Κατανάλωση μοτό χειμώνα καλοκαίρι

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.772
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Τον χειμώνα, ο αέρας είναι πυκνότερος σε σχέση με το καλοκαίρι.

Ουσιαστικά ανά ποσότητα αέρα (κυβικό εκατοστό-μέτρο πχ), υπάρχει μεγαλύτερη συγκέντρωση οξυγόνου. Σε injection μοτέρ, η ECU μπορεί και διαβάζει την συγκεκριμένη διαφορά και δίνει λίγο περισσότερο βενζίνη από τα μπεκ. Είναι ο λόγος, που τον χειμώνα όλα τα οχήματα, πάνε λίγο καλύτερα σε σχέση με συνθήκες αρκετής ζέστης, πχ καύσωνας. Σε πολύ ζέστη, εφόσον η ECU διαβάζει λιγότερο αέρα, ψεκάζουν λιγότερο και τα μπεκ, για να μην γίνει πλούσιο το μείγμα. Είναι κάτι σαν το υψόμετρο.

Στα καρμπυρατέρ, δεν γνωρίζω τι ακριβώς γίνεται.

Η διαφορά όμως δεν θαρρώ πως δεν είναι τόσο δα μεγάλη.
 

panavour

member
Δημοσιεύσεις
1.636
Ηλικία
63
Περιοχή
αθηναι
Μοτοσυκλέτα
voge500ds
Όνομα
pan
Το ιντζεξιον ρίχνει μόνο βενζίνη η μείγμα βενζίνης και αέρα μαζί,που είναι αυτόματα ρυθμισμένο στοιχείομετρικά μέσω της ecu.?
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
Το ιντζεξιον ρίχνει μόνο βενζίνη η μείγμα βενζίνης και αέρα μαζί,που είναι αυτόματα ρυθμισμένο στοιχείομετρικά μέσω της ecu.?
Και πού να τον βρει τον αέρα το μπεκ; Έχει ξεχωριστό κύκλωμα αέρα ? Βενζινα ψεκάζει σε μορφή σπρευ και έτσι δημιουργείται νέφος αέρα - βενζίνης.

Sent from my A80Pro using Tapatalk
 

Λαμπης

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
8.981
Ηλικία
53
Περιοχή
Πετραλωνα
Όνομα
Θανάσης βεγγος
Το ιντζεξιον ρίχνει μόνο βενζίνη η μείγμα βενζίνης και αέρα μαζί,που είναι αυτόματα ρυθμισμένο στοιχείομετρικά μέσω της ecu.?
Βενζινη ριχνει...αλλα τα ψεκαστα εχουν και mass airflow sensor , και ecu που πραττει αναλογως δεδομενων
Τα καρμπ δεν νομιζω να καινε παραπανω το χειμωνα....βασικα δεν ξερω
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.772
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Το ιντζεξιον ρίχνει μόνο βενζίνη η μείγμα βενζίνης και αέρα μαζί,που είναι αυτόματα ρυθμισμένο στοιχείομετρικά μέσω της ecu.?
Σκέτη βενζίνη, όπως είπανε και τα παιδιά παραπάνω.

Πάνω στον λαιμό εισαγωγής είναι τα μπεκ, και πριν το μπεκ βρίσκεται το σώμα ψεκασμού (throttle body). Εκεί είναι η πεταλούδα και οι αισθητήρες γκαζιού και αέρα. Ανάλογα τα δεδομένα των αισθητήρων αυτών, ο εγκέφαλος ορίζει το πόσο καύσιμο πρέπει να ψεκάσει το μπεκ. Ουσιαστικά πρώτα παίρνει τον αέρα, και στην συνέχεια, δίνει το καύσιμο.

Το πόσο καύσιμο θα δώσει, πότε θα το δώσει και για πόση "ώρα" θα το δώσει, έχει να κάνει με την χαρτογράφηση που έχει φτιάξει το εργοστάσιο. Ουσιαστικά, δοκιμάζουν τον κινητήρα σε διάφορες συνθήκες και κρατάνε τα δεδομένα της καλύτερης δυνατής ρύθμισης για κάθε συνθήκη. Στην συνέχεια, όταν οδηγάς, ο εγκέφαλος "ψάχνει" στον χάρτη τα σωστά νούμερα και φέρνει την μείγμα στην σωστή στοιχειομετρική αναλογία.

Στα καρμπυρατέρ, είναι απευθείας "όλο μαζί"....το slide, η βελόνα και από κάτω το ζιγκλέρ το οποίο δίνει ατμοποιημένη βενζίνη. Βέβαια, το καρμπυρατέρ δουλεύει "μόνο του", ενώ το injection φυσικά χρειάζεται και το σύστημα της ECU. Στο καρμπυρατέρ, ανάλογα το πως το έχεις ρυθμίσει...θέση βελόνας, βίδα μείγματος, ρελαντί κλπ...
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.772
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Επίσης, σε περίπτωση που σε injection μοτοσυκλέτα, ένας από τους αισθητήρες κλατάρει, υπάρχει και το safe-mode.

Εκεί, ο εγκέφαλος κάνει χρήση μιας default χαρτογράφησης, η οποία έχει φτιαχτεί για να αποδίδει στα βασικά επίπεδα η μηχανή, μέχρι να το πας στον μάστορα. Η κατανάλωση βέβαια, τείνει να ανεβαίνει στον Θεό όταν μπαίνει σε safe-mode. Συνήθως ανάβει και μένει αναμμένο το check στο κοντέρ. Αν αναβοσβήνει, εκεί το παίρνεις σηκωτό...
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.344
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Οσο πιο κρυος ειναι ο αερας, τοσο περιεκτικοτερος σε οξυγονο ειναι τουτεστιν καλυτερη & ευκολοτερη καυση
 

Pan-dvs

well know member
Δημοσιεύσεις
15.470
Περιοχή
Ιωαννινα
Μοτοσυκλέτα
Gs 1200
Όνομα
Πανος
Περιοχή
Ιωαννινα
Απ οτι εχω τσεκαρει,γιατι ειναι μικρη η διαφορα,τον χειμωνα καιω μισο λιτρο παραπανω στα 100.Θεωρω χωρις να ειμαι σιγουρος και χωρις να γνοριζω οτι τον χειμωνα η μηχανη ζοριζεται περισσοτερο και θελει περισσοτερη ενεργεια
 

Iraklis174

well know member
Δημοσιεύσεις
3.806
Ηλικία
53
Περιοχή
Κερατσινι
Μοτοσυκλέτα
Ότι κάτσει δεν υπάρχουν λεφτά χαχα
Όνομα
Ηρακλης
Δεν ξερω παιδια...εγω συνηθως παω τερμα γκαζι ....
δεν κοιταζω καταναλωσεις και τετοια
Τους τσακισες με το τέρμα γκάζι Μπαμπινο
 

panavour

member
Δημοσιεύσεις
1.636
Ηλικία
63
Περιοχή
αθηναι
Μοτοσυκλέτα
voge500ds
Όνομα
pan
Οσο πιο κρυος ειναι ο αερας, τοσο περιεκτικοτερος σε οξυγονο ειναι τουτεστιν καλυτερη & ευκολοτερη καυση
Όχι.Η ιδανική καύση είναι πάντα στοιχείο μετρική, δηλαδή 14/1 .Δέκα τέσσερα μέρη αέρα / 1 μέρος βενζίνης.Αν έχεις περισσότερο οξυγόνο θέλεις και περισσότερο βενζίνη.
 

duke200

member
Δημοσιεύσεις
1.310
Ηλικία
44
Όνομα
Alex
βασικες γνωσεις φυσικής γυμνασίου, ο άερας όταν ζεσταίνεται διαστέλλεται. Τα μόρια αζώτου και οξυγόνου κατανέμονται σε ποσοστό περίπου 80/20 σε όλο τον όγκο αερίου επομένως πιο ψυχρός αέρας = μεγαλύτερη συγκέντρωση μορίων οξυγόνου = μεγαλύτερη απαίτηση σε καύσιμο προκειμένου να διατηρηθεί η αναλογία που επιθυμεί ο εγκέφαλος δηλαδή AFR περιπου 13.5:1 στο τέρμα γκάζι (open loop) και 14.7:1 στα μισά γκάζια (closed loop).
 

angelthing

member
Δημοσιεύσεις
1.666
Μοτοσυκλέτα
F700GS, CRF300L
Όνομα
Angelos
Πέρα από το θέμα καύσης στη σωστή αναλογία αέρα καύσιμου το οποίο εξαρτάται από τη θερμοκρασία όπως αναφέρεται στα παραπάνω ποστ, η αύξηση της πυκνότητας του αέρα με την πτώση της θερμοκρασίας αλλά και η αύξηση του ιξώδους των υγρών γενικά, οδηγούν και σε άλλα μηχανικά αποτελέσματα.
Το ένα είναι σαφέστατα η αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης η οποία εξαρτάται από την πυκνότητα του αέρα άμεσα.
Η δεύτερη ομάδα αποτελεσμάτων σχετίζεται με τις διάφορες επιμέρους εσωτερικές αντιστάσεις στην κίνηση της μοτό (ροή λαδιών στον κινητήρα, αντίσταση κίνησης των ρουλεμάν τροχών λόγω υψηλότερου ιξώδους του γράσσου κλπ κλπ). Απλά σε αρκετές περιπτώσεις και όταν πλέον ο κινητήρας και τα επιμέρους μέρη του θα έχουν φτάσει στις θερμοκρασίες λειτουργίας τους αυτή η επίδραση θα εξαρτάται λιγότερο ή και καθόλου από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Και σε μηχανικό δηλαδή επίπεδο, πέρα από την καύση αυτό καθαυτό, ο λόγος της κινητικής ενέργειας ως προς την ενέργεια που παράγει η καύση το χειμώνα διαφοροποιείται, απαιτώντας λίγο περισσότερο καύσιμο για δεδομένη κίνηση ......
 
Τελευταία επεξεργασία:

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.772
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
13.5:1 στο τέρμα γκάζι (open loop) και 14.7:1 στα μισά γκάζια (closed loop).
Γιατί ο κινητήρας ζητάει λιγότερο αέρα στο τέρμα γκάζι από όσο θα ζητούσε στο μισό του γκαζιού;

Δεν θα έπρεπε να έχει αυξημένη ροή αέρα, για να παρέχει δύναμη στις ψηλές;
 
Top Bottom