Θέλουμε πιο “ασφαλείς” δρόμους; Ας στρέψουμε τον κόσμο στους δύο τροχούς!

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.093
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Είναι μια πραγματικότητα που όσοι οδηγούμε μοτοσυκλέτα την έχουμε φυσικά αντιληφθεί: είμαστε καλύτεροι οδηγοί σε σχέση με αυτούς των αυτοκινήτων. Με το “καλύτεροι” δεν εννοούμε φυσικά πιο γρήγοροι ή πιο ικανοί στις σούζες αλλά το ότι έχουμε αυξημένη επίγνωση των τεκταινόμενων γύρω μας, “διαβάζουμε” αποτελεσματικότερα τον δρόμο, ανιχνεύουμε και εντοπίζουμε πιο γρήγορα τους κινδύνους και τέλος, έχουμε την δυνατότητα να γνωρίζουμε πως θα εξελιχθούν τα διάφορα κυκλοφοριακά σενάρια στα οποία εμπλεκόμαστε.

Δεν είναι θέμα super δυνατοτήτων, είναι απλά θέμα χρόνων εκπαίδευσης, αφού η μοτοσυκλέτα είναι ένα όχημα που απαιτεί όλα τα ανωτέρω για να οδηγηθεί αποτελεσματικά και με ασφάλεια. Θα μπορούσε φυσικά να ισχυριστεί κάποιος ότι όλα αυτά είναι “δικοί μας ισχυρισμοί” στα πλαίσια της αιώνιας -και γελοίας αν θέλετε τη γνώμη μας- κόντρας Aυτοκίνητο Vs Μοτοσυκλέτα. Το θέμα είναι όμως ότι έχουν επιβεβαιωθεί από έρευνες, με πιο σημαντική αυτή της ασφαλιστικής ERS, η οποία εξέτασε 200.000 ασφαλισμένους και διαπίστωσε ότι οι κάτοχοι “διπλών συμβολαίων”, αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας, είχαν κατά 23% λιγότερα ατυχήματα σε σχέση με τους πελάτες της εταιρείας που οδηγούσαν αποκλειστικά αυτοκίνητό. Δεν μπορεί να είναι τυχαίο κάτι τέτοιο, μιλάμε για ένα πολύ μεγάλο στατιστικό δείγμα.

Δεν χρειάζεται βέβαια και πολύ ανάλυση, το να έχεις επίγνωση του πως κινούνται τα οχήματα που συναντάς δίπλα του στον δρόμο είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για την ασφάλεια. Ένας αναβάτης μοτοσυκλέτας που κάθεται πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου, γνωρίζει την δυναμική των δίτροχων, το πως αυτά επιταχύνουν, το πως ελίσσονται μέσα στην κίνηση και το πως “κρύβονται” στις “τυφλές” οπτικά γωνίες των τετράτροχων. Κάποιος που οδηγά αποκλειστικά και μόνο αυτοκίνητο, τα βλέπει όλα φυσικά σαν αυτοκίνητα.

Φυσικά ισχύει και το αντίστροφο, θα πρέπει και οι μοτοσυκλετιστές να γνωρίζουν την δυναμική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου, είναι εξίσου σημαντικό και αυτό. Ωστόσο ξαναγυρνώντας στις αρχικές διατυπώσεις του θέματος, έχει πολλά περισσότερα να πάρει κάποιος που από το αυτοκίνητο θα οδηγήσει μοτοσυκλέτα, παρά κάποιος μοτοσικλετιστής που θα οδηγήσει αυτοκίνητο. Πέραν της ασφάλειας, η στροφή του κόσμου προς την μοτοσυκλέτα, το scooter και το παπί, θα είχε και ένα πολύ θετικό αντίκτυπο στην αποσυμφόρηση των δρόμων αλλά και στην μείωση των ρύπων και αυτό είναι κάτι που όπως είχαμε γράψει πρόσφατα ΕΔΩ, είναι μια άμεσα εφαρμόσιμη λύση και όχι ένα κενό ευχολόγιο με πολλά “αν” και “όταν”.

Ειδικά για την χώρα μας, με τις δεδομένες κλιματολογικές συνθήκες, δεν υπάρχει δικαιολογία, υπάρχει απλά αδράνεια και άρνηση. Πρέπει να δοθούν κίνητρα για να γεμίσουν οι δρόμοι με δίτροχα, προτάσεις έχουν πέσει στο τραπέζι, αλλά δεν έχει υπάρξει ανταπόκριση.Πάγια και διαχρονική θέση του ΣΕΑΑ για παράδειγμα, είναι να δοθεί η δυνατότητα να οδηγούν δίκυκλα κατηγορίας A1 (έως 15 ίπποι με αναλογία ίππων ανά κιλό 0,13 προς 1) οι κάτοχοι “απλού”¨διπλώματος αυτοκινήτου “B”, χωρίς την διαδικασία των εξετάσεων, προτείνει ο ΣΕΑΑ.

Αυτό αποτελεί μια πραγματικότητα για περισσότερα από 10 κράτη μέλη της EE, τα οποία κάνοντας χρήση σχετικής κοινοτική οδηγίας, έχουν εξισώσει την κατηγορία A1 διπλώματος δικύκλου, με αυτή της κατηγορίας B του αυτοκινήτου.Το γεγονός αυτό αποτελεί σίγουρα ένα πολύ μεγάλο κίνητρο για να στραφεί ο κόσμος στους δύο τροχούς, αφού τους απαλλάσσει από την διαδικασία επανεξέτασης. Επί της ουσίας βέβαια, δεν σημαίνει ότι κάποιος που απέκτησε δίπλωμα αυτοκινήτου, είναι ικανός και για την οδήγηση μηχανοκίνητου δικύκλου, για αυτό και ο ΣΕΑΑ, σημειώνει επίσης στην πρόταση του, ότι η δυνατότητα αυτή, θα πρέπει να προσφέρεται μόνο σε όσους έχουν συμπληρώσει επτά έτη κατοχής του διπλώματος Β αυτοκινήτου.

Το ζητούμενο σε κάθε περίπτωση είναι να έχει αποκτηθεί εμπειρία και συναίσθηση της κυκλοφορίας στον δρόμο και αυτό το βρίσκουμε αρκετά σωστό. Σε πρακτικό επίπεδο, αν ισχύσει κάτι τέτοιο στην χώρα μας, χιλιάδες θα είναι οι οδηγοί αυτοκινήτου που θα αποκτήσουν άμεσα πρόσβαση σε δίτροχα A1 κατηγορίας. Αν αναλογιστεί κανείς ότι η διαδικασία έκδοσης διπλώματος κοστίζει περί τα 400 ευρώ και πολύ περισσότερο, αν συνυπολογιστεί το κέρδος από την οικονομία σε βενζίνη και έξοδα συντήρησης, που θα αποσβέσει σε ελάχιστο χρόνο το κόστος αγοράς ενός δίτροχου, γίνεται αντιληπτό ότι πολύς κόσμος θα μπει στην διαδικασία αυτή.
Τούτο είναι κάτι που όχι μόνο θα έχει πολύ θετικό αντίκτυπο στην αγορά αλλά θα αποφορτίσει και τους δρόμους από την κυκλοφορία. Το σημαντικότερο κέρδος κατά την άποψη μας, είναι ότι θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής πολλών ανθρώπων και αυτό δεν αποτιμάται σε χρήματα.
www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Συγκριτικό: 22χλμ στην Αθήνα με αυτοκίνητο και Scooter​

Scooter ή αυτοκίνητο; Οδηγούμε στην κίνηση της Αθήνας και συγκρίνουμε το χρόνο που χρειάζεσαι με το καθένα για μια τυπική διαδρομή 20 χιλιομέτρων. Είναι τελικά η μετάβαση στους δύο τροχούς η λύση για την καθημερινή μετακίνηση ;

Εφιάλτης η καθημερινή μετακίνηση - Ποια είναι η λύση;​

Η καθημερινή μετακίνηση ήταν ανέκαθεν ένα σημαντικό πρόβλημα. Πόσο μάλλον τώρα που η κίνηση στους δρόμους έχει αυξηθεί σε παράλογα επίπεδα και μαζί με την τιμή της βενζίνης κάνουν το κάθε λεπτό μποτιλιαρίσματος να μοιάζει με αιώνα. Οι ουρές χιλιομέτρων είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο στις κεντρικές αρτηρίες των πόλεων, οπότε αποφασίσαμε να δούμε και στην πράξη πόσο χρόνο κερδίζεις αν αφήσεις στο γκαράζ το αυτοκίνητο και χρησιμοποιείς ένα scooter 125 κυβικών. Τα οφέλη φυσικά δεν αφορούν μόνο τον χρόνο - χρήμα αλλά και την ψυχική μας ηρεμία, καθώς όλοι γνωρίζουμε πως αισθάνεσαι όταν γυρνάς σπίτι έχοντας «χαλάσει» 2 ή και περισσότερες ώρες από τη μέρα σου για μια διαδρομή μερικών χιλιομέτρων.

Μετάβαση από το αυτοκίνητο σε μοτοσυκλέτα​

Δεν έχει περάσει μεγάλο διάστημα από την ημέρα που η ισοδυναμία της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου (Β) με την άδεια οδήγησης ελαφρού δικύκλου (Α1, έως 125 κυβικά εκατοστά) έγινε πραγματικότητα, όπως σε πολλά κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μια κίνηση που ευελπιστούμε να ανατρέψει την εικόνα των μποτιλιαρισμένων δρόμων, δίνοντας την ευκαιρία σε μεγάλο αριθμό οδηγών να απαλλαγούν μια και καλή από αυτή την ταλαιπωρία και όχι μόνο, αφού η κατηγορία Α1 έχει πλέον επιλογές για κάθε χρήση. Τα 125 είναι πρακτικά, ευκολοδήγητα, ευέλικτα στην πόλη, αλλά και ικανά ακόμα και για σύντομες μετακινήσεις στον αυτοκινητόδρομο, προσφέροντάς σου την αίσθηση μεγαλύτερων, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε συμπεριφορά. Ένα από αυτά είναι και το νέο Dymoto Mista 125 το crossover scooter που επιλέξαμε για αυτή τη δοκιμή, βάζοντας το απέναντι στο Toyota Yaris ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα πόλης. Γιατί επιλέξαμε scooter; Γιατί πολύ απλά μπορεί να κάνει ευκολότερη τη μετάβαση στους δύο τροχούς καθώς είναι αυτόματο, παρέχοντας κάθε σύγχρονο σύστημα ασφάλειας αλλά και προστασία από τα στοιχεία της φύσης, κάτι απαραίτητο για ένα όχημα που θα κινείται περισσότερες από 300 μέρες το χρόνο.

Με τις καλύτερες συνθήκες για το αυτοκίνητο η δοκιμή!​

Τη μέρα της δοκιμής οι συνθήκες ήταν οι καλύτερες δυνατές για το αυτοκίνητο. Παρότι οδηγήσαμε σε ώρες αιχμής δεν συναντήσαμε κάποιο ατύχημα ή άλλο αυτοκίνητο σταματημένο λόγω βλάβης, δύο από τους πιο συνηθισμένους λόγους που οι καθυστερήσεις μεγαλώνουν. Δεν είχαν απεργία τα ΜΜΜ , ούτε ήταν κλειστός κάποιος άλλος δρόμος. Ήταν απλώς μια τυπική μέρα στον κολασμένο Κηφισό. Επίσης δεν υπολογίσαμε τον χρόνο που χρειάζεσαι για να βρεις parking κοντά στη δουλειά ή στο σπίτι, αφού ανάλογα την περιοχή μπορεί να χρειαστείς από 2 μέχρι 30 λεπτά επιπλέον.

Για το scooter φυσικά τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά. Η απόκλιση στο χρόνο θα είναι πάντα μικρή ανεξάρτητα πόση κίνηση θα συναντάς, ενώ η εύρεση parking θα σταματήσει να είναι μια αγχωτική διαδικασία αφού δεν αποτελεί ποτέ πρόβλημα. Ο μόνος επιπλέον χρόνος που μπορεί να χρειαστείς είναι για να φορέσεις αδιάβροχα σε μια βροχερή μέρα.

50 λεπτά το αυτοκίνητο, μόλις 25 το Scooter 125cc​

Για μια διαδρομή μόλις 22 χιλιομέτρων (από τον Πειραιά στη Λυκόβρυση) το αυτοκίνητο χρειάστηκε 50 λεπτά. Αντίστοιχος είναι και ο χρόνος για την επιστροφή, οπότε οι 2 ώρες είναι ένα φυσιολογικό για τα δεδομένα νούμερο και το γνωρίζουν πολύ καλά όσοι έχουν κάνει παρόμοια διαδρομή με αυτοκίνητο. Ο χρόνος που χρειάστηκε το scooter ήταν ακριβώς ο μισός. Χωρίς γρήγορη οδήγηση, χωρίς σφήνες και χωρίς επικίνδυνες προσπεράσεις , παρά μόνο με προσεκτική διήθηση που είναι φυσικά απαραίτητη και προς το παρόν απλώς ανεκτή και όχι νόμιμη από την πλευρά του νόμου…

Απλώς σκεφτείτε πόσο μεγαλύτερες θα ήταν οι ουρές αν κάθε δίτροχο έμενε πίσω από τα αυτοκίνητα… Όσον αφορά τον συνολικό χρόνο που κερδίζεις μόνο από το πήγαινε-έλα στη δουλειά, αρκεί μια απλή πράξη για να διαπιστώσουμε ότι με το αυτοκίνητο ¨τρως¨ στο δρόμο πάνω από 24 ώρες επιπλέον κάθε μήνα. Μήπως να το ξανασκεφτείς ;

Μια απόσταση 22χλμ στο μισό χρόνο!
-50 λεπτά το αυτοκίνητο, χωρίς συμβάν στην εθνική και χρόνο παρκαρίσματος
-25 λεπτά το Scooter από αρχάριο οδηγό
-Με το αυτοκίνητο τρώμε 24 ώρες τον μήνα παραπάνω στους δρόμους
-Μήπως και η Ελλάδα πρέπει να νομιμοποιήσει τη διήθηση;


Πηγη www.mototriti.gr
 

Neos

member
Δημοσιεύσεις
729
Ηλικία
42
Περιοχή
Μαρκόπουλο - Πόρτο Ράφτη
Μοτοσυκλέτα
Honda VFR400R-NC21, 2* VFR400R-NC30, RVF400R-NC35, VTR1000SP2-SC45, VFR750F-RC36, AX1-250, VTR1000F-Firestorm
Όνομα
Μιχαήλ
Χαχα, σκέφτομαι γνωστή ''blogger'' πρώην αγωνιζόμενη στα τετράτροχα και νυν μαμά νοικοκυρά που δεν αντέχει άλλο την ζωή της να μην είναι πια στα μηχανοκίνητα πράγματα, να γράφει σε άρθρο της για εποχές που η Ελλάδα είχε γεμίσει δίτροχα ότι ''μοιάζανε οι δρόμοι της Αθήνας με της Καλκούτας''.

ΑΥΤΗΝ την αντίληψη έχουν για το δίτροχο, μέχρι και οι άνθρωποι του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ονειρευτείτε εσείς στροφή του απλού πολίτη στο δίτροχο.
 
N

notakos600

Guest
Χαχα, σκέφτομαι γνωστή ''blogger'' πρώην αγωνιζόμενη στα τετράτροχα και νυν μαμά νοικοκυρά που δεν αντέχει άλλο την ζωή της να μην είναι πια στα μηχανοκίνητα πράγματα, να γράφει σε άρθρο της για εποχές που η Ελλάδα είχε γεμίσει δίτροχα ότι ''μοιάζανε οι δρόμοι της Αθήνας με της Καλκούτας''.

ΑΥΤΗΝ την αντίληψη έχουν για το δίτροχο, μέχρι και οι άνθρωποι του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ονειρευτείτε εσείς στροφή του απλού πολίτη στο δίτροχο.
Για την Ισμήνη λες;
Έκλαψα.

Στάλθηκε από το POT-LX1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
 

User C

well know member
Δημοσιεύσεις
3.737
Για την Ισμήνη λες;
Έκλαψα.

Στάλθηκε από το POT-LX1 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Χαχα, σκέφτομαι γνωστή ''blogger'' πρώην αγωνιζόμενη στα τετράτροχα και νυν μαμά νοικοκυρά που δεν αντέχει άλλο την ζωή της να μην είναι πια στα μηχανοκίνητα πράγματα, να γράφει σε άρθρο της για εποχές που η Ελλάδα είχε γεμίσει δίτροχα ότι ''μοιάζανε οι δρόμοι της Αθήνας με της Καλκούτας''.

ΑΥΤΗΝ την αντίληψη έχουν για το δίτροχο, μέχρι και οι άνθρωποι του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ονειρευτείτε εσείς στροφή του απλού πολίτη στο δίτροχο.

εγω που εχω αποριες θα μου στειλετε λινκ ινμποξ;
 
Top Bottom