Λαδολογίας το ανάγνωσμα

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Καμμία σχέση η λειτουργία του κιβωτίου με του κινητήρα. Μεγάλη πλανη του νέο(καγκουρα)ελληνα!

Στάλθηκε από το MI MAX μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Το ξέρω. Γι αυτό και δεν με νοιάζει που ακούγεται λίγο πιο θορυβώδες με το λεπτόρευστο λαδάκι. Από την στιγμή που το λάδι κάνει σωστά την δουλειά του και το μηχανάκι παίρνει μπροστά χωρίς τσοκ ακόμη και χειμώνα, όλα καλά.
 

Coyote

member
Δημοσιεύσεις
866
Μοτοσυκλέτα
Βαρκαντέρο
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Αθήνα
Για αυτά τι λέτε; 100% συνθετικά και πάμφθηνα.


 

Coyote

member
Δημοσιεύσεις
866
Μοτοσυκλέτα
Βαρκαντέρο
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Αθήνα
Ρωτάω γιατί δεν ξέρω, η πρόταση της shell μου φαίνεται τίμια και όχι πιασοκολέ. Ψήνομαι να τα δοκιμάσω.
Επίσης δεν είναι κάποια εταιρία της πλάκας.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Ρωτάω γιατί δεν ξέρω, η πρόταση της shell μου φαίνεται τίμια και όχι πιασοκολέ. Ψήνομαι να τα δοκιμάσω.
Επίσης δεν είναι κάποια εταιρία της πλάκας.
Θα σου πω όπως τα θυμάμαι.
Εβαλε αυτά τα shell, δεν του αρεσαν.
Μετά άλλαξε σε κάτι οικονομικά ημισυνθετικά ELF σε μπλέ δοχείο. Ούτε εκείνα του άρεσαν.
Μετά έβαλε Torco 10-40 ημισυνθετικά και του άρεσαν πολύ και δεν τα ξανάλλαξε.

Πάντως για Varadero (επειδή τέτοιο έχεις και πιθανόν λάδια που είναι καλά σε άλλο να μην είναι στο δικό σου , και το αντίστροφο), θυμάμαι χαρακτηριστικά σε όλα τα φόρα εκείνο τον καιρό που βγήκε το ΜΚ2 και αργότερα το ΜΚ3 να είναι όλοι πιστοί σε AMSOIL σε βαθμό θρησκείας.

Για εμένα δοκίμασε τα shell. Δεν χάνεις κάτι. Μπορεί να σου κάτσουν.
Γενικά κρατάω πάντα αυτά που διαβάζω στο πίσω μέρος του μυαλού αλλά δεν πιστεύω σε "Θαυματουργά" προϊόντα που μεταμορφώνουν δραματικά την μηχανή σε απόδοση.
Λάδια είναι. Για 3000-4000 χλμ και το πιο φτηνό λάδι να βάλεις, με τις προδιαγραφές που ζητάει η μοτοσυκλέτα, θα κάνει την δουλειά του (αν είναι απο γνωστή εταιρία και όχι χύμα από βαρέλι). Δοκιμάζεις και βλέπεις.

Εγώ έβαζα επίσης torco 10-40 και κάποιες φορές το Castrol Power 1 που πετύχαινα φτηνά στο τετράκιλο. Αυτά στο Capo.
Στα μικρότερα μηχανάκια που είχα έβαζα 5100 motul (στο ΤΑ κυρίως) και στα πιο υψηλών επιδόσεων Motοrex συνθετικά 10-50.

Γενικά ευχαριστημένος θα έλεγα από όλα τα παραπάνω. Κοιτούσα απλώς πάντα οι προδιαγραφές της κάθε μηχανής να καλύπτονται απο τον τύπο λαδιού (Jaso MA, Jaso MB, Jaso MA2 κλπ). Παλιότερα μοντέλα δεν δέχονται πχ σωστά (λόγο αντιτριβικών) νεώτερα λάδια. Το κάθε καινούριο δεν είναι και το καλύτερο για την μηχανή μας.
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Κάποτε τα είχε βάλει ένας φίλος σε CBF600 και δεν του άρεσαν. Δεν θυμάμαι τι ακριβώς τον είχε χαλάσει όμως.
Τα έβαλα στο nc και είναι τέλεια!
Τα συνιστά η Ducati.

Στάλθηκε από το MI MAX μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Θα σου πω όπως τα θυμάμαι.
Εβαλε αυτά τα shell, δεν του αρεσαν.
Μετά άλλαξε σε κάτι οικονομικά ημισυνθετικά ELF σε μπλέ δοχείο. Ούτε εκείνα του άρεσαν.
Μετά έβαλε Torco 10-40 ημισυνθετικά και του άρεσαν πολύ και δεν τα ξανάλλαξε.

Πάντως για Varadero (επειδή τέτοιο έχεις και πιθανόν λάδια που είναι καλά σε άλλο να μην είναι στο δικό σου , και το αντίστροφο), θυμάμαι χαρακτηριστικά σε όλα τα φόρα εκείνο τον καιρό που βγήκε το ΜΚ2 και αργότερα το ΜΚ3 να είναι όλοι πιστοί σε AMSOIL σε βαθμό θρησκείας.

Για εμένα δοκίμασε τα shell. Δεν χάνεις κάτι. Μπορεί να σου κάτσουν.
Γενικά κρατάω πάντα αυτά που διαβάζω στο πίσω μέρος του μυαλού αλλά δεν πιστεύω σε "Θαυματουργά" προϊόντα που μεταμορφώνουν δραματικά την μηχανή σε απόδοση.
Λάδια είναι. Για 3000-4000 χλμ και το πιο φτηνό λάδι να βάλεις, με τις προδιαγραφές που ζητάει η μοτοσυκλέτα, θα κάνει την δουλειά του (αν είναι απο γνωστή εταιρία και όχι χύμα από βαρέλι). Δοκιμάζεις και βλέπεις.

Εγώ έβαζα επίσης torco 10-40 και κάποιες φορές το Castrol Power 1 που πετύχαινα φτηνά στο τετράκιλο. Αυτά στο Capo.
Στα μικρότερα μηχανάκια που είχα έβαζα 5100 motul (στο ΤΑ κυρίως) και στα πιο υψηλών επιδόσεων Motοrex συνθετικά 10-50.

Γενικά ευχαριστημένος θα έλεγα από όλα τα παραπάνω. Κοιτούσα απλώς πάντα οι προδιαγραφές της κάθε μηχανής να καλύπτονται απο τον τύπο λαδιού (Jaso MA, Jaso MB, Jaso MA2 κλπ). Παλιότερα μοντέλα δεν δέχονται πχ σωστά (λόγο αντιτριβικών) νεώτερα λάδια. Το κάθε καινούριο δεν είναι και το καλύτερο για την μηχανή μας.
Τα elf στο μπλε κουτί κάθονται καλά σε μονοκύλινδρα. Όχι σε νεώτερες κατασκευές.

Στάλθηκε από το MI MAX μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Υγρό VS ξηρό κάρτερ: Ποιο είναι καλύτερο;​

F28_29318 (1).jpg

Διάβασε εδώ πώς λειτουργεί το σύστημα λίπανσης του κινητήρα και μάθε τα πάντα για τις διαφορές μεταξύ υγρού και ξηρού κάρτερ.

Σύστημα λίπανσης: Το κυκλοφορικό του κινητήρα​



Δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς το σύστημα λίπανσης σαν το κυκλοφορικό του κινητήρα, με το λάδι να είναι το αίμα, η αντλία λαδιού η καρδιά και το φίλτρο λαδιού τα νεφρά. Αυτός ο παραλληλισμός μας δίνει να καταλάβουμε πόσο μεγάλη σημασία έχει το σύστημα λίπανσης στην καλή «υγεία» του κινητήρα.

Το λάδι που προορίζεται για μοτοσυκλέτα καλείται να δουλέψει σε πολύ πιο απαιτητικές συνθήκες σε σχέση με αυτό που θα μπει σε κινητήρα αυτοκινήτου. Οι σύγχρονοι πολυκύλινδροι κινητήρες, εύκολα αγγίζουν τις 11.000 σ.α.λ., με το νούμερο αυτό να φτάνει τις 16.000 σε κάποιες περιπτώσεις. Η θερμοκρασία του λαδιού στους υδρόψυκτους κινητήρες μπορεί να είναι 20 με 30 βαθμούς Κελσίου μεγαλύτερη από ότι σε ένα αυτοκίνητο, ενώ στους αερόψυκτους η διαφορά μπορεί να είναι 50 με 60 βαθμούς.




Η διαδρομή του λαδιού​

Το λιπαντικό έχει πολύ δουλειά να κάνει, αφού πρέπει όχι μόνο να αποτρέψει την επαφή των μετάλλων, αλλά να καθαρίσει και να δροσίσει τον κινητήρα. Το λάδι βρίσκεται συγκεντρωμένο στο κάρτερ, στο κάτω μέρος του κινητήρα. Μόλις αυτός ξεκινήσει, η αντλία λαδιού ρουφάει το λάδι και το στέλνει στο πάνω μέρος του κινητήρα, στην κεφαλή. Εκεί λιπαίνονται ο εκκεντροφόρος, τα ρουλεμάν του, οι βαλβίδες και τα κοκοράκια. Επίσης, κυρίως σε υψηλής απόδοσης κινητήρες, μια ποσότητα λαδιού ψεκάζεται στο κάτω μέρος του πιστονιού προκειμένου να λιπανθούν ο πείρος και τα ελατήρια του πιστονιού.
Η διαδρομή του λαδιού συνεχίζεται μέσα από χαραμάδες και διόδους για να φτάσει στον συμπλέκτη. Αυτός, αποτελείται από μια σειρά δίσκων οι οποίοι παράγουν μεγάλη θερμότητα λόγω της τριβής. Το λάδι πρέπει να παρέχει την απαραίτητη λίπανση μεταξύ των δίσκων, ενώ ταυτόχρονα να αποτρέπει το πατινάρισμα τους.
Το τελευταίο κρίσιμο σημείο που συναντά το λάδι στην πορεία του είναι το κιβώτιο ταχυτήτων, καθώς κινητήρας και κιβώτιο χρησιμοποιούν το ίδιο λιπαντικό. Το έργο του εδώ είναι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς τα γρανάζια ασκούν μεγάλη πίεση που τείνει να «σπάσει» το λεπτό φιλμ που σχηματίζει το λάδι. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μια δεύτερη αντλία στέλνει το λάδι σε κάποιο ψυγείο λαδιού, προκριμένου να πέσει λίγο η θερμοκρασία του, πριν αυτό επιστρέψει πίσω στο κάρτερ.

Υπάρχουν δυο τρόποι λίπανσης του κινητήρα: υγρό και ξηρό κάρτερ. Ας δούμε τις διαφορές τους:

Υγρο κάρτερ​


Η διάταξη του υγρού κάρτερ είναι η πιο διαδεδομένη στις μέρες μας. Το λάδι συγκεντρώνεται σε μια μεγάλη λεκάνη στο κάτω μέρος του κινητήρα και μια αντλία είναι αρκετή για να στείλει το λάδι στην κεφαλή. Η βαρύτητα αναλαμβάνει να επιστρέψει το λάδι στην ελαιολεκάνη. Σε σπάνιες περιπτώσεις υψηλής απόδοσης κινητήρων, όπου χρειάζεται πιο γρήγορη κυκλοφορία λαδιού, χρησιμοποιείται μια δεύτερη αντλία, η οποία επιστρέφει το λάδι στο κάρτερ. Στη συγκεκριμένη διάταξη η ελαιολεκάνη έχει αρκετά μεγάλο όγκο και ένα σημείο με μεγάλο βάθος, όπου συγκεντρώνεται το λάδι και επιτρέπει στην αντλία να τροφοδοτείται συνεχώς, ακόμα κι αν η μοτοσυκλέτα επιταχύνει απότομα ή βρίσκεται υπό μεγάλη κλίση. Το μειονέκτημα, όμως, είναι ότι αυξάνεται το συνολικό ύψος του κινητήρα και μειώνεται η απόστασή του από το έδαφος.

Ξηρό κάρτερ​




Η διάταξη του ξηρού κάρτερ είναι λίγο πιο περίπλοκη με το λάδι να αποθηκεύεται σε ξεχωριστό δοχείο εκτός του κινητήρα ή ακόμα και μέσα στο πλαίσιο κάποιες φορές. Εδώ η χρήση δεύτερης αντλίας είναι απαραίτητη προκειμένου να επιστρέφει το λάδι στο δοχείο του. Το λιπαντικό συγκεντρώνεται σε μια μικρή και ρηχή ελαιολεκάνη στο κάτω μέρος του κινητήρα και εκεί η αντλία επιστροφής αναλαμβάνει να το στείλει πίσω στο δοχείο του. Η κατασκευή μιας τέτοιας διάταξης είναι πιο δύσκολη και η συντήρηση πιο ακριβή, ενώ υπάρχουν περισσότερα εξαρτήματα που πιθανώς να παρουσιάσουν πρόβλημα. Όμως, υπάρχουν και πλεονεκτήματα. Η μικρή ελαιολεκάνη μειώνει το συνολικό ύψος του κινητήρα, οπότε αυτός μπορεί να τοποθετηθεί πιο χαμηλά, με αποτέλεσμα το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας να χαμηλώνει και η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας να βελτιώνεται. Επίσης, επειδή το λάδι αποθηκεύεται σε ξεχωριστό δοχείο, είναι πιο δύσκολο η αντλία να ξεμείνει από λάδι.

Πηγη www.mototriti.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Μαθαίνοντας να διαβάζετε τις ετικέτες στις συσκευασίες λαδιού κινητήρα​

Η ασφαλέστερη επιλογή είναι αυτή που συνιστά ο κατασκευαστής​




Κάθε συσκευασία λαδιού κινητήρα έχει σημάνσεις, που μας ενημερώνουν σχετικά με τις ιδιότητές του. Οι εταιρείες λιπαντικών το κάνουν για να μας διευκολύνουν να επιλέξουμε το σωστό. Για να δούμε τις προδιαγραφές που συνιστά ο κατασκευαστής του οχήματός μας

Ιξώδες​

Αυτό είναι το πρώτο που βλέπουμε σε μια συσκευασία. Οι κοινές ονοματολογίες είναι 5W-40, 10W-40, 15W-40. Σε μια ετικέτα μπορείτε να δείτε και την ένδειξη SAE (Society of Automotive Engineers), αλλά για αυτό θα γράψουμε στη συνέχεια. To πρώτο νούμερο υποδηλώνει το απόλυτο ιξώδες και υποδηλώνει την χαμηλότερη θερμοκρασία που μπορεί το λάδι να προστατεύσει τον κινητήρα. Το 0 είναι οι -35οC και οι επόμενες κατηγορίες υπολογίζονται ανά 5 βαθμούς κελσίου. Ένα προϊόν 5W διατηρεί τις ιδιότητες του στους -30οC, ένα 10W στους -25οC κ.ο.κ..
Το δεύτερο είναι το κινηματικό ιξώδες του λαδιού στους 100οC και όχι στη μέγιστη θερμοκρασία περιβάλλοντος. Μικρότερο ιξώδες ρέει ευκολότερα και λέγεται συνήθως "λεπτό". Από την άλλη πλευρά, ένα πιο ρευστό ιξώδες ρέει πιο αργά και το ονομάζουμε "παχύ". Έτσι, ένα λάδι 10W-40 είναι πιο παχύρευστο από το 15W-50.
Η ασφαλέστερη επιλογή είναι αυτή που συνιστά ο κατασκευαστής.
engine oil 4

SAE (Society of Automotive Engineers)​

Είναι η Κοινωνία των Μηχανικών Αυτοκινήτων. Είναι οι άνθρωποι που καθόρισαν τα πρότυπα για τους επαγγελματίες μηχανικούς σε διάφορες βιομηχανίες. Μεταξύ των βασικών μελών ήταν ο Henry Ford, ο Thomas Edison, ο Glenn Martin, ο Orville Wright και ο Charles Kettering. Αυτή τη στιγμή έχουν πάνω από 138.000 μέλη παγκοσμίως.
Το πρότυπο ιδιοτήτων λαδιού όπως ο δείκτης ιξώδους καθορίστηκe από την SAE και ονομάζεται SAE J300.
engine oil 1

API (American Petroleum Institute)​

Πρόκειται για το πρότυπο του Αμερικανικού Ινστιτούτου Πετρελαίου. Με απλά λόγια ορίζει την καταλληλότητα του λαδιού για ένα όχημα ανάλογα με το πότε έχει παραχθεί. Με άλλα λόγια, οι καινούργιες μοτοσυκλέτες απαιτούν υψηλότερων προδιαγραφών λάδι. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα λάδια έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με τους κατασκευαστές οχημάτων και το API.
Το ισχύον πρότυπο για τους βενζινοκινητήρες, SN, ισχύει από τον Οκτώβριο του 2010 για τα οχήματα που παράγονται από το 2011 και μετά. Τα λάδια με δείκτη SJ συνιστώνται για χρήση σε κινητήρες πριν το 2001 και με SL είναι κατάλληλα για κατασκευαστές πριν από το 2004. Τα SM είναι κατάλληλα για κινητήρες μέχρι και το 2010.
engine oil 3

JASO (Japanese Automotive Standards Organization)​

Η σύντομη περιγραφή είναι η συμβατότητα του λαδιού με "υγρούς συμπλέκτες". Το λάδι κινητήρα σε όλες σχεδόν τις μοτοσυκλέτες μοιράζεται μεταξύ της προστασίας των εξαρτημάτων του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων και του συμπλέκτη.

Το πρότυπο αι JASO T 903: 2006 ταξινομείτε σε τέσσερις κατηγορίες (MA, MA1, MA2, MB). Το πρότυπο JASO T 904: 2006 βασίζεται σε αποτελέσματα δοκιμών τριβής στο σύστημα συμπλέκτη. Το JASO MA2 προορίζεται για μοτοσυκλέτες με υγρό συμπλέκτη και το JASO MB για δίκυκλα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Πηγη https://2wo.gr
 
Top Bottom