγα οτι ειναι και στα τελευταια της.Δυστυχως δεν θυμαμαι μετρησεις.
 

πυξιδας990

well know member
Δημοσιεύσεις
2.946
Ηλικία
47
Περιοχή
λεωνιδιο τσακωνιας
Μοτοσυκλέτα
aprilia DORSODURO RED
Όνομα
Μανωλης
απο manual γνωστου κατασκευαστη μοτοσυκλετων..
το αρχικο ρευμα που καταναλωσε η μπαταρια για να εκκινησει το εργαλειο,χρειαζεται 12 χλμ πορεια προς ζωηρα για να τα ξαναπαρει...απο κει και μετα τη φορτιζεις...και οχι ρελαντι...
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.471
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
απο manual γνωστου κατασκευαστη μοτοσυκλετων..
το αρχικο ρευμα που καταναλωσε η μπαταρια για να εκκινησει το εργαλειο,χρειαζεται 12 χλμ πορεια προς ζωηρα για να τα ξαναπαρει...απο κει και μετα τη φορτιζεις...και οχι ρελαντι...

Αυτο ομως που λεει ο Βαγγελης για τα φωτα,αν ιχυει?
 

πυξιδας990

well know member
Δημοσιεύσεις
2.946
Ηλικία
47
Περιοχή
λεωνιδιο τσακωνιας
Μοτοσυκλέτα
aprilia DORSODURO RED
Όνομα
Μανωλης
Αυτο ομως που λεει ο Βαγγελης για τα φωτα,αν ιχυει?
το ηλεκτρικο συστημα της μοτοσυκλετας παραγει ρευμα,εφοσον την εχουμε φορτισμενη την μπαταρια,καπου πρεπει να καταναλωνετε το ρευμα,αν συσωρευεται και δεν καταναλωνεται ο ανορθωτης την ακουει ασχημα...
το θεμα μπαταρια λογω του lc8 που ειχα το εχω μελετησει αρκετα.ακολουθωντας τα παραπανω βηματα γιατι επαθα και εμεινα δεν ξανασχοληθηκα με μπαταρια.....στο θεμα σου Πανο θα κοιταγα και τον ανορθωτη.μια μετρηση καλου κακου μπορει να γινει..οπως και με την μπαταρια...
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Νομιζω πως παίζει ρόλο η φόρτιση.
Δηλαδή δεν έγινε πλήρης φόρτιση και δεν < γέμισε> η μπαταρία,η χωρητικότητα της δηλαδή.
Με την μικρή φόρτιση πήρε για λίγο μικρή χωρητικότητα που στη συνέχεια καθ οδόν δεν μπορεσε να αναπληρώσει και να αυξήσει,παρόλη την λειτουργία του μοτέρ.
Οι αδύναμες μπαταρίες τα φτυνουν όταν οι εξωτερικές συνθήκες (θερμοκρασία ) είναι χαμηλές.
Όπως επίσης οτι αναπληρωνουν το αρχικό ρεύμα εκκίνησης ( τα χλμ πορείας που λέει ποιο πάνω) όταν έχουν φορτίο φώτα κτλπ.
 

ta-sio

new member
Δημοσιεύσεις
347
Ηλικία
43
Περιοχή
ΚΕΡΚΥΡΑ
Μοτοσυκλέτα
To NC750X, το γκρί, το καλό, το αντβέντσιουρρρ
Yamaha virago 250
Όνομα
TASOS
Για αλλαγη εισαι. Αν ξεφορτισε εντελως και σε αφησε μια φορα θα σε ξαναφησει οπουδηποτε οσο και να την φορτιζεις. Ειχα το ιδιο θεμα με μπαταρια αυτοκινητου που ενω την φορτιζα και το εκανα αρκετα klm βολτα, οταν το αφηνα δεν ξαναεπερνε. Απο οτι δειχνει η μπαταρια σου δεν κραταει το φορτιο οποτε παει για ανακυκλωση
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.471
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
.....στο θεμα σου Πανο θα κοιταγα και τον ανορθωτη.μια μετρηση καλου κακου μπορει να γινει..οπως και με την μπαταρια...

Ο ανορθωτης ειναι οκ.Μαλλον αυτο που λεει ο Δημητρης πρεπει να ισχυει.

Νομιζω πως παίζει ρόλο η φόρτιση.
Δηλαδή δεν έγινε πλήρης φόρτιση και δεν < γέμισε> η μπαταρία,η χωρητικότητα της δηλαδή.
Με την μικρή φόρτιση πήρε για λίγο μικρή χωρητικότητα που στη συνέχεια καθ οδόν δεν μπορεσε να αναπληρώσει και να αυξήσει,παρόλη την λειτουργία του μοτέρ.
Οι αδύναμες μπαταρίες τα φτυνουν όταν οι εξωτερικές συνθήκες (θερμοκρασία ) είναι χαμηλές.
Όπως επίσης οτι αναπληρωνουν το αρχικό ρεύμα εκκίνησης ( τα χλμ πορείας που λέει ποιο πάνω) όταν έχουν φορτίο φώτα κτλπ.

Οπως και ναχει θα κανω μια προσπαθεια να την αναστησω,μονο και μονο για την εμπειρια.Λογικα ειμαι για καινουργια.
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Ο ανορθωτης ειναι οκ.Μαλλον αυτο που λεει ο Δημητρης πρεπει να ισχυει.



Οπως και ναχει θα κανω μια προσπαθεια να την αναστησω,μονο και μονο για την εμπειρια.Λογικα ειμαι για καινουργια.



1)Ας πούμε το μανουαλι της SUBARU λέει οτι αφού βάλουμε μπροστά και ξεκινήσουμε, να αναβουμε τα φώτα νύχτα - μέρα.Συμβάλει λέει στην μακροζωία της
Τι να ξέρουν τζαπονια....

2)Σε άλλο όχημα, το οποίο πήρε μπροστά με καλώδια, και απο τότε είναι στα χέρια μού, και το οδηγαω έχοντας παντα τα φώτα αναμμένα.
Ε η μπαταρία είναι μια χαρά ακόμα και στα πολλά κρύα

3)Στο παπί έχω την ίδια μπαταρία απο την ανακατασκευή του το 2008.
Και εκεί πηγαίνω παντα με φώτα αναμμένα
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.471
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Ενα παπαρακι που μπορουμε σχετικα ευκολα να το κανουμε μονοι μας και μπορει να φανει χρησιμο σε εμας η σε καποιον απο την παρεα,ειναι τα καλωδια της μπαταριας.Δεν πιανουνε πολυ χωρο και μου εχει φανει χρησιμο στο παρελθον.Προσφατα εδωσα αυτο που ειχα φτιαξει σε ενα φιλαρακι με πληγωμενη μπαταρια και ειπα να το αντικαταστησω.
Καταρχας θελει πολυ μεγαλη προσοχη στην επιλογη των υλικων.Δεν παιρνουμε οτι βρουμε μπροστα μας,γιατι την στιγμη της εκινησης θα περασουνε απο αυτα,καμμια 15αρια αμπερ.
Αυτα που θα χρειαστουμε ειναι:

2017-12-11 17.27.34.jpg

2,5 με 3 μετρα καλωδιο,τουλαχιστον 4αρι εως 6αρι.Αν θελουμε να πιανει λιγοτερο χωρο,οπως εκανα εγω,παιρνουμε 2,5αρι για ηχεια.Ειναι πολυκλωνο και εχει τις ιδιες αντοχες.
Φις για αναπτηρα αυτοκινητου...οχι καμμια πατατα,ειπαμε θα περασουνε 15Α και δεν θελουμε να λιωσει.
4 κροκοδειλακια,καπως μεγαλα,2 ηλεκτρολογικα φισακια με μεγεθος τετοιο που να μπορει να μπει το ενα ποδαρακι της ασφαλειας και μια ασφαλεια 20Α.

Ξεκιναμε με το φις.Πολυ προσοχη στις κολλησεις,πρεπει να μπει αρκετο καλαι για να στερεωθουνε ολα σωστα.

2017-12-11 17.49.22.jpg

Αφου τελειωσουμε με το φις,παμε στα κροκοδειλακια.
2017-12-11 17.53.13.jpg

Επιμενω στις καλες κολλησεις.Το γνωστο "μια αλυσιδα αντεχει,οσο ο πιο αδυναμος κρικος της" ισχυει και εδω.

2017-12-11 18.01.30.jpg

Τελος προσθετουμε τα φισακια,τα οποια πρεσαρουμε στα καλωδια,για να κανουμε την "ασφαλειοθηκη" μας.Θα μπορουσα να παρω ετοιμη,αλλα θα επρεπε να προσαρμοσω πιο χοντρα καλωδια για να αντεξει και θα ειχα δυο ακομη κολλησεις.

2017-12-11 18.08.06.jpg

Αν μας περισευει και κανενα βολτομετρο,το προσαρμοζουμε.Δεν θα παει χαμενο.Επισης αντι για φις μπορουμε να βαλουμε αλλα δυο κροκοδειλακια.

Να επισημανω κατι που ξεχασα λογω κεκτημενης ταχυτητας.
Σε περιπτωση που η μπαταρια μας δεν ειναι τελειωμενη,αλλα θελει μια βοηθεια,παιρνουμε ρευμα απο τον αναπτηρα του αλλου.Στην αντιθετη περιπτωση που θελουμε να βαλουμε μπροστα και να ειμαστε και συνδεδεμενοι με την μπαταρια,δεν παιρνουμε ρευμα απο τον αναπτηρα,αλλα απευθειας απο την μπαταρια.Σε αυτη την περιπτωση κροκοδειλακια και στα δυο ακρα.

2017-12-11 18.23.41.jpg

Το κοστος των υλικων,ειναι 6 ευρω.Σε αυτο δεν περιλαμβανεται το βολτομετρο.Το δικο μου το ειχε φερει φιλος απο Κινα με 1,5 ευρω.

ΥΓ Επιμενω στα υλικα και την σωστη συναρμολογηση.Οταν παιζουμε με τα ρευματα δεν κανουμε αστεια.Θα κανουμε ζημια σε εμας αλλα και σε αυτον που θα μας δωσει ρευμα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

ta-sio

new member
Δημοσιεύσεις
347
Ηλικία
43
Περιοχή
ΚΕΡΚΥΡΑ
Μοτοσυκλέτα
To NC750X, το γκρί, το καλό, το αντβέντσιουρρρ
Yamaha virago 250
Όνομα
TASOS
2,5 άρι καλόδιο δεν είναι λιγάκι λεπτό; Αν το έχεις δοκιμάσει βέβαια πάω πάσο.
Ωραία η πατέντα με το βολτόμετρο και την ασφάλεια. Έχω στα σχέδια να κάνω και εγώ κάτι τέτοιο αλλά πιο απλό και τώρα μου έδωσες ιδέες.Giving
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.471
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
2,5 άρι καλόδιο δεν είναι λιγάκι λεπτό; Αν το έχεις δοκιμάσει βέβαια πάω πάσο.
Ωραία η πατέντα με το βολτόμετρο και την ασφάλεια. Έχω στα σχέδια να κάνω και εγώ κάτι τέτοιο αλλά πιο απλό και τώρα μου έδωσες ιδέες.Giving

Οχι 2,5αρι απλο,αλλα για ηχεια.Αντιστοιχει σε 5αρι κανονικο.Αν το πιασεις στα χερια σου θα καταλαβεις.ειναι αρκετα βαρυ.
 

doryforos

new member
Δημοσιεύσεις
301
Ηλικία
49
Μοτοσυκλέτα
Piaggio Liberty i Get 125 abs
Honda Cb 500x
Όνομα
Νίκος
Θέμα λοιπόν. Το Cb 500X εχει την μπαταρία απ τον Ιούλιο του 2014 .Τώρα είναι Απρίλιος 2019 ,αρα σχεδόν 5 χρόνια μπαταρία.
Μέχρι σήμερα την άφηνα αρκετές φορές στον φορτιστή οταν την άφηνα καιρό ακίνητη ( όχι όλες γιατι έχει μείνει και δίμηνο πάνω στην μηχανή ξεχασμενη )
Δεν μου παρουσιάζει κάποιο πρόβλημα , αλλά δεν ξέρω κιόλας να αναγνωρίσω πως θα μπορούσε να έχει πρόβλημα.Ξέρω οτι πατάω μιζα ξεκινά ολα κομπλέ
Αφηνω π.χ αναμένα αλάρμ και φώτα με σβηστό κινητήρα κανα 10λεπτο και μετά ξεκινά αμέσως .
Ερώτηση 1) Υπάρχει τρόπος να δει κάποιος πόση ζωή έχει η μπαταρία ακόμα μέσα της;
2) Aν οχι , προτείνεται η αλλαγή της στην 5ετία ;
3) Πως θα αρχίσουν τα προβλήματα μ αυτήν που έχω;
4) στο υποθετικό σενάριο όπου το καλοκαιράκι ας πουμε η μπαταρία χαιρετίσει τον μάταιο τούτο κόσμο
με το Start Jumper και τα καλώδια που έχω , θα μπορώ να πορευτώ ικανό διάστημα ( π.χ 4 μέρες ) με νεκρή μπαταρία
χωρίς να δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα στην υπέροχη οσο και πανέμορφη μοτοσυκλέτα μου;
 
Top Bottom