ΘΡΥΛΟΙ ΤΟΥ MOTOCROSS

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

JOEL ROBERT: Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ MOTOCROSS ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΑ ΕΝΑΝ ΘΡΥΛΟ​


Έφυγε ο “βασιλιάς” του Μοτοκρός
Ένας από τους πιο χαρισματικούς και ταλαντούχους αναβάτες του MX, δεν είναι πια κοντά μας. Ο Joël Robert άφησε την τελευταία του πνοή την Τετάρτη 13/01/2021, έχοντας δικαιωματικά εισέλθει στο πάνθεον των θρύλων για τον κόσμο της μοτοσυκλέτας.

Γεννήθηκε στις 26 Νοεμβρίου του 1943, στην πόλη Chatelet του Βελγίου και τα πρώτα του βιώματα με τη μοτοσυκλέτα ήρθαν από την πλευρά του πατέρα του, ο οποίος συμμετείχε σε αγώνες ταχύτητας και speedway, ενώ ήταν και ένας από τους πρωτεργάτες στην οργάνωση αγώνων μοτοκρός στην Ευρώπη.

O Joël Robert απόκτησε την πρώτη του μοτοσυκλέτα σε ηλικία επτά ετών και αμέσως φάνηκε το έμφυτο ταλέντο του και η ανταγωνιστικότητά του. Όντας επαναστατικός και αντιδραστικός από τη φύση του, ο Robert δύσκολα ακολουθούσε τις υποδείξεις και τις παραινέσεις των μεγαλύτερων και ακόμη πιο δύσκολα συμβιβαζόταν με τους κανόνες και τις νόρμες.

Γι’ αυτούς τους λόγους η αγωνιστική του δράση ξεκίνησε αργότερα, τo 1960 και στα 17 του χρόνια, αφού πρώτα είχε εγκαταλείψει ή μάλλον καλύτερα δραπετεύσει από το οικοτροφείο στο οποίο είχε εισαχθεί από τον πατέρα του, που δεν ανεχόταν τον ατίθασο χαρακτήρα του.

Το ξεκίνημα στους αγώνες δεν ήταν εύκολο για τον Robert. Όντας ευτραφής ως έφηβος, αντιμετώπιζε πρόβλημα με την ισχύ των μοτοσυκλετών της κατηγορίας Junior στην οποία συμμετείχε και δεν κατάφερε να πετύχει κάτι αξιοσημείωτο.
Ωστόσο το 1962, ένας αντιπρόσωπος της τσεχοσλοβάκικης εταιρίας CZ στο Βέλγιο αντιλήφθηκε τις ικανότητές του και επένδυσε σε αυτόν, προσφέροντάς του τη δυνατότητα συμμετοχής και σε αγώνες του εξωτερικού.
Δύο χρόνια αργότερα, το 1964, ο Robert απολάμβανε της επίσημης υποστήριξης της CZ, που την εποχή εκείνη βέβαια, ως υποστήριξη λογιζόταν απλά η παραχώρηση μιας μοτοσυκλέτας και εξοπλισμού.

Ο Robert ξεκινά μια νομαδική ζωή, όπου με ένα αυτοκίνητο και την MX μοτοσυκλέτα του σε τρέιλερ, ταξίδευε στην Ευρώπη κυνηγώντας τους αγώνες. Την ίδια μόλις χρονιά, καταφέρνει να στεφθεί Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην κατηγορία των 250 cc! Ήταν μόλις 21 ετών, κι έτσι κατέκτησε τον τίτλο του νεαρότερου πρωταθλητή στην ιστορία του αθλήματος.
H ζωή του στους αγώνες, βέβαια, δεν είχε καμία σχέση με αυτή των σύγχρονων υπεραθλητών, που ακολουθούν ένα αυστηρότατο πρόγραμμα προπονήσεων κι ένα συγκεκριμένο πρωτόκολλο δημοσιών σχέσεων.

Η εμβληματική σούζα με γκάζι του Joel Robert ήδη από τη δεκαετία του 1960
O Robert ήταν το αντίστοιχο ενός περιοδεύοντος ρόκσταρ (παλιάς κοπής) με καταχρήσεις σε αλκοόλ, τσιγάρα και ατελείωτα πάρτι. Μια χαρακτηριστική ιστορία, θέλει τον Robert να κερδίζει τρεις αγώνες μέσα σε μια εβδομάδα και να παρτάρει χωρίς αύριο στο διάστημα μεταξύ αυτών!

Μετά τον πρώτο τίτλο του 1964 και παρά τους συνεχείς τραυματισμούς και τα προβλήματα, τα οποία εν μέρει προέκυπταν και από τον αντισυμβατικό χαρακτήρα του, αναδείχθηκε δεύτερος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα από το 1965 μέχρι το 1967.
Το 1968 επανήλθε στην κορυφή, κερδίζοντας άλλον έναν Παγκόσμιο τίτλο στα 250 με την CZ και η χρονιά αυτή αποτέλεσε και την πρώτη ενός απίστευτου σερί, με άλλους τέσσερις παγκόσμιους τίτλους, πάντα στην κατηγορία των 250 cc, με CZ το 1969 και με Suzuki τις χρονιές 1970, 1971 και 1972!

Πέραν των προσωπικών του επιτυχιών, ο Robert αποτέλεσε μέλος της εθνικής βελγικής ομάδας Mοτοκρός, με την οποία κέρδισε ένα Motocross των Εθνών και τρία Κύπελλα των Εθνών (τις επονομαζόμενες και “Ολυμπιάδες” του συγκεκριμένου αθλήματος).
Μαζί με τους επίσης γίγαντες του αθλήματος Roger de Coster και Sylvain Geboers, είχαν σχηματίσει μια ομάδα που θεωρείται μια από τις πληρέστερες και ισχυρότερες όλων των εποχών.


Αναγνωρίζεται επίσης ως ο αναβάτης στον οποίο το Βέλγιο οφείλει το γεγονός ότι αναδείχθηκε ως η ευρωπαϊκή «Μέκκα» του MX και το φυτώριο παγκοσμίου κλάσεως αναβατών (κάτι που ισχύει μέχρι σήμερα).
Το ίδιο ισχύει όσον αφορά στην προσφορά του Joël Robert και στο Αμερικάνικο Motocross, αφού το 1970 και το 1971, ο Robert και τα υπόλοιπα μέλη της Βελγικής ομάδας, συμμετείχαν στο Trans–AMA Μotocross Series, προσδίδοντας κύρος στον νεοσυσταθέντα αυτό θεσμό, ο οποίος βοήθησε πολύ τη διάδοση του αθλήματος στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Θαυμάστε γωνία εξόδου από στροφή και συγκλονιστικό power wheelie με τον Robert σε πλήρη έλεγχο
Από το 1973 και μετά, η πορεία του Robert είναι φθίνουσα στους αγώνες, αφού οι καταχρήσεις και η παντελής έλλειψη οποιουδήποτε είδους προετοιμασίας και βελτίωσης της φυσικής κατάστασης, είχαν άμεσο αντίκτυπο στις επιδόσεις του.
Το 1976, είναι η τελευταία χρονιά που συμμετέχει σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μοτοκρός, έχοντας μεταπηδήσει από τη Suzuki, στην υποδεέστερη ομάδα της αυστριακής Puch, χωρίς να καταφέρει κάτι καλύτερο από την 18η θέση στην κατάταξη.

Ωστόσο δεν σταμάτα να βρίσκεται μέσα στο χώρο του Μοτοκρός, αναλαμβάνοντας ρόλο προπονητή και «κυνηγού» για τον εντοπισμό νέων ταλέντων, ενώ επιχειρηματικά, ξεκινά την αντιπροσώπευση των μοτοσυκλετών της SWM και άλλων ιταλικών εταιρειών, στο Βέλγιο.
Ο Robert αποσύρθηκε από το MX έχοντας τα ρεκόρ του νεαρότερου παγκόσμιου πρωταθλητή, των 50 νικών σε παγκόσμιους αγώνες και των έξι συνεχόμενων παγκόσμιων τίτλων!


Θα περάσουν από τότε 16 χρόνια για να στεφθεί νεότερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής (ο George Jobe το 1980 σε ηλικία 19 ετών), ενώ το ρεκόρ των 50 νικών σε παγκόσμιους αγώνες καταρρίφθηκε από τον Stefan Everts το 2001 και μια χρονιά αργότερα, το 2002, ο ίδιος αναβάτης ισοφάρισε τους έξι Παγκόσμιους τίτλους, τριάντα χρόνια μετά τον Robert!

Ποιο είναι το κοινό σημείο των Georges Jobe και Stefan Everts; Η καταγωγή τους από το Βέλγιο, αποτελώντας τους κορυφαίους αναβάτες MX δύο διαφορετικών γενεών, που οφείλουν πολλά στον Joël Robert, για τη δημοτικότητα και την ανάπτυξη του αθλήματος στη χώρα τους.
Το 2000, o Robert συμπεριλαμβάνεται τιμητικά στο AMA Motorcycle Hall of Fame των HΠΑ για τη συνεισφορά του στη διάδοση του MX, ενώ το 2020, η FIM τον αναγνωρίζει ως «Θρύλο του Motocross».

Η κατάσταση της υγείας του Robert τα τελευταία χρόνια δεν ήταν καλή. Όντας διαβητικός, είχε υποστεί ακρωτηριασμό του ενός ποδιού του κάτω από το γόνατο και πολλά εγκεφαλικά επεισόδια. Το τελειωτικό χτύπημα ήταν όταν νόσησε από κορωνοϊό στις αρχές της χρονιάς.
Παρά το ότι μετά από μια αρχική νοσηλεία έδειξε να το ξεπερνά, η κατάστασή του επιδεινώθηκε ραγδαία και εισήλθε για δεύτερη φορά εσπευσμένα στο νοσοκομείο, όπου και υπέστη καρδιακή ανακοπή, πέφτοντας σε κώμα, από το οποίο δεν επανήλθε ποτέ. Στις 13 Ιανουαρίου του 2021, ανακοινώθηκε ο θάνατος του, με ένα τεράστιο κεφάλαιο της ιστορίας του MX να κλείνει.


Πηγη https://motorbike.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Τραγική κατάληξη για Αργεντίνο πρωταθλητή Motocross​

Είχε συγκλονίσει, αγωνιζόμενος με ένα χέρι

Σκοτώθηκε κατά την διάρκεια αγώνα ο Geronimo Alberto Zapata Bacur, γνωστός ως "El Wey" όταν έπεσε σε προσγείωση άλματος μέσα στην πίστα και δύο από τους αναβάτες που ακολουθούσαν δεν μπόρεσαν να τον αποφύγουν.
Δυστυχώς ο θάνατός του αποτυπώθηκε σε video το οποίο και για ευνόητους λόγους δεν πρόκειται να δείξουμε, κι ελπίζουμε σύντομα να κατέβει από όποια πλατφόρμα το φιλοξενεί.

Ο "El Wey" είχε συγκινήσει τον κόσμο του Motocross πριν από λίγους μήνες, με την επάνοδό του. Στις 15 Νοεμβρίου του 2020 είχε χάσει το χέρι του σε αυτοκινητιστικό ατύχημα και δύο μήνες μετά είχε επιστρέψει στις πίστες. Ο "El Wey" ήθελε να αγωνίζεται με τους υπόλοιπους αρτιμελείς αθλητές και δεν δεχόταν καμία διάκριση.

Γεννημένος το 1997, με τα γενέθλια του σε λίγες ημέρες από τώρα, υπήρξε τρεις φορές πρωταθλητής Αργεντινής, μία φορά πρωταθλητής Supercross στο Περού τερματίζοντας άλλες δύο στην δεύτερη θέση και παράλληλα αγωνιζόμενος στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Το περασμένο Σάββατο αγωνιζόταν στο Πρωτάθλημα Cordoba Motocross στο San Agustín, όταν έχασε την ζωή του με τον παραπάνω τρόπο.

Πηγη www.motomag.gr
 

jliordos

old member
Δημοσιεύσεις
4.478
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Μοτοσυκλέτα
BMW R1250GS ADVENTURE
Όνομα
Ιωάννης
Περιοχή
Θεσσαλονίκη
Τον χτύπησαν οι 2 επόμενοι που έπεσε μπροστά τους, τα χτυπήματα στο κεφάλι έφεραν ακαριαίο θάνατο.
Καλο παράδεισο να έχει.
Έδειξε τι σημαίνει να είσαι μαχητής !
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

R.I.P. Derek Rickman (1933-2021)​

b5f1f0eb78101cb98c49cb6fafb97b12_XL.jpg
Ένας πρωτοπόρος του ΜΧ και φημισμένος κατασκευαστής αγωνιστικών πλαισίων έφυγε πλήρης ημερών στην Αγγλία.
O Derek Rickman μαζί με τον αδελφό του Don είναι συνυφασμένοι με κάποιες από τις σημαντικότερες στιγμές του Αγγλικού ΜΧ. Από το 1959 ως το 1966 ο Derek ήταν βασικό μέλος της Αγγλικής ομάδας που κέρδισε στο ΜΧ των Εθνών, ενώ σε δύο από αυτές συμμετείχε και ο αδελφός του.

Παράλληλα με τις αγωνιστικές τους βλέψεις ωστόσο, οι αδελφοί Rickman έχτισαν ακόμη μεγαλύτερο όνομα ως κατασκευαστές αγωνιστικών πλαισίων, τα οποία έγιναν από την αρχή ανάρπαστα καθώς ήταν έως και 10 κιλά ελαφρύτερα από τα ανάλογα εργοστασιακά των Matchless, Triumph και BSA που ως τότε μεσουρανούσαν στους αγώνες.

DEREK AND DON RICKMAN2
Δεξιά ο Derek Rickman, αριστερά ο νεότερος Don, την εποχή που μεσουρανούσαν στο Ευρωπαϊκό ΜΧ

Στη διαρκή τους αναζήτηση για μείωση του βάρους ενσωμάτωσαν καινοτόμες ιδέες, όπως τη φιλοξενία του λαδιού μέσα στους σωλήνες του πλαισίου, μια λύση που γλίτωνε το βάρος του δοχείου λαδιού, ενώ παράλληλα βελτίωνε και την ψύξη του λιπαντικού μέσου.
Στην πορεία οι δύο αδελφοί ίδρυσαν τη Rickman Motorcycles και κατά τη δεκαετία του 1970 επένδυσαν στην κατασκευή αγωνιστικών μοτοσυκλετών εκτός δρόμου με ελαφριούς δίχρονους κινητήρες από εταιρείες όπως οι Montesa, Bultaco, Zundapp και Hondaca, ενώ σχεδίασαν και πλαίσια για αγωνιστικές μοτοσυκλέτες δρόμου.

1965 rickman mtisse matchless 500cc scrambler motorcycle 1
Rickman Metisse με μονοκύλινδρο κινητήρα Matchless 500 cc

Πιθανότατα θα έχετε ακούσει κάπου για τις περίφημες και περιζήτητες σήμερα Rickman Metisse, καθώς η Αγγλική Metisse βασίστηκε πολύ στα πλαίσια των Rickman για τα χειροποίητα και περιορισμένης παραγωγής σχέδιά της.

Η Rickman Motorcycles τελικά πουλήθηκε τη δεκαετία του 1980 όταν οι δύο αδελφοί ήταν πια σε πορεία συνταξιοδότησης.
rickman brothers
Με τον αριθμό 73 ο Derek και με το 74 ο Don

Ο γηραιότερος εκ των δύο, Derek Rickman, έφυγε από τη ζωή την 3η Ιουλίου 2021 στα 88 του χρόνια μετά από σύντομη μάχη με τον καρκίνο, στο Lymington της Αγγλίας.
gerry-lisi-don.jpg
Δείτε στη συνέχεια το βίντεο με το οποίο προλογίστηκε η εισαγωγή των Derek και Don Rickman AMA Motorcycle Hall of Fame το 2007.


Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Antonio ‘Tony’ Cairoli - Από τη Σικελία στην κορυφή του κόσμου​

c08483e6f92c6e1067518ed35935a36b_XL.jpg

Το 2021 σηματοδοτεί το τέλος μιας τεράστιας καριέρας στο παγκόσμιο ΜΧ για ένας από τους σπουδαιότερους αναβάτες που έχει αναδείξει ποτέ το άθλημα.
Γεννημένος στις 23 Σεπτεμβρίου 1985 στην πόλη Patti της Σικελίας, στην Ιταλία, ο Cairoli έμαθε να καβαλά μοτοσυκλέτα από πολύ μικρή ηλικία και μαγνητισμένος από το motocross, βρέθηκε να αγωνίζεται σε παιδικές κατηγορίες της Ιταλίας.

Ο πρώτος τίτλος της καριέρας του ήρθε στο ιταλικό πρωτάθλημα και την κατηγορία Junior, μόλις το 2002, ενώ δύο χρόνια αργότερα, η Yamaha τον έφερε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και την κατηγορία ΜΧ2.
Εκεί άρχισε να δείχνει δείγματα του ταλέντου του, κατακτώντας την τρίτη θέση της κατάταξης στην πρώτη του χρονιά, πριν πάρει τον πρώτο του παγκόσμιο τίτλο έναν χρόνο αργότερα, το 2005. Δεν είχε καν κλείσει τα 20 του και ήταν πια ο νεότερος Ιταλός παγκόσμιος πρωταθλητής ΜΧ.

Αφού έχασε για λίγο το πρωτάθλημα του 2006, ο Σικελός πήρε άλλο έναν τίτλο στην ΜΧ2 με τη Yamaha το 2007 και το 2009 προωθήθηκε στη μεγάλη κατηγορία που τότε λεγόταν ΜΧ1.
SI200904020056 news
Ο Cairoli κέρδισε το πρωτάθλημα από την πρώτη του χρονιά, αποκαλύπτοντας πια σε όλους πως εδώ δεν πρόκειται απλώς για έναν δυνατό αναβάτη, αλλά για έναν θρύλο εν τη γενέσει.

Η επόμενη σεζόν (2010) τον βρήκε σε νέα συνεργασία, καθώς πια είχε ντυθεί στα πορτοκαλιά της ΚΤΜ. Η μεταγραφή του αποδείχθηκε λαχείο για την αυστριακή εταιρεία, καθώς ο Cairoli συνέχισε ακάθεκτος κατακτώντας 5 σερί τίτλους (2010-2014) με τη μοτοσυκλέτα που ο ίδιος εξέλιξε, το ΚΤΜ 350 SX-F.
Με τη μεγάλη κατηγορία να έχει μετονομαστεί πια σε MXGP, ο Cairoli περνά στη σέλα του 450 SX-F και, αφότου τερματίζει δεύτερος το 2016, επιστρέφει στους τίτλους το 2017.
Αυτό ήταν το τελευταίο παγκόσμιο πρωτάθλημα που συνέλεξε στην καριέρα του, για ένα σύνολο 9 τίτλων – έναν λιγότερο από τους 10 του Stefan Everts.

SI201709120201 hires jpeg 24bit rgb news
Κλείνοντας μια αγωνιστική καριέρα 18 ετών στο παγκόσμιο στερέωμα, ο Cairoli μετρά 92 νίκες σε Grand Prix, 270 νίκες σε αγωνιστικά σκέλη και 172 βάθρα.

Οι διακρίσεις του συμπεριλαμβάνουν ακόμη 6 νίκες σε αγωνιστικές ημέρες ISDE, με κορυφαία στιγμή το 2013 όταν έφτασε ως την τρίτη θέση του βάθρου με την εθνική ομάδα της πατρίδας του.
Τέλος, στο παλμαρέ του θα συναντήσουμε επίσης 2 ευρωπαϊκά πρωταθλήματα ΜΧ, 4 εθνικά πρωταθλήματα Ιταλίας και ένα εθνικό πρωτάθλημα Αγγλίας.
Με το τέλος της φετινής χρονιάς τον ερχόμενο Νοέμβριο, ο Tony Cairoli θα συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του στην οικογένεια της ΚΤΜ από ένα άλλο πόστο, προφανώς αξιοποιώντας την εμπειρία του για να βοηθήσει τους επόμενους πρωταθλητές ΜΧ και να συμβάλλει στην εξέλιξη των μελλοντικών αγωνιστικών μοτοσυκλετών της.
SI202106270270 news

Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

R.I.P. Alvaro Vertemati​

alvaro-vertemati-1.jpg

Έφυγε από τη ζωή ο ένας εκ των αδελφών Vertemati, δημιουργών της ομώνυμης κατασκευάστριας μοτοσυκλετών.
Όταν δεν καβαλούσε της μοτοσυκλέτα του σε αγώνες ΜΧ, ο Alvaro Vertemati ζούσε σχεδόν αποκλειστικά πάνω από έναν πάγκο συνεργείου, με λάδια και γράσα στα χέρια του. Μαζί με τον αδελφό του, βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή μιας τεχνολογικής επανάστασης που άλλαξε τον χώρο των αγώνων εκτός δρόμου εισάγοντας τους τετράχρονους κινητήρες μετά από δύο δεκαετίες απόλυτης κυριαρχίας των δίχρονων.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 οι αδελφοί Alvaro και Guido Vertemati ήταν εισαγωγείς της Husaberg στην Ιταλία, με τον Alvaro να έχει διαγράψει μια σημαντική καριέρα τις προηγούμενες δεκαετίες ως αγωνιζόμενος αναβάτης στο ΜΧ.
Η ομάδα τους, Vertemati Husaberg, είχε χτιστεί από τους δύο Ιταλούς αδελφούς μετατρέποντας τις σουηδικές enduro μοτοσυκλέτες για ΜΧ χρήση και φτάνοντας ως τα ψηλότερα στρώματα του παγκοσμίου πρωταθλήματος με αναβάτες όπως οι σπουδαίοι Walter Bartolini και Joel Smets.
VOR-503.jpg
Είναι η εποχή που οι τετράχρονες ΜΧ αρχίζουν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους, και οι Vertemati έχουν ήδη πειστεί ότι αυτό θα είναι το μέλλον. Αρχίζουν να γυροφέρνουν την ιδέα να φτιάξουν τη δική τους μοτοσυκλέτα, κάτι που έγινε το 1993 με την ίδρυση της Vertemati στη μικρή πόλη Ronco Briantino στη Λομβαρδία, όχι μακριά από τη Monza.
Ενσωματώνοντας αρκετές καινοτομίες, οι Vertemati έφτιαξαν γρήγορα ένα δυνατό όνομα με την υποστήριξη κορυφαίων αναβατών όπως ο Βέλγος Joel Smets που εξέφραζαν διαρκώς τον θαυμασμό τους για τις ικανότητες των μοτοσυκλετών που καβαλούσαν και τον υποστήριζαν με σποιυδαίες επιδόσεις στην πίστα.
Πάνω σε αυτή την πετυχημένη βάση, η Vertemati πορεύτηκε για μια δεκαετία μεταξύ των πρωτοπόρων της μετάβασης από τα δίχρονα στα τετράχρονα ΜΧ, ωστόσο ως ένα μικρό ιταλικό εργαστήριο δεν θα μπορούσε ποτέ να τα βάλει με μεγαθήρια, όπως η Yamaha της οποίας το WR400F μνημονεύεται πλέον ως ο γενάρχης της σύγχρονης τετράχρονης εποχής των χωμάτινων αγώνων.

Το 2002 η εταιρεία είχε πια σοβαρά οικονομικά προβλήματα και απορροφήθηκε από τη Mondial OffRoad (της FB Mondial), σε ένα σχήμα που ονομάστηκε VOR (Vertemati Offroad Racing) μα εν τέλει αποδείχθηκε πολύ βραχύβιο, καθώς δύο χρόνια αργότερα χρεοκόπησε επίσης.
Στη συνέχεια οι αδελφοί απέκτησαν εκ νέου τα δικαιώματα του ονόματος και προχώρησαν στη δημιουργία της Vertemati Racing, κατασκευάζοντας μοτοσυκλέτες για enduro, motocross και supermoto.
O Alvaro Vertemati αντιμετώπιζε προβλήματα με την υγεία του και συγκεκριμένα με τη νόσο του Πάρκινσον, εδώ και μερικά χρόνια, ωστόσο διατηρούσε τη δημιουργικότητά του σε υψηλό επίπεδο, σχεδιάζοντας και συμμετέχοντας σε πολλά σχέδια αγωνιστικών μοτοσυκλετών.
alvaro-vertemati.jpg
Η υγεία του τον πρόδωσε οριστικά το μεσημέρι του Σαββάτου 15 Ιανουαρίου 2022, με την κηδεία του να είναι προγραμματισμένη για τη Δευτέρα 17 Ιανουαρίου και ώρα 14.40 στη γενέτειρα των Vertemati, Triuggio.

Πηγη www.bikeit.gr
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

R.I.P. André Malherbe – Έφυγε μια θρυλική μορφή του motocross​

6590b7041b89c5180ea7a3a417a09fce_XL.jpg

Ο André Malherbe, ένας θρύλος του motocross, πέθανε σήμερα 24 Νοεμβρίου σε ηλικία 66 ετών.
Ο Malherbe ήταν μια εμβληματική φυσιογνωμία των αγώνων motocross της δεκαετίας του 1980, καθώς ο Βέλγος αναβάτης κέρδισε τρεις Παγκόσμιους τίτλους στα 500 κ.εκ. το 1980, το '81 και το '84 οδηγώντας με την ομάδα του HRC, τρία Motocross of Nations ('77, '79, '80) και δύο Trophies of Nations (' 77, '80) με την εθνική ομάδα του Βελγίου.
André_Malherbe_2.jpg

Μετά από τόσες επιτυχίες, το 1988 ο Malherbe επιχείρησε μια νέα πρόκληση στο Paris-Dakar όπου η ζωή του άλλαξε τραγικά, μετά από ένα πολύ σοβαρό ατύχημα που τον άφησε τετραπληγικό.
Όλος ο κόσμος του μηχανοκίνητου αθλητισμού θρηνεί τον θάνατο ενός μεγάλου Πρωταθλητή που έγραψε ανεξίτηλες σελίδες στην ιστορία του Motocross.

Πηγη www.bikeit.gr
 

SHOOTER045

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
12.101
Ηλικία
49
Περιοχή
ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ /ΠΕΛΛΑΣ
Μοτοσυκλέτα
GLX 90
Όνομα
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Περιοχή
Ν.ΠΕΛΛΑΣ
McGrath.
Smets.
JB Stewart
Everts.
ΛΕ ΚΑΡΕ.
( Τυχαία σειρά)
Όταν και έβλεπα ανελλιπώς ΜΧ.
Θυμάμαι πριν αρκετά χρόνια,ο ΛΕ ΚΑΡΕ έτρεχε στην πίστα στην Παναγίτσα ν.πελλας ( πρόποδες Καϊμακτσαλάν)
1ος στο 1ο σκέλος.
Στο δεύτερο σκέλος το εξελιγμένο YZF του με ακραπες και δεν ξέρω τι άλλο,μουλαρωνει στην εκκίνηση ( πρωτότυπο για YZ F)
Τρέχει με τα πόδια, παίρνει το μοηλαριυ,ένα απλό εντελώς μαμά YZ F,.
Οι άλλοι έχουν φύγει του έχουν ρίξει ήδη γύρο + .
Πηγαίνει σαν δαιμονισμένος τα άλματα τα πέρναγε δυο δυο.
Στο μεγάλο τραπέζι έφτανε στο θεό.
Αρχίζει περνάει οδηγούς, συνεχίζει.
Περνάει πρώτος
Τερματίζει πρώτος με μισό γύρο διαφορά από τον δεύτερο ( νομίζω λυριου)
Αλλά ακυρώνεται γιατί δεν είχαν δηλώσει εκείνο το μηχανάκι και γιατί δεν είχε σενσορα να γράφει τους γύρους!!!
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.120
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

O Travis Pastrana έγραψε ιστορία καθώς αποτελεί πλέον μέλος του AMA Motorcycle Hall of Fame [Video]​

Η τάξη του 2023 περιλαμβάνει ακόμη τους Rita Coombs, Ryan Dungey, Barry Hawk και Grant Langston
motomag O Travis Pastrana έγραψε ιστορία καθώς αποτελεί πλέον μέλος του AMA Motorcycle Hall of Fame


Ο θρύλος του Freestyle MX, της stunt riding σκηνής και αργότερα των αγώνων αυτοκινήτων ράλλυ Travis Pastrana, έγραψε ιστορία καθώς πριν λίγες ημέρες εισήλθε στο AMA Motorcycle Hall of Fame με την τάξη του 2023.

Συστάσεις δεν χρειάζεται ο Travis Alan Pastrana, ο Αμερικανός από την ηλικία των τεσσάρων χρόνων όταν και πήρε την πρώτη του μοτοσυκλέτα, ξεκίνησε να πραγματοποιεί κόλπα και ακροβατικά αφήνοντας άφωνους τόσο τους γονείς του όσο και αυτούς που αντίκρυζαν το θέαμα που προσέφερε. Σε ηλικία μόλις 14 ετών -γεννήθηκε στις 8 Οκτωβρίου 1983- ο Pastrana κατέκτησε το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Freestyle Motocross, ενώ στα 16 του χρόνια -1999- έκανε το ντεμπούτο του στο Πρωτάθλημα AMA Motocross έχοντας το νούμερο #199 το οποίο χρησιμοποιεί ακόμη και σήμερα σε όσους αγώνες συμμετέχει.

Η μεγάλη στιγμή για τον Pastrana ήρθε το 2000 όταν και κατέκτησε τον εθνικό τίτλο AMA Supercross στα 125 κ. εκ. ενώ το 2001 κατέκτησε επίσης στα 125 κ. εκ. τον τίτλο AMA Supercross στην Ανατολική Ακτή.
Pastrana

Ο Pastrana παράλληλα έχει γράψει τη δική του ιστορία και στον θεσμό X-Games, όπου έχει κερδίσει 17 μετάλλια -11 χρυσά, 4 ασημένια, 2 αργυρά- με τα 13 από αυτά να είναι με μοτοσυκλέτες και τα υπόλοιπα 4 με αυτοκίνητα, ενώ να θυμίσουμε πως ήταν ο πρώτος αναβάτης στον εν λόγω θεσμό που πραγματοποίησε διπλό backflip με την μοτοσυκλέτα του.

Ο Αμερικανός τα τελευταία χρόνια αγωνίζεται σε αγώνες ράλλυ με την Subaru ενώ προς τιμή του αδικοχαμένου φίλου του Ken Block φέτος οδηγεί το Subaru GS station wagon 862 ίππων -θα το οδηγούμε ο Block στις επόμενες παραγωγές του- το οποίο είδαμε στο Goodwood Festival of Speed. Εκτός από τους αγώνες ο Pastrana έχει δημιουργήσει το Nitro Circus, έναν περιοδεύον θίασο ο οποίος αποτελείται από επαγγελματίες αναβάτες οι οποίοι χρησιμοποιώντας κυρίως μοτοσυκλέτες προσπαθούν να κάνουν ριψοκίνδυνα ακροβατικά με στόχο να προσφέρουν πλούσιο θέαμα στο κοινό.

Μετά από όλα αυτά ήταν λογικό να δούμε τον Pastrana να μπαίνει στο AMA Motorcycle Hall of Fame. Η τελετή βράβευσης έγινε στο Pickerington του Οχάιο, με τους Perry King -γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης- και Leurette Nicoll -αναβάτης του motocross- να εκτελούν χρέη παρουσιαστών.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ο Travis Pastrana έλαβε το δακτυλίδι του Hall of Fame καθώς και το χρυσό σακάκι.

Εκτός του Travis Pastrana, στην τάξη του Hall of Fame AMA Motorcycle 2023 εισήλθαν και οι Rita Coombs -promoter Grand National Cross Country και AMA Amateur National Motocross Championships-, Ryan Dungey -πρωταθλητής AMA Supercross-, Barry Hawk -πρωταθλητής τόσο στα ATV όσο και στο motocross, Grant Langston -πρωταθλητής motocross AMA. Η διαφορά είναι πως στην από εδώ πλευρά του Ατλαντικού και στην Ελλάδα συγκεκριμένα μόνο το όνομα του Travis Pastrana είναι γνωστό σε όλους, πλην ελαχίστων που γνωρίζουν και τα πέντε ονόματα...


Πηγη www.motomag.gr
 
Top Bottom