Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.420
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ


Ένα μεγάλο αφιέρωμα για την ιστορία της μοτοσυκλέτας, φτιαγμένο από τον Θωμά Μυλωνόπουλο. . .
Δείτε ή κατεβάστε το αρχείο ΕΔΩ

Ωραια εργασια παρτε καφε η μπυρα και διαβαστε abcd
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.420
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ (ΜΕΡΟΣ Β')





Ένα μεγάλο αφιέρωμα για την ιστορία της μοτοσυκλέτας, φτιαγμένο από τον Θωμά Μυλωνόπουλο. . .
Δείτε ή κατεβάστε το αρχείο ΕΔΩ

GivingGiving
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.420
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Οι δύο πρώτες μοτοσυκλέτες στην ιστορία​


Βρισκόμαστε στον 19ο αιώνα, στην κορύφωση της 1ης βιομηχανικής επανάστασης που ως κύριο χαρακτηριστικό της είχε τον ατμό. Πατρίδα αυτής της σημαντικής περιόδου ήταν η Μεγάλη Βρετανία

Τότε ήταν που έκαναν την εμφάνισή τους και τα πρώτα δίκυκλα με κινητήρα ατμού, μόνο που κανένα από αυτά δεν κατασκευάστηκε στη γηραιά Αλβιώνα. Ήταν η εποχή που οι κατασκευαστές ποδηλάτων πειραματίζονταν εφαρμόζοντας πάνω στις κατασκευές τους κινητήρες, ώστε να μπορούν να κινηθούν χωρίς τη χρήση των πεταλιών. Οι πρώτες μοτοσυκλέτες αυτού του είδους εμφανίστηκαν μεταξύ 1867 και 1871.
michaux-perreaux_motorcycle.jpg
Η μία ήταν της Roper και κατασκευάστηκε στη Βοστώνη από τον Sylvester H. Roper και η άλλη της Michaux-Perreaux που κατασκευάστηκε στη Γαλλία μεταξύ 1867 - 1871. Το μοτοποδήλατο της Roper είχε το μπόιλερ ατμού στο κέντρο του πλαισίου εκεί δηλαδή που συνήθως έχουν οι σημερινές μοτοσυκλέτες τον κινητήρα. Oι δύο κύλινδροι βρίσκονταν εκατέρωθεν του πλαισίου, στο πάνω μέρος του μπόιλερ. Κάτω από τη σέλα υπήρχε δοχείο νερού, ενώ πίσω από αυτήν βρισκόταν η καμινάδα (σε ρόλο εξάτμισης). Το τιμόνι είχε την εξής ιδιαιτερότητα: αν ήθελε ο αναβάτης να επιταχύνει το γύρισε προς τα εμπρός, ενώ αν ήθελε να επιβραδύνει το γύριζε προς τα πίσω. Κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις, με την πιο ισχυρή από αυτές να αποδίδει 8 hp, υπεραρκετοί για να κινήσουν την βάρους 68 κιλών κατασκευή. Η αυτονομία ήταν στα 10 χιλιόμετρα και η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει ήταν 64 km/h.

roper_motorcycle.jpg
To μοτοποδήλατο της Michaux-Perreaux ήταν διαφορετικής λογικής. Έφερε δύο τροχούς μεγάλων διαστάσεων, με τον μπροστινό να είναι μεγαλύτερος από τον πίσω. Ο κινητήρας (ατμού) εδραζόταν πάνω από τον πίσω τροχό και κάτω από τη σέλα. Λειτουργούσε με βαλβίδες και χρησιμοποιούσε αλκοόλ ως καύσιμο. Η μετάδοση γινόταν μέσω ενός ιμάντα από δέρμα και η ισχύς του κινητήρα ήταν 2 hp. Το βάρος της κατασκευής ήταν 88 κιλά και η μέγιστη ταχύτητα που μπορούσε να αναπτύξει ήταν 30 km/h, με την αυτονομία να αγγίζει τα 100 χιλιόμετρα...
 

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.420
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Πότε και που διεξήχθησαν οι πρώτοι αγώνες μοτοσυκλετών στην ιστορία;​

Στο Surrey της Αγγλίας το 1897​

Leon-Demeester.jpg

Oι πρώτες μοτοσυκλέτες στην ιστορία εμφανίστηκαν μεταξύ 1867 και 1871. Χρειάστηκε να περάσουν αρκετά χρόνια ακόμα έως ότου διεξαχθούν οι πρώτοι αγώνες μοτοσυκλετών

Τότε το πεδίο δράσης δεν ήταν πίστες, αλλά δημόσιοι δρόμοι και οι αγώνες είχαν χαρακτήρα ΤΤ. Όσο για τις μοτοσυκλέτες, ήταν κατά κύριο λόγο ποδήλατα πάνω στα οποία είχαν ενσωματωθεί κινητήρες.
Η ιστορία αναφέρει το Surrey της Αγγλίας ως το μέρος διεξαγωγής του πρώτου αγώνα αποκλειστικά για μοτοσυκλέτες, το 1897. Λέγεται πως εκείνος ο αγώνας ήταν μια αναμέτρηση ανάμεσα σε ποδήλατα με πετάλια και σε ποδήλατα που έφεραν κινητήρα.
Σε διεθνές επίπεδο, ο πρώτος αγώνας μοτοσυκλετών διεξήχθη στις 25 Σεπτεμβρίου 1904 επί γαλλικού εδάφους, στο Dourdan, που βρίσκεται στη μητροπολιτική περιοχή του Παρισιού.
Ήταν στο πλαίσιο του Διεθνούς Κυπέλλου (International Cup ή Coupe Internationale) που διοργάνωσε το Motocycle-Club της Γαλλίας. Στον αγώνα έλαβαν μέρος η Αυστρία, η Δανία, η Γερμανία, η Μεγάλη Βρετανία και η διοργανώτρια χώρα.
Κάθε χώρα εκπροσωπήθηκε από ομάδα τριών αναβατών οι οποίοι έπρεπε να πραγματοποιήσουν 5 γύρους σε μια διαδρομή που περνούσε από τις πόλεις Saint-Arnoult - Dourdan - Etampes - Authan - Ablis - Saint-Arnoult. Η συνολική απόσταση που κάλυψαν ήταν 268 χιλιόμετρα, με τη Γαλλία να κατακτά το Κύπελλο χάρη στον Léon Demeester. Άτυπα, αυτός ο αγώνας θεωρείται από τους ειδικούς ως το πρώτο Grand Prix μοτοσυκλετών.
Μετά το πέρας του αγώνα προέκυψαν κάποιες διαφωνίες σχετικά με αγωνιστικές συνθήκες, με αποτέλεσμα οι εκπρόσωποι των αθλητικών αρχών των πέντε χωρών να συμφωνήσουν στη δημιουργία μιας διεθνούς ομοσπονδίας.
Κάπως έτσι, στα τέλη του έτους και συγκεκριμένα στις 21 Δεκεμβρίου του 1904, στο εστιατόριο Ledoyen στο Παρίσι, ιδρύθηκε η Fédération Internationale des Clubs Motocyclistes (FICM). Οι αγώνες μοτοσυκλετών αποκτούσαν πλέον διοργανώτρια αρχή και διεθνή υπόσταση.
Λίγα χρόνια αργότερα, και συγκεκριμένα το 1907, είχαμε τη διεξαγωγή του πρώτου Isle of Man TT, του πλέον θρυλικού αγώνα στην ιστορία της μοτοσυκλέτας.

Πηγη https://2wo.gr
 

stelios62

Μαθουσάλας member
Δημοσιεύσεις
7.273
Περιοχή
Πειραιας
Μοτοσυκλέτα
Ducati Pantah 600 SL, Honda Cbr 500r , Honda Cbf 250
Όνομα
Στελιος
Περιοχή
Κερατσινι
Ενα link ευκαιριας δοθεισης για τους παλαιοτερους να θυμηθουν αλλα και οσους νεωτερους .....!



http://www.danisfotos.gr/danis-fotos-motorcycle-texts/motorcycle-texts-vitrine/item/181-μοτοσυκλέττες-πρόσωπα-περιοδικά-των-δεκαετιών-70-80-γράφει-ο-ντάνης-φωτος.html
 
Last edited by a moderator:

maik900

Administrator
Motoparea team
Δημοσιεύσεις
26.420
Ηλικία
62
Περιοχή
Αγρινιο
Μοτοσυκλέτα
KAWASAKI ΖΧR 900 1999
MODENAS X CITE 135 2009
Όνομα
ΜΙΧΑΛΗΣ
Περιοχή
ΑΓΡΙΝΙΟ

Οι μοτοσυκλέτες του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου​

ww1moto6.jpg

Ο Πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος αποτέλεσε τον πρώτο βιομηχανοποιημένο πόλεμο και οι σχετικά νέες μοτοσυκλέτες χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον από όλες τις πλευρές. Εταιρείες που υπάρχουν και σήμερα συμμετείχαν στην πολεμική προσπάθεια του 1914-1918. Ξέρεις ποιές είναι;

Όλοι μας, είτε μέσω ταινιών είτε μέσω φωτογραφιών είμαστε εξοικειωμένοι με τη χρήση των μοτοσυκλετών στον Β` Παγκόσμιο Πόλεμο. Εικόνες των BMW R75 με το καλάθι ή φωτογραφίες Αμερικανών αγγελιοφόρων με Harley – Davidson WLA κάνουν το γύρο του διαδικτύου και βρίσκονται σε πολλά βιβλία ιστορίας ανά τον κόσμο.

Την δεκαετία του 1940 οι μοτοσυκλέτες ήταν ήδη «εξελιγμένες» σε σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες, προσφέροντας αρκετά περισσότερες οδούς και τρόπους χρήσης, όμως 20 χρόνια πριν, κατά τη διάρκεια του Α` Παγκοσμίου Πολέμου, οι στρατοί των αντιμαχόμενων είχαν ήδη αναγνωρίσει την αξία που το νέο αυτό τότε μέσο μπορούσε να δώσει στο πεδίο της μάχης, ή μάλλον πίσω από αυτό. Ας δούμε λοιπόν μερικές από τις πιο εικονικές μοτοσυκλέτες που «πολέμησαν» στον Α` Παγκόσμιο Πόλεμο και ας μάθουμε την ιστορία τους.

Pancho Villa και βάπτισμα του πυρός​


Η πρώτη μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιήθηκε σε μάχη φαίνεται να είναι μια Indian του 1914 και ο πρώτος που τη χρησιμοποίησε ήταν ο Pancho Villa κατά τη διάρκεια της Μεξικανικής επανάστασης.



Όμως το πραγματικό «βάπτισμα του πυρός» για τις μοτοσυκλέτες ήρθε λίγους μήνες αργότερα, με το ξέσπασμα του Α` Παγκοσμίου Πολέμου. Η κύρια χρήση τους ήταν στα μετόπισθεν, καθώς η ικανότητά τους να κινούνται γρήγορα για τα δεδομένα της εποχής, τις έκανε ιδανικές για αγγελιοφόρους, μεταφορές πυρομαχικών κ.ο.κ.

Κάθε χώρα ενέπλεξε τους δικούς της κατασκευαστές στο παιχνίδι, ενώ οι πρώτες αναφορές κάνουν λόγο για Βελγικές FN που χρησιμοποιήθηκαν τόσο από τους Βέλγους όσο και από τους Ρώσους. Οι Βέλγοι μάλιστα παρήγγειλαν 50 Royal Enfield για να καλύψουν τις ανάγκες τους ένα μήνα μετά το ξέσπασμα του πολέμου.

Βρετανοί - Γερμανοί - Αμερικάνοι​


Οι Βρετανοί χρησιμοποίησαν μια πλειάδα μοτοσυκλετών, όπως Douglas, BSA, Triumph, Ariel και αργότερα (κυρίως στη RAF) P&M. Μάλιστα για να επανδρώσει τα αντίστοιχα τμήματα, η κυβέρνηση στράφηκε στις τοπικές λέσχες μοτοσυκλέτας, όπου μπορούσε να βρει άνδρες ήδη εκπαιδευμένους και ικανούς στην οδήγηση μοτοσυκλέτας, οι οποίοι παρουσιάζονταν με δικές τους μοτοσυκλέτες και πληρώνονταν αδρά για τα δεδομένα της εποχής.



Από την πλευρά τους οι Γερμανοί χρησιμοποίησαν επίσης Triumph, αλλά από το αντίστοιχο γερμανικό εργοστάσιο και NSU. H Triumph είχε δημιουργηθεί από έναν Γερμανό μετανάστη πριν τον πόλεμο και είχε το 1914 εργοστάσιο τόσο στην Αγγλία όσο και στη Γερμανία, όπου πωλούνταν ως TWN (Triumph Werke Nurnberg) με έδρα την Νυρεμβέργη. Τα 2 εργοστάσια λειτουργούσαν ανεξάρτητα και αυτό επέτρεψε την διάθεση μοντέλων και στους 2 εμπόλεμους. Οι Γερμανοί μάλιστα πειραματίστηκαν με τη χρήση μοτοσυκλετών στην ίδια τη μάχη (προς αντικατάσταση των αλόγων στις εφόδους), αλλά σύντομα οι προσπάθειες αυτές εγκαταλείφθηκαν.



Οι Αμερικανοί ήρθαν αρκετά αργότερα στον πόλεμο, αλλά είχαν ήδη χρησιμοποιήσει μοτοσυκλέτες σε δικές τους πολεμικές επιχειρήσεις έναντι του Pancho Villa. Οι μοτοσυκλέτες που έφεραν μαζί τους στην Ευρώπη ήταν κυρίως Indian και Harley – Davidson, όμως και μοτοσυκλέτες της Excelsior πέρασαν από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Η Indian μάλιστα αφιερώθηκε πλήρως στην πολεμική προσπάθεια, παράγωντας σχεδόν 50.000 μοτοσυκλέτες, ενώ η Harley – Davidson παρέδωσε άλλες 20.000.



Αποτέλεσμα​


Η εκτεταμένη χρήση των μοτοσυκλετών (και η ανάπτυξη πολλών εταιρειών με βάση τα προηγούμενα νούμερα) οδήγησε αμέσως μετά τον πόλεμο σε ένα άνοιγμα της μοτοσυκλέτας σε μεγαλύτερα κομμάτια της κοινωνίας. Πολλές μοτοσυκλέτες αποσύρθηκαν από τη στρατιωτική χρήση και πωλήθηκαν σε ιδιώτες, ενώ και ο μεγάλος αριθμός στρατιωτών που είχαν εξοικειωθεί με τη χρήση τους γέννησε την επόμενη γενιά αναβατών και οδήγησε και στην ανάπτυξη τοπικών Πρωταθλημάτων σε όλη την Ευρώπη, ανοίγοντας μια νέα εποχή για το μοτοσυκλετισμό.




Πηγη www.mototriti.gr
 
Top Bottom