Κατανοώντας τις αναρτήσεις

Timos_Tsamis

member
Δημοσιεύσεις
556
Ηλικία
26
Περιοχή
Agrinio
Μοτοσυκλέτα
Honda CBR600 F4i 2002
Honda CB400 Super Four 1992
Όνομα
Tsamis Timoleon
Περιοχή
Agrinio
ΠΩΣ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΕΤΕ ΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ!

Η ρύθμιση της ανάρτησης δεν είναι σκοτεινή τέχνη ανεξάρτητα από το τι λένε οι φίλοι σας και αν ακολουθήσετε μεθοδικές διαδικασίες βήμα προς βήμα μπορείτε να κάνετε αξιοσημείωτες βελτιώσεις στα χαρακτηριστικά χειρισμού της μοτοσυκλέτας σας, αρκεί να είστε ακριβείς στις μετρήσεις σας και να γράψετε τα πάντα!
Το πρώτο βήμα για τη ρύθμιση κάθε μοτοσικλέτας είναι να ρυθμίσετε το sag του ελατηρίου και να καθορίσετε αν έχετε τα σωστά ελατήρια. Το sag του ελατηρίου είναι το ποσό συμπιέζονται τα ελατήρια μεταξύ πλήρως φορτωμένης και πλήρως φορτωμένης μοτοσικλέτας με τον αναβάτη σε θέση οδήγησης. Αναφέρεται επίσης ως στατικό ύψος οδήγησης ή στατικό sag.
Εάν έχετε μετρήσει ποτέ το sag στο παρελθόν, μπορεί να έχετε παρατηρήσει ότι αν το ελέγξετε τρεις ή τέσσερις φορές, μπορείτε να λάβετε τρεις ή τέσσερις διαφορετικές μετρήσεις χωρίς να αλλάξετε τίποτα. Ας δούμε γιατί συμβαίνει αυτό και πώς να το χειριστούμε. Αλλά πρώτα ας συλλέξουμε τα απαραίτητα εργαλεία.
Απαιτείται:
• Μετροταινία υφασμάτων
• Χαρτοταινία
• Χαρτί και στυλό
• Δύο φίλοι για βοήθεια

SAG ΠΙΣΩ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ:
Βήμα 1:

Κόψτε δύο κομμάτια χαρτοταινία μήκους 1”, τοποθετήστε ένα κομμάτι στο ψαλίδι σας κοντά στον άξονα, το άλλο στην ουρά σας ακριβώς πάνω από το τελευταίο. Κάντε μια κουκκίδα και στα δύο κομμάτια. Θα χρησιμοποιείτε αυτές τις κουκκίδες ως σημεία μέτρησης για συνέπεια. Εάν τα κομμάτια της ταινίας δεν είναι ακριβώς κατακόρυφα, οι αριθμοί sag θα είναι ανακριβείς (πολύ χαμηλοί).
Σε μοτοσικλέτες με πλαϊνά σταντ, η μοτοσικλέτα μπορεί συνήθως να ανασηκωθεί προσεκτικά στο σταντ για να αποφορτώσει την ανάρτηση. Τα περισσότερα αγωνιστικά σταντ (ψαλιδιού) δεν θα λειτουργούν επειδή η ανάρτηση θα εξακολουθεί να φορτώνεται στηριζόμενη στο ψαλίδι. Μετρήστε την απόσταση μεταξύ των δύο κουκκίδων (οι μετρήσεις είναι πιο εύκολο για μένα και αισθάνομαι πιο ακριβείς). Γράψτε την μέτρηση στο σημειωματάριό σας και ονομάστε την R1.
Βήμα 2:
Ζητήστε από τον πρώτο σας φίλο να ισορροπήσει τη μοτοσικλέτα από μπροστά και ο αναβάτης να καβαλήσει την μοτοσικλέτα του φορώντας όλον τον εξοπλισμό του! Η ακρίβεια είναι σημαντική, πρέπει να λάβετε υπόψη την τριβή της σύνδεσης. Πρώτον, ο ένας φίλος θα σπρώξει προς τα κάτω το πίσω άκρο περίπου 25 mm (1") και θα το αφήσει να επεκταθεί πολύ αργά. Είναι σημαντικό να μην αναπηδήσετε! Όπου σταματά, μετρήστε την απόσταση μεταξύ των δύο κομματιών της ταινίας. Βάλτε αυτήν τη μέτρηση στο σημειωματάριό σας ως R2.
Βήμα 3:
Σηκώστε στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας περίπου 25 mm και αφήστε το να πέσει πολύ αργά. Όπου σταματά, μετρήστε το. Αυτή η μέτρηση είναι R3. Εάν δεν υπήρχε έλξη θα πέσει λίγο πιο μακριά. Θυμηθείτε, μην αναπηδήσετε!
Βήμα 4:
Το sag του ελατηρίου βρίσκεται στη μέση αυτών των δύο μετρήσεων. Στην πραγματικότητα, εάν δεν υπήρχε έλξη στη σύνδεση, τα R2 και R3 θα ήταν τα ίδια. Για να λάβετε την πραγματική εικόνα του sag, βρίσκετε το μέσο σημείο με τον μέσο όρο των δύο αριθμών και τον αφαιρείται τους από την πλήρως εκτεταμένη μέτρηση R1.
Στατικό sag Πίσω Ελατηρίου = R1 - [(R2 + R3) / 2]
Βήμα 5:
Τα περιλαίμια ελατηρίου είναι σχεδόν ίδια σε όλες τις αναρτήσεις και μερικά επωφελούνται από τη χρήση ειδικών εργαλείων ή υδραυλικών ρυθμιστών. Εάν δεν έχετε γατζόκλειδο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα ίσιο κατσαβίδι ή κατσαβίδι με επίπεδη κεφαλή για να ξεκλειδώσετε τα κολάρα και να γυρίσετε το κύριο κολάρο ρύθμισης.
Εάν έχετε πάρα πολύ sag χρειάζεστε περισσότερη προφόρτιση, εάν έχετε πολύ λίγο sag χρειάζεστε λιγότερη προφόρτιση.
Για μοτοσικλέτες αγώνων δρόμου, το πίσω sag είναι συνήθως 25 έως 30 mm. Οι αναβάτες του δρόμου χρησιμοποιούν συνήθως 30 έως 35 mm. Εάν χρησιμοποιείτε τη μοτοσικλέτα σας τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο χρειάζεστε να προσαρμόσετε την ανάρτηση για τις συνθήκες της χρήσης σας.
Οι πιο σταθερές ρυθμίσεις που χρησιμοποιούνται συνήθως στην πίστα δεν συνιστώνται (ή είναι επιθυμητές) για χρήση στον δρόμο.
Ορισμένες εταιρείες δημιουργούν ειδικά εργαλεία για να βοηθήσουν στη μέτρηση του sag. Ωστόσο, με μερικούς φίλους, ένα six-pack και ένα απόγευμα καθιστά αυτά τα εργαλεία περιττά για την ολοκλήρωση αυτής της απλής διαδικασίας.
Η μέτρηση μπροστινού sag είναι παρόμοια με την πίσω. Ωστόσο, είναι πολύ πιο σημαντικό να ληφθεί υπόψη η τριβή στο μπροστινό μέρος, επειδή είναι πιο έντονη.

SAG ΜΠΡΟΣΑ ΕΛΑΤΗΡΙΩΝ:
Βήμα 1:

Εάν έχετε ένα μπροστινό σταντ triple tree, τοποθετήστε τη μοτοσικλέτα πάνω στις βάσεις και μετρήστε το πιρούνι από το προστατευτικό σκόνης έως το κάτω μέρος του σταντ ή το χαμηλότερο σημείο πιρουνιού σε ανεστραμμένα πιρούνια. Αυτή η μέτρηση είναι η F1.
Βήμα 2:
Βγάλτε τη μοτοσικλέτα από τα σταντ και καβαλήστε την φορώντας όλο τον εξοπλισμό σας, μπείτε στη θέση οδήγησης και ζητήστε από τον πρώτο σας φίλο να ισορροπήσει τη μοτοσικλέτα από πίσω, ο δεύτερος φίλος σας θα σπρώξει προς τα κάτω το μπροστινό άκρο και θα το αφήσει να επεκταθεί πολύ αργά .
Όπου σταματά, μετρήστε ξανά την απόσταση μεταξύ του προστατευτικού σκόνης και του πυθμένα του σταντ. Μην αναπηδάτε. Αυτή η μέτρηση είναι F2.
Βήμα 3:
Σηκώστε το μπροστινό άκρο και αφήστε το να πέσει πολύ αργά. Όπου σταματά, μετρήστε ξανά. Μην αναπηδάτε. Αυτή η μέτρηση είναι F3. Για άλλη μια φορά, τα F2 και F3 είναι διαφορετικά λόγω της τριβής.
Βήμα 4:
Όπως και με το πίσω μέρος, τα F2 και F3 πρέπει να υπολογίζονται κατά μέσο όρο και να αφαιρούνται από το F1 για τον υπολογισμό του sag του ελατηρίου.
Στατικό sag Μπροστά Ελατηρίων = F1 - [(F2 + F3) / 2]
Βήμα 5:
Προσαρμόστε την προφόρτιση. Για να προσαρμόσετε το sag χρησιμοποιώντας τους ρυθμιστές προφόρτισης.
Οι μοτοσικλέτες δρόμου κυμαίνονται μεταξύ 25% και 33% της συνολικής διαδρομής, που αντιστοιχεί σε 30 έως 35 mm. Οι μοτοσικλέτες δρόμου συνήθως κυμαίνονται μεταξύ 25 και 30 mm.
Αυτή η μέθοδος ελέγχου sag σας επιτρέπει επίσης να ελέγξετε τη αντίσταση των συνδέσεων και των τσιμουχών. Βλέπουμε ότι όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά μεταξύ των μετρήσεων (πιέζοντας προς τα κάτω και τραβώντας προς τα πάνω), τόσο χειρότερη είναι η τριβή. Μία καλή οπίσθια ανάρτηση έχει διαφορά μικρότερη από 3mm (0,12") και μία κακή έχει περισσότερα από 10mm (0,39"). Τα καλά πιρούνια έχουν διαφορά μικρότερη από 15mm και τα κακά πιρούνια μπορούν να έχουν περισσότερα από 50mm.
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι δεν υπάρχει μαγικός αριθμός. Αν σας αρέσει η αίσθηση της μοτοσυκλέτας με λιγότερο ή περισσότερο sag από αυτές τις οδηγίες, υπέροχα. Η προσωπική σας ρύθμιση sag ακόμα και εμπρός προς τα πίσω εξαρτάται από τη γεωμετρία του πλαισίου, τις συνθήκες πίστας ή δρόμου, την επιλογή ελαστικών και το βάρος του αναβάτη και την προτίμηση οδήγησης.
Η χρήση διαφορετικών sag εμπρός και πίσω θα έχει τεράστια επίδραση στα χαρακτηριστικά του συστήματος οδήγησης. Περισσότερο sag μπροστά ή λιγότερο sag πίσω θα κάνει τη μοτοσικλέτα να στρίβει πιο αργά. Η αύξηση του sag θα μειώσει επίσης την αντίσταση στο κάτω μέρος, αν και το rate του ελατηρίου έχει μεγαλύτερο αποτέλεσμα από το sag. Οι αγωνιζόμενοι συχνά χρησιμοποιούν λιγότερο sag για να διατηρήσουν την απόσταση της μοτοσικλέτας από το έδαφος, και δεδομένου ότι οι αγώνες δρόμου έχουν καλύτερες συνθήκες από αυτές του δρόμου, απαιτούν μια πιο σκληρή ρύθμιση.
1617818295039.png
1617818294744.png
 

Attachments

  • 1617818281128.png
    1617818281128.png
    125,3 KB · Προβολές: 6

Timos_Tsamis

member
Δημοσιεύσεις
556
Ηλικία
26
Περιοχή
Agrinio
Μοτοσυκλέτα
Honda CBR600 F4i 2002
Honda CB400 Super Four 1992
Όνομα
Tsamis Timoleon
Περιοχή
Agrinio

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.335
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Τεχνική Παρουσίαση KTM - Η νέα γενιά ημί-ενεργητικών αναρτήσεων WP APEX​

e6cb6dd759a8d610378fa7cf000f1c61_XL.jpg
Οι μέρες που μια μεζούρα, μερικά εργαλεία ή μια επίσκεψη σε έναν μηχανικό ειδικευμένο στις αναρτήσεις ήταν απαραίτητα ώστε να ρυθμίσει κάποιος ιδανικά τις αναρτήσεις της μοτοσυκλέτας του, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, σύμφωνα με την ΚΤΜ, στο δελτίο τύπου της για τη νέα γενιά ημί-ενεργητικών αναρτήσεων WP APEX.
ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΑ

Μέσα από τη μεγάλη TFT έγχρωμη οθόνη της KTM 1290 Super Adventure S του 2021, ή της επερχόμενης KTM 1290 Super Duke R Evo του 2022, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει και να ρυθμίσει τις ημί-ενεργητικές αναρτήσεις WP APEX με μερικά κλικ των κουμπιών στο γκριπ της μοτοσυκλέτας.
Ο αναβάτης μπορεί να αλλάξει το ύψος, την απόκριση και τη γενική συμπεριφορά για βέλτιστη συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες και σε όλους τους δρόμους, με τις αλλαγές να συνοδεύονται στην οθόνη από χρήσιμες γραφικές απεικονίσεις που εξηγούν το πώς επενεργεί κάθε mode και επιλογή στη μοτοσυκλέτα. Είναι ένα ακόμα σημάδι των αρχών εξέλιξης και πολυχρηστικότητας της ΚΤΜ στις STREET μοτοσυκλέτες της φίρμας, όπου όλη η διαδικασία είναι πανεύκολη για τους αρχάριους και αρκετά λεπτομερής / επεξηγηματική ακόμα και για τους πιο έμπειρους.

Το τελευταίο σύστημα ημί-ενεργητικών αναρτήσεων SAT της ΚΤΜ προσφέρει τρία modes αποσβέσεων -COMFORT, STREET, και SPORT-, με προκαθορισμένα επίπεδα απόσβεσης επαναφοράς και συμπίεσης, αναλόγως με τις συνθήκες οδήγησης. Επιπλέον, η προφόρτιση ελατηρίου στο πίσω αμορτισέρ μπορεί να ρυθμιστεί σε 10 στάδια, από το 0 έως το 100%.
Όσοι αγοράσουν το προαιρετικό SUSPENSION PRO πακέτο, θα έχουν τη δυνατότητα ακόμα περισσότερων επιλογών με τρία πρόσθετα modes: TRACK, AUTO και ADVANCED, σε μια μοτοσυκλέτα που παρακαλά για γρήγορη οδήγηση στην άσφαλτο.
Υπάρχει επίσης το OFFROAD (αντί για το TRACK), για την KTM 1290 Super Adventure S. Η ποιότητα του συστήματος σημαίνει πως το SAT σύστημα θα χρησιμοποιεί τις ακαριαία προσλαμβανόμενες αδρανειακές ενδείξεις της μονάδας IMU 6 αξόνων της μοτοσυκλέτας, της μονάδας ελέγχου των αναρτήσεων και τις ενδείξεις αρκετών ακόμα αισθητήρων, ανταποκρινόμενο άμεσα και γλυκά στις απαιτήσεις του αναβάτη στο mode AUTO. Στο ADVANCED η μοτοσυκλέτα επιτρέπει στον αναβάτη να ρυθμίσει τις αποσβέσεις εμπρός-πίσω σε 8 ακόμα επίπεδα μέσω της οθόνης TFT.

Το SUSPENSION PRO παρέχει 3 mode ρύθμισης της προφόρτισης, τα LOW, STANDARD και HIGH. Οι αναρτήσεις λαμβάνουν υπόψη τους το βάρος του αναβάτη, την ύπαρξη συνεπιβάτη ή / και αποσκευών, και ρυθμίζουν αυτόματα την προφόρτιση. Επίσης αλλάζουν βολικά μεταξύ τριών ρυθμίσεων τη γεωμετρία. STANDARD, ουδέτερη και ισορροπημένη. LOW, λιγότερο επιθετική και χαλαρή. HIGH περισσότερο επιθετική, φορτίζοντας τον μπροστινό τροχό σε μια επιθετική ρύθμιση, με ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία.
Η δυνατότητα της τεχνολογίας να κάνει τους δικούς της υπολογισμούς και τις δικές της ρυθμίσεις, είναι ένα εμφανές cool χαρακτηριστικό του νέου πακέτου SAT. Όλες οι αλλαγές μπορούν να γίνουν κατά τη διάρκεια της βόλτας, την ώρα που ο αναβάτης είναι στη σέλα. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό διαθέσιμο στο SUSPENSION PRO πακέτο είναι η λειτουργία αντί-βύθισης. Κρατά τη μπροστινή ανάρτηση ψηλά για σταθερότητα, και βελτιώνει την άνεση του συνεπιβάτη στο φρενάρισμα. Όταν οι αναβάτες ζήσουν την εμπειρία του πακέτου SAT, η KTM υποστηρίζει πως θα είναι πολύ δύσκολο να επιστρέψουν στις συμβατικές αναρτήσεις.
ΚΑΛΥΤΕΡΑ

Η ΚΤΜ έχει πετύχει τις συγκεκριμένες παραμέτρους στο σύστημα SAT της χάρη σε νέες μαγνητικές βαλβίδες, νέο προγραμματισμό και χάρη στη βελτίωση του 6D αισθητήρα (IMU) και των αισθητήρων αποσβέσεων, σε συνεργασία με την τελευταία γενιά των αναρτήσεων της WP με το 48άρι ανάποδο πιρούνι και το υδραυλικό πίσω αμορτισέρ.
H συγκεκριμένη τεχνολογία μεταφέρει τα ευαίσθητα δεδομένα που συλλέγονται σε πραγματικό χρόνο με τη βοήθεια των αισθητήρων από τον δρόμο ή το μονοπάτι, κατευθείαν στην καρδιά της μονάδας ελέγχου των αναρτήσεων, και η μοτοσυκλέτα αυτορρυθμίζεται ακαριαία, αναλόγως τόσο των συνθηκών όσο και των προτιμήσεων του αναβάτη.

Εστιάζοντας στο hardware, το WP APEX SAT πιρούνι διαθέτει περισσότερη “συμβατική” απόσβεση, αλλά με όλα τα πλεονεκτήματα του εύρους που προσφέρει μια ηλεκτρική βαλβίδα. Αυτό έγινε δυνατόν χάρη σε ένα νέο design που επιτρέπει ταχύτερη μετάδοση των σημάτων και την χρήση πιο αποτελεσματικών αισθητήρων διαφοροποίησης παλμού-πλάτους. Ναι, η τελευταία αυτή παράγραφος είναι αρκετά δυσνόητη, και θα θέλαμε λεπτομερέστερη επεξήγηση από την ΚΤΜ.
Το WP APEX SAT πίσω αμορτισέρ αλλάζει διαδρομή από τα 140 στα 200 mm αναλόγως το μοντέλο της ΚΤΜ στο οποίο χρησιμοποιείται, και έχει κατασκευή σώματος λαδιού / αερίου.
Ένας ακόμη νέος αισθητήρας βελτιστοποιεί την ρύθμιση προφόρτισης του αναβάτη, που είναι σημείο-κλειδί για τη ρύθμιση του sag και της γεωμετρίας.
Η τελευταία γενιά του πακέτου SAT της ΚΤΜ, επέτρεψε στη φίρμα να θέσει για μια ακόμη φορά τον πήχη για τις αναρτήσεις μοτοσυκλετών. Η ΚΤΜ μπόρεσε έτσι να αναζωογονήσει τον δεσμό μεταξύ της αίσθησης ισχύος, ροπής και κρατήματος σε 2 τροχούς, με ραφινάρισμα και έλεγχο αιχμής. Ευκολότερα; Καλύτερα; Η ΚΤΜ δεν προτίθεται να σταματήσει εδώ, με το event “Naked November” να πλησιάζει, στο οποίο θα τη δούμε να παρουσιάζει 2 νέα μοντέλα που θα συνδυάζουν την κτηνώδη ισχύ του μεγάλου V-2 της εταιρείας με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.

Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.335
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Öhlins Racing EC 3 - Η έξυπνη ανάρτηση​

1594a542868970656a533dfa7d58a771_XL.jpg

Χρησιμοποιώντας το υπερσύγχρονο Objective Base Tuning Interface (OBTi) της Öhlins, το σύστημα επιτρέπει στην οποιαδήποτε μεταφορά βάρους (όταν επιβραδύνουμε ή επιταχύνουμε) τις ιδανικές αποσβέσεις και προφόρτιση ελατηρίων για την τελειοποίηση της πρόσφυσης στις στροφές.

Το εν λόγω σύστημα, επιτρέπει στους χρήστες να ρυθμίσουν την ανάρτηση σύμφωνα με τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας για το οδηγικό στυλ του αναβάτη. Κατά τη διάρκεια οδήγησης σε πίστα υπάρχουν 3 διαφορετικά πεδία ρύθμισης. Φρενάρισμα - Κέντρο Στροφής - Επιτάχυνση.

Το νέο πρόγραμμα επικοινωνίας επιτρέπει κάθε πεδίο να ρυθμιστεί ξεχωριστά, έχοντας σαν αποτέλεσμα ένα απλουστευμένο τρόπο να ρυθμίζετε την ανάρτηση σύμφωνα με το οδηγικό σας στυλ!

Περισσότερα για Öhlins Racing EC 3 μπορείτε να μάθετε με μια επίσκεψη στο κάταστημα της eXTra Products.
 
Top Bottom