"Κορδόνι".Μια εύκολη/προσωρινή επισκευή ελαστικού.Γιατί;;

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
By Ωmega

Συχνό φαινόμενο σε μοτοσυκλέτες κι αυτοκίνητα το τρύπημα του ελαστικού.
Δυστυχώς η ανάγκη για ευκολία κι άμεση λύση μας ωθεί να προβούμε ή να δεχτούμε πρακτική επισκευής που δίνει λύση μεν δεν είναι όμως η ασφαλέστερη κι ενδεδειγμένη,ειδικά για μοτοσυκλέτες.
Όλοι μας το έχουμε ακούσει,κάποιοι το έχουμε χρησιμοποιήσει,άλλοι πάλι ευτυχώς το έχουμε γλιτώσει.

Φίλες και φίλοι....Το "κορδόνι".
Τόσο παλιό όσο περίπου και τα tubeless(άνευ σαμπρέλας) ελαστικά.


Πολλές σε σειρά ανθεκτικές ίνες ενωμένες και καλυμμένες με ειδική ελαστική,κολλώδη,ουσία που κατασκευάζεται για την στεγανοποίηση/αποκατάσταση των ελαστικών που έχουν τρύπα στο πέλμα ΜΟΝΟ.

Τα σουβλιά εφαρμογής του κορδονιού..



ΒΑΣΙΚΟ-ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ:
ΔΕΝ επισκευάζουμε με κορδόνι τρύπα από καρφί/βίδα σε σημείο πέραν του πέλματος των ελαστικού μας.Τα πλαϊνά είναι ευαίσθητα σημεία με άλλη δομή/ενίσχυση και ΜΟΝΟ ειδικός τεχνίτης μπορεί να κρίνει αν μικροζημιά επιδέχεται επέμβασης εσωτερικά ή πρέπει να γίνει ολική αντικατάσταση του ελαστικού.-


Χρήση του κορδονιού σε φουσκωμένο λάστιχο.


Αποτέλεσμα της διαδικασίας το φράξιμο της τρύπας και με την περιστροφή του η δημιουργία πρόσθετου κεφαλιού εσωτερικά..

Πάμε να εξηγήσουμε γιατί πρέπει να αποφεύγουμε το κορδόνι ή αν έχουμε κάνει έκτακτη επισκευή να μην το αφήνουμε μόνιμα.Ελπίζω να πιάσατε την κουβέντα του Μάστορα στο 2:14.

Καταρχήν δεν έχετε καθαρή εικόνα του εσωτερικού του ελαστικού.Το όποιο αντικείμενο από το πάτημα μπορεί να έχει δημιουργήσει εσωτερικά κάτι παραπάνω από ότι εξωτερικά.Σκίσιμο,αποκόλληση κομματιού ή και φούσκωμα.

Η καλύτερη επισκευή γίνεται εκ των έσω.Η μικρές τρύπες κλείνουν με τρίψιμο/κόλλα και ψυχρό *μπάλωμα.Η μεγαλύτερες με τρίψιμο/κόλλα και *μανιτάρι εσωτερικά.

*απλό ψυχρό μπάλωμα



*μανιτάρι


Δεν είναι σωστό το κορδόνι διότι το σουβλί αρχικά και η "βελόνα" τοποθέτησης κατόπιν ανοίγουν παραπάνω την τρύπα και προξενούν ζημιά στα λινά του ελαστικού.Πέραν του μεγαλύτερου ανοίγματος σπρώχνουμε τα σύρματα προς τα μέσα.Λάθος.

Παλιότερα 1990 θυμάμαι και το εσωτερικό θερμό μπάλωμα με τρίψιμο/κόλλα/μαύρο υλικό,που έλιωνε κάτω από πρεσο"σίδερο" για ελαστικά. Γινόταν ένα με το ελαστικό.
Δεν γνωρίζω αν σήμερα γίνεται.Ισως να προτιμούνται τα ελαστικά αυτοκινήτων λόγω ίσιας μεγάλης επιφάνειας..


ΔΕΝ ξεχνάμε να ζυγοσταθμίσουμε το επισκευασμένο ελαστικό.


Μοτοσυκλέτα ή αυτοκίνητο,μην κάνετε εκπτώσεις στην ασφάλειά σας.



Υ.Γ. 1)Τυχόν νεότερες τεχνικές ή διορθώσεις του παραπάνω επιβάλλεται να γραφούν..
2)Το θέμα είναι άκρως σοβαρό και δεν προσφέρεται για σπαμ.

Ευχαριστώ.
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Το κορδόνι είναι πολύ καλό για να μας πάει μέχρι τον λαστιχά σε ταχύτητες μικρότερες των 100 χλμ/ωρα, για να μας βάλει μανιτάρι με σωστά υλικά, τρόπο και κυρίως καθαρίζοντας και ισιώνοντας εσωτερικά, ωστε η πίεση του ελαστικού να δυναμώνει την κόλληση αντί να προσπαθεί να την πετάξει.
 

User M

member
Δημοσιεύσεις
1.040
2 φορες εχω βαλει κορδονι
την 1η φορα στο ...ναυπλιο.ειδα το κεφαλι μιας βιδας να υπαρχει ,την εβγαλα κ ενα παιδι απο την παρεα εβαλε ενα κορδονι.δεν ειχα προβλημα στο λαστιχο μεχρι που το αλλαξα.
την 2η φορα στο σπιτι σε λαστιχο 2 μηνων στο νεο μου στρωμα.το λαστιχο εχανε αερα.το tpms ειχε τρελαθει κ αναβοσβηνε.δεν μπορουσα να βρω με ...γυμνο ματι την ..τρυπα.ετσι εκανα μια καλη σαπουναδα κ αρχισα να την ριχνω με σφουγγαρακι στο πελμα.επιτελους ειδα φουσκαλες.ειχε μπει ενα μικρο κομματι απο καρφι.εβαλα το κορδονι με τον τροπο του βιντεο κ μεχρι σημερα δεν εχω προβλημα
εκτοτε εχω παντοτε μαζι μου κομπρεσερακι κ το σετ με τα κορδονια
το σετ με τις αμπουλες δεν το κουβαλαω μαζι μου
καλα ταξιδια
 
Τελευταία επεξεργασία:

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
το σετ με τις αμπουλες δεν το κουβαλαω μαζι μου

Οι αμπούλες είναι μια βλακεία και μισή. 2 φορές αγόρασα, και τις δύο δεν κατάφερα να γεμίσω σωστά το λάστιχο με αέρα. Ένα φτηνό κομπρεσεράκι και τέλος.
 

StepaS

well know member
Δημοσιεύσεις
3.187
Μοτοσυκλέτα
KTM 1290 Super Adventure S
Όνομα
Vagelis
Πολύ ωραίο το post σου Δημήτρη!! Ευχαριστούμε.

Μέχρι πέρσι είχα μηχανή με σαμπρέλα και ήταν πολύ μεγάλη μανουρα το όλο θέμα της επισκευής σκασμενου ελαστικού.

Πλέον κι εγώ έχω μόνιμα ένα σετακι επισκευής με κορδόνια κάτω από τη σέλα. Όμως το έχω περίπου 5-6 χρόνια. Παίζει τα κορδόνια να θέλουν αλλαγή, μήπως ξεράθηκαν;;;;
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Πολύ ωραίο το post σου Δημήτρη!! Ευχαριστούμε.

Μέχρι πέρσι είχα μηχανή με σαμπρέλα και ήταν πολύ μεγάλη μανουρα το όλο θέμα της επισκευής σκασμενου ελαστικού.

Πλέον κι εγώ έχω μόνιμα ένα σετακι επισκευής με κορδόνια κάτω από τη σέλα. Όμως το έχω περίπου 5-6 χρόνια. Παίζει τα κορδόνια να θέλουν αλλαγή, μήπως ξεράθηκαν;;;;

Βρίσκεις στο κουτί την ημερομηνία παραγωγής. Το υλικό διατηρείται 4 χρόνια απο την παραγωγή.
Στα 5-6 που γράφεις, είσαι για αλλαγή.
 

Arisxios

member
Δημοσιεύσεις
1.845
Ηλικία
56
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Πατίνι
Όνομα
Αρης
Περιοχή
Πειραιας
Κάποιος φίλος μου είπε για κάποιο ηλιακό ονόματι βίδα δεν ήταν σίγουρος αν το έλεγε σωστά αλά έμοιαζε με βίδα
Την οποία την βιδώνεις στην τρύπα είχε πει σπείρωμα μπροστά την έκοβες και μετά από λίγο αυτή γινότανε λάστιχο δεν ξέρω που μπορώ να το βρω
Το αυτό έχει κάποιος υπόψη του ;
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Έχω το σετ με τη γλίτσα μέσα για επισκευή, τρομερό.

Στάλθηκε από το MI MAX μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Το slime λες; Τέλειο.
Αλλα να ξέρεις (πληροφορία απο USA φορουμ που τα δουλεύουν πολύ). Αν στα κορδόνια μπορείς να ξεπεράσεις και 1 και 2 χρόνια την ημερομηνία λήξης ανάλογα με την αποθήκευση τους, στο slime είναι ότι λέει ο κατασκευαστής. Αν περάσει την ημερομηνία λήξης και το τοποθετήσεις, μετά απο 1-2 μήνες παρατηρούνται φαινόμενα υγροποίησης του υλικού με συνέπεια να ξανανοίγει σιγά σιγά η τρύπα. Αυστηρά by the book το slime.

Υ.Γ Επίσης προσοχή στον τρόπο εφαρμογής, επειδή δημιουργεί προβλήματα ζυγοστάθμισης
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Το slime λες; Τέλειο.
Αλλα να ξέρεις (πληροφορία απο USA φορουμ που τα δουλεύουν πολύ). Αν στα κορδόνια μπορείς να ξεπεράσεις και 1 και 2 χρόνια την ημερομηνία λήξης ανάλογα με την αποθήκευση τους, στο slime είναι ότι λέει ο κατασκευαστής. Αν περάσει την ημερομηνία λήξης και το τοποθετήσεις, μετά απο 1-2 μήνες παρατηρούνται φαινόμενα υγροποίησης του υλικού με συνέπεια να ξανανοίγει σιγά σιγά η τρύπα. Αυστηρά by the book το slime.
Γι'αυτό σ'αγαπαμε.

Στάλθηκε από το MI MAX μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Βενζινόκολλα βάζουμε στο κορδόνι ή δεν χρειάζεται?
Κι εδώ ισχύει το να είναι φρέσκο. Αν η βενζινόκολλα έχει χάσει τις ιδιότητες της και έχει σκληρύνει, δεν θα απλωθεί καλά ώστε με την ρευστότητα της να φτάσει σε όλα τα σημεία και μπορεί να δημιουργήσει μικρούς θύλακες αέρα που σε υψηλές ταχύτητες και με την θερμοκρασία ελαστικού μπορεί να είναι καταστροφικοί.

Επίσης ο περισσότερος κόσμος δεν ξέρει τον τρόπο εφαρμογής της βενζινόκολλας, όσο παράξενο και αν ακούγεται αυτό.

Προσωπικά θα προτιμούσα ένα επώνυμο σετ κορδωνιών και θα το είχα μονο μέχρι να βρεθώ σε λαστιχάδικο για να περάσει μια πιο σωστή λύση όπως μανιτάρι. Για κάτι τέτοιο δεν θεωρώ την βενζινόκολλα απαραίτητη. Καλό όμως είναι να υπάρχει στο κιτ, επειδή η τρύπα μπορεί να είναι μεγάλη και να πρέπει να καλύψεις κενά βάζοντας και δεύτερο κορδόνι και κόλλα. Εκει απλά σε νοιάζει να φτάσεις στον προορισμό σου, οπότε δεν σε νοιάζει αν είναι φρέσκια η κόλλα και αν ξεφουσκώσει το λάστιχο σε 2 μέρες.
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Δεν το θεωρώ διαφήμιση οπότε θα αναφέρω ότι εταιρίες σαν τη Γερμανική Tip Top και την Aμερικάνικη Wonder Seal θεωρούνται καλές στον χώρο.
Τελευταία σε επίσκεψή μου σε βουλκανιζατέρ είδα και μου έκαναν θετική εντύπωση τα Ιαπωνικά Maruni.Ειδα ότι είναι συσκευασμένα κατά μόνας κι όχι στρογγυλά.Το τελευταίο μου φάνηκε κάπως αλλά... η τεχνολογία προχωράει.Κάτι θα ξέρουν...

Θα ήθελα εδώ να αναφέρω ότι η άποψή μου στην αρχή,όπως και τώρα είναι από εμπειρία 18 περίπου μηνών ως βοηθός σε εξαιρετικό Μάστορα το 1990-91.

Δεν έχω επαφή επαγγελματική με το αντικείμενο από τότε.Το μάτι όμως "κόβει" κι αντιλαμβάνεται τον "άρπακόλλα" με τον σοβαρό επαγγελματία..
 

User M

member
Δημοσιεύσεις
1.040
παντως αυτην την πλαστικη ...βιδα που αναφερατε πιο πανω ,την ειχα δει σε μαγαζι με λαστιχα να την πουλαει ανα κομματι
ειχα δει κ ενα βιντακι καποτε αλλα δεν μπορω να το ξαναβρω
ειναι αυτη η βιδα σαν κλειδι σπιτιου ,μονο που δεν εχει...δοντια αλλα βολτες σαν βιδα
οποτε εσυ απλως την βιδωνεις (με το χερι ε) στην τρυπα κ μετα τσακιζεις κ αφαιρεις το πλατυ μερος της ....βιδας κ εισαι ετοιμος.η τρυπα ..παει , εξαφανιστηκε.ουτε κολλες ,ουτε κορδονια ,μονο αερα βαζεις κ πας ...νορντκαπ
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Κάποτε παλιά είχα δει κι εγώ βιντεάκι με την βίδα. Δεν την πετυχα όμως πουθενά σε μαγαζί. Μήπως δεν περπάτησε λόγω τυχόν υψηλού κόστους ή αστοχίας;
 

Arisxios

member
Δημοσιεύσεις
1.845
Ηλικία
56
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Πατίνι
Όνομα
Αρης
Περιοχή
Πειραιας
παντως αυτην την πλαστικη ...βιδα που αναφερατε πιο πανω ,την ειχα δει σε μαγαζι με λαστιχα να την πουλαει ανα κομματι
ειχα δει κ ενα βιντακι καποτε αλλα δεν μπορω να το ξαναβρω
ειναι αυτη η βιδα σαν κλειδι σπιτιου ,μονο που δεν εχει...δοντια αλλα βολτες σαν βιδα
οποτε εσυ απλως την βιδωνεις (με το χερι ε) στην τρυπα κ μετα τσακιζεις κ αφαιρεις το πλατυ μερος της ....βιδας κ εισαι ετοιμος.η τρυπα ..παει , εξαφανιστηκε.ουτε κολλες ,ουτε κορδονια ,μονο αερα βαζεις κ πας ...νορντκαπ



Και εγώ γι αυτή τη βίδα κλειδί μιλάω και δεν ξέρω που να την βρω


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

User V

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.090
Εδώ οποίος έχει διάθεση θα ακούσει το πάθημα του μοτοσυκλετιστή με το κορδόνι και στο τέλος θα δει εφαρμογή μανιταριού με τον σωστό τρόπο..

 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.468
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Έχω το σετ με τη γλίτσα μέσα για επισκευή, τρομερό.

Στάλθηκε από το MI MAX μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Θανο την βαζεις πριν τρυπησει το λαστιχο,η οταν τρυπησει?

Βενζινόκολλα βάζουμε στο κορδόνι ή δεν χρειάζεται?

Βαζουμε,αλλα και απο μονο του το κορδονι εχει κολλα.Δεν θα γινει σωστα η δουλεια αλλα δεν θα μας αφησει και στον δρομο.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.468
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Οι αμπούλες είναι μια βλακεία και μισή. 2 φορές αγόρασα, και τις δύο δεν κατάφερα να γεμίσω σωστά το λάστιχο με αέρα. Ένα φτηνό κομπρεσεράκι και τέλος.

Αποστολη εγω οσες φορες χρειαστηκαν οι αμπουλες με μια μπτοστα και 1,5 πισω ηταν πετρα το λαστιχο.Ισως να ειναι και θεμα ποιοτητας.

Πολύ ωραίο το post σου Δημήτρη!! Ευχαριστούμε.

Μέχρι πέρσι είχα μηχανή με σαμπρέλα και ήταν πολύ μεγάλη μανουρα το όλο θέμα της επισκευής σκασμενου ελαστικού.

Πλέον κι εγώ έχω μόνιμα ένα σετακι επισκευής με κορδόνια κάτω από τη σέλα. Όμως το έχω περίπου 5-6 χρόνια. Παίζει τα κορδόνια να θέλουν αλλαγή, μήπως ξεράθηκαν;;;;

Πιασε τα κορδονια στο χερι σου.Αν ειναι *****α και κολλανε ειναι οκ.Βαλτα σε αεροστεφες μερος για να μην παιρνουν αερα.
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.468
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Ενα ωραιο κολπο σε περιπτωση που δεν εχουμε καποιο κιτ επισκευης ειναι η αυτοδιατρητη βιδα.Οχι οποια νανε αλλα ιδια με την παρακατω με μηκος τουλαχιστον 3 cm.Παρτε καναδυο και πριν τις βαλετε στα εργαλεια φατε τους το κεφαλι με λιμα η τροχο και αφηστε τις να καθονται.



Aντι για κολλα μασαμε μια μαστιχα,την τυλιγουμε στην βιδα και βιδωνουμε προσεκτικα.Δεν ειναι μονιμη λυση,αλλα θα μας παει μεχρι εκει που πρεπει.
 
Top Bottom