Η Σουηδία αναζητά νέους μοτοσυκλετιστές.

esel

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
17.142
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)
Μοτοσυκλέτα
BMW GS1200 ADV LC
Όνομα
Στελιος Τζιανετοπουλος
Περιοχή
μαγευτική Μεσογειων (Αθήνα)



Πώς κάνουμε περισσότερους νέους να αρχίσουν να οδηγούν μοτοσυκλέτες; Αυτό είναι το ερώτημα τώρα που η μέση ηλικία των Σουηδών μοτοσυκλετιστών αυξάνεται και αυξάνεται.
Οι περισσότεροι μοτοσυκλετιστές στη Σουηδία είναι ώριμοι ενήλικες και όχι νέοι. Αυτό γίνεται προφανές όταν εξετάζετε τα πιο πρόσφατα στατιστικά στοιχεία άδειας οδήγησης από τη Σουηδική Υπηρεσία Μεταφορών.
Υπάρχουν επίσης σημαντικές διαφορές στην ηλικία μεταξύ γυναικών και ανδρών. Οι μοτοσυκλετίστριες είναι πάντα μεγαλύτερες, ανεξάρτητα από την άδεια οδήγησης που επιλέγουν να πάρουν. Η μέση ηλικία για τις γυναίκες είναι στην πραγματικότητα τόσο υψηλή που θα μπορούσαν να είχαν λάβει το υψηλότερο επίπεδο άδειας Α, Α2 αντί Α1 και Α αντί Α2. Αυτή η διαφορά δεν υπάρχει για την άδεια Β.
Η ένωση μοτοσυκλετιστών SMC - μέλος της FEMA - ανησυχεί για τη γήρανση των Σουηδών μοτοσυκλετιστών. Υπάρχουν μόνο 5.000 ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών κάτω των 25 ετών στη Σουηδία, συνολικά 335.300 ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών. Το ότι υπάρχει ανάγκη για αναζωογόνηση μοτοσυκλετιστών είναι υποτιμητικό.
Η μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα μεταξύ των ιδιοκτητών μοτοσυκλετών είναι τώρα 60-64 ετών.
Τι συμβαίνει ήδη για να προσελκύσει νεότερους αναβάτες; Στη Σουηδία υπάρχει ένα πρόγραμμα που ονομάζεται "Start2Ride", όπου μπορείτε να έρθετε και να προσπαθήσετε να οδηγήσετε μοτοσυκλέτα με σχολή κυκλοφορίας, εάν δεν έχετε άδεια. Δοκιμαστικές βόλτες προσφέρονται στην εθνική έκθεση μοτοσυκλετών. Το SMC προσφέρει στους εκπαιδευόμενους να έρθουν στα μαθήματά του με τον εκπαιδευτή τους (επιτρέπεται στη Σουηδία η οδηγήση με ένα άτομο στην πλάτη ή η οδηγήση με μοτοσυκλέτα πίσω από τον εκπαιδευόμενο, εάν ο εκπαιδευτής έχει άδεια μοτοσυκλέτας για τουλάχιστον πέντε χρόνια ); Είναι ένας τρόπος βελτίωσης της ασφάλειας με χαμηλό κόστος για τους νέους αναβάτες. Η Svemo (η Σουηδική οργάνωση FIM) κάνει πολλά για να προσελκύσει νέους αναβάτες στο άθλημα της μοτοσυκλέτας.
Όμως, κάθε μοτοσυκλετιστής μπορεί να βοηθήσει, οδηγώντας με μελλοντικούς μοτοσυκλετιστές, να μιλήσει για τα οφέλη της μετακίνησης με μοτοσυκλέτα, να προσκαλέσει νέους μοτοσυκλετιστές στην κοινότητα και να μεταφέρει την υπέροχη αίσθηση της οδήγησης σε δύο τροχούς.
Αρθρο της Maria Nordqvist (SMC)
Η φωτογραφία είναι ευγενική προσφορά της Kawasaki
Αυτό το άρθρο υπόκειται στα πνευματικά δικαιώματα της FEMA



αυτα στην Σουηδια εκει που οταν εμεις χτιζαμε Παρθενωνες αυτοι ετρωγαν βελανιδια ....
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.271
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
.... οταν εμεις ειχαμε βαλει και τεκμηρια στις μοτο αυτοι τρωγανε κουτοχορτο και μας κοιταζανε περιεργα ... :cool:

(... και κατσε μην ξαναβαλουμε και παλι μετα τον κορωνοϊο γιατι μας ξυνοκοιτανε πλεον .... οι βορειοι ...) cde
 

Aggelos 1969

well know member
Δημοσιεύσεις
2.483
Ηλικία
54
Περιοχή
Αθήνα
Μοτοσυκλέτα
Transalp 650
Όνομα
Άγγελος
Περιοχή
Αχαρναί Αττικής
Ας που οτι απαγορευεται η οδηγηση μότο κ θα δειτε για ποτε θα παει ολη η πιτσιρικαρια να τα βγαζει βολτα στα κρυφα σαν τους μπαφους! Χαχαχαχα!
Αυτά περνάνε μόνο στην Ελλάδα. Ένα τρανταχτό παράδειγμα είναι όταν πρωτοήρθαν οι πατάτες στην Ελλάδα τις δίναν δωρεάν και δεν έπαιρνε κανείς. Με το που τις κλειδώσανε και τις χρεώσανε πηγαίναν βράδυ και τις κλέβανε. Rolling Rolling
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.420
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

ΣΟΥΗΔΙΑ 2021: ΟΛΟΕΝΑ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ ΝΕΟΙ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΤΙΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ​

Δεν συμβαίνει μόνο στη Σουηδία, αλλά και σ’ όλη την Ευρώπη

Ανησυχητική είναι η κατάσταση που διαμορφώνεται στη Σουηδία, με τον αριθμό των νέων που αποκτούν δίπλωμα οδήγησης μοτοσυκλέτας, να μειώνεται συνεχώς. Η Σουηδική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία, ψάχνει τρόπους ώστε να προσελκύσει τους νέους στον μαγικό κόσμο των δύο τροχών και μάλλον φαίνεται να σημειώνει επιτυχίες

Μπορεί το κατά μια έννοια δημογραφικό πρόβλημα μιας Σκανδιναβικής χώρας να φαντάζει αδιάφορο για τους περισσότερους από εμάς, αλλά ακριβώς λόγω των ιδιαιτεροτήτων της σουηδικής αγοράς σε ό,τι αφορά τη μοτοσυκλέτα, θα έπρεπε εμμέσως να μας προβληματίζει.

Το γιατί θα το εξηγήσουμε αμέσως. Στη Σουηδία, ο μοτοσυκλετισμός δεν έχει καθόλου πρακτικό σκέλος, είναι 100% διασκέδαση και ψυχαγωγία.

Κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν υπάρχει, οι συγκοινωνίες λειτουργούν μια χαρά σε σχέση με τα δικά μας χάλια, το οδικό δίκτυο είναι άριστο και στην τελική, ένα μεταχειρισμένο Volvο, κοστίζει λιγότερο από μια μοτοσυκλέτα.

Ο χειμώνας, παρά το ότι έχει *****ώσει πολύ λόγω της κλιματικής αλλαγής τα τελευταία χρόνια, παραμένει βαρύς και σίγουρα αποτελεί έναν επιπλέον αποτρεπτικό παράγοντα για τη χρήση της μοτοσυκλέτας ως μεταφορικού μέσου.

Σε γενικές γραμμές, στην κουλτούρα των Σουηδών δεν είναι ενσωματωμένο, ούτε καν σαν παράσταση, το σενάριο του να πηγαίνει κανείς με τη μοτοσυκλέτα του στη δουλειά.
Για τους Σουηδούς η μοτοσυκλέτα είναι 100% διασκέδαση λοιπόν, ψυχαγωγία και άθληση, με το τελευταίο να αφορά κυρίως το enduro.

H σεζόν ξεκινά αργά την άνοιξη και διαρκεί μέχρι νωρίς το φθινόπωρο, με τους Σουηδούς αναβάτες να ξεχύνονται στο ελεύθερο χρόνο τους “στας εξοχάς” και στα περίχωρα των μεγάλων αστικών κέντρων απολαμβάνοντας τις βόλτες τους.
Πρόκειται δηλαδή για απόλαυση των δύο τροχών στην ουσία τους και για αυτό ακριβώς είναι ανησυχητικό το ότι οι νέοι δείχνουν να μην συγκινούνται.

Από τις 335.300 ενεργές άδειες μοτοσυκλετών που υπάρχουν στην Σουηδία, μόνο οι 5.000 ανήκουν σε αναβάτες ηλικίας κάτω των 25 ετών, ενώ η μεγαλύτερη σε ποσοστό ηλικιακή ομάδα στο σύνολο, είναι αυτή των 60+ ετών!
Ανησυχητικό είναι επίσης και το ηλικιακό προφίλ των οδηγών που αποκτούν δίπλωμα κατηγορίας Α1, με τον μέσο όρο για τους άνδρες να είναι τα 34,4 έτη και για τις γυναίκες, τα 38,3 έτη.

Αυτή είναι μια τάση που δεν παρατηρείται αποκλειστικά στην Σουηδία αλλά και σε άλλες αγορές. Υπενθυμίζουμε ότι η Harley–Davidson έχει διαγνώσει παρόμοιο πρόβλημα στις ΗΠΑ και προσπαθεί να βρει τρόπους ώστε να κάνει τους δύο τροχούς πιο ελκυστικούς για τις νέες γενιές. Το ότι οι νέοι άνθρωποι δεν δείχνουν να ενδιαφέρονται για τις μοτοσυκλέτες, είναι κάτι που θα έπρεπε να μας ανησυχεί όλους.
H Σουηδική Μοτοσυκλετιστική Ομοσπονδία (SMC) σε συνεργασία με αντιπροσωπείες και σχολές οδηγών, διοργανώνει τις Start2Ride εκδηλώσεις όπου μπορεί ο κάθε Σουηδός πολίτης να προσέλθει και να οδηγήσει μοτοσυκλέτες κάθε κυβισμού σε κλειστό και ελεγχόμενο χώρο, υπό την καθοδήγηση και την εποπτεία εκπαιδευτών.

Η κατοχή διπλώματος δεν είναι απαραίτητη αλλά υπάρχουν φυσικά ηλικιακά όρια, εν ολίγοις, όχι… δεν αφήνουν 12χρονους να οδηγήσουν BMW S1000RR.
Αλλά αν κάποιος είναι 16 μπορεί να ανέβει σε μοτοσυκλέτες κατηγορίας Α1, αν είναι 18 σε A2, ενώ από 23 χρονών και πάνω, μπορεί να οδηγήσει ότι θέλει.
Το εντυπωσιακό με τα Strart2Ride (“Ξεκίνα να οδηγείς μοτοσυκλέτα”, σε ελεύθερη μετάφραση) είναι η συμμετοχή τόσο από τους αντιπροσώπους, όσο και από τις σχολές οδηγών, με αποτέλεσμα στις εκδηλώσεις αυτές να είναι διαθέσιμα πάρα πολλά μοντέλα, κατάλληλα προετοιμασμένα με προστατευτικά κάγκελα, και πολλοί εκπαιδευτές, πρόθυμοι να δώσουν μαθήματα δωρεάν σε όσους αποφασίσουν να έχουν την πρώτη τους επαφή με τους δύο τροχούς.

Το Σουηδικό κράτος δεν αποτελεί αρωγό αλλά αν μη τι άλλο επιτρέπει αυτή την προσπάθεια.
Φαντάζεστε κάτι ανάλογο στην Ελλάδα; Σαν να βλέπουμε μπροστά μας τους τίτλους “Συγκέντρωση επίδοξων καμικάζι”, “Σχολή για κόντρες” και “Διαφθείρουν την νεολαία” στα τρομολαγνικά κανάλια…

Πηγη https://motorbike.gr
 

apache

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
24.161
Ηλικία
60
Περιοχή
AΘΗΝΑ
Μοτοσυκλέτα
BMW R1200GSA
KOVE MAVERICK 500 X
Όνομα
Mανώλης
Περιοχή
Κορυδαλλός
Η μηχανή από μόνη της δεν λέει τίποτα, πρέπει να εκφράζει και έναν τρόπο ζωής αντίστοιχα, όσο το life style είναι πρότυπο ζωής στα σημερινά παιδιά η μηχανή δεν....
 
Top Bottom