ΠΩΣ ΝΑ ΡΥΘΜΙΣΕΤΕ ΤΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ!
Η ρύθμιση της ανάρτησης δεν είναι σκοτεινή τέχνη ανεξάρτητα από το τι λένε οι φίλοι σας και αν ακολουθήσετε μεθοδικές διαδικασίες βήμα προς βήμα μπορείτε να κάνετε αξιοσημείωτες βελτιώσεις στα χαρακτηριστικά χειρισμού της μοτοσυκλέτας σας, αρκεί να είστε ακριβείς στις μετρήσεις σας και να γράψετε τα πάντα!
Το πρώτο βήμα για τη ρύθμιση κάθε μοτοσικλέτας είναι να ρυθμίσετε το sag του ελατηρίου και να καθορίσετε αν έχετε τα σωστά ελατήρια. Το sag του ελατηρίου είναι το ποσό συμπιέζονται τα ελατήρια μεταξύ πλήρως φορτωμένης και πλήρως φορτωμένης μοτοσικλέτας με τον αναβάτη σε θέση οδήγησης. Αναφέρεται επίσης ως στατικό ύψος οδήγησης ή στατικό sag.
Εάν έχετε μετρήσει ποτέ το sag στο παρελθόν, μπορεί να έχετε παρατηρήσει ότι αν το ελέγξετε τρεις ή τέσσερις φορές, μπορείτε να λάβετε τρεις ή τέσσερις διαφορετικές μετρήσεις χωρίς να αλλάξετε τίποτα. Ας δούμε γιατί συμβαίνει αυτό και πώς να το χειριστούμε. Αλλά πρώτα ας συλλέξουμε τα απαραίτητα εργαλεία.
Απαιτείται:
• Μετροταινία υφασμάτων
• Χαρτοταινία
• Χαρτί και στυλό
• Δύο φίλοι για βοήθεια
SAG ΠΙΣΩ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ:
Βήμα 1:
Κόψτε δύο κομμάτια χαρτοταινία μήκους 1”, τοποθετήστε ένα κομμάτι στο ψαλίδι σας κοντά στον άξονα, το άλλο στην ουρά σας ακριβώς πάνω από το τελευταίο. Κάντε μια κουκκίδα και στα δύο κομμάτια. Θα χρησιμοποιείτε αυτές τις κουκκίδες ως σημεία μέτρησης για συνέπεια. Εάν τα κομμάτια της ταινίας δεν είναι ακριβώς κατακόρυφα, οι αριθμοί sag θα είναι ανακριβείς (πολύ χαμηλοί).
Σε μοτοσικλέτες με πλαϊνά σταντ, η μοτοσικλέτα μπορεί συνήθως να ανασηκωθεί προσεκτικά στο σταντ για να αποφορτώσει την ανάρτηση. Τα περισσότερα αγωνιστικά σταντ (ψαλιδιού) δεν θα λειτουργούν επειδή η ανάρτηση θα εξακολουθεί να φορτώνεται στηριζόμενη στο ψαλίδι. Μετρήστε την απόσταση μεταξύ των δύο κουκκίδων (οι μετρήσεις είναι πιο εύκολο για μένα και αισθάνομαι πιο ακριβείς). Γράψτε την μέτρηση στο σημειωματάριό σας και ονομάστε την R1.
Βήμα 2:
Ζητήστε από τον πρώτο σας φίλο να ισορροπήσει τη μοτοσικλέτα από μπροστά και ο αναβάτης να καβαλήσει την μοτοσικλέτα του φορώντας όλον τον εξοπλισμό του! Η ακρίβεια είναι σημαντική, πρέπει να λάβετε υπόψη την τριβή της σύνδεσης. Πρώτον, ο ένας φίλος θα σπρώξει προς τα κάτω το πίσω άκρο περίπου 25 mm (1") και θα το αφήσει να επεκταθεί πολύ αργά. Είναι σημαντικό να μην αναπηδήσετε! Όπου σταματά, μετρήστε την απόσταση μεταξύ των δύο κομματιών της ταινίας. Βάλτε αυτήν τη μέτρηση στο σημειωματάριό σας ως R2.
Βήμα 3:
Σηκώστε στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας περίπου 25 mm και αφήστε το να πέσει πολύ αργά. Όπου σταματά, μετρήστε το. Αυτή η μέτρηση είναι R3. Εάν δεν υπήρχε έλξη θα πέσει λίγο πιο μακριά. Θυμηθείτε, μην αναπηδήσετε!
Βήμα 4:
Το sag του ελατηρίου βρίσκεται στη μέση αυτών των δύο μετρήσεων. Στην πραγματικότητα, εάν δεν υπήρχε έλξη στη σύνδεση, τα R2 και R3 θα ήταν τα ίδια. Για να λάβετε την πραγματική εικόνα του sag, βρίσκετε το μέσο σημείο με τον μέσο όρο των δύο αριθμών και τον αφαιρείται τους από την πλήρως εκτεταμένη μέτρηση R1.
Στατικό sag Πίσω Ελατηρίου = R1 - [(R2 + R3) / 2]
Βήμα 5:
Τα περιλαίμια ελατηρίου είναι σχεδόν ίδια σε όλες τις αναρτήσεις και μερικά επωφελούνται από τη χρήση ειδικών εργαλείων ή υδραυλικών ρυθμιστών. Εάν δεν έχετε γατζόκλειδο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα ίσιο κατσαβίδι ή κατσαβίδι με επίπεδη κεφαλή για να ξεκλειδώσετε τα κολάρα και να γυρίσετε το κύριο κολάρο ρύθμισης.
Εάν έχετε πάρα πολύ sag χρειάζεστε περισσότερη προφόρτιση, εάν έχετε πολύ λίγο sag χρειάζεστε λιγότερη προφόρτιση.
Για μοτοσικλέτες αγώνων δρόμου, το πίσω sag είναι συνήθως 25 έως 30 mm. Οι αναβάτες του δρόμου χρησιμοποιούν συνήθως 30 έως 35 mm. Εάν χρησιμοποιείτε τη μοτοσικλέτα σας τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο χρειάζεστε να προσαρμόσετε την ανάρτηση για τις συνθήκες της χρήσης σας.
Οι πιο σταθερές ρυθμίσεις που χρησιμοποιούνται συνήθως στην πίστα δεν συνιστώνται (ή είναι επιθυμητές) για χρήση στον δρόμο.
Ορισμένες εταιρείες δημιουργούν ειδικά εργαλεία για να βοηθήσουν στη μέτρηση του sag. Ωστόσο, με μερικούς φίλους, ένα six-pack και ένα απόγευμα καθιστά αυτά τα εργαλεία περιττά για την ολοκλήρωση αυτής της απλής διαδικασίας.
Η μέτρηση μπροστινού sag είναι παρόμοια με την πίσω. Ωστόσο, είναι πολύ πιο σημαντικό να ληφθεί υπόψη η τριβή στο μπροστινό μέρος, επειδή είναι πιο έντονη.
SAG ΜΠΡΟΣΑ ΕΛΑΤΗΡΙΩΝ:
Βήμα 1:
Εάν έχετε ένα μπροστινό σταντ triple tree, τοποθετήστε τη μοτοσικλέτα πάνω στις βάσεις και μετρήστε το πιρούνι από το προστατευτικό σκόνης έως το κάτω μέρος του σταντ ή το χαμηλότερο σημείο πιρουνιού σε ανεστραμμένα πιρούνια. Αυτή η μέτρηση είναι η F1.
Βήμα 2:
Βγάλτε τη μοτοσικλέτα από τα σταντ και καβαλήστε την φορώντας όλο τον εξοπλισμό σας, μπείτε στη θέση οδήγησης και ζητήστε από τον πρώτο σας φίλο να ισορροπήσει τη μοτοσικλέτα από πίσω, ο δεύτερος φίλος σας θα σπρώξει προς τα κάτω το μπροστινό άκρο και θα το αφήσει να επεκταθεί πολύ αργά .
Όπου σταματά, μετρήστε ξανά την απόσταση μεταξύ του προστατευτικού σκόνης και του πυθμένα του σταντ. Μην αναπηδάτε. Αυτή η μέτρηση είναι F2.
Βήμα 3:
Σηκώστε το μπροστινό άκρο και αφήστε το να πέσει πολύ αργά. Όπου σταματά, μετρήστε ξανά. Μην αναπηδάτε. Αυτή η μέτρηση είναι F3. Για άλλη μια φορά, τα F2 και F3 είναι διαφορετικά λόγω της τριβής.
Βήμα 4:
Όπως και με το πίσω μέρος, τα F2 και F3 πρέπει να υπολογίζονται κατά μέσο όρο και να αφαιρούνται από το F1 για τον υπολογισμό του sag του ελατηρίου.
Στατικό sag Μπροστά Ελατηρίων = F1 - [(F2 + F3) / 2]
Βήμα 5:
Προσαρμόστε την προφόρτιση. Για να προσαρμόσετε το sag χρησιμοποιώντας τους ρυθμιστές προφόρτισης.
Οι μοτοσικλέτες δρόμου κυμαίνονται μεταξύ 25% και 33% της συνολικής διαδρομής, που αντιστοιχεί σε 30 έως 35 mm. Οι μοτοσικλέτες δρόμου συνήθως κυμαίνονται μεταξύ 25 και 30 mm.
Αυτή η μέθοδος ελέγχου sag σας επιτρέπει επίσης να ελέγξετε τη αντίσταση των συνδέσεων και των τσιμουχών. Βλέπουμε ότι όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά μεταξύ των μετρήσεων (πιέζοντας προς τα κάτω και τραβώντας προς τα πάνω), τόσο χειρότερη είναι η τριβή. Μία καλή οπίσθια ανάρτηση έχει διαφορά μικρότερη από 3mm (0,12") και μία κακή έχει περισσότερα από 10mm (0,39"). Τα καλά πιρούνια έχουν διαφορά μικρότερη από 15mm και τα κακά πιρούνια μπορούν να έχουν περισσότερα από 50mm.
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι δεν υπάρχει μαγικός αριθμός. Αν σας αρέσει η αίσθηση της μοτοσυκλέτας με λιγότερο ή περισσότερο sag από αυτές τις οδηγίες, υπέροχα. Η προσωπική σας ρύθμιση sag ακόμα και εμπρός προς τα πίσω εξαρτάται από τη γεωμετρία του πλαισίου, τις συνθήκες πίστας ή δρόμου, την επιλογή ελαστικών και το βάρος του αναβάτη και την προτίμηση οδήγησης.
Η χρήση διαφορετικών sag εμπρός και πίσω θα έχει τεράστια επίδραση στα χαρακτηριστικά του συστήματος οδήγησης. Περισσότερο sag μπροστά ή λιγότερο sag πίσω θα κάνει τη μοτοσικλέτα να στρίβει πιο αργά. Η αύξηση του sag θα μειώσει επίσης την αντίσταση στο κάτω μέρος, αν και το rate του ελατηρίου έχει μεγαλύτερο αποτέλεσμα από το sag. Οι αγωνιζόμενοι συχνά χρησιμοποιούν λιγότερο sag για να διατηρήσουν την απόσταση της μοτοσικλέτας από το έδαφος, και δεδομένου ότι οι αγώνες δρόμου έχουν καλύτερες συνθήκες από αυτές του δρόμου, απαιτούν μια πιο σκληρή ρύθμιση.