ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ V-2

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Edit: Αλήθεια, ένας V2 σε σχέση με έναν δικύλινδρο εν σειρά, έχουν μεγάλες διαφορές στις επιδόσεις;

Για παράδειγμα ένα 500cc V2 σε σχέση με ένα 500cc inline2
Δε μπορείς να το πεις αυτό σαν κανόνα.;Eχει σχέση με το fine tuning από κάθε εργοστάσιο πόσα άλογα θα ''δίνουν'' στη μοτό τους,ανεξάρτητα από τη διάταξή του,καθοδηγούμενοι από το μάρκετινγκ.

Απλά φτάσαμε να έχουν επικρατήσει οι εν σειρά επειδή έχουν μικρότερο όγκο(μήκος) /μεγαλύτερη ευελιξία στο σχεδιαστή ως προς την τοποθέτηση κοντά στο κέντρο βάρους/λιγότερες τριβές εσωτερικά/λιγότερη κατανάλωση/ευκολότερη προσαρμογή στις νόρμες euro.
Και φυσικά το μεγαλύτερο κίνητρο για τις εταιρίες:ευκολότερη και οικονομικότερη παραγωγή.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.763
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Προφανώς και ένας parallel twin είναι πιο εύκολος στην παραγωγή αλλά και οι V2 κινητήρες είναι πολύ ωραίοι...μόνο η Harley τους κρατάει ακόμα πιστά, αλλά κυρίως λόγο της φιλοσοφίας τους σαν εταιρία.

Οι Ιάπωνες μόνο τον V4 της Honda φαίνεται να έχουν ακόμα στο οπλοστάσιο τους εν έτει 2021.
 

thanosgp

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
11.519
Ηλικία
52
Περιοχή
Τρίκαλα
Μοτοσυκλέτα
Τίγρης ξεδοντιασμένος 220 τελική
Όνομα
Θάνος
Περιοχή
Τρίκαλα
Edit: @karellen Σε V2 250αρια πέρα του Honda VTR250 υπήρχε και αυτό εδω απο την Honda.



Honda Xelivs 250 μοντέλο 1991. Ίσως ένα ξεχασμένο μηχανάκι...Ελλάδα δεν το έχω δει ποτέ πάντως...ίσως και να μην ήρθε καν Ευρώπη κανονικά και μόνο απο τίποτα παραεισαγωγές. Τις εικόνες αυτές τις είχα βρει σε μια ομάδα στο Facebook με μικρά μηχανάκια αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ πότε την βρήκα. Τις κράτησα πάντως στο λάπτοπ.

Μοτέρ V2 250cc, DOHC 8-βάβλβιδο με υδρόψυξη και 36 άλογα και 2.6 κιλά ροπής.

Το βάρος του 156kg άδειο.

Αν κρίνω απο το Innova πίσω και το όλο σκηνικό ίσως είναι στην Ασία αυτή η φωτογραφία. Εκεί γενικά υπάρχουν μοτοσυκλετάκια 150-250 κυβικά που ούτε καν τα ξέρουμε εδω στην Ευρώπη. Ωραίο μηχανάκι πάντως και αυτό.
το ήξερα μόνο από προσπέκτους.Παίζει να ήρθαν μετρημένα στα δάχτυλα Ελλάδα. Το vtr 250 που ανέφερες είχε ασύλληπτη ποιότητα κατασκεύης για τα κυβικά του (με κολλήσεις και μεράκι που έλειπαν από μοτό με πολύ περισσότερα κυβικά).


(Κατεμέ,μετά από τα μοντέλα αυτά άρχισε σιγά σιγά η ποιότητα στη honda να υπολείπεται σε σχέση με το παρελθόν για καθαρά οικονομικούς λόγους....)
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.763
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Α άρα ήρθαν και μερικά Xelvis στην Ελλάδα. Θυμίζει λίγο και CB500S η μούρη μπροστά. Πάντως ήτανε εξ' ολοκρήρου φτιαγμένο στην Ιαπωνία το συγκεκριμένο.

Όπως και με το VTR250. Κυκλοφορεί ένα στον Βόλο μοντέλο 2009-2010. Πραγματικά πολύ ωραίο μηχανάκι αλλά ακριβό ακόμα και μεταχειρισμένο (made in Japan) και τα ανταλλακτικά επίσης πολύ ακριβά.

Απο μηχανές τις Honda δεν ξέρω απο ποιότητα πως πάνε τώρα τελευταία αλλά αν κρίνω απο την ποιότητα του νέου Supra-X 125 μάλλον, έπεσαν λίγο.

Πραγματικά ματ πλαστικά σε παπί Ιαπωνικής εταιρίας το 2020-2021; Γιατί; Ακόμα και τα κινέζικα με γυαλιστερά πλαστικά και βερνίκι έρχονται. Το Address που είναι 12μιση χρονών μηχανάκι μοιάζει πολύ πιο ποιοτικό μπροστά του. Το είδα απο κοντά και δεν μου άρεσε καθόλου, θυμίζει κινέζικο παπί. Απο μοτέρ πολύ καλό, ναι.
 

πυξιδας990

well know member
Δημοσιεύσεις
2.945
Ηλικία
46
Περιοχή
λεωνιδιο τσακωνιας
Μοτοσυκλέτα
aprilia DORSODURO RED
Όνομα
Μανωλης
ο πιο ευκολα προσβασιμος ειναι ο v2 της ντουκατι παντως,ειδικα ο αεροψυκτος ειναι πανευκολος στη συντηρηση,ασχετως τι λενε τα παπαγαλακια,απο πλευρας καλωδιων που ειναι το καθενα κτλπ ο κτμ δεν παιζεται απ τους ευρωπαικους,πολυ τακτοποιηση...
ο rotax της απριλια ,καταλαβαινεις οτι εχει πιο βαρια κινουμενα μερη,αλλα δεν παιρνει χαμπαρι τιποτα,η απριλια δε, της προταθηκε ο καινουριος ροταξ που μπηκε στα buell,αλλα ειχε σχεδιασει ηδη τον δικο της v2 που εξαρχης ειχε σχεδιαστει για πολλους κυβισμους,αλλωστε εχει παιξει στα 750-900-1200 ,εχει παμφθηνα ανταλακτικα και ειναι τερας αξιοπιστιας!!!!!

παντως το αρπαγμα που εχει της κτμ δεν τον εχουν οι αλλοι ευρωπαιοι,λες και εκει μεσα δεν υπαρχουν μαζες κινουμενες
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.763
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
@karellen Ως μοντέλο παραγωγής όχι, δεν παίζει το Xelvis να πάτησε Ελλάδα.

Ίσως όπως και τα Transalp 400, καθαρά απο παραεισαγωγή απο Japan. Και πολλές φορές τα εν λόγο μοντέλα 1990s απο Ιαπωνία ήτανε και λίγο καλύτερα ποιοτικά σε σχέση με τα αντίστοιχα παραγωγής για Ελλάδα.
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.223
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
.........Οι Ιάπωνες μόνο τον V4 της Honda φαίνεται να έχουν ακόμα στο οπλοστάσιο τους εν έτει 2021.

Σωστά , πουλαει 4κυλινδρα αλλά στους αγώνες παίρνει πρωταθλήματα μόνο με V .... τυχαίο? .....!cdefghigi
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.763
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Δεν νομίζω....

Πάντως απο όλα όλα τα μοτέρ τα V4 μου αρέσουν περισσότερο απο όλα.
 

Red Shogun

well know member
Δημοσιεύσεις
3.763
Ηλικία
25
Περιοχή
Βόλος
Μοτοσυκλέτα
Suzuki FL125
Suzuki V-Strom 650
Όνομα
Τάσος
Περιοχή
Βόλος
Οτι είναι δύσκολα είναι...αλλά αυτός ο ήχος...
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Ιδού ο μεγαλύτερος δικύλινδρος κινητήρας στον κόσμο​


vanceandhines_dragengine_1542021.jpg

Με κυβισμό 2.622 κυβικά και ισχύ που ανακοινώνεται στους 400 ίππους, αυτός ο κινητήρας είναι ίσως ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος δικύλινδρος που θα τοποθετηθεί ποτέ σε μοτοσυκλέτα.​


Ο γνωστός οίκος κατασκευής aftermarket βελτιώσεων Vance & Hines, ανακοίνωσε την παρουσίαση ενός νέου αγωνιστικού κινητήρα, που θα τοποθετηθεί σε αγωνιστικές dragster μοτοσυκλέτες της Buell. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοτέρ προκαλούν ίλιγγο, καθώς με τον κυβισμό του και την ισχύ του, ο νέος δικύλινδρος ίσως είναι ο ισχυρότερος ανάλογος κινητήρας αυτή την στιγμή, αλλά και ο μεγαλύτερος σε κυβισμό για χρήση σε μοτοσυκλέτα παγκοσμίως!

Το μοτέρ της Vance & Hines αγγίζει τα 2.622 κυβικά εκατοστά, με κάθε πιστόνι να φτάνει τα 130 χιλιοστά διαμέτρου. Η εταιρεία ανακοινώνει ότι ο κινητήρας θα μπορεί να περιστραφεί μέχρι τις 10.400 στροφές ανά λεπτό, κάτι που ανεβάζει την μέση ταχύτητα πιστονιού στα 32,67 μέτρα ανά δευτερόλεπτο, ένας ασύλληπτος αριθμός. Αυτό σημαίνει ότι, κατά μέσο όρο, το πιστόνι κινείται στο εσωτερικό του κινητήρα με ταχύτητα 117 χιλιομέτρων την ώρα! Η συμπίεση του κινητήρα φτάνει το 14,5, με την ισχύ να αγγίζει τους 400 ίππους στις 9.800 στροφές και τα 24,5 kgm ροπής, στις 7.000 στροφές…

Φυσικά ένας τόσο ισχυρός κινητήρας έχει ειδικές απαιτήσεις σε καύσιμο: Πράγματι, είναι απαραίτητη η χρήση βενζίνης 118 οκτανίων για την λειτουργία του, ενώ η βαλβίδα εισαγωγής του μίγματος σε κάθε κύλινδρο αγγίζει τα 68 χιλιοστά σε διάμετρο. Κάθε βαλβίδα εξαγωγής έχει διάμετρο 50 χιλιοστών, ενώ για την κίνηση τους, χρησιμοποιούνται 2 εκκεντροφόροι στο μπλοκ και… ωστήρια (κλασικοί Αμερικανοί…). Στο… Θεό βρίσκεται φυσικά και η κατανάλωση που μπορεί να πετύχει ο κινητήρας, αφού χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι στην κατηγορία αυτή, ο αριθμός μπορεί να αγγίξει ακόμα και τα 149 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα!

Ο κινητήρας θα γίνει διαθέσιμος τον Ιούνιο και θα κοστίζει 75.000 δολάρια η μονάδα, ενώ κάθε 25 εκκινήσεις, έχει ανάγκη πλήρους αποσυναρμολόγησης και γενικής επισκευής.

Πηγη www.mototriti.gr
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.223
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Mέση ταχύτητα πιστονιού στα 32,67 μέτρα ανά δευτερόλεπτο.
Οοh! man you know ..... μολις το βαλεις μπροστα ........!Hammer Smash
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Shineray: Κατασκευάζοντας τον κινεζικό κλώνο της Harley!​



Ασιατική αναβίωση για τον θρυλικό Evolution V-Twin

Ένας εμβληματικός κινητήρας της Harley-Davidson, ο “ιστορικός” Evolution V-Twin έπαψε να κατασκευάζεται από τους Αμερικάνους και τα σκήπτρα τα πήραν οι Κινέζοι! Η κινεζική Shineray παρουσίασε τον νέο της δικύλινδρο V, o οποίος μοιάζει διαβολικά με αυτόν της Harley!
Δεν υπάρχει περίπτωση να έχει γίνει στυγνή αντιγραφή χωρίς άδεια, χωρίς να έχει γίνει “πάσα” από την Harley-Davidson προς την Shineray, να μην πουλήθηκαν δηλαδή επίσημα τα δικαιώματα κατασκευής του “παλιού” κινητήρα της αμερικάνικης εταιρίας, αφού πλέον δεν θα τον δούμε να μπαίνει σε κάποιο νέο μοντέλο.

Ο κινητήρας Evolution V-twin της Harley-Davidson τροφοδοτεί τα Sportster της μάρκας από το 1986. Με τα χρόνια, ο δικύλινδρος αερόψυκτος κινητήρας που κινεί τις βαλβίδες του με τα παραδοσιακά ωστήρια (φετίχ για τους Αμερικάνους τα ωστήρια…) είχε επιδείξει ροπή και αξιοπιστία, όντας ένας απλός κινητήρας (αλλά βαρύς βεβαίως) στην κατασκευή του.
Η Harley-Davidson διατηρούσε τον κινητήρα αυτόν μέχρι και το 2020 στη διεθνή της γκάμα, ενώ οι ολοένα αυστηρότερες προδιαγραφές έδωσαν την θέση τους σε έναν εξελιγμένο, υγρόψυκτο δικύλινδρο V και πάλι, τον Revolution Max 1250T, που σύντομα θα δούμε μάλλον και σε μικρότερη έκδοση 900 κυβικών.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ωστόσο, ο κινητήρας χρησιμοποιείται από τα Sportster 883 και τα Forty-Eight, μολονότι οι μέρες του είναι μετρημένες και εκεί.
Και παρόλο που η Harley εξακολουθεί να χρησιμοποιεί τον αερόψυκτο V-twin μετά από 36 χρόνια έστω και σε μικρή κλίμακα, η κινεζική Shineray θέλει να μπει στη δράση με τον κινητήρα των 1200cc.

Η Shineray δεν δανείζεται απλώς κάποια στοιχεία από την αρχιτεκτονική του V-twin, με εσωτερική γωνία 45 μοιρών της Harley, αλλά αντιγράφει πιστά τον αυθεντικό κινητήρα.
Αντιγράφει πιστά από τη συνολική εμφάνιση, μέχρι τις ψύκτρες και τα καπάκια, αλλά και τις χρωμιωμένες θήκες των ωστηρίων , το φίλτρο αέρα, μίζα κλπ, άρα μιλάμε τελικά για μια κλωνοποίηση του θρυλικού κινητήρα της Harley.

Ο κινητήρας της Shineray διαθέτει επίσης 4 εκκεντροφόρους στη βάση των κυλίνδρων, που ενεργοποιούν από μία βαλβίδα ο καθένας, χάρη στα ωστήρια που είναι τοποθετημένα στη δεξιά πλευρά.
Ωστόσο, ο κινέζικος κινητήρας κινείται σε χαμηλότερα επίπεδα ιπποδύναμης σε σχέση με τον ορίτζιναλ Evo. Η Shineray αναφέρει ότι τα 1.200cc παράγουν 60 ίππους και 66,4 lb-ft ροπής με αναλογία συμπίεσης 9,1:1.

Ο αμερικάνικος κινητήρας έχει συμπίεση 10:1 και απόδοση 67 ίππων και 73 lb-ft ροπής.
Η Shineray έγινε περισσότερο γνωστή πριν από μερικά χρόνια όταν αγόρασε το όνομα της παλιάς ιταλικής εταιρίας SWM και κατασκεύασε διάφορες μοτοσυκλέτες κλώνους παλαιότερων Husqvarna… και όχι μόνο.
Με δεδομένο τον νέο της κινητήρα, περιμένουμε με ενδιαφέρον τα σχέδια της εταιρίας, αν και λογικά δεν θα μπορέσει να φτάσει στην Ευρώπη λόγω προδιαγραφών Euro 5.
Ενδιαφέρον έχει όμως και το βίντεο που ακολουθεί, μιας και μέχρι και ο ήχος του V-2 κινητήρα είναι ίδιος με αυτόν της Harley-Davidson και όπως ξέρουμε το χαρακτηριστικό “potato-potato sound” – όπως ονομάζεται – της Harley είναι πατενταρισμένο παγκοσμίως!


Πηγη https://motorbike.gr
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Τα οποία ειναι και τα πιο "δυσκολα" και θες καλό μάστορα eye
Ισως η μεγαλύτερη μούφα-μύθος πρόταση στην ιστορία της μοτοσυκλέτας. Τα ''δύσκολα V4''.


Δεν υπάρχει πιο εύκολο σέρβις από το NC30 και NC35, σε όλο το σύνολο των μοτοσυκλετών με 4 κυλίνδρους. To μέσο σύχρονο παπί, είναι ΠΟΛΥ πιο δύσκολο να αλλάξεις μπουζί-λάδια-φίλτρο αέρα.

Ολα είναι εύκολα, γρήγορα προσβάσιμα, εύκολα εμφανή και λογικά, χωρίς να πρέπει να λύσεις πολλά πράγματα.

Ολα είναι ανεξάρτητα-αυτόνομα στο λύσιμο, θέλεις π.χ. να βγάλεις ντεπόζιτο, ΜΙΑ βίδα, βγαίνει ΧΩΡΙΣ να πρέπει να λύσεις και άλλα πράγματα γιατί εμπλέκονται σε αυτό. Και βγάζοντας ντεπόζιτο έχεις ΦΑΤΣΑ φιλτρόκουτο, πίσω κεφαλή χωρίς άλλα εμπόδια, να κάνεις ότι δουλειά θέλεις σε αυτά.

Πόσες τετρακύλινδρες μοτοσυκλέτες με φαίρινγκ ξέρουμε που αλλάζεις και τα 4 μπουζί ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΦΑΙΡΙΝΓΚ, ΨΥΓΕΙΑ, ΝΤΕΠΟΖΙΤΟ ή ότι άλλο με ΤΡΙΑ εργαλεία όλα κι όλα; (άλεν 5, μπουζόκλειδο, μαγνήτη)

Διάκενο βαλβίδων με καπελότα ΠΑΝΩ από τις θήκες, αλλάζεις καπελότα ΧΩΡΙΣ λύσιμο εκκεντροφόρων.

Και άλλα πολλά, μου δίνεις ωραία ιδέα για άρθρο στο μπλογκ με φωτορεπορτάζ, ο μύθος του ''δύσκολου V4''.
 

The Owl.

well know member
Δημοσιεύσεις
2.017
Όνομα
George
Εναν Ντουκο 851 να δουλέυει ρελαντί στο χαγιατι απόγευμα νωρίς κ να πίνω καφεδάκι ακούγοντας τον...
 

Drake Ramore

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
10.891
Όνομα
.
Ισως η μεγαλύτερη μούφα-μύθος πρόταση στην ιστορία της μοτοσυκλέτας. Τα ''δύσκολα V4''.


Δεν υπάρχει πιο εύκολο σέρβις από το NC30 και NC35, σε όλο το σύνολο των μοτοσυκλετών με 4 κυλίνδρους. To μέσο σύχρονο παπί, είναι ΠΟΛΥ πιο δύσκολο να αλλάξεις μπουζί-λάδια-φίλτρο αέρα.

Ολα είναι εύκολα, γρήγορα προσβάσιμα, εύκολα εμφανή και λογικά, χωρίς να πρέπει να λύσεις πολλά πράγματα.

Ολα είναι ανεξάρτητα-αυτόνομα στο λύσιμο, θέλεις π.χ. να βγάλεις ντεπόζιτο, ΜΙΑ βίδα, βγαίνει ΧΩΡΙΣ να πρέπει να λύσεις και άλλα πράγματα γιατί εμπλέκονται σε αυτό. Και βγάζοντας ντεπόζιτο έχεις ΦΑΤΣΑ φιλτρόκουτο, πίσω κεφαλή χωρίς άλλα εμπόδια, να κάνεις ότι δουλειά θέλεις σε αυτά.

Πόσες τετρακύλινδρες μοτοσυκλέτες με φαίρινγκ ξέρουμε που αλλάζεις και τα 4 μπουζί ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΦΑΙΡΙΝΓΚ, ΨΥΓΕΙΑ, ΝΤΕΠΟΖΙΤΟ ή ότι άλλο με ΤΡΙΑ εργαλεία όλα κι όλα; (άλεν 5, μπουζόκλειδο, μαγνήτη)

Διάκενο βαλβίδων με καπελότα ΠΑΝΩ από τις θήκες, αλλάζεις καπελότα ΧΩΡΙΣ λύσιμο εκκεντροφόρων.

Και άλλα πολλά, μου δίνεις ωραία ιδέα για άρθρο στο μπλογκ με φωτορεπορτάζ, ο μύθος του ''δύσκολου V4''.
Πάντα χαίρομαι να δίνω ιδέες για ενδιαφέροντα θέματα
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
Δεν είναι θέμα διάταξης.
Αλλά χωροσυνθεσης που εφαρμόζει η κάθε εταιρεία.
Ας πούμε εμπειρία από V εγώ από ΤΑ και v strom.
Βγάλε μπροστά μπουζί από το ένα και από το άλλο .

Όχι ότι οι εν σειρά είναι ποιο εύκολοι.
Κάθε άλλο.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Πρώτη επίσημη αποκάλυψη για τον νέο LC8c 990 της KTM​

KTM-LC8c-990-1.jpgKTM-LC8c-990-2.jpg

Η έλευσή του φημολογείται καιρό τώρα, μα αυτή είναι η πρώτη επιβεβαίωση της ύπαρξής του.
Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022 μια σειρά από φωτογραφίες μελλοντικών μοτοσυκλετών της ΚΤΜ σε δοκιμές στον δρόμο μας έχει προσφέρει ματιές στα επόμενα βήματα της εταιρείας – με νέα Duke, Adventure, RC, SMT.
Σε όλες τις “κατασκοπευτικές” αποκαλύψεις οι πληροφορίες ή φήμες που τις συνόδευαν μιλούσαν για έναν νέο LC8c, δηλαδή μια καινούργια έκδοση του δικύλινδρου σε σειρά που ξεκίνησε την πορεία του ως 790 (799 cc) και στη συνέχεια μεγάλωσε στα 890 (889 cc), ο οποίος φέρεται να μεγαλώνει κι άλλο φτάνοντας στα 990 cc.
Μόνο που στις εικόνες αυτό που φαινόταν καθαρά είναι μεν η ύπαρξη ενός κινητήρα με μερικές οπτικές διαφοροποιήσεις στις εξωτερικές του κάσες, ωστόσο οι αδιαμφισβήτητες αλλαγές εντοπίζονταν στη σχεδίαση – αυτό δηλαδή που πιάνει άμεσα το μάτι.
Η νέα διαρροή σχεδίων από επίσημα έγγραφα κατοχύρωσης έρχεται τώρα να μας σερβίρει την πρώτη σχεδόν επίσημη πληροφόρηση για το ποιόν του νέου μοτέρ.
KTM LC8c 990 4

Αριστερά ο νέος LC8c, δεξιά ο τρέχων

Παρότι δε συνοδεύεται από τεχνικά στοιχεία, η απευθείας παράθεση του νέου (990) με τον τρέχοντα (890) κινητήρα βάζει μια στέρεη βάση στη φημολογία περί νέας αύξησης κυβισμού.
Η οπτική συγγένεια των δύο μονάδων είναι οφθαλμοφανής, όπως είναι ωστόσο και κάποιες αποκαλυπτικές διαφορές στα σχέδιά τους. Συγκεκριμένα, ο νέος LC8c φαίνεται πως έχει λίγο πιο ψηλό κύλινδρο και πιο βαθιά ελαιολεκάνη στο κάτω μέρος των κάρτερ, σημάδια πως εδώ η ΚΤΜ έχει επέμβει και στη διαδρομή των εμβόλων για να πάρει τα περισσότερα κυβικά εκατοστά χωρητικότητάς του.
Αυτό συνιστά μια σαφή διαφοροποίηση από την προηγούμενη αναβάθμιση του LC8c, καθώς για τη μετάβαση από τα 799 στα 889 cc ήταν αρκετή η χρήση φαρδύτερων πιστονιών, ενώ τώρα φαίνεται πως πάμε σε μια ολική επανασχεδίαση με μεταβολή και της διαδρομής τους.
Παρά τις μεταβολές στις εξωτερικές αναλογίες κυλίνδρου και κάρτερ πάντως, συνολικά ο δικύλινδρος δεν μοιάζει να έχει μεγαλώσει σε συνολικό μέγεθος, ενώ η μεγαλύτερη εγκοπή στο κάτω μέρος του φιλοξενεί μια διαδρομή για την εξάτμιση που φέρνει τους λαιμούς της πιο μέσα στη μοτοσυκλέτα.
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με αυτά τα σχέδια του LC8c πάντως είναι η προέλευσή τους. Το αγγλικό Bike Social, απ’ όπου προέρχεται η δημοσιοποίηση των εικόνων αυτών, ενημερώνει πως η καταγωγή των σχεδίων του κινητήρα μας έρχεται από τη CFMOTO, κάτι που υπονοεί πως πιθανότατα ο κινητήρας θα κατασκευάζεται εξαρχής στην Κίνα από τη συνεργάτιδα των Αυστριακών.

Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Τεχνική ανάλυση - Ο κινητήρας του Moto Guzzi V100 Mandello​

61b857cacdc6f6c27ed62856afb78969_XL.jpg

Ένας νέος, σχεδιασμένος από το μηδέν κινητήρας, με τόνους τεχνολογίας στο εσωτερικό του. Όπως θα διαβάσετε στο άρθρο παρακάτω, η υγρόψυξη είναι μόνο η αρχή. Ας γνωρίσουμε μαζί, πιο αναλυτικά, τον νέο 1.000άρη V2 της Moto Guzzi.
Compact Block – Μικρές διαστάσεις, μεγάλος κυβισμός

Βασικό προαπαιτούμενο για την Moto Guzzi ήταν να πετύχει μία νέα χωροταξία, για τον νέο κινητήρα που εξοπλίζει –για αρχή- το νέο V100 Mandello. Και λέμε για αρχή, γιατί η Moto Guzzi δεν έχει κρύψει ότι ο νέος υγρόψυκτος V2 θα χρησιμοποιηθεί και σε άλλες μοτοσυκλέτες της εταιρείας, στις «επόμενες δεκαετίες».

Ο κινητήρας είναι εντελώς νέος και δεν μοιράζεται κανένα απολύτως κομμάτι του με τους υπόλοιπους V2 της εταιρείας. Η μείωση των διαστάσεων και των ροπών αδράνειας του κινητήρα είναι σημαντικές. Το μήκος του κινητήρα είναι μειωμένο κατά 103 χιλιοστά, σε σχέση με το μοτέρ του V85 TT. Επιπλέον, έχει μειωθεί και το ύψος του, σε σχέση με το small block του V85TT (κατά περισσότερα από 100 χιλιοστά), ενώ η Moto Guzzi τον τοποθέτησε πιο μπροστά, ώστε να αποφεύγεται η πιθανότητα επαφής των κυλίνδρων με τα πόδια του αναβάτη.

Η μείωση του ύψους του κινητήρα έγινε δυνατή, και με τον διαχωρισμό του στροφαλοθαλάμου από την ελαιολεκάνη, επιτρέποντας στους μηχανικούς να μειώσουν το ύψος του μοτέρ. Παρόμοια τεχνολογία, χρησιμοποιούν και αγωνιστικοί κινητήρες «ξηρού» κάρτερ, στους οποίους ο στροφαλοθάλαμος δεν αποθηκεύει καθόλου λάδι. Στο μοτέρ του V100 Mandello, ο θάλαμος του στροφαλοφόρου άξονα διαχωρίζεται από την ελαιολεκάνη μέσω μονόδρομης βαλβίδας reed, ώστε να υπάρχει μόνο όσο λάδι χρειάζεται στον στροφαλοθάλαμο.

Για να κοντύνει ο κινητήρας στο επίπεδο που ήθελαν οι μηχανικοί της Moto Guzzi, η γεννήτρια ρεύματος «μετακόμισε» , από το εμπρός μέρος του κινητήρα, πίσω από τους κυλίνδρους (θα αναφερθούμε σε λίγο, στο πανέξυπνο σύστημα με το οποίο παίρνει κίνηση). Έτσι, το εμπρός μέρος του κινητήρα μπορεί να διαμορφωθεί επίπεδο, χωρίς εξογκώματα που δεν θα επέτρεπαν την τοποθέτηση του ψυγείου.

Περιστρεφόμενων αξόνων (ή ατράκτων) το ανάγνωσμα
Ξέρετε ότι χρησιμοποιούμε την λέξη «άξονας» λάθος εδώ και δεκαετίες; Πράγματι, βάσει της ορολογίας των στοιχείων μηχανών, σχεδόν όλα όσα γνωρίζουμε ως άξονες στις μοτοσυκλέτες (στροφαλοφόρος, εκκεντροφόρος κλπ.) θα έπρεπε να ονομάζονται «άτρακτοι». Και αυτό, διότι καταρχήν, οι άξονες δεν μεταφέρουν ροπή. Οι άτρακτοι, όμως, ναι.

Αλλά, προτού ξεφύγουμε περισσότερο και επειδή αυτή η παρανόηση είναι γνωστή στους κύκλους της μηχανολογίας, συχνά αγνοείται, μιας και γίνεται σαφές για ποιο πράγμα μιλάμε. Οπότε, θα συνεχίζουμε το αφιέρωμα μας χρησιμοποιώντας τον ορισμό του «άξονα», ως ευρύτερα αποδεκτό ακόμα και όταν μιλάμε για ατράκτους.

Πάμε τώρα στον κινητήρα του V100. Η Moto Guzzi τηρεί μυστικότητα, όσον αφορά τις πληροφορίες που είναι σε κοινή θέα, για το εσωτερικό του κινητήρα της V100 και, όσοι θέλουν να ρίξουν μια ματιά μέσα στον νέο V2, πρέπει να ψάξουν αλλού. Στο εσωτερικό του νέου κινητήρα, λοιπόν, φιλοξενούνται συνολικά… τουλάχιστον 10 άξονες και η μεταξύ τους χορογραφία, είναι ένα από τα ατού του νέου μοτέρ.

Στόχος της Moto Guzzi ήταν να μειώσει, όσο είναι δυνατόν, την ροπή ανατροπής ενός κινητήρα τοποθετημένου κατά μήκος της μοτοσυκλέτας, στο άνοιγμα και το κλείσιμο του γκαζιού. Πράγματι: Ανοίγοντας το γκάζι, σε μία οποιαδήποτε Moto Guzzi, ολόκληρη η μοτοσυκλέτα θα κινηθεί προς μία πλευρά.

Αυτό είναι αποτέλεσμα, της ροπής αντίδρασης του ζεύγους μπλοκ-στροφάλου (την στιγμή που ο στροφαλοφόρος επιταχύνει προς την κατεύθυνση περιστροφής του, ολόκληρο το μπλοκ τείνει να περιστραφεί αντίστροφα). Το ίδιο ακριβώς φαινόμενο, είναι ο λόγος για τον οποίο τα ελικόπτερα έχουν πίσω έλικα ή για τον οποίο το… σκουπάκι χειρός που έχετε στο σπίτι, τινάζεται προς μία πλευρά όταν το βάζετε μπροστά.

Συνεχιζεται......
 
Top Bottom