Ιστορικά Κλασικά Οχήματα

Sapiokaravo

well know member
Δημοσιεύσεις
3.606
Ηλικία
54
Περιοχή
Far west
Μοτοσυκλέτα
Ιταλιδα με μεταπτυχιακο.
Όνομα
Χρηστος
Σιγουρα θα υπαρξουν 2 κατηγοριες μια πριν 1975 και μια μετα.
Στο προσχεδιο νομου λογικα ειναι ακομη, η κανω λαθος?
Θα υπαρξουν τροπολογιες σιγουρα, και παρεμβασεις απο λεσχες.
 

Σάββας

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.450
Ηλικία
61
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Diesel RC90
Όνομα
Σάββας
Περιοχή
Αθήνα
Βρε δε πα να ........βαρέθηκα να τους διαβάζω.....
Μία η λύση. Παίρνουμε ότι γουστάρουμε, κανονικές πινακίδες τέλη και ουστ από δω, σιχάθηκα, τους βαρέθηκα...
Αν δεν μπορούμε δεν παίρνουμε.
 

Sapiokaravo

well know member
Δημοσιεύσεις
3.606
Ηλικία
54
Περιοχή
Far west
Μοτοσυκλέτα
Ιταλιδα με μεταπτυχιακο.
Όνομα
Χρηστος

giamar

Αφραπογιαννος
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
19.276
Περιοχή
Λεπτοκαρυά Κατερίνη
Μοτοσυκλέτα
Voge 300 & Αστρέα Grand 100 σε μπλε
Όνομα
Γιαννης
Περιοχή
Pieria
Το συγκεκριμενο μετατροπη σιγουρα. Θα σου απαντησω το απογευμα που θα εχω εμπνευση!
Με λιγα λογια δεν υπαρχει τπτ στην αγορα, εκτος απο μερικα αναλωσιμα!
Ευχαριστώ Χρησταρα.
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Ιστορικά Οχήματα - Πλέον θα μπορούν να κυκλοφορούν καθημερινά!​

Με τέλη κυκλοφορίας και ΚΤΕΟ

Ολοκληρώθηκε το θεσμικό πλαίσιο για τον χαρακτηρισμό των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, που δίνει τη δυνατότητα κυκλοφορίας των ιστορικών οχημάτων καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου (και όχι μόλις δυο φορές το μήνα όπως ίσχυε προηγουμένως), με την προυπόθεση πληρωμής τελών κυκλοφορίας και ετήσιου τεχνικού ελέγχου στα ΚΤΕΟ.
Με βάση τις υπουργικές αποφάσεις, χορηγούνται για πρώτη φορά από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πινακίδες κυκλοφορίας ιστορικών οχημάτων, τα οποία θα καταγράφονται, πλέον, στο Πληροφοριακό Σύστημα του Υπουργείου και αντικαθίσταται το ισχύον πλαίσιο χορήγησης στοιχείων κυκλοφορίας από ιδιωτικούς φορείς.
Ακολουθεί η λεπτομερής ανακοίνωση που δημοσίευσε η ΜΟΤΟΕ πάνω στο θέμα:
"Σε τροχιά εφαρμογής μπαίνει το νομοθετικό πλαίσιο που θα βγάλει κανονικά στην κυκλοφορία χωρίς περιορισμούς τα ιστορικά οχήματα. Οι νέες ενιαίες πινακίδες που θα χορηγηθούν στα ιστορικά οχήματα θα έχουν άσπρο φόντο με μπλε γράμματα. Οι πινακίδες των αυτοκινήτων θα έχουν δύο γράμματα και των μοτοσικλετών ένα.
Με απόφαση του υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλου που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, ορίζεται η διαδικασία έκδοσης άδειας κυκλοφορίας και χορήγησης πινακίδων σε ιστορικά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες. Τα οχήματα αυτά θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα από την στιγμή που θα αποκτήσουν πινακίδες κυκλοφορίας και θα έχουν ολοκληρώσει τον έλεγχο από τα ΚΤΕΟ. Στο υπουργείο Μεταφορών καταρτίζεται το πλαίσιο ελέγχου για τα συγκεκριμένα οχήματα. Σημειώνεται πως με τον νέο Νόμο καλούνται να συμμορφωθούν όλα τα μέχρι σήμερα πιστοποιημένα οχήματα και να εφοδιαστούν με τις νέες πινακίδες.
Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος, ο οποίος ψηφίστηκε στα τέλη του 2021, δίνει τη δυνατότητα κυκλοφορίας τους υπό την προυπόθεση της πληρωμής τελών κυκλοφορίας και του ετήσιου τεχνικού ελέγχου στα ΚΤΕΟ, καταργώντας το προηγούμενο καθεστώς που όριζε ότι τα ιστορικά οχήματα μπορούσαν να κυκλοφορούν δύο φορές τον μήνα.
Το ύψος των τελών κυκλοφορίας που καλούνται να πληρώσουν οι ιδιοκτήτες ιστορικών οχημάτων ανέρχεται ανάλογα με τον κυβισμό τους έως τα 200 ευρώ και καθορίστηκε ως εξής:

  • Για επιβατηγά αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό έως και 999 cc καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 50 €
  • Για επιβατηγά αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό από 1000 cc έως και 1999 cc καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 100 €
  • Για επιβατηγά αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό άνω των 2000 cc καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 200 €
  • Για την κυκλοφορία μοτοσυκλέτας ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό έως 250 cc καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 25 €
  • Για την κυκλοφορία μοτοσυκλέτας ιστορικού ενδιαφέροντος με κυβισμό άνω των 250 cc καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας ιστορικού οχήματος ύψους 50 €
Από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας απαλλάσσονται τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος άνω των 45 ετών καθώς και τα λεωφορεία και οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος που δεν έχουν κατασκευαστεί για την μεταφορά επιβατών.
Πως εκδίδονται τα στοιχεία κυκλοφορίας με τη νέα απόφαση
Αρμόδιοι φορείς για τον χαρακτηρισμό οχημάτων ως ιστορικού ενδιαφέροντος ορίζονται η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (Ο.Μ.Α.Ε.), η Αθλητική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία Ελλάδος (Α.ΜΟΤ.Ο.Ε.) και η Ελληνική Ομοσπονδία Φίλων Παλαιού Αυτοκινήτου και Μοτοσυκλέτας (Ε.Ο.ΦΙΛ.Π.Α.). Οι συγκεκριμένοι φορείς χορηγούν βεβαίωση χαρακτηρισμού, από την οποία προκύπτει ο χαρακτηρισμός ενός οχήματος ως ιστορικού, και περιλαμβάνει τα στοιχεία του οχήματος και του ιδιοκτήτη του. Οι φορείς διατηρούν στο αρχείο τους αντίγραφα των βεβαιώσεων που έχουν χορηγήσει.

Για να χαρακτηριστεί ένα όχημα ιστορικό απαιτείται η σχετική βεβαίωση, η οποία χορηγείται αποκλειστικά από τους εν λόγω φορείς για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών.
Οι φορείς αυτοί εκδίδουν και χορηγούν κάθε 5 χρόνια πιστοποιητικό συμμόρφωσης οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος. Το πιστοποιητικό συμμόρφωσης – χαρακτηρισμού οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος θα βεβαιώνει ότι το κυκλοφορούν όχημα εξακολουθεί να πληροί τις προϋποθέσεις χαρακτηρισμού του και δεν έχει υποστεί μεταβολές οι οποίες τον αλλοιώνουν.
Για τη χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας σε όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος ο ιδιοκτήτης υποβάλλει αίτηση σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας συνοδευόμενη από τα εξής δικαιολογητικά:
  • Αποδεικτικό από το οποίο προκύπτει ο χαρακτηρισμός του οχήματος ως ιστορικού οχήματος ή βεβαίωση χαρακτηρισμού οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος
  • Δελτίο τεχνικού ελέγχου (ΚΤΕΟ) του οχήματος,
  • Αποδεικτικό της διαγραφής του από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,
  • Αποδεικτικό καταβολής τέλους αδείας.
Στον αιτούντα χορηγείται έντυπο άδειας κυκλοφορίας και πινακίδες οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος.
Σε κάθε περίπτωση απώλειας, κλοπής, φθοράς ή καταστροφής πινακίδων κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος, χορηγούνται νέες πινακίδες με νέο αριθμό κυκλοφορίας. Για να διαγραφεί ένα όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος από το Μητρώο Αδειών Κυκλοφορίας Οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο ιδιοκτήτης του υποβάλλει σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας τα εξής δικαιολογητικά:
  • Αίτηση για τη διαγραφή του οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος.
  • Στοιχεία κυκλοφορίας (άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας) του οχήματος, εφόσον το όχημα δεν βρίσκεται φορολογικά σε ακινησία.
  • Βεβαίωση χαρακτηρισμού ή αποδεικτικό από το οποίο προκύπτει ο χαρακτηρισμός του οχήματος ως ιστορικού οχήματος.
  • Βεβαίωση περί μη οφειλής τελών κυκλοφορίας. Η βεβαίωση δεν απαιτείται αν πραγματοποιείται, μεταξύ των συναρμόδιων Υπηρεσιών, διασταύρωση περί μη οφειλής τελών κυκλοφορίας με ηλεκτρονικά μέσα.
Για να διαγραφούν από το Μητρώο οχήματα τα οποία τελούν σε καθεστώς φορολογικής ακινησίας, υποβάλλεται από τους κατόχους τους, βεβαίωση της αρμόδιας Δ.Ο.Υ.
Ποινές
Βάσει του σχετικού νόμου σε περίπτωση παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις και τα αντίστοιχα διοικητικά πρόστιμα, ενώ για παραβάσεις περί ρύθμισης κυκλοφορίας οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος επιβάλλονται κυρώσεις και πρόστιμα, όπως, κατά περίπτωση, η οριστική αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας, η αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας για χρονικό διάστημα ενός έτους, διοικητικό πρόστιμο ύψους 300 ευρώ. Η αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας είναι οριστική στην περίπτωση πλαστής βεβαίωσης ιστορικότητας ή πλαστού πιστοποιητικού συμμόρφωσης και ετήσια στις περιπτώσεις που αφορούν απόκλιση της νομικής ή πραγματικής κατάστασης του οχήματος σε σχέση με την αποτύπωση στη βεβαίωση χαρακτηρισμού και δημόσια κυκλοφορία οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος χωρίς ισχύουσα άδεια κυκλοφορίας. Στις περιπτώσεις προσωρινής αφαίρεσης, ο κύριος του οχήματος από το οποίο αφαιρέθηκαν τα στοιχεία κυκλοφορίας, μπορεί να αιτηθεί την επαναχορήγησή τους από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών όπου αυτά τηρούνται, εφόσον έχει παρέλθει το εκ του νόμου οριζόμενο χρονικό διάστημα και έχουν καταβληθεί τυχόν επιβληθέντα πρόστιμα ή έχει γίνει δεκτή τυχόν υποβληθείσα ένσταση, όπως ορίζει ο ΚΟΚ.

Δείτε πού μπορείτε να απευθυνθείτε για πληροφορίες και την πιστοποίηση της Ιστορικής σας μοτοσυκλέτας."

Πηγη www.motomag.gr
 

Sapiokaravo

well know member
Δημοσιεύσεις
3.606
Ηλικία
54
Περιοχή
Far west
Μοτοσυκλέτα
Ιταλιδα με μεταπτυχιακο.
Όνομα
Χρηστος
Eπιτελους ενας νομος σωστος για τα ιστορικα οχηματα.
Ηταν σε διαβουλευση σχεδον εναν χρονο, αλλα καλλιο αργα παρα ποτε.
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.223
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
ΚΤΕΟ ετησιως , τελη κυκλοφορίας εντός εκτός επί ταυτά. Να μου λείπει το βύσσινο ...! :cool:
 

Kuklinski

well know member
Δημοσιεύσεις
3.420
Ηλικία
123
Μοτοσυκλέτα
Brough Superior ss100
Όνομα
Ακης
Περιοχή
Brooklyn NY
Καλύτερος νόμος από τον προηγούμενο που ήταν έκτρωμα

Αλλά......εντελώς άκυρος ως και άχρηστος.
Τέλη για μοτοσυκλέτες ως 250 κυβικά 25€, όταν τα κανονικά 250 πληρώνουν 22€
Μπράβο ρε φωστήρες....κ πρέπει να καταστρεψεις κ τις πινακίδες υπουργείου

Ρε για μ@λακες ψάχνετε;

Άχρηστες λέσχες, άσχετοι νομοθετες Όλα τα λιγουρία στην πίτα για το 5€υρω
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ


ΠΡΟΣ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑΣ Κ.Υ.Α. ΓΙΑ ΔΙΕΤΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΩΝ (ΜΕ ΕΚΔΟΣΗ ΕΩΣ 2/4/2023 ΓΙΑ ΕΟ ΦΙΛΠΑ ΚΑΙ ΟΜΑΕ, ΚΑΙ 31/12/2019 ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΤΟΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗΣ ΠΡΟΒΛΕΨΗΣ)*

Οπως εχει γινει σαφες απο τις διαταξεις των Νομων, το Υπουργειο Μεταφορων δεν μελετησε σωστα τις συνεπειες της τροπολογιας με την οποια τεθηκε σε αμεση εφαρμογη στις 3/4/2023 ο Νομος 4850 που υποχρεωνει ολα τα Ιστορικα Οχηματα να εκδωσουν Κρατικες Ιστορικες πινακιδες με έναν δαιδαλωδη τροπο (ή να κανουν άρση ακινησιας των κανονικων πινακιδων υπουργειου για να συνεχισουν να κυκλοφορουν).

Με την αμεση ισχυ του Νομου απο 3 Απριλιου 2023, στο άρθρο 40 ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ η Κ.Υ.Α. του 2019 (πλην του άρθρου της που αφορα αγωνιστικα αυτοκινητα και αγωνες SPORTING), κι έτσι, απο τις 3 Απριλιου ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ Ή ΥΠ. ΑΠΟΦΑΣΗ, θεωρειται ΠΑΡΑΝΟΜΗ Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΕΟ ΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ, ΕΟΟΕ και ΕΛΠΑ.

Επισης, συμφωνα με τα παραπανω, θεωρειται ΠΑΡΑΝΟΜΗ η συμμετοχη οχηματων με τις ιστορικες πινακιδες ομοσπονδιων σε εκδηλωσεις Ιστορικων (μονο με πινακιδες υπουργειου), εκτος αν υπαρξει ΑΜΕΣΗ νομοθετικη ρυθμιση που να δινει παραταση στηυ χρηση τους.

Ειναι σαφες ότι στην “νομοπαρασκευαστικη επιτροπη” (;;;!!!) ξεφυγε το άρθρο 40, το οποιο ουδολως (κατα την άποψή μου παντα, που δεν διεκδικεί δαφνες Βατικανου) καλυπτεται απο την απαντητική επιστολη του γραφειου του υφυπουργου Μεταφορών σε ερωτηση της ΕΟ ΦΙΛΠΑ, με την οποια ουσιαστικα “παραβαινει τον νομο” (ή μας προτρέπει να τον παραβουμε) γραφοντας οτι…..

“εξυπακουεται οτι θα συνεχισουν να κυκλοφορουν συμφωνα με τους ορους και περιορισμους της ΚΥΑ του 2019” (ΣΣ: που έχει καταργηθεί δια νομου!!!)

Αντιλαμβανεστε το ολισθημα, το οποιο, ίσως και μετα απο την τεραστια απηχηση των αρθρων του Auto CLASSIC (που διαβαστηκαν απο δεκαδες χιλιαδες ενδιαφερομενους), έγινε αντιληπτο και απο το Υπουργειο.

Ετσι, συμφωνα με οσα καταφεραμε να μαθουμε (και με καθε επιφυλαξη μεταφερουμε), έχει συγκληθει συσκεψη στο Υπουργειο Μεταφορων και Δικτυων για αυτο το θεμα, και συντομα θα πρεπει να περιμενουμε επισημη διευκιρινιση, που μπορει να ειναι ειτε υπουργικη αποφαση ειτε νεα Κ.Υ.Α.

Συγκεκριμενα, οι πρωτες ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ (που μπορει να διαφοροποιηθουν, κρατηστε το αυτο, εξ’ ου και η επιφυλαξη) λενε οτι θα ΠΑΡΑΤΑΘΕΙ η δυνατοτητα κυκλοφορίας Ιστορικων Οχηματων με πινακιδες Ομοσπονδιων ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 31/12/2024.

Θα διατηρηθει η δυνατοτητα κυκλοφοριας καθε Κυριακή, η επισκεψη σε συνεργεια και η συμμετοχη σε εκδηλωσεις.

Στην διετια αυτη, ΔΕΝ θα εκδιδονται νεες Ιστορικες πινακιδες απο τις Ομοσπονδιες ΟΜΑΕ, ΕΟ ΦΙΛΠΑ και ΑΜΟΤΟΕ (που ειναι οι μονες αρμοδιες συμφωνα με τον Νομο) αλλά μονο ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ.

Οσα οχηματα έχουν κρατικες πινακιδες, είτε εν ισχύ ειτε κατατεθειμενες σε προσωρινη ακινησια ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΑ, δικαιουνται να εκδωσουν ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ “άμεσα”, ή σε λιγες μερες, γιατι συμφωνα παντα με το υπουργειο Μεταφορων, οι νεες πινακιδες ειναι έτοιμες και η ενημερωση στις υπηρεσιες προχωραει (για ενημερωση των ΚΤΕΟ δεν εχουμε ακουσει κατι!).

Αυτα ειναι τα τελευταια νεα (που μεταφερουμε με καθε επιφυλαξη), και οπως εσεις, αναμενουμε τις υπουργικες αποφασεις. Μακαρι να ειναι ακομα καλυτερες απο οτι περιγραψαμε εδω. Και να προσθεσουμε, οτι επειδη οι μερες ειναι “πονηρες” λογω επερχομενων εκλογων, ειναι ΚΑΛΟ να υπαρχει ενας νομος και μια ρυθμιση που τουλαχιστον να μην κλειδωνει τα Ιστορικα και να “δεσμευει” την επομενη κυβερνηση, γιατι οι αναμνησεις ειναι νωπές και πικρες, και κανεις δεν μπορει να προβλεψει τι θα προκυψει απο την πρωτη καλπη με τον “ελα να δεις” νομο της συμφορας, συγνωμη, της απλης αναλογικης! Δ.Π.

*ΠΡΟΣΟΧΗ-ΠΡΟΣΟΧΗ: ΙΣΧΥΣ ΠΙΝΑΚΙΔΩΝ ΕΛΠΑ, ΕΟΟΕ, ΟΜΑΕ, ΕΟ ΦΙΛΠΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ:

Για να μην υπαρξουν παρανοησεις, και ανεξαρτητα απο το τι λεει ο καθε ενας και η καθε μια (ομοσπονδια), ο Νομος ειναι σαφης: Στις 31/12/2019 δημοσιευθηκε στο ΦΕΚ 4948/Β/31-12-2019 η Κοινη Υπουργικη Αποφαση (Κ.Υ.Α.) 82350-3809/2019, η οποια στο Αρθρο 2 οριζει σαν αποκλειστικους φορεις την ΕΟ ΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ και ΑΜΟΤΟΕ (Αρθρο 2: “Καθορίζονται και χαρακτηρίζονται ως οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος αποκλειστικά από τους φορείς που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα την Δ.Ο.Α., τη Δ.Ο.Μ. ή τη Δ.Ο.Π.Α.”).

Ετσι, απο την 1η Ιανουαριου του 2020, ΚΑΜΜΙΑ άλλη Ομοσπονδια δεν δικαιούτο συμφωνα με τον Νομο να εκδωσει χαρακτηρισμο και Ιστορικες πινακιδες. ΔΗΛΑΔΗ, νομιμες ιστορικες πινακιδες ΕΛΠΑ και ΕΟΟΕ θεωρουνται μονο οσες έχουν εκδοθει απο αυτες τις δυο αρχες ΜΕΧΡΙ την 31η Δεκεμβριου του 2019, και αυτο δεν το λεμε εμεις αλλά ο νομος.

Ομως υπηρξε προβλεψη για τους χαρακτηρισμους και τις πινακιδες ΕΛΠΑ και ΕΟΟΕ που ειχαν εκδοθει ΜΕΧΡΙ αυτη την ημερομηνια (και ολων των Ομοσπονδιων, φυσικα), κι έτσι συνεχιζαν να ισχυουν συμφωνα με το αρθρο 4 της Κ.Υ.Α./2019, που λεει τα εξης:

“Άρθρο 4

Οχήματα που έχουν χαρακτηρισθεί ως ιστορικού ενδιαφέροντος με βάση προγενέστερες διατάξεις

Όλα τα οχήματα που έχουν ήδη χαρακτηριστεί ως ιστορικού ενδιαφέροντος σε πρότερο χρονικό σημείο με βάση προγενέστερες διατάξεις, διατηρούν τον σχετικό χαρακτηρισμό”.


Αυτο δεν άλλαξε με τον Νομο 4850 του 2021, αυτον που τεθηκε σε ισχυ στις 3 Απριλιου και ισχυει πλεον καταργωντας καθε προηγουμενο, κι έτσι, ΠΑΝΤΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ και οχι απο τα κεφαλια ημων και υμων, ΝΟΜΙΜΕΣ Ιστορικες πινακιδες ΕΟΟΕ και ΕΛΠΑ ειναι οσες έχουν εκδοθει μεχρι τέλους του 2019, και νομιμες Ιστορικες πινακιδες ΕΟ ΦΙΛΠΑ και ΟΜΑΕ (γιατι η ΑΜΟΤΟΕ “κοιμαται” τον υπνο του δικαιου ΜΗ ασκωντας το δικαίωμά της) ειναι οσες εξεδοθησαν μεχρι τις 2 Απριλιου του 2023. Αυτη ειναι η ερμηνεια συμφωνα με το γραμμα του Νομου, και ετερον ουδεν. Ολα τωρα εξαρτωνται απο το υπουργειο Μεταφορων και τις αποφασεις που αναμενονται. Δ.Π.


Μπορεί να είναι εικόνα αυτοκίνητο και εξωτερικοί χώροι

Πηγη www.motosport.com.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Ιστορικά οχήματα - Ολοκληρώθηκε το νομοθετικό πλαίσιο για άδεια κυκλοφορίας από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών​

Με έναρξη επιχειρησιακής λειτουργίας από 15/11/2023
Κλασικές μοτοσυκλέτες


Ένα χρόνο μετά την οριοθέτηση του νέου θεσμικού πλαισίου για τα ιστορικά οχήματα, θέτονται σε εφαρμογή οι σχετικές διατάξεις του ν.4850/21, οι οποίες προβλέπουν την δυνατότητα άδειας κυκλοφορίας (άδεια, κρατικές πινακίδες) από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς ολοκληρώθηκε η δυνατότητα ψηφιακής κατοχύρωσης των οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος στο μητρώο του.
Η αλλαγή του νομοθετικού περιεχομένου γύρω από τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος είχε μπει σε τροχιά εφαρμογής πριν από ένα χρόνο, τον Νοέμβριο του 2022. Τώρα, με την υπογραφή της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνας Αλεξοπούλου ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία η εγκύκλιος ολοκλήρωσης της μηχανογραφικής εφαρμογής για την καταχώρηση των μοτοσυκλετών ιστορικού ενδιαφέροντος (και εν γένει οχημάτων) στο μητρώο του αρμόδιου υπουργείου.
Κλασικές μοτοσυκλέτες

Έτσι, με την καταβολή ενός παραβόλου, οι κάτοχοι ιστορικών οχημάτων θα μπορούν πλέον να λάβουν τις νέες ενιαίες πινακίδες τους από το Υπουργείο. Αφού φυσικά έχουν ήδη καταθέσει σε οποιαδήποτε Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας τα απαραίτητα δικαιολογητικά και έχουν υποβάλει αίτηση για την χορήγηση στοιχείων κυκλοφορίας των ιστορικών οχημάτων τους.

Για τον λόγο αυτό, η Υπηρεσία Υποστήριξης Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων πρόσθεσε 4 νέες διαδικασίες στο Σύστημα Αδειών Κυκλοφορίας για τις συγκεκριμένες ανάγκες:
  1. Έκδοση Νέας Άδειας Ιστορικού Οχήματος
  2. Απογραφή και Χορήγηση Νέων Πινακίδων σε Ιστορικό Όχημα
  3. Οριστική Διαγραφή Ιστορικού Οχήματος
  4. Έκδοση Αντιγράφου Άδειας Κυκλοφορίας Ιστορικού Οχήματος
Ιστορικά οχήματα – Ολοκληρώθηκε το νομοθετικό πλαίσιο για άδεια κυκλοφορίας από Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

Η αλλαγή αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς θα μπορέσει να δημιουργηθεί ένα μητρώο τέτοιων οχημάτων -μέχρι τώρα δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο. Ταυτόχρονα, το υπουργείο θέλει να θέσει πλέον ένα σαφές νομοθετικό πλαίσιο για το πότε μία μοτοσυκλέτα και γενικότερα ένα όχημα χαρακτηρίζεται ιστορικό, όπως έδειξε και η απόφασή του το 2022, όπου υπέδειξε τρεις φορείς (ΟΜΑΕ, ΑΜΟΤΟΕ, ΕΟΦΙΛΠΑ), οι οποίοι θα έχουν την δυνατότητα να βεβαιώσουν και να πιστοποιήσουν το αν ένα όχημα μπορεί να χαρακτηριστεί ιστορικό.

Υπενθυμίζουμε ότι ένα όχημα χαρακτηρίζεται ιστορικό, αν είναι τουλάχιστον 30 ετών και δεν έχει δεχθεί μεταβολές στα τεχνικά του χαρακτηριστικά.

Πηγη www.motomag.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Διευκρινήσεις για τις Ιστορικές Πινακίδες -που δεν λύνουν όμως όλα τα θέματα του νέου νόμου​

Τα προβλήματα που πρέπει να λύσουν οι αρμόδιες αρχές για τα ιστορικά οχήματα δεν έχουν τέλος
motomag Νέες διευκρινήσεις για τις Ιστορικές Πινακίδες


Μετά την ανακοίνωση η οποία αφορούσε τη διαδικασία έκδοσης ιστορικών πινακίδων η οποία θα γίνεται αποκλειστικά από το κράτος έγιναν κάποιες διευκρινήσεις σχετικά με θέματα που προέκυψαν όσον αφορά το ποιοι κάτοχοι ιστορικών οχημάτων μπορούν και ποιοι δεν μπορούν να προχωρήσουν σε έκδοση νέων κρατικών ιστορικών πινακίδων.

Εκτός από τα οχήματα σε κανονική κυκλοφορία και σε προσωρινή ακινησία, επιπλέον και οι ιδιοκτήτες που έχουν κάνει οριστική διαγραφή του οχήματος τους έως το 2004 είτε μετά το 2014 δικαιούνται να εκδίδουν πλέον νέες κρατικές πινακίδες.

Επιπρόσθετα οχήματα που εισήχθησαν μέσω τελωνείου αλλά δεν ταξινομήθηκαν ποτέ στη χώρα μας -δηλαδή δεν πήραν ποτέ άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες του Υπουργείου-, δικαιούνται να εκδίδουν τις νέες κρατικές ιστορικές πινακίδες.

Αυτό ισχύει ακόμη και αν αυτός που αιτείται τις πινακίδες είναι άλλος από αυτόν που εισήγανε στη χώρα το όχημα, αρκεί να έχει ένα παραστατικό κυριότητας του οχήματος (τιμολόγιο, ιδ. συμφωνητικό κλπ.).
Νέες διευκρινήσεις για τις Ιστορικές Πινακίδες

Ας δούμε όμως ποια θέματα για μία μεγάλη μερίδα ιστορικών οχημάτων πρέπει να λύσουν οι αρμόδιες αρχές. Τα οχήματα που έχουν διαγραφεί την περίοδο 2004 έως 2014 αντιμετωπίζουν πρόβλημα καθώς τότε υπήρχε η υποχρέωση καταστροφής-ανακύκλωσης του οχήματος όσων προχωρούσαν σε οριστική διαγραφή.

Με απλά λόγια κάποιος εκείνη την χρονική περίοδο μπορεί να προχώρησε σε οριστική διαγραφή αλλά να μην κατέστρεψε – ανακύκλωσε το όχημα του με ότι αυτό συνεπάγεται. Οχήματα που έχουν ταξινομηθεί στη χώρα μας και βρίσκονται σε κίνηση ή σε προσωρινή ακινησία δικαιούνται νέες ιστορικές κρατικές πινακίδες μόνο εάν αυτός που κάνει την αίτηση είναι ο κάτοχος στου οποίου το όνομα είναι καταχωρημένο το όχημα.

Με άλλα λόγια, οχήματα εκλιπόντων που οι κληρονόμοι πουλήσανε χωρίς μεταβίβαση, οχήματα που αλλάξανε χέρια όταν ήταν σε προσωρινή ακινησία και κυκλοφορούσαν με τις ιστορικές πινακίδες ΕΛΠΑ/ΕΟΦΙΛΠΑ/ΕΟΕΕ και πολλές ακόμα τέτοιες περιπτώσεις, αντιμετωπίζουν πρόβλημα. Τέλος τα οχήματα τα οποία δεν έχουν καθόλου χαρτιά ή οχήματα τα οποία δεν ανήκουν στις πιο πάνω περιπτώσεις δεν μπορούν να εκδώσουν νέες ιστορικές κρατικές πινακίδες.

Πηγη www.motomag.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Η Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσυκλετισμού, FIM, θα ξεκινήσει την Πιστοποίησή για Ιστορικές Αγωνιστικές Μοτοσυκλέτες​


H Διεθνής Ομοσπονδία Μοτοσυκλετισμού, FIM, θα παρουσιάσει τις πιστοποιήσεις για Ιστορικές Αγωνιστικές Μοτοσυκλέτες στο Salon du 2 Roues.

Η FIM καλεί τους συλλέκτες, τους ιδιοκτήτες και τα μουσεία από όλο το κόσμο να υποβάλουν τις μοτοσυκλέτες τους για πιστοποίηση μέσω μιας ολοκληρωμένης διαδικασίας ηλεκτρονικής αίτησης και, εάν εγκριθεί, η μοτοσυκλέτα τους θα λάβει μια μοναδική πινακίδα μαζί με έναν αριθμό ταυτότητας, έναν κωδικό QR και ένα πιστοποιητικό από την FIM.

Δείτε αναλυτικά την ανακοίνωση της FIM:

Για πρώτη φορά η FIM θα έχει περίπτερο στο Salon du 2 Roues, τη μεγαλύτερη έκθεση μοτοσικλετών της Γαλλίας που θα διαρκέσει από τις 7 έως τις 10 Μαρτίου στο Eurexpo Lyon, όπου θα παρουσιαστεί μια επιλογή μηχανών που καλύπτουν τις δώδεκα δεκαετίες της ιστορίας της για την προώθηση του προγράμματος Heritage και να παρουσιάσει την Πιστοποίηση FIM για Ιστορικές Αγωνιστικές Μοτοσυκλέτες.

Με την παγκόσμια σκηνή της κλασικής μοτοσυκλέτας να συνεχίζει να αναπτύσσεται και να ακμάζει, στο πλαίσιο της 120ης επετείου της, η FIM αναγνωρίζει τη σημασία της πιστοποίησης της αυθεντικότητας των αγωνιστικών μηχανών, ένα θέμα που θα αντιμετωπίσει η Πιστοποίηση FIM για Μοτοσικλέτες Ανταγωνισμού.

Αυτή η πρώτη φάση θα είναι αφιερωμένη σε μοτοσυκλέτες που αγωνίζονται σε αγώνες σιρκουί με μηχανές που σχετίζονται με MotoGP, Superbike, Supersport, Endurance, Formula, Sidecar και επίσης Land Speed Records, όλες που πληρούν τις προϋποθέσεις με το μόνο κριτήριο ότι δεν συμμετέχουν πλέον στον ανταγωνισμό.

Θα υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες πιστοποίησης – Historique, Evocation, Originale και Replica – με αξιολογήσεις που θα διεξάγονται από μια Τεχνική Επιτροπή Πιστοποίησης FIM που αποτελείται από παγκόσμιους ειδικούς σε μάρκες, μοντέλα και εποχές. Οι συλλέκτες, τα μουσεία και οι ιδιοκτήτες καλούνται να υποβάλουν τις μοτοσυκλέτες τους για πιστοποίηση μέσω μιας ολοκληρωμένης διαδικασίας ηλεκτρονικής αίτησης και, εάν εγκριθεί, η μοτοσυκλέτα θα λάβει μια μοναδική πινακίδα ταυτότητας μαζί με έναν αριθμό ταυτότητας, έναν κωδικό QR και ένα πιστοποιητικό.

Ενώ τα εμπιστευτικά δεδομένα των ιδιοκτητών θα προστατεύονται, μια βάση δεδομένων θα επιτρέπει στα μέλη του κοινού να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες για όλες τις πιστοποιημένες μοτοσυκλέτες.

Ο Jorge Viegas, Πρόεδρος της FIM, δήλωσε: «Δεν υπάρχει καλύτερη ευκαιρία για την προώθηση της διατήρησης και της προώθησης της κληρονομιάς των αγώνων μοτοσυκλέτας από την 120η επέτειο της FIM. Αυτή η χρονιά σηματοδοτεί ένα σημαντικό επίτευγμα για το κυβερνών σώμα του κόσμου της μοτοσυκλέτας και ανοίγει την πόρτα στο μονοπάτι που θα μας οδηγήσει σε νέους στόχους.»

«Το μέλλον μπορεί να είναι πιο λαμπρό αν διδαχθούμε από το παρελθόν. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η FIM θέλει να προστατεύσει και να μοιραστεί την κληρονομιά της μέσω της πιστοποίησης FIM για ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες που αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για τους θαυμαστές να είναι σίγουροι για αυτό που θαυμάζουν, ένα καθήκον της FIM να πιστοποιεί αυτό που προτείνεται και ένα εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για συμβουλές από επαγγελματίες και ερασιτέχνες.»

«Καλούμε τους συλλέκτες, τους ιδιοκτήτες και τους λάτρεις να προτείνουν τις μοτοσυκλέτες τους για πιστοποίηση, δημιουργώντας μια παγκόσμια βάση δεδομένων με αγωνιστικές μοτοσυκλέτες, ώστε η ιστορία να διατηρηθεί και να περάσει στις μελλοντικές γενιές».

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Salon du 2 Roues, ακολουθήστε αυτόν τον σύνδεσμο.

Πηγη https://bikerspirit.net
 
Top Bottom