ΜΖ history

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
MZ a love 22 years old



Το 1906 ένας Δανός ο Jørgen Skafte Rasmussen αγοράζει στο Zschopau της Σαξονίας ένα εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο υφασμάτων.

Το 1917 ο Rasmussen εφευρίσκει έναν κινητήρα για αυτοκίνητα με την επωνυμία Dampf-Kraft-Wagen και το 1920 προσαρμόζει τον κινητήρα του σ΄ ένα ποδήλατο.

Το 1923 η εταιρία του ονομάζεται DKW και πολύ γρήγορα εισχωρεί στο χώρο των αγωνιστικών δραστηριοτήτων. Στη συνέχεια βάζει "χέρι" στην AUDI στο Zwickau και οι δουλειές πάνε πάρα πολύ καλά. Το 1929 η παραγωγή μοτοσυκλετών στο Zschopau φτάνει στα 60.000 κομμάτια. Μπορεί να πει κανείς ότι η DKW είναι μια παγκόσμια δύναμη στις μοτοσυκλέτες. Αυτό δίνει φτερά στην επιχείρηση και έτσι το 1931 αρχίζει η παραγωγή και των πρώτων μικρών αυτοκινήτων DKW. H δημιουργία της AUTO UNION (ένα κονσόρτσιουμ εταιριών) το 1932 περιλαμβάνει και την ανερχόμενη DKW ως βασικό μέτοχο. Στη συνέχεια σκάει ο 2ος Π.Π. και η Γερμανία αλλάζει σύνορα.

Το 1948 η εταιρία με τη νέα ονομασία IFA βρίσκεται στη γεωγραφία της Ανατολικής Γερμανίας (DDR), οπότε αναλαμβάνουν οι σύντροφοι του ΕΣΚΓ (Ενιαίο Σοσιαλιστικό Κόμμα Γερμανίας) και συνεχίζουν την παραγωγή του RT 125cc που είχε ξεκινήσει πριν τον πόλεμο.

Το 1956 μας έρχεται για πρώτη φορά η ονομασία MZ από το Motorradwerk Zschopau και το 1970 έχουμε την 1.000.000στη μοτοσυκλέτα με την επωνυμία MZ ETS 250 Trophy Sport. Η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας είναι συνεχώς ανοδική μέχρι το Δεκέμβρη του 1990 όπου μετά τη πτώση του τείχους και όλων των συμπαρομαρτούντων (Λαϊκών, Σοβιετικών, υπαρκτών και ανύπαρκτων σοσιαλιστικών Δημοκρατιών και ονείρων......) έρχεται ο "σωτήρας" καπιταλισμός και τι κάνει; Ιδιωτικοποιεί την IFA.

Από δω και πέρα αρχίζει η κατιούσα. Το 1993 το εργοστάσιο πτωχεύει και τα δικαιώματα πωλούνται στους Οσμανλήδες γείτονες μας. Το MZ γίνεται MUZ και το 1996 η φουκαριάρα ΜUΖ ταξιδεύει ανατολικότερα προς τη Μαλαισία δηλαδή και στον Όμιλο Hong Leong αφού ούτε το Τουρκικό κεφάλαιο καταφέρνει να τη σώσει. Καλά μη νομίζετε ότι και οι Ασιάτες τα κατάφεραν. Το 2008 η εταιρία Hong Leong σταματά την παραγωγή της μοτοσυκλέτας που ωστόσο ξαναλέγεται MZ δηλαδή χωρίς το U.

Και τώρα τι κάνουμε;

Το εργοστάσιο στο Zschopau μετά από 88 χρόνια ζωής κλείνει στις 21 Δεκεμβρίου του 2008. Σήμερα είναι ένα νυκτερινό κλαμπ με το όνομα MZWerk.

Όμως δεν σταματά εδώ η ιστορία της ΜΖ. Εμφανίστηκαν νέοι επενδυτές. Δύο "αστέρια" των Grand Prix μοτοσυκλέτας ο Ralf Waldmann και ο Martin Wimmer αγοράζουν τα δικαιώματα και τις μετοχές της ΜΖ αλλά από το 2009 και ΄δω δεν κατάφεραν παρά τους δικαστικούς αγώνες και τα οικονομικά προβλήματα να ξαναζωντανέψουν αυτόν το θρύλο...

Ωραία, και γιατί μας τα λες όλα αυτά; Μα γιατί ο Βαγγέλης, εδώ στο Βύρωνα, κατάφερε και κρατά ζωντανό αυτόν το θρύλο από το Γενάρη του 1993 μέχρι σήμερα. Το Horizon-Levante τον ανακάλυψε, κουβέντιασε μαζί του και τον φωτογράφισε μαζί με αυτή τη Γερμανίδα κούκλα. Ένας "έρωτας" που κρατά 22 χρόνια. Η 250ντάρα δίχρονη μοτοσυκλέτα μας "μίλησε" με τον χαρακτηριστικό της ήχο , έχοντας καταγράψει 43.488Km. Ο Βαγγέλης την κρατά άψογη όπως της αξίζει και μας αποκάλυψε ότι αντιστέκεται στα κελεύσματα των αντικέρ για να την πουλήσει.






 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
MZ BK 350 1952-1959 12,5 hp115 km/h









Το BK 350 ήταν μια μικρή δίχρονη μηχανή Boxer 350 cc ένα μοντέλο του κατασκευαστή μοτοσυκλετών VEB Motorradwerke Zschopau (ΜΖ), το οποίο παρήχθη 1952-1959? αρχικά με την επωνυμία " IFA BK 350". Το BK 350 παρουσιάστηκε στο κοινό για πρώτη φορά στην Εαρινή Έκθεση της Λειψίας το 1951 ως δικύλινδρου κινητήρα DKW. Ωστόσο, η έναρξη της παραγωγής καθυστέρησε μέχρι το τέλος του 1952. Λόγω της ειδικής κατασκευής τους, το BK 350 αναμενόταν με μεγάλο ενδιαφέρον διεθνώς.
Το BK 350 αντικαταστάθηκε σταδιακά από το 1956 από το MZ ES , το οποίο δεν είχε τίποτα κοινό με το BK. Δύο λόγοι οδήγησαν την αντικατάσταση της BK: Η παραγωγή της BK ήταν πολύ πιο πολύπλοκη από την ήδη παράλληλη κατασκευή του ES. Από την άλλη πλευρά, το κράτος ήταν της γνώμης ότι η παραγωγή ενός μόνο μοντέλου μοτοσικλέτας για μία χώρα ήταν επαρκής, έτσι, ο κινητήρας δεν αναπτύχθηκε πλήρως, ώστε να λυθεί το πρόβλημα στην πλήρωση του αριστερού κυλίνδρου που παρουσίαζε δυσκολίες στη ρύθμιση του καρμπυρατέρ,που προκαλούσαν οι συνθήκες ροής του καυσίμου στον κοινό στροφαλοθάλαμο και των δύο κυλίνδρων. Για παράδειγμα, εγκαθιστώντας ένα μεγαλύτερο κύριο ακροφύσιο στον αριστερό κύλινδρο. Τα καρμπυρατέρ δούλευαν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

 
Τελευταία επεξεργασία:
N

notakos600

Guest
Πολύ όμορφο θέμα.
Μα καλά, ποιός τραχανοπλαγιάς διανοήθηκε να φτιάξει δικύλινδρο δίχρονο μοτέρ με κοινό στροφαλοθάλαμο?
 

tedvj23

member
Δημοσιεύσεις
859
Περιοχή
Patra City
Όνομα
ΘΟΔΩΡΗΣ
Βολταρα παλιά ενα etz 251 αλλά πολύ τσίκνα και δόνηση το εργαλείο...!!!

Υ.γ.χρονια τώρα βλέπω πολλά πεταμένα....
 

LAndreas

member
Δημοσιεύσεις
1.413
Ηλικία
60
Περιοχή
Ναουσαρα
Όνομα
Λειβαδιτης Ανδρεας
Πολύ όμορφο θέμα.
Μα καλά, ποιός τραχανοπλαγιάς διανοήθηκε να φτιάξει δικύλινδρο δίχρονο μοτέρ με κοινό στροφαλοθάλαμο?
αν ειχε εισαγωγη στον στροφαλο και ριντ η δισκοβαλβιδα θα δουλευε μια χαρα Στην ουσια ειναι ενα 350 δια δυο





https://limflug.de/en/products/engines-15kw-40kw.php
 
Τελευταία επεξεργασία:

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
MZ RE250 (1966) two-stroke racer
50hp που αυξήθηκαν μέχρι το 1970 σε 58hp / 11.200 rpm.235 km/h ,
Είναι λίγο δύσκολο να σκεφτεί κανείς ότι πριν από 50 χρόνια μια σεβάσμια ανατολική γερμανική εταιρεία θα μπορούσε να είναι στην πρώτη γραμμή της σχεδίασης μοτοσικλετών, αλλά αυτό συνέβη με την VEB Motrradwerk Zschopau (γνωστό και ως MZ) και τις δίχρονες μηχανές!
Μετά την ίδρυση της εταιρείας του στο Zschopau το 1906, ο Δανός μηχανικός Jørgen Rasmussen σύντομα άρχισε να τροφοδοτεί κινητήρες που θα μπορούσαν να τοποθετηθούν σε μοτοσυκλέτες .
Η επιτυχία ήταν γρήγορη και μέχρι το 1929 η εταιρεία ήταν ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσυκλετών στον κόσμο. Η MZκέρδισε τους πρώτους αγώνες 125 και 250 GPs το 1958
Ο άνθρωπος πίσω από αυτό το αποτέλεσμα ήταν ο σχεδιαστής Walter Kaaden, ο οποίος ήταν ο πρώτος που ενσωμάτωσε τις πιο βασικές τεχνολογίες σε έναν δίχρονο κινητήρα - την κωνική εξάτμιση του θαλάμου εκτόνωσης, και την περιστροφική βαλβίδα εισαγωγής. Ο σχεδιασμός του 125cc ήταν ο πρώτος ατμοσφαιρικός κινητήρας φτάνοντας πάνω από 200hp ανά λίτρο!


121337295_1676336042527784_4375918741672687364_o.jpg 121304912_1676336062527782_8745074180556107616_n.jpg 121309341_1676336002527788_4282242411723122311_n.jpg 121334775_1676336139194441_7953360865141517920_n.jpg 121364451_1676336082527780_6414805101597932292_n.jpg 121367183_1676336009194454_6707103215350051546_n.jpg 121393953_1676336332527755_2269769882988211195_n.jpg
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Γερμανία: Το παλιό εργοστάσιο της ΜΖ έγινε μουσείο Enduro​

Ιστορικός χώρος για ιστορικές μοτοσυκλέτες στο μουσείο εντούρο του Zschopau

Το παλιό εργοστάσιο της MZ στην πόλη Zschopau (Τσόπαου) της Σαξονίας (στην πρώην Ανατολική Γερμανία) αποκτάει καινούριο, διαφορετικό ρόλο και γίνεται το πρώτο μουσείο στον κόσμο για μοτοσυκλέτες Enduro, αλλά και Motocross.
Στο εργοστάσιο όπου επί δεκαετίες κατασκευάζονταν οι μοτοσυκλέτες της δημοφιλούς πρώην ανατολικογερμανικής ΜΖ, τώρα εκτίθενται σημαντικές μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου απ’ όλο τον κόσμο.

Στο Zschopau, σ’ αυτή την μικρή πόλη, είχε την έδρα της μια ιστορική φίρμα και μια από τις τις πιο γνωστές μάρκες στην Ανατολική Ευρώπη και όχι μόνο, όπως και στην Ελλάδα: η MZ.

Κάποτε εκεί δούλευαν 3.200 εργαζόμενοι, οι εξαγωγές γίνονταν σε περίπου 100 χώρες – αλλά μετά την επανένωση της Γερμανίας ήρθε η παρακμή. Όλες οι προσπάθειες διάσωσης απέτυχαν, αν και τα δίτροχα της ΜΖ εξακολουθούν να παραμένουν θρυλικά μέχρι σήμερα.
Περισσότερες από 97.800 ιστορικές μοτοσυκλέτες της MZ εξακολουθούν να είναι καταγεγραμμένες και εγκεκριμένες (!) στη Γερμανία, παρότι η παραγωγή έχει πάψει προ πολλού. Τώρα το παλιό εργοστάσιο έχει μετατραπεί μουσείο.

Το εργοστάσιο της MZ στο Zschopau ήταν ένα από τα πιο σημαντικά εργοστάσια μοτοσυκλετών στον κόσμο και οι λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού δημιούργησαν εκεί ένα μουσείο μοτοσυκλετών Εnduro και Motocross και μάλιστα με δικά τους έξοδα.

Περίπου 150 μοτοσυκλέτες εκτίθενται σε 1.500 τετραγωνικά μέτρα και κανείς από τους συμμετέχοντες δεν έχει οικονομικό όφελος από το μουσείο, αντίθετα πολλοί έχουν βάλει χρήματα από την τσέπη τους και τις οικονομίες τους ώστε να δημιουργηθεί.

Τα εγκαίνια έγιναν την Κυριακή που μας πέρασε (15 Μαΐου) και εκτός από τις δεκάδες σπάνιες μοτοσυκλέτες παραγωγής, 30 οδηγοί αγώνων (συμπεριλαμβανομένων πρωταθλητών κόσμου και Ευρώπης) πρόσφεραν στο μουσείο τις μοτοσυκλέτες τους – 15 διαφορετικές μάρκες.

Η παλαιότερη μοτοσυκλέτα για αγώνες στο χώμα του μουσείου, το οποίο ονομάζεται Deutsches Enduro Museum (Γερμανικό Μουσείο Εντούρο) κατασκευάστηκε το 1926, με τη νεότερη να έχει κατακτήσει το γερμανικό πρωτάθλημα πριν από εννέα χρόνια.
Πάνω από όλα, ο χώρος του μουσείου είναι ιστορικός, αν και λειτουργεί στο πιο εκσυγχρονισμένο τμήμα του εργοστασίου της MZ, το οποίο είχε χρησιμοποιηθεί για τελευταία φορά, πριν από μερικά χρόνια, σαν ντισκοτέκ.

Φωτογραφία του εγκαταλειμμένου τότε εργοστασίου της ΜΖ, από μια παλαιότερη (πολύ παλαιότερη…) επίσκεψή μας. Στη μέση τα σπορ 1000άρια της ΜΖ, που ήταν από τις τελευταίες μοτοσυκλέτες παραγωγής
Το μουσείο σύντομα θα λειτουργεί κανονικά, θα δέχεται το κοινό Παρασκευή με Κυριακή, καθώς τις επίσημες αργίες, από τις 10 π.μ. έως τις 6 μ.μ., και η είσοδος κοστίζει 10 ευρώ.
Πρόκειται για μια “υποχρεωτική” επίσκεψη, και “προσκύνημα” αν θέλετε, ένα must για τους φίλους της οδήγησης και των μοτοσυκλετών εκτός δρόμου, που θέλουν να δουν θρυλικές μοτοσυκλέτες από κοντά.
Περισσότερες πληροφορίες: www.deutschesenduromuseum.de

Πηγη https://motorbike.gr
 
Top Bottom